Rok výroby:2003Typ motoru:1,2 HTPStav km při koupi:0 kmStav km nyní:70 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:6,8 l/100 kmVloženo:29. 9. 2007
Fábiu combi som kúpil v apríli 2003 za 440 000 Sk. Prvé tri roky, kým bol automobil v záruke sa neobjavili žiadne poruchy, až na spálené žiarovky každých 5-6 mesiacov. Asi dva mesiace po uplynutí záruky sa mi rozsvietila kontrolka elektroniky. V návode na obsluhu automobilu som sa dočítal, že ak svieti táto kontrolka mám opatrne dôjsť do servisu...
Samozrejme som navštívil servis, kde mi kontrolku vynulovali a povedali že mi pravdepodobne odišiel katalyzátor a nejaká lambda sonda a oprava bude stáť 35 000. K tomu zisteniu došli asi po piatej návšteve v autorizovanom servise, preto lebo stále mi svietila kontrolka elektroniky oni ju vynulovali a poslali a poslali ma preč.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po STK som musel katalyzátor vymeniť, lebo som nesplnili limity na emisie. V servise zistili, že katalyzátor bol rozsypaný vo výfuku a samozrejme ma obvinili že som tankoval nekvalitný benzín.
Pritom som nikdy netankoval inde ako na Slovnafte alebo MOLe. Oprava bola drahá, musel sa vymeniť aj výfuk a zistilo sa že mám vypadané predné brzdové kotúče tak aj tie som musel vymeniť po 60 000 km. Samozrejme to čo tu stručne opisujem sa ťahalo rok a celý ten čas som chodil s autom do servisu. Po výmene katalyzátora som chcel auto predať, ale u predajcu mi za neho ponúkli len 175 000, čo sa mi zdalo málo na 4 ročné auto s pôvodnou cenou 440 000 Sk.
Pol roka po výmene katalyzátora kontrolka svieti znovu! Neviem čo mám robiť, lebo asi to bude zasa katalyzátor.
Nemám už silu a hlavne čas zasa začať nekonečné návštevy servisu a čakanie na auto! Navyše musím ísť na emisnú kontrolu a bez katalyzátora asi neprejdem...
Plne zdieľam vaše pocity a starosti.Aj ja som sa stal otrokom svojho katalyzátora.Nepomohol mi ale ani univerzál a na 20tis. originál sa neodvážim.No zabijem sa keď mám to auto rád?
No kdyt ja rikam , ze to neni normalni a take jsem si pri koupi myslel, ze nebudu muset dolevat, ale realita je uplne jina. A rozhodne s tim nejezdim jako prase, spise delsi vzdalenosti, proste mel jsem smulu...Jsem rad, ze slysim, ze po 180 tis to muze byt v pohode, ja mam pulku a v pohode nejsem.
A v nabídce byl už regulérně začátkem roku když nam měli kupovat nový služebky tak jsem se děsil že to koupí naštestí vyhrál na firmě rozum a máme 1,4 a to je přece jenom o něčem jiném.
Je to k nevíře ale tenhle silný motor se dával i do kombi sice na přání ale šlo to a těd se nabízí zcela regulérně http://cc.skoda-auto.com/cze/cc_6_finish.htm?SessIdentifier=SI0 to je holt smutná pravda.
Dva dotazy: 1. co to je vlastně za HTP?? 6V verze s 40Kw-nyní už s 44Kw- se do kombi nedávala!! Je to tedy 12V verze s 47(51)Kw?? 2. spotřeba oleje 1l/400Km není rozhodně normální(u Š 120 která má najeto 190 000Km bych to bral jako normální, ale u tohoto motoru rozhodně ne...).A tam asi bude ten problém.Do spalovacího prostoru se dostává olej a po čase zlikviduje katalyzátor. Tak a ještě třetí otázka: motor po 70 000Km nemůže žrát tolik oleje.Takže by mě zajímalo jak s ním majitel zacházel.Jen tak mimochodem známého služební Fabia 1.2 12V má najeto 180tis. Km a olej se od výměny do výměny nedolévá! Takže špatný kus(né motor) ale kus, nebo řidič- kazisvět?
A to sis dělal sám? A tos koupil takový motor s autem, nebo se to stalo z ničeho nic? A olej tam liješ jaký? Olej se většinou co vím dostává skrz písty a stěny válce a jo dělá to hustý bílý dým asi jak z komína u dieslu namodralý až černý. Bílý řidší dokáže udělat i voda, která v malém měřítku mohla být natáhnutá z inverze, ale nesmí to být třeba vidět ve zpětném zrcátku, když stojíš na křižovatce, to už je jasný potom že je to moc.
Většinou to tedy dělá těsnění hlavy válců, nebo přímo prasklá hlava. Když jde olej do válců, tak je to vskutku štěstí, většinou jde do kanálků chladícího okruhu a vzájemně se promísí. :( Chce to proměřit tlaky, než se pustíš do spodku, kde by mohla být závada a to hlava válce, pístní kroužky nebo dokonce blok motoru. :(
Na typu oleje nezáleží jak je tu zmíněno...:)kdyby jsi měl prasklou hlavu tak se ti bude ztrácet voda a pokud by úbytek oleje souvisel s dýmem tak v tom případě se většinou jedná o namodralý dým.
Býlí dým je většinou známkou že se ti do spalovacího prostoru dostala voda a pokud ne tak to často bývá i když to člověka ani nenapadne zanesený vzduchový filtr!:)
Tohle jsem řešil min.rok v létě kdy mě auto po nastartování kouřilo lehce bílý dým nakonec to byl zanesený a navlhlý vzduchový filtr.
A co se týče oleje tak příčina může být kdekoliv nemluvě o tomto náchylném motoru...nebo tato poslední výměna která proběhla nebyla zrovna ideální.V práci jsme měli taky HTP kde po skoku řemene a následné opravě začala žrát hodně olej nakonec to vyřešila výměna pístních kroužků.
Napůl Špatně! Spotřeba oleje může být špatnou volbou specifikace SAE např. 0W-30, nebo 5W-30. Asi nejlepší je olej Castrol 5W40 TXT. :D Prasklá hlava především záleží na tom kde! Může se ztrácet nejen voda, ale také mazivo, nebo prostě to praskne v pracovním prostoru a jednoduše nemáš tlak v jednom válci. Ta trhlina může být kdekoliv na té hlavě. Kanálek s mazivem praskne, když se ucpe zakarboduje bordelem. Malá pravděpodobnost, stává se přechodem z polo na syntetiku a k tomu velmi nešťastná náhoda. Ale těsnění hlavy válců třeba prdne kdekoliv, to je takový papír a jak se tam něco zanese tak to je hned. :) Namodralý dým máš pouze ve smíchání s naftou. Už jsi viděl, aby motorka kouřila modře? A to se míchá benzín s motorovým olejem úplně běžně, pokud to není stříkačka s olejovým chlazením, nebo motorová kosa,pila atd. A že by modře kouřili to jsem si teda nevšim a vono je snadný nepromíchat usazený olej v nádrži... :D Bílý hustý dým mastný je olejem. Bílý řídký dým je voda. V benzínovém motoru. S pístními kroužky souhlasím. :) Jinak v tý práci to je jasný, když se to krmí u vás Mogulem. :D
Ok beru zpět, modře to kouří, ale to už musí být hrubo a to je jedině přes ty opotřebené, či zapečené pístní kroužky, ale to jsem taky psal zprvu. Tak se mi to asi ještě nestalo, abych to přehnal s olejem u motorky. :D A jestli to žere olej, tak nevím do fabky vleze sotva 3litry. Takže jako blbý...
Tak v tomto případě ANO ovšem beru v potaz že ví co tam má dát za olej...:)
Jinak s tím Mogulem...:D tím to určitě není..:) Mogul se stejnými specifikacemi jako třeba Castrol není o nic horší. Je to spíše tím že motor HTP není dělaný na nějaké divočení a na to aby za dva roky najel ještě jako služební auto na které nikdo nebere moc ohledu třeba 100 tisíc kilometrů. TDI na Mogulu jezdí až třetím rokem s nájezdem přes 200 tisíc a nic mu není to samé HDI opět Mogul 250 tisíc a pořád jede.
Ale nebudeme rozebírat starou kapitolu...:D jinak s tím modrým dýmem jsem odjezdil se starým Ventem snad 50 tisíc kilometrů sice netopilo :D žralo olej a jednoho krásného dne začala frčet ze zadní strany motoru voda a konečná.
Cha někdy v období sametové frašky dostal jeden známý služební TAZ 1203,co Slováci vyráběli už s katalyzátorem.On byl kooperátor jednoho pražského ČKD a hrozně se smál,když z každé třetí jízdy přijel na špagátě nebo podvalníku.Měl totiž klidnou povahu,ne každý ji má.Každopádně pravil - zlatá všechna auta bez katalyzátoru a počítačem řízeného vstřikování.....jenže to už bohužel u nových jaksi není.....
Je to motorem, tenhle je fakt spatnej, jakou mate spotrebu oleje? Momentalne mi to dela 1l/400 km, podle servisu normalni, podle mne neskutecne!!!! Odejde mi katalyzator, o tom jsem presvedcen, uz jednou zasvitil, ale servis to zhasnul, ze prej se nic nedeje. Jenom tahaj z lidi penize. To auto prodavam, ale spis bych to nechal sesrotovat :-)))
No jo další majitel bude mat smolu.Opět past políčená na nějakého ubožáka.Zase budeme číst nějakou povedenou recenzi na tuto Fabii-ako že si zase nekůpim škodu.Jinak opravdu jsem neslyšel že by katalizátor na 1.2HTP odcházel na denním pořádku.Ono ani nejde o to jestli jste tankoval u Slovnaftu nebo kde, ale co jste tankoval....
Keby si si čítal viac recenzíí na fabie, možno by si si ju nekúpil.Absolútna pravda-fabiu 1.2 HTP kúpiť za viac ako 400tisíc.....nechápem..za tie peniaze by si mohol mať fakt lepšie auto. Dufam že na budúce už pri kúpe na škodovku ani nepomyslíš. Mám svoju skúsenosť-mal som jednu, boli snou velké problémy a nakoniec ma s toho vyslobodil šikovný zlodej :-))) odvtedy sa smejem na zoznamoch ukradnutých aut, ktoré sú preplnené škodovkami (octavie,fabie,superby) čo dodať na záver?...sprav si nabudúce apoň aký taký prieskum predtým ako určitý typ auta kúpiš. Prajem ti aby si sa ho čo najskôr šikovne zbavil :-) další majitel bude mať smolu :-) ale o tom to je :-)
Dej tam univerzalní katalyzátor (cena cca 3000Kč) a ten krám prodej i s prodělkem. Je to holt smůla, když se ti posírá auto, co máš od nova. Holt škoda.
nevím co na to říci, ale koupit fabku s 1.2 htp za 440 000 to jste fakt bohatý člověk. Za ty peníze by se dalo koupit i auto o třídu výše s přiměřenou motorizací - fakt nechápu, že někdo dá 440 tis za fabku
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Za 440 litru muzes mit takovy voz o kterem se ti mohlo treba pred 5-10-ti lety mohlo jen zdat to mi ver ! A o Fabce se ti jiste nezdalo... :-D
04.04.2009 | 13:04:10 | jamieson Reagovat
HAHAHA
LOL... Fobia 1,2 HTP (= Hovno To Pojede) za 440 000,- sk ... NIKDY ! :-)
24.12.2008 | 14:31:29 | Proky Reagovat
aj ja som obeť
Plne zdieľam vaše pocity a starosti.Aj ja som sa stal otrokom svojho katalyzátora.Nepomohol mi ale ani univerzál a na 20tis. originál sa neodvážim.No zabijem sa keď mám to auto rád?
04.01.2008 | 19:25:55 | pixel Reagovat
To Tom
No kdyt ja rikam , ze to neni normalni a take jsem si pri koupi myslel, ze nebudu muset dolevat, ale realita je uplne jina. A rozhodne s tim nejezdim jako prase, spise delsi vzdalenosti, proste mel jsem smulu...Jsem rad, ze slysim, ze po 180 tis to muze byt v pohode, ja mam pulku a v pohode nejsem.
01.10.2007 | 18:06:48 | Honza Reagovat
A ještě pro Toma
A v nabídce byl už regulérně začátkem roku když nam měli kupovat nový služebky tak jsem se děsil že to koupí naštestí vyhrál na firmě rozum a máme 1,4 a to je přece jenom o něčem jiném.
01.10.2007 | 13:20:01 | sparrow1 Reagovat
Pro Toma II
Nenech se zmást první nabídkou tam píšou motory 1,2 47kw ale když jdeš na další stranu tam už je 40kw v nabídce za 280tis. fakt kauf
01.10.2007 | 13:15:58 | sparrow1 Reagovat
Pro Toma
Je to k nevíře ale tenhle silný motor se dával i do kombi sice na přání ale šlo to a těd se nabízí zcela regulérně
http://cc.skoda-auto.com/cze/cc_6_finish.htm?SessIdentifier=SI0 to je holt smutná pravda.
01.10.2007 | 13:12:32 | sparrow1 Reagovat
Dva dotazy: 1. co to je vlastně za HTP?? 6V verze s 40Kw-nyní už s 44Kw- se do kombi nedávala!! Je to tedy 12V verze s 47(51)Kw?? 2. spotřeba oleje 1l/400Km není rozhodně normální(u Š 120 která má najeto 190 000Km bych to bral jako normální, ale u tohoto motoru rozhodně ne...).A tam asi bude ten problém.Do spalovacího prostoru se dostává olej a po čase zlikviduje katalyzátor. Tak a ještě třetí otázka: motor po 70 000Km nemůže žrát tolik oleje.Takže by mě zajímalo jak s ním majitel zacházel.Jen tak mimochodem známého služební Fabia 1.2 12V má najeto 180tis. Km a olej se od výměny do výměny nedolévá! Takže špatný kus(né motor) ale kus, nebo řidič- kazisvět?
01.10.2007 | 10:37:27 | Tom Reagovat
RE:
mam fabii 1,2 http 40kw nové vodítka,vačková hřídel,gufero,ventily zabroušené a pořád žere olej a kouří bílý dým z výfuku
21.01.2014 | 17:09:32 | patriot | 80.251.251.* Reagovat
RE:
A to sis dělal sám? A tos koupil takový motor s autem, nebo se to stalo z ničeho nic? A olej tam liješ jaký?
Olej se většinou co vím dostává skrz písty a stěny válce a jo dělá to hustý bílý dým asi jak z komína u dieslu namodralý až černý. Bílý řidší dokáže udělat i voda, která v malém měřítku mohla být natáhnutá z inverze, ale nesmí to být třeba vidět ve zpětném zrcátku, když stojíš na křižovatce, to už je jasný potom že je to moc.
Většinou to tedy dělá těsnění hlavy válců, nebo přímo prasklá hlava. Když jde olej do válců, tak je to vskutku štěstí, většinou jde do kanálků chladícího okruhu a vzájemně se promísí. :(
Chce to proměřit tlaky, než se pustíš do spodku, kde by mohla být závada a to hlava válce, pístní kroužky nebo dokonce blok motoru. :(
22.01.2014 | 06:50:12 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:
Olej tam leje olejový takže zbývají jen vstřiky.
22.01.2014 | 12:11:58 | | 88.100.179.* Reagovat
RE:
Na typu oleje nezáleží jak je tu zmíněno...:)kdyby jsi měl prasklou hlavu tak se ti bude ztrácet voda a pokud by úbytek oleje souvisel s dýmem tak v tom případě se většinou jedná o namodralý dým.
Býlí dým je většinou známkou že se ti do spalovacího prostoru dostala voda a pokud ne tak to často bývá i když to člověka ani nenapadne zanesený vzduchový filtr!:)
Tohle jsem řešil min.rok v létě kdy mě auto po nastartování kouřilo lehce bílý dým nakonec to byl zanesený a navlhlý vzduchový filtr.
A co se týče oleje tak příčina může být kdekoliv nemluvě o tomto náchylném motoru...nebo tato poslední výměna která proběhla nebyla zrovna ideální.V práci jsme měli taky HTP kde po skoku řemene a následné opravě začala žrát hodně olej nakonec to vyřešila výměna pístních kroužků.
22.01.2014 | 14:24:49 | | 94.112.170.* Reagovat
RE:
Napůl Špatně!
Spotřeba oleje může být špatnou volbou specifikace SAE např. 0W-30, nebo 5W-30. Asi nejlepší je olej Castrol 5W40 TXT. :D
Prasklá hlava především záleží na tom kde! Může se ztrácet nejen voda, ale také mazivo, nebo prostě to praskne v pracovním prostoru a jednoduše nemáš tlak v jednom válci. Ta trhlina může být kdekoliv na té hlavě. Kanálek s mazivem praskne, když se ucpe zakarboduje bordelem. Malá pravděpodobnost, stává se přechodem z polo na syntetiku a k tomu velmi nešťastná náhoda. Ale těsnění hlavy válců třeba prdne kdekoliv, to je takový papír a jak se tam něco zanese tak to je hned. :)
Namodralý dým máš pouze ve smíchání s naftou. Už jsi viděl, aby motorka kouřila modře? A to se míchá benzín s motorovým olejem úplně běžně, pokud to není stříkačka s olejovým chlazením, nebo motorová kosa,pila atd. A že by modře kouřili to jsem si teda nevšim a vono je snadný nepromíchat usazený olej v nádrži... :D
Bílý hustý dým mastný je olejem. Bílý řídký dým je voda. V benzínovém motoru.
S pístními kroužky souhlasím. :)
Jinak v tý práci to je jasný, když se to krmí u vás Mogulem. :D
22.01.2014 | 16:47:45 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE:
Ok beru zpět, modře to kouří, ale to už musí být hrubo a to je jedině přes ty opotřebené, či zapečené pístní kroužky, ale to jsem taky psal zprvu. Tak se mi to asi ještě nestalo, abych to přehnal s olejem u motorky. :D
A jestli to žere olej, tak nevím do fabky vleze sotva 3litry. Takže jako blbý...
22.01.2014 | 17:01:09 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE:
Tak v tomto případě ANO ovšem beru v potaz že ví co tam má dát za olej...:)
Jinak s tím Mogulem...:D tím to určitě není..:) Mogul se stejnými specifikacemi jako třeba Castrol není o nic horší.
Je to spíše tím že motor HTP není dělaný na nějaké divočení a na to aby za dva roky najel ještě jako služební auto na které nikdo nebere moc ohledu třeba 100 tisíc kilometrů. TDI na Mogulu jezdí až třetím rokem s nájezdem přes 200 tisíc a nic mu není to samé HDI opět Mogul 250 tisíc a pořád jede.
Ale nebudeme rozebírat starou kapitolu...:D jinak s tím modrým dýmem jsem odjezdil se starým Ventem snad 50 tisíc kilometrů sice netopilo :D žralo olej a jednoho krásného dne začala frčet ze zadní strany motoru voda a konečná.
22.01.2014 | 17:27:21 | | 94.112.170.* Reagovat
Cha někdy v období sametové frašky dostal jeden známý služební TAZ 1203,co Slováci vyráběli už s katalyzátorem.On byl kooperátor jednoho pražského ČKD a hrozně se smál,když z každé třetí jízdy přijel na špagátě nebo podvalníku.Měl totiž klidnou povahu,ne každý ji má.Každopádně pravil - zlatá všechna auta bez katalyzátoru a počítačem řízeného vstřikování.....jenže to už bohužel u nových jaksi není.....
01.10.2007 | 10:31:53 | Reagovat
Jo, je to Polo 1.2, 6V, r.v. 2003...pisu o nem v recenzi na jinem miste...
30.09.2007 | 23:46:19 | Honza Reagovat
ach jo
Je to motorem, tenhle je fakt spatnej, jakou mate spotrebu oleje? Momentalne mi to dela 1l/400 km, podle servisu normalni, podle mne neskutecne!!!! Odejde mi katalyzator, o tom jsem presvedcen, uz jednou zasvitil, ale servis to zhasnul, ze prej se nic nedeje. Jenom tahaj z lidi penize. To auto prodavam, ale spis bych to nechal sesrotovat :-)))
30.09.2007 | 23:43:59 | Honza Reagovat
No však ti ji taky nikdo nenutí.Nebo jo?
30.09.2007 | 23:14:30 | Reagovat
Já osobně si myslim že fabka je velký krám,nikdy bych si škodovku nekoupil!!!
30.09.2007 | 22:48:34 | Pepa Reagovat
No jo další majitel bude mat smolu.Opět past políčená na nějakého ubožáka.Zase budeme číst nějakou povedenou recenzi na tuto Fabii-ako že si zase nekůpim škodu.Jinak opravdu jsem neslyšel že by katalizátor na 1.2HTP odcházel na denním pořádku.Ono ani nejde o to jestli jste tankoval u Slovnaftu nebo kde, ale co jste tankoval....
30.09.2007 | 22:33:35 | Reagovat
nevedomosť?
Keby si si čítal viac recenzíí na fabie, možno by si si ju nekúpil.Absolútna pravda-fabiu 1.2 HTP kúpiť za viac ako 400tisíc.....nechápem..za tie peniaze by si mohol mať fakt lepšie auto. Dufam že na budúce už pri kúpe na škodovku ani nepomyslíš. Mám svoju skúsenosť-mal som jednu, boli snou velké problémy a nakoniec ma s toho vyslobodil šikovný zlodej :-))) odvtedy sa smejem na zoznamoch ukradnutých aut, ktoré sú preplnené škodovkami (octavie,fabie,superby) čo dodať na záver?...sprav si nabudúce apoň aký taký prieskum predtým ako určitý typ auta kúpiš. Prajem ti aby si sa ho čo najskôr šikovne zbavil :-) další majitel bude mať smolu :-) ale o tom to je :-)
30.09.2007 | 17:48:59 | jojo Reagovat
Dej tam univerzalní katalyzátor (cena cca 3000Kč) a ten krám prodej i s prodělkem. Je to holt smůla, když se ti posírá auto, co máš od nova. Holt škoda.
30.09.2007 | 16:54:55 | Radek Reagovat
Anonyme
Ale 440 tisíc Sk počítej směnný kurs
30.09.2007 | 14:44:52 | KubikCv Reagovat
nevím co na to říci, ale koupit fabku s 1.2 htp za 440 000 to jste fakt bohatý člověk. Za ty peníze by se dalo koupit i auto o třídu výše s přiměřenou motorizací - fakt nechápu, že někdo dá 440 tis za fabku
30.09.2007 | 14:34:51 | Reagovat