Rok výroby:2008Typ motoru:1,2Stav km při koupi:5 kmStav km nyní:11 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:16. 4. 2008
Poruchy zatím žádné! Na občasné drnčící plasty a vrzající sedačky už jsem si zvykl.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Opět bych chtěl napsat pár slov o tomto voze.Mám už něco víc najeto a tak můžu říct,....jsem spokojen.Motor je živý i k nadšení mých známých, kteří se svezli.Jen při těch vyšších rychlostech je ta spotřeba horší.Motor točí bez mála 4000ot/min při 120km/h, což je dost.
Spotřena paliva obec/mimo město je dobrá, cca 5,5l.Na dálnici tak okolo 7l. Jinak výborná ovladatelnost, řazení, ticho v interiéru, skvělé sportovní sedačky (díky výbavě sport) a musím říct,že i slušný pocit bezpečí oproti jiným značkám, velmi účinný posilovač řízení, dobrá audiosoustava.Brzdy se trochu zlepšily, ale při razantnější jízdě brzy vadnou, tužší podvozek,zadní sedačky jsou nekomfortní, místa akorát a hlučnější převodovka při setrvačnosti motoru.
S vozem se výborně manipuluje a tak je do města jak dělaný, taky už díky spotřebě.Jen musím opět zmínit tu vyšší cenu.Měl jsem tu možnost vyskoušet více vozů stejné i vyšší třídy a zdá se mi poměrně vysoká.Ale pokud je design této Fábie vaším gustem, neváhejte. Jezdí se s ní skvěle!
Taky jsem kdysi řešil r. 2003 koupit, nové nebo ojeté auto a dospěl jsem k tomuto řešení: nové auto má výhodu ,že zde není podvrch , jako bourané,kradené přetočené a skryté vady ,kterým se někdy prostě nevyhnete.Nevýhodou u nových je i u malých vozů cena,za kerou si pořídíte perfektní ojetý vůz cca 250-300 000.Jak z toho ven.Můj soused byl zastáncem novější ojetiny .Já jsem po navštíveni několika prodejen nových vozů zjistil,že díky konkurenci jsem v tom samém obchodě,během ukázání konkurenční nabídky za 2dny cenu vozu s 339 tisíc posunul na 296 000 korun a ještě s zamykáním zpátečky.Je dobře uskutečnit a projet se i v konkurenčních vozech a někoho si sebou vzít který tomu i rozumí( Můj soused profi ridič a mechanik).Po projetí značek peguet 206 1,1,seat ibiza1.2htp ,renault clio1,1a 1,4 fabia combi 1,2htp44 a47 kw jsme v té době jednoznačně se shodli na combi fabie 1,2htp 47kw. Soused si ale vybral 2 roky ojetinu/45000 tis/km renault megane 1,6 benzín16 v a zaplatil 189 000.Měl to od známého ,tak kupoval na jistotu.Velikostí je to menší vůz , jak fabie combík,má větší spotřebu protože 90% se vozy prohánějí městem.Kupodivu rozjezd ve městě zvládá líp fabie ,protože má nízké zpřevodování a motor do 80km/h je velmi agilní ,ale potom vadne.No a ve městě to dá na prdel v rozjezdu i silnějším vozům a renult mého souseda není výjimkou.Ovšem stačí fabii naložit a je to sakra znát.Po 6 letech jsem v autě doposud nezaznamenal žádné vady a kromě pravidelných údržbových prací a výměny oleje je naprosto v pořádku.Akorát motor,který nebyl vůbec slyšet,je trochu po 80 tis hlučnější.Daleko hůř dopadl soused,který nic nezanedbal v údržbě a prakticky po 80 tic musel nechat udělat opravu motoru za bratru 20000 korun, a auto má pořád nějaké závady.Takže jak se vyjádřil o ojetém nechce ani slyšet,a snaží se jej prodat ,což není zrovna jednoduché.Já bych jenom závěrem shrnul,že koupě staršího vozu se může pěkně nevyplatit a většinou je to sázka do loterie.V mém okolí co znám na to doplatily 4 lidé a ušetřené se nakonec pěkně prodraží. Na straně druhé se určitě nevyplatí nové vozy té dražší třídy ,kde jde cena velmi dolů. Když už bych volil ojetý vůz,tak spíše té vyšší třídy a nový spíše ty levnější. Taky je důležíté ke se budete vozit a kolik najedete ročně.Pokud jedete jen několikrát ročně delší trasy a jinak město Fábka combi a podobné vám na cestování bohatě postačí.pokud jezdíte dlouhé trasy a často ,tak se pohlédněte po jiném( octavie 1,4 tsi,1,8tsi ford.Jsou pohodlnější na dlouhe trasy. Všem přeju štastnou volbu!
Nejdříve program vygeneruje k devítkám nějaký znak (nehádá ho), a po tvém hádání ho jen zobrazí od těch devítek. Koukej na znak u devítky a mačkej kouli, nic nehádej. Po stiku koule by program měl hádat, a on zobrazí jen ten znak u devítky.
Pozor, nejdříve se vygeneruje nějaký (jakýkoliv) znak k devítkám, třebas beruška, potom ty počítáš, a když zmáčkneš kolo pro hádáni, tak program nehádá, jen zobrazí tu předpřipravenou berušku od všech devítek. Místo berušky potom program připraví cokoliv třeba ferdu ke všem devítkám a potom ho jen zobrazí. Jak jednoduché co.
Dobře,ale pokaždý se ti zobrazí jinej symbol,i když je to násobek devíti.Tak jak to pozná,kterej symbol se má zobrazit??? Vždyť je tam cca 12 různejch symbolů,a pokaždý se zobrazí ten správnej... Tak jak to může poznat,kterej se má zobrazit???
Když budeš provádět ty mat. operace, tak ti vždycky vyjdou jen tato čísla 9 ,18,27,36 až 81 atd. prostě násobek devíti. A tato čísla mají dopředu nastaven stejný obrázek, koukni se na obrázek u těchto čísel a potom stiskni kouli, zobrazí se ten předpřipravený obrázek u těchto čísel.
Souhlasím s recenzentem, nedivím se, že si Fabii řada lidí vybere i jako rodinné auto, motor je, ve srovnání se starou 1.4 živější a úspornější. Potom co jsem viděl jak tříválec tancuje v motorovém prostoru na tom silentbloku, tak se klaním konstruktérům že se jim povedlo vyřešit i to, že vibrace vevnitř pomalu ani necítíte. Navenek je motor tichý, odhlučnění vnitřku by mohlo být lepší. Jsem zvědavý na facelift.
Vidím, že lidská blbost je neomezená. Pokud někdo jezdí stylem brzda plyn a v provozu se chová jako p...e, tak pro něj fabie není a také mu ji nikdo nevnucuje. Pro takovéto rádoby závodníky by měli čas od času uzavřít nějakou okresku v lesním úseku a nechat je navzájem pomlátit. Možná, že po zjištění, že blbost bolí by začali v běžném provozu jezdit lépe. Tím by se ušetřilo mnoho zmařených životů.
Pořídil jsem si fábku v combiku HTP 1.2 51Kw.... Najezdil jsem sic zatím 10tis/km, ale dojmy jsou následující: též nechápu jak někdo může jezdit s tímto pohodářským autem za 10litrů na 100km??? Především tohle auto je postavené na míru slušným řidičům kteří nikam zběsile nepospíchaj a dodržujou rychlosti 80-100km/h při průměrné spotřebě od 5,5 - 6,3 záleží jak člověk řídí a jestli chce taky kopec vyjet při rychlosti 90km/h nebo mu stačí 80km/h a jakej je terén ( kopce rovinky atd.... ) Ten kdo nejede jako šílenej a nesnaží se z fábky tahat maximum, tak se na udávané hodnoty dostane naprosto v klidu!!! Na dálnici jsem zatím jel jen jednou Brno - Praha D1. Schválně jsem vždy jel caa 60km různejma rychlostma abych zjistil kolik má holka vlastně žere..... Při rychlosti od cca110-120 počítač udával 6,3 při rychlosti 120-130 udával 6,6 při rychlosti 130-150 udával 7,1 a maximální rychlost na rovince jsem dosáhl dle TP caa 170 samozřejmě vše je relativní a každej tachometr o nějakej ten +- km lže..... a též jsem musel i chvilkama měnit tempo dle provozu.....
Největší zrbaň fábky je prostě v jízdě mimo dálnici kde si podle mě vede výborně!!! Každej říká jak je hlučná, ale neřekl bych že to je hrozný.... Hlučnější v otáčkách o chloupek ano ale třeba při neutrálu kolikrát člověk musí kouknout na přístrojovku jestli vůbec má nastartováno, jak je auto tichounké!!!!! Interiér se dočkal příjemných změn a nic nechrastí... Pokud bych měl krátkou fábii srovnat třeba s Ford Fiesta, tak vyhraje fábka ve všem krom brzd!!! Motory Duratec 1.3 vůbec ale vůbec netáhnou a musí se jim šlapat na krk!!! Oproti Fábii které stačí malinko polochtal plyn a člověk se rozjíždí naprosto plynule a troufne si i předjet silnější auta...... do 100km/h si myslím, že táhne dostatečně ( pro klidného a rozumného řidiče )! Pokud bych měl v budoucnu volbu koupit další vůz bude to Fábia jedním z kandidátů.....
Opravdu některé příspěvky jsou komické,hlavně je dobré to podbízení svých názorů a nějakých "zkušeností". Také nevím a nechápu proč je někdo nazván lhářem za své zkušenosti. Když jsem kupoval starou dobrou Felicii 1,6, tak jsem byl zrazován, že je to žrout pro mne zbytečný atd. Měl jesm jí 5 let najel pár tisíc Km. Pěkně jí proháněl i po dálnici, ale průměrná spotřeba byla vždy podle PP do 6,7l. Když jsem si pořídil Fabii 1,2 HTP historie se opakovala - opět sráč co nejede a žere apod.. Ale co jsem chtěl vlastně napsat - to nařčení ze lhaní. Mám v ní samo tempomat, tak ho také používám. Vše je na elektronice a ne na šílené "noze" řidiče. Dle PP je dlouhodobá spotřeba na 6,3l na 100Km a to opět jezdím i po dálnicích - ALE!!!- předepsaně 130 až 150 (těch jen kratkodobě pokud chci rychle předjet delší řadu kamionů a zbytečné nebrzdit ty šílence co se ženou z dáli v levém pruhu zcela jistě předpisovými 130Km v hodině). Samozřejmě HTP není žádný trhač asfaltu, ale to také od něj nechci. Chci se v suchu a teple (či chladu-díky bože za klima) jen nějak slušně přepravit z bodu A do bodu B. Takže některé debaty na téma rychlosti, spotřeby a tak dále jsou zcela dle mne zbytečné. Já si také jako fanda do elektroniky jako první z okolí pořídil kdysi drahé LCD, pak Blue ray - a nikomu z okolí ,kdo to až tak nevyužívá necpu (ani ho nijak nehaním že je out) za to, že má jen obyčejnou telku, dvd nebo nedej bože ještě stále archaické video. To je věcí každého co mu stačí a vyhovuje. Takže prosím nedělejte hned z nás lháře, protože asi občas ač se to zdá někomu nemožné to tak může opravdu být - třeba i s tou spotřebou. Zdarvím a kilometrům zdar!
Ono samotné "jet po dálnici" nezakládá příčinu vyšší spotřeby. Po dálnici můžu jez 80 a pojedu za 6,2. Tady jde o to, jet po dálnici dálničním tempem. A tady, ruku na srdce, 6 litrovou spotřebu nedosáhneš. Takže nelhat, nekecat, nepřekrucovat. Jeď 130 (podle GPS nějakých 115-120) a máš 10 litrů jen to mlaskne.
Auto mám z roku 2002, kdy jsem ho koupil s tímto motorem mezi prvními. Byl jsem překvapen živostí motoru. Motor byl opatřen krytem a rovněž kapota byla zvukově izolována, takže hlučnost nízká. První rok jsme plně obsazeni jeli do Chorvatska se spotřebou 6,2 l a druhý rok 6,4 v polovočním obsazení /byl větší podíl dálnic/. Nechápu, kdo může jezdit za 10litrů po dálnici. Jinak je auto bytelně stavěné a po 60 tis. Km se mi na STK ptali, jestli s tím vůbec jezdím. Co se oprav týče, tak 2 žárovky a potrubí sání 2000. V práci je používáme jako referentská auta výhradně. Spotřeba je cca do .6.2l za rok. Opravy zase žárovky . Kdybych se znovu rozhodoval v tomto segmentu,tak bych škodovku určitě zahrnul do užšího výběru.
Raz me jeden anonym porovnaval s Lacinou.Ovsem nevedel jsem co je to za debila.Ale ted, kdyz to vim chci tomu anonymovi odkazat, ze to bylo od nej dost necitilivy.Vzdyt Lacina je dement na n-tou (stejne jako Anonym ktery me k nemu prirovnal).P.S. Vim, ze je to z cesty ale jinak se neda.čuz.
Peter, škoda, že jsi to nenapsal, jako samostatnou recenzi. Asi by byla jedna z mála, vidí HTP a Fabii, za denního světla a měla by smysl. P.S. Pračku či sporák ti dovezou.
Chapem tych co hania HTP Fabcu. Proste hladaju nieco uplne ine ako my ostatni co ju mame. Konkretne ta moja ma 40tis., 3 roky, 40KW. Zacnem minusami, ano je to male auto. Avsak skuste dat do akehokolvek sedanu pracku alebo sporak. Do HTP hatchbacku ich date:-). 90% casu jazdim sam, preto to nepovazujem za problem. Vzadu by som ale nechcel sediet:-). Ale to su aj tak miesta pre niekoho ineho... Vykon je naozaj slaby. Neda sa s tym vyzit. Otazka znie, chcem sa vobec vyzit ked si palivo/udrzbu platim sam? Vyzitie sa = nie nutne vyssia spotreba ale hlavne celkovo vyssie naklady (napr. 1.9 tdi). Takze to nejako prezijem, ved su firemne auta... Dalsi minus je vrzgajuce plasty interieru, odchadzajuce H7 ziarovky (aj ked som pouzil odporove kable). Za minus povazujem aj vrzgajuce lozisko praveho tlmica ktore vsak opravili v zaruke, takze pohoda. A v neposlednom rade firma Skoda ako taka a to je servis, predajci...Moj dojem je ze tato znacka zneuziva svoje postavenie na trhu a nedava nasledne zakaznikom starostlivost aku by ocakavali. A mozem prejst k plusom. Spominali sa celkove prevadzkove naklady. Myslim ze prave preto je Fabia tak popularna a najviac sa predavajuca (aspon teda v SR). Musim povedat ze pravom. Preco? Za 40 tis. km len 1 porucha opravena v zaruke. Paradoxne v Cechach nechceli akceptovat reklamaciu, v SR v pohode zdarma. Pre mna je vyhodou ze byvam na hraniciach, takze chodim na rocny servis do CR kde je vyrazne lacnejsi. Spotreba? Tankujem vzdy do plna (zo zvyku), takze mam prehlad... Jazdim prevazne v meste, posledny mesiac som mal 5,2L. V Zime 6,2. Evidujem aj letne mesiace kde som jazdil za 4,6L ale to som to naozaj setril a asi aj brzdil ostatnych. Ja preferujem tento sposob bezohladnosti na cestach :-). Prave idem menit olej : 3x360SK (Castrol softec 5W-40)+ filter 170SK =1250SK. Podobne je to aj s ostatnymi cenami pri ostatnych dieloch. Zadny tlmic vyfuku 1188SK, stred 660SK vratane dopravy domov. Filtre stoja tiez par korun, sviecky treba tiez len 3 kusy. Teraz som kupoval nove 4 disky aby som nemusel podporovat pneu-servisy, cena spolu s dovozom domov 4000SK. Urcite je ine auto s nizsimi prevadzovymi nakladmi, ale Fabia HTP je urcite na spici a velmi dostupne nahr. diely tomu len napomahaju. Este som zabudol, prave som cital ze vymena rozvodov pri diesloch moze byt aj 15.000 SK (Octavia, Renault...). To asi spravi dieru do rozpoctu. Fabia HTP ma retaz, takze naklady su 0,- SK. Zhrniem to. Mam 33 rokov a jazdil som uz na kadecom, tiez by som chcel nejaky 200KW motor ale na to proste ako vacsina populacie nemam a hlavne na tu prevadzku. Len tak bokom: Kamarat predava A8 4,2i, 4 rocnu za 400 tis. Nema niekto zaujem? Nemoze sa toho zbavit a pritom take super auto. Taktiez nechodim do sekaca a ten isty princip uplatnujem aj pri aute. Proste svoje je svoje. Nehovorim ze kupit auto po niekom je zle, ale ja by som z toho auta nemal radost. Keby som sa mal rozhodovat ake kupit dalsie auto, tak to bude asi opat Fabia, akurat vo verzii kombi. Nebavi ma sklapat sedacky a podobne ked kupujem nieco do domacnosti. Tesim sa na vase podnety a skusenosti. Jasne ze mnohi nebudete brat moje argumenty, berte to len ako moju skusenost s tymto autom. Kolko ludi, tolko chuti.
Můj názor je, že Lacina je debil....Možná má doma starou sto dvácu, a tajně sní o HTP, ale proto, že na ni nemá, tak po ní plije. Já s HTP několikrát jel, a nemůžu říct, že by to byla vyložená vražda. Sice jsem se s ní nikdy nepustil do předjíždění, z obavy o život svúj i ostatních, ale pro přemístění z bodu A do bodu B prostě stačí. A dokážu pochopit, že kdo auto používá pro objíždění supermarketú, a několikrát za rok opustí hranice okresu, tak ho koupí. To auto za to prostě nemůže, a v daných podmínkách asi poslouží dobře. Ale nikdy nepochopím, jak za takovéhle posloužení mohou dát lidé mtolik peněz..... Pochopil bych to tak max. za 180 tis. jinak vážně ne....
V autě se oproti jiným značkám cítím bezpečněji.... PCHA ˇškodovka patří k jedněm z mála automobilek, které se potýkají s bezpečností EURONCAP. Teď ji srovnávám se známými evropskými automobilkami. Pokud s fobii srovnáváte s trabantem, tak pak nezbývá něž souhlasit, že se ve svém autě cítíte bezpečně. Už jen čekám, že k tomu motoru dopíšete, že vám benzín nežere, ale přímo vyrábí.
Bzvíííí, uíííí, ííííííí. Kdykoliv nezaměnitelné kvílení prořízne kakofonií zvuků běžného provozu, s respektem (čti úsměvem) dávám nohu z plynu, stáhnu vocas mezi nohy a s napětím a mnohdy obavami očekávám, co se poděje.
Napiš jim, že HTP je brko a máš klid. Všichni ví, že je to pajda, kromě poskakování po městě, ale je to ŠKODA, přece ŠKODA, to nej nej nej na celičkém světě.
Je bez diskuze, že výkon motoru je významným prvkem aktivní bezpečnosti auta. Se silnějším autem se líp předjíždí, není tak citlivé na zátěž, nerozhodí ho zapnutí klimy atd atd... Nicméně kolikrát když čtu, jak někdo vyřešil kritickou situaci silou motoru a ujetím, kolikrát si taky říkám, jestli to spíš nebyla situace kterou napřed sám způsobil svou nezodpovědnou jízdou...
"Vodič" si určitě musí být vědom slabosti motoru. Ale také si musí být vědom všeobecně slabosti auta. Vždyť to denně vidíme ve zprávách = vědom si svého dokonalého auta nezvládl rychlost a za pár chvil prděl do hlíny. Jistě jsou na silnicích lidé, kteří mají tendence se přetahovat o první místo v koloně. Ale už je jedno čím jedou a ruku na srdce - až na pár vyjímek se jedná hlavně o majitele silných motorizací. Jak je jinak možné, že ať si metelím kolik chci (např. 60/100/150) tak se vždy najde někdo, kdo má pocit, že jízda za HáŤaPkou je prostě ponižující a nedostatečně rychlá. A hlavně, kde je hranice dostatečného výkonu. Je to 100kW, nebo 250kW? A co až i běžné minivozítko bude mít 200kW. Zase jimi budeme pohrdat? Podle mého názoru leckdy na silnicích zavazí spíše samozvaní piloti rally...
Vážený Lucina Keby si autám naozaj rozumel tak vieš, že motor HTP je určený do mestskej prevádzky a na to je optimalizovaný. Sám som si ho vyskúšal a i keď nemám značku Škoda moc v láske tak priznávam, keď že som bol v prázdnej F2 tak to bolo v celku žihadlo. Na diaľnicu to však určite nie je - i keď sa s tým nedajú robiť zázraky a vodič si musí byť vedomí slabosti motora. A hlavne nesúťažiť so silnejšími autami - lebo okrem toho, že zavadzia a zdržuje - tak je to nebezpečné.
a víš že já se na nějaký respekt vůči tvým komentářům můžu zvysoka a s klidem vysr.t?????a to že rozumíš autům jsi zatím moc neprokázal....nevadí-časem si tě prozkoušíme:-)
Docela by mě zajímalo kdo vymyslel všechny ty říkanky na HTP a ty kecy o splašeném vysavači, motoru do sekačky...... Ale řekl bych že to byl nějakej notor v hospodě kterej doma vyhání slepice ze starýho žigulíku a o(alespoň) HTP tajně sní za dlouhých nocí........... popravdě-už mě ty kecy na účet HTP neskutečně, ale neskutečně SEROU-všem v okolí jsem řekl, že pokud s tím na mě někdo příjde-jako že chce bejt vtipnej, tak za každej takovej vejšplecht dostane jednu po hubě:-)))))))))))))))))))
Lacina: 1,2 HTP je motor určený do města, a jestli si to někdo koupí na ježdění dálek a po dálnici, tak je asi magor...A srovnávat auta s jídlem..starou paštiku bych nejedl...ale no např takový desetiletý BMW je každopádně daleko lepší auto ve všech směrech, než nová fóbie...Lacina
Vždycky se mi líbí, když někdo příjde s myšlenkou, že HTP nepatří na dálnici. To jako proto, že by to auto nebylo schopné jet 130km/hod?
Vždycky se mi líbí, když někdo příjde s myšlenkou, že za stejné prachy má mnohem kvalitnější leč postarší vozidlo. Každého věc, ať si každý koupí co chce. Co mě se týče ani v potravinách nekupuji za cenu obyčejného křupavého rohlíku starou olezlou kajzerku a raději než prošlou značkovou francouzkou paštiku si koupím čerstvou a voňavou Pastýřku. Je to prostě můj životní styl.
Jinak na cestách se proháním v HáŤaPce 47kW již třetím rokem (50/50 = dálnice/okrska+město) a ještě jsem nebyl brzdou provozu. Také polemizování o spotřebě nemám rád, protože když chci tak jedu dálkovou trasu i za 4,8 litrů, a když chci tak i hrubě přes 7.
Jo těch třista tisíc je v českých to je fakt...jinak Rival X ani neznám...asi bude mít každá země jiný stupně výbavy..u nás je myslím jen Ebony a Trend..nevím teď přesně..
Kazové určite nie sú. To sa nedá povedať v podstate o žiadnom novom aute. Ale ako som už povedal, 75 koní sa mi zdá málo, na tak veľké auto. Ešte keď do toho zapneš klímu, tak neviem, neviem. Ak by som sa dnes na Tvojom mieste mal rozhodovať, tak jednoznačne Fusion Rival X v podstate so všetkým, čo si môžeš v aute predstaviť za 379 tisíc. Je v ňom pre rodinu naozaj dostatok miesta a kufor je viac než slušný. A Fordom nič nepokazíš, navyše máš dá sa povedať nemecké auto. Ja by som vážne o ňom začal uvažovať, pozrieť si ho a vyskúšať na predvádzacej jazde. Lenže nie som na Tvojom mieste, takže rozhodnúť sa musíš sám.
Že to bude málo, som si myslel aj ja, pretože tak isto ako Ty, som si povedal :"sak na takuto lod musi byt 1.6HDi zatracene malo". Ale treba vyskúšať. Mňa testovacia jazda presvedčila, že 80 kw a 240/260 Nm od 1750 ot/min stačí. Ostatne, k podobným záverom dospeli pri testoch tohoto vozidla aj v odborných časopisoch. Na pretekanie to nie je (aj keď...), ale maximálka 190 a zrýchlenie za cca 12 sekúnd uspokoja väčšinu aj náročnejšej populácie. Rozhodne nebrzdím premávku a navyše, pri posúvaní sa po BA je motor dosť nenáročný na palivo. O komforte jazdy je zbytočné sa vyjadrovať, ale je taký, že motoru by som odpustil, aj keby dosahoval len dvojtretinové hodnoty. Tiež sa mi viac pozdával 2.0 HDi, ale medzi nami, rozdiel 26 koní znamenal cenu vyššiu o 80.000 korún a to nie je málo. K tej 207. Debata bola o aute pre rodinu, do 400 tisíc. Teda som odporúčal SW, teda combi. Pretože ak sa bavíme o aute pre rodinu, tak sa nemusíme baviť o GP, ani Corse, ani krátkej Fabii, lebo to nie sú rodinné autá ani s prižmúreným okom. Oproti nim nové Clio ponúka dostatočný rázvor - na úrovni Octavie I, čiže slušný priestor pre posádku a vo verzii Grandtour aj dostačujúci objem kufra. Peugeot 207 má pre Teba asi divne naladený podvozok, ale je to daň za čoraz módnejšie pritvrdzovanie. V podstate sa snažili o kompromis, medzi komfortom a tvrdým odpružením. Navyše Peugeot sa enormne snaží o vyššiu kvalitu produktov, takže to nemusí byť zlé auto.
Peugeot 207 je shit v tejto triede, je to tazkopadne auto s divne naladenym podvozkom, na GP, Fabiu 2, Corsu a ani Clio 3 nema. Clio 3, doteraz nechapem ako sa mohlo stat autom roku, ale stale je lepsi ako 207. Citroen C5 Break 1.6 HDi. Petrik, sak na takuto lod musi byt 1.6HDi zatracene malo, nechapem ako znalec ako ty taketo nieco kupil...
To si ale myslel Kč, nie? Ale máš pravdu, je akcia a to veľmi pekná. Fusion 1.4 (80 koní) Flair X za 369.000.- Sk - manuálna klíma, 4 x airbag, 15 palcové hliníkové kolesá, elektrika v predu, rádio, centrál na diaľkové, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, hmlovky.... . To isté s motorom 1.6 (100 koní) za 389.000.- Alebo výbavou zaujímavejší Rival X, ale len s motorom 1.4. Rozdiel - automatická klimatizácia, parkovací asistent vzadu, hlavové závesové airbagy ( čiže spolu 6), 16 palcové hliníkové kolesá a veľa iných vecí a to všetko za 379.000.- Sk. Veľmi, ale veľmi zaujímavá ponuka. Takže Kokso 170, toto by u mňa momentálne viedlo. Chce to len sledovať ponuky predajcov, ale to som písal nižšie. K tomu metalíza, pretože je podstatne kvalitnejšia ako nemetalické laky za doplatok cca 13 litrov a ešte si aj ušetril.
Leon II je designovo vydarené auto a celkom sa mi páči. Snáď vychytali aj otváranie zadných bočných dverí, ktoré sa im zo začiatku kazilo. Len cena ja cez pol mega a v tej cene očakávam lepšiu výbavu. Neviem, či je nejaká cenová akcia. Len pri takejto veľkostnej kategórii by som asi nevolil 75 koňovú jednaštvorku. Ale zas nie každý sa musí naháňať. Ale treba pamätať, že vyšší výkon znamená aj vyššiu bezpečnosť. (predbiehanie, zaraďovanie, odbočovanie na hlavnú...)
Dakujem za odpoved. Auto mas pekne, a trefne si to o autach napisal. Osobne som sa nikdy nezamyslel nad typom karoserie sedan, kde vlastne väčšie veci asi nepreveziem, čo je skôr možne pri 5 dverovej verzii, aj ked s menším obsahom kufra. Bolo to trefné . Dakujem. PS a co vravis seat leon II 1.4 55Kw.
Ak sa bavíme o novom aute, tak to je ťažká otázka. Každý očakáva od auta niečo iné a aj nároky na motor a výbavu sú u každého rozdielne. Väčšina áut, ktorá prichádza do úvahy je nad 400 tisíc. Podotýkam, že pokiaľ sa jedná o auto pre rodinu. To by malo spĺňať aj isté kapacitné nároky na prepravu detí, batožiny, prípadne prepravu kočíku bez použitia nejakých manévrov, ktoré sťažujú manipuláciu. Ak ale tých 400 berieme ako strop, tých kandidátov moc nie je. Osobne vylučujem autá, ktoré disponujú jediným airbagom. Ono povedať manželke, že keby niečo, tak si rozmláti držku, ale aspoň sme ušetrili je chrapúnstvo. Keby som vyberal pre seba, taktiež vynechám autá, ktoré sú pre zlodejov enormným lákadlom. Všetci zrejme vedia, o ktoré automobilky sa jedná. Ale niekomu to neprekáža. Takže : Suzuki SX4 1.5 (2xairbag, pr. okná v elektrike, ABS, centrál, rádio) za 369.900.- Istá nevýhoda je v nie najväčšom kufri, ale rodinka by sa napratať mala. Výhodou je 3 ročná záruka a predsa len Japonec. Ďalej Peugeot 207 SW (kombi) 1.4 - momentálne v akciovej ponuke s klimatizáciou, rádiom a niečím navyše za 394.000.- Štandardne sa dodáva so 4 airbagmi, el. pr. okná, ABS..... Výhodou je to, že je to nový model, takže je neokukaný a slušná výbava. Pre niekoho je nevýhoda to, že je to Francúz. Ďalej Seat Cordoba 1.4 ( ABS, 2x airbag, manuálna klíma...) za 397.500.- Nevýhodu vidím v karosérii typu sedan, čiže horšie nakladanie rozmernejších vecí. Nasleduje dvojica od Renaultu. Clio Grandtour (combi) 1.2 (ABS, brzdový asistent, 4 x airbag, centrálne diaľkové, el. pr. okná, manuálna klíma) za 386.900.-, alebo Grand Modus 1.2 za 391.900, s rovnakou výbavou, ako Clio, navyše s CD rádiom. Rozdiel je v tvarovaní kufra, kde v Moduse je robený viac na výšku, teda je kratší ako v Cliu, ale poskytuje väčšiu variabilitu vyplývajúcu z vyššej stavby auta. Inak platí to isté, ako pri Peugeote. Niekomu prekáža pôvod auta. Okrajovo by som spomenul aj Fiat Linea 1.4 za 389.900. Lenže vďaka cenovému stropu je v podstate bez výbavy a tiež sa jedná o karosériu typu sedan. Rovnako pre výbavu neodporúčam Ford Fusion za 399.000,- ( 2 x airbag a centrál, nič viac). Ešte by som zvážil možnosť leasingu a pouvažoval nad väčším a vybavenejším autom, ale to závisí od nárokov a hlavne možností každého zvlášť. Napr. pri Ceede je možnosť splátky rozvrhnúť až na 7 rokov, čiže počas celej doby trvania záruky. Pokiaľ sa jedná o auto pre rodinu (to znamená aj deti ), orientoval by som sa aj podľa výsledkov crash testov (www.euroncap.sk), nakoľko na bezpečnosti detí asi záleží každému. Tam práve dosiahli výborné výsledky zástupcovia z Francúzska. Samozrejme je dobré si pobehať viac predajcov a omrknúť situáciu, lebo stále prichádzajú rôzne akcie, kde človek dosť ušetrí, alebo získa za rovnaké peniaze podstatne lepšiu výbavu. Ja mám Citroen C5 Break 1.6 HDi.
Když už si chodil po autosalonech měl si se podívat jak se to píše správně.Hyundai nééé Hyunday tuhle značku neznám. Jinak třeba v autosalonu KŠV Chomutov tě taky skoro nosí na ramenou ale tam prodávají Hyundai né Hyunday tak možná je to tím :-)
Nazdárek, tak musím reagovat. Minulý týden jsme s přítelkyní kupovali nové auto. Dlouho jsme váhali a hledali nejlepší volbu pro její nároky. Navštívily jsme Renault, Fiat, Seat, Kiu, atd. všude nás vítali a takřka nosily na ramenou, to se nám samozřejmě líbilo :-). Samozřejmě jsme navštívili i dva autosalony Škody a Hyundaye, ale to co následovalo po otevření dveří do autosalonu, to sem eště neviděl. Absolutní nezájem prodejců, ani pozdrav. Většina aut zamčených, ty která byla otevřená, tak byla zasraná jak jetel vod bahna. Něco hroznýho, o cenách ani nemluvim. Po téhle zkušenosti sme hodně rychle vypadli, protože jak potom asi vypadá servis. V oddělení Hyundaye sme byly úplně sami :-), prodejce nepřišel. Myslím, že to škodovka už dost přehání a tomu taky vypovídají klesající prodejní čísla za kvartál.
Ale to já nepopírám. Spíš mi jde o to, že bych v životě nedal za slušně vybavenou Fábii 300 000,- kč. Ta cena tomu vozu prostě neodpovídá. Jestli si ji kupuješ ojetou, dobrá...tvoje volba. Stojí mě vlasy hrůzou, když si uvědomím, že ta Fabka stratí za 4 roky cca 200.000,- Kč na hodnotě. Jen jsem chtěl nastínit, že pokud tohle auto kopím nové a najedu třeba jen 15 - 20 tis za rok, je to opravdu jedno, jestli bere 7 nebo 10 L. Ano máš pravdu každý se na to dívá jinak. Já si kupuji defakto zánovní japonce, protože tyto vozy po 4 letech jsou jako nové. Vůz ktrý stál nový 800 000 dostanu za 250 tis. kč. O spolehlivosti, kvalitě a komfortu oproti Fabce se nemá cenu zmiňovat.
1.jedu radši svím autem 2.s tou orlicí ve znaku bych přibrzdil,nemyslíš že tvýho forda vyrobili v americe? 3.jak správně napsal fabian,je to o prioritach,někdo má radši ropný šejky,někdo investuje do své rodiny,domu atd 4.též ti přeji mnoho km bez nehody(ja to myslím bez ironie)
Pokud si někdo koupí pro radost jako své x-té auto porsche a párkrát za měsíc se s ním projede, tak ty náklady na benzín budou v souhrnu zanedbatelné. Pokud si koupím ojetinu za 50 tisíc, rok s ní jezdím a pak ji prodám za 40 tis., tak náklady za palivo budou asi tvořit největší část investovaných korunek. Svobodnému klukovi se slušným platem bude třeba jedno jestli dá měsíčně za benzín 1500 Kč nebo 3000 Kč, ženatému s rodinou, dvěma puberťáky doma kterým platí vzdělání atd... to asi jedno nebude. Prostě - každý se na to dívá trochu jinak. Jsou i takoví, kteří kvůli třem stovkám ušetřeným ročně na povinném ručení změní pojišťovnu...
heh, co to meleš za kraviny, nebo vlastní zkušnost? Ja kupoval ve Fordu CZ po 1.naj servisovane u nich a se 108tis. km a nebourané! Normalně nahled ve Fordu do minulosti vozu! Ono auto složený z odpadu ze tří znacek, jako je Seat, nic moc, spíš nic! V práci je mame a radši jedu na služebku svim a nejsem alespon z té cesty servanej a vyskákanej! Jinak ti přeji mnoho šťastných km s okřídlnym šípem! Jestli tam už teda neni orlice!
Než Fabii, tak raději větší ojetina za stejný prachy. Ale je to o tom, co kdo od auta chce. Někdo chce nové auto i když pajdu a někdo rodinné auto s nějakou výbavou, bezpečností, ovšem ojeté.
A protože je to tak výhodný,tak se takovejhle vražd skopčák zbaví po čtyřech letech a 200 000km,šikovnej čech(slovák,polák,rus atd) stočí tacháč,tureckej bazarník je spokojen,čech ohromí sousedy ojetinou vyšší třídy.Kupuju to na co mám a kupuju to nový
Já bych si teda Fábii v životě nekoupil. Ale taky nechápu proč všichni řeší spotřebu vozu. Je v celku jedno jestli jezdím za 2,- Kč/km (6L) nebo 3,- Kč/km (10L). Reálná cena km při celkových nákladech a amortizaci je cca 8,- Kč. Bohužel lidi si to neumí spočítat. Já si kupuji tak po třech letech vozy s obsahem 2 - 2.5 L (cca 4 roky staré) a věřte mi že jsem na tom o hodně lépe, než kdybych vypaplal 300 tis. za novou fábii, o komfortu ani nemluvě. I když mám průměr 11L. Najedu do 20 tis. km za rok, kdybych taxikařil a najel 80 tis..tak bych tu spotřebu možná řešil. Naučte se počítat...vždy mě pobaví TDIčkáři kteří se chlubí 1,8 kč/na km. Stačí si vzít tušku, papír a zjistíte, že náklady na palivo jsou to nejmenší.
Tým poskakovaním od jedného semaforu k druhému som mal na mysli to, že auto s týmto motorom je určené pre vozenie sa po meste a nie na jazdenie niekde po diaľnici. A neboj sa, Fabiu HTP Ti nemôže závidieť nikto. Je to ako keby si mal nevyliečiteľnú chorobu a tvrdil by si, že Ti ju niekto závidí. Ak by si mal niečo ako Aston Martin, tam by sa už o závisti hovoriť dalo.
Určitě jsou škodovky kvalitní,ale majitelé musí zaplatit tak stupidní reklamy, že bych se v současné době hanbou propadal,kdybych s tím jezdil. Aneb-vyvalte oči a jděte za štěstím!!!
Ak by tie trojvalce mali parametre ako ten v odkaze, tak nie som proti, ale pochybujem, že by úplne eliminovali vibrácie. Lenže súčasná podoba týchto motorov je viac menej tragická a tým vlastne predurčuje spektrum použitia. Poskakovanie od jedného semaforu k druhému.
Pozor nechtěl jse říci, že 1,2HTP je kdovíjak dobrý motor, spíše jenom poukázat na to, že tříválce mohou mít budoucnost a zase bych je tak nezatracoval. Jinak vcelku souhlasím s tvým názorem. Motor 1,4 popř. 1,8 TSI vyvinutý firmou Audi považuji za jeden z nejlepších benzinových motorů. Tím se nechci dotknout Hondy, Ford/Mazda aj. kteří jsou na špici, co se benzinových agregátů týče. U své O2 mám 1,9 naftu PD 105 koní a když jsem ve stejném autě jel s novým motorem 1,8 TSI měl jsem daleko lepší pocit. Manželka má Megana 1,9 dci a pokud budu hodnotit pouze chod, kultivovanost a tichost naftového motoru, je na tom Megane prostě lépe.
Tak to si sem trepol fakt "super" odkaz. Ten motor od Lotusu nemá s kritizovanou HTP spoločné okrem počtu valcov absolútne nič a od HTP je vzdialený asi 100 svetelných rokov. Ak by mal motor vo Fabii aspoň približné parametre a použitú techniku, ako ten od Lotusu, nikto by mu určite nevyčítal nič a nebol by terčom posmechu. A mimochodom, ak si niekto myslí, že VW kompletne prekope HTP, aby sám vyrobil konkurenta svojmu 1.4 TSI, tak je debil. V tom prípade by vlastne investovali peniaze do dvoch podobných vecí a to neurobí nikto. Logicky, načo by pracovali na motore, ktorý by mal rovnaké parametre ako niečo, čo už vyrobili. Ak sa parametre HTP zásadným spôsobom nezmenia, stále to bude motor na smiech a navyše s výrazne obmedzeným použitím.
Já nevím,co tady pořád řešíte, prostě na drobné pojížďky by mi tříhrnek bohatě stačil, na každodenní porce je to málo.Prý se tento motor montuje do nového Superba- jako motor do stěračů. Jinak si myslím, že motor 1,2, žádná katastrofa nebude pro mnohé postačující na drobné pojížďky do práce a na chalupu je 1,2 Fabia vcelku dobré úsporné auto, ale kdo jezdí 200 a více denně je lepší minimálně jiný motor.
Mé ego je v pohodě, ale ty nějak ztrácíš nervy, nedokážeš diskutovat k tématu a píšeš sem blbosti. Jooo, holt pubertální kašparek u netu. Takový zoufalci mě nechávají ledově chladným.
O děkuji to bolí.Ty jsi velký drsňák.O promiň,že jsem ti nahněval tvé ego.Moc ale moc se ti omlouvám.Můj malý mozek se tobě a tvému péru hluboce klaní.
22.04.2008 | 20:21:14 | Nepodepsaný alias AnonymReagovat
No pokud by opravdu Škoda byla takový pekáč tak se to mezi lidmi hooodně rychle rozkřikne.A firmy,které si je kupují si přeci nekoupí auto,které bude věčně v servise a je poruchové.
Veru, daj si na palubovku dalsi vypinac, ktorym postupne vypnes 3, aj 2. valec a pojdes len na jeden, sak spotreba v meste bude famozna =pod 1 liter !!! a este si daj na podvozok noz a mozes kosit travu, budes mat 2 v 1 kosacku aj kopu srotu!
Inak minule som zistil co znamena skratka HTP = HADAM TO POTAHNE.
Ceed je velmi poruchový,vím to,mám známého v autosaloně Kia u nás ve městě a reklamací je víc než dost,a mezi námi,to,že je Fabča nejprodávanejší auto v ČR o něčem svědčí a neříkejte,že o hlouposti českého národa,protože češi jsou vybíraví a opravdu,pokud máte lehkou nohu dá se vykouzlit krásná spotřeba..PS:o sedmileté záruce u ceeda si myslím své ;-)
proč furt řešíte spotřebu??člověk , který má na novou fabiu, přece nebude řešit, jestli žere 5 nebo 7 litrů??Průměrně vydělávající člověk to podle mě řešit nebude..
Porovnavas Ceed s Fabiou? Ceed ma s Fabiou podobnu len cenu, lebo je o triedu vyssie, niekde pri Focuse a Golfe. Kvalitativne, ma 7 rokov zaruku a je to jednoznacne lepsie auto ako Fabia 2.
Tohle auto jsem si koupil na dojíždění do práce,kdy najezdím týdně cca 500km a mohu potvrdit,že spotřeba je při citlivé jízdě opravdu velmi nízká a je to logické,je tam méně válců.Jsem s autem velmi spokojen a co se týká kvality,v dané cenové relaci je bezkonkurenční,což se u př. Ceeda říct nedá.Říkejte si co chcete,ale já bych neměnil..!!
Este raz Vam to aj ja zdoraznujem, na tom ute treba vediet jazdit. Ta spotreba okolo 6lit. je realna v meste v zime max.6.5l a aj na dialnici nema viac ako 7lit. Ja mavam dlhodoby priemer na dialnici oklo 6,8l, v meste 6,5lit MAX!! A mimo mesta aj 5li presne. Vravin na autach treba vediet aj jazdit.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Kombik HTP 1,2 fabie
Taky jsem kdysi řešil r. 2003 koupit, nové nebo ojeté auto a dospěl jsem k tomuto řešení: nové auto má výhodu ,že zde není podvrch , jako bourané,kradené přetočené a skryté vady ,kterým se někdy prostě nevyhnete.Nevýhodou u nových je i u malých vozů cena,za kerou si pořídíte perfektní ojetý vůz cca 250-300 000.Jak z toho ven.Můj soused byl zastáncem novější ojetiny .Já jsem po navštíveni několika prodejen nových vozů zjistil,že díky konkurenci jsem v tom samém obchodě,během ukázání konkurenční nabídky za 2dny cenu vozu s 339 tisíc posunul na 296 000 korun a ještě s zamykáním zpátečky.Je dobře uskutečnit a projet se i v konkurenčních vozech a někoho si sebou vzít který tomu i rozumí( Můj soused profi ridič a mechanik).Po projetí značek peguet 206 1,1,seat ibiza1.2htp ,renault clio1,1a 1,4 fabia combi 1,2htp44 a47 kw jsme v té době jednoznačně se shodli na combi fabie 1,2htp 47kw.
Soused si ale vybral 2 roky ojetinu/45000 tis/km renault megane 1,6 benzín16 v a zaplatil 189 000.Měl to od známého ,tak kupoval na jistotu.Velikostí je to menší vůz , jak fabie combík,má větší spotřebu protože 90% se vozy prohánějí městem.Kupodivu rozjezd ve městě zvládá líp fabie ,protože má nízké zpřevodování a motor do 80km/h je velmi agilní ,ale potom vadne.No a ve městě to dá na prdel v rozjezdu i silnějším vozům a renult mého souseda není výjimkou.Ovšem stačí fabii naložit a je to sakra znát.Po 6 letech jsem v autě doposud nezaznamenal žádné vady a kromě pravidelných údržbových prací a výměny oleje je naprosto v pořádku.Akorát motor,který nebyl vůbec slyšet,je trochu po 80 tis hlučnější.Daleko hůř dopadl soused,který nic nezanedbal v údržbě a prakticky po 80 tic musel nechat udělat opravu motoru za bratru 20000 korun, a auto má pořád nějaké závady.Takže jak se vyjádřil o ojetém nechce ani slyšet,a snaží se jej prodat ,což není zrovna jednoduché.Já bych jenom závěrem shrnul,že koupě staršího vozu se může pěkně nevyplatit a většinou je to sázka do loterie.V mém okolí co znám na to doplatily 4 lidé a ušetřené se nakonec pěkně prodraží.
Na straně druhé se určitě nevyplatí nové vozy té dražší třídy ,kde jde cena velmi dolů.
Když už bych volil ojetý vůz,tak spíše té vyšší třídy a nový spíše ty levnější.
Taky je důležíté ke se budete vozit a kolik najedete ročně.Pokud jedete jen několikrát ročně delší trasy a jinak město Fábka combi a podobné vám na cestování bohatě postačí.pokud jezdíte dlouhé trasy a často ,tak se pohlédněte po jiném( octavie 1,4 tsi,1,8tsi ford.Jsou pohodlnější na dlouhe trasy.
Všem přeju štastnou volbu!
15.04.2010 | 10:07:44 | satto66 Reagovat
Nejdříve program vygeneruje k devítkám nějaký znak (nehádá ho), a po tvém hádání ho jen zobrazí od těch devítek. Koukej na znak u devítky a mačkej kouli, nic nehádej. Po stiku koule by program měl hádat, a on zobrazí jen ten znak u devítky.
04.02.2010 | 16:11:53 | Reagovat
Asi sem fakt blb,protože tomu stejně nerozumim...
Ale to je jedno
04.02.2010 | 15:55:53 | Reagovat
Pozor, nejdříve se vygeneruje nějaký (jakýkoliv) znak k devítkám, třebas beruška, potom ty počítáš, a když zmáčkneš kolo pro hádáni, tak program nehádá, jen zobrazí tu předpřipravenou berušku od všech devítek. Místo berušky potom program připraví cokoliv třeba ferdu ke všem devítkám a potom ho jen zobrazí. Jak jednoduché co.
04.02.2010 | 15:25:45 | Reagovat
Dobře,ale pokaždý se ti zobrazí jinej symbol,i když je to násobek devíti.Tak jak to pozná,kterej symbol se má zobrazit???
Vždyť je tam cca 12 různejch symbolů,a pokaždý se zobrazí ten správnej... Tak jak to může poznat,kterej se má zobrazit???
04.02.2010 | 15:12:27 | Reagovat
Když budeš provádět ty mat. operace, tak ti vždycky vyjdou jen tato čísla 9 ,18,27,36 až 81 atd. prostě násobek devíti.
A tato čísla mají dopředu nastaven stejný obrázek, koukni se na obrázek u těchto čísel a potom stiskni kouli, zobrazí se ten předpřipravený obrázek u těchto čísel.
04.02.2010 | 14:55:42 | Reagovat
....stejně to nechápu-asi sem blbej
04.02.2010 | 13:42:03 | Reagovat
vždy se zobrazí znak vedle devítky, nic si nemysli a jen se dívej na znak vedle devítky a potom stiskni tu kouli. Docela jednoduchý program co?
04.02.2010 | 13:16:46 | Reagovat
Dobře,že je to násobek devíti-ale jak ta koule může vědět,jaký číslo (nebo výsledek) si myslim??? Vždyť je takovejch možností...
04.02.2010 | 13:12:17 | Reagovat
Stejně nechápu...
04.02.2010 | 13:10:33 | Reagovat
A je po zázraku
Jednoduché a pro mne pitomce fikané, vždy je to násobek 9,
takže se dívejte co je např. u devítky zrovna za symbol.
04.02.2010 | 12:58:33 | Reagovat
Táák,a teď mi řekněte,jak to funguje
http://www.ultrapc.cz/magicka-koule/
04.02.2010 | 10:57:27 | Reagovat
Fabia HTP
Souhlasím s recenzentem, nedivím se, že si Fabii řada lidí vybere i jako rodinné auto, motor je, ve srovnání se starou 1.4 živější a úspornější. Potom co jsem viděl jak tříválec tancuje v motorovém prostoru na tom silentbloku, tak se klaním konstruktérům že se jim povedlo vyřešit i to, že vibrace vevnitř pomalu ani necítíte. Navenek je motor tichý, odhlučnění vnitřku by mohlo být lepší. Jsem zvědavý na facelift.
04.02.2010 | 10:26:34 | Hajský Reagovat
Vidím, že lidská blbost je neomezená.
Pokud někdo jezdí stylem brzda plyn a v provozu se chová jako p...e,
tak pro něj fabie není a také mu ji nikdo nevnucuje. Pro takovéto
rádoby závodníky by měli čas od času uzavřít nějakou okresku v lesním úseku
a nechat je navzájem pomlátit. Možná, že po zjištění, že blbost bolí by začali v běžném provozu jezdit lépe. Tím by se ušetřilo mnoho zmařených životů.
04.02.2010 | 10:12:10 | Radil Reagovat
HTP a spotřeba
Pořídil jsem si fábku v combiku HTP 1.2 51Kw....
Najezdil jsem sic zatím 10tis/km, ale dojmy jsou následující: též nechápu jak někdo může jezdit s tímto pohodářským autem za 10litrů na 100km??? Především tohle auto je postavené na míru slušným řidičům kteří nikam zběsile nepospíchaj a dodržujou rychlosti 80-100km/h při průměrné spotřebě od 5,5 - 6,3 záleží jak člověk řídí a jestli chce taky kopec vyjet při rychlosti 90km/h nebo mu stačí 80km/h a jakej je terén ( kopce rovinky atd.... ) Ten kdo nejede jako šílenej a nesnaží se z fábky tahat maximum, tak se na udávané hodnoty dostane naprosto v klidu!!!
Na dálnici jsem zatím jel jen jednou Brno - Praha D1. Schválně jsem vždy jel caa 60km různejma rychlostma abych zjistil kolik má holka vlastně žere..... Při rychlosti od cca110-120 počítač udával 6,3 při rychlosti 120-130 udával 6,6 při rychlosti 130-150 udával 7,1 a maximální rychlost na rovince jsem dosáhl dle TP caa 170 samozřejmě vše je relativní a každej tachometr o nějakej ten +- km lže..... a též jsem musel i chvilkama měnit tempo dle provozu.....
Největší zrbaň fábky je prostě v jízdě mimo dálnici kde si podle mě vede výborně!!! Každej říká jak je hlučná, ale neřekl bych že to je hrozný.... Hlučnější v otáčkách o chloupek ano ale třeba při neutrálu kolikrát člověk musí kouknout na přístrojovku jestli vůbec má nastartováno, jak je auto tichounké!!!!! Interiér se dočkal příjemných změn a nic nechrastí... Pokud bych měl krátkou fábii srovnat třeba s Ford Fiesta, tak vyhraje fábka ve všem krom brzd!!! Motory Duratec 1.3 vůbec ale vůbec netáhnou a musí se jim šlapat na krk!!! Oproti Fábii které stačí malinko polochtal plyn a člověk se rozjíždí naprosto plynule a troufne si i předjet silnější auta...... do 100km/h si myslím, že táhne dostatečně ( pro klidného a rozumného řidiče )!
Pokud bych měl v budoucnu volbu koupit další vůz bude to Fábia jedním z kandidátů.....
15.10.2009 | 13:23:37 | Nafftak Reagovat
HTP a spotřeba
Opravdu některé příspěvky jsou komické,hlavně je dobré to podbízení svých názorů a nějakých "zkušeností". Také nevím a nechápu proč je někdo nazván lhářem za své zkušenosti. Když jsem kupoval starou dobrou Felicii 1,6, tak jsem byl zrazován, že je to žrout pro mne zbytečný atd. Měl jesm jí 5 let najel pár tisíc Km. Pěkně jí proháněl i po dálnici, ale průměrná spotřeba byla vždy podle PP do 6,7l. Když jsem si pořídil Fabii 1,2 HTP historie se opakovala - opět sráč co nejede a žere apod.. Ale co jsem chtěl vlastně napsat - to nařčení ze lhaní. Mám v ní samo tempomat, tak ho také používám. Vše je na elektronice a ne na šílené "noze" řidiče. Dle PP je dlouhodobá spotřeba na 6,3l na 100Km a to opět jezdím i po dálnicích - ALE!!!- předepsaně 130 až 150 (těch jen kratkodobě pokud chci rychle předjet delší řadu kamionů a zbytečné nebrzdit ty šílence co se ženou z dáli v levém pruhu zcela jistě předpisovými 130Km v hodině). Samozřejmě HTP není žádný trhač asfaltu, ale to také od něj nechci. Chci se v suchu a teple (či chladu-díky bože za klima) jen nějak slušně přepravit z bodu A do bodu B. Takže některé debaty na téma rychlosti, spotřeby a tak dále jsou zcela dle mne zbytečné. Já si také jako fanda do elektroniky jako první z okolí pořídil kdysi drahé LCD, pak Blue ray - a nikomu z okolí ,kdo to až tak nevyužívá necpu (ani ho nijak nehaním že je out) za to, že má jen obyčejnou telku, dvd nebo nedej bože ještě stále archaické video. To je věcí každého co mu stačí a vyhovuje. Takže prosím nedělejte hned z nás lháře, protože asi občas ač se to zdá někomu nemožné to tak může opravdu být - třeba i s tou spotřebou. Zdarvím a kilometrům zdar!
07.10.2009 | 12:18:02 | Ioda Reagovat
Karel
Ono samotné "jet po dálnici" nezakládá příčinu vyšší spotřeby. Po dálnici můžu jez 80 a pojedu za 6,2. Tady jde o to, jet po dálnici dálničním tempem. A tady, ruku na srdce, 6 litrovou spotřebu nedosáhneš. Takže nelhat, nekecat, nepřekrucovat. Jeď 130 (podle GPS nějakých 115-120) a máš 10 litrů jen to mlaskne.
23.08.2009 | 11:42:45 | Hanzi Reagovat
fabia 1,2
Auto mám z roku 2002, kdy jsem ho koupil s tímto motorem mezi prvními. Byl jsem překvapen živostí motoru. Motor byl opatřen krytem a rovněž kapota byla zvukově izolována, takže hlučnost nízká. První rok jsme plně obsazeni jeli do Chorvatska
se spotřebou 6,2 l a druhý rok 6,4 v polovočním obsazení /byl větší podíl dálnic/. Nechápu, kdo může jezdit za 10litrů po dálnici. Jinak je auto bytelně stavěné a po 60 tis. Km se mi na STK ptali, jestli s tím vůbec jezdím. Co se oprav týče, tak 2 žárovky a potrubí sání 2000. V práci je používáme jako referentská auta výhradně. Spotřeba je cca do .6.2l za rok.
Opravy zase žárovky . Kdybych se znovu rozhodoval v tomto segmentu,tak bych škodovku určitě zahrnul do užšího výběru.
22.08.2009 | 22:10:03 | karel Reagovat
Raz me jeden anonym porovnaval s Lacinou.Ovsem nevedel jsem co je to za debila.Ale ted, kdyz to vim chci tomu anonymovi odkazat, ze to bylo od nej dost necitilivy.Vzdyt Lacina je dement na n-tou (stejne jako Anonym ktery me k nemu prirovnal).P.S. Vim, ze je to z cesty ale jinak se neda.čuz.
12.04.2009 | 18:37:09 | jamieson Reagovat
Peter, škoda, že jsi to nenapsal, jako samostatnou recenzi. Asi by byla jedna z mála, vidí HTP a Fabii, za denního světla a měla by smysl. P.S. Pračku či sporák ti dovezou.
22.07.2008 | 20:20:10 | Radek Reagovat
fabia 1,2 HTP 40KW
Chapem tych co hania HTP Fabcu. Proste hladaju nieco uplne ine ako my ostatni co ju mame. Konkretne ta moja ma 40tis., 3 roky, 40KW. Zacnem minusami, ano je to male auto. Avsak skuste dat do akehokolvek sedanu pracku alebo sporak. Do HTP hatchbacku ich date:-). 90% casu jazdim sam, preto to nepovazujem za problem. Vzadu by som ale nechcel sediet:-). Ale to su aj tak miesta pre niekoho ineho... Vykon je naozaj slaby. Neda sa s tym vyzit. Otazka znie, chcem sa vobec vyzit ked si palivo/udrzbu platim sam? Vyzitie sa = nie nutne vyssia spotreba ale hlavne celkovo vyssie naklady (napr. 1.9 tdi). Takze to nejako prezijem, ved su firemne auta... Dalsi minus je vrzgajuce plasty interieru, odchadzajuce H7 ziarovky (aj ked som pouzil odporove kable). Za minus povazujem aj vrzgajuce lozisko praveho tlmica ktore vsak opravili v zaruke, takze pohoda. A v neposlednom rade firma Skoda ako taka a to je servis, predajci...Moj dojem je ze tato znacka zneuziva svoje postavenie na trhu a nedava nasledne zakaznikom starostlivost aku by ocakavali. A mozem prejst k plusom. Spominali sa celkove prevadzkove naklady. Myslim ze prave preto je Fabia tak popularna a najviac sa predavajuca (aspon teda v SR). Musim povedat ze pravom. Preco? Za 40 tis. km len 1 porucha opravena v zaruke. Paradoxne v Cechach nechceli akceptovat reklamaciu, v SR v pohode zdarma. Pre mna je vyhodou ze byvam na hraniciach, takze chodim na rocny servis do CR kde je vyrazne lacnejsi. Spotreba? Tankujem vzdy do plna (zo zvyku), takze mam prehlad... Jazdim prevazne v meste, posledny mesiac som mal 5,2L. V Zime 6,2. Evidujem aj letne mesiace kde som jazdil za 4,6L ale to som to naozaj setril a asi aj brzdil ostatnych. Ja preferujem tento sposob bezohladnosti na cestach :-). Prave idem menit olej : 3x360SK (Castrol softec 5W-40)+ filter 170SK =1250SK. Podobne je to aj s ostatnymi cenami pri ostatnych dieloch. Zadny tlmic vyfuku 1188SK, stred 660SK vratane dopravy domov. Filtre stoja tiez par korun, sviecky treba tiez len 3 kusy. Teraz som kupoval nove 4 disky aby som nemusel podporovat pneu-servisy, cena spolu s dovozom domov 4000SK. Urcite je ine auto s nizsimi prevadzovymi nakladmi, ale Fabia HTP je urcite na spici a velmi dostupne nahr. diely tomu len napomahaju. Este som zabudol, prave som cital ze vymena rozvodov pri diesloch moze byt aj 15.000 SK (Octavia, Renault...). To asi spravi dieru do rozpoctu. Fabia HTP ma retaz, takze naklady su 0,- SK. Zhrniem to. Mam 33 rokov a jazdil som uz na kadecom, tiez by som chcel nejaky 200KW motor ale na to proste ako vacsina populacie nemam a hlavne na tu prevadzku. Len tak bokom: Kamarat predava A8 4,2i, 4 rocnu za 400 tis. Nema niekto zaujem? Nemoze sa toho zbavit a pritom take super auto. Taktiez nechodim do sekaca a ten isty princip uplatnujem aj pri aute. Proste svoje je svoje. Nehovorim ze kupit auto po niekom je zle, ale ja by som z toho auta nemal radost. Keby som sa mal rozhodovat ake kupit dalsie auto, tak to bude asi opat Fabia, akurat vo verzii kombi. Nebavi ma sklapat sedacky a podobne ked kupujem nieco do domacnosti. Tesim sa na vase podnety a skusenosti. Jasne ze mnohi nebudete brat moje argumenty, berte to len ako moju skusenost s tymto autom. Kolko ludi, tolko chuti.
22.07.2008 | 19:56:09 | Peter Reagovat
HTP
Musím říct, že všechno je relativní. O motorech HTP se tady vede velice plodná diskuze
24.06.2008 | 22:38:30 | Kolman Reagovat
???????
Můj názor je, že Lacina je debil....Možná má doma starou sto dvácu, a tajně sní o HTP, ale proto, že na ni nemá, tak po ní plije. Já s HTP několikrát jel, a nemůžu říct, že by to byla vyložená vražda. Sice jsem se s ní nikdy nepustil do předjíždění, z obavy o život svúj i ostatních, ale pro přemístění z bodu A do bodu B prostě stačí. A dokážu pochopit, že kdo auto používá pro objíždění supermarketú, a několikrát za rok opustí hranice okresu, tak ho koupí. To auto za to prostě nemůže, a v daných podmínkách asi poslouží dobře. Ale nikdy nepochopím, jak za takovéhle posloužení mohou dát lidé mtolik peněz..... Pochopil bych to tak max. za 180 tis. jinak vážně ne....
24.06.2008 | 20:52:40 | Oplista Reagovat
CHECHE
V autě se oproti jiným značkám cítím bezpečněji.... PCHA ˇškodovka patří k jedněm z mála automobilek, které se potýkají s bezpečností EURONCAP. Teď ji srovnávám se známými evropskými automobilkami.
Pokud s fobii srovnáváte s trabantem, tak pak nezbývá něž souhlasit, že se ve svém autě cítíte bezpečně.
Už jen čekám, že k tomu motoru dopíšete, že vám benzín nežere, ale přímo vyrábí.
24.05.2008 | 07:49:09 | superb Reagovat
Bzvíííí, uíííí, ííííííí. Kdykoliv nezaměnitelné kvílení prořízne kakofonií zvuků běžného provozu, s respektem (čti úsměvem) dávám nohu z plynu, stáhnu vocas mezi nohy a s napětím a mnohdy obavami očekávám, co se poděje.
20.05.2008 | 20:33:19 | Chiquita Reagovat
To Lacina
Napiš jim, že HTP je brko a máš klid. Všichni ví, že je to pajda, kromě poskakování po městě, ale je to ŠKODA, přece ŠKODA, to nej nej nej na celičkém světě.
20.05.2008 | 20:07:46 | Radek Reagovat
Lacina
Lacina:Já myslel, že jsou to stránky o autech, a ne aby někdo pomlouval moje příjmení.Já se aspoň umím podepsat, na rozdíl od anonymů.Lacina
20.05.2008 | 20:01:30 | LACINA Reagovat
pro Lacného
Tak tam napiš to svoje smrduté plesnivé příjmení rovnou stokrát, ať jde víc vidět, ty duševní mrzáku !
20.05.2008 | 19:56:47 | Reagovat
Lacina
Lacina:Jmenuju se Lacina, LACINA!!!Je to moje příjmení!Lacina
20.05.2008 | 19:50:52 | LACINA Reagovat
Zavazí a zdržuje
Je bez diskuze, že výkon motoru je významným prvkem aktivní bezpečnosti auta. Se silnějším autem se líp předjíždí, není tak citlivé na zátěž, nerozhodí ho zapnutí klimy atd atd... Nicméně kolikrát když čtu, jak někdo vyřešil kritickou situaci silou motoru a ujetím, kolikrát si taky říkám, jestli to spíš nebyla situace kterou napřed sám způsobil svou nezodpovědnou jízdou...
20.05.2008 | 19:45:49 | fabian Reagovat
Zavadzia a zdržuje
"Vodič" si určitě musí být vědom slabosti motoru. Ale také si musí být vědom všeobecně slabosti auta. Vždyť to denně vidíme ve zprávách = vědom si svého dokonalého auta nezvládl rychlost a za pár chvil prděl do hlíny. Jistě jsou na silnicích lidé, kteří mají tendence se přetahovat o první místo v koloně. Ale už je jedno čím jedou a ruku na srdce - až na pár vyjímek se jedná hlavně o majitele silných motorizací. Jak je jinak možné, že ať si metelím kolik chci (např. 60/100/150) tak se vždy najde někdo, kdo má pocit, že jízda za HáŤaPkou je prostě ponižující a nedostatečně rychlá. A hlavně, kde je hranice dostatečného výkonu. Je to 100kW, nebo 250kW? A co až i běžné minivozítko bude mít 200kW. Zase jimi budeme pohrdat? Podle mého názoru leckdy na silnicích zavazí spíše samozvaní piloti rally...
20.05.2008 | 08:50:05 | Arnošt75 Reagovat
Pre Lucinu
Vážený Lucina
Keby si autám naozaj rozumel tak vieš, že motor HTP je určený do mestskej prevádzky a na to je optimalizovaný. Sám som si ho vyskúšal a i keď nemám značku Škoda moc v láske tak priznávam, keď že som bol v prázdnej F2 tak to bolo v celku žihadlo.
Na diaľnicu to však určite nie je - i keď sa s tým nedajú robiť zázraky a vodič si musí byť vedomí slabosti motora. A hlavne nesúťažiť so silnejšími autami - lebo okrem toho, že zavadzia a zdržuje - tak je to nebezpečné.
18.05.2008 | 06:59:40 | Dušan Mihálik Reagovat
vážený Lacino
a víš že já se na nějaký respekt vůči tvým komentářům můžu zvysoka a s klidem vysr.t?????a to že rozumíš autům jsi zatím moc neprokázal....nevadí-časem si tě prozkoušíme:-)
18.05.2008 | 00:44:05 | Jerry Reagovat
Lacina
Lacina: Chci vás tady jen všechny upozornit, že autům velmi rozumím.Takže požaduju respekt k mým komentářům děkuju.Lacina
17.05.2008 | 23:59:16 | LACINA Reagovat
PetrLík a ne Petrík
17.05.2008 | 19:38:35 | Reagovat
petrík
Otec-Petrík?Dobré
17.05.2008 | 19:26:34 | Reagovat
Lacina
Lacina:Otec se jmenuje Petrlík matka Lacinová jméno je po ní.Lacina
17.05.2008 | 17:47:04 | LACINA Reagovat
Lacina
Lacina:Jméno Lacina není u mě nějak směrodatné.Lacina
17.05.2008 | 17:37:43 | LACINA Reagovat
To lacina: stačí nastartovat.....no a co jako z toho plyne?????Třeba to bude základ nějakého zásadního moudra:-)
17.05.2008 | 15:02:17 | Jerry Reagovat
a o(alespoň) HTP tajně sní za dlouhých nocí..........
Nefeteuj, chlape nefetuj. Stačí naštartovať a vymýšľať už nemusí nikto nič.
17.05.2008 | 14:58:35 | Reagovat
Lacina
Lacina:Pravda není potřeba hanět HTP nějakými říkankami, bo je lepší prostě a jednoducho konstatovat, že je to zkrátka hrozný sráč.Lacina
17.05.2008 | 14:11:17 | LACINA Reagovat
Docela by mě zajímalo kdo vymyslel všechny ty říkanky na HTP a ty kecy o splašeném vysavači, motoru do sekačky...... Ale řekl bych že to byl nějakej notor v hospodě kterej doma vyhání slepice ze starýho žigulíku a o(alespoň) HTP tajně sní za dlouhých nocí........... popravdě-už mě ty kecy na účet HTP neskutečně, ale neskutečně SEROU-všem v okolí jsem řekl, že pokud s tím na mě někdo příjde-jako že chce bejt vtipnej, tak za každej takovej vejšplecht dostane jednu po hubě:-)))))))))))))))))))
17.05.2008 | 01:38:45 | Jerry Reagovat
Lacina
Lacina: Kokot si ty, ani se neumíš podepsat.Já nemluvil o žádném ,,vychlastaném" BMW. To 1,2 HTP by šlo přirovnat k sekačce..Tak se uklidni.Lacina
16.05.2008 | 19:36:07 | LACINA Reagovat
to lacina
jsi kokot,jdi se zahrabat s vychlastaným BMW...Arnošt má recht
16.05.2008 | 19:21:49 | Reagovat
Lacina
Lacina: 1,2 HTP je motor určený do města, a jestli si to někdo koupí na ježdění dálek a po dálnici, tak je asi magor...A srovnávat auta s jídlem..starou paštiku bych nejedl...ale no např takový desetiletý BMW je každopádně daleko lepší auto ve všech směrech, než nová fóbie...Lacina
16.05.2008 | 14:51:26 | LACINA Reagovat
Proč HTP? Třeba proto...
Vždycky se mi líbí, když někdo příjde s myšlenkou, že HTP nepatří na dálnici. To jako proto, že by to auto nebylo schopné jet 130km/hod?
Vždycky se mi líbí, když někdo příjde s myšlenkou, že za stejné prachy má mnohem kvalitnější leč postarší vozidlo. Každého věc, ať si každý koupí co chce. Co mě se týče ani v potravinách nekupuji za cenu obyčejného křupavého rohlíku starou olezlou kajzerku a raději než prošlou značkovou francouzkou paštiku si koupím čerstvou a voňavou Pastýřku. Je to prostě můj životní styl.
Jinak na cestách se proháním v HáŤaPce 47kW již třetím rokem (50/50 = dálnice/okrska+město) a ještě jsem nebyl brzdou provozu. Také polemizování o spotřebě nemám rád, protože když chci tak jedu dálkovou trasu i za 4,8 litrů, a když chci tak i hrubě přes 7.
16.05.2008 | 14:35:09 | Arnošt75 Reagovat
Jo těch třista tisíc je v českých to je fakt...jinak Rival X ani neznám...asi bude mít každá země jiný stupně výbavy..u nás je myslím jen Ebony a Trend..nevím teď přesně..
10.05.2008 | 10:40:13 | Tomík Reagovat
oprava
Omylom som uviedol, že Clio III má rázvor na úrovni Ocatvie I. Chibička se vloudí. Tú rázvorom predbehol. Takže správne : má rázvor ako O II.
10.05.2008 | 10:23:01 | Petrík Reagovat
to kokso 170
Kazové určite nie sú. To sa nedá povedať v podstate o žiadnom novom aute. Ale ako som už povedal, 75 koní sa mi zdá málo, na tak veľké auto. Ešte keď do toho zapneš klímu, tak neviem, neviem. Ak by som sa dnes na Tvojom mieste mal rozhodovať, tak jednoznačne Fusion Rival X v podstate so všetkým, čo si môžeš v aute predstaviť za 379 tisíc. Je v ňom pre rodinu naozaj dostatok miesta a kufor je viac než slušný. A Fordom nič nepokazíš, navyše máš dá sa povedať nemecké auto. Ja by som vážne o ňom začal uvažovať, pozrieť si ho a vyskúšať na predvádzacej jazde. Lenže nie som na Tvojom mieste, takže rozhodnúť sa musíš sám.
10.05.2008 | 10:15:54 | Petrík Reagovat
to petrik
Leon 1.4 klima, elektrika, - 440 000Sk
Su to kazove auta? Kto ich ma nech pise. Dakujem.
10.05.2008 | 08:42:46 | kokso 170 Reagovat
to Olso
Ak by si náhodou potreboval vedieť viac :
http://www.auto.cz/testy/citron-c5-1-6-hdi-vs-peugeot-407-1-6-hdi-dva-z-jednoho-testa.html
10.05.2008 | 02:08:08 | Petrík Reagovat
to Olso
Že to bude málo, som si myslel aj ja, pretože tak isto ako Ty, som si povedal :"sak na takuto lod musi byt 1.6HDi zatracene malo". Ale treba vyskúšať. Mňa testovacia jazda presvedčila, že 80 kw a 240/260 Nm od 1750 ot/min stačí. Ostatne, k podobným záverom dospeli pri testoch tohoto vozidla aj v odborných časopisoch. Na pretekanie to nie je (aj keď...), ale maximálka 190 a zrýchlenie za cca 12 sekúnd uspokoja väčšinu aj náročnejšej populácie. Rozhodne nebrzdím premávku a navyše, pri posúvaní sa po BA je motor dosť nenáročný na palivo. O komforte jazdy je zbytočné sa vyjadrovať, ale je taký, že motoru by som odpustil, aj keby dosahoval len dvojtretinové hodnoty. Tiež sa mi viac pozdával 2.0 HDi, ale medzi nami, rozdiel 26 koní znamenal cenu vyššiu o 80.000 korún a to nie je málo.
K tej 207. Debata bola o aute pre rodinu, do 400 tisíc. Teda som odporúčal SW, teda combi. Pretože ak sa bavíme o aute pre rodinu, tak sa nemusíme baviť o GP, ani Corse, ani krátkej Fabii, lebo to nie sú rodinné autá ani s prižmúreným okom. Oproti nim nové Clio ponúka dostatočný rázvor - na úrovni Octavie I, čiže slušný priestor pre posádku a vo verzii Grandtour aj dostačujúci objem kufra. Peugeot 207 má pre Teba asi divne naladený podvozok, ale je to daň za čoraz módnejšie pritvrdzovanie. V podstate sa snažili o kompromis, medzi komfortom a tvrdým odpružením. Navyše Peugeot sa enormne snaží o vyššiu kvalitu produktov, takže to nemusí byť zlé auto.
10.05.2008 | 00:53:07 | Petrík Reagovat
Petrik
Peugeot 207 je shit v tejto triede, je to tazkopadne auto s divne naladenym podvozkom, na GP, Fabiu 2, Corsu a ani Clio 3 nema. Clio 3, doteraz nechapem ako sa mohlo stat autom roku, ale stale je lepsi ako 207. Citroen C5 Break 1.6 HDi. Petrik, sak na takuto lod musi byt 1.6HDi zatracene malo, nechapem ako znalec ako ty taketo nieco kupil...
10.05.2008 | 00:18:52 | olso Reagovat
to Tomík
To si ale myslel Kč, nie? Ale máš pravdu, je akcia a to veľmi pekná. Fusion 1.4 (80 koní) Flair X za 369.000.- Sk - manuálna klíma, 4 x airbag, 15 palcové hliníkové kolesá, elektrika v predu, rádio, centrál na diaľkové, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, hmlovky.... . To isté s motorom 1.6 (100 koní) za 389.000.- Alebo výbavou zaujímavejší Rival X, ale len s motorom 1.4. Rozdiel - automatická klimatizácia, parkovací asistent vzadu, hlavové závesové airbagy ( čiže spolu 6), 16 palcové hliníkové kolesá a veľa iných vecí a to všetko za 379.000.- Sk. Veľmi, ale veľmi zaujímavá ponuka. Takže Kokso 170, toto by u mňa momentálne viedlo. Chce to len sledovať ponuky predajcov, ale to som písal nižšie. K tomu metalíza, pretože je podstatne kvalitnejšia ako nemetalické laky za doplatok cca 13 litrov a ešte si aj ušetril.
09.05.2008 | 23:07:32 | Petrík Reagovat
to Petrík
Fusion je nyní v akci za 299.000,- v plné palbě s motorem 1,4 Duratec !!!!!!! Bezkonkurenční auto...
09.05.2008 | 19:15:48 | Tomík Reagovat
Leon II je designovo vydarené auto a celkom sa mi páči. Snáď vychytali aj otváranie zadných bočných dverí, ktoré sa im zo začiatku kazilo. Len cena ja cez pol mega a v tej cene očakávam lepšiu výbavu. Neviem, či je nejaká cenová akcia. Len pri takejto veľkostnej kategórii by som asi nevolil 75 koňovú jednaštvorku. Ale zas nie každý sa musí naháňať. Ale treba pamätať, že vyšší výkon znamená aj vyššiu bezpečnosť. (predbiehanie, zaraďovanie, odbočovanie na hlavnú...)
09.05.2008 | 16:18:08 | Petrík Reagovat
Dakujem za odpoved. Auto mas pekne, a trefne si to o autach napisal.
Osobne som sa nikdy nezamyslel nad typom karoserie sedan, kde vlastne väčšie veci asi nepreveziem, čo je skôr možne pri 5 dverovej verzii, aj ked s menším obsahom kufra. Bolo to trefné .
Dakujem. PS a co vravis seat leon II 1.4 55Kw.
09.05.2008 | 15:59:29 | Kokso 170 Reagovat
to Kokso170
Ak sa bavíme o novom aute, tak to je ťažká otázka. Každý očakáva od auta niečo iné a aj nároky na motor a výbavu sú u každého rozdielne. Väčšina áut, ktorá prichádza do úvahy je nad 400 tisíc. Podotýkam, že pokiaľ sa jedná o auto pre rodinu. To by malo spĺňať aj isté kapacitné nároky na prepravu detí, batožiny, prípadne prepravu kočíku bez použitia nejakých manévrov, ktoré sťažujú manipuláciu. Ak ale tých 400 berieme ako strop, tých kandidátov moc nie je. Osobne vylučujem autá, ktoré disponujú jediným airbagom. Ono povedať manželke, že keby niečo, tak si rozmláti držku, ale aspoň sme ušetrili je chrapúnstvo. Keby som vyberal pre seba, taktiež vynechám autá, ktoré sú pre zlodejov enormným lákadlom. Všetci zrejme vedia, o ktoré automobilky sa jedná. Ale niekomu to neprekáža. Takže : Suzuki SX4 1.5 (2xairbag, pr. okná v elektrike, ABS, centrál, rádio) za 369.900.- Istá nevýhoda je v nie najväčšom kufri, ale rodinka by sa napratať mala. Výhodou je 3 ročná záruka a predsa len Japonec. Ďalej Peugeot 207 SW (kombi) 1.4 - momentálne v akciovej ponuke s klimatizáciou, rádiom a niečím navyše za 394.000.- Štandardne sa dodáva so 4 airbagmi, el. pr. okná, ABS..... Výhodou je to, že je to nový model, takže je neokukaný a slušná výbava. Pre niekoho je nevýhoda to, že je to Francúz. Ďalej Seat Cordoba 1.4 ( ABS, 2x airbag, manuálna klíma...) za 397.500.- Nevýhodu vidím v karosérii typu sedan, čiže horšie nakladanie rozmernejších vecí. Nasleduje dvojica od Renaultu. Clio Grandtour (combi) 1.2 (ABS, brzdový asistent, 4 x airbag, centrálne diaľkové, el. pr. okná, manuálna klíma) za 386.900.-, alebo Grand Modus 1.2 za 391.900, s rovnakou výbavou, ako Clio, navyše s CD rádiom. Rozdiel je v tvarovaní kufra, kde v Moduse je robený viac na výšku, teda je kratší ako v Cliu, ale poskytuje väčšiu variabilitu vyplývajúcu z vyššej stavby auta. Inak platí to isté, ako pri Peugeote. Niekomu prekáža pôvod auta. Okrajovo by som spomenul aj Fiat Linea 1.4 za 389.900. Lenže vďaka cenovému stropu je v podstate bez výbavy a tiež sa jedná o karosériu typu sedan. Rovnako pre výbavu neodporúčam Ford Fusion za 399.000,- ( 2 x airbag a centrál, nič viac). Ešte by som zvážil možnosť leasingu a pouvažoval nad väčším a vybavenejším autom, ale to závisí od nárokov a hlavne možností každého zvlášť. Napr. pri Ceede je možnosť splátky rozvrhnúť až na 7 rokov, čiže počas celej doby trvania záruky. Pokiaľ sa jedná o auto pre rodinu (to znamená aj deti ), orientoval by som sa aj podľa výsledkov crash testov (www.euroncap.sk), nakoľko na bezpečnosti detí asi záleží každému. Tam práve dosiahli výborné výsledky zástupcovia z Francúzska. Samozrejme je dobré si pobehať viac predajcov a omrknúť situáciu, lebo stále prichádzajú rôzne akcie, kde človek dosť ušetrí, alebo získa za rovnaké peniaze podstatne lepšiu výbavu.
Ja mám Citroen C5 Break 1.6 HDi.
09.05.2008 | 15:27:36 | Petrík Reagovat
To Petrík
Chcel by som sa opytať Petrika v dobrom - ake mas auto a ake by si mi doporučil auto za cca 400 000/( pre rodinu/.
Dakujem ti.
09.05.2008 | 13:38:08 | Kokso170 Reagovat
anonyme
Hned Ti Prijebem :)
09.05.2008 | 13:36:52 | Reagovat
HTP
HTP : Hovno To Pojede
09.05.2008 | 13:25:42 | Reagovat
Když už si chodil po autosalonech měl si se podívat jak se to píše správně.Hyundai nééé Hyunday tuhle značku neznám.
Jinak třeba v autosalonu KŠV Chomutov tě taky skoro nosí na ramenou ale tam prodávají Hyundai né Hyunday tak možná je to tím :-)
03.05.2008 | 10:09:15 | sparrow1 Reagovat
Škoda a prodej
Nazdárek, tak musím reagovat. Minulý týden jsme s přítelkyní kupovali nové auto. Dlouho jsme váhali a hledali nejlepší volbu pro její nároky. Navštívily jsme Renault, Fiat, Seat, Kiu, atd. všude nás vítali a takřka nosily na ramenou, to se nám samozřejmě líbilo :-). Samozřejmě jsme navštívili i dva autosalony Škody a Hyundaye, ale to co následovalo po otevření dveří do autosalonu, to sem eště neviděl. Absolutní nezájem prodejců, ani pozdrav. Většina aut zamčených, ty která byla otevřená, tak byla zasraná jak jetel vod bahna. Něco hroznýho, o cenách ani nemluvim. Po téhle zkušenosti sme hodně rychle vypadli, protože jak potom asi vypadá servis. V oddělení Hyundaye sme byly úplně sami :-), prodejce nepřišel. Myslím, že to škodovka už dost přehání a tomu taky vypovídají klesající prodejní čísla za kvartál.
29.04.2008 | 00:13:50 | Grami Reagovat
to fabian
Ale to já nepopírám. Spíš mi jde o to, že bych v životě nedal za slušně vybavenou Fábii 300 000,- kč. Ta cena tomu vozu prostě neodpovídá. Jestli si ji kupuješ ojetou, dobrá...tvoje volba. Stojí mě vlasy hrůzou, když si uvědomím, že ta Fabka stratí za 4 roky cca 200.000,- Kč na hodnotě. Jen jsem chtěl nastínit, že pokud tohle auto kopím nové a najedu třeba jen 15 - 20 tis za rok, je to opravdu jedno, jestli bere 7 nebo 10 L. Ano máš pravdu každý se na to dívá jinak. Já si kupuji defakto zánovní japonce, protože tyto vozy po 4 letech jsou jako nové. Vůz ktrý stál nový 800 000 dostanu za 250 tis. kč. O spolehlivosti, kvalitě a komfortu oproti Fabce se nemá cenu zmiňovat.
27.04.2008 | 23:45:59 | Pavel Reagovat
to pavel
1.jedu radši svím autem
2.s tou orlicí ve znaku bych přibrzdil,nemyslíš že tvýho forda vyrobili v americe?
3.jak správně napsal fabian,je to o prioritach,někdo má radši ropný šejky,někdo investuje do své rodiny,domu atd
4.též ti přeji mnoho km bez nehody(ja to myslím bez ironie)
24.04.2008 | 22:59:04 | plzenak Reagovat
to Pavel - spotřeba
Pokud si někdo koupí pro radost jako své x-té auto porsche a párkrát za měsíc se s ním projede, tak ty náklady na benzín budou v souhrnu zanedbatelné. Pokud si koupím ojetinu za 50 tisíc, rok s ní jezdím a pak ji prodám za 40 tis., tak náklady za palivo budou asi tvořit největší část investovaných korunek. Svobodnému klukovi se slušným platem bude třeba jedno jestli dá měsíčně za benzín 1500 Kč nebo 3000 Kč, ženatému s rodinou, dvěma puberťáky doma kterým platí vzdělání atd... to asi jedno nebude. Prostě - každý se na to dívá trochu jinak. Jsou i takoví, kteří kvůli třem stovkám ušetřeným ročně na povinném ručení změní pojišťovnu...
24.04.2008 | 21:52:59 | fabian Reagovat
re: plzenak
heh, co to meleš za kraviny, nebo vlastní zkušnost? Ja kupoval ve Fordu CZ po 1.naj servisovane u nich a se 108tis. km a nebourané! Normalně nahled ve Fordu do minulosti vozu! Ono auto složený z odpadu ze tří znacek, jako je Seat, nic moc, spíš nic! V práci je mame a radši jedu na služebku svim a nejsem alespon z té cesty servanej a vyskákanej! Jinak ti přeji mnoho šťastných km s okřídlnym šípem! Jestli tam už teda neni orlice!
24.04.2008 | 20:37:33 | Petr.PB Reagovat
Než Fabii, tak raději větší ojetina za stejný prachy. Ale je to o tom, co kdo od auta chce. Někdo chce nové auto i když pajdu a někdo rodinné auto s nějakou výbavou, bezpečností, ovšem ojeté.
24.04.2008 | 19:35:36 | Radek Reagovat
A protože je to tak výhodný,tak se takovejhle vražd skopčák zbaví po čtyřech letech a 200 000km,šikovnej čech(slovák,polák,rus atd) stočí tacháč,tureckej bazarník je spokojen,čech ohromí sousedy ojetinou vyšší třídy.Kupuju to na co mám a kupuju to nový
24.04.2008 | 19:13:22 | plzenak Reagovat
Pavel ma recht
taky to tak dělam, teď sem přídil za 190tis. nádherný 4letý Mondeo Ghia TDCi a to je komfort než nějakej kotrmelec!
24.04.2008 | 17:42:44 | Petr.PB Reagovat
spotřeba
Já bych si teda Fábii v životě nekoupil. Ale taky nechápu proč všichni řeší spotřebu vozu. Je v celku jedno jestli jezdím za 2,- Kč/km (6L) nebo 3,- Kč/km (10L). Reálná cena km při celkových nákladech a amortizaci je cca 8,- Kč. Bohužel lidi si to neumí spočítat. Já si kupuji tak po třech letech vozy s obsahem 2 - 2.5 L (cca 4 roky staré) a věřte mi že jsem na tom o hodně lépe, než kdybych vypaplal 300 tis. za novou fábii, o komfortu ani nemluvě. I když mám průměr 11L. Najedu do 20 tis. km za rok, kdybych taxikařil a najel 80 tis..tak bych tu spotřebu možná řešil. Naučte se počítat...vždy mě pobaví TDIčkáři kteří se chlubí 1,8 kč/na km. Stačí si vzít tušku, papír a zjistíte, že náklady na palivo jsou to nejmenší.
24.04.2008 | 11:07:52 | Pavel Reagovat
Na ten odkaz k trojvacom som už reagoval inde, ale v skratke : možno podľa nejakého redaktora áno, ale nie v podobe súčastného HTP.
23.04.2008 | 20:55:57 | Petrík Reagovat
to k-taxi
Tak potom si sadista ( k tomu autu a zákazníkom ) a masochista ( k sebe ).
23.04.2008 | 20:54:04 | Petrík Reagovat
xxx.cz/lotus-budoucnost-patri-trivalcum-drl-/ak_aktual.asp?c=A080417_140042_ak_aktual_vok
23.04.2008 | 20:37:21 | Reagovat
http://www.autorecenze.cz/auto-recenze-seat-cordoba-1-2-htp-47-kw-7284.htm
23.04.2008 | 20:29:40 | Reagovat
petrik
nielen po meste. Niekedy su zakazky dlhe aj 300km a pod. Je pravda, ze ma slabsiu akceleraciu, ale inak to auto v pohode ide.
23.04.2008 | 19:04:42 | k-taxi Reagovat
to k-taxi
Aké veľké? Veď tvrdím, že to je motor do mesta. Predpokladám, že taxikárčiš po meste, tak to asi zmysel má.
23.04.2008 | 18:53:46 | Petrík Reagovat
htp
Ano mam dve a pouzivam ich na taxisluzbu a som plne spokojny, A ty Petrik mas velke naroky na auta. Mne to na vozenie ludi staci.
23.04.2008 | 18:44:45 | k-taxi Reagovat
To k-taxi
Ty máš dvě? Toužíš si poslechnout šestiválec?
23.04.2008 | 18:30:58 | Radek Reagovat
to k-taxi
Tým poskakovaním od jedného semaforu k druhému som mal na mysli to, že auto s týmto motorom je určené pre vozenie sa po meste a nie na jazdenie niekde po diaľnici. A neboj sa, Fabiu HTP Ti nemôže závidieť nikto. Je to ako keby si mal nevyliečiteľnú chorobu a tvrdil by si, že Ti ju niekto závidí. Ak by si mal niečo ako Aston Martin, tam by sa už o závisti hovoriť dalo.
23.04.2008 | 18:28:42 | Petrík Reagovat
Petrik
Pocuj ake doskakovanie ku semaforom???? Preco ja mam dve taketo Fabie a slapu v pohode? Tu prevláda len hlupa zavist a nulova inteligencia nic viac.
23.04.2008 | 18:04:26 | k-taxi Reagovat
Určitě jsou škodovky kvalitní,ale majitelé musí zaplatit tak stupidní reklamy, že bych se v současné době hanbou propadal,kdybych s tím jezdil. Aneb-vyvalte oči a jděte za štěstím!!!
23.04.2008 | 06:42:34 | Reagovat
to hanz
Ak by tie trojvalce mali parametre ako ten v odkaze, tak nie som proti, ale pochybujem, že by úplne eliminovali vibrácie. Lenže súčasná podoba týchto motorov je viac menej tragická a tým vlastne predurčuje spektrum použitia. Poskakovanie od jedného semaforu k druhému.
22.04.2008 | 22:48:57 | Petrík Reagovat
to Petřík
Pozor nechtěl jse říci, že 1,2HTP je kdovíjak dobrý motor, spíše jenom poukázat na to, že tříválce mohou mít budoucnost a zase bych je tak nezatracoval. Jinak vcelku souhlasím s tvým názorem. Motor 1,4 popř. 1,8 TSI vyvinutý firmou Audi považuji za jeden z nejlepších benzinových motorů. Tím se nechci dotknout Hondy, Ford/Mazda aj. kteří jsou na špici, co se benzinových agregátů týče. U své O2 mám 1,9 naftu PD 105 koní a když jsem ve stejném autě jel s novým motorem 1,8 TSI měl jsem daleko lepší pocit. Manželka má Megana 1,9 dci a pokud budu hodnotit pouze chod, kultivovanost a tichost naftového motoru, je na tom Megane prostě lépe.
22.04.2008 | 22:31:46 | hanz Reagovat
to hanz
Tak to si sem trepol fakt "super" odkaz. Ten motor od Lotusu nemá s kritizovanou HTP spoločné okrem počtu valcov absolútne nič a od HTP je vzdialený asi 100 svetelných rokov. Ak by mal motor vo Fabii aspoň približné parametre a použitú techniku, ako ten od Lotusu, nikto by mu určite nevyčítal nič a nebol by terčom posmechu. A mimochodom, ak si niekto myslí, že VW kompletne prekope HTP, aby sám vyrobil konkurenta svojmu 1.4 TSI, tak je debil. V tom prípade by vlastne investovali peniaze do dvoch podobných vecí a to neurobí nikto. Logicky, načo by pracovali na motore, ktorý by mal rovnaké parametre ako niečo, čo už vyrobili. Ak sa parametre HTP zásadným spôsobom nezmenia, stále to bude motor na smiech a navyše s výrazne obmedzeným použitím.
22.04.2008 | 22:06:46 | Petrík Reagovat
všem neználkům
xxx.cz/lotus-budoucnost-patri-trivalcum-drl-/ak_aktual.asp?c=A080417_140042_ak_aktual_vok
22.04.2008 | 21:47:32 | hanz Reagovat
tříhrnek
Já nevím,co tady pořád řešíte, prostě na drobné pojížďky by mi tříhrnek bohatě stačil, na každodenní porce je to málo.Prý se tento motor montuje do nového Superba- jako motor do stěračů.
Jinak si myslím, že motor 1,2, žádná katastrofa nebude pro mnohé postačující na drobné pojížďky do práce a na chalupu je 1,2 Fabia vcelku dobré úsporné auto, ale kdo jezdí 200 a více denně je lepší minimálně jiný motor.
22.04.2008 | 20:59:14 | Tomas Reagovat
Podpísať sa je slušnosť. Iba ak má niekto tak blbé názory, že sa za ne sám hanbí. Potom sa nečudujem, že sa nepodpíše.
22.04.2008 | 20:34:06 | Petrík Reagovat
Mé ego je v pohodě, ale ty nějak ztrácíš nervy, nedokážeš diskutovat k tématu a píšeš sem blbosti. Jooo, holt pubertální kašparek u netu. Takový zoufalci mě nechávají ledově chladným.
22.04.2008 | 20:34:04 | Radek Reagovat
O děkuji to bolí.Ty jsi velký drsňák.O promiň,že jsem ti nahněval tvé ego.Moc ale moc se ti omlouvám.Můj malý mozek se tobě a tvému péru hluboce klaní.
22.04.2008 | 20:27:07 | Nepodepsaný Reagovat
No, možná mě péro, ale tobě mozek asi těžko. ŠKODA.
22.04.2008 | 20:23:17 | Radek Reagovat
Máš pravdu, tím to bude.
22.04.2008 | 20:22:10 | Radek Reagovat
re:Radek
A když se podepíšu zvětší se ti péro?
22.04.2008 | 20:21:14 | Nepodepsaný alias Anonym Reagovat
No pokud by opravdu Škoda byla takový pekáč tak se to mezi lidmi hooodně rychle rozkřikne.A firmy,které si je kupují si přeci nekoupí auto,které bude věčně v servise a je poruchové.
22.04.2008 | 20:20:05 | Reagovat
Děkuji.
22.04.2008 | 20:16:50 | Radek Reagovat
Nechte Radka.Je to největší a nejznalejší člověk na světě.Tak berte to co říká smrtelně vážně.
22.04.2008 | 20:14:12 | Reagovat
Méně válců, větší boule v podlaze
Jinak supr vzhled, ještě ze tam je ten znak Škoda, jinak bych řek že je to Korejec!!!
22.04.2008 | 20:02:30 | Franko Reagovat
Suhlasim s Franku Drebine
Veru, daj si na palubovku dalsi vypinac, ktorym postupne vypnes 3, aj 2. valec a pojdes len na jeden, sak spotreba v meste bude famozna =pod 1 liter !!! a este si daj na podvozok noz a mozes kosit travu, budes mat 2 v 1 kosacku aj kopu srotu!
Inak minule som zistil co znamena skratka HTP = HADAM TO POTAHNE.
22.04.2008 | 16:53:27 | misso Reagovat
Franku Drebine
Raději nemysli. Amputuj si další válec a budeš mít menší spotřebu i pov. ručení. Jinak nic neřeš.
21.04.2008 | 18:21:50 | Radek Reagovat
Ceed je velmi poruchový,vím to,mám známého v autosaloně Kia u nás ve městě a reklamací je víc než dost,a mezi námi,to,že je Fabča nejprodávanejší auto v ČR o něčem svědčí a neříkejte,že o hlouposti českého národa,protože češi jsou vybíraví a opravdu,pokud máte lehkou nohu dá se vykouzlit krásná spotřeba..PS:o sedmileté záruce u ceeda si myslím své ;-)
21.04.2008 | 09:33:29 | Frank Drebin Reagovat
proč furt řešíte spotřebu??člověk , který má na novou fabiu, přece nebude řešit, jestli žere 5 nebo 7 litrů??Průměrně vydělávající člověk to podle mě řešit nebude..
20.04.2008 | 22:23:08 | Reagovat
Frank Drebin
Porovnavas Ceed s Fabiou? Ceed ma s Fabiou podobnu len cenu, lebo je o triedu vyssie, niekde pri Focuse a Golfe. Kvalitativne, ma 7 rokov zaruku a je to jednoznacne lepsie auto ako Fabia 2.
20.04.2008 | 21:58:50 | olso Reagovat
Méně válců = menší spotřeba. Větší hovadinu jsem tady snad ještě nečetl.
20.04.2008 | 18:06:25 | Radek Reagovat
Mohu potvrdit
Tohle auto jsem si koupil na dojíždění do práce,kdy najezdím týdně cca 500km a mohu potvrdit,že spotřeba je při citlivé jízdě opravdu velmi nízká a je to logické,je tam méně válců.Jsem s autem velmi spokojen a co se týká kvality,v dané cenové relaci je bezkonkurenční,což se u př. Ceeda říct nedá.Říkejte si co chcete,ale já bych neměnil..!!
20.04.2008 | 17:31:34 | Frank Drebin Reagovat
NENI ODRBAVAC
Este raz Vam to aj ja zdoraznujem, na tom ute treba vediet jazdit. Ta spotreba okolo 6lit. je realna v meste v zime max.6.5l a aj na dialnici nema viac ako 7lit. Ja mavam dlhodoby priemer na dialnici oklo 6,8l, v meste 6,5lit MAX!! A mimo mesta aj 5li presne. Vravin na autach treba vediet aj jazdit.
20.04.2008 | 16:16:02 | Reagovat
Dalsi odrbavac....5,5L v meste ....naco sa potom robia naftaky nachapem....esteze mu to na dialnici pri 180 nezere 4 litre
20.04.2008 | 01:29:38 | Reagovat