Rok výroby:2003Typ motoru:1,9SDIStav km při koupi:96 000 kmStav km nyní:126 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:4,9 l/100 kmVloženo:3. 9. 2010
Čo sa týka porúch, zatial štrajkovalo len centrálne zamykanie pravých zadných dveri, výmena celého zamku - 400eur. Ďalšie veci už boli spotrebné ako rozvody,brzdy a olej.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nakoľko je toto moje prvé auto, kritéria pre výber boli jednoduché, malá spotreba a prevádzkové náklady. Takže výber padol na Škoda Fabia 1,9SDI v bielej farbe po prvom majiteľovi. Jedine čo môžem tomuto autu vytknúť je tá biela farba na ktorej podla mňa nieje ani lak. Bilancia po 7 ročnej prevádzke po slovenských cestách, z podbehov na oboch stranách zišla trochu farba, vidno holý plech a dúfam že pozinkovanie vydrží. Po čase som náhodou zistil reálny stav tachometra ktorý bol pri kúpe cca 186000km a nie uvedených 96000km plus za rok zajazdených 30000km dnes činí 216000km. Tento spôsob stáčania km v SR je dosť rozšírený a tým pádom nekupujte auto bez zdokladovanej histórie ináč Vás neminú väčšie investície do vozidla. Auto zatial šlape ako hodinky a za ideálnych podmienok sa mi podarilo spraviť spotrebu 3,8l/100km nafty mimo mesto podľa palubného pc ;).
Po dlhšej dobe píšem a bude to aj poslendý príspevok k tomuto autu kedže sa predalo. Predal som ho ku koncu roka 2011 a malo najazdených cca 189 000km do tejto doby sa nič vážne na tomto aute nepokazilo len bolo načase vymeniť pár vecí ako spojka a prevodový olej, ale to už vedel aj budúci majiteľ. Keď som minule spomínal že som spravil podľa palubného PC spotrebu 3,8l tak som tým myslel za ideálnych podmienok, bol som sam v aute, žiaden náklad ani nákupná taška :), šiel som mimo okres a asi mi ešte aj vietor fúkal do chrbta + môj jazdný štýl. Samozrejme pochybujem že PC ukazoval presnú hodnotu, ale to už je jedno. FABČA bola v prevádzke 2 roky ubehla cca 93000km, mal som asi ten spoľahlivejší kus, ale aj ten spotrebný materiál nebol lacný na tak malé auto. Moje hodnotenie sa nemení, aj keď som mal fabču ktorá sa tak nekazila, aj tak by som si škodovku znova nekúpil. Budúce auto bude japonec, takže sem určite napíšem recenziu. Prajem Vám všetkým veľa štastných km, s pozdravom Dzouzef.
Do 3L. To se mě zdá až moc málo kamoš má Polo se stejným motorem a pod 5.5l za 2 roky nikdy nešel.A to jezdí opravdu dá se říct předpisově a na spotřebu.
Po dlhej dobe sem znova pisem, od 216000km do dnes som spravil 53000km cize 269000km to je aktualny stav(realny) ). Zatial nic zavazne, olej, filtre, loziska, zadne brzdy. Zatial som spokojny, niet co dodat.
To je tak, když někdo hledá moudra na netu. Důležité jsou parametry zapsané v OTP. Takhle se tady se mnou taky někdo hádal, já měl OTP před sebou a on mi tvrdil něco jiného, protože to bylo na netu ..... zoufalost!
Ty asi neumíš číst,že? Srozumitelně jsem vysvětlil,že fabia kombi 1.4 16 v což je větší a těžší motor než ten paskvil htp má v té nejvyšší výbavě 1170 kg,tak to samé auto z menším a lehčím motorem nemůže mít hmotnost daleko většího auta! Zde jsou pohot hmotnosti Fabie 1 s htp: hatchback 1060 kg; kombi 1080 kg.Pokud stále nevěříš tak tvá věc,ale zkus zapátrat i jinde a toto se dozvíš.
To víš že jo -všichni jsou blbý,ale jenom ty máš pravdu... :-)) Docela k smíchu :-) A když měla krátká škoda Felicie 1,6ka váhu 970kg,tak nevim,proč by Fábie kombi nemohla mít cca 1200kg... !
Tak to jsi pěkný hlupák,když věříš jen internetu a nezjistíš si to jinde,vždyť ta hmotnost je krajně podezřelá,aby auto v segmentu malých aut,kde spadá fábie měla skoro 1300 kg.To mají auta spadající do nižší střední třídy,tedy auta o třídu vyšší!
Tak to tam píšou pěkné nesmysly,1.4 16 v v plné výbyvě má přesně 1170 kg tak nemůže mít 1.2 větší hmotnost,to je totiž asi jediná výhoda oproti větším motorům,že htp je lehčí.
1.Já nepsal fabia nee,ale htp nee,což myslím je dost podstatný rozdíl,nezatracuji model jako takový,ale ten paskvil žrout motor htp.2.Pro méně chápavé znovu opakuji,nesrovnávám motory jako takové,ale byl to jen příklad,že daleko větší obsahově motor může mít menší spotřebu a taky samozřejmě líp jede,při stejné hmotnosti auta.3.Sám mám fabii 1.4 16 v 55 kw a s tímto motorem jezdím v létě kolem 5 l/100 km,kdo věří dobře mu,kdo ne,je to jeho věc,mám několikrát vyfocen počítač,ale zde foto nemohu dát.Toto je zářný příklad,že místo projektování htp měli dávat osvědčený motor 1.4 jako základní a nebyli by žádné debaty o htp a podobných omylech techniky.
Škoda fabia kombi ma pohot hmotnost 1080 kg,tak nevím kde jsi přišel k těm 1235 kg,to už se blíží hmotnosti Octavie,která má kolem 1340 kg,samozřejmě podle motorů.
Tak ono jenom srovnávat motory 1,6,co má 66kW,a motor 1,2 12V,co má 47kW... -je jasný,že u 1,6ky na to nemusíš tolik šlapat. Máš pravdu,nic moc o autech nevim,a dodnes žiju :-) Mě stačí vědět,že mám najeto s HTP přes 190 000km,bez jediné závady,se spotřebou okolo 6,5 litrů,a to mi bohatě stačí.A jestli je Clio lepší? Tak ať je,mě je to upřímně jedno,a už jenom "ze slušnosti" bych nepsal "CLIO nee! " ...
Kdybys si přečet můj komentář pozorně,tak by si zjistil,že tam není ani zmínka o tom,že to Clio mělo 16 v techniku už podle těch 66 kw se to dá poznat(motor 1.6 16 v od renaultu má myslím 77 kw),ale to bys musel něco o autech vědět.A za další,to nebylo o porovnání jízdních vlastností,ale o spotřebě(kritika htp za velkou spotřebu na to,že je to jen 1.2 obsah) a mimochodem,pohot hmotnost to mělo na kila stejnou jako fabie htp 1060 kg,takže pokud příště budeš někoho kritizovat,tak si sežeň pár informací o dané věci.
Myslim si,že srovnávání clia s motorem 1,6 16V a fábie v kombíku 1,2 12V je opravdu na místě.... :-( A vem si váhu Clia a fábie kombi.... Porovnáváš neporovnatelné,a bylo by hodně smutné,aby Clio nejelo líp a díky menší váze nemělo menší spotřebu... Toto srovnání se ti opravdu "povedlo" ... :-))
Ještě dodatek,pokud by toto auto stálo tak 150-160 tis,aby se kompenzovala vysoká spotřeba,tak by to bylo o něčem jiném,jenže ono stojí víc než mnohá auta od konkurence,které mají moderní motery s malou spotřebou,takže kdo tohle čte a uvažuje o koupi auta,ať se nad tím zamyslí.
Měl jsem R.clio 1.6 motor 66 kw a spotřebu průměr 6.2 l to bylo ale malé žihadlo ten motor jel,o tom htp může jen snít.Takže 6.5 l spotřeba u tak malého auta je ostuda a není se čím chlubit,to by mělo mit spotřebu kolem 5,5 l a ne o litr vyšší a to navíc při klidné jízdě,já s tím cliem jezdil při té spotřebě hodné svižně.Tady se potvrzuje,že htp při hmotnodti fábie je absolutně nevhodný motor.Až vw začne v Bratislavském závodě vyrábět to nové malé auto,které bude mít menší hmotnost tak to možná bude dostačující motor,jinak ne!
Nevim,kde udělali "chybu",ale to je věc názoru,a rozhodně bych ten motor díky tomu,že mám najeto cca 190 000 bez JEDINÉ PORUCHY nenazval paskvilem :-( A ke spotřebě-pokud nikam nepospícháš,a jezdíš tak,jak se podle předpisů má,tak se dá jezdit okolo 6,5 litru,což mi přijde slušné,a díky autu,které jsme měli předtím,tak i tak na 100 km ušetřím cca 1,5-2,5 litrů. Nejezdim jako prase,jezdim tak,abych vyjel včas,a potom jí nemusel "ždímat",co to dá,ale prostě jedu v klidu,po dálnici 120-140km/hod,za PRO MĚ slušnou spotřebu. Nic víc,nic míň... :-)
Spotřeba,to je kámen úrazu tohoto paskvilu.Tento motor byl vyvinut jako 3-válec proto,aby měl menší spotřebu než 4-válce,ale opak je pravdou,tento motor žere víc než mnohé 2 litry,např od nissanu,toyoty apod.Kde asi udělali soudruzi z koncernu vw chybu?
Rolf to dobre povedal, dnes sa šetrí všade, až keď začneš viacej jazdiť zistíš ze vrážaš do auta nehorázne prachy. Zo začiatku som uvažoval nad MB 124 3,0l Diesel, ale zohnať zachovalý kus je problém. Je to dosť robustné a odolné auto, ale mať 20 ročnú káru tiež nieje celkom ekonomické riešenie, možno sa mýlim a vydržalo by oveľa viacej než dnešné autá.
Tak většinou když si přečteš tady ty komentáře,tak je tady většinou napsáno,že HTP i třeba s najetými 120 000km je už pomalu pžed rospadnutím... :-)) A mě ani po 190 000km např.nežere skoro vůbec olej -od výměny do výměny cca 0,2 litrů -věřte,nebo ne,ale je to tak :-)
Tak ono 190.000 km neni až tak veľa, to v dnešnej dobe pri bežnej údržbe odjazdí 99 % áut bez väčších problémov. Písal som o konštrukčných chybách celkovo, však pozri na Google.
Tak jako rodinné auto by jsme jí nekupovali,jezdím buďto sám,nebo max ve dvou,tak to jde.A jestli koupit nové auto,nebo z bazaru staré třeba 3-4 roky,ale o několik desítek levnější -nevím.Na nové auto jsme zatím neměli,a ani mě to nějak moc neláká,aby mi před barákem stálo fungl nové auto... :-))
no, myšlenka maloobjemovýho tříhrnku si myslím není úplně od věci, každopádně je otázkou, co si z pozitiv vyšší účinnosti získané sníženými hmotami a snížením tření ukousne vyvažovací hřídel. Dále je otázkou do jakého auta taková kubatura patří, já si prostě myslím, že rozhodně ne do hmotnostně tolik nakynutýho auta jako je fabia - možná tak Lupo, Arosa atd.. Další věc co musí vzít v úvahu ten kdo auto kupuje je jak a kam budu jezdit. Úvaha, že budu trvale jezdit naloženej a dlouhý štreky s motorem, kterej na to už jen papírově nemá je z dlouhodobého hlediska špatná. Ty motory se totiž montují v rámci celého koncernu, ale myslím si, že v ČR s nima bude problémů nejvíc - tady se totiž u Fabie 1.2HTP reálně jedná o rodinný auto, kdežto třeba němec koupí Polo 1.2 HTP či fabku manželce na odvezení děcek do školky a nákupy, funkci rodinnýho auta tam většinou plní auto o minimálně třídu výš. Co se notoricky opakujících chyb motorů 1.2 týká, obávám se že se až tak nejedná o chyby čistě konstrukční (byť uznávám, že spousta testů už dneska probíhá jen softwarově a už dávno neplatí to, že vše má být raději předimenzováno, bohužel spíš naopak) , ale i prachsprostou snahu ušetřit ve výrobě na úkor zákazníka - ono v automotive se dneska šetří úplně na všem, u čeho se dá se výroba cpe kamsi Číny, ojebává se na použitých materiálech - razí se filosofie, aby byla přístrojovka, na kterou nikdo normální nechmatá z měkkýho plastu, protože ta je vidět, ale poddimenzovaný táhla stabilizátoru zákazník nevidí, on vidí po 30000km fakturu za nový, ale to je při průměrném ročním proběhu aut u nás většinou po záruce. Nebo nikomu není divný, že i když reálná cena nových aut klesá (prosím Vás, zdůrazňuji reálná), tak zisk některých ("zdravých") automobilek naopak roste? Čím to bude???
Já teda nevim,ale ten můj HTP "podprůměr",jak ty říkáš,tak mám najeto přes 190 000km,a zatím bez jediné závady,tak nevím,jak a v čem by to měl být "podprůměr" ... A věř mi,že i po dálnici se s ní dá jet moc hezky a svižně,při 130km/hod okolo 6,8 litrů,nad 130km/hod už je to horší,potom není problém mít průměr i 8-9,litrů :-))
Ale ba, HTP má množstvo konštrukčných chýb a v dnešnej dobe je to určite podpriemer. Do mesta, možno mimo - budiž, ale inde veľmi nie. A čo je najhlavnejšie - konkurencia je ďaleko vpredu. Cenovo aj kvalitatívne.
1,2 nieje zla, ale je dost rozšírena vo firmách. Diesel je nakladnejši pokial sa ti tam niečo pokazí. Ked benzín tak radšej japonský ;), s tým sa nedá nič pokaziť.
Z bazaru nieje, kamoš mi ho dohodil a bolo to firemné. Obvykle by som firemné nebral ale ked sme ho boli poriadne pozrieť vyzeralo a jazdilo veľmi dobre, dokonca ho prezrel aj mechanik. Sľúbili servisku a až ked ju na 4 týždeň môjho naliehania nemohli nájsť tak som vedel hned že nebudú reálne kilometre, a tou náhodou sa mi to neskôr aj potvrdilo. A čo sa týka jazných vlastností, tak mne to vyhovuje a dá sa aj s SDI jazdiť svižne. TDI je viacej namáhané takže SDi viacej vydrží, a riziko s firemným autom narastá kedže také autá nešetria. Studené štarty, hrubá jazda ako na pretekoch , takže turbo by dlho nevydržalo a takú záležitosť meniť sa mi nechce ;). A akého šípa máš ty anonym ?
Ono to stáčení KM není jenom na Slovensku,ale snad fšude :-( Proto kupovat bazarový auto je vždycky trochu risk (taky mám auto z bazaru). Spotřeba je krásná,ale jízdní vlastnosti,jako zrychlení,atd -to asi neni úplně to pravý,ne??? Přecejenom bych asi volil TDI,než SDI... :-) Jinak fábie už asi tolik nehnijou,jako hnily ostatní škodovky od felície směrem k 105,atd... Přeju hodně šťastných najetých Km :-))
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Finále
Po dlhšej dobe píšem a bude to aj poslendý príspevok k tomuto autu kedže sa predalo. Predal som ho ku koncu roka 2011 a malo najazdených cca 189 000km do tejto doby sa nič vážne na tomto aute nepokazilo len bolo načase vymeniť pár vecí ako spojka a prevodový olej, ale to už vedel aj budúci majiteľ.
Keď som minule spomínal že som spravil podľa palubného PC spotrebu 3,8l tak som tým myslel za ideálnych podmienok, bol som sam v aute, žiaden náklad ani nákupná taška :), šiel som mimo okres a asi mi ešte aj vietor fúkal do chrbta + môj jazdný štýl. Samozrejme pochybujem že PC ukazoval presnú hodnotu, ale to už je jedno. FABČA bola v prevádzke 2 roky ubehla cca 93000km, mal som asi ten spoľahlivejší kus, ale aj ten spotrebný materiál nebol lacný na tak malé auto. Moje hodnotenie sa nemení, aj keď som mal fabču ktorá sa tak nekazila, aj tak by som si škodovku znova nekúpil. Budúce auto bude japonec, takže sem určite napíšem recenziu.
Prajem Vám všetkým veľa štastných km, s pozdravom Dzouzef.
13.04.2012 | 23:55:33 | Dzouzef | 88.80.240.* Reagovat
Do 3L. To se mě zdá až moc málo kamoš má Polo se stejným motorem a pod 5.5l za 2 roky nikdy nešel.A to jezdí opravdu dá se říct předpisově a na spotřebu.
22.09.2011 | 18:11:33 | luke20 | 78.45.72.* Reagovat
Sdi
Spotřeba SDI
město, okresky, kombinace 6/4/4,8l
22.09.2011 | 21:12:58 | svlastik | 82.209.32.* Reagovat
naivka
Já jezdím do 3 litrů ,tvrdošíjně věřím pal.počítači ale nemám foťák.
22.09.2011 | 05:45:15 | Lenek | 88.102.67.* Reagovat
RE:naivka
Do 3 litrů?? To se mi nějak nezdá, to je strašně málo Leneku?? :-)
22.09.2011 | 14:28:35 | Kocour | 88.146.177.* Reagovat
Po dlhej dobe sem znova pisem, od 216000km do dnes som spravil 53000km cize 269000km to je aktualny stav(realny) ). Zatial nic zavazne, olej, filtre, loziska, zadne brzdy. Zatial som spokojny, niet co dodat.
21.09.2011 | 15:49:10 | Dzouzef | 88.80.240.* Reagovat
Kamarád má tohle auto v kombi s tím htp a má tam napsané pohotovostní hmotnost 1080 kg.
12.09.2010 | 20:26:15 | Reagovat
Tak to je pravda, TP má väčšinou výpovednú hodnotu.
12.09.2010 | 18:17:46 | Matúš Reagovat
To je tak, když někdo hledá moudra na netu. Důležité jsou parametry zapsané v OTP. Takhle se tady se mnou taky někdo hádal, já měl OTP před sebou a on mi tvrdil něco jiného, protože to bylo na netu ..... zoufalost!
12.09.2010 | 18:02:12 | Reagovat
17:33
Ty asi neumíš číst,že? Srozumitelně jsem vysvětlil,že fabia kombi 1.4 16 v což je větší a těžší motor než ten paskvil htp má v té nejvyšší výbavě 1170 kg,tak to samé auto z menším a lehčím motorem nemůže mít hmotnost daleko většího auta! Zde jsou pohot hmotnosti Fabie 1 s htp: hatchback 1060 kg; kombi 1080 kg.Pokud stále nevěříš tak tvá věc,ale zkus zapátrat i jinde a toto se dozvíš.
12.09.2010 | 17:45:32 | Reagovat
12. září 2010 | 17:26 | Anonym
To víš že jo -všichni jsou blbý,ale jenom ty máš pravdu... :-))
Docela k smíchu :-)
A když měla krátká škoda Felicie 1,6ka váhu 970kg,tak nevim,proč by Fábie kombi nemohla mít cca 1200kg... !
12.09.2010 | 17:33:48 | Reagovat
14:02
Tak to jsi pěkný hlupák,když věříš jen internetu a nezjistíš si to jinde,vždyť ta hmotnost je krajně podezřelá,aby auto v segmentu malých aut,kde spadá fábie měla skoro 1300 kg.To mají auta spadající do nižší střední třídy,tedy auta o třídu vyšší!
12.09.2010 | 17:26:18 | Reagovat
12. září 2010 | 12:34 | Anonym
...a kde jsem na to přišel?? NA INTERNETU,chytrolíne...!
12.09.2010 | 14:02:45 | Reagovat
12. září 2010 | 13:26 | Anonym
Gratuluji ti,jsi lepšíííí ... :-))
Huráááá... :-)
12.09.2010 | 14:01:20 | Reagovat
13:20
Tak to tam píšou pěkné nesmysly,1.4 16 v v plné výbyvě má přesně 1170 kg tak nemůže mít 1.2 větší hmotnost,to je totiž asi jediná výhoda oproti větším motorům,že htp je lehčí.
12.09.2010 | 13:26:48 | Reagovat
11:48
1.Já nepsal fabia nee,ale htp nee,což myslím je dost podstatný rozdíl,nezatracuji model jako takový,ale ten paskvil žrout motor htp.2.Pro méně chápavé znovu opakuji,nesrovnávám motory jako takové,ale byl to jen příklad,že daleko větší obsahově motor může mít menší spotřebu a taky samozřejmě líp jede,při stejné hmotnosti auta.3.Sám mám fabii 1.4 16 v 55 kw a s tímto motorem jezdím v létě kolem 5 l/100 km,kdo věří dobře mu,kdo ne,je to jeho věc,mám několikrát vyfocen počítač,ale zde foto nemohu dát.Toto je zářný příklad,že místo projektování htp měli dávat osvědčený motor 1.4 jako základní a nebyli by žádné debaty o htp a podobných omylech techniky.
12.09.2010 | 12:44:02 | Reagovat
12:35
Škoda fabia kombi ma pohot hmotnost 1080 kg,tak nevím kde jsi přišel k těm 1235 kg,to už se blíží hmotnosti Octavie,která má kolem 1340 kg,samozřejmě podle motorů.
12.09.2010 | 12:34:03 | Reagovat
Fyzické parametry Škoda Fabia Combi 1.2 12V
Pohotovostní hmotnost1235 kg
Užitečná hmotnost410 kg
12.09.2010 | 12:05:10 | Reagovat
12. září 2010 | 11:29 |
Tak ono jenom srovnávat motory 1,6,co má 66kW,a motor 1,2 12V,co má 47kW... -je jasný,že u 1,6ky na to nemusíš tolik šlapat.
Máš pravdu,nic moc o autech nevim,a dodnes žiju :-)
Mě stačí vědět,že mám najeto s HTP přes 190 000km,bez jediné závady,se spotřebou okolo 6,5 litrů,a to mi bohatě stačí.A jestli je Clio lepší? Tak ať je,mě je to upřímně jedno,a už jenom "ze slušnosti" bych nepsal "CLIO nee! " ...
12.09.2010 | 11:48:36 | Reagovat
19:39
Kdybys si přečet můj komentář pozorně,tak by si zjistil,že tam není ani zmínka o tom,že to Clio mělo 16 v techniku už podle těch 66 kw se to dá poznat(motor 1.6 16 v od renaultu má myslím 77 kw),ale to bys musel něco o autech vědět.A za další,to nebylo o porovnání jízdních vlastností,ale o spotřebě(kritika htp za velkou spotřebu na to,že je to jen 1.2 obsah) a mimochodem,pohot hmotnost to mělo na kila stejnou jako fabie htp 1060 kg,takže pokud příště budeš někoho kritizovat,tak si sežeň pár informací o dané věci.
12.09.2010 | 11:29:23 | HTP nee ! Reagovat
11. září 2010 | 18:23 | Anonym
Ještě dodatek-představ si,že i třeba Suzuki SX4 s motorem 1,6 16V jede líp,než fábie 1,2 12V... -zajímavé,co??... :-)
11.09.2010 | 19:41:24 | Reagovat
11. září 2010 | 18:23 | Anonym
Myslim si,že srovnávání clia s motorem 1,6 16V a fábie v kombíku 1,2 12V je opravdu na místě.... :-(
A vem si váhu Clia a fábie kombi....
Porovnáváš neporovnatelné,a bylo by hodně smutné,aby Clio nejelo líp a díky menší váze nemělo menší spotřebu...
Toto srovnání se ti opravdu "povedlo" ... :-))
11.09.2010 | 19:39:21 | Reagovat
Ještě dodatek,pokud by toto auto stálo tak 150-160 tis,aby se kompenzovala vysoká spotřeba,tak by to bylo o něčem jiném,jenže ono stojí víc než mnohá auta od konkurence,které mají moderní motery s malou spotřebou,takže kdo tohle čte a uvažuje o koupi auta,ať se nad tím zamyslí.
11.09.2010 | 18:23:33 | Reagovat
Měl jsem R.clio 1.6 motor 66 kw a spotřebu průměr 6.2 l to bylo ale malé žihadlo ten motor jel,o tom htp může jen snít.Takže 6.5 l spotřeba u tak malého auta je ostuda a není se čím chlubit,to by mělo mit spotřebu kolem 5,5 l a ne o litr vyšší a to navíc při klidné jízdě,já s tím cliem jezdil při té spotřebě hodné svižně.Tady se potvrzuje,že htp při hmotnodti fábie je absolutně nevhodný motor.Až vw začne v Bratislavském závodě vyrábět to nové malé auto,které bude mít menší hmotnost tak to možná bude dostačující motor,jinak ne!
11.09.2010 | 18:19:13 | Reagovat
10. září 2010 | 19:45 | Anonym
Myslim si,kdo má na Lamborginy,tak spotřebu vůůůbec řešit nemusí... :-))
10.09.2010 | 19:45:55 | Reagovat
"pro mě slušná spotřeba" je velmi relativní pojem. Řekl majitel Lamborgini :-)))
10.09.2010 | 19:45:00 | Reagovat
10. září 2010 | 18:46 | Anonym
Nevim,kde udělali "chybu",ale to je věc názoru,a rozhodně bych ten motor díky tomu,že mám najeto cca 190 000 bez JEDINÉ PORUCHY nenazval paskvilem :-(
A ke spotřebě-pokud nikam nepospícháš,a jezdíš tak,jak se podle předpisů má,tak se dá jezdit okolo 6,5 litru,což mi přijde slušné,a díky autu,které jsme měli předtím,tak i tak na 100 km ušetřím cca 1,5-2,5 litrů.
Nejezdim jako prase,jezdim tak,abych vyjel včas,a potom jí nemusel "ždímat",co to dá,ale prostě jedu v klidu,po dálnici 120-140km/hod,za PRO MĚ slušnou spotřebu.
Nic víc,nic míň... :-)
10.09.2010 | 19:42:03 | Reagovat
16:02
Spotřeba,to je kámen úrazu tohoto paskvilu.Tento motor byl vyvinut jako 3-válec proto,aby měl menší spotřebu než 4-válce,ale opak je pravdou,tento motor žere víc než mnohé 2 litry,např od nissanu,toyoty apod.Kde asi udělali soudruzi z koncernu vw chybu?
10.09.2010 | 18:46:25 | Reagovat
Rolf to dobre povedal, dnes sa šetrí všade, až keď začneš viacej jazdiť zistíš ze vrážaš do auta nehorázne prachy. Zo začiatku som uvažoval nad MB 124 3,0l Diesel, ale zohnať zachovalý kus je problém. Je to dosť robustné a odolné auto, ale mať 20 ročnú káru tiež nieje celkom ekonomické riešenie, možno sa mýlim a vydržalo by oveľa viacej než dnešné autá.
10.09.2010 | 17:43:25 | Dzouzef Reagovat
8. září 2010 | 19:10 | Matúš
Tak většinou když si přečteš tady ty komentáře,tak je tady většinou napsáno,že HTP i třeba s najetými 120 000km je už pomalu pžed rospadnutím... :-))
A mě ani po 190 000km např.nežere skoro vůbec olej -od výměny do výměny cca 0,2 litrů -věřte,nebo ne,ale je to tak :-)
08.09.2010 | 19:13:28 | Reagovat
Tak ono 190.000 km neni až tak veľa, to v dnešnej dobe pri bežnej údržbe odjazdí 99 % áut bez väčších problémov. Písal som o konštrukčných chybách celkovo, však pozri na Google.
08.09.2010 | 19:10:42 | Matúš Reagovat
8. září 2010 | 16:28 | rolf fuchs
Tak jako rodinné auto by jsme jí nekupovali,jezdím buďto sám,nebo max ve dvou,tak to jde.A jestli koupit nové auto,nebo z bazaru staré třeba 3-4 roky,ale o několik desítek levnější -nevím.Na nové auto jsme zatím neměli,a ani mě to nějak moc neláká,aby mi před barákem stálo fungl nové auto... :-))
08.09.2010 | 16:32:36 | Reagovat
no, myšlenka maloobjemovýho tříhrnku si myslím není úplně od věci, každopádně je otázkou, co si z pozitiv vyšší účinnosti získané sníženými hmotami a snížením tření ukousne vyvažovací hřídel. Dále je otázkou do jakého auta taková kubatura patří, já si prostě myslím, že rozhodně ne do hmotnostně tolik nakynutýho auta jako je fabia - možná tak Lupo, Arosa atd.. Další věc co musí vzít v úvahu ten kdo auto kupuje je jak a kam budu jezdit. Úvaha, že budu trvale jezdit naloženej a dlouhý štreky s motorem, kterej na to už jen papírově nemá je z dlouhodobého hlediska špatná. Ty motory se totiž montují v rámci celého koncernu, ale myslím si, že v ČR s nima bude problémů nejvíc - tady se totiž u Fabie 1.2HTP reálně jedná o rodinný auto, kdežto třeba němec koupí Polo 1.2 HTP či fabku manželce na odvezení děcek do školky a nákupy, funkci rodinnýho auta tam většinou plní auto o minimálně třídu výš.
Co se notoricky opakujících chyb motorů 1.2 týká, obávám se že se až tak nejedná o chyby čistě konstrukční (byť uznávám, že spousta testů už dneska probíhá jen softwarově a už dávno neplatí to, že vše má být raději předimenzováno, bohužel spíš naopak) , ale i prachsprostou snahu ušetřit ve výrobě na úkor zákazníka - ono v automotive se dneska šetří úplně na všem, u čeho se dá se výroba cpe kamsi Číny, ojebává se na použitých materiálech - razí se filosofie, aby byla přístrojovka, na kterou nikdo normální nechmatá z měkkýho plastu, protože ta je vidět, ale poddimenzovaný táhla stabilizátoru zákazník nevidí, on vidí po 30000km fakturu za nový, ale to je při průměrném ročním proběhu aut u nás většinou po záruce. Nebo nikomu není divný, že i když reálná cena nových aut klesá (prosím Vás, zdůrazňuji reálná), tak zisk některých ("zdravých") automobilek naopak roste? Čím to bude???
08.09.2010 | 16:28:07 | rolf fuchs Reagovat
8. září 2010 | 13:24 | Matúš
Já teda nevim,ale ten můj HTP "podprůměr",jak ty říkáš,tak mám najeto přes 190 000km,a zatím bez jediné závady,tak nevím,jak a v čem by to měl být "podprůměr" ...
A věř mi,že i po dálnici se s ní dá jet moc hezky a svižně,při 130km/hod okolo 6,8 litrů,nad 130km/hod už je to horší,potom není problém mít průměr i 8-9,litrů :-))
08.09.2010 | 16:02:12 | Reagovat
Ale ba, HTP má množstvo konštrukčných chýb a v dnešnej dobe je to určite podpriemer. Do mesta, možno mimo - budiž, ale inde veľmi nie. A čo je najhlavnejšie - konkurencia je ďaleko vpredu. Cenovo aj kvalitatívne.
08.09.2010 | 13:24:18 | Matúš Reagovat
1,2 nieje zla, ale je dost rozšírena vo firmách. Diesel je nakladnejši pokial sa ti tam niečo pokazí. Ked benzín tak radšej japonský ;), s tým sa nedá nič pokaziť.
08.09.2010 | 12:23:30 | Dzouzef Reagovat
4. září 2010 | 19:07 | Dzouzef
Taky mám bazarovou fábku,ale s motorem 1,2 12V.Nevim proč,ale nějak se dieslů "bojim" ... :-))
06.09.2010 | 08:48:11 | Reagovat
Z bazaru nieje, kamoš mi ho dohodil a bolo to firemné. Obvykle by som firemné nebral ale ked sme ho boli poriadne pozrieť vyzeralo a jazdilo veľmi dobre, dokonca ho prezrel aj mechanik. Sľúbili servisku a až ked ju na 4 týždeň môjho naliehania nemohli nájsť tak som vedel hned že nebudú reálne kilometre, a tou náhodou sa mi to neskôr aj potvrdilo. A čo sa týka jazných vlastností, tak mne to vyhovuje a dá sa aj s SDI jazdiť svižne. TDI je viacej namáhané takže SDi viacej vydrží, a riziko s firemným autom narastá kedže také autá nešetria. Studené štarty, hrubá jazda ako na pretekoch , takže turbo by dlho nevydržalo a takú záležitosť meniť sa mi nechce ;). A akého šípa máš ty anonym ?
04.09.2010 | 19:07:21 | Dzouzef Reagovat
Ono to stáčení KM není jenom na Slovensku,ale snad fšude :-(
Proto kupovat bazarový auto je vždycky trochu risk (taky mám auto z bazaru).
Spotřeba je krásná,ale jízdní vlastnosti,jako zrychlení,atd -to asi neni úplně to pravý,ne??? Přecejenom bych asi volil TDI,než SDI... :-)
Jinak fábie už asi tolik nehnijou,jako hnily ostatní škodovky od felície směrem k 105,atd...
Přeju hodně šťastných najetých Km :-))
04.09.2010 | 16:58:48 | Reagovat