Rok výroby:2000Typ motoru:1,4 16vStav km při koupi:30 000 kmStav km nyní:65 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:17. 11. 2006
Auto jsem si koupil na denodenní ježdění do práce. 3 roky staré, v prodejně Škodovky. Servisní knížka v pořádku. Pak to šlo ráz na ráz.
V zimně zamrzlo odvzdušnění bloku motoru a při jízdě přetekl vroucí olej přez olejovou zátku.
V servise namontovali rozmrazování.
Při 48 tis. odešla lambda sonda.
Při 50 ti tis. měněna komplet celá přední náprava.
Při 55 tis. znova nová lambda sonda.
A začala soustavná nepřetržitá porucha motoru. Do servisu ze servisu, do servisu ze servisu. Peníze v háji a auto pořád porouchané a nikdo neví proč. Pořád do kola. Značkový servis mne v tomto ohledu zklamal. Takže na opravu k neznačkovému.
Nakonec jsem se dopídil příčiny - shnilá kabeláž mezi motorem a řídící jednotkou. Tento problém v autorizovaných servisech Škodovky znají, ale mlčí o něm. Na můj dotaz mi bylo řečeno, že není problém mi to u autorizovaného servisu za 40 000,- vyměnit.
Pokud by se mi v autě nehrabal neautorizovaný servis, tak jsem měl dokonce nárok na bezplatnou výměnu kabeláže. Smůla že mi to neřekli v průběhu toho roku, co jsem tam jezdil s jednou poruchou za druhou.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Koupil jsem si auto na ježdění do práce. Pod dojmem z Felicie, která mi vydžela 10 let v podstatě bez poruchy, jsem koupil Fabii.
Výsledek - do práce jsem jezdil půl roku, dalšího půl roku platil jednu opravu za druhou a nakonec auto odstavil. Dnes do práce jezdím autobusem a auto prodávám. Škodovku již nikdy více.
Mám Fabii 1,4 16V 55kW, 2003, 148.000km. Stejná zkušenost jako autor - nemám snad shnilou kabeláž, ale jinak jedna porucha za druhou, naposledy během 14 dní výměna už druhého zámku ve dveřích, zatékání do auta, tj. fabiová klasika = silikon, kuriozita - prasklý homokinetický kloub, ale ne protočený - prasklý vnější plášť. Píská ventilátor topení na 1. a 2. rychlost. Jinak neustálé rozsvěcení kontrolek motor a EPC - momentálně nejspíš lambda. Při 140.000 vymleté přední ložiska, ale to je asi normální. Vždycky se už těším, že bude klid a za 14 dní přijde další porucha. Aspoň se člověk nenudí.
08.10.2013 | 13:31:18 | pavel
| 217.197.144.*Reagovat
Itall
To je jasný.Po pravdě-mi by sme snad ani nový auto nechtěli.Už jenom z toho důvodu,že nemáme garáž,a tady v ulici jsou docela "závistivci" ... Takže asi na vždy zůstaneme u ojetin.I když -rok výroby 2005 -neni zase tak hrozná ojetina...
Důležité je, jak vypadá nová. Ta naše ojetá by teď celkem asi také fungovala, a kdyby ne, tak je ojetá, to se už tak nebere (přes 140000 km). Když nové a zánovní auto nefunguje, jak má, pak je to pro výrobce moc špatná vizitka
Zdarec,záleží,na jakou zrovna natrefíš.Já mám najeto na fábce cca 187000km (kupovali jsme jí při cca 160000km),a zatim jediný,co jsem já měnil,tak baterku,olej,dopňoval a kontroloval jsem klimu,a teď cca měsíc dozadu poprvé přední H7 žárovku.To je zatim všechno.Jo-a svíčky,filtry-to jo.Jinak zatim max.spokojenost. To fakt záleží,jak se která škodovka povede
Jo, já už bych škodovku také nebral. I když někdo má zas zkušenost dobrou. To ukazuje na nevyrovnanou kvalitu, tak jako i u dalších značek. Asi je obtížné vybrat nějakou dobrou, ale dá se. Teď jezdím s P107, je to sice jen mini, ale za víc než rok a přes 18000 km poruchy neznám, ani žárovku. To je od Fábie I dost velký rozdíl už teď. V kategorii malých aut se teď rozhlížím, co koupit, a zas to nebude škodovka. Např. i Dacia, i když je to lidové auto bez pořádné antikorozní ochrany, je ve srovnání se škodovkou spolehlivé auto. Jinak ani o ní neuvažuji, právě z uvedeného důvodu.
Mám stejnou fabii a pravdepodobne stejný problem. Po trech letech znam vsehny znackove i neznackove servisy v okoli. Nekolik zavad rocne, za posledni 3 mesice dokonce asi ctvrta zavada Skodovku uz ani zadarmo
Shnilá kabeláž bývá patrně proto, že se snadno a asi často rozpojí hadička ostřikování zadního skla. Spoj je v motorovém prostoru poblíž řídící jednotky, přímo nad svazkem kabelů. Kabely leží dole na skeletu, který v tom místě tvoří takovou hezkou vaničku, a ta se naplní v zimě nemrznoucí lihovou kapalinou a kabely v ní hezky leží a leží a leží...Než si toho někdo všimne. Když ne, rozloží se izolace a je vymalováno. Někdo si třeba myslí, že mu vzadu zamrzla tryska nebo tak něco a ono to v klidu teče tam, kam nemá :-)
Vlastním Škoda 135GLXi, rok výroby 11/1993. Mám najeto 67000km. Za celou tu dobu jsem měnil pouze ložiska se simerinkem v zadních kolech. Spotřeba motorového oleje od výměny k výměně žádná. Na STK jezdím osobně, jediná závada byla na levé straně vzadu přidřené prasátko, což jsme hned v opravně rozhýbali. Jsem s autem nadmíru spokojen, zejména pro prostornost (Forman). Znaky koroze žádné. Rád bych si v ceně do 150000,-Kč koupil něco novějšího, Octavii-hatchback-1,4 - 1,8-benzin, nebo Fabii kombi podobného obsahu. Když však pročítám recenze, počítám s vozem od r.v. 2000, tak zjišťuji, že z hlediska poruchovasti a nákladů na opravy, jsou to asi vozy spíš pro majetné občany. A teď "BABO RAĎ" !!
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
stejná zkušenost
Mám Fabii 1,4 16V 55kW, 2003, 148.000km. Stejná zkušenost jako autor - nemám snad shnilou kabeláž, ale jinak jedna porucha za druhou, naposledy během 14 dní výměna už druhého zámku ve dveřích, zatékání do auta, tj. fabiová klasika = silikon, kuriozita - prasklý homokinetický kloub, ale ne protočený - prasklý vnější plášť. Píská ventilátor topení na 1. a 2. rychlost. Jinak neustálé rozsvěcení kontrolek motor a EPC - momentálně nejspíš lambda. Při 140.000 vymleté přední ložiska, ale to je asi normální. Vždycky se už těším, že bude klid a za 14 dní přijde další porucha. Aspoň se člověk nenudí.
08.10.2013 | 13:31:18 | pavel | 217.197.144.* Reagovat
Itall
To je jasný.Po pravdě-mi by sme snad ani nový auto nechtěli.Už jenom z toho důvodu,že nemáme garáž,a tady v ulici jsou docela "závistivci" ...
Takže asi na vždy zůstaneme u ojetin.I když -rok výroby 2005 -neni zase tak hrozná ojetina...
05.05.2010 | 17:46:50 | Jirka KOPR Reagovat
Důležité je, jak vypadá nová. Ta naše ojetá by teď celkem asi také fungovala, a kdyby ne, tak je ojetá, to se už tak nebere (přes 140000 km). Když nové a zánovní auto nefunguje, jak má, pak je to pro výrobce moc špatná vizitka
05.05.2010 | 16:28:24 | Itall Reagovat
Itall
Zdarec,záleží,na jakou zrovna natrefíš.Já mám najeto na fábce cca 187000km (kupovali jsme jí při cca 160000km),a zatim jediný,co jsem já měnil,tak baterku,olej,dopňoval a kontroloval jsem klimu,a teď cca měsíc dozadu poprvé přední H7 žárovku.To je zatim všechno.Jo-a svíčky,filtry-to jo.Jinak zatim max.spokojenost.
To fakt záleží,jak se která škodovka povede
05.05.2010 | 16:10:46 | Jirka KOPR Reagovat
Jo, já už bych škodovku také nebral. I když někdo má zas zkušenost dobrou. To ukazuje na nevyrovnanou kvalitu, tak jako i u dalších značek. Asi je obtížné vybrat nějakou dobrou, ale dá se. Teď jezdím s P107, je to sice jen mini, ale za víc než rok a přes 18000 km poruchy neznám, ani žárovku. To je od Fábie I dost velký rozdíl už teď. V kategorii malých aut se teď rozhlížím, co koupit, a zas to nebude škodovka. Např. i Dacia, i když je to lidové auto bez pořádné antikorozní ochrany, je ve srovnání se škodovkou spolehlivé auto. Jinak ani o ní neuvažuji, právě z uvedeného důvodu.
05.05.2010 | 15:03:59 | Itall Reagovat
Stejné auto stejné problémy
Mám stejnou fabii a pravdepodobne stejný problem. Po trech letech znam vsehny znackove i neznackove servisy v okoli. Nekolik zavad rocne, za posledni 3 mesice dokonce asi ctvrta zavada Skodovku uz ani zadarmo
05.05.2010 | 09:40:44 | mik Reagovat
Shnilá kabeláž bývá patrně proto, že se snadno a asi často rozpojí hadička ostřikování zadního skla. Spoj je v motorovém prostoru poblíž řídící jednotky, přímo nad svazkem kabelů. Kabely leží dole na skeletu, který v tom místě tvoří takovou hezkou vaničku, a ta se naplní v zimě nemrznoucí lihovou kapalinou a kabely v ní hezky leží a leží a leží...Než si toho někdo všimne. Když ne, rozloží se izolace a je vymalováno. Někdo si třeba myslí, že mu vzadu zamrzla tryska nebo tak něco a ono to v klidu teče tam, kam nemá :-)
18.05.2009 | 11:20:44 | Itall Reagovat
Tak já měl ve Fabii starou 1,4 a za 90tis km.Jen vadný vstřikovač.Oregoš 2500kč.
19.04.2008 | 11:42:34 | Reagovat
Tak nevím
Vlastním Škoda 135GLXi, rok výroby 11/1993. Mám najeto 67000km. Za celou tu dobu jsem měnil pouze ložiska se simerinkem v zadních kolech. Spotřeba motorového oleje od výměny k výměně žádná. Na STK jezdím osobně, jediná závada byla na levé straně vzadu přidřené prasátko, což jsme hned v opravně rozhýbali. Jsem s autem nadmíru spokojen, zejména pro prostornost (Forman). Znaky koroze žádné. Rád bych si v ceně do 150000,-Kč koupil něco novějšího, Octavii-hatchback-1,4 - 1,8-benzin, nebo Fabii kombi podobného obsahu. Když však pročítám recenze,
počítám s vozem od r.v. 2000, tak zjišťuji, že z hlediska poruchovasti a nákladů na opravy, jsou to asi vozy spíš pro majetné občany. A teď "BABO RAĎ" !!
19.04.2008 | 10:57:11 | Nalim Reagovat
Mám 1,4 16V 74kW Combi taku r.v. 2000 a ve srovnání s Felicií jednoznačně horší dojem, poruchovost podstatně horší.
20.03.2007 | 13:26:01 | Dušan Reagovat