Rok výroby:2008Typ motoru:1,4 TDi 59 kWStav km při koupi:7 kmStav km nyní:9 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:24. 5. 2008
Novou Fabii II Combi ve verzi Elegant jsem obdržel jako nové firemní vozidlo po mé Fabii I opět ve verzi Elegant, které končil leasing.
Po třech týdnech se začal žmolkovat potah na sedadle řidiče (potah vzor Chic Night). Vyjádření servisu mne nemile překvapilo - závada je neuznatelná protože došlo ke styku s jiným textilním materiálem a dle jejich poruchového manuálu a černobílých fotografií !! se jedná o běžné opotřebení!!!
Po třech týdnech se jedná o běžné opotřebení?!?! Nedokáži si představit, jak budou sedačky vypadat po dvou letech a také nechápu, v čem bych si měl tedy do auta sedat, když ne v textilních materiálech (zřejmě v neoprénu, aby nedošlo ke styku s další textilií)!
Rozešli jsme se s tím, že mám potah dále sledovat a přijít příště pokud se to bude zhoršovat? Počkám měsíc až budu mít tři měsíce užívání a servis opět navštívím. Potah vypadá jako po používání minimálně pěti řidiči, nejde z něj odstranit prach a vypadá nevzhledně.
Další závadou bylo od začátku klepání a vrzání v palubní desce. Opraveno servisem s vyrozumněním, že byl uvolněný jakýsi šroubek - zřejmě ve Škodovce nefunguje výstupní kontrola.
Teď má auto 9000 km, motor si už sednul a bohužel i ostatní plasty, takže lupe vepředu, lupe vzadu, ve dveřích prostě pokud máte vypnuté rádio, posloucháte něco jako praskání ohně v krbu. Jiné závady auto zatím nemá.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Středový tunel je kapitola sama o sobě. Pokud jste vyšší postavy nad 180cm (já 192cm), připravte se na nový přírůstek na vašem těle - důlek v pravém koleni od hrany tunelu u autorádia. Pokud tuto slast nechcete denně zažívat, musíte si sedadlo co nejvíce posadit dolů a dát menší lůžkovou úpravu, jinak zažíváte stálou tvrdou masáž kolene. Potom ale vypadá auto, že jej nikdo neřídí, protože vy takřka ležíte.
Od motoru 1,4 TDi 59kW jsem nečekal žádné zázraky, ale byl jsem mile překvapen. Na to, že jde o tříválec je motor neskutečně živý a má příjemný odpich při rozjezdu a nižších otáčkách. Samozřejmě že auto ve vyšších rychlostech neoplývá při podřazení extrémním vyražením vpřed a proto se nepouštím do krizových situací např. při předjíždění. Síla autu ve 140km prostě chybí. Delší dobu trvá, než auto nabere vyšší cestovní rychlost a to vše je doprovázeno nelibou zvukovou složkou spojenou nekultivovaností tříválce (traktor) spolu se špatným odhlučněním interiéru od motoru i od podvozku. Při rychlostech nad 140km/h je lepší buď naplno pustit rádio, což nelze dlouho vydržet, protože se hluk auta míchá i s rádiem, nebo rádio vypnout a poslouchat hluk motoru a vyšší aerodynamický šum spolu s hlukem od kol. Jízda po "dálnici" D1 a panelech je potom opravdovým požitkem. Při studeném motoru je hluk mnohem vyšší a syrovější, po zahřátí dojde k mírnému, ale opravdu mírnému zlepšení.
Pokud mohu porovnávat předchozí verzi Fabie a současnou, došlo opravdu k velkému skoku co se týče pohledu na interiér (subjektivní dojem), posedu ve voze a pocitu většího prostoru s větším pocitem bezpečí díky masívnější palubovce a plastům, které vás jako by obtékají - prostě zmenšená Octavia. Takový pocit jsem měl, při přesednutí do nové Fabie II. Po pár měsících toto člověk již nevnímá, ale když občas sednu do Fabie I, už se těším, až sednu zpět do dvojky. Zpracování plastů jsem popsal výše a neřadím je ani k průměru. Spíš bych je srovnával s dřívější produkcí KIA a Renault. Tu a tam je něco měkčeného, ale kvalita tomu opravdu ještě chybí. Kouzelné jsou neobroušené kousky z formy v odkládací schránce. U auta za 500 000,-Kč je to dost velká drzost, ale škodovka počítá s tím, že čech tohle raději udělá doma sám (zlaté české ručičky).
Sedačky jsou o něco lepší než u Fabie I, ale jsou tvrdé, dost nepohodlné a při dlouhých cestách se vám odvděčí bolestí v zádech a nuceným se protahováním. Zadní sedačky jsou tragicky tvrdé a extrémně nepohodlné.
Prostor nové Fabie je vyzdvihován v katalozích, ale extrémní změna se nekoná. Kombi je parodií na kombi jiných značek a ke složenému kočárku už do kufru nic jiného nepřidáte. Na větší nákup je kufr samozřejmě velký až moc, ale na dovolenou ve čtyřech lidech už to moc ideální není. Vnitřní prostor je pocitově větší pouze díky vyšší střeše, ale do boku je to stejné jako u FI. Nelogické je sklápění sedaček, kdy musíte dát pryč zcela hlavové opěrky, abyste sedačku sklopili. Ani tak ale nedosáhnete rovné podlahy a sedačka vytvoří skokánek.
Designově se mi kombík líbí a musím říct, že oproti krátké verzi působí celistvěji a jako auto. V tomto musím škodovku pochválit, protože v kombíku a zvláště ve vyšších modelech vypadá Fabia II elegantně a řekl bych až dravě.
Osobně bych si ale novou Fabii nikdy nekoupil, protože za půl miliónu bych našel určitě větší, komfortnější a stejně vybavené auto u jiných značek. Stačí obejít pár autosalonů.
Nová Škoda Fabia II Combi má dle mého názoru hodně co dohánět. Zpracováním plastů, komfortem na sedačkách, hlučností motorů, hlučností od podvozku a vyšším aerodynamickým hlukem. Rozhodně kromě designu interiéru a dospělejšího pocitu z interiéru a exteriéru se neudála žádná významná změna, která by měla majitele starších Fabií mrzet. Jiné značky jako např. Opel se svou Corsou, Peugeot se svou 207 šly mnohem a mnohem dále. Škoda jen změnila kastli a dala lepší palubní desku. Zbývající věci, které byly nepříjemné už v první veri Fabie bohužel zůstaly.
Za ty ,peníze bych tohle auto nikdy nekoupil jsou mnohem hezčí a kvalitnější auta,já bych volil Renault Megane ,nebo Fluence s dobré zkušenosti s Renaultem .O škodě moc nevím ,ale co se týče Fabie II tak ,jsem slyšel samé špatné věci .Co se týče motoru 1.2 .A navíc nazývat tohle auto kombi ,je dle mě absurdní je menší jak většina starších ,nebo nových sedanů.Když kupuji kombi tak z důvodu že chci větší auto bud vzhledově nebo že toho budu využívat,ale tohle fakt ne.
uplne suhlasim,tiez som rozmyslal nad ibizou. no akonahle som si do nej sadol musel som vystupit lebo som sa bal. normalne som v tom aute mal klaustrofobiu. Strasne stiesneny priestor. vzadu uz ani nehovorim....
proč to prodávají jen za 500 000 ? Vždyť ti úchylové, co to kupují, by jim dali i 750 000 ! Nikdo normální to totiž nekoupí a úchyl a psychouš dá klidně majlant, aby měl ten zááázrak!
sadol som si v predajni do FII combi classic. To neprehanam, ked poviem, ze som ostal v nemom uzase. Ta classic ma nechutne plasty, pripominalo mi to korok na dotyk, volant, radiaca paka proste hnus. madlo na otvaranie dveri bolo zubate a posobilo na mna ako lacna cinska plastova skrabka na zemiaky. Tie dve diery pred spolujazdcom miesto odkladacich schranok beriem ako zly vtip. ocenujem priestor na hlavu, ako vpredu tak aj vzadu, konecne som tam sam normalne posadil a to mam 190cm. Nasledne som skusil FII ambiente a tam uz bol interier lepsi, ale nepacil sa mi,takze FII som zavrhol na zaklade zleho pocitu z interieru, pripadal som si tam ako v nakupnom voziku. Skusal som aj seat ibiza a tam treba nasadat ako do tanku. divna strecha, rachol som si hlavu. A v zadu som sa nedokoazal posadit nech som robil co som robil, hlavou som sa nezmestil, chybalo mi tam 10-15cm, takze v seat ibize sa v zadu dospely clovek neodvezie v ziadnom pripade!
Jsou lepší vozy s lepší užitnou vlastností za stejnou cenu. ano, jsou! Nejsem příznicem Fábií, ale ta předchozí designově jakeš takeš šla, ale ta F II, je navíc neskutečně hnusná.
Co se týče pohodlí a odhlučnění, mám značné výhrady. Jezdím Fabií II Combi 1.6 Sport Edition 2008 téměř denně. Pravda, přesedlal jsem ze staré Laguny první generace r.v. 1998, což je o něco vyšší třída, ale dneska už auta i v nižších třídách leccos umí a za rozumné peníze. Jako by Fabia vůbec nebyla stavěna na jízdu 140 km/h po dálnici, motor točí 4000 ot. a hlučí dovnitř až hrůza. Krátkou trojku chválím, super se předjíždí na okreskách, ale chce to buď delší čtyřku a pětku, nebo přidat šestý kvalt. Další nepříjemnost je úzká a vysoká karosérie s dopadem na citlivost na boční vítr i na jízdní vlastnosti, které jsou spíše průměrné.. Pochválit musím řízení a řazení, pohanět úzký kufr kombíku - občas mi dělá vrásky. Druhořadé jsou originál mp3 rádio i repráčky, CDplayer dokonce hlasitě lupe, až člověk nadskočí, při běžném škrábnutí na originál CDčkách...! Konkurenční autorádia stejná CD zvládají naprosto bravurně - vyzkoušeno Sony, Panasonic. Sečteno podtrženo, je to sice dobré auto, ale náročnějším jedincům rozhodně nedoporučuji, za stejnou cenu se dá sehnat lepší vůz dokonce i mezi novými, natož mezi kvalitními ojetými.
Udesny je zadek kombiku.Vypada to jako nejaka plechovka z asie...Sam bych si ji nekoupil,ale firma to vidi jinak.S FI kombi se mi jezdilo lip,ale to bude asi ojedinely nazor...
viz. podvozková plattforma Fabia II stejná jako u Fabia !!!!!! Lidičky Fabia je na podvozkové platformě PQ25 takže Škoda Fabia Scout by mohl být 4x4, to je super neee?Zde je důkaz že je na platformě PQ25:
Podľa článku na týchto stránkach, Škoda znižuje ceny svojich výrobkov na českom trhu, aby sa priblížila cenám v Nemecku. Takže je jasné, že za najvyššie ceny v Európe to už kupovať nebudete. Za tie najvyššie si to budú kupovať blázni u nás. Môžu to brať ako "vernostný bonus".
S recenzí musim plně souhlasit. Nikdo tu nemluvil, že by si za ty peníze koupil Renaulta, ale nikdo tu snad nebude vyvracet, že např. Focus, nebo Astra je horší než Fabia, když je pořídíte za stejné peníze. Doporučuji si sednout např. i do Hyundai i30 combi na zadní sedačky - takhle vypadá Prostorné COMBI !!! za stejné peníze co Fabia při srovnatelné výbavě a s lepším motorem. Díky takovým zarytým příznivcům škodovek tu máme nejvyšší ceny vozů škoda v evropě. VW to dělá dobře - prodává ve škodovkách o generaci starší techniku za ceny moderny. ( viz. podvozková plattforma Fabia II stejná jako u Fabia I, ale nová Ibiza už má novou plattformu ) Speciálně v ČR musí mít škoda super marži, ale když jsme tak blbí a kupujeme to za nejvyšší ceny v evropě...
Já jenom abych to upřesnil - popisuji tento konkrétní model ve verzi Elegance, která má totožný podvozek, totožné řízení a je vybavena oproti standardu, který udělá tutéž službu o několik set tisíc méně různými hejblátky, které zlepšují komfort ve voze, ale tím z toho automobil vyšší třídy neudělám. Celá recenze má být o tom, že Fabie Combi II za 300 tisíc udělá úplně stejnou službu jako Fabia za více jak 500 tisíc, ale stále je to jenom Fábie s mizernými a hlučnými diesely, špatně odhlučněným podvozkem, s vysokým aerodynamickým šumem a nepohodlnými tvrdými sedačkami. To srovnání je, že za 500 tisíc už mám automobil v jiné třídě, ne sice třeba s vyhřívanými sedačkami a tempomatem, ale vše ostatní co nabízí Fabia v eleganci už tam bývá v základu (mp3, klima, stahování okýnek vepředu) a i kdybych se měl dostat na cenu 550 tisíc, pořád mám vyšší třídu auta a to je to, na co jsem chtěl recenzí poukázat. Když tu padla řeč na Octavii, tak to opravdu také není výhra. Je větší a je to jiná kategorie to ano, ale stále hlučné diesely a na dálnici D1 jízda srovnatelná s Fabií. Tvrdé, skáče, hluk od podvozku - firemní vozy 1,9 TDi Elegance. Připadá mi, že to špatné dává koncern VW schválně do škodovek, protože v Passatu nebo Golfu si tak nepřipadám a ten rozdíl tam skutečně je. Za cenu Octavie v Eleganci už má opravdu velkou cenu si pečlivě vybírat a v této třídě už je mega množství krásných a komfortních aut.
Len som tym chcel naznacit, ze kazdy kto si mysli, ze si kupi Octaviu ako keby vyhral v loterii. Ja keby som bol s niecim naozaj tak nespokojny tak to predam hned za rok a nie ze 6 rokov kazde rano sadam do auta s pocitom ze je to crep.
150 litrov by síce na prehliadkach za Octaviu nenechal, ale aj tak mi nejde do hlavy tá suma, ktorú musel do auta vraziť. Mal som Megane rovnaký ročník a ak rátam prehliadky, výmenu kotúčov a cievok, tak tá sranda za 5 rokov stála cca 30 tisíc korún. A to bolo v značkovom servise. Pri servisovaní inde, by to bolo podstatne menej. Navyše bol predaný minulý rok za 270. Pokiaľ Maroš dostal len 155 tisíc a to ešte k tomu za diesel, tak to auto musel pekne zdevastovať.
A ty si myslis ze s Octavkov by si nenechal v servisoch menej? Ved 150 tis by si nechal len na prehliadkach. A ked si taky inteligent mal si kupit tu vytuzenu Octavku. A nehovor tu ako si bol nespokojny, ked si to auto mal 6 rokov. Ved ked som s niecim nespokojny tak sa toho zbavim. A nevypisuj tu o Skodovke, ako by to bol ETALON auta.
Výber malých aút, ako i aút nižšej strednej triedy je "takmer nekonečný" a ja osobne by som Škodu nekúpil. Okrem toho, že je predražená i najviac sa kradne, má i slabú záruku. Niekoľkí kamraráti zrovna vyberajú nové autá a dosť a potia, pretože stále kombinujú výbavy a ceny jednotlivých aút. Proto je pre mňa tvoje odmietanie alternatív Škody trochu nepochopiteľné. Ponám kopu "mudrlantov", ktorí nedali na Škody dopustiť, ale dnes už jazdia na iných značkách, v rátane kórejských - cena ich jednoducho "nepustila" - čuduj sa svete - sú spokojní.
Už raz som si dal poradiť od takých mudrlantov-teoretikov s rozumom ako si ty. V roku 2002 som mal objednanú Octaviu a mudrlanti mi poradili, že za tie peniaze " môžem mať iné auto". Kúpil som Renault Megane 1,9dTi v akcii za 580 000,-Sk. Ušetril som cca.50 000,-Sk oproti Octavii. Behom 6 rokov som v servisoch nechal cca.150 000,-Sk a toho šrotu som sa minulý rok ledva zbavil za 155 000,-Sk. Octavie TD rok výroby 2002 sa predávajú o 70 000,-Sk drahšie. Čistá strata cca. 150 000 a nervy. To isté platí aj s Fabiou. Záver: "treba" auto kupovať podľa hesla mudrlantov: "za tie peniaze máš iné auto a nie Fabiu". Pozn. napr. Renault,Fiat ...
Fabiu II 1,4 výbava elegance sme kúpili nedávno do našej spoločnosti. Máme 6 áut rôznych značiek. Osobne sa vozím na Octavii 2,0TDI elegance a predtým som mal Renault Megane.. Myslím si, že Fabia II má slušnú výbavu a interiér. Motor sa mi tiež pozdáva. Po meste jazdím radšej s Fabiou. Samozrejme cesta po diaľnici s motorom 140k v Octavii je o niečom inom ako s 85k motorom vo Fabii. Interier na mňa pôsobí ako zmenšenina Octavie. Za príplatok sme dokúpili záruku 4 roky. Pokiaľ zohľadníme servis, cenu, výbavu, záruku, jazdné vlastnosti a fakt, že ŠKODA " na rozdiel od RENAULTU" mňa a nikohoho z nás vyslovene nesklamala, bola to podľa nás najrozumnejšia voľba spomedzi aut v danej triede.
Některé věci zkrátka nepochopím. Například: Firma nakoupí jako služební auta - malá auta typu fabie za půl mega. Nebo: Hlava rodiny 190 cm vysoká se dvěma ratolestmi které ho za chvíli předrostou - vybere v autosalónu malé auto typu fabie. Další: Cítím potřebu zazávodit si na dálnici - koupím si tříválec. A třeba perla která mne dokáže pobavit: Jezdím autem 3 km do fitness, tam se hodinu trápím na rotopedu nebo jak se ten krám jmenuje - ale na zpáteční cestě v autě nejsem schopen otočit kličkou a stáhnout si boční okýnko. Musím to mít v elektrice! A tak bych mohl pokračovat. Toto podle mne není o autu, ale slušně řečeno o lidech. Jinak k té recenzi, mně osobně nepřijde až tak negativní. Až na tu kritiku dílenského zpracování, to mne dost nemile překvapilo. Po přečtení různých testů i vlastního - i když jen vizuálního pocitu jsem si myslel, že to zpracování je lepší.
Ahoj, toto je boj s větrnými mlýny:) Lidé na těchto stránkách prostě asi nechtějí slyšet pravdu... Jakmile sem někdo hodí něco objektivního, tak se vynoří celá tlupa chytrolínů, kteří musí za každou cenu vyvrátit informace kritizující nedotknutelnou fabii, či jiný typ z produkce Škodovky... Pro mě jsou názory člověka, který auto využívá pracovně a není jeho majetkem nejhodnotnější... Názor člověka, který v extázi přesedne z favoritu do nové fabie a ročně najede 5000km je pro mě dost bezcenný... Promiňte mi upřimnost:) Každopádně chci poděkovat autorovi zato, že potvrdil mé zkušenosti... Takových objektivních recenzí by na tomto webu mohlo být víc...
Vymyslená recenzia sa podľa určitých znakov poznať dá. Táto mi ako vymyslená nepripadá. Nerozumiem však tomu, prečo pokiaľ to auto nemáš, či už doma, alebo v práci, považuješ túto recenziu za vymyslenú a ničomu z toho, čo píše autor neveríš. Neviem, aký máš k tomu racionálny dôvod, pokiaľ s tým autom nejazdíš. Na druhej strane, pokiaľ by si s tým autom jazdil, možno by si dal autorovi za pravdu. Takto Tvoje tvrdenie postráda akúkoľvek logiku a opodstatnenosť. Možno neveríš len z princípu, pretože s Fabiou predsa musí byť spokojný každý a ak niekto nie je, tak klame. Ak je to podľa Teba také dobré auto, že akákoľvek kritika je výmysel, tak si ho kúp.
Pánové, chápu, že někoho může naštvat, že jiný jezdí ve Fabii ve verzi Elegant nebo elegance (jak chcete) a ještě frfňat a jiný v základní verzi je spokojený a za vyšší výbavu by byl maximálně vděčný. Já prostě popsal mé zkušenosti, zkušenosti se servisem a jednoduše sečetl v neprospěch tohoto auta. Každopádně 500 000,- za auto této kategorie je holé bláznovství a tutéž službu udělá Fábka v kombíku za 299 tisíc. Tam bych neřekl ani popel. Prostě za ty peníze co chceš! Ale u auta za půl mega už člověk může porovnávat a tady je to sakramentsky v neprospěch škodovky. V této ceně už mám Focuse nebo Peugeota 307 nebo Opla Astru. Každé auto má své mouchy, ale jsou oproti Fabii větší a pohodlnější.
Este ze si si napisal Bc. Fabia I Combi sa vyrabala vo vybave elegance, dokonca este stale je aj v ponuke. A ci uz tam napise elegant, alebo elegance.... Na tom zalezi lan vam Bc.
Autor recenze to nemá v hlavě v pořádku,Fabia se nikdy nedělala ve verzi Elegant..takže když už s něčím jezdím,tak si pořádně přečtu manuál,co vlastně v autě mám a nemám a abych pravdu řekl,nic z toho co píšeš ti nevěřím,protože sem přispívají i úplné nuly,takže pravdivost recenze se ověřit bohužel nedá..já osobně mám Focuse ale nevidím důvod se vést po Fábii,je to pro mě auto jako každé jiné..
Podla toho co som zazil s fabiou a podla ostatnych ludi co som sa docital v recenziách je to riadny srot. A 500 000 KC za to pytat je nehoraznost. NIKDY by som to auto uz nechcel, najlepsie ani videt ! Chce sa mi grcat ked ho zazriem. A tie ich "podarene" motory su tiez na zaplakanie, nic poriadneho sa v ponuke ani nenajde.
S hodnocením interieru souhlasím - je to od Škodovky drzost vzhledem k ceně-byla jsem v šoku!!!! (Viděný vůz stál 266.000,- a interier mi připomínal Favorita)
Dobrá recenze. Za chvíli tu bude klasika: autor auto vůbec nemá, je to supersport, k vidění na zadní okno potřebujete dalekohled, kolik je tam prostoru, spotřeba 1L/100km, atd. .
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Peníze
Za ty ,peníze bych tohle auto nikdy nekoupil jsou mnohem hezčí a kvalitnější auta,já bych volil Renault Megane ,nebo Fluence s dobré zkušenosti s Renaultem .O škodě moc nevím ,ale co se týče Fabie II tak ,jsem slyšel samé špatné věci .Co se týče motoru 1.2 .A navíc nazývat tohle auto kombi ,je dle mě absurdní je menší jak většina starších ,nebo nových sedanů.Když kupuji kombi tak z důvodu že chci větší auto bud vzhledově nebo že toho budu využívat,ale tohle fakt ne.
22.03.2011 | 02:32:06 | luke20 Reagovat
ibiza
uplne suhlasim,tiez som rozmyslal nad ibizou. no akonahle som si do nej sadol musel som vystupit lebo som sa bal. normalne som v tom aute mal klaustrofobiu. Strasne stiesneny priestor. vzadu uz ani nehovorim....
09.07.2009 | 16:03:06 | visna Reagovat
proč to prodávají jen za 500 000 ? Vždyť ti úchylové, co to kupují, by jim dali i 750 000 ! Nikdo normální to totiž nekoupí a úchyl a psychouš dá klidně majlant, aby měl ten zááázrak!
09.07.2009 | 15:33:28 | Reagovat
pocit s FII v showroome
sadol som si v predajni do FII combi classic. To neprehanam, ked poviem, ze som ostal v nemom uzase. Ta classic ma nechutne plasty, pripominalo mi to korok na dotyk, volant, radiaca paka proste hnus. madlo na otvaranie dveri bolo zubate a posobilo na mna ako lacna cinska plastova skrabka na zemiaky. Tie dve diery pred spolujazdcom miesto odkladacich schranok beriem ako zly vtip. ocenujem priestor na hlavu, ako vpredu tak aj vzadu, konecne som tam sam normalne posadil a to mam 190cm. Nasledne som skusil FII ambiente a tam uz bol interier lepsi, ale nepacil sa mi,takze FII som zavrhol na zaklade zleho pocitu z interieru, pripadal som si tam ako v nakupnom voziku.
Skusal som aj seat ibiza a tam treba nasadat ako do tanku. divna strecha, rachol som si hlavu. A v zadu som sa nedokoazal posadit nech som robil co som robil, hlavou som sa nezmestil, chybalo mi tam 10-15cm, takze v seat ibize sa v zadu dospely clovek neodvezie v ziadnom pripade!
09.07.2009 | 14:56:35 | niio Reagovat
Jsou lepší vozy s lepší užitnou vlastností za stejnou cenu.
ano, jsou! Nejsem příznicem Fábií, ale ta předchozí designově jakeš takeš šla, ale ta F II, je navíc neskutečně hnusná.
31.12.2008 | 11:10:01 | Pavel Reagovat
Souhlas s autorem
Co se týče pohodlí a odhlučnění, mám značné výhrady. Jezdím Fabií II Combi 1.6 Sport Edition 2008 téměř denně. Pravda, přesedlal jsem ze staré Laguny první generace r.v. 1998, což je o něco vyšší třída, ale dneska už auta i v nižších třídách leccos umí a za rozumné peníze. Jako by Fabia vůbec nebyla stavěna na jízdu 140 km/h po dálnici, motor točí 4000 ot. a hlučí dovnitř až hrůza. Krátkou trojku chválím, super se předjíždí na okreskách, ale chce to buď delší čtyřku a pětku, nebo přidat šestý kvalt. Další nepříjemnost je úzká a vysoká karosérie s dopadem na citlivost na boční vítr i na jízdní vlastnosti, které jsou spíše průměrné.. Pochválit musím řízení a řazení, pohanět úzký kufr kombíku - občas mi dělá vrásky. Druhořadé jsou originál mp3 rádio i repráčky, CDplayer dokonce hlasitě lupe, až člověk nadskočí, při běžném škrábnutí na originál CDčkách...! Konkurenční autorádia stejná CD zvládají naprosto bravurně - vyzkoušeno Sony, Panasonic. Sečteno podtrženo, je to sice dobré auto, ale náročnějším jedincům rozhodně nedoporučuji, za stejnou cenu se dá sehnat lepší vůz dokonce i mezi novými, natož mezi kvalitními ojetými.
04.12.2008 | 22:22:43 | Yakub Reagovat
FII ala asie
Udesny je zadek kombiku.Vypada to jako nejaka plechovka z asie...Sam bych si ji nekoupil,ale firma to vidi jinak.S FI kombi se mi jezdilo lip,ale to bude asi ojedinely nazor...
31.10.2008 | 22:26:33 | fastest Reagovat
toJirka
viz. podvozková plattforma Fabia II stejná jako u Fabia !!!!!! Lidičky Fabia je na podvozkové platformě PQ25 takže Škoda Fabia Scout by mohl být 4x4, to je super neee?Zde je důkaz že je na platformě PQ25:
09.06.2008 | 23:55:10 | Petr Reagovat
Dobrá recenze
Výborná a pravdivá recenze.Ty plasty jsou fakt tragédie zlatá moje FI a kufr to je taky hlavně humbuk o počtu litrů ale využitelnost trošku jinde.
04.06.2008 | 14:08:51 | sparrow1 Reagovat
Podľa článku na týchto stránkach, Škoda znižuje ceny svojich výrobkov na českom trhu, aby sa priblížila cenám v Nemecku. Takže je jasné, že za najvyššie ceny v Európe to už kupovať nebudete. Za tie najvyššie si to budú kupovať blázni u nás. Môžu to brať ako "vernostný bonus".
29.05.2008 | 23:51:33 | Petrík Reagovat
Souhlas
S recenzí musim plně souhlasit. Nikdo tu nemluvil, že by si za ty peníze koupil Renaulta, ale nikdo tu snad nebude vyvracet, že např. Focus, nebo Astra je horší než Fabia, když je pořídíte za stejné peníze. Doporučuji si sednout např. i do Hyundai i30 combi na zadní sedačky - takhle vypadá Prostorné COMBI !!! za stejné peníze co Fabia při srovnatelné výbavě a s lepším motorem. Díky takovým zarytým příznivcům škodovek tu máme nejvyšší ceny vozů škoda v evropě. VW to dělá dobře - prodává ve škodovkách o generaci starší techniku za ceny moderny. ( viz. podvozková plattforma Fabia II stejná jako u Fabia I, ale nová Ibiza už má novou plattformu ) Speciálně v ČR musí mít škoda super marži, ale když jsme tak blbí a kupujeme to za nejvyšší ceny v evropě...
29.05.2008 | 23:08:47 | jirka Reagovat
Od autora
Já jenom abych to upřesnil - popisuji tento konkrétní model ve verzi Elegance, která má totožný podvozek, totožné řízení a je vybavena oproti standardu, který udělá tutéž službu o několik set tisíc méně různými hejblátky, které zlepšují komfort ve voze, ale tím z toho automobil vyšší třídy neudělám. Celá recenze má být o tom, že Fabie Combi II za 300 tisíc udělá úplně stejnou službu jako Fabia za více jak 500 tisíc, ale stále je to jenom Fábie s mizernými a hlučnými diesely, špatně odhlučněným podvozkem, s vysokým aerodynamickým šumem a nepohodlnými tvrdými sedačkami. To srovnání je, že za 500 tisíc už mám automobil v jiné třídě, ne sice třeba s vyhřívanými sedačkami a tempomatem, ale vše ostatní co nabízí Fabia v eleganci už tam bývá v základu (mp3, klima, stahování okýnek vepředu) a i kdybych se měl dostat na cenu 550 tisíc, pořád mám vyšší třídu auta a to je to, na co jsem chtěl recenzí poukázat.
Když tu padla řeč na Octavii, tak to opravdu také není výhra. Je větší a je to jiná kategorie to ano, ale stále hlučné diesely a na dálnici D1 jízda srovnatelná s Fabií. Tvrdé, skáče, hluk od podvozku - firemní vozy 1,9 TDi Elegance. Připadá mi, že to špatné dává koncern VW schválně do škodovek, protože v Passatu nebo Golfu si tak nepřipadám a ten rozdíl tam skutečně je. Za cenu Octavie v Eleganci už má opravdu velkou cenu si pečlivě vybírat a v této třídě už je mega množství krásných a komfortních aut.
28.05.2008 | 08:30:16 | wajtl Reagovat
Petrik
Len som tym chcel naznacit, ze kazdy kto si mysli, ze si kupi Octaviu ako keby vyhral v loterii. Ja keby som bol s niecim naozaj tak nespokojny tak to predam hned za rok a nie ze 6 rokov kazde rano sadam do auta s pocitom ze je to crep.
27.05.2008 | 21:02:34 | lakinooo Reagovat
150 litrov by síce na prehliadkach za Octaviu nenechal, ale aj tak mi nejde do hlavy tá suma, ktorú musel do auta vraziť. Mal som Megane rovnaký ročník a ak rátam prehliadky, výmenu kotúčov a cievok, tak tá sranda za 5 rokov stála cca 30 tisíc korún. A to bolo v značkovom servise. Pri servisovaní inde, by to bolo podstatne menej. Navyše bol predaný minulý rok za 270. Pokiaľ Maroš dostal len 155 tisíc a to ešte k tomu za diesel, tak to auto musel pekne zdevastovať.
27.05.2008 | 20:49:20 | Petrík Reagovat
Maroš
A ty si myslis ze s Octavkov by si nenechal v servisoch menej? Ved 150 tis by si nechal len na prehliadkach. A ked si taky inteligent mal si kupit tu vytuzenu Octavku. A nehovor tu ako si bol nespokojny, ked si to auto mal 6 rokov. Ved ked som s niecim nespokojny tak sa toho zbavim. A nevypisuj tu o Skodovke, ako by to bol ETALON auta.
27.05.2008 | 20:07:26 | lakinooo Reagovat
Pre Maroša
Výber malých aút, ako i aút nižšej strednej triedy je "takmer nekonečný" a ja osobne by som Škodu nekúpil. Okrem toho, že je predražená i najviac sa kradne, má i slabú záruku.
Niekoľkí kamraráti zrovna vyberajú nové autá a dosť a potia, pretože stále kombinujú výbavy a ceny jednotlivých aút. Proto je pre mňa tvoje odmietanie alternatív Škody trochu nepochopiteľné.
Ponám kopu "mudrlantov", ktorí nedali na Škody dopustiť, ale dnes už jazdia na iných značkách, v rátane kórejských - cena ich jednoducho "nepustila" - čuduj sa svete - sú spokojní.
27.05.2008 | 19:10:21 | Dušan Mihálik Reagovat
Fabia II
Už raz som si dal poradiť od takých mudrlantov-teoretikov s rozumom ako si ty. V roku 2002 som mal objednanú Octaviu a mudrlanti mi poradili, že za tie peniaze " môžem mať iné auto". Kúpil som Renault Megane 1,9dTi v akcii za 580 000,-Sk. Ušetril som cca.50 000,-Sk oproti Octavii. Behom 6 rokov som v servisoch nechal cca.150 000,-Sk a toho šrotu som sa minulý rok ledva zbavil za 155 000,-Sk. Octavie TD rok výroby 2002 sa predávajú o 70 000,-Sk drahšie. Čistá strata cca. 150 000 a nervy. To isté platí aj s Fabiou. Záver: "treba" auto kupovať podľa hesla mudrlantov: "za tie peniaze máš iné auto a nie Fabiu". Pozn. napr. Renault,Fiat ...
27.05.2008 | 18:27:41 | maroš Reagovat
maros
Nemozes posudzovat kvalitu aut na zaklade sluzobnych vozidiel.... Ak mas len kusok rozumu, tak zistis ze za 500 tisic kupis ine auto ako fabiu....
26.05.2008 | 22:42:51 | Reagovat
Fabia II
Fabiu II 1,4 výbava elegance sme kúpili nedávno do našej spoločnosti. Máme 6 áut rôznych značiek. Osobne sa vozím na Octavii 2,0TDI elegance a predtým som mal Renault Megane.. Myslím si, že Fabia II má slušnú výbavu a interiér. Motor sa mi tiež pozdáva. Po meste jazdím radšej s Fabiou. Samozrejme cesta po diaľnici s motorom 140k v Octavii je o niečom inom ako s 85k motorom vo Fabii. Interier na mňa pôsobí ako zmenšenina Octavie. Za príplatok sme dokúpili záruku 4 roky. Pokiaľ zohľadníme servis, cenu, výbavu, záruku, jazdné vlastnosti a fakt, že ŠKODA " na rozdiel od RENAULTU" mňa a nikohoho z nás vyslovene nesklamala, bola to podľa nás najrozumnejšia voľba spomedzi aut v danej triede.
26.05.2008 | 22:37:21 | maroš Reagovat
fabian
Absolutny suhlas, tiez som bol v tom ze Fabia a jej mekcene plasty nebudu vrzat ani po 200tkm, inak recenzia je pre mna dost objektivna.
26.05.2008 | 22:32:07 | olso Reagovat
Zkušenosti?
Některé věci zkrátka nepochopím. Například: Firma nakoupí jako služební auta - malá auta typu fabie za půl mega. Nebo: Hlava rodiny 190 cm vysoká se dvěma ratolestmi které ho za chvíli předrostou - vybere v autosalónu malé auto typu fabie. Další: Cítím potřebu zazávodit si na dálnici - koupím si tříválec. A třeba perla která mne dokáže pobavit: Jezdím autem 3 km do fitness, tam se hodinu trápím na rotopedu nebo jak se ten krám jmenuje - ale na zpáteční cestě v autě nejsem schopen otočit kličkou a stáhnout si boční okýnko. Musím to mít v elektrice! A tak bych mohl pokračovat. Toto podle mne není o autu, ale slušně řečeno o lidech. Jinak k té recenzi, mně osobně nepřijde až tak negativní. Až na tu kritiku dílenského zpracování, to mne dost nemile překvapilo. Po přečtení různých testů i vlastního - i když jen vizuálního pocitu jsem si myslel, že to zpracování je lepší.
26.05.2008 | 20:06:37 | fabián Reagovat
Autorovi
Ahoj, toto je boj s větrnými mlýny:) Lidé na těchto stránkách prostě asi nechtějí slyšet pravdu... Jakmile sem někdo hodí něco objektivního, tak se vynoří celá tlupa chytrolínů, kteří musí za každou cenu vyvrátit informace kritizující nedotknutelnou fabii, či jiný typ z produkce Škodovky... Pro mě jsou názory člověka, který auto využívá pracovně a není jeho majetkem nejhodnotnější... Názor člověka, který v extázi přesedne z favoritu do nové fabie a ročně najede 5000km je pro mě dost bezcenný... Promiňte mi upřimnost:) Každopádně chci poděkovat autorovi zato, že potvrdil mé zkušenosti... Takových objektivních recenzí by na tomto webu mohlo být víc...
26.05.2008 | 15:14:44 | Tomesh Reagovat
to Bc. J.K.
Vymyslená recenzia sa podľa určitých znakov poznať dá. Táto mi ako vymyslená nepripadá. Nerozumiem však tomu, prečo pokiaľ to auto nemáš, či už doma, alebo v práci, považuješ túto recenziu za vymyslenú a ničomu z toho, čo píše autor neveríš. Neviem, aký máš k tomu racionálny dôvod, pokiaľ s tým autom nejazdíš. Na druhej strane, pokiaľ by si s tým autom jazdil, možno by si dal autorovi za pravdu. Takto Tvoje tvrdenie postráda akúkoľvek logiku a opodstatnenosť. Možno neveríš len z princípu, pretože s Fabiou predsa musí byť spokojný každý a ak niekto nie je, tak klame. Ak je to podľa Teba také dobré auto, že akákoľvek kritika je výmysel, tak si ho kúp.
26.05.2008 | 11:03:59 | Petrík Reagovat
Autor má bohužel zkušenosti
Pánové, chápu, že někoho může naštvat, že jiný jezdí ve Fabii ve verzi Elegant nebo elegance (jak chcete) a ještě frfňat a jiný v základní verzi je spokojený a za vyšší výbavu by byl maximálně vděčný. Já prostě popsal mé zkušenosti, zkušenosti se servisem a jednoduše sečetl v neprospěch tohoto auta. Každopádně 500 000,- za auto této kategorie je holé bláznovství a tutéž službu udělá Fábka v kombíku za 299 tisíc. Tam bych neřekl ani popel. Prostě za ty peníze co chceš! Ale u auta za půl mega už člověk může porovnávat a tady je to sakramentsky v neprospěch škodovky. V této ceně už mám Focuse nebo Peugeota 307 nebo Opla Astru. Každé auto má své mouchy, ale jsou oproti Fabii větší a pohodlnější.
26.05.2008 | 11:01:22 | wajtl Reagovat
Bc. Josef Krejčí
Este ze si si napisal Bc. Fabia I Combi sa vyrabala vo vybave elegance, dokonca este stale je aj v ponuke. A ci uz tam napise elegant, alebo elegance.... Na tom zalezi lan vam Bc.
26.05.2008 | 10:41:09 | lakinooo Reagovat
Autor recenze to nemá v hlavě v pořádku,Fabia se nikdy nedělala ve verzi Elegant..takže když už s něčím jezdím,tak si pořádně přečtu manuál,co vlastně v autě mám a nemám a abych pravdu řekl,nic z toho co píšeš ti nevěřím,protože sem přispívají i úplné nuly,takže pravdivost recenze se ověřit bohužel nedá..já osobně mám Focuse ale nevidím důvod se vést po Fábii,je to pro mě auto jako každé jiné..
26.05.2008 | 10:24:07 | Bc. Josef Krejčí Reagovat
Autor bol este mierny
Podla toho co som zazil s fabiou a podla ostatnych ludi co som sa docital v recenziách je to riadny srot. A 500 000 KC za to pytat je nehoraznost. NIKDY by som to auto uz nechcel, najlepsie ani videt ! Chce sa mi grcat ked ho zazriem. A tie ich "podarene" motory su tiez na zaplakanie, nic poriadneho sa v ponuke ani nenajde.
26.05.2008 | 10:11:28 | misso Reagovat
S hodnocením interieru souhlasím - je to od Škodovky drzost vzhledem k ceně-byla jsem v šoku!!!! (Viděný vůz stál 266.000,- a interier mi připomínal Favorita)
26.05.2008 | 09:42:19 | Kytka Reagovat
ing??.Pelikán
Preco si to myslis? Skus ist na skusobnu jazdu....
26.05.2008 | 08:46:39 | lakinooo Reagovat
drzost
Podle mě je tahle recenze jen neskutečná drzost k vozům fabia a vymyšlený blábol některého z rejpalů!!!
26.05.2008 | 02:15:20 | ing.Pelikán Reagovat
To ne Renault je lepší.Hodíte granuli psovi a letí dozadu půl dne :-))))))))))))
25.05.2008 | 23:53:42 | Jerry Reagovat
já nechápu, proč kritizujete fabii...však je to naš a je dobrá..a ted vzhled je super
25.05.2008 | 23:04:48 | Reagovat
dalekohled :-))))
25.05.2008 | 21:50:08 | Petrík Reagovat
Dobrá recenze. Za chvíli tu bude klasika: autor auto vůbec nemá, je to supersport, k vidění na zadní okno potřebujete dalekohled, kolik je tam prostoru, spotřeba 1L/100km, atd. .
25.05.2008 | 21:39:46 | Radek Reagovat
Fabia
Fábia je šrot - to už každý vie :D....ale inak pekná recenzia.
25.05.2008 | 21:37:15 | Peter Reagovat
Parádna recenzia.......skutočná pravda a tvrdá realita!
25.05.2008 | 21:06:35 | matustn Reagovat