Rok výroby:2005Typ motoru:1.4 16vStav km při koupi:37 000 kmStav km nyní:82 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5.7 l/100 kmVloženo:4. 1. 2013
Předchozí auto:Citroën Xantia 1.9 sdŠkoda Favorit 1.3Škoda 120 1.2
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Silné stránky
Jízdní vlastnosti Celkem úsporný motor Celkem pohodlné cestování i při dlouhé jízdě díky
Slabé stránky
Slabý motor Nekvalitní provedení hlavně přední nápravy,jak jse Mnoho drobností,které dokáží znepříjemnit užívání Málo prostoru,auto je příliš úzké a posádka vzadu
Závady a opravy na autě
Krom běžných servisních úkonů mě zaskočilo,že bych měl nyní měnit spoustu věcí na podvozku: gumové uložení přední nápravy,čepy,uložení předních tlumičů-ložiska atd,nejsem žádný ras,jezdím opatrně a nerovnostem a výmolům se vyhýbam,tak se mi zdá,že dělat poloviční GO přední nápravy po 80 tis km je na auto v hodnotě nového 380 tis kč trochu brzo,náhradní díly nejsou zrovna nejlevnější,např výměna rozvodů příjde na 9 000 kč,takže již dávno neplatí-české auto,levné náhradní díly.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Celkem jsem s autem spokojen.Vadí mi však mnoho věcí s ohledem na to,že auto stálo nové skoro 400 000 kč.Zde: Špatně navíjí bezbečnostní pásy,někdy nejdou navinout vůbec.Při chladnějším počasí neskutečně vrže něco na podvozku čepy,gumové uložení,silentbloky může to být cokoliv,dělá to jen někdy,takže se to špatně zjišťuje.Nejde zavřít víčko nádrže,takže jezdím s pootevřeným a jak jsem si všimnul,tak to má více Fabií.Někdy nejdou otevřít zadní 5.dveře,taktež to dělá jen někdy,tak nevím co s tím.Špatně a slabo topí,co jsem měl auta např Favorit,tak topily podstatně silněji a nezmrzal jsem v nich,tak jako ve Fabii.Málo prostoru,ti co sedí vzadu,tak mohou v tomto autě jet tak max do 50 km,jinak by je odvezla záchranka z nohama.Nechápu,jak může Škoda prezentovat své auta jako prostorné pro posádku.Co mně teď vadí nejvíc,pořídil jsem si navigaci a mám problém s přípojením nabíjení,všechny automobilky dělají zásuvku na předním panelu jen Škoda ji dělá vzadu až u řadící páky,což sebou nese problém s délkou kabelu pro nabíjení,dále to,že kabel vadí při řazení a může ho řidič i spolujezdec vytrhnout,což se mi několikrát stalo.Rád bych se dozvěděl,jak s i s tímto problémem poradili jiní uživatelé Fabie.
Ahoj,tak já mám taky tenhle rok výroby a motorizaci a přesně ty samé problémy mám taky. Naštěstí to je auto firemní a já nemusím řešit opravy. Nejvíce mě zaráží spotřeba tohoto auta,mám na LPG a v létě to jde(kolem 8L na 100 km). V zimě je to hrůza. Stále nad 9L až 9,5L na 100 km. K tomu mě dost vadí,že po každém startu i po třeba 1 min to startuje pořád na benzín a na LPG to přepne za nějakou dobu. Tudíž je docela i spotřeba benzínu. Moje soukromé auto je Accord z roku 1994 z motorem 2.0 taktéž sekvenční LPG a i z vlekem jezdím za 9,5L LPG na 100 km. Navíc moje Honda nastartuje na benzín poprvé a pak už celý den přepíná po každém startu ihned na LPG. Tak mám spotřebu benzínu zanedbatelnou. Prostě Japonec z roku 1994 předčí Fabii z roku 2007 ve všech směrech. Jak je to možné?
Já kupoval Fábku v údajných 36tis. V asi 50ti jsem měnil kosti na stabilizátoru a od té doby nic. Teď mám 176tis. Nedávno jsem vez kamaráda, který 20 let pracoval u Peugeota a střídal různé fungl nové Peugeoty a z podvozku mé fabky byl nadšen. To na retardérech nezpomaluju. Možná bude hrát roli, že mám sedana, který je sice jako auto k hovnu, ale je vyroben ve Vrchabí, kde údajně má být lepší dílenské zpracování. Víčko nádrže neřeším, jezdím na plyn. A zásuvka je opravdu řešena debilně. Koupil jsem si od číňanů nabíječku na USB a natvrdo jsem ji zavrtal do jednoho prázdného víčka vedle tlačítka rozmrazování okna.
Zdravím, z nezatvoreným víčkom nádrže som mal problém aj ja, bol vyskočený mechanizmus zatvárania, ale keď som odklonil čalúnenie kufra na strane pri vičku, tak som ho zasunul späť a všetko funguje bez problémov. Otváranie 5 dverí to je tiež ten sami problém ja som mal utrhnuté kábliky od mikrospínača, ale niekedy sa nechce otvoriť aj tak. ale po opakovanom zamkuti a odomknuti auta centrálom sa to napravi.
No fábie není uplně špatná, ale spousta dílů je podimenzovaná,ta gumy ramen se dělají v náhradě o dost bytelnější a řekl bych žé proti origo na věčné časy. Nejvíc ale trpí ložíska předních kol. mám vyzkoušené od SNR, ty se mi zdají za dobrá peníza z dobrou výdrží. Rozvody to je opravdu děs, i stará toyota z roku 87 16v to měla vyřešené daleko lépe. No ale máte Škoda od VW a to za to stojí.
Jinak nevím jestli se dá toto auto nazvat Českým. Levný servis a údržba skončila u Felicie zbytek je stejný nebo i dražší jako většina aut. Navíc další věc je ta,že nejen servis či údržba není nějak laciná.Ale i ceny škodovek jsou u nás nejvyšší než kdekoliv jinde.
Zdar,máš ověřený kilometry?Při těchhle km se mění max tyčky stabilizátoru a tyhle věcy co píšeš odcházej až tak při 200 000 km nebo se tě snažej natáhnout v servisu a chtěj ti vyměnit půlku auta i když to není potřeba.
Tak nevím jak stará Fabia ale ta nová je tyčkami stabilizátorů už profláknutá.Nejčastější výměna dílu co se toho auta týče. Na služební 1.2 TSI výměna asi po 40 tisících kilometrech a další po dalších 30-40 tisících.Kde jaký mechanik či slušný prodejce vám o tom řekne.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Podvozek
Ahoj,tak já mám taky tenhle rok výroby a motorizaci a přesně ty samé problémy mám taky. Naštěstí to je auto firemní a já nemusím řešit opravy. Nejvíce mě zaráží spotřeba tohoto auta,mám na LPG a v létě to jde(kolem 8L na 100 km). V zimě je to hrůza. Stále nad 9L až 9,5L na 100 km. K tomu mě dost vadí,že po každém startu i po třeba 1 min to startuje pořád na benzín a na LPG to přepne za nějakou dobu. Tudíž je docela i spotřeba benzínu. Moje soukromé auto je Accord z roku 1994 z motorem 2.0 taktéž sekvenční LPG a i z vlekem jezdím za 9,5L LPG na 100 km. Navíc moje Honda nastartuje na benzín poprvé a pak už celý den přepíná po každém startu ihned na LPG. Tak mám spotřebu benzínu zanedbatelnou. Prostě Japonec z roku 1994 předčí Fabii z roku 2007 ve všech směrech. Jak je to možné?
04.12.2016 | 10:29:11 | kelenda | 94.125.216.* Reagovat
Já s podvozkem problém nemám
Já kupoval Fábku v údajných 36tis. V asi 50ti jsem měnil kosti na stabilizátoru a od té doby nic. Teď mám 176tis. Nedávno jsem vez kamaráda, který 20 let pracoval u Peugeota a střídal různé fungl nové Peugeoty a z podvozku mé fabky byl nadšen. To na retardérech nezpomaluju. Možná bude hrát roli, že mám sedana, který je sice jako auto k hovnu, ale je vyroben ve Vrchabí, kde údajně má být lepší dílenské zpracování.
Víčko nádrže neřeším, jezdím na plyn. A zásuvka je opravdu řešena debilně. Koupil jsem si od číňanů nabíječku na USB a natvrdo jsem ji zavrtal do jednoho prázdného víčka vedle tlačítka rozmrazování okna.
12.09.2015 | 09:42:51 | Tomiq | 80.92.248.* Reagovat
víčko nádrže, otváranie 5 dvere
Zdravím, z nezatvoreným víčkom nádrže som mal problém aj ja, bol vyskočený mechanizmus zatvárania, ale keď som odklonil čalúnenie kufra na strane pri vičku, tak som ho zasunul späť a všetko funguje bez problémov. Otváranie 5 dverí to je tiež ten sami problém ja som mal utrhnuté kábliky od mikrospínača, ale niekedy sa nechce otvoriť aj tak. ale po opakovanom zamkuti a odomknuti auta centrálom sa to napravi.
04.02.2013 | 13:13:00 | mahony | 85.135.185.* Reagovat
Škoda
No fábie není uplně špatná, ale spousta dílů je podimenzovaná,ta gumy ramen se dělají v náhradě o dost bytelnější a řekl bych žé proti origo na věčné časy. Nejvíc ale trpí ložíska předních kol.
mám vyzkoušené od SNR, ty se mi zdají za dobrá peníza z dobrou výdrží. Rozvody to je opravdu děs, i stará toyota z roku 87 16v to měla vyřešené daleko lépe. No ale máte Škoda od VW a to za to stojí.
05.01.2013 | 19:35:39 | Bebe | 178.255.168.* Reagovat
Jinak nevím jestli se dá toto auto nazvat Českým.
Levný servis a údržba skončila u Felicie zbytek je stejný nebo i dražší jako většina aut.
Navíc další věc je ta,že nejen servis či údržba není nějak laciná.Ale i ceny škodovek jsou u nás nejvyšší než kdekoliv jinde.
04.01.2013 | 21:33:50 | | 78.102.114.* Reagovat
Zdar,máš ověřený kilometry?Při těchhle km se mění max tyčky stabilizátoru a tyhle věcy co píšeš odcházej až tak při 200 000 km nebo se tě snažej natáhnout v servisu a chtěj ti vyměnit půlku auta i když to není potřeba.
04.01.2013 | 19:54:41 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE:
Tak nevím jak stará Fabia ale ta nová je tyčkami stabilizátorů už profláknutá.Nejčastější výměna dílu co se toho auta týče.
Na služební 1.2 TSI výměna asi po 40 tisících kilometrech a další po dalších 30-40 tisících.Kde jaký mechanik či slušný prodejce vám o tom řekne.
04.01.2013 | 20:40:33 | | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Kilometry souhlasí na 100%,auto bylo koupeno ve značkové prodejně,a bylo tam i poctivě servisováno.
05.01.2013 | 14:12:47 | Ladik | 213.155.243.* Reagovat