Rok výroby:2002Typ motoru:Stav km při koupi:97 182 kmStav km nyní:99 820 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:14. 12. 2013
Předchozí auto:Ford Escort 1.6Opel Astra Coupe BeroneŠkoda Felicia 1.3Mazda 323 GTAudi A4 2.5TDi V6
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ne
Závady a opravy na autě
Fouklé těsnění pod hlavou Vadné čidlo v nádobce chladící kapaliny Obě přední ložiska načisto trop Svíčky trop stabilizační tyčka pravého předního kola trop zasraná skrtící klapka (špatný volnoběh) cukání, auto nejelo jak mělo Odešel altík 10km od koupi vozidla (nechala mě na dálnici) Hromada závad na diagnostice
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zdravím všechny. Je mi 23 let a v autech jsem zažil již mnoho taktéž jsem vystřídal několik vozidel a najezdil s každým minimálně 10-25tis km.
Teď se trochu rozepíšu:
Moje první a další auta byly Ford Escort 1.6 16V Zetec další Ford Escort 1.6 16V Zetec model s plastovým sáním (novější) následně zakoupena Opel Astra Coupe Bertone 1.8 16V Ecotec s tímto vozem jsem byl doposud nejspokojenější ač to není zrovna rodinné auto! K astře se kterou jsem po úpravách co jsem na ní provedl nechtěl jezdit v zimě jsem zakoupil Mazda 323 GT takové to vajíčko (mimochodem starý 18.letý pelech který byl se svým motorem 1.8 16V 92KW a váhou 930kg absolutní špičkou a nejvíce bezproblémovým a bezúdržbovým vozem, který jsem, vůbec kdy vlastil a stála mě tehdy 5000kč !!!!!!! Následně jsem se rozhodl pro kombi a moje první volba padla konečně již na TDi (bohužel asi nejhorší kup který jsem kdy provedl vysnil jsem si totiž Audi a bohužel tehdy ještě nevědomky s motorem 2.5TDi V6. Až poté co jsem ji radostně ukázal doma jsem se začal dozvídat všechny problémy vady a vyložené průsery, které se točí kolem této motorizace. Stěstí bylo jen v tom, že bůh asi při mě stál a já jako zázrakem vybral motor typu BAU kde se ty věčně opěvované vačky naštěstí nevydírají, avšak hned po cestě domů se mi o díru (všechna čest českým silničářům, které bych tímto chtěl všechny nakopat víte kam) podařilo prorazit vanu a tím začal můj život v garáži! Celkové náklady spojené s rekonsturkcí a totálním servisem mého nového miláčka jménem AUDI se ze základní kupní ceny 160Tis Kč vyšplhaly na neuvěřitelných 500tis kč :-( ale přesto jsem nikdy neprodal a stále ji vlastním. Samozřejmě, že díky tomu že auto trávilo z roku vlastnictví téměř každý měsíc minimálně týden v servisu a moje nervy jak se říká maximílně přetékaly jsem nyní s autem naprosto spokojen a je to můj mazel. Ovšem musel jsem něčím jezdit do práce a to hlavně v zimě protože po investicích jsem si z audi udělal auto pro radost na výkendy. A tedy zakoupil jsem skvělou felícii 1.3 jednobod, která mě nikdy nikde nenechala (další auto za 6000tis kč). Ovšem po utrpení s autem bez posilovače rozmláceném řízení které tlouklo už snad i na absolutně rovné silnici jsem se rozhodl že k audince pořídím místo feldy něco zajímavějšího s posilovačem, a pohodlnější k normálnímu ježdění na delší trasy. Začal jsem tedy číst různé recenze a po neskutečném držáku Feldě, který semnou opravdu skusil (třebaže jsem ji nešetřil) jsem se rozhodl znovu pro škodovku. A tak jsem zakoupil zmiňovaný vůz Škoda Fábia. A jdeme na TO ! ----->
1. Majitel, najeto 97 poctivých, zachovalá, krásný interiér vše vypucované nablejskné rv 2002 a motor 1.4 44kw (dle recenzí nespolehlivější), Rozbalený neschnilý motorový svazek (největší problém u těchto fábií) vše TOP
Škoda Fábia....., nevím ani kolik sprostých slov bych měl vyslovit, aby bylo možné jejich váhu vůbec srovnat s tímto krámem jež mě připraví o rozumné uvažování! Hned po okouknutí auta, a projíždce jsme podepsali kupní smlouvu. Byl jsem nadšen.... přeposilované řízení mě zprvu zarazilo, ale následně mi to přišlo do města přínosné a to především pro přítelkyni, která s felícií trpěla :( Pohodlí a tichý kultivovaný provoz auta mě zprvu velmi uchvátil s felícií se dle mého názoru nedá absolutně vůbec srovnávat. Smlouva podepsána ruka v ruce, rozloučení a nový mazlík na běžné ježdění varazil domů s novým majitelem. (Vše v následujích řádcích se odehrává v jeden den) 2km za námi...... blik blik (dobíjení) následně zhaslo tak si říkám heh snad to nebude tak hrozné doma se na to mrknu. 4km blik blik a zůstalo svítit následovalo ještě daších 6 km abych se dostal ze zácpy z města a baterka trop, chcíp..... Alternátor v pí....i ! Odvoz do servisu vyměněn alternátor. Jdeme to projet... 2km příjezd zpátky chcíp... auto nedrží volnoběh, otáčky kolísají jako prase a já začínám být velmi rozčílený především proto, že diagnostika nám hází krásnou áčtyřku nesmyslných chyb :D Znovu servis (jetel co v ní je čistíme škrtící klapku....) další projížďka špatně chytá po chcípnutí nechce naskočit, vyrážíme v půl desáté večer vynervovaní shánět na pokyn servisáka svíčky protože nemá otevřený sklad od nadřízeného. Znovu servis výměna svíček a auto konečně jede!!!!! Vyrážíme domů je deset hodin večer (mimochem pro auto jsme vyjížděli v 9hodin ráno !) bezproblémová cesta začíná velice brutálně hučet ložisko pravého předního kola :-D........ příjezd.....PARKUJI chcíp, káva u kamaráda, no nic jdeme spát frčím domů 2:00 Hod ráno... Sedám do auta otočím klíčkem nastartuji blik blik čidlo chladící kapaliny v nádobce KO.... Absolutně neschopný a vyčerpaný něco řešit sedám do kamarádovi fábie a vyrážím s ní k domovu a novou FABII nechávám u něj, ráno vstávám cesta k němu. A jedem výměna oleje, výměna olej filtru, výměna celé nádobky chladící kapaliny, výměna palivového filtru, výměna HOTOVé baterie za novou Bannerku. Start vše bezproblémů....... Konečně.. Pod několika dnech jdu zkontrolovat hladiny oleje, vody atpod. A hle v nádobce chybí voda a je tam více oleje supéééér FOUKLÉ TĚSNĚNÍ POD HLAVOU (koupeno nové).......znovu výměna oleje od té doby se motor chová normálně jen je mraky emulze na víčku od oleje a je vidět šlem oleje v nádobce chladící kapaliny olej nepřibývá... Zatím neřešno! najeto cca 1000km a rány od předního kola na pravé straně..... Spoustu kopanců a mě už přetékají nervy, výměna stanbilizační tyčky nepomohla... Po několika prohlídkách nezjištěho co mlátí, vše je v pořádku i na třasáku a pořád mlátí a mlátí a moje trpělivost dochází !!!!!!
Vím, že tu bude spoustu názorů od lidí, kteří s tímto vozidlem nemají problémy ale já osobně po svých zkušenostech už to auto nechci ani vidět!!!!!!!
Jezdim s fábii 14 let převázne město/Praha/,najeto 148000km-supr kára do města,servis si dělám sám,nikdy žádný problém ,ale olej měnim po 6000km,nikde mě nikdy nevypekla/1x byla v italii,chorvatsko,spodek španělska/ s jiným autem bych se bál,je to držák nechápu jak se někomu sere,v rodině jsme měli ještě 2 a taky v pohodě,brácha sní ujel 18000km kdy odešlo před. Pravý ložisko
03.05.2018 | 16:46:30 | PETR
| 213.220.206.*Reagovat
RE: Škoda fábie combi 1.2 htp 47kw r.v.2004
A nekecáš náhodou trošičku? :-))) 148tkm za 14 let to je 1O tkm za rok, to by moc neodpovídalo cestování po Evropě, které popisuješ, a navíc 150 tkm prostě není bůhví jaký nájezd, takže, co by se mělo měnit, krom spotřebáku.
Já mám asi rok Fábii 1.4 16V, zatím do toho rvu jen prachy, takže hrůza. Zlatá felda 1.6Mpi. Když to vezmu paušálně, tak Fabia jako taková není povedený auto.
21.07.2017 | 17:04:50 | Milan
| 86.61.154.*Reagovat
Skoda fabia 1,4 MPI 50KW
mam také skodu fabii je to srac všech sracu zlatej favorit
24.05.2017 | 18:07:29 | Petr
| 86.61.224.*Reagovat
spokojenost nadevše
já mám fabku 1.4 mpi 2001 už jsem najel 264000km a plná spokojenost nedám dopustit ono záleží jak se člověk stará a jak se k tomu auto chove!!!!!!!!!!
Takže stálo mě to celkem od koupi cca 45tis kč navíc, ještě k těm závadám výše vypsaným se měnili všechny hydroštely (mimochodem u této motorizace né zrovna laciná položka (na audi jsem je měnil také a jeden vycházel cca 250kč tady 750kč jeden!) s nimi znovu těsnění pod hlavou tentokrát victor reinz, řemen na altík, a po pěti tisících jsem 4x za sebou vyměnil olej a udělal průplach motoru protože byl hodně zakarbonovaný! A světe div se máme za sebou 28Tis km bez sahnutí ! (mimo spotřebáku) Nakonec mi dělá celkem radost :-)
04.01.2015 | 10:57:24 | Autor článku
| 85.207.143.*Reagovat
HMM
Podle popisovaných závad jste koupil naleštěný paskvil. Předchozí majitel Vás pěkně obral. Každé auto potřebuje určitou péči a podle popisu závad to byla bouda na kupujícího. Svíčky a chyby z motoru jsou jasné, někdo kašlal na pravidelnou údržbu (výměna ojele a svíček, kontrola chladící kapaliny). Kosti signalizují že auto nebylo v autorizovaném servisu snad ani jako nové. No a přední ložiska bohužel to je slabé místo fábií. Ale jak jsem tu četl nechat zkontrolovat motor (zda není vydřený = následek neměnění oleje) a pak to nejhorší by mělo být za Váma a auto by mělo sloužit.Jo a pokud máte podezření na stočené kilometry tak zi sundejte buben na zadním kole, pokud tam bude o 100tK víc tak bude v bubnu drážka od paken a většinou je dost hluboká. V tom případě bych auto vrátil původnímu majiteli a odstoupil od smlouvy.
U každě značky aut se najdou zanedbané a stočené vraky v bazarech. Jen dobře naleštěné. Stejně jako vždy se nejde vůl co takové auto bez prověření s nadšením koupí. Za to výrobce VW GROUP opravdu nemůže.
23.03.2014 | 20:20:26 | Tony
| 94.113.230.*Reagovat
RE: Každá značka má své šmejdy
Výrobce není žádný VW GROUP, ale Škodfka. A hezky jsi si to omluvil.
To je úplně noumáuní, Vuďo...Prostě Fábie I. Průniky oleje do chladicí kapaliny a naopak asi nejsou způsobeny nedbalou údržbou, ba? Je to zkrátka šmejd. Tohle se u daných motorů dělo. Pak se zanášela nádržka chladicí kapaliny, související závada - čidlo. Může být, že i svíčky, pokud je někdo vůbec měnil.
Člověku, který se nechá napálit takovým autem se říká koloušek. Podle závad:
-těsnění pod hlavou
-vadné čidlo v nádobce chladící kapaliny
-obě přední ložiska načisto trop
-Svíčky trop
-stabilizační tyčka pravého předního kola trop
-zasraná škrtící klapka
-hromada závad na diagnostice
se zpravidla jedná o závady, které je možné pravidelným servisem lehce a levně odstranit. Svíčky se mění u Fabie za 60 tisíc, pokud by původní majitel navštívil alespoň jednou servis, tak mu je vymění. Pokud by původní majitel navštívil alespoň jednou STK, tak ho pošlou do servisu. Pokud kupuji auto dražší než 5 000, tak si ho objednám do značkového servisu Škoda a za 500Kč mi řeknou, jaké chyby to auto má a kolik budu muset investovat do oprav. Z bazarem jsem vždycky dohodl, a po takových kontrolách jsem si nakonec koupil nové auto, protože v bazarech typu AAA byly za 150 000 Fabie v hrozném stavu a za 200 000 byla nová.
Doporučuji auta se rychle zbavit a předat ho dalšímu kolouškovi.
Největší chyba je tedy v kupujícím, auto za nic nemůže :)
tož mi vysvetli, aký by malo zmysel predávať porobenú /opraveú/ Fábiu? Toto nie sú žiadne fatálne závady typu zadretá ojnica, motor, zničený automat a podobne.
alternátor bola hlúposť meniť, neverím tým km, tak 250.000 a viac je reálnejších.
Prostě ledabyle servisované auto, s největší pravděpodobností s nikdy neměněnýma svíčkama a chladící kapalinou (u té výrobce neudává výměnný interval, ačkoliv kapalina má životnost maximálně 6 let a jako první to odskáče těsnění pod hlavou). Díky robustnosti nemusí tahle Fabia na vrakoviště, ale stačí s ní zajet do servisu, dát ji za pár tisíc do pořádku a může x let jezdit.
15.12.2013 | 11:30:59 | Michal
| 212.158.129.*Reagovat
RE: Chudák koloušek
Ano, takhle se starat o auto, to je odsouzeníhodná nedbalost. Svíčky by i po 100 000 měly být v dobrém stavu, po 60 000 jsem je měl v perfektním stavu, žádný karbon. Toto auto vypadá, že má skutečně najeto mnohem více. Třeba stabilizační tyčky - kosti - u prvních vozů rychle odcházely, servisy je hned automaticky měnily za kovové a byl pokoj navěky. Škrtící klapku značkový servis vyčistí, může to způsobit, že se spálí koncový tranzistor řídicí jednotky motoru. Pokud majitel neměnil olej, tak může být motor pěkně vylágrovaný. Jinak doporučuji měnit nejen chladicí kapalinu ale také převodový olej, moc to nestojí, a mít potom připečený synchrony, tak to je oprava pěkně drahá.
Jedinej koloušek seš tady ty sám. Když si věříš tomu co píšeš. Spíš to vypadá, že jsi ani nikdy neměl auto a jen papouškuješ co jsi někde pochytil na netu,
Na to těsnění pod hlavou byli svolávačky u 44kw 2002 prý nějaká vadná série těsnění..měli jsme novou 1.4 44kw 2002 a při 70 tis.km to fouklo v záruce to vyměnili.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Škoda fábie combi 1.2 htp 47kw r.v.2004
Jezdim s fábii 14 let převázne město/Praha/,najeto 148000km-supr kára do města,servis si dělám sám,nikdy žádný problém ,ale olej měnim po 6000km,nikde mě nikdy nevypekla/1x byla v italii,chorvatsko,spodek španělska/ s jiným autem bych se bál,je to držák nechápu jak se někomu sere,v rodině jsme měli ještě 2 a taky v pohodě,brácha sní ujel 18000km kdy odešlo před. Pravý ložisko
03.05.2018 | 16:46:30 | PETR | 213.220.206.* Reagovat
RE: Škoda fábie combi 1.2 htp 47kw r.v.2004
A nekecáš náhodou trošičku? :-))) 148tkm za 14 let to je 1O tkm za rok, to by moc neodpovídalo cestování po Evropě, které popisuješ, a navíc 150 tkm prostě není bůhví jaký nájezd, takže, co by se mělo měnit, krom spotřebáku.
04.05.2018 | 09:07:05 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: Škoda fábie combi 1.2 htp 47kw r.v.2004
Veru riadny cestovateľ
06.05.2018 | 12:17:30 | | 91.127.96.* Reagovat
Skoda Fabia 1.4 16V
Já mám asi rok Fábii 1.4 16V, zatím do toho rvu jen prachy, takže hrůza. Zlatá felda 1.6Mpi. Když to vezmu paušálně, tak Fabia jako taková není povedený auto.
21.07.2017 | 17:04:50 | Milan | 86.61.154.* Reagovat
Skoda fabia 1,4 MPI 50KW
mam také skodu fabii je to srac všech sracu zlatej favorit
24.05.2017 | 18:07:29 | Petr | 86.61.224.* Reagovat
spokojenost nadevše
já mám fabku 1.4 mpi 2001 už jsem najel 264000km a plná spokojenost nedám dopustit ono záleží jak se člověk stará a jak se k tomu auto chove!!!!!!!!!!
20.04.2017 | 08:09:51 | libor | 85.135.50.* Reagovat
Tak nakonec ano ! :-)
Takže stálo mě to celkem od koupi cca 45tis kč navíc, ještě k těm závadám výše vypsaným se měnili všechny hydroštely (mimochodem u této motorizace né zrovna laciná položka (na audi jsem je měnil také a jeden vycházel cca 250kč tady 750kč jeden!) s nimi znovu těsnění pod hlavou tentokrát victor reinz, řemen na altík, a po pěti tisících jsem 4x za sebou vyměnil olej a udělal průplach motoru protože byl hodně zakarbonovaný! A světe div se máme za sebou 28Tis km bez sahnutí ! (mimo spotřebáku) Nakonec mi dělá celkem radost :-)
04.01.2015 | 10:57:24 | Autor článku | 85.207.143.* Reagovat
HMM
Podle popisovaných závad jste koupil naleštěný paskvil. Předchozí majitel Vás pěkně obral. Každé auto potřebuje určitou péči a podle popisu závad to byla bouda na kupujícího. Svíčky a chyby z motoru jsou jasné, někdo kašlal na pravidelnou údržbu (výměna ojele a svíček, kontrola chladící kapaliny). Kosti signalizují že auto nebylo v autorizovaném servisu snad ani jako nové. No a přední ložiska bohužel to je slabé místo fábií. Ale jak jsem tu četl nechat zkontrolovat motor (zda není vydřený = následek neměnění oleje) a pak to nejhorší by mělo být za Váma a auto by mělo sloužit.Jo a pokud máte podezření na stočené kilometry tak zi sundejte buben na zadním kole, pokud tam bude o 100tK víc tak bude v bubnu drážka od paken a většinou je dost hluboká. V tom případě bych auto vrátil původnímu majiteli a odstoupil od smlouvy.
08.05.2014 | 10:01:20 | Jirka | 95.85.246.* Reagovat
Každá značka má své šmejdy
U každě značky aut se najdou zanedbané a stočené vraky v bazarech. Jen dobře naleštěné. Stejně jako vždy se nejde vůl co takové auto bez prověření s nadšením koupí. Za to výrobce VW GROUP opravdu nemůže.
23.03.2014 | 20:20:26 | Tony | 94.113.230.* Reagovat
RE: Každá značka má své šmejdy
Výrobce není žádný VW GROUP, ale Škodfka. A hezky jsi si to omluvil.
18.04.2014 | 21:18:54 | TDi | 81.201.48.* Reagovat
RE: Každá značka má své šmejdy
Tací mě vždycky pobaví výrobce čistě Škdovka.....:D
08.05.2014 | 11:56:56 | | 62.245.124.* Reagovat
To je úplně noumáuní, Vuďo...Prostě Fábie I. Průniky oleje do chladicí kapaliny a naopak asi nejsou způsobeny nedbalou údržbou, ba? Je to zkrátka šmejd. Tohle se u daných motorů dělo. Pak se zanášela nádržka chladicí kapaliny, související závada - čidlo. Může být, že i svíčky, pokud je někdo vůbec měnil.
17.02.2014 | 15:45:46 | Itall | 88.83.187.* Reagovat
Chudák koloušek
Člověku, který se nechá napálit takovým autem se říká koloušek. Podle závad:
-těsnění pod hlavou
-vadné čidlo v nádobce chladící kapaliny
-obě přední ložiska načisto trop
-Svíčky trop
-stabilizační tyčka pravého předního kola trop
-zasraná škrtící klapka
-hromada závad na diagnostice
se zpravidla jedná o závady, které je možné pravidelným servisem lehce a levně odstranit. Svíčky se mění u Fabie za 60 tisíc, pokud by původní majitel navštívil alespoň jednou servis, tak mu je vymění. Pokud by původní majitel navštívil alespoň jednou STK, tak ho pošlou do servisu. Pokud kupuji auto dražší než 5 000, tak si ho objednám do značkového servisu Škoda a za 500Kč mi řeknou, jaké chyby to auto má a kolik budu muset investovat do oprav. Z bazarem jsem vždycky dohodl, a po takových kontrolách jsem si nakonec koupil nové auto, protože v bazarech typu AAA byly za 150 000 Fabie v hrozném stavu a za 200 000 byla nová. Doporučuji auta se rychle zbavit a předat ho dalšímu kolouškovi. Největší chyba je tedy v kupujícím, auto za nic nemůže :)
15.12.2013 | 10:08:10 | ToJEJedno | 46.254.70.* Reagovat
RE: Chudák koloušek
tož mi vysvetli, aký by malo zmysel predávať porobenú /opraveú/ Fábiu?
Toto nie sú žiadne fatálne závady typu zadretá ojnica, motor, zničený automat a podobne.
alternátor bola hlúposť meniť, neverím tým km, tak 250.000 a viac je reálnejších.
15.12.2013 | 10:33:15 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Chudák koloušek
Prostě ledabyle servisované auto, s největší pravděpodobností s nikdy neměněnýma svíčkama a chladící kapalinou (u té výrobce neudává výměnný interval, ačkoliv kapalina má životnost maximálně 6 let a jako první to odskáče těsnění pod hlavou). Díky robustnosti nemusí tahle Fabia na vrakoviště, ale stačí s ní zajet do servisu, dát ji za pár tisíc do pořádku a může x let jezdit.
15.12.2013 | 11:30:59 | Michal | 212.158.129.* Reagovat
RE: Chudák koloušek
Ano, takhle se starat o auto, to je odsouzeníhodná nedbalost. Svíčky by i po 100 000 měly být v dobrém stavu, po 60 000 jsem je měl v perfektním stavu, žádný karbon. Toto auto vypadá, že má skutečně najeto mnohem více. Třeba stabilizační tyčky - kosti - u prvních vozů rychle odcházely, servisy je hned automaticky měnily za kovové a byl pokoj navěky. Škrtící klapku značkový servis vyčistí, může to způsobit, že se spálí koncový tranzistor řídicí jednotky motoru. Pokud majitel neměnil olej, tak může být motor pěkně vylágrovaný. Jinak doporučuji měnit nejen chladicí kapalinu ale také převodový olej, moc to nestojí, a mít potom připečený synchrony, tak to je oprava pěkně drahá.
15.12.2013 | 14:46:14 | ToJEJedno | 46.254.70.* Reagovat
RE: Chudák koloušek
Jedinej koloušek seš tady ty sám. Když si věříš tomu co píšeš. Spíš to vypadá, že jsi ani nikdy neměl auto a jen papouškuješ co jsi někde pochytil na netu,
18.04.2014 | 21:23:09 | TDi | 81.201.48.* Reagovat
Na to těsnění pod hlavou byli svolávačky u 44kw 2002 prý nějaká vadná série těsnění..měli jsme novou 1.4 44kw 2002 a při 70 tis.km to fouklo v záruce to vyměnili.
14.12.2013 | 19:22:42 | stafík | 85.135.92.* Reagovat