Rok výroby:2007Typ motoru:1.4 TDI 59kWStav km při koupi:0 kmStav km nyní:32 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?14 měsícůPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:14. 3. 2008
Loni jsem měl možnost koupit výhodně nové auto a tak jsem nabídku využil. Po předchozí dobré zkušenosti s Fabií jsem si řekl, že tradici (svoji i rodiny) přece nebudu porušovat a tak volba byla opět stejná. Jen jsem chtěl přeci jen něco o trochu dynamičtějšího a větší kufr by taky nebyl občas k zahození. Jelikož jsem se s danou motorizací už předtím svezl, věděl jsem, do čeho jdu. K prodejci jsem šel už s jasnou představou, co chci za motor, jen jsem nevěděl jakou vzít výbavu. Nakonec to dopadlo jak jsem čekal a nechal se ukecat (rád) na nejvyšší eleganci.
Výbava je opravdu bohatá: ABS, 4x airbag, klima, el. okna, el. zrcátka, mlhovky, centrál na d.o., tempomat, parksenzory, kožený volant, atd. atd. Ani si teď na všechno nevzpomenu.
Motor, i když je to jen 3.válec, předvádí pěkné výkony i spotřebu, jen za studena trochu hlučí víc, než by musel. To je ale odpuštěno při tankování. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje těsně pod 5l/100km. Při jízdě mimo město rychlostmi kolem 100-110km/h to bere jen 4l/100km - nádhera. Přitom motor má dostatek síly i k předjíždění a ani ve stoupáních mu dech nedochází. Trvale a pohodlně se dá jet na tempomat i 160km/h. To pak cesta pěkně utíká. Taky teď toho najezdím víc, než dřív. Třeba se jedu jen tak projet, pro odpočinutí a uvolnění.... Zkrátka s motorem jsem spokojený.
Výbava je taky solidní a umožňuje pohodlné cestování bez únavy. Hlavně klimatizace je příjemná, v létě při teplotách nad 30°C k nezaplacení. Jen nastavím požadovanou teplotu a klima si ji už udržuje sama. V zimě zase potěší vyhřívané sedačky.
Jízdní vlastnosti jsou dobré, stejně tak řazení i řízení. Jen brzdy by mohly mít trochu lepší nástup. Je to taky tím, že vzadu jsou jen bubny, kotouče by byly asi lepší.
Celkově hodnotím auto kladně a jsem s ním spokojený. Je kvalitně zpracováno, nikde nic nevrže. Je dostatečně silné i úsporné a s velkým kufrem. Doufám, že i spolehlivost bude nadále stejná a servis uvidím jen při běžných prohlídkách. Škoda, že novou Fabii si už asi nekoupím - nelíbí se mi. Starší model mi přijde daleko hezčí, vyváženější.
Koupil jsem jednu ojetou FII 1,4 TDI v r. 2011 od 1. majitele - vyřazenou po účetním odpisu z podnikové flotily (r.v. 2007, tehdy měla najeto 115 000 km). Teď na ní mám cca 210 000 km a až na některé drobné nepříjemnosti netýkající se motoru (zaseklá klapka ve vzduchovém potrubí s následným trvalým svícením lambda-sondy, což neprošlo u STK, spadlé/utržené řetízky el. stahování oken, spotřeba žárovek H7...) k ní nemám výhrady. Na to, co od ní chci, tj. moje dnes už důchodcovské celoroční ježdění 500 - 1000 km/měsíc na kratších a členitých trasách, většinou pod horami, mimo dálnice a velká města, mi bohatě stačí. Nicméně první rok jsem s ní v pohodě jezdil i delší trasy (cca 3000 km/měs.). Potvrzuji, že nejlíp motoru svědčí otáčky 2000 - 3000/min. Navíc celoročně parkuju venku a zatím nic nerezaví, takže i plechařina plní očekávání. Suma sumárum, auto považuji za věc, která má sloužit s rozumným poměrem náklady/užitek a nikoli za znak společenského postavení, takže jsem vcelku spokojen.
Utekly roky a čas ukázal něco o spolehlivosti tříválců. V rodině dvě fabie combi 1,4 tdi. Jedna 2005, najeto 250 tis., jen údržba. Druhá 2006, padla po nehodě letos v zimě, na tachometru 360 tis. Do té doby jen údržba. Manželka používá Roomster 1,4tdi 2007, 110tis., jen údržba. Další tříválec byla fabia 2006 1,2 HTP. Ježděno výhradně ve městě, po 80tis. podpálené těsnění a výměna hlavy motoru a poté prodáno. Nejnovější koupě tříválce - Rapid 2018, 1,0 Tsi 81 kW, zatím jen první dojmy, jede dostatečně, na tříválec bych to při běžné jízdě neodhadnul, spolehlivost ukáže až čas.
30.03.2018 | 08:28:02 | Pavel
| 78.110.210.*Reagovat
Kotouče vzadu moc brzdný účinek neovlivní.Bubny vzadu brzdí dostatečně.Když na to dupneš stejně zasáhne omezovač brzd.tlaku zadního okruhu a největší nápor je na přední brzy.Bubny vzadu ti jsou schopny zablokovat kolo stejně jako kotouče,a to není žádoucí.
29.01.2012 | 17:13:59 | Radan
| 88.102.67.*Reagovat
U nějaké Toyoty servis pomalu nepotřebuješ,takže nevadí že není na každém rohu.S tím tvým chrochtadlem ho potřebuješ určitě víc.Každý škodovácký servis má práce dost.A není to jen tím že škodovek jezdí hodně.Servisů je taky hodně a škodovky se nekazí určitě míň jak jakékoliv průměrné auto.
V testech poruchovosti minulého roku je Škodovka někde na průměru.Takže žádný zázrak...o to další důvod pro mě.Proč takové auto nekupovat..protože je na tom stejně jak většina značek.Jen s tím rozdílem..že ta většina nabídne mnohem více.A dle mích zkušeností..přijde provoz služebních aut škoda na více peněz ročně.,jako na Citroeny.:)At si každý jezdí v čem chce..každý má na to právo.Ale pro ty jenž..neberou auto jen jako dopravní prostředek.Vozy ty Fabia..nic neřekne.Hlavně těm..jenž jsou zvyklí léta na jiné značky.Jedete v celku..je to spolehlivé ,ale jinak auto bez jakéhokoliv charakteru..nebo nějakého zážitku s jízdy.:))Jinak přeji majiteli hodně najetých a bezporuchových kilometrů.:)
tuhle Fabku mám taky, hluchej zrovna nejsem,ale nepociťuju nějaký pazvuky z motoru nebo hluk, i za studena mi to příjde jako klasický 4 válcový diesel a to mám auto jen 3 týdny. Jínak bezkonkurenční spotřeba, na tempomat : město (55-60 km/h) 3,2 L mimo město (95-100 km/h) 4 L (135-140 km/h)4,7 L Když jsem dojel na Slovensko (230 km) tak průměr byl 4,4 L, to jsem jel naloženej jak náklaďák a neloudal se. Kdysi jsem měl Fabii 1.4 MPI a s radostí jsem ji prodal, od té doby jsem už nechtěl Fabku vidět a nadával jsem na ni co se spolehlivosti týče, spotřeby, atd. Nyní jsem vyzkoušel fabii znova, sice je to už o něčem jinem (TDI), ale max spokojenost zatím. Někdo tady plete jakousi Toyotu, sice nevím co to má s tím společnýho, ale tak asi si lidi neuvědomují, že už jen servis Toyoty je mnohem finančně náročnějsí než u Škodovky kterou opraví pomalu každej mechanik v garáži.
TDI 1,4 má nízkou spotřebu,o tom není pochyb,ale je to vibrátor.I když to bude mít spotřebu 3 litry tak mě to přeci nemůže utěšovat.Jedině tehdy když budu hluchý a v životě jsem nejel v jiném současném modelu konkurenční značky.
Aerodynamika by byla zcela na jiné úrovni u Formule 1 a Fábie.Rozdíl mezi Favoritem a Fabií nebude tak propastný abys to poznal v rychlostech do cca 120 km -h.Jde jen o pocit.TDI 66kw taky není rychlejší 0-100km než 74kw benzín.Pocitově to cítíš naopak.TDI je pružnější to je jasné .Kroutící moment dělá své.U benzínu stačí podřadit a rozdíl nebude skoro žádný.O spotřebě se v těchto chvílích nebavím.Pocitově taky nahrává Fábii určitě nižší hluk v kabině.
Jistě že 1,2HTP můžou dát vyšší výkon, ale důvod je prostý. Jednak emisní normy a hlavně sazby povinného ručení v německu. Jedna z hranic je právě 44Kw. Proto HTP 40Kw a 44Kw, 1,4 44Kw..... Chytrý si něco nastuduje-pitomec si mele pořád tu svou zkreslenou pravdu.
Hmhm, srovnávat motor z favorita 1,3 50kW a hatapku 1,2 40kW je docela směšné. Mám mnoho najeto ve felině 1,3 50kW a i ve fabii 1,2 40kW a i přes vyšší váhu a nižší výkon je fábie výkonnější vůz - hodně dělá i aerodynamika, která je na zcela jiné úrovni.
uf uf odbornici...aky bol motor roka 2007 a 2008v kategorii 1.0??? No napoviem vam ,,bol to 3 valec toyota vvti..No nic ,ved vy sa vyznate lepsie,,skodovku som tam akosi nenasiel
Dovolim si oponovat tomu, ze jsi napsal ze motor 1.2HTP velice slusny motor.Pokud vim, tak uz v roce 1993 se do Favoritu a Formanu montoval motor s objemem 1.3 litru a vykonem 50kW.Jelikoz to bylo pomerne davno (16 let), tak od te doby uz Skodovka mohla dostat z toho 1.2 litrovyho motoru vetsi vykon jak treba tech 40kW ktere tam davali v roce 2002(pote se vykon zvysil).Tedy ovsem 9-ti lety rozdil nebylo vubec poznat ! A proto mohla Skodovka vymyslet i neco novyho a ne "prekopat" obstarozni 1.2HTP nemyslis?
máš úplnú pravdu, každý si kupuje za svoje peniaze. Kubikcv neviem prečo by niekoho nemal zaujímať priestor vzadu, tebe by možno stačila úžitkova verzia, ktorá vzadu sedačky asi nemá... Osobne sme chodili do práce aj na Fábii combi, traja ludia sa do zadu zmestia ale dostať sa tam je umenie !!! Ten chudák čo bude v strede, nemá kam dať kolená a môže robiť čo chce, predné sedačky skoro vždy zašpiní od topánok pri nastupovaní, a v zime ani nehovorím... To by bol pre mna dôvod prečo nekúpiť Fabiu, nad motormi som sa vôbec nezamýšlal, ale 1.4TDI je velmi úsporný motor...
Taky nemám škodovky v oblibě...ale HTPčkem jsem jezdil a špatný motor to rozhodně není...1.4 TDi taky..ale 3válcový diesel prostě vibruje hrozně..a je to cítit v celém autě
Ja miesto rodinnej Fabie som si kúpil rodinné MPV kde sa môžu ludia vzadu prechádzať... Tu je reč len o tých blbečkoch čo si idú kúpiť nové auto pretože to predtým mali tiež od novoty, a aj ked rozmýšlajú aj nad iným autom ako škoda, tak najskôr idu do Škodovky, kde majú takýchto najradšej. Pre kúpu novej fabie sú zlomený za prvých 5 minút a nikto ich nepresvedčí o opaku... A zvyšok je v mojom predošlom príspevku, ale ešte k nemu dodám že treba ho stále parkovať v garáži, vždy ho treba aspon raz do týždna umyť, kde pri tom asistuje cela rodina, atd atd
Ty asi nemáš "vodičák" a jezdíš jen vzadu,že tě zajímá prostor na zadních sedadlech.Stejně jako si někdo koupí Clio nebo Thalii tak si koupí Fábku.pouze Škoda auto dělá s Fábky "rodinný" vůz
neviem čo tu riešite spotreby a kvality motorov a podobné blbosti... Kto chce si kúpi kto nechce nekúpi, ale každému odporúčam pred kúpou si nastaviť šoferovú + spolujazdcovu sedačku a potom si sadnúť do zadu a najlepšie hned 3. Potom človek pochopí prečo 50% ludí nepovie na Fabiu pekného slova... Ked tu niekto hodnotí pohodlie auta tak by mal hodnotiť interier ako celok nie iba s piohladu šoféra, lebo na zadných sedačkách sa o pohodli vôbec hovoriť nedá u každého menšieho auta a zvlášt u Fabie !!! ale hodnotenie má každý pomaly 9/10 za priestor na zadných sedadlách by si zaslúžila tak 5/10 podobne aj Octavia I (zvonku velké vnutri malé) hadam aj v Š-120 bolo vzadu viac miesta.... Už si viem živo predstaviť rodinku ktorá sa vyberie na víkend na rodinný výlet, brzdia maximálne premávku, lebo auto treba poctivo zabehnúť , sedia tam namačkaný ako sardinky ale usmievajú sa ako pripečený pretože majú novú Fabiu...
Rád bych reagoval na pár lidí přede mnou..že s 50kW se musí při předjíždění modlit.Pokud ano,tak zkrátka neumíš jezdit!!! Ono stačí využít max.toč.moment,umět řadit a myslet 2kroky dopředu.Pak se i se 43kW (58k) a 900kg dá velice slušně předjíždět.Á propos 1,2 HTP je na svůj objem velice slušný motor (vzpomeňte si na 1.3 40kW) jen 1.4 TDi příšerně vibruje do karoserie...auto je tvrdé a k tomu ještě vibrující 3válec diesel..HTP je daleko vyváženější
vonku krásne slniečko a idete sa pozabíjať... Ani čo by Vás platili automobilky. Rovnaké nepodarky má skoro každý výrobca. To iba rozpočet na reklamu je iný...
Jen jsem chtěl upozornit ty hlupáky škodofkáře, kteří žijí v nějakém bludu, že jedině motory od VW jsou nejlepší a takový ty různé kecy okolo. Motory od konkurence jsou dávno někde jinde a většina motorů od VW je tak trochu už OUT!!!!
Opravdu k zasmání. Typický škodovák, který v ničem jiném nikdy nejel než ve škodovce. Dynamická jízda s 1,4 TDi-opravdu k popukání. Nízká spotřeba kolem 5 litrů??? U auta téhle kategorie je spíše velká. Měl by jsi jezdit tak kolem 4,5 litrů (já jel trasu Strakonice, Tábor, Pelhřimov, dálnice, Vyškov a zpět za 4,1 litru při průměrné rychlosti dle PC 72 km/h a to vlastním auto o třídu víš), ale to by jsi musel vyzkoušet jiná auta než škodovku, aby jsi si uvědomil, že automobilový průmysl je tak trochu někde jinde než předražené škodovácké modely.
Stejné auto jako recenzent jsem si koupil před měsícem. Dříve jsem služebně využíval Octavii 1,9 TDi 66KW a po sléze Fábii 1,9 TDi 74KW ze které jsem byl fakticky nadšený - hlavně tedy výkonem. Ovšem pro soukromé účely jsem volil právě "spořivější" variantu. Auto jede při 100Km/h za 4-4,1 nafty, na dálnici (140-150 km/h) o litr více. Co se zvuku týče, tak sic to bude znít divně, ale jsem za chrochtavý zvuk rád! Pěkně se to poslouchá a když to poslouchat nechci, tak si zapnu kvalitní muziku... :) No a ještě něco k výkonu, skorošvára má Octávii 1,9 TDi 81KW a sám po zkušebních jízdách konstatoval, že Fábia 59KW je živější ...
Mal som zapozicany Roomster v akci Skoda do firmy na 2 dni zadarmo. Tiez to bol 1,4,TDi. Motor isiel ako traktor. Vsetci sa na tom smialy. A kde si preboha nasiel vo Fabii pohodlie? Asi nemeras viac ako 150cm....
Na to, ze pri 90% jazde v meste mi to papa medzi 5 a 6 l nafty na 100 km, je to celkom zihadlo. Jedinu nevyhodu trojvalca vidim v jeho vyssej hlucnosti a pomalom ohreve v mraze, ale aj na to sa da zvyknut... Inac som s F I. uplne spokojny. Na bratislavskych "tankodromoch" som s nou nabehal uz 88 tis. km, bez vaznejsej poruchy. Co sa tyka novej... stale vaham, ci niekedy "upgradnut" do kombi. Aj napriek celkovej spokojnosti s F I., ten vonkajsi dizajn F II. treba "predychat"... ;-)
To je rozumný názor. Ovšem to netušili němečtí velitelé a jaksi neodhadli kupní sílu a priority tuzemského trhu (povinné ručení). Na západ od nás je vozidlo této velikosti, jako druhé, třetí...do rodiny, u nás a na Slovensku plní roli rodinného křižníku.
No jo.. jenže ta nová 1.2 čtyřválec od WV bude 1.2TSI.Tam 4válce ano, ale na normální ježdění se HTP můžou vyrábět dál. A ještě mě napadá k té trvanlivosti.Ano to je fakt.Jenže oni jaksi ve škodovce netušili, že čeští podnikiši budou tak hladoví, že nakoupí HTP jako dálniční vozidla(aby si sami mohli za ušetřené peníze koupit něco co nikdo nemá) a jejich zuřiví řidiči budou HTP mořit 5x týdně po dálnici a samozřejmě že nepojedou 130Km/h ale konstantních 160Km/h-kamarád má služební HTP tak vím jak se jezdí po dálnici.S tím v Boleslavi trochu nepočítali...tož asi tak k životnosti tříválcových motorů.
Skutočne som nikde nenašiel, že by Toyota chystala nástupcu štvorválcovej jedna-trojky, ktorý by mal válce len tri. Dosť o tom pochybujem, nakoľko VW chce nahradiť trojválcový motor 1.2 novým, samozrejme so štvoricou valcov. Jednoducho pochopili, že tadiaľ cesta nevedie. Vynakladať prostriedky do vývoja motora je namáhavé dosť. Obzvlášť ak výrobu predražujú ešte ďalšie vychytávky na skultúrnenie chodu. Skrátka je ekonomicky výhodnejšie spraviť štvorvalcový motor. A zákazník bude len rád.
Napíšeme to, že o motorech víš prd. Tříválce jsou slepé střevo vývoje, stejně tak pětiválců je jako šafránu, alespoň nezní, jako vysavač. Mimochodem, čím menší počet válců, tím větší opotřebení motoru, jako celku. Fábka má problém s přední nápravou v jakékoli motorizaci do ročníku tuším 2002 - 3 (nevím přesně). čili konstrukče ho přepracovat asi není takový problém. Jinak ve Fábce si dokáži přestavit 2.0 V6. Ty ne u auta o hmotnosti cca 1200kg?
ha ha ha -Toyota dává čtyři válce?? Pokud vím tak 1.0VVTi je stále tříválec.A nová 1.3 je taky tříválcová.Dělat litrovej čtyřválec je v dnešní době pitomost.Poslední to zkusila škodovka a nedopadlo to dobře.Prostě motory s objemem 1.0-1.3 chtějí tři válce.Pak to má minimální třecí ztráty, ztráty v setrvačnosti pohybujících se hmot atd. Tak co páni konstruktéři-co zkonstruujete teď? Osmiválec 1.8T pro fábku??Nebo V10 Tdi místo 1.4TDi.Když už do fábky budete cpát ty šesti a víceválce, tak nezapomeňte kompletně předělat skelet a přední nápravu, aby takový krávy to auto udrželo.Jo a rovnou zgenerálkujete brzdovou soustavu na pohotovostní hmotnost 1600Kg.A ještě podmínka-Ať to celé auto stojí v plné výbavě se šestiválcem tak 230 000Kč.A teď jsem zvědavej co vymyslíte....
Pokud jste spokojeni s trojhrnkem je to vaše volba, já bych si ho nepořídil a abych nebyl uhrančivej na fábuše tak s jedním musím souhlasit a to že jsem ještě neviděl jak někdo táhne fábušu na laně, prostě v případě nějaké poruchy to auto vždy dojede do servisu a to se cení to mnoho aut neumí třeba jako frantíci to jede nebo nejede, dále stará fábuša je pěkná a má dobrý jízdní vlastnosti, tak majitelé fábuší ať vám jezdí ty vaše autíčka k vaší plné radosti a přeji vám mnoho šťastných km za volantem
No vždyť říkám, že je slabý motor pro klidnou jízdu a né pro eskamotérské předjíždění všeho a všech. Nevím co si máme představit pod pojmem udrncaný - za celou dobu provozu jsem si žádného drncání nevšiml (možná bych v případě drncání navštívil servis). A že má motor jiný zvukový projev to je celkem logické. Vždyť každý motor zní jinak. Ono ani dunění silného dieslu není nic moc. Znovu podotýkám, že každý motor se testuje (simuluje se běžný provoz), a přestože většině lidí nejde na rozum jak může motor běhat bez jednoho válce tak vězte, že může. Motor šlape a stejně tak šlapou i jednoválcové motory - jen to není nikomu divné.
právě to modlení budeš potřebovat při předjíždění a trojválec ti bude jezdit to dá rozum, ale stejně je to takové udrncané , ale komu to nevadí budiži,i toyota dává čtyřválce místo trojválců asi ví proč !!
3 válce nejdou sladit, ahá? :-) A pak se prý nemá trápit, ahá :-).......Se divím, že ještě pořád ty motory šlapou, když by přeci měly být dávno nefunkční.
Spousta lidí ještě nepochopilo, že někomu stačí 50kW a někdo se bude cítit dobře až s 250kW. Naše stávající auto má jen 47kW a už nyní je mi jasné, že další bude mít výkon vyšší. Příští auto bude určitě živější, jelikož nehodlám při zařazování se do proudu (např. na dálnici) přeříkávat motlidby za přežití :-) Malý výkon je naprosto dostačující na klidnou jízdu, ale nastane-li kryzová situace, tak by se pár koníků navíc hodilo. Přestože jsem změnil názor na vlastnictví slabého auta, nebudu tu alespoň kydat nesmysly viz někteří diskutující níže.
Pánové yaris si mohl dovolit mět tři válce, páč japončíci umí dělat motory a dnes už dávají do yarisů čtyřválce, a pokud je někdo spokojen s trojhrnečkem fe fábuši tak mu jeho radost nechci brát , jsou to jeho peníze a jeho radost, ať vám ty zázraky jezdí a hlavně pamatujte při předjíždění máte slabé( vymodlené ) 4 hvězdičky na čumák tak moc neriskujte a jezděte za ávií, ps: už vám ty nové fábuše brzdí??
Mohol by mi niekto vysvetliť, prečo sa tu rozplývate nad spotrebou 5 litrov? Pozrite sa napr. na recenzie Octavie r. 2006. Každý druhý tam udáva rovnakú spotrebu. Lenže s väčším autom a väčším a výkonnejším motorom. Mne to vychádza tak, že buď kecajú majitelia Octavií, alebo je 1.4 TDI žrút. Pokiaľ nie, tak ten motor nemá opodstatnenie. Podľa takéhoto vzorca, by 1.9 TDI vo Fabii jazdilo za 3 litre.
Abslolutne v uzasu pozoruji jak svoji anti fabia nenavist prizivis i na takoveto tragedii kde vinika s urcitosti jeste neznaji a soudni znalci se neshoduji .Ale ty v tom mas jasno můze za to fabia nebal bych rict ze tri valce jsou hlavni vinik .Riskujicich ridiců vidim dnes a denne dost a znacka auta tam roli nehraje rekl bych ze spise nizky vek , ale mozna je to jen můj dojem .K recénzi jen toto - myslim ze autor shrnul klady a zapory vcelku objektivne ,jen by mne zajimala cena - u takhle vybavene skodule v dieslu to musela byt hrůza .
Argumentovat tím, že za tu nehodu může auto je trochu mimo mísu, nemyslíš? Jinak výkon není zdrcující, kultivovanost není na úrovni V8, ale spotřeba je prostě pěkná, ať se ti to líbí nebo ne! Takovej je fakt a ty se s tím smiř, protože jinak ti hrozí tříválcová deprese a noční pomočování!
Omlouvám se majitelům i obdivovatelů těchto pajd. Tříválce od VW jsou to nejlepší, co si můžeme pod kapotou přát - VÝKON, ZDRCUJÍCÍ kroutící moment, spotřeba na úrovni hybridu, kultivovanost motoru - V8 hadr. Hlavně doufám, že nepotkám takového obdivovatele na silnici - viz 8 mrtvých v mikrobusu, protože se někdo nestihnul zařadit.
To Antiradek: no proto!! :-) To Jarda: tříválcový motor se trápí? no jo tak to jsou japonci taky nevzdělaní, když ho dávají v litru do Yarisa.Tak jim to běž honem říct.Hned pozítří ho nahradí čtyřválcovým litrem. To Radek: o soudnosti už meleš půl roku,možná i déle.Chce to hlavně pochopit, že někdo je na rozdíl od tebe s Fabkou spokojen.Ale to je pro tebe jaksi nadlidský úkol.
Chce to opravdu více soudnosti. To těžkého vozu se slabý motor nehodí a 50 - 60kw je na 1200kg opravdu málo. Za 4 litry to pojede při ideálních podmínkách s minimálním zatížením, nikoli v kombinovaném provozu a v obsazení řidič + cokoli.
Trojhrnek jako trojhrnek? no když myslíš...a V6 do Fábky??Jsi normální? Já nevím kolik válců a Kw by vám stačilo ke spokojenosti....si tam dejte jedenáctilitr s turbem z Karosy a budete spokojeni :-)
K tomu co je napsáno dole: 1,5 dci jezdí v meganu za cca 5,5 -6 litrů. Dci 1,5 je o poznání tišší, pružnější a dělá se v několika výkonostních verzích které poserou i 1,9 TDi PD 77 kw (o 1,9 DCI 119 PS se tu radši vůbec nebavím). O pružnosti u motoru 1,4 TDI se snad nedá ani mluvit. Výkon 51 nebo 59 kw. Proti 1,2 HTP minimální výkonostní rozdíl v kw jen o cca o 30% větší krouťák a o 50-80tis větší cena. To je k zamyšlení.
Aspoň nemluvím sprostě, jen jsem napsal svůj názor. Škoda, že někteří umí urážet, když jim dochází argumenty. Co bych taky mohl čekat od škodováka: jen aroganci a urážky , taky to jde vidět na silnicích jak se chovají
No jo,ale v Renaultu je min. o 2 litry větší spotřeba,než u "chrochtadla" a myslím si,že hluk není tak hrozný,aby se nedal vydržet..pro někoho kdo lítá denně po dálnici jsou jiná auta,ne tříhrnky od Fabie!
pekna recenze mam rovnaké krochtadlo služobku aj vybava je skoro rovnaká autu je tvrde ako kameň a ten motor? hovoríš že sa da 16 na tempomat ale to by som už bol uplne hluchý.. žere tak do 5l/100 je ako tak spolahlivý ale ten motor mi vadi najviac nedano som mal možnosť sa zvisť s kolegovým meganom 1,5cdi bože ake neskutočné ticho a komfort....
pěkná recenze a trošku závidím,protože spotřeba 1,4 TDi je opravdu suprová,to vím již dávno,jen ta cena je na mé poměry vysoká.Neškodilo by zde uvést přesnou cenu,za kolik bylo auto koupeno.Mimo hodně kilometrů bez nehod popřeji i méně poblblých rejpalů,kteří určitě příjdou.. ;-)
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Taky po letech
Koupil jsem jednu ojetou FII 1,4 TDI v r. 2011 od 1. majitele - vyřazenou po účetním odpisu z podnikové flotily (r.v. 2007, tehdy měla najeto 115 000 km). Teď na ní mám cca 210 000 km a až na některé drobné nepříjemnosti netýkající se motoru (zaseklá klapka ve vzduchovém potrubí s následným trvalým svícením lambda-sondy, což neprošlo u STK, spadlé/utržené řetízky el. stahování oken, spotřeba žárovek H7...) k ní nemám výhrady. Na to, co od ní chci, tj. moje dnes už důchodcovské celoroční ježdění 500 - 1000 km/měsíc na kratších a členitých trasách, většinou pod horami, mimo dálnice a velká města, mi bohatě stačí. Nicméně první rok jsem s ní v pohodě jezdil i delší trasy (cca 3000 km/měs.). Potvrzuji, že nejlíp motoru svědčí otáčky 2000 - 3000/min. Navíc celoročně parkuju venku a zatím nic nerezaví, takže i plechařina plní očekávání. Suma sumárum, auto považuji za věc, která má sloužit s rozumným poměrem náklady/užitek a nikoli za znak společenského postavení, takže jsem vcelku spokojen.
23.05.2018 | 18:50:12 | hank | 91.228.45.* Reagovat
Po letech
Utekly roky a čas ukázal něco o spolehlivosti tříválců. V rodině dvě fabie combi 1,4 tdi. Jedna 2005, najeto 250 tis., jen údržba. Druhá 2006, padla po nehodě letos v zimě, na tachometru 360 tis. Do té doby jen údržba. Manželka používá Roomster 1,4tdi 2007, 110tis., jen údržba. Další tříválec byla fabia 2006 1,2 HTP. Ježděno výhradně ve městě, po 80tis. podpálené těsnění a výměna hlavy motoru a poté prodáno. Nejnovější koupě tříválce - Rapid 2018, 1,0 Tsi 81 kW, zatím jen první dojmy, jede dostatečně, na tříválec bych to při běžné jízdě neodhadnul, spolehlivost ukáže až čas.
30.03.2018 | 08:28:02 | Pavel | 78.110.210.* Reagovat
Kotouče vzadu moc brzdný účinek neovlivní.Bubny vzadu brzdí dostatečně.Když na to dupneš stejně zasáhne omezovač brzd.tlaku zadního okruhu a největší nápor je na přední brzy.Bubny vzadu ti jsou schopny zablokovat kolo stejně jako kotouče,a to není žádoucí.
29.01.2012 | 17:13:59 | Radan | 88.102.67.* Reagovat
U nějaké Toyoty servis pomalu nepotřebuješ,takže nevadí že není na každém rohu.S tím tvým chrochtadlem ho potřebuješ určitě víc.Každý škodovácký servis má práce dost.A není to jen tím že škodovek jezdí hodně.Servisů je taky hodně a škodovky se nekazí určitě míň jak jakékoliv průměrné auto.
29.01.2012 | 17:01:13 | | 88.102.67.* Reagovat
RE:
V testech poruchovosti minulého roku je Škodovka někde na průměru.Takže žádný zázrak...o to další důvod pro mě.Proč takové auto nekupovat..protože je na tom stejně jak většina značek.Jen s tím rozdílem..že ta většina nabídne mnohem více.A dle mích zkušeností..přijde provoz služebních aut škoda na více peněz ročně.,jako na Citroeny.:)At si každý jezdí v čem chce..každý má na to právo.Ale pro ty jenž..neberou auto jen jako dopravní prostředek.Vozy ty Fabia..nic neřekne.Hlavně těm..jenž jsou zvyklí léta na jiné značky.Jedete v celku..je to spolehlivé ,ale jinak auto bez jakéhokoliv charakteru..nebo nějakého zážitku s jízdy.:))Jinak přeji majiteli hodně najetých a bezporuchových kilometrů.:)
29.01.2012 | 18:51:37 | luke20 | 78.102.114.* Reagovat
Škoda
tuhle Fabku mám taky, hluchej zrovna nejsem,ale nepociťuju nějaký pazvuky z motoru nebo hluk, i za studena mi to příjde jako klasický 4 válcový diesel a to mám auto jen 3 týdny. Jínak bezkonkurenční spotřeba, na tempomat : město (55-60 km/h) 3,2 L
mimo město (95-100 km/h) 4 L
(135-140 km/h)4,7 L
Když jsem dojel na Slovensko (230 km) tak průměr byl 4,4 L, to jsem jel naloženej jak náklaďák a neloudal se. Kdysi jsem měl Fabii 1.4 MPI a s radostí jsem ji prodal, od té doby jsem už nechtěl Fabku vidět a nadával jsem na ni co se spolehlivosti týče, spotřeby, atd. Nyní jsem vyzkoušel fabii znova, sice je to už o něčem jinem (TDI), ale max spokojenost zatím. Někdo tady plete jakousi Toyotu, sice nevím co to má s tím společnýho, ale tak asi si lidi neuvědomují, že už jen servis Toyoty je mnohem finančně náročnějsí než u Škodovky kterou opraví pomalu každej mechanik v garáži.
29.01.2012 | 10:45:32 | Storm | 94.113.34.* Reagovat
TDI 1,4 má nízkou spotřebu,o tom není pochyb,ale je to vibrátor.I když to bude mít spotřebu 3 litry tak mě to přeci nemůže utěšovat.Jedině tehdy když budu hluchý a v životě jsem nejel v jiném současném modelu konkurenční značky.
15.04.2010 | 21:04:17 | Reagovat
Aerodynamika by byla zcela na jiné úrovni u Formule 1 a Fábie.Rozdíl mezi Favoritem a Fabií nebude tak propastný abys to poznal v rychlostech do cca 120 km -h.Jde jen o pocit.TDI 66kw taky není rychlejší 0-100km než 74kw benzín.Pocitově to cítíš naopak.TDI je pružnější to je jasné .Kroutící moment dělá své.U benzínu stačí podřadit a rozdíl nebude skoro žádný.O spotřebě se v těchto chvílích nebavím.Pocitově taky nahrává Fábii určitě nižší hluk v kabině.
15.04.2010 | 20:46:16 | Reagovat
Yaris
A co sem pleteš1.0 VVTi??? To že byl motorem roku víme i bez tebe... se máme jako posrat nebo co?
15.04.2010 | 20:13:25 | Reagovat
Jistě že 1,2HTP můžou dát vyšší výkon, ale důvod je prostý. Jednak emisní normy a hlavně sazby povinného ručení v německu. Jedna z hranic je právě 44Kw. Proto HTP 40Kw a 44Kw, 1,4 44Kw..... Chytrý si něco nastuduje-pitomec si mele pořád tu svou zkreslenou pravdu.
15.04.2010 | 20:10:25 | Reagovat
1,2 vs 1,3
Hmhm, srovnávat motor z favorita 1,3 50kW a hatapku 1,2 40kW je docela směšné. Mám mnoho najeto ve felině 1,3 50kW a i ve fabii 1,2 40kW a i přes vyšší váhu a nižší výkon je fábie výkonnější vůz - hodně dělá i aerodynamika, která je na zcela jiné úrovni.
15.04.2010 | 19:37:40 | mrkef Reagovat
Yaris
uf uf odbornici...aky bol motor roka 2007 a 2008v kategorii 1.0??? No napoviem vam ,,bol to 3 valec toyota vvti..No nic ,ved vy sa vyznate lepsie,,skodovku som tam akosi nenasiel
14.04.2009 | 10:35:19 | Reagovat
to KubikCv
Dovolim si oponovat tomu, ze jsi napsal ze motor 1.2HTP velice slusny motor.Pokud vim, tak uz v roce 1993 se do Favoritu a Formanu montoval motor s objemem 1.3 litru a vykonem 50kW.Jelikoz to bylo pomerne davno (16 let), tak od te doby uz Skodovka mohla dostat z toho 1.2 litrovyho motoru vetsi vykon jak treba tech 40kW ktere tam davali v roce 2002(pote se vykon zvysil).Tedy ovsem 9-ti lety rozdil nebylo vubec poznat ! A proto mohla Skodovka vymyslet i neco novyho a ne "prekopat" obstarozni 1.2HTP nemyslis?
12.04.2009 | 11:49:46 | jamieson Reagovat
to Anonym
máš úplnú pravdu, každý si kupuje za svoje peniaze. Kubikcv neviem prečo by niekoho nemal zaujímať priestor vzadu, tebe by možno stačila úžitkova verzia, ktorá vzadu sedačky asi nemá... Osobne sme chodili do práce aj na Fábii combi, traja ludia sa do zadu zmestia ale dostať sa tam je umenie !!! Ten chudák čo bude v strede, nemá kam dať kolená a môže robiť čo chce, predné sedačky skoro vždy zašpiní od topánok pri nastupovaní, a v zime ani nehovorím... To by bol pre mna dôvod prečo nekúpiť Fabiu, nad motormi som sa vôbec nezamýšlal, ale 1.4TDI je velmi úsporný motor...
28.09.2008 | 13:21:31 | Ivan Reagovat
re:Anonym
No a když jdou koupit to nové auto.Kupijí to za tvé peníze??Že ne??Tak pak blbně na nikoho nenadávej,že si koupí auto a je spokojený.
28.09.2008 | 12:57:11 | Reagovat
AntiFabia
Taky nemám škodovky v oblibě...ale HTPčkem jsem jezdil a špatný motor to rozhodně není...1.4 TDi taky..ale 3válcový diesel prostě vibruje hrozně..a je to cítit v celém autě
28.09.2008 | 10:37:09 | KubikCv Reagovat
to KubikCv
Ja miesto rodinnej Fabie som si kúpil rodinné MPV kde sa môžu ludia vzadu prechádzať... Tu je reč len o tých blbečkoch čo si idú kúpiť nové auto pretože to predtým mali tiež od novoty, a aj ked rozmýšlajú aj nad iným autom ako škoda, tak najskôr idu do Škodovky, kde majú takýchto najradšej. Pre kúpu novej fabie sú zlomený za prvých 5 minút a nikto ich nepresvedčí o opaku... A zvyšok je v mojom predošlom príspevku, ale ešte k nemu dodám že treba ho stále parkovať v garáži, vždy ho treba aspon raz do týždna umyť, kde pri tom asistuje cela rodina, atd atd
28.09.2008 | 10:29:14 | Reagovat
slovenský anonym
Ty asi nemáš "vodičák" a jezdíš jen vzadu,že tě zajímá prostor na zadních sedadlech.Stejně jako si někdo koupí Clio nebo Thalii tak si koupí Fábku.pouze Škoda auto dělá s Fábky "rodinný" vůz
28.09.2008 | 10:16:41 | KubikCv Reagovat
fobia
neviem čo tu riešite spotreby a kvality motorov a podobné blbosti... Kto chce si kúpi kto nechce nekúpi, ale každému odporúčam pred kúpou si nastaviť šoferovú + spolujazdcovu sedačku a potom si sadnúť do zadu a najlepšie hned 3. Potom človek pochopí prečo 50% ludí nepovie na Fabiu pekného slova... Ked tu niekto hodnotí pohodlie auta tak by mal hodnotiť interier ako celok nie iba s piohladu šoféra, lebo na zadných sedačkách sa o pohodli vôbec hovoriť nedá u každého menšieho auta a zvlášt u Fabie !!! ale hodnotenie má každý pomaly 9/10 za priestor na zadných sedadlách by si zaslúžila tak 5/10 podobne aj Octavia I (zvonku velké vnutri malé) hadam aj v Š-120 bolo vzadu viac miesta.... Už si viem živo predstaviť rodinku ktorá sa vyberie na víkend na rodinný výlet, brzdia maximálne premávku, lebo auto treba poctivo zabehnúť , sedia tam namačkaný ako sardinky ale usmievajú sa ako pripečený pretože majú novú Fabiu...
28.09.2008 | 10:11:31 | Reagovat
výkon
Rád bych reagoval na pár lidí přede mnou..že s 50kW se musí při předjíždění modlit.Pokud ano,tak zkrátka neumíš jezdit!!! Ono stačí využít max.toč.moment,umět řadit a myslet 2kroky dopředu.Pak se i se 43kW (58k) a 900kg dá velice slušně předjíždět.Á propos 1,2 HTP je na svůj objem velice slušný motor (vzpomeňte si na 1.3 40kW) jen 1.4 TDi příšerně vibruje do karoserie...auto je tvrdé a k tomu ještě vibrující 3válec diesel..HTP je daleko vyváženější
28.09.2008 | 10:07:51 | KubikCv Reagovat
Že Vás to baví chlapi,
vonku krásne slniečko a idete sa pozabíjať... Ani čo by Vás platili automobilky. Rovnaké nepodarky má skoro každý výrobca. To iba rozpočet na reklamu je iný...
28.09.2008 | 09:53:37 | ľuboš Reagovat
ja by som chcel upozornit hlupaka xxxxxxxx ktory predo mnou pisal tento komentar ze VW motory su stale najlepsie na trhu ..zobu sa skor ty
28.09.2008 | 09:21:22 | Reagovat
Jen jsem chtěl upozornit ty hlupáky škodofkáře, kteří žijí v nějakém bludu, že jedině motory od VW jsou nejlepší a takový ty různé kecy okolo. Motory od konkurence jsou dávno někde jinde a většina motorů od VW je tak trochu už OUT!!!!
28.09.2008 | 09:11:43 | XXXXXXX Reagovat
re:7X
Tak vidíš to jaký jsi,pokud by jsi měl auto o dvě třídy vyšší tak už ti tu naftu bude vyrábět a né spalovat.
20.09.2008 | 15:13:58 | Reagovat
FABIA ????
Opravdu k zasmání. Typický škodovák, který v ničem jiném nikdy nejel než ve škodovce. Dynamická jízda s 1,4 TDi-opravdu k popukání. Nízká spotřeba kolem 5 litrů??? U auta téhle kategorie je spíše velká. Měl by jsi jezdit tak kolem 4,5 litrů (já jel trasu Strakonice, Tábor, Pelhřimov, dálnice, Vyškov a zpět za 4,1 litru při průměrné rychlosti dle PC 72 km/h a to vlastním auto o třídu víš), ale to by jsi musel vyzkoušet jiná auta než škodovku, aby jsi si uvědomil, že automobilový průmysl je tak trochu někde jinde než předražené škodovácké modely.
20.09.2008 | 14:25:58 | XXXXXXX Reagovat
Stejné auto jako recenzent jsem si koupil před měsícem. Dříve jsem služebně využíval Octavii 1,9 TDi 66KW a po sléze Fábii 1,9 TDi 74KW ze které jsem byl fakticky nadšený - hlavně tedy výkonem. Ovšem pro soukromé účely jsem volil právě "spořivější" variantu. Auto jede při 100Km/h za 4-4,1 nafty, na dálnici (140-150 km/h) o litr více. Co se zvuku týče, tak sic to bude znít divně, ale jsem za chrochtavý zvuk rád! Pěkně se to poslouchá a když to poslouchat nechci, tak si zapnu kvalitní muziku... :) No a ještě něco k výkonu, skorošvára má Octávii 1,9 TDi 81KW a sám po zkušebních jízdách konstatoval, že Fábia 59KW je živější ...
17.05.2008 | 00:33:29 | bro Reagovat
to lakinooo
jsi debil!!
28.03.2008 | 20:59:20 | Reagovat
Mal som zapozicany Roomster v akci Skoda do firmy na 2 dni zadarmo. Tiez to bol 1,4,TDi. Motor isiel ako traktor. Vsetci sa na tom smialy. A kde si preboha nasiel vo Fabii pohodlie? Asi nemeras viac ako 150cm....
28.03.2008 | 20:46:32 | lakinooo Reagovat
Ja mam tiez 1,4 TDI
Na to, ze pri 90% jazde v meste mi to papa medzi 5 a 6 l nafty na 100 km, je to celkom zihadlo. Jedinu nevyhodu trojvalca vidim v jeho vyssej hlucnosti a pomalom ohreve v mraze, ale aj na to sa da zvyknut... Inac som s F I. uplne spokojny. Na bratislavskych "tankodromoch" som s nou nabehal uz 88 tis. km, bez vaznejsej poruchy. Co sa tyka novej... stale vaham, ci niekedy "upgradnut" do kombi. Aj napriek celkovej spokojnosti s F I., ten vonkajsi dizajn F II. treba "predychat"... ;-)
25.03.2008 | 20:46:53 | Vlado Reagovat
To Anonym
To je rozumný názor. Ovšem to netušili němečtí velitelé a jaksi neodhadli kupní sílu a priority tuzemského trhu (povinné ručení). Na západ od nás je vozidlo této velikosti, jako druhé, třetí...do rodiny, u nás a na Slovensku plní roli rodinného křižníku.
21.03.2008 | 07:00:04 | Radek Reagovat
No jo.. jenže ta nová 1.2 čtyřválec od WV bude 1.2TSI.Tam 4válce ano, ale na normální ježdění se HTP můžou vyrábět dál. A ještě mě napadá k té trvanlivosti.Ano to je fakt.Jenže oni jaksi ve škodovce netušili, že čeští podnikiši budou tak hladoví, že nakoupí HTP jako dálniční vozidla(aby si sami mohli za ušetřené peníze koupit něco co nikdo nemá) a jejich zuřiví řidiči budou HTP mořit 5x týdně po dálnici a samozřejmě že nepojedou 130Km/h ale konstantních 160Km/h-kamarád má služební HTP tak vím jak se jezdí po dálnici.S tím v Boleslavi trochu nepočítali...tož asi tak k životnosti tříválcových motorů.
20.03.2008 | 23:11:15 | Reagovat
Skutočne som nikde nenašiel, že by Toyota chystala nástupcu štvorválcovej jedna-trojky, ktorý by mal válce len tri. Dosť o tom pochybujem, nakoľko VW chce nahradiť trojválcový motor 1.2 novým, samozrejme so štvoricou valcov. Jednoducho pochopili, že tadiaľ cesta nevedie. Vynakladať prostriedky do vývoja motora je namáhavé dosť. Obzvlášť ak výrobu predražujú ešte ďalšie vychytávky na skultúrnenie chodu. Skrátka je ekonomicky výhodnejšie spraviť štvorvalcový motor. A zákazník bude len rád.
19.03.2008 | 20:55:22 | Petrík Reagovat
Napíšeme to, že o motorech víš prd. Tříválce jsou slepé střevo vývoje, stejně tak pětiválců je jako šafránu, alespoň nezní, jako vysavač. Mimochodem, čím menší počet válců, tím větší opotřebení motoru, jako celku. Fábka má problém s přední nápravou v jakékoli motorizaci do ročníku tuším 2002 - 3 (nevím přesně). čili konstrukče ho přepracovat asi není takový problém. Jinak ve Fábce si dokáži přestavit 2.0 V6. Ty ne u auta o hmotnosti cca 1200kg?
19.03.2008 | 19:42:56 | Radek Reagovat
ha ha ha -Toyota dává čtyři válce?? Pokud vím tak 1.0VVTi je stále tříválec.A nová 1.3 je taky tříválcová.Dělat litrovej čtyřválec je v dnešní době pitomost.Poslední to zkusila škodovka a nedopadlo to dobře.Prostě motory s objemem 1.0-1.3 chtějí tři válce.Pak to má minimální třecí ztráty, ztráty v setrvačnosti pohybujících se hmot atd. Tak co páni konstruktéři-co zkonstruujete teď? Osmiválec 1.8T pro fábku??Nebo V10 Tdi místo 1.4TDi.Když už do fábky budete cpát ty šesti a víceválce, tak nezapomeňte kompletně předělat skelet a přední nápravu, aby takový krávy to auto udrželo.Jo a rovnou zgenerálkujete brzdovou soustavu na pohotovostní hmotnost 1600Kg.A ještě podmínka-Ať to celé auto stojí v plné výbavě se šestiválcem tak 230 000Kč.A teď jsem zvědavej co vymyslíte....
19.03.2008 | 19:26:03 | Jerry Reagovat
Arnošt
Pokud jste spokojeni s trojhrnkem je to vaše volba, já bych si ho nepořídil a abych nebyl uhrančivej na fábuše tak s jedním musím souhlasit a to že jsem ještě neviděl jak někdo táhne fábušu na laně, prostě v případě nějaké poruchy to auto vždy dojede do servisu a to se cení to mnoho aut neumí třeba jako frantíci to jede nebo nejede, dále stará fábuša je pěkná a má dobrý jízdní vlastnosti, tak majitelé fábuší ať vám jezdí ty vaše autíčka k vaší plné radosti a přeji vám mnoho šťastných km za volantem
18.03.2008 | 07:55:57 | Jarda Reagovat
No vždyť říkám, že je slabý motor pro klidnou jízdu a né pro eskamotérské předjíždění všeho a všech. Nevím co si máme představit pod pojmem udrncaný - za celou dobu provozu jsem si žádného drncání nevšiml (možná bych v případě drncání navštívil servis). A že má motor jiný zvukový projev to je celkem logické. Vždyť každý motor zní jinak. Ono ani dunění silného dieslu není nic moc. Znovu podotýkám, že každý motor se testuje (simuluje se běžný provoz), a přestože většině lidí nejde na rozum jak může motor běhat bez jednoho válce tak vězte, že může. Motor šlape a stejně tak šlapou i jednoválcové motory - jen to není nikomu divné.
18.03.2008 | 04:37:25 | Arnošt75 Reagovat
konstruktér
právě to modlení budeš potřebovat při předjíždění a trojválec ti bude jezdit to dá rozum, ale stejně je to takové udrncané , ale komu to nevadí budiži,i toyota dává čtyřválce místo trojválců asi ví proč !!
17.03.2008 | 20:12:51 | Jarda Reagovat
Teda, koukám, tady je to samý konstruktér :-)
3 válce nejdou sladit, ahá? :-) A pak se prý nemá trápit, ahá :-).......Se divím, že ještě pořád ty motory šlapou, když by přeci měly být dávno nefunkční.
Spousta lidí ještě nepochopilo, že někomu stačí 50kW a někdo se bude cítit dobře až s 250kW. Naše stávající auto má jen 47kW a už nyní je mi jasné, že další bude mít výkon vyšší. Příští auto bude určitě živější, jelikož nehodlám při zařazování se do proudu (např. na dálnici) přeříkávat motlidby za přežití :-) Malý výkon je naprosto dostačující na klidnou jízdu, ale nastane-li kryzová situace, tak by se pár koníků navíc hodilo. Přestože jsem změnil názor na vlastnictví slabého auta, nebudu tu alespoň kydat nesmysly viz někteří diskutující níže.
17.03.2008 | 20:06:36 | Arnošt75 Reagovat
trojhrnek
Pánové yaris si mohl dovolit mět tři válce, páč japončíci umí dělat motory a dnes už dávají do yarisů čtyřválce, a pokud je někdo spokojen s trojhrnečkem fe fábuši tak mu jeho radost nechci brát , jsou to jeho peníze a jeho radost, ať vám ty zázraky jezdí a hlavně pamatujte při předjíždění máte slabé( vymodlené ) 4 hvězdičky na čumák tak moc neriskujte a jezděte za ávií, ps: už vám ty nové fábuše brzdí??
17.03.2008 | 18:31:34 | Jarda Reagovat
Tento motor má opodstatnění ve zdvihovém objemu. Jinak v ničem.
17.03.2008 | 14:53:45 | Radek Reagovat
spotreba
Mohol by mi niekto vysvetliť, prečo sa tu rozplývate nad spotrebou 5 litrov? Pozrite sa napr. na recenzie Octavie r. 2006. Každý druhý tam udáva rovnakú spotrebu. Lenže s väčším autom a väčším a výkonnejším motorom. Mne to vychádza tak, že buď kecajú majitelia Octavií, alebo je 1.4 TDI žrút. Pokiaľ nie, tak ten motor nemá opodstatnenie. Podľa takéhoto vzorca, by 1.9 TDI vo Fabii jazdilo za 3 litre.
17.03.2008 | 13:34:42 | Petrík Reagovat
to radek
Abslolutne v uzasu pozoruji jak svoji anti fabia nenavist prizivis i na takoveto tragedii kde vinika s urcitosti jeste neznaji a soudni znalci se neshoduji .Ale ty v tom mas jasno můze za to fabia nebal bych rict ze tri valce jsou hlavni vinik .Riskujicich ridiců vidim dnes a denne dost a znacka auta tam roli nehraje rekl bych ze spise nizky vek , ale mozna je to jen můj dojem .K recénzi jen toto - myslim ze autor shrnul klady a zapory vcelku objektivne ,jen by mne zajimala cena - u takhle vybavene skodule v dieslu to musela byt hrůza .
17.03.2008 | 12:55:13 | plzenak Reagovat
Souhlasím
Za nehodu může v 99% řidič, protože neodhadne možnosti vozu. Souhlasím.
17.03.2008 | 07:38:51 | Radel Reagovat
Radek
Argumentovat tím, že za tu nehodu může auto je trochu mimo mísu, nemyslíš?
Jinak výkon není zdrcující, kultivovanost není na úrovni V8, ale spotřeba je prostě pěkná, ať se ti to líbí nebo ne!
Takovej je fakt a ty se s tím smiř, protože jinak ti hrozí tříválcová deprese a noční pomočování!
17.03.2008 | 07:24:32 | Krysa Reagovat
Omlouvám se majitelům i obdivovatelů těchto pajd. Tříválce od VW jsou to nejlepší, co si můžeme pod kapotou přát - VÝKON, ZDRCUJÍCÍ kroutící moment, spotřeba na úrovni hybridu, kultivovanost motoru - V8 hadr. Hlavně doufám, že nepotkám takového obdivovatele na silnici - viz 8 mrtvých v mikrobusu, protože se někdo nestihnul zařadit.
17.03.2008 | 06:15:52 | Radek Reagovat
To Antiradek: no proto!! :-)
To Jarda: tříválcový motor se trápí? no jo tak to jsou japonci taky nevzdělaní, když ho dávají v litru do Yarisa.Tak jim to běž honem říct.Hned pozítří ho nahradí čtyřválcovým litrem.
To Radek: o soudnosti už meleš půl roku,možná i déle.Chce to hlavně pochopit, že někdo je na rozdíl od tebe s Fabkou spokojen.Ale to je pro tebe jaksi nadlidský úkol.
17.03.2008 | 01:46:43 | Jerry Reagovat
OMLOUVÁM se Jerry to mělo být na Jardu.
16.03.2008 | 23:19:39 | Reagovat
Aaaaa Radek se nám tu objevil tak co ještě napíšeš pěkného.Nějak nemůžu usnout tak bych rád nějakou pohádku.To usnu rychleji.
Jerry najdi si Toma a nezamořuj nám tu vzduch.Pač pomlouvat a závidět umí každý.
16.03.2008 | 23:17:46 | AntiRADEK Reagovat
Chce to opravdu více soudnosti. To těžkého vozu se slabý motor nehodí a 50 - 60kw je na 1200kg opravdu málo. Za 4 litry to pojede při ideálních podmínkách s minimálním zatížením, nikoli v kombinovaném provozu a v obsazení řidič + cokoli.
16.03.2008 | 21:53:22 | Radek Reagovat
Jerry
čtyři váce by bylo dostačující, tři válce prostě nejdou jaksi sladit a ten motor se trápí
16.03.2008 | 19:38:19 | Jarda Reagovat
Trojhrnek jako trojhrnek? no když myslíš...a V6 do Fábky??Jsi normální? Já nevím kolik válců a Kw by vám stačilo ke spokojenosti....si tam dejte jedenáctilitr s turbem z Karosy a budete spokojeni :-)
16.03.2008 | 19:35:21 | Jerry Reagovat
anonym
zlatej megan !!! a je kmání za stejný love jako fábuša má 5 hvězdiček a poruchovostí se můžou rovnat
16.03.2008 | 19:33:08 | Jarda Reagovat
K tomu co je napsáno dole: 1,5 dci jezdí v meganu za cca 5,5 -6 litrů. Dci 1,5 je o poznání tišší, pružnější a dělá se v několika výkonostních verzích které poserou i 1,9 TDi PD 77 kw (o 1,9 DCI 119 PS se tu radši vůbec nebavím). O pružnosti u motoru 1,4 TDI se snad nedá ani mluvit. Výkon 51 nebo 59 kw. Proti 1,2 HTP minimální výkonostní rozdíl v kw jen o cca o 30% větší krouťák a o 50-80tis větší cena. To je k zamyšlení.
16.03.2008 | 19:30:41 | Reagovat
jerry
trojhrnek jako trojhrnek, ale jinak souhlas má to v naftě akorát ten motor měl být šestiválec do V a projektant v opilosti v půlce rýsování usnul
16.03.2008 | 19:26:27 | Jarda Reagovat
no jo, ale ještě musíme počkat na Petríka a Radka-ti ji chudinku proberou, že na ní nezůstane válec suchý :-)
16.03.2008 | 19:25:06 | Tom Reagovat
abrahám
Aspoň nemluvím sprostě, jen jsem napsal svůj názor. Škoda, že někteří umí urážet, když jim dochází argumenty. Co bych taky mohl čekat od škodováka: jen aroganci a urážky , taky to jde vidět na silnicích jak se chovají
16.03.2008 | 19:22:53 | Jarda Reagovat
Jardoooo
ale on nevychvaluje HTP víš...to je 1.4 TDi.Takže čti prosím pozorněji!!!!!!!!!!!
16.03.2008 | 19:18:24 | Jerry Reagovat
debilita
áá rejpalové a kokoti už došli..už jsem se bál,že se neukážete!!!
16.03.2008 | 19:06:46 | Abrahám Reagovat
motor
krásná recenze, akorát mi tam chybí ve kterém salónu prodáváš, páč takhle vychvalovat haťapku umí jen prodejce a hlavně ta spotřeba !!!!!!
16.03.2008 | 18:55:22 | jarda Reagovat
No jo,ale v Renaultu je min. o 2 litry větší spotřeba,než u "chrochtadla" a myslím si,že hluk není tak hrozný,aby se nedal vydržet..pro někoho kdo lítá denně po dálnici jsou jiná auta,ne tříhrnky od Fabie!
16.03.2008 | 14:55:15 | Alex Reagovat
ach tem motor
pekna recenze mam rovnaké krochtadlo služobku aj vybava je skoro rovnaká autu je tvrde ako kameň a ten motor? hovoríš že sa da 16 na tempomat ale to by som už bol uplne hluchý.. žere tak do 5l/100 je ako tak spolahlivý ale ten motor mi vadi najviac nedano som mal možnosť sa zvisť s kolegovým meganom 1,5cdi bože ake neskutočné ticho a komfort....
16.03.2008 | 14:25:36 | gaštan Reagovat
***
pěkná recenze a trošku závidím,protože spotřeba 1,4 TDi je opravdu suprová,to vím již dávno,jen ta cena je na mé poměry vysoká.Neškodilo by zde uvést přesnou cenu,za kolik bylo auto koupeno.Mimo hodně kilometrů bez nehod popřeji i méně poblblých rejpalů,kteří určitě příjdou.. ;-)
16.03.2008 | 14:08:10 | Tomík Reagovat
rok výroby
Rok výroby je samozřejmě 2006 a ne 2007, jak jsem uvedl. Přepsal jsem se.....
16.03.2008 | 12:55:09 | Autor Reagovat