Recenze Škoda Fabia combi ELEGANCE
“Má toho za sebou hodně.”

Autor recenze: Hermi (25 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:1.4 16V 74KW Stav km při koupi:88 000 km Stav km nyní:95 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 měsíce Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 23. 12. 2007

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Favorit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

vadná řídící jednotka ABS
nefunkční ovladače elektrického stahování oken (u spolujezdce a vlevo vzadu)
občas hlučný motorek ventilátoru
vrzání v interiéru
zatékání do kufru
nesouměrné zadní sedačky
"škvrčící" startér
únik oleje z motoru


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto mám jen čtyři měsíce a najel jsem cca. 6tis. Moje dosavadní zkušenosti:
"Zprostředkovatel" velmi neodborně přetáčel kilometry a při tom přetáčení poškodil snímač rychlosti. Ve stejném čase odešla řídící jednotka ABS (to vše během prvního týdne), a tak byl oříšek na světě. Ten snímač hlásila diagnostika, takže za 1.000 kč mi ho vyměnili, ale kontrolka elektroniky svítila dál. Nakonec technik zjistil, že to je řídící jednotka ABS a ta stojí v originálu 30tis.-takže ERROR. Naštěstí měl známéno co bere díly z vrakáče, takže řídící jednotka z bourané oktávky stála 3litry.

Od té doby vše v pořádku. Samotné závady se kromě zmiňované kontrolky neprojevovaly nezkušenému řidiči nijak. Nicméně technikovi se nezdal výkon motoru a tak přišel na ten snímač. Řídíci jednotka fungovala v nouzovém režimu a to prý míchá ne zrovna optimální směs. Faktem je, že po té opravě to jezdí trochu lépe. Další problém, který mě obtěžoval byl "skřípějící" startér. Vyčištění a výměna nějakých dílů mě stála 1.600 kč a je klid. Jina jsem nechal ještě vyměnit dva spínače oken (2x350 kč). Bohužel cca. po 10 dnech se mi stalo, že mi za jízdy sjelo zkadní okénko dolů a nešlo vytáhnout nahoru. V servisu mi reklamaci neuznali, s tím, že to vypadlo z "kolejničky" a oprava by stálo dalších 14 stovek, tak jsem je poslal do pr... a na jaře se na to podívám sám. Stejný problém s oknem je i vzadu za řidičem, takže zadní okínka vůbec nestahuju.

Jinak jsem žádné závady neřešil, ale trápí mně spousta drobností. Především vrzání v interiéru. S příchodem mrazů začaly vrzat sedačky, zadní roletka a další zvuky jsem zaregistroval ve spoji mezi oplastováním zadního sloupku a desky zadních reproduktorů. Todle vrzání je hodně nepříjemné a nevím jak to vyřeším, neboť prostor pro nějaké podlkládání tam prakticky není.
Další problém je zatékání do střechy, kdy voda kape (např. v myčce, nebo když hodně prší) z pod plastové hrany na konci střechy na úrovni roletky. myslím že to zatíká někde ve spoji hagusů.

Dále jsem jako problém uvedl nesouměrné zadní sedačky. Skutečně dělená sedadla ve standardní poloze nepůsobí uceleným dojmem, naopak jsou hodně rozhozené (schod tak 0,5-1cm). Myslím, že tam chybí nějaký šroub, popř. pant. Tato nerovnost je příčinou dalších zvuků.

Taky jsem psal o úniku oleje z motoru, abych se přiznal nevím jak na tom je auto teď. Asi to nepatrně prosakuje pořád, ale dramatické to nebude, protože olej neubývá. V servisu mi řekli, že se na tom mohla podepsat ta špatná směsi v důsledku toho snímače rychlosti. Olejové víčko je čisté, takže na to mrknu na jaře.
Ještě jednu zkušenost bych uvedl. Protože jsem se v minulosti přesvědčil, že laciné stěrače z hypermárketů nemá smysl kupovat, tak jsem si na fábii pořídil nové lišty BOSH AEROTWIN (za 1tis.kč) a musím říct, že jsem strašně zklamaný. Optimální výkon poskytovaly tak cca. 3 týdny a od té doby dělají šmouhy a dokonce vržou. Doporučuju zůstat u klasické konstrukce. Na favoritu jsem měl BOSH TWIN a ty vydržely rok v naprosto excelentním stavu (okna myju prakticky pořád-Ostrava samý bordel).

SUMA SUMÁRUM to může působit, že jsem koupil docela špatně. Upřímně to nepovažuju za světový kup, ale nenadávám. Z uživatelského hlediska jsem spokojený, nebýt těch pazvuků na špatných cestách, zatím to řeším hlasitější hudbou. Auto má velmi dobré jízdní vlastnosti, interiér je skutečně ve velmi dobrém stavu, sedadla jsou s favoritem k nesrovnání, řízení - všechny ovladače max. spokojenost. Trochu zklamáním je pro mně motor. Papírových 100 koní je jen papírových. Na dojmu z motoru se projevuje především váha vozu a taky fakt, že (nízký) točivý moment je posazen až do vyšších otáček. Tzn. že do cca. 2800 až 3.000 je auto zcela netečné, pak teprve výrazněji oživuje. Nejcitelněji je nástup točivého momentu poznat na dvojku, kdy při konstantním plynu auto citelně zatáhne a zrychluje právě po těch třech tisíc, pak to jde celkem rychle až do 6.000. Jenže ta spotřeba-takto jezdit, tak se nedoplatím. 90% jízd uskutečním po městě a to je problém dostat se pod 7,5 litrů - na krátkých trasách zcela nemožné. Za to mimo město to je jiné kafe. Nedávno jsem jel 600 km do polska a to jsem se nestačil divit. Při standardních dálničních 130 jsem měl průměr 6,3 litrů a ručička paliva klesala jen pozvolna.

Závěr:

Současné škodovky jsou úplně jinde než tomu bylo v minulosti. Fábie je velice dobré auto a jako nový vůz při slušném zacházení a standardní údržbě toho vydrží hodně. Pokud bych kupoval novou, tak sáhnu po 1,2 12V anebo po slabším 16v-ten je pružnější a má i menší spotřebu. Za optimální volbu, však považuju TDI, ale to se "rentuje" jen pokud člověk najede 20tis. ročně a více. Faktem je že nevýhoda vysoké pojistky se dnes už díky některým pojiš´tovnám maže.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

ALEEE

Nechci tu nijak spamovat, ale fascinuje mě, jak každej chválí jen svoje auto, ať je to daevoo, nebo Vartburg. Kdyby měl hodnotit auto který neni jeho, tak bude hanit. Taky nejsem se svou naftovou fábkou na stopro spokojenej, ač si jí spousta lidí vychvaluje, ale bohužel mi ještě chvilku sloužit musí. každej říká něco jinýho

27.04.2013 | 18:40:49 | kolemjdoucí  | 178.77.230.* Reagovat

Olej

Ahoj, četl jsem si tvojí recenzi na vůz a zajímalo by mě, jak si na to s olejem, jestli ses nesetkal s nadměrnou spotřebou motorového oleje při provozu. Mám totiž stejný motor co uvádíš také 74kw a mám najeto cca 107000 a zničeho nic začal motor dost žrát olej.

23.11.2012 | 18:30:48 | Tonda  | 90.177.230.* Reagovat

Jasny anonyme vychvaluj to...A co tak vyjadrit se k bezpecnosti tveho Tica ? To by uz tak ruzovy ovsem nebylo, ze...

15.03.2009 | 15:08:11 | jamieson Reagovat

to som teda prekvapeny ze na tak relativne drahom aute mate tolko poruch ja mam prakticki najlacnejsie auto daewoo tico ma uz 120000 km a zatial ziadna ani najmensia zavada take nieco ako zatekanie nehrozi olaj nezere absolutne spotreba 4l aide to do nemoti da to aj 150

31.01.2008 | 19:11:46 |  Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Fabia