Recenze Škoda Fabia 1, 2 l 12 V 47 KW Ambiente
“Dobré auto, když ho poznáte.”

Autor recenze: Štěpán (26 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1198 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:4 100 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 5, 5 l/100 km Vloženo: 12. 1. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím žádné. Jen prvních 1000 km bylo vidět, že auto je v záběhu, docházelo k vypalování vyfukového potrubí a občas to i zastrádlo v interiéru.

Když se popojíždělo v koloně tak občas zablikala enektronika motoru, musí se motor i při popojíždění držet nad 1500 otáček, jinak dojde k zahlcení katalyzátoru.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Je to dobré auto pro rodinné účely, to znamemá na nákupy, do práce a občas tak třikrát do měsíce i na delší trasu tak do 200-300 Km. Na delší cesty např. mimo česko je auto nevyhovující.

Motor se musí držet minimálně nad 1800 otáček, Při rozjezdu je potřeba šlápnout na plyn zarantněji. Nejlépe je držet motor tak 2500-3500 otáček, aby byla spotřeba co nejmenší. To je možné jet i za 4, 8 l/100 km.

Když se jede tak max. do 100 km/hod a motor se nevytáči nad 4000 otáček tak spotřeba razantněji klesá. Prvních 15 km jízdy po okresních silnících má auto spotřebu 7 litrů, po prvních 30 km klesne spotřeba na 6 litrů a při jízdách nad 50 km klesne spotřeba na 5 litrů. Na dálnicích moc nejezdím, ale tam se spotřeba pohybuje tak 6, 5 litru, když se drží 130 km.

Při jízdě do větších kopců je vhodné držet motor tak 3000 - 4500 otáček, aby bylo auto stále svižné. Při této jízdě se aktuální spotřeba pohybuje tak 10 -12 litru. Při delší kopcovité jízdě se spotřeba ustálí na 6,5 litrech.

Jsem s autem velmi spokojen, hodně hledím na provozní náklady. Nyní když vím, jak auto se chová při různých otáčkách, není nutno moc sledovat otáčkoměr. Vím, jak auto akceleruje v různých situacích, jde to automaticky. Styl řízení jsem ze začátku musel uzpůsobit síle motoru, nyní když již vím, co je to za motor a auto, snažím se najít to své co potřebuji v chování motoru, a tak je jízda svižná, i s malou spotřebou tzn. pod 5 litrů při jízdě na rovině, v kopcích potom 6, 5 litru.

Nemám klimatizace, všem kdo uvažují o koupi fabie a nepotřebují klimatizaci vřele doporučuji 47 kW, pokud by chtěli klimatizaci je lepší koupit 55 kW a více. Také všem doporučuji ASR. Stojí jen 3. 000 Kč a rozhodně je to lepší - o třídu více.

V zaměstnání jezdím s fabií 40 kW a ta moje 47 kW je k nepoznání lepší -svižnější, i když mi delší dobu trvalo pochopit chování motoru, jak jsem již o tom psal.

Podvozek je dobrý. Drží v zatáčkách. Doporučuji 15 " kola. Je to lepší než 14 ".

Fabia 1, 2 47 kW je dobré řešení a dá se sehnat nová do 300 000 Kč i v provedení Ambiente s rádiem, ASR, s 15" koly a dalšími doplňky.
Novou fabii se silnějších motorem do 300 000 Kč těžko seženete.

Doufám, že mi bude ještě chvíli sloužit.

Kdybych měl v době koupi auta tak o 100 000 Kč více koupil bych Fabii kombi 1, 4 litru 74 kW Ambiente s několika doplňky jako je klimatizace, 15 " kola a tak....

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Fábie

No, co dodat. Poloviční české auto pro poloviční lidi.

28.07.2010 | 06:09:53 |  Reagovat

to Sonyc

No, ze se najde alespon jeden rozumni clovek...

10.04.2009 | 16:37:47 | jamieson Reagovat

Fábii 1.2htp nikdy

Jak se někdo může chlubit koupí Fábie 1.2htp....já osobně bych si v životě nekoupil fábii o objemu 1.2htp ...Auto neni ošklivé ale motorově je horší než např:Passat 2.0 kterej má najeto 200 000km!Fábii jedině 1.9 Tdi nebo Sdi.Každý má na fábie 1.2 htp jiný naázor...Někdo říká že je to kvalitní svižné auto pro rodinu(zajímalo by mě jak to někdo může napsat :-))....Došel jsem k názoru že po najetí 150 000km budete mít velký problém vyjet sebe menší kopeček....Kdyby jste radši víc uvažovali aprotože za 300 000kč máte ojetinu jako víno...Zdravim

02.04.2007 | 12:35:10 | Sonyc Reagovat

Proč Ambiente?

Píšeš, že by sis koupil 1,4 74 kW ve výbavě ambiente + klima + pár drobností. Příplatek za klimu je 35 000, tak proč rovnou nekoupit eleganci, která je jen o 40 000 dražší a má klimu v základu a je tam toho za tu cenu daleko víc. Např. litá kola, tempomat, kožený paket, boční airbagy, ASR, lepší čalounění (onyx ivory), dálkový centrál a teď ještě autorádio symphony, sunset, parkovací asistent.
Ten motor 1,4, 74 kW zas není tak skvělej. Lepe pojede 2,0 85 kW, nebo TDi PD 74 kW nebo RS a nebude to žrát o tolik vic.

01.02.2007 | 20:13:35 | Ondra Reagovat

Opravdu?

Taky máme Fabii v provedení Ambiente, ale jen 40 Kw. Nic méně "znepokojilo" mě to poblikávání těch kontrolek jak si říkal, byť to bylo v té koloně. No, nám naštěstí neblikalo nikde nic!
Nicméně souhlasím s tebou, na nákupy, do práce popř. na delší trasu je to výborné auto!!!

24.01.2007 | 14:32:43 | Dave Reagovat

Nemá ani na ojetinu tak prudi Q asi 32

23.01.2007 | 14:42:01 |  Reagovat

kromcl"

ty se nech vyšetři a nekeruj do lidi co si koupí nové auto!

19.01.2007 | 22:43:54 |  Reagovat

...nech se vyšetřit....

15.01.2007 | 19:32:54 | Q Reagovat