Rok výroby:2004Typ motoru:1.2 HTTP 47kwStav km při koupi:7 kmStav km nyní:65 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:5,2 l/100 kmVloženo:30. 8. 2006
Předchozí auto:Peugeot 405 1,6 WV Pasat Ford Mondeo Škoda 1000 MB
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Jsem automechanik a tak se asi podivíte že jsem nechal záruku propadnout, respektive do první výměny oleje a dělal si na autě veškerou údržbu sám. Ke konci dvouletého používání mi odešel pás u řidiče - tedy nejpoužívanější. Nešel sám navinovat hlavně v zimním období. V zimě kvílelo pravé přední kolo při plném reidu - to však způsobil sníh na silnici, který ohnul plech chránící kotouč. Stačilo ho vyhnout do původní polohy. Když auto dlouho stojí tak při startování pár sekund, nejdéle do jedné minuty je slyšet tření ventilů na sucho než čerpadlo dodá olej zdvihátkům.
Při 35 000 Km praskla žárovka v předním reflektoru, druhá pak vydržela o 2 000 Km déle. To zmiňuji jen proto že je zažitý názor že u Škodovek odcházejí žárovky. U motorky měním žárovky po 1 000 km protože se uklepou vlákna, takže ani nevyhoří. Jsou tam větší vybrace a dolíky jsou víc znát.
Zajímavostí bylo to že jsem prorazil jednu pneumatiku o kámen a nešla opravit. V servisech mne ujišťovali že musím vyměnit všechny čtyři protože jednu s tímto vzorkem (Barum) neseženu! Byla to pravda. Dodnes nechápu jak je možné že na novém autě jsou namontované pneumatiky, které se již 2 roky nevyrábějí !!!
Auto tedy celkem bez závad. Až na to že jako rezervu vozím pneumatiku s jiným vzorkem než je schválen a modlím se abych ty staré pneumatiky brzo sjel a pořídil si konečně kompletní sadu.
Podařilo se mi zavřít zadní páté dveře, když jsem na nich měl zavěšené plato rezervy. Výsledkem byl ulomený, nepoužitelný plastový držák. Takže Fabia není blbůodolná. Škoda. Ještě horší je že se to podařilo mě a né manželce... Prostě smůla, nebo špatné řešení výrobce!
Hodnocení a zkušenosti s autem
Fabia kombi v dobré výbavě, byla volba lepší než Octavia v základu. Před koupí jsem se projel v plně vybavených Fabiích s nejsilnějšími motory. Kdybych uvažoval o koupi bez ohledu na cenu, volil bych Subaru Impreza. To jsem párkrát řídil a bylo to svezení plné emocí. Jenže má volba zněla:
1. Auto úsporné na provozní náklady. 2.Auto na dobu přes 10 let, nebo 250 000Km. 3.Podmínky: ABS, airbag spolujezdce, palubní počítač, kvalitu.
Proto jsem si nekoupil odpad Škodovky Fabii Junior.Bohužel politika Škodovky nedovolí, aby jste si pořídili "počítač", immobilizér a to co chcete!! Ale donutí vás koupit si to co vůbec nepotřebujete, jen proto že to vyjde ve výsledku levněji než kdyby jste si pořídili přesně co chcete podle jejich pravidel. Například počítač lze mít až od modelu elegance. Zbytečně jsem tedy platil za paket na špatné silnice, liťáky, rádio které jsem vůbec nechtěl a ty kožený serepetičky které se mi líbí, ale ne tolik aby jsem za ně platil. Teď k věci!
Fabia combi s motorem 1,2 HTP je relativně úsporné vozidlo, ale až tehdy když jezdíte podle počítače spotřeby. Nějakou dobu mi trvalo než jsem si zvykl na odlišný způsob jízdy než na jaký jsem byl zvyklý u karburátoru nebo nafťáku. Asi třikrát mi Fabia chcípla na úzkém mostu. Byl jsem zvyklý z Peugeotu 405 jen pomalu pouštět spojku bez plynu, kdežto Fabii jsem musel "tůrovat" až jsem si připadal jak na Pionýru. Když jsem si ale zvykl, nevidím v tom žádný problém. Auto má velmi dobré jízdní vlastnosti, které s počtem osob a nákladem strácejí na dynamice. Předjíždět je dobré hlavně z kopce nebo na přehledné delší rovině. Šlapat na plný plyn při tomto manévru nemá mnoho cenu. Autu se zvýší jen spotřeba a jede stejně, nebo dokonce hůře. Spíš je dobré ubrat citlivě plyn hlavně při dokončování předjíždění. Potom auto vystřelí dopředu. Celkem špatná vlastnost. Když někomu auto půjčím tak ho to velmi překvapí, když v okamžiku když chce spomalit a zařadit se za další auto, vůz vystřelí a to je potom údivu!
Co se tedy vyplatí? Rozhodně využívat plně kroutící moment a nebo naopak držet auto v otáčkách, aby motor šel lehce. Já využívám první možnost. Celoroční spotřebu mám 5,2l Jinak umím jezdit za 4,6l a kdyby šlo jet plynulou jízdou, jako se mi to daří vždy v neděli, kdy jsou silnice pohodové, potom dokážu spotřebu udržet na 4.2l - 4,5l. S plně naloženým autem v zimě se má spotřeba vyšplhá při rychlé jízdě na 5,5 - 6,2l benzinu.Maximální spotřeba na krátké vzdálenosti (5-10km) je 7,5l/100km.
Když jsem auto koupil, měl jsem nepříjemný pocit - sednout z prostorného Peugeotu 405 do stísněné a strohé Fabie...Kdo však 1.2HTP fabii kombi pomlouvá, je trouba. Je to dobrý vůz a nepředpokládám že 30kg navíc za kombíka je problém, naopak má lepší aerodynamiku a užitná hodnota je větší. A zážitek z akcelerace si užívám na motorce. Od tohoto auta to nečekám. Svižně lze jezdit i s Fabií. Brzdy má Fabie dostatečné. Já bych dal přednost ostřejším. Ale znám mnohem horší u dražších aut. Fabie dovoluje i nějaké chyby v zatáčkách. Jistá nevýhoda je když jedu do velmi dlouhých táhlých stoupání. Tam může při 3 200 ot klesnout rychlost na 60km/hod. A ručička se na víc než 80Km/hod nehne. Potom si Fabia vezme i 16,5 litrů benzínu. Naštěstí každý takový kopec má i adekvátní klesání při němž Fabia žere 0 litrů/Hod. Potom dělá spotřeba 4,6l Protože tyto stoupáky jsou vzácné, s normálním horským terénem si auto hravě poradí. Rozhodně toto auto doporučuji všem zájemcům, kteří nejsou neschopnými řidiči, lidem kteří hledají spolehlivost, jistotu, kvalitu, svižnou, ale neoslnivou jízdu.
Co se bezpečí týká tak Volvo s dlouhým čumákem nebo třítunový kolos je lepší pocit. Ale třeba Yaris nebo trojici aut z Kolína bych si nekoupil! Znám tyto auta (konzervy tenkého plechu bez výztuh) a na Fabii nemají! Krom motoru, který je s menším obsahem výkonější. Ale to je dáno tím že je novější! Fabia modelového roku 2006 nepřináší prakticky nic nového. Jen Fabie do roku 2005 (různé doprodeje starších modelů) mají problém s uložením ramen nápravy (Takové ty gumové prvky) po tomto roku jsou již konstrukčně změněny. S ložisky jsou občas problémy. Většinou se ale projeví do konce záruky. (Když jezdíte a jenom neleštíte...) Já jsem zatím žádný takový problém nezaznamenal.
A ještě zajímavost - Jezdím pouze na olej Castrol. Měním ho cca o 2 000 Km později. (Záleží na provozních podmínkách.) Nemám prodloužený interval výměny ale normální. Jako nová Fabia shltla 0,4l oleje do první výměny a nyní je spotřeba taková že z horní hranice rysky klesne na optimální. Dvakrát nenaskočila fabia napoprvé a příčinou byla úplná vlhkost a hlavně nekvalitní palivo. Kvalitu paliva poznám hlavně na motorce. Obecně nejlepší byla u Aralu. To motorka jela jak drak a auto jezdilo úsporněji.
Všeobecně nejhorší byla na starých pumpách a v bývalých JZD se dal natankovat BA95 smíchaný s vodou a naftou. Potom pár známých ani nedojelo... Takže kvalitní benzín (víceoktanový nemá cenu kupovat) a řidký olej s vynikajícími vlastnostmi. Osobně preferuji polosyntetiku před syntetikou. Je to šetrnější pro životní prostředí a výsledeek v dnešní kvalitě stačí. Toto jsou zásady které vedou k dlouhé spokojenosti. Věřím že se mi podaří najet 300 000 km bez oprav motoru. Když auto nepůjčím manželce tak spojka vydrží taky.
Můj názor je podložen zkušenostmi v několika značkových autoservisů a proto vím že raději budu riskovat ztrátu záruky, než mít (ne)vyměněný olej a neprohlídnuté auto za ty peníze!!! Netvrdím že olej nevymění! Ale kdo z vás u tohjo někdy byl a byl schopen si to ohlídat? Já sám sem byl nucen ve značkovém servisu!!! nalít do totožné nádoby s velmi drahým olejem minerální olej. Pak zákazník dal super olej který si sám koupil do ruky vedoucímu, ten mě a pak odlákal jeho pozornost a já vzal ze stolu druhou pixlu a lil olej. Ten zákazník čuměl jak pako z 10cm vzdálenosti jak leju super oil do jeho vozu a jen se divil že má takovou divnou barvu..."Jo pane to ty zářivky!" No a bylo... Dějí se i mnohem horší věci! No a časem dáte výpověď že už vám je z toho zle a nakonec můžete dělat popeláře, nebo prodejce vozů...
A pak může kdejaký slinta mluvit o spolehlivosti toho či onoho auta a já na to mohu říct jediné - Vymetáte s autem každou díru? Necháváte auto v zimě nastartované na volnoběh než se zahřeje? Řežete zatáčky? Máte nohu plynu na podlaze a hned na brzdě? Předjíždíte v zatáčkách a nadáváte za volantem? Pak je to jasné - Fabia 1.2 není pro vás!
Důchodcdům mohu doporučit spíše Matize, než se pokazí, budete na marách a Fabia je pro Vás zbytečně velké auto. Matiz je skvělé malé autíčko pro dva s velkým vnitřním prostorem. Fabii kombi doporučuji vřele všem mladým, starším i nejstarším, kteří nechtějí ničím vynikat, oslňovat a řádit. Fabia je pro usedlé praktiky. Takže na zimu nezapomeňte včas vyměnit pneumatiky a budete spokojení.
Já design Fabie nenávidím, hlavně předek, vnitřek díky dobrému zpracování akceptuji, ale za nějakou dobu si zvyknete. Raději bych si koupil elektromobil co ujede na nabití 200km nebo nafťák na řepkový olej, ale doba přeje spotřebnímu konzumu a tak pálím drahý benzín a až zaplatím za benzín 2euro, začnu sklízet řepku na políčku a lisovat ji, takže budu jezdit ve starém Mercedesu na olej. A divte se i v zimě bez kapky nafty. Kupte Fabii! Je na vrcholu své kariéry - důkladně odladěné auto!
chtěl jsem se zeptat,máte někdo zkušenosti s předním pásem u řidiče. V zimně špatně navíjí.Dá se to nějak opravit nebo se musí vyměnit. Díky za odpověď
Ten mechanizmus se dá rozebrat a namazat -- ale to je zakázané (protože to bezchybně nezvládne každý, může to i poškodit a to pak jde o život) Zkuste vyčistit bezpečnostní pás - mně to pomohlo a smí se to :-). Návod k používání automobilu - cituji: Čištění bezpečnostních pásů Bezpečnostní pásy udržujte v čistotě! Při silném znečištění pásů může být ovlivněna funkce jejich automatického navíjení. Pro čištění bezpečnostních pásů používejte mírný roztok pracího prostředku. Čištění provádějte, aniž byste pásy demontovali z vozidla. Upozornění Před navinutím musí být bezpečnostní pásy dokonale suché. Pozor Bezpečnostní pásy nesmějí být čištěny chemicky, použité čisticí prostředky by mohly poškodit tkaninu pásů. Bezpečnostní pásy nesmějí rovněž přijít do styku s žíravinami. Pásy s poškozenou tkaninou, spojeními, navíječem nebo s poškozeným zámkem nechte vyměnit v servisu Škoda. .... takže například: .... pěna/šampon na čalouněný nábytek, pás vytáhnout na maximum a vyčistit. Nenavíjet zpět, nechat pás vyschnout. Poté pomalu navijet zpět, rovnat ho aby se navíjel přesně jak má. Mně to pomohlo, aniž předtím by byl pás viditelně silně znečištěn.
Možná je to záhadným způsobem zázrčný kousek,ale mám dva kolegy v práci, kteří si po koupi nové Fabie 1,2 HTP užívali sladkou jízdu do prvních cca 25 tis km. Skončila záruka a začaly se dít věci nevídané...během jednoho roku desitky tisíc za opravy nesmyslných věcí, které jsem ani nevěděl, že by snad mohly pokazit. Já jsem po otcově Škodě 105 L(skvělé auto), zabrousil do zapovězovaných Japonců, začal jsem Mazdou 626 r.v.1989 dotaženo ze Švýcarska(najeto cca 140 tis. km)Perfektní spolehlivej stroj, za 5 let užívání stokorunové položky za výměny gumových součástek(držáky stabilizátoru), výměna brzd destiček a běžná údržba.Auto bez chybičky.Následovala změna na Toyotu Corola 1,4 (bez vvti)najeto 85 tis km. Luxusní povožení, DN zaviněná spatnými brzdami Octávky-náraz zezadu-škoda 95 tis., jinak výměna teplotního čidla motoru, běžná údržba,najeto 75 tis. km jěždění bez chybičky.Nyní Toyota Avensis 1.8 vvti r.v. 2005 najeto 58 tis km, mám ji 5 let, zatím jsem dělal jen běžnou údržbu, výměnu orignální baterie po 8mi letech a kolem parkující auta mi dělají běžné opotřebení karoserie. A nyní mám v rukou Fabia 1,2 HTP(manželky) koupeno s cca 95 tis km, manželka najela cca 4000 km, já s ní jezdím do práce a na krátké výlety cca 3 roky.Za tu dobu opravy za cca 30 tis a teď je auto před domem v nepojízdném stavu- nejde nastartovat s novou baterkou anikdo sis stím moc neví rady, žárovky měním jak na běžícím pásu,výfuk se vaří á 1/2 roku, čidlo el. motoru, el stahování oken.- výměna, cívky ke svíčkám(což nechápu, co tam dělají, když u jiných aut to neexistuje), teče dovnitř kažkými, krom 5. dveří. prostě naprostá katastrofa.Hodně jsem si odvykl řešit problémy s autem...chci prostě jezdit, tak jak je to u Japonců a ne trávit víc času v servisu než na silnici.
05.12.2014 | 09:38:39 | Petr
| 86.49.115.*Reagovat
RE: Neuvěřitelné štěstí ?? = uvěřitelné štěstí
Také jsem měl asi zázračný kousek. V roce 2006 jsem dostal přidělenou Fabii 1,2 HTP před faceliftem - s tím tehdy slabším motorem (snad 44 kW ?) - a užíval si sladkou jízdu do prvních 95 tis km. Pak zaměstnavatel obměnil vozový park (Octavia combi). Ta Fabie jezdila naprosto bez problémů - jízdní projev byl o něco lepší nežli Škoda 125. Při úmyslu předjíždět bylo vhodné vypnout klimatizaci :-). Při maximálním cestovním průměru po dálnici Fabka žrala jak kráva (třeba i 9 litrů/100 km). Naopak při jízdě mezi kaminony (cca 90 km/h) spotřeba kolem 5 litrů. Na klikatých silnicích s ní bylo lepší svezení než s tou následnou Octavií. Byl jsem s těmi vozy (oběma) spokojen - pokud člověk ví, co od těch vozů má očekávat.
By mě zajímalo, proč by měla být Fabia Junior odpad Škodovky?? Je to prostě levnější varianta s nižší výbavou za menší peníze, jinak stejné auto. Ale chápu...to jsou ty čecháčkovské kecy.
Nižší výbavou?? vždyť to auto nic nemá..:) kromě pedálů volantu a řadící páky tam nic nenajdete ani dvířka přihrádky spolujezdce.
Takže v tomto ohledu se jim tento projekt povedl oškubat to co nejvíce ale že by to byla nějaká extra levnější varianta?? Comfort stál tenkrát kolem 300 tisíc nižší výbava kolem 270-280 tisíc a Junior 250 tisíc.Takže člověk ušetřil zhruba 40-50 tisíc ale měl černé plastové nárazníky se kterými to auto vypadalo ještě hůře stupidní motor volant ze staré Octavie a v palubní desce díru kde se za jízdy všechno sypalo ven.
Pokud tohle auto někdo koupil aby ušetřil 50 tisíc tak to pak to Čecháčkovské myšlení...:)
Zdravím. Vlastním fábii už šestým rokem a co se týče oprav taky to celkem šlo. Ale jedno vím jistě a je to pravda ověřená. U 1.2 htp velmi a ale opravdu velmi často se kazí motor a to těsnění pod hlavou a upalují se ventily. Vynechává pak jeden z válců a oprava je od 9000kč-12000kč. Olej auto cucá taky slušně. Do strmého kopce kdy jsem byl naložen já a tři osoby jsem musel zařadit jedničku jinak bych kopec nevyjel. Ale jinak dobrý. Mějte se. Milan
13.09.2013 | 11:08:51 | MILAN
| 8.20.181.*Reagovat
Autor má moju pochvalu za poctivo napísanú recenziu.
Zaujala ma najmä časť, kde opisuje, ako auto pri ubratí plynu vystrelí dopredu. Tak toto je naozaj podivuhodná vlastnosť. Ešte chýba, aby pri pridaní plynu pribrzdilo a majiteľ by sa mohol objednať k Chocholouškovi.
Ja som mal pred pár rokmi služobnú Fabiu Combi 1,9 SDi. To bola hotová katastrofa. Príšerne lenivé a hlučné auto. Jediná pozitívna vlastnosť bola nízka spotreba. Ale negovanú funkciu tam pedál plynu nemal (smajlík). Takže vlastne 2 pozitívne vlastnosti...
Po přečtení článku musím s majitelem tohoto velmi zajímavého vozu souhlasit na to že to má 47 kW tak to nejede vůbec špatně je to prosstě takové solidní autíčko mimochodem by mně zajímalo,kde ty 100 koňovky nějací chytráci chtějí využít?Na českých silnicích?Haha.....,s tou spotřebou je to taky přesné +-6litrů
Jako autor této recenze ještě dlužím několik poznámek: Auto nyní má najeto 90 000km bez oprav a !!! bez výměny brzdových destiček (které jsou skoro jako nové) vozidlo vykazuje známky opotřebení, které odpovídá stavu vozovek v Čechách. Nevypadá však na nějakou opravu do 100 000km. Olej viditelně neubývá po celou dobu do další výměny se jeho hladina nemění. Celkové opotřebení se projevuje na stavu sedačky řidiče, pás řidiče je na vyměnění - špatně se navíjí, za celou dobu byly vyměněny čtyři žárovky tlumených světel. Vzduch. filtr byl měněn častěji než udává výrobce, olej naopak déle viz. článek. Motor vykazuje nepravidelný chod jen při použití paliva BA 95 z čerpacích stanic Globus, Shell (zde jen v Pardubicích v Brně a jinde problém nebyl.) Nejlépe se choval motor s palivem od čerpacích stanic Aral. Ty už bohužel nejsou a tak firma která je koupila má také vyhovující palivo. Někdy byl problém s palivem od čerpací stanice Hypernova. Nyní se změnil provoz Fabie - vyhozené zadní sedačky, spotřeba stoupla vlivem zcela jiné jízdy a častého popojíždění na studený motor a krátké vzdálenosti na průměrné hodnoty 5,2 až 5,4l/100km. S Fabií se utrhla krajnice a posadila se na spodek. Opět bez oprav a změny geometrie - jen odření na přední nápravě a spodku výfuku. Využívání fábie jako malého ale díky "kombi" prostornějšího osobního vozu je to co zde asi nevyznělo výstižně - každodenní náklad ocelových traverz asi mé Fábii nehrozí. Je to auto do kterého se vejde co potřebuji a až začnu tahat za vozem přívěs s koněm, bude to za jiným autem a ne Fabii 1,9 a už vůbec ne za 1,2kou...! Tak se zamyslete co převládne ve vašem životě. V mém je auto do kterého dám všechen nákup, věci na dovolenou a když přijde na chudé časy tak i nafukovací lehátko na kterém se jeden člověk velmi dobře vyspí a dva lidé s trochou experimentu a tolerance také. Kdo nevěří může se mrknout na http://pneu.ill.cz/ kde bude odkaz na mé soukromé stránky s fotografiemi z dovolené s Fábkou. Kdyby byly chechtáky tak by byla doma nová Fabie nebo raději Octavia scout (i když za ty peníze asi lepší offroad od jiné značky a ne zrovna Čína a p. líbivé hnusy ) PŘÍJEMNOU CESTU A HODNĚ TOLERANCE NA SILNICÍCH! http://pneu.ill.cz/
Po dovolené v Jižních čechách s naloženým autem ("Manželka vždy stěhuje celý dům do auta...")mohu konstatovat že Polabská rovina je úspornější leč o málo. Když totiž odečtu bloudění, koukání do mapy (zbytečné zastavování), nervozitu a neznalost terénu, popojíždění v koloně aut - vychází mě že na 960Km ujetou celkovou vzdálenost je spotřeba 5,1l /100km
Takže kopce, stoupání a studený motor u mne znamenají spotřebu maximálně 5,6l, jenže jak známo do kopce se auto také rychleji zahřeje (Pomalejší jízda, vyšší otáčky.) A pak se lze dostat zase na ne zrovna nereálných 4,2l /100km. Shrnuto - do kopce i za deset z kopce i za nulu a průměr může být ještě lepší než doma! Při znalosti terénu můžete jezdit za méně než 5,1l na sto. Jen to chce vědět jak...
...přijeďte k nám do kopců....pak zapomenete rychle na spotřebu kolem 4 - 5 litrů /100km . A to používám i některé triky jako sjíždění z kopců se zařazenou "rychlostí" tak , aby palub. počítač ukazoval 0l / 100km , dojíždění k semaforům a křižovatkám s vyřazenou "rychlostí" , jízda bez zapnuté klimatizace apod. Prostě když se Fabia kombi 1.2 12V , 47 kW vydá do kopců , tak začne papat a papat....
K motoru lze říct že nemá spíše výkon než krouťák. Dupat na plyn proto nemá žádnou cenu (Možná tak větší podíl paliva versus jednotka výkonu.) Toto léto jezdím za 4,7l dlouhodobou spotřebu. Když spěchám tak ve městě mám spotřebu 5,2l Zde záleží na zácpách které spotřebu zvyšují. Potud tedy řeč o průměrné spotřebě!!! A nyní znovu o tom jak jedu mimo obec ("dálnici")... 90Km/hod. mohu jet s ubraným plynem ze 100Km/h za 2.3l při otáčkách zhruba nad 3 000.Jenže to ubrání, nebude vést k tomu aby motor začal brzdit... a nyní stačí do trojčlenky doplnit koeficient útlumu rychlosti v závislosti odporu (vzduch a valivý odpor) potom vyjde kolik Km ujedu než se rychlost sníží na onu devadesátku. Při dosažení devadesátky a poklesu na 3 000ot. výrazně akceleruji = akceleruji co nejrychleji, ale zároveň nedopustím aby účinnost akcelerace byla neúměrná narůstajícímu výkonu (koeficient účinnosti motoru při vysoké zátěži).Momentální spotřeba stoupne až k 32l/100km u zatíženého vozu.(5 osob+náklad.) Doba akcelerace po kterou vyrovnávám rozdíl 10km v hod. je ve výsledku kompenzována onou spotřebou 2,1 - 2,3l, které dosahuji při výrazně delší deceleraci. A potom je zde výsledek setrvačnosti oné jak se někdo zmiňuje těžké Fabie podpořené motorem, který narozdíl od Vás nehlučí pod trvalou zátěží hnán do výkonu, který mnoho nepřichází... Motor neslyším, protože mé rádio přidává v závislosti na otáčkách motoru na intenzitě a tak spíše slyším hluk pneumatik a kabiny... Motor poslouchám jen když vozím důchodce "Ti mají migrény..." A co se týká plynulosti provozu... Když vidím za sebou auto, uhnu se nebo přidám... Ale ve výsledku výpočtu vyjde že průměrná rychlost činí po zaokrouhlení 97,km/hod Kdo tomu nerozumí... kašlu na něj! (Stručnost nadevše.) Mnohem výhodnější je rychlost 95/80km/hod. Zde již výrazně klesá součinitel pasivních odporů a udržovací spotřeba může být chvílemi od 1.1l. Výsledek pak je průměrná spotřeba 4.2l na 100km/hod Decelerace není ale konstantní. S klesajícími otáčkami je výraznější. Další věcí je že dle nutnosti neváhám podřadit. Při řazení klidně vynechám stupeň a volím o jeden vyšší. Kdo bude tvrdit že je to blbost... (Tak zařadíme za jedna, 2,3,4,5 ale když to jde tak 1...,3...5) Častěji pak 1, ihned2....4....5 ... Tolik o spotřebě a stylu jízdy, který jsem konzultoval a odkoukal od jednoho postaršího němce který za cca 3,2l/100km objel svět. U motorky pak vynechávání rychlostí (řazení ob jednu) je u mne běžné, ale tam je to o jiném frkotu i otáčkách a hlavně ochotě motoru "točit"...:o) A vlezte mě na hrb... Ten olej se odebere jako vzorek do skumavky...Ty reklamy z televize o tom jak přidávají jedno závaží za druhým je... REKLAMA Vážení konzumenti... Jinak co se vlastností řídící jednotky 1,2HTP týká, Škoda upravila její možný ideální průběh tak aby nekonkurovala silnějšímu motoru 1,4 - kdo nevěří, ať navštíví vývojové pracoviště Škodovky a nechá si ji přeprogramovat (ha - ha) Jinak to drahé "ČIPOVÁNÍ" je jen povolení vyšších otáček a v lepším (ehm) případě jde o bohatší směs. (Něco jako když jedete na "sytič" a máte pocit že je auto živější...laicky řečeno.)
Odpověď na komentáře: Výměna oleje: Jo pane nejdůležitější je olejový filtr-kvalita versus stav.Potom hnedka magnetická zátka, která při výměně oleje musí být bez pilin (krom té první) a OLEJ v žádném případě nepropaguji - jen neznám mnoho lepších a tady je důležité mrknout se na skutečné stáří. Olej z marketu označený Eurooil si naleju možná max. tak do Pionýra.Mrzí mne že do Fabie nenaleju český olej.Jen si představte M2T v motorce s přimazáváním.To nějak zaspal český průmysl dobu...A tak si připlácím za drahé oleje, které jsou prostě lepší.Nebojte do motorky dávám český převoďák!Proto že je levnější a KVALITNÍ.Dva tisíce pane navíc?!Dělal jsem v podniku kde byla laboratoř na oleje.Podniku to ušetřilo statisíce korun a žádnému motoru nic neuškodilo.Byl to ideální stav měnit olej dle jeho OPRAVDOVÝCH vlastností. Laik pravý stav oleje nepozná.Odborník bez laboratoře jen pozná znečištění a dle barvy odhadne.A proč přetahuji o 2000Km - když bez laboratoře nemohu mluvit o skutečném stavu?Prostě proto že UŠETŘÍM a vím co dělám.Ten olej má na víc.A když nevím tak skočím za kamarádkou která má doma nějaké to nádobíčko z toho podniku a ona mi ho otestuje a zjistí že vydrží ještě cca 5 000Km ale na to už nedám.Z praxe vím že 2 000Km mi stačí jako optimum.Pak bych měl už blbý pocit.Jo ten průmysl...ten radí...Shrnuto/Já ušetřím pane a vy se můžete se mnou vsadit že když do mě nikdo nenabourá tak na motoru najedu 300 000Km možná bez oprav.Ale určitě se vsadím že ty opravy se nebudou týkat poruchy v důsledku špatného oleje. SPOTŘEBA NA DÁLNICI - neumím moc jezdit podle značek omezujících rychlost...Já prostě jezdím plynule.Na dálnici jedu rychle a než dosáhnu rychlosti 150km/h tak jedu za 17,5l.Jenže pak si vyhraju s plynem a udržuji jizdu mezi 120-130km a to je spotřeba 2,1l v závislosti na větru a eventuelně stoupání.Takže výsledná spotřeba je 5,4l třeba.Když fouká zdatný vítr tak nakonec třeba 7,2l A po větru může být 3,8l.Vždycky záleží na provozu a stavu cest.Tento měsíc jezdím se spotřebou 5,1l A jediné co mi ji kazí jsou frézované vozovky.Neskutečné jámy na cestách.Nebýt těchto pastí na spotřebu tak mám 4,2l spotřebu.Je to "jenom" o tom cítit ten krouťák a naučit se jezdit podle toho měřiče spotřeby.A práce s plynem, který je u Fabie naštěstí veden dvojí potenciometrovou dráhou je to nejdůležitější-citlivá noha! Na závěr dodám že článek byl krácen a tak něco vyznělo možná nevěrohodně.Co bych asi tak mohl vzkázat zákazníkovi kterému nevyměnili olej v servise vůbec a jen mu očistili filtr hadrem a zamatlali zátku?Ujel na olej dvakrát tolik! Nejste to náhodou vy? Subaru Forrester? Škoda Octávia? Tyhle dva příklady jsou nejhorší a oba jsou ze dvou značkových servisů.Nesnáším když mi někdo kouká pod ruce, ale sám bych chtěl vidět jak s mým vozidlem v servisu zacházejí když hledají nějakou drahou závadu.(Uklepaný kablík nebo vypadlý konektor) Jo to pak zákazník zaplatí třeba i tisíce...za svou naivitu a za to že něčemu sám nerozumí.A co když přijde žena do servisu?Už jste viděli jak se usmívá perzonál?(Prozradím že to neni jen kvůli vnadům, spíše kvůli prémiím..."To bude zase vývar!" libují si.) Máš pravdu tolik řečí kvůli takovému šrotu! Já bych si koupil hned několik aut abych byl spokojen. Rozhodně bych jezdil Hamrem. A spotřebu z 20l na sto bych stáhnul na 12litrů za hodinu. :o) Pak bych z radosti tím Hamerem vyzkoušel odolnost své Fabie, kdybych jí pojal jako přírodní překážku. Zda by ji Háčko zdolal. Eště jsem zapoměl - VZDĚLÁVÁNÍ!!!! Tak pane na téma výměna oleje jsem četl i různé dokumenty z výzkumného ústavu paliv a tak.Názorů je tolik že vám každý řekne měnit, měnit, měnit co nejdříve a v reklamě k tomu přidají ještě "S láskou ke svému motoru!" a je to každého věc.Já nejsem tak bohatý abych kupoval levný olej a abych ho pak bez užitku vyléval dřív než je opravdu třeba.Zároveň nechci nikoho nabádat, aby se nedržel doporučení výrobce.Já bych sáhl po oleji z Pardubic, ale když takový není, používám to o čem jsem se v praxi přesvědčil.Mrkněte na doporučení od výrobce! Jde o normu která popisuje vlastnosti oleje pro dané auto.Toho se držím a dopřeji auto to nejlepší, nebo to rozumné.To že výrobce doporučuje plnou syntetiku od Castrol je mi jedno.Já si koupím třeba Shell nebo Esso, ale jen když vyhoví vlastnostmi požadované normě. To že Castrol vyhovuje této normě polosyntetikou... Tak proč tam rvát drahou syntetiku.To že myslím i na ekologii...Alibizmus výrobce, který nechce aby se mu vracela auta během záruky na opravu je to co vytváří takový pocit! Je to to samé jako když v televizi řekne doktor jezte banány, jsou lepší než jablka.Prodejci zaznamenají velký prodej banánů, tedy poptávku. A je to pravda? Je i není! Ale domácí produkt (Z Polska...) to trošku znevýhodňuje... A co kdyby to ten doktor říkal třeba v reklamě každý den? Na téma olej a jeho výměna lze vést nekonečné debaty. Na téma spotřeba též. Poradím Vám jak to dělá "mistr světa ve spotřebě se sériovými auty." Takový ten pán z německa. O všem se můžete dočíst na mých stránkách. (I o praktikách servisů.) S pozdravem váš vozy ale hlavně motorky milující Automechanik. A kdo by nevěděl tak motorky mají dokonalé zpracování a nejmodernější techniku - to je nejlepší volba...(Neplatí pro made in Korea/Chaina/východní blok.) A jezte hrušky!
Fabie je dávno za zenitem, ale je odladěna na tolik že další úpravy pozbývají smyslu.Takhle zní opravená věta.Naopak Toyota - tolik opěvovaná svou spolehlivostí (značka) z Kolína před nedávnem měnila šrouby na přední nápravě protože se zjistilo že jsou poddimenzované a praskají! Tak si kupte nový a čerstvý model šitý horkou jehlou.Pravidlo které platí pro nákup nových vozidel pocházející z Česko-slovenské produkce zní: Nekupovat auta vyrobená (smontovaná) během noční směny.Proč?Důvodů je více.Skuste přemýšlet...(Nápověda-není to tím že by dělníci usínali při práci!) (Veškeré citace vyjadřují pouze osobní názor autora.Autor nenese zodpovědnost za krácení článků a vkládání reklam.) A banány moc nejezte...obsahují mnoho plísní škodlivých pro lidský organismus.
Vážený pane Vy pracujete jako automechanik? Zarážíme několik věcí. Výměna oleje , přejetí 2000Km je pro motor šílený.Doporučuji se vzdělávat. Nezáleží na značce, ale na výkonosti oleje, Castrol je jen předražená značka. Fabie není na vrcholu kariery ,ale za vrcholem, proto je už nová. Další vaše zkušenosti uznávám ,ale ne doporučení.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
přední pás u řidiče
chtěl jsem se zeptat,máte někdo zkušenosti s předním pásem u řidiče. V zimně špatně navíjí.Dá se to nějak opravit nebo se musí vyměnit.
Díky za odpověď
17.01.2017 | 20:09:51 | Libor | 212.96.160.* Reagovat
RE: přední pás u řidiče
Ten mechanizmus se dá rozebrat a namazat -- ale to je zakázané (protože to bezchybně nezvládne každý, může to i poškodit a to pak jde o život)
Zkuste vyčistit bezpečnostní pás - mně to pomohlo a smí se to :-).
Návod k používání automobilu - cituji:
Čištění bezpečnostních pásů
Bezpečnostní pásy udržujte v čistotě! Při silném znečištění pásů může být ovlivněna funkce jejich automatického navíjení. Pro čištění bezpečnostních pásů používejte mírný roztok pracího prostředku. Čištění provádějte, aniž byste pásy demontovali z vozidla.
Upozornění
Před navinutím musí být bezpečnostní pásy dokonale suché.
Pozor
Bezpečnostní pásy nesmějí být čištěny chemicky, použité čisticí prostředky by mohly poškodit tkaninu pásů. Bezpečnostní pásy nesmějí rovněž přijít do styku s žíravinami. Pásy s poškozenou tkaninou, spojeními, navíječem nebo s poškozeným zámkem nechte vyměnit v servisu Škoda.
.... takže například: .... pěna/šampon na čalouněný nábytek, pás vytáhnout na maximum a vyčistit. Nenavíjet zpět, nechat pás vyschnout. Poté pomalu navijet zpět, rovnat ho aby se navíjel přesně jak má. Mně to pomohlo, aniž předtím by byl pás viditelně silně znečištěn.
19.03.2017 | 09:44:35 | VGT | 78.45.208.* Reagovat
Neuvěřitelné štěstí
Možná je to záhadným způsobem zázrčný kousek,ale mám dva kolegy v práci, kteří si po koupi nové Fabie 1,2 HTP užívali sladkou jízdu do prvních cca 25 tis km. Skončila záruka a začaly se dít věci nevídané...během jednoho roku desitky tisíc za opravy nesmyslných věcí, které jsem ani nevěděl, že by snad mohly pokazit. Já jsem po otcově Škodě 105 L(skvělé auto), zabrousil do zapovězovaných Japonců, začal jsem Mazdou 626 r.v.1989 dotaženo ze Švýcarska(najeto cca 140 tis. km)Perfektní spolehlivej stroj, za 5 let užívání stokorunové položky za výměny gumových součástek(držáky stabilizátoru), výměna brzd destiček a běžná údržba.Auto bez chybičky.Následovala změna na Toyotu Corola 1,4 (bez vvti)najeto 85 tis km. Luxusní povožení, DN zaviněná spatnými brzdami Octávky-náraz zezadu-škoda 95 tis., jinak výměna teplotního čidla motoru, běžná údržba,najeto 75 tis. km jěždění bez chybičky.Nyní Toyota Avensis 1.8 vvti r.v. 2005 najeto 58 tis km, mám ji 5 let, zatím jsem dělal jen běžnou údržbu, výměnu orignální baterie po 8mi letech a kolem parkující auta mi dělají běžné opotřebení karoserie. A nyní mám v rukou Fabia 1,2 HTP(manželky) koupeno s cca 95 tis km, manželka najela cca 4000 km, já s ní jezdím do práce a na krátké výlety cca 3 roky.Za tu dobu opravy za cca 30 tis a teď je auto před domem v nepojízdném stavu- nejde nastartovat s novou baterkou anikdo sis stím moc neví rady, žárovky měním jak na běžícím pásu,výfuk se vaří á 1/2 roku, čidlo el. motoru, el stahování oken.- výměna, cívky ke svíčkám(což nechápu, co tam dělají, když u jiných aut to neexistuje), teče dovnitř kažkými, krom 5. dveří. prostě naprostá katastrofa.Hodně jsem si odvykl řešit problémy s autem...chci prostě jezdit, tak jak je to u Japonců a ne trávit víc času v servisu než na silnici.
05.12.2014 | 09:38:39 | Petr | 86.49.115.* Reagovat
RE: Neuvěřitelné štěstí ?? = uvěřitelné štěstí
Také jsem měl asi zázračný kousek. V roce 2006 jsem dostal přidělenou Fabii 1,2 HTP před faceliftem - s tím tehdy slabším motorem (snad 44 kW ?) - a užíval si sladkou jízdu do prvních 95 tis km. Pak zaměstnavatel obměnil vozový park (Octavia combi). Ta Fabie jezdila naprosto bez problémů - jízdní projev byl o něco lepší nežli Škoda 125. Při úmyslu předjíždět bylo vhodné vypnout klimatizaci :-). Při maximálním cestovním průměru po dálnici Fabka žrala jak kráva (třeba i 9 litrů/100 km). Naopak při jízdě mezi kaminony (cca 90 km/h) spotřeba kolem 5 litrů. Na klikatých silnicích s ní bylo lepší svezení než s tou následnou Octavií. Byl jsem s těmi vozy (oběma) spokojen - pokud člověk ví, co od těch vozů má očekávat.
19.03.2017 | 09:23:46 | VGT | 78.45.208.* Reagovat
Slušné auto vzhledem k ceně
By mě zajímalo, proč by měla být Fabia Junior odpad Škodovky?? Je to prostě levnější varianta s nižší výbavou za menší peníze, jinak stejné auto.
Ale chápu...to jsou ty čecháčkovské kecy.
25.07.2014 | 14:15:39 | Z | 31.31.228.* Reagovat
RE: Slušné auto vzhledem k ceně
Nižší výbavou?? vždyť to auto nic nemá..:) kromě pedálů volantu a řadící páky tam nic nenajdete ani dvířka přihrádky spolujezdce.
Takže v tomto ohledu se jim tento projekt povedl oškubat to co nejvíce ale že by to byla nějaká extra levnější varianta??
Comfort stál tenkrát kolem 300 tisíc nižší výbava kolem 270-280 tisíc a Junior 250 tisíc.Takže člověk ušetřil zhruba 40-50 tisíc ale měl černé plastové nárazníky se kterými to auto vypadalo ještě hůře stupidní motor volant ze staré Octavie a v palubní desce díru kde se za jízdy všechno sypalo ven.
Pokud tohle auto někdo koupil aby ušetřil 50 tisíc tak to pak to Čecháčkovské myšlení...:)
25.07.2014 | 18:01:26 | | 62.245.124.* Reagovat
Taky jsem celkem spokojen
Zdravím. Vlastním fábii už šestým rokem a co se týče oprav taky to celkem šlo. Ale jedno vím jistě a je to pravda ověřená. U 1.2 htp velmi a ale opravdu velmi často se kazí motor a to těsnění pod hlavou a upalují se ventily. Vynechává pak jeden z válců a oprava je od 9000kč-12000kč. Olej auto cucá taky slušně. Do strmého kopce kdy jsem byl naložen já a tři osoby jsem musel zařadit jedničku jinak bych kopec nevyjel. Ale jinak dobrý. Mějte se. Milan
13.09.2013 | 11:08:51 | MILAN | 8.20.181.* Reagovat
RE: Taky jsem celkem spokojen
Tož jinak FAKT dobrý :-)))
25.07.2014 | 18:04:19 | | 89.102.163.* Reagovat
Dobrá recenzia
Autor má moju pochvalu za poctivo napísanú recenziu.
Zaujala ma najmä časť, kde opisuje, ako auto pri ubratí plynu vystrelí dopredu. Tak toto je naozaj podivuhodná vlastnosť. Ešte chýba, aby pri pridaní plynu pribrzdilo a majiteľ by sa mohol objednať k Chocholouškovi.
Ja som mal pred pár rokmi služobnú Fabiu Combi 1,9 SDi. To bola hotová katastrofa. Príšerne lenivé a hlučné auto. Jediná pozitívna vlastnosť bola nízka spotreba. Ale negovanú funkciu tam pedál plynu nemal (smajlík). Takže vlastne 2 pozitívne vlastnosti...
11.09.2013 | 23:23:14 | Vlado | 85.135.197.* Reagovat
Fabia 1.2 12V
Po přečtení článku musím s majitelem tohoto velmi zajímavého vozu souhlasit na to že to má 47 kW tak to nejede vůbec špatně je to prosstě takové solidní autíčko mimochodem by mně zajímalo,kde ty 100 koňovky nějací chytráci chtějí využít?Na českých silnicích?Haha.....,s tou spotřebou je to taky přesné +-6litrů
15.02.2009 | 18:34:52 | bojdik Reagovat
AUTOMECHANIK VARUJE
Jako autor této recenze ještě dlužím několik poznámek: Auto nyní má najeto 90 000km bez oprav a !!! bez výměny brzdových destiček (které jsou skoro jako nové) vozidlo vykazuje známky opotřebení, které odpovídá stavu vozovek v Čechách. Nevypadá však na nějakou opravu do 100 000km. Olej viditelně neubývá po celou dobu do další výměny se jeho hladina nemění. Celkové opotřebení se projevuje na stavu sedačky řidiče, pás řidiče je na vyměnění - špatně se navíjí, za celou dobu byly vyměněny čtyři žárovky tlumených světel. Vzduch. filtr byl měněn častěji než udává výrobce, olej naopak déle viz. článek. Motor vykazuje nepravidelný chod jen při použití paliva BA 95 z čerpacích stanic Globus, Shell (zde jen v Pardubicích v Brně a jinde problém nebyl.) Nejlépe se choval motor s palivem od čerpacích stanic Aral. Ty už bohužel nejsou a tak firma která je koupila má také vyhovující palivo. Někdy byl problém s palivem od čerpací stanice Hypernova. Nyní se změnil provoz Fabie - vyhozené zadní sedačky, spotřeba stoupla vlivem zcela jiné jízdy a častého popojíždění na studený motor a krátké vzdálenosti na průměrné hodnoty 5,2 až 5,4l/100km. S Fabií se utrhla krajnice a posadila se na spodek. Opět bez oprav a změny geometrie - jen odření na přední nápravě a spodku výfuku. Využívání fábie jako malého ale díky "kombi" prostornějšího osobního vozu je to co zde asi nevyznělo výstižně - každodenní náklad ocelových traverz asi mé Fábii nehrozí. Je to auto do kterého se vejde co potřebuji a až začnu tahat za vozem přívěs s koněm, bude to za jiným autem a ne Fabii 1,9 a už vůbec ne za 1,2kou...! Tak se zamyslete co převládne ve vašem životě. V mém je auto do kterého dám všechen nákup, věci na dovolenou a když přijde na chudé časy tak i nafukovací lehátko na kterém se jeden člověk velmi dobře vyspí a dva lidé s trochou experimentu a tolerance také. Kdo nevěří může se mrknout na http://pneu.ill.cz/ kde bude odkaz na mé soukromé stránky s fotografiemi z dovolené s Fábkou. Kdyby byly chechtáky tak by byla doma nová Fabie nebo raději Octavia scout (i když za ty peníze asi lepší offroad od jiné značky a ne zrovna Čína a p. líbivé hnusy ) PŘÍJEMNOU CESTU A HODNĚ TOLERANCE NA SILNICÍCH! http://pneu.ill.cz/
25.12.2007 | 23:11:53 | AUTOMECHANIK Reagovat
RE: Paja 3000
Po dovolené v Jižních čechách s naloženým autem ("Manželka vždy stěhuje celý dům do auta...")mohu konstatovat že Polabská rovina je úspornější leč o málo. Když totiž odečtu bloudění, koukání do mapy (zbytečné zastavování), nervozitu a neznalost terénu, popojíždění v koloně aut - vychází mě že na 960Km ujetou celkovou vzdálenost je spotřeba 5,1l /100km Takže kopce, stoupání a studený motor u mne znamenají spotřebu maximálně 5,6l, jenže jak známo do kopce se auto také rychleji zahřeje (Pomalejší jízda, vyšší otáčky.) A pak se lze dostat zase na ne zrovna nereálných 4,2l /100km. Shrnuto - do kopce i za deset z kopce i za nulu a průměr může být ještě lepší než doma! Při znalosti terénu můžete jezdit za méně než 5,1l na sto. Jen to chce vědět jak...
15.09.2006 | 02:52:55 | AUTOMECHANIK Reagovat
Pro pana Automechanika
...přijeďte k nám do kopců....pak zapomenete rychle na spotřebu kolem 4 - 5 litrů /100km . A to používám i některé triky jako sjíždění z kopců se zařazenou "rychlostí" tak , aby palub. počítač ukazoval 0l / 100km , dojíždění k semaforům a křižovatkám s vyřazenou "rychlostí" , jízda bez zapnuté klimatizace apod.
Prostě když se Fabia kombi 1.2 12V , 47 kW vydá do kopců , tak začne papat a papat....
09.09.2006 | 07:45:07 | Paja 3000 Reagovat
Anonym/krouťák/výkon
K motoru lze říct že nemá spíše výkon než krouťák. Dupat na plyn proto nemá žádnou cenu (Možná tak větší podíl paliva versus jednotka výkonu.) Toto léto jezdím za 4,7l dlouhodobou spotřebu. Když spěchám tak ve městě mám spotřebu 5,2l Zde záleží na zácpách které spotřebu zvyšují. Potud tedy řeč o průměrné spotřebě!!! A nyní znovu o tom jak jedu mimo obec ("dálnici")... 90Km/hod. mohu jet s ubraným plynem ze 100Km/h za 2.3l při otáčkách zhruba nad 3 000.Jenže to ubrání, nebude vést k tomu aby motor začal brzdit... a nyní stačí do trojčlenky doplnit koeficient útlumu rychlosti v závislosti odporu (vzduch a valivý odpor) potom vyjde kolik Km ujedu než se rychlost sníží na onu devadesátku. Při dosažení devadesátky a poklesu na 3 000ot. výrazně akceleruji = akceleruji co nejrychleji, ale zároveň nedopustím aby účinnost akcelerace byla neúměrná narůstajícímu výkonu (koeficient účinnosti motoru při vysoké zátěži).Momentální spotřeba stoupne až k 32l/100km u zatíženého vozu.(5 osob+náklad.) Doba akcelerace po kterou vyrovnávám rozdíl 10km v hod. je ve výsledku kompenzována onou spotřebou 2,1 - 2,3l, které dosahuji při výrazně delší deceleraci. A potom je zde výsledek setrvačnosti oné jak se někdo zmiňuje těžké Fabie podpořené motorem, který narozdíl od Vás nehlučí pod trvalou zátěží hnán do výkonu, který mnoho nepřichází... Motor neslyším, protože mé rádio přidává v závislosti na otáčkách motoru na intenzitě a tak spíše slyším hluk pneumatik a kabiny... Motor poslouchám jen když vozím důchodce "Ti mají migrény..." A co se týká plynulosti provozu... Když vidím za sebou auto, uhnu se nebo přidám... Ale ve výsledku výpočtu vyjde že průměrná rychlost činí po zaokrouhlení 97,km/hod Kdo tomu nerozumí... kašlu na něj! (Stručnost nadevše.) Mnohem výhodnější je rychlost 95/80km/hod. Zde již výrazně klesá součinitel pasivních odporů a udržovací spotřeba může být chvílemi od 1.1l. Výsledek pak je průměrná spotřeba 4.2l na 100km/hod Decelerace není ale konstantní. S klesajícími otáčkami je výraznější. Další věcí je že dle nutnosti neváhám podřadit. Při řazení klidně vynechám stupeň a volím o jeden vyšší. Kdo bude tvrdit že je to blbost... (Tak zařadíme za jedna, 2,3,4,5 ale když to jde tak 1...,3...5) Častěji pak 1, ihned2....4....5 ... Tolik o spotřebě a stylu jízdy, který jsem konzultoval a odkoukal od jednoho postaršího němce který za cca 3,2l/100km objel svět. U motorky pak vynechávání rychlostí (řazení ob jednu) je u mne běžné, ale tam je to o jiném frkotu i otáčkách a hlavně ochotě motoru "točit"...:o) A vlezte mě na hrb... Ten olej se odebere jako vzorek do skumavky...Ty reklamy z televize o tom jak přidávají jedno závaží za druhým je... REKLAMA Vážení konzumenti...
Jinak co se vlastností řídící jednotky 1,2HTP týká, Škoda upravila její možný ideální průběh tak aby nekonkurovala silnějšímu motoru 1,4 - kdo nevěří, ať navštíví vývojové pracoviště Škodovky a nechá si ji přeprogramovat (ha - ha) Jinak to drahé "ČIPOVÁNÍ" je jen povolení vyšších otáček a v lepším (ehm) případě jde o bohatší směs. (Něco jako když jedete na "sytič" a máte pocit že je auto živější...laicky řečeno.)
07.09.2006 | 21:58:59 | Automechanik Reagovat
AUTOMECHANIK varuje
Odpověď na komentáře: Výměna oleje: Jo pane nejdůležitější je olejový filtr-kvalita versus stav.Potom hnedka magnetická zátka, která při výměně oleje musí být bez pilin (krom té první) a OLEJ v žádném případě nepropaguji - jen neznám mnoho lepších a tady je důležité mrknout se na skutečné stáří. Olej z marketu označený Eurooil si naleju možná max. tak do Pionýra.Mrzí mne že do Fabie nenaleju český olej.Jen si představte M2T v motorce s přimazáváním.To nějak zaspal český průmysl dobu...A tak si připlácím za drahé oleje, které jsou prostě lepší.Nebojte do motorky dávám český převoďák!Proto že je levnější a KVALITNÍ.Dva tisíce pane navíc?!Dělal jsem v podniku kde byla laboratoř na oleje.Podniku to ušetřilo statisíce korun a žádnému motoru nic neuškodilo.Byl to ideální stav měnit olej dle jeho OPRAVDOVÝCH vlastností. Laik pravý stav oleje nepozná.Odborník bez laboratoře jen pozná znečištění a dle barvy odhadne.A proč přetahuji o 2000Km - když bez laboratoře nemohu mluvit o skutečném stavu?Prostě proto že UŠETŘÍM a vím co dělám.Ten olej má na víc.A když nevím tak skočím za kamarádkou která má doma nějaké to nádobíčko z toho podniku a ona mi ho otestuje a zjistí že vydrží ještě cca 5 000Km ale na to už nedám.Z praxe vím že 2 000Km mi stačí jako optimum.Pak bych měl už blbý pocit.Jo ten průmysl...ten radí...Shrnuto/Já ušetřím pane a vy se můžete se mnou vsadit že když do mě nikdo nenabourá tak na motoru najedu 300 000Km možná bez oprav.Ale určitě se vsadím že ty opravy se nebudou týkat poruchy v důsledku špatného oleje.
SPOTŘEBA NA DÁLNICI - neumím moc jezdit podle značek omezujících rychlost...Já prostě jezdím plynule.Na dálnici jedu rychle a než dosáhnu rychlosti 150km/h tak jedu za 17,5l.Jenže pak si vyhraju s plynem a udržuji jizdu mezi 120-130km a to je spotřeba 2,1l v závislosti na větru a eventuelně stoupání.Takže výsledná spotřeba je 5,4l třeba.Když fouká zdatný vítr tak nakonec třeba 7,2l A po větru může být 3,8l.Vždycky záleží na provozu a stavu cest.Tento měsíc jezdím se spotřebou 5,1l A jediné co mi ji kazí jsou frézované vozovky.Neskutečné jámy na cestách.Nebýt těchto pastí na spotřebu tak mám 4,2l spotřebu.Je to "jenom" o tom cítit ten krouťák a naučit se jezdit podle toho měřiče spotřeby.A práce s plynem, který je u Fabie naštěstí veden dvojí potenciometrovou dráhou je to nejdůležitější-citlivá noha!
Na závěr dodám že článek byl krácen a tak něco vyznělo možná nevěrohodně.Co bych asi tak mohl vzkázat zákazníkovi kterému nevyměnili olej v servise vůbec a jen mu očistili filtr hadrem a zamatlali zátku?Ujel na olej dvakrát tolik! Nejste to náhodou vy? Subaru Forrester? Škoda Octávia? Tyhle dva příklady jsou nejhorší a oba jsou ze dvou značkových servisů.Nesnáším když mi někdo kouká pod ruce, ale sám bych chtěl vidět jak s mým vozidlem v servisu zacházejí když hledají nějakou drahou závadu.(Uklepaný kablík nebo vypadlý konektor) Jo to pak zákazník zaplatí třeba i tisíce...za svou naivitu a za to že něčemu sám nerozumí.A co když přijde žena do servisu?Už jste viděli jak se usmívá perzonál?(Prozradím že to neni jen kvůli vnadům, spíše kvůli prémiím..."To bude zase vývar!" libují si.)
Máš pravdu tolik řečí kvůli takovému šrotu! Já bych si koupil hned několik aut abych byl spokojen. Rozhodně bych jezdil Hamrem. A spotřebu z 20l na sto bych stáhnul na 12litrů za hodinu. :o) Pak bych z radosti tím Hamerem vyzkoušel odolnost své Fabie, kdybych jí pojal jako přírodní překážku. Zda by ji Háčko zdolal.
Eště jsem zapoměl - VZDĚLÁVÁNÍ!!!! Tak pane na téma výměna oleje jsem četl i různé dokumenty z výzkumného ústavu paliv a tak.Názorů je tolik že vám každý řekne měnit, měnit, měnit co nejdříve a v reklamě k tomu přidají ještě "S láskou ke svému motoru!" a je to každého věc.Já nejsem tak bohatý abych kupoval levný olej a abych ho pak bez užitku vyléval dřív než je opravdu třeba.Zároveň nechci nikoho nabádat, aby se nedržel doporučení výrobce.Já bych sáhl po oleji z Pardubic, ale když takový není, používám to o čem jsem se v praxi přesvědčil.Mrkněte na doporučení od výrobce! Jde o normu která popisuje vlastnosti oleje pro dané auto.Toho se držím a dopřeji auto to nejlepší, nebo to rozumné.To že výrobce doporučuje plnou syntetiku od Castrol je mi jedno.Já si koupím třeba Shell nebo Esso, ale jen když vyhoví vlastnostmi požadované normě. To že Castrol vyhovuje této normě polosyntetikou... Tak proč tam rvát drahou syntetiku.To že myslím i na ekologii...Alibizmus výrobce, který nechce aby se mu vracela auta během záruky na opravu je to co vytváří takový pocit! Je to to samé jako když v televizi řekne doktor jezte banány, jsou lepší než jablka.Prodejci zaznamenají velký prodej banánů, tedy poptávku. A je to pravda? Je i není! Ale domácí produkt (Z Polska...) to trošku znevýhodňuje... A co kdyby to ten doktor říkal třeba v reklamě každý den?
Na téma olej a jeho výměna lze vést nekonečné debaty. Na téma spotřeba též. Poradím Vám jak to dělá "mistr světa ve spotřebě se sériovými auty." Takový ten pán z německa. O všem se můžete dočíst na mých stránkách. (I o praktikách servisů.) S pozdravem váš vozy ale hlavně motorky milující Automechanik.
A kdo by nevěděl tak motorky mají dokonalé zpracování a nejmodernější techniku - to je nejlepší volba...(Neplatí pro made in Korea/Chaina/východní blok.) A jezte hrušky!
Fabie je dávno za zenitem, ale je odladěna na tolik že další úpravy pozbývají smyslu.Takhle zní opravená věta.Naopak Toyota - tolik opěvovaná svou spolehlivostí (značka) z Kolína před nedávnem měnila šrouby na přední nápravě protože se zjistilo že jsou poddimenzované a praskají! Tak si kupte nový a čerstvý model šitý horkou jehlou.Pravidlo které platí pro nákup nových vozidel pocházející z Česko-slovenské produkce zní: Nekupovat auta vyrobená (smontovaná) během noční směny.Proč?Důvodů je více.Skuste přemýšlet...(Nápověda-není to tím že by dělníci usínali při práci!) (Veškeré citace vyjadřují pouze osobní názor autora.Autor nenese zodpovědnost za krácení článků a vkládání reklam.) A banány moc nejezte...obsahují mnoho plísní škodlivých pro lidský organismus.
04.09.2006 | 03:55:53 | Automechanik Reagovat
??
Vážený pane Vy pracujete jako automechanik? Zarážíme několik věcí. Výměna oleje , přejetí 2000Km je pro motor šílený.Doporučuji se vzdělávat. Nezáleží na značce, ale na výkonosti oleje, Castrol je jen předražená značka. Fabie není na vrcholu kariery ,ale za vrcholem, proto je už nová. Další vaše zkušenosti uznávám ,ale ne doporučení.
01.09.2006 | 10:05:50 | Ami Reagovat
zajímavá a vyčerpávající recenze, která odpovídá realitě
01.09.2006 | 09:53:38 | diego Reagovat