Rok výroby:2003Typ motoru:50KW/1.4 MPIStav km při koupi:42 000 kmStav km nyní:53 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:19. 9. 2007
Po koupi (ojetina) preventivně výměna svíček, filtry, kapaliny...
Hodnocení a zkušenosti s autem
Potřebovali jsme koupit novější auto, přeci jenom favorit byl dobrý když jsme stavěli, ale trochu už nedostačoval :-)
Vzhledem k naší nechuti se zadlužovat, jsme se rozhodli pro koupi ojetiny. Na nové prostě cash nebylo.I kdyby bylo, hledal bych předváděcí vůz apod.(lepší poměr cena /výkon)
Naše požadavky: menší auto se slušným kufrem pro dva dospělé, výhledově jedno mimino.Do pěti let půjde auto z domu a pořídíme větší - druhé dítě apod.
Vzhledem k předchozím dobrým zkušenostem jsme koukali po Toyotě, Nissanu, případně Peugeotu. Bohužel ukázalo se, že koupě vozů těchto značek je nad naše možnosti.Myslím tím auta stáří 2002 + a najeto max 50.000 km.Pokud jsem viděl vozidla s náletem okolo/přes 100.000km tak už to byla docela tragedie.
Vybrali jsme Fabia combi 1.4 MPI , slušný stav, relativně nízký počet najetých km rozumná výbava a autorizovaný servis(i když nevím jestli tohle je výhra).
Často je diskutována spotřeba tohoto motoru.Takže opravdu měřená je město/příměsto 6,9l; silnice I.třída 6.5l, dálnice dálky 5.5l/100km.Podotýkám, že jezdíme pouze ve dvou, s přibývajícími kilogrami spotřeba stoupá, ale v podstatě jsem se nedostal přes 7.6l/100km. K moři rozumně naložení...žádné konzervy :-)... jsem ujeli na jednu nádrž 40l-680km, přes alpy a rakouské rychlostní limity. Pro srovnání - 1.4 16V je silnější, ale i dost poruchový(řídící jednotka).Jinak na město lze doporučit spíše 1.2HTP 50 kw, tam je opravdu super,ale nesmíte vytáhnout paty.Mimo město prostě auto nejede.
Další věc je výkon motoru.Tady je potřeba přiznat, že přebytkem výkonu neoplývá, 50kw na combi je tak tak.Nicméně pokud se člověk naučí chápat co ten motor chce, tak ve dvou lidech se jet dá a celkem svižně a s rozumnou spotřebou, přičemž rozumné předjíždění no problem.(na rozdíl od HTP)
Jízdní vlastnosti - tady opravdu nemám problém, Fabie sedí dobře, tvrdší podvozek oproti třeba Peugeotu mi velmi vyhovuje, auto se chová velmi čitelně...mám dokonce subjektivní pocit že combi snese o trochu víc než hatchback?! Na druhou stranu je citlivější na boční vítr ve vysokých rychlostech.Hodně oceňuji i krátké a přesné řazení.(oproti francouzům) Menší mínus mají u mne brzdy, nikdy mne sice nevypekly, ale auto se dá opravdu dost rozjet a v nějaké krizové situaci by už nemuseli stíhat. Nicméně do 140km/hod myslím s rezervou.
Kvalita zpracování - dobré slícování, kvalitní čalounění, nižší hlučnost a nic nevrže - na to mají vliv kvalitnější plasty, standardní vržou dost hrozně i odhlučnění je horší,ergonometrie patří myslím v rámci téhle kategorie k těm lepším.(možná je to síla zvyku) Jediná výtka směřuje k drobnému chvění pravého vnějšího zrcátka.Možná je to běžné, ale jinde jsem to nezaznamenal.
Vnitřní prostor - tady bych chtěl varovat,nejedná se o rodinný stěhovák, jak jsem se někde dočetl.My jsme auto kupovali s tím, že jsme sami dva a combi má rozumně velký kufr. Ale celá rodina se do Fabie bude skládat celkem těžko. Místa na přeních sedadlech je dost i pro větší lidi ,ale za cenu toho, že dozadu se vejde už jen mimino a nebo taška s laptopem. No dobře, svezete se i ve čtyřech, ale pohodlné to nebude. Jinak hlavou o strop nedře ani dvou metrový kamarád.(výškově stavitelné sedadlo)Kufr je opravdu prostorný a dobře přístupný.
Nad Škodou jsme původně vůbec neuvažovali, nicméně jak šel čas a já viděl další a další "funglovky" jiných značek, změnil jsem názor.V práci používám několik Fabií, různý ročník, různá motorizace a mám tak celkem dobrou představu jak ta auta vypadají do/po 100.000km.Musím říct, že jsou na tom co do opotřebovanosti nesrovnatelně lépe než konkurence.A to se jedná o služební vozidla.Takže ač mi to bylo trochu proti srsti, nakonec jsem se rozhodl pro Fabku.
Celý ten elaborát jsem vytvořil v reakci na některé přehnaně odmítavé recenze na Fabii, jaký je to šrot, jak to nejede, jak za ty prachy si mohl mít apod. Dal jsem si opravdu záležet, ale za stejné peníze jsem nic lepšího nesehnal.Přidat tak 70.000kč výběr by se zvětšil, ale to je jiná debata.
Jinak hodnotit auto po cca 10 tis km je brzo, ale nešlo mi primárně o tohle jedno, spíš o typ jako takový.Fabka opravdu není špatné auto,mám na nich najeto okolo 90tis.km,takže pokud koupíte auto v rozumném stavu tak by Vás mělo dovézt k hranici 100 tis.km bez problémů.Pak je to kus od kusu.
Fakt dobrá recenzia mam 1.2 a chodievam aj na otcovej 1.4 to isté ako autor recenzie. K tym motorom 1.4 má oproti 1.2 lepší zvuk a môj pocit že ťahá od 3500 otáčok čo u 1.2 ide už od nižších otáčok rovnomerne a práve pri vyšších stráca dych a spotreba jasne hovorí v prospech 1.2. Ešte jedna vec nezdá sa mi ze by bolo na zadných sedadlách malo miesta.
No recenze je vcelku obsahla jen nerozumim tomu proc jsi chtel jenom vuz do 100-tis. km.Drviva vetsina vozu vydrzi i mnohem dele.Muj benzin ma pres 170-tis a je jako novy (motoricky).Jinak kamarad pred nedavnem jeste prodal starou Audi 80 1.9TDI r.v. 95 s 500 000 km ! Sice za nej dostal jenom 20-tis Kč ale auto je stale pojizdni a v poho jede.Takze kvalitni vozy (hlavne dieselove) vydrzi fakt moc ! Cus.
Škoda Fabia - benzínové auto v segmentu 2.nejlevnější na trhu, nevydrží půl milionu km. Já mám najeto 250 tisíc km (Opel Vectra, r.v.1993) a auto jezdí pořád velmi pěkně. Ovšem jeho ceníková cena v roce 1993 byla 616.000 Kč. To jaksi nelze srovnávat s Fabií ani náhodou. To Tebou zmiňované Audi 80 TDI v roce 95 stálo nové cca 200.000,- Kč ??
Zrovna staré MPi motory se koncernu, co do spolehlivosti povedli a nemají problém najet 500tkm, pokud se u nich mění pravidelně olej, více opravdu nepotřebují a dokonce není problém ani přesluhovat s rozvodovým řetězem. Dokonce si výtečně rozumí i s LPG. U motorizace 1,3 (Felicia) a 1,4 MPi (Fabia) občas mohlo dojít k poškození těsnění pod hlavou, ale stačilo vyměnit a jezdilo to bez problémů dále. Je fakt, že u Škodovky platí, že čím bohatší výbava, tím více problémů a poruch, ale zrovna MPi motory jsou neskutečné držáky a to píšu jako někdo, kdo koncern opravdu nemusí, právě díky jeho nespolehlivosti a poruchovosti.
Chtěl bych napsat něco k těm vibracím 1,4 MPI odspodu. Dostal jsem před 2 lety Fábii Combi s tímto motorem jako náhradní vůz. Byl jsem na ni dost zvědavý, protože jezdím i s Felícií 1,3 MPI a chtěl jsem to porovnat. Auto mělo najeto asi 10 tisíc. Motor se po nastartování zřetelně klepal (byl neklidný) a odspoda byl strašně slabý (bez výrazného přidání plynu jsem se nerozjel, za týden používání mi to chcíplo při rozjezdu snad 20x). Když se motor roztočil, tak už to šlo. Přičítal jsem to špatnému seřízení, snad ventily, dost mě to zaskočilo. V porovnání s 1,3 MPI z Felície to byla odspoda katastrofa, protože ten je fakt dost dobrý v celém rozsahu otáček (až na tu hlučnost nahoře). Ale bral jsem to jako 1 horší kus a víc jsem to neřešil. Teď tady po reakcích vidím, že to vůbec není kusová zaležitost, že tam asi něco je. Zřejmě se vývoj moc nepovedl a Škodováci to věděli. Podotýkám, že Škodovky mám rád, jezdím s nima. Píšu pouze to, co jsem si vyzkoušel.
Ahoj priatelia spoza rieky Moravy.Čítam a čítam príspevky v reakcii na pôvodný článok a nestíham sa diviť. Tento model Fabie, r.v.2002 ,stav na tachometri 87000 km, som kupoval presne pred rokom.Bol som prekvapený perfektným radením v porovnaní s nemenovaným francúzom... Ale to hlavné ,spotreba mi vychádza v meste necelých 8l / asi 7,6 l/ no a mimo mesto pri štandardných 140 km /h cca.6,8 l. Tak o čom sa tu všetci hádajú?
Tak jsme si přečetl ty reakce, a něco je potřeba dodat. Tužším řazením bylo myšleno, že při řazení sice cítím určitý odpor, ale jednotlivé převodové stupně tam padají přesně, rychle a není třeba kvedlat a hledat, až to "tam spadne" jako u některých jiných renomovaných vozů... Možná trochu nešikovně podáno. Sorry. Na ušním jsem byl nedávno, nechal jsem si udělat kompletní audio vyšetření s propískáním ve slyšitelném pásmu a byl jsem ubezpečen, že vše v pořádku. Takže lituju vlastníky jiných škodovek s vibracemi, asi některé kusy ročníku 2001 těmito kupodivu nectnostmi netrpěly, pokud to má být tak strašná závada. Naše to opravdu nedělá. Spotřeba 10 a více litrů při 120 až 150 km/h na dálnici při 4 lidech někomu připadá u Fabie 1.4 50 kW závratná? A co čekal, že u této motorizace pojede za 7, 5 litrů při otáčkách kolem 4000/min? Pokud je motor dobře zajetý a nevozíš sebou trvale 4 pasažéry , tak to musí odspoda svižně jet, samo že při předjíždění to je třeba vytočit skoro do maxima. Nejsem sebevrah, abych předjížděl při 2000 ot. Jinak příspěvky pěkné, jenom mám trochu pocit, že někdo od auta , které je stavěno na cca 120 km/h po běžných silnicích, (po dálnici bych s tím kvůli vysokým otáčkám při 130 a hluku fakt nechtěl jezdit) čeká, že to pojede jako sportovní dvoulitr. Chlapi, kupte si pořádný silný auto, když si chcete zajezdit. Opakuju, že jako služební pro nespěchající běžné řidiče je to ideální auto, i z hlediska provozních nákladů.
Nemá smysl se tu hádat, ale něco musím uvést na pravou míru. Onofrey- dobře vím co můžu čekat od 8-ventilu a pravě proto bych čekal, že zkrátka pojede pěkně odspodu, želbohu to se u 1.4 ohv jaksi nedaří, ten motor je vespod mrtvý, měl jsem ho 2 roky,tak snad něco o něm vím, naopak vibrace má menší než HTP, které mám nyní , to je pravda, ovšem ve všech dalších hlavních ukazatelích zaostává za HTP. Zkrátka bych od objemu 1.4 čekal mnohem více, čili je dobře že již dosloužil. Jo a nesrovnávejte tu 1.4 16 v- to je trošku jiná pohádka- bohužel i finančně.
Jezdím 1,4 59kw Kombi r.v 2007 a spotřebu mám venku do 6,5 po Praze 7,5 a dálnice třeba trasa Praha-Brno pořád 140-150 teda pokud tam zrovna nejede kamion což je často do 8l.Zajímavý ovšem je že v zahraničí žere mín asi lepší silnice cestou k moři jsem měl spotřebu 6,4L spolehlivě spočítáno né podle pal.počítače.Tou starou 1,4 Mpi 44kw verze jsem kdysi v plném obsazeni 4lidi bagáž(fakt hrúza byla to krátká verze takže věci všude) jel do Chorvatska celkem jsme jí šetřili tak spotřeba byla 7,5.takže myslím že autor spotřebu trochu snižuje že by mu jezdila dálnici za 5,5 bych se dost divil i proto že co vím tak 50kw byla paradoxně horší než 44kw ale těch 10l co píše Mozzila mě zase přijde moc myslím že pravda je někde okolo těch 8l.
Tak to jenom potvrzuješ co říkám já.-lidi co znám s 1,4 Mpi mají o 1,5 l vyšší než já - tedy 6,8 + 1,5 rovná se 8,3 .Moje zkušenost při velmi lehce razantní jízdě 8 l,plně naloženo dálnice 10l,nevím čemu se divíš.Naše firma používá těchto vozů několik set,věř mi,že se nejedná o ojedinělý kus
Tak nevím já jezdil s 1,4 Mpi 44kw za průměrných 7l a brzda provozu jsem rozhodně nebyl.Při plném obsazení,kufr plný a kola na střeše 6.5l to jsem byl velmi překvapen.Ověřeno plná plná.Rozhodně trhač asfaltu jsem nebyl to je jasné,ale ani brzdou provozu.
Jezdím s 1.4 16V 59kw MR2008 spotřeba od novoty 6,2-6,8 svižná jízda a pokud ji začnu prohánět tak mám kolem 8. A to mám combi s klimou a jezdím i naložený. Nechápu kde berete ty nesmysly se spotřebou 9-12 litrů a podobně. Nedokážu si představit jak bych měl s tím autem jezdit,abych docílil spotřeby přes 10litrů. Naučte se pořádně jezdit a pak nebudete psát nesmysly. Starší 1.4 MPI a lidi co znám jezdí o cca 1-1,5 víc než já s 16V. ..Fakt nechápu některé "odborníky"...
Tak na to musím reagovat,páč pisatel je evidentně mimo realitu.Nevím co je za výhodu,když jde ztuha řazení,to mi určitě vysvětlíš.O řízení jsem nic nepsal,vibrace motoru jsou charakteru takovýho kopnutí,řeší to u tohoto motoru na každým škodováckým foru,takže já si to nevymyslel,pozoroval jsem to na více kusech,ohledně otáček jsem psal jasně,že 1,4 tahá více odspoda než htp,ale co se týče autorovo zmíněného předjíždění,nenechá se moc vytáčet a za tím si stojím.Jestli ty předjíždíš na pětku a 2000 ot. tak jen doufám že ti nepotkám v protisměru.Spotřeba - nechá se jezdit za 7,ale taky za 11 a nedá to velkou práci.Moje zkušenost - standartní jízda,vytáčení při řazení do 3500 ot.,spotřeba 8 l- v létě.Cesta Plzen - Mikulov dálnice 120 - 150 km/h 4 lidi v autě spotřeba 10 l,což je hrůza.Pokud na volnoběh neslyšíš motor,doporučuji návštěvu ušního specialisty.Tem motor je prostě historie,jeho vývoj sahá dokonce před válku,takže jestli ho postrádáš,svez se něčím z roku 2007 třeba 1,4 v kia ceed 80kw.Tenhle starej škoda motor zapříčinil i to,že lidé považují auta s více jak 100 000 km za odepsaná,páč takovej byl standart
Moje zkušenosti se služební Fabčou stejné motorizace r. v. 2001 jsou téměř identické. Nechápu ovšem, jak může někdo do ohlasů napsat takové nesmysly jako "příšerné vibrace na volnoběh,šílená spotřeba,tužší řazení a to nesrovnatelně než HTP,menší ochota se vytočit,nad 4000 ot se nic neděje stejně jako htp...." Ten člověk buď neumí jezdit, nebo to auto má zrasovaný motor. Na naší služební fabii se střídá víc lidí , každý jezdí jinak a přesto spotřeba nepřesáhne ani v zimě 7,5 l./100 km. Vibrace na volnoběh??
absolutní souhlas já už na moji fabce 1.4 50kw combi najel 342000km!!!! A nedám dopustit!!!!!!! A přijed te se podívat tak jak vypadá nevypadala ani když vyjížděla z fabriky!!!!! den co den v provozu!!!!
pekna recenze,vsechno je tu podrobne napsany,se vsim souhlasim,akorat s tim motorem.ta 1.4 je mnohem linejsi motor jak hph sam ho mam a muzu ho jen chvalit,teda krom zvuku,tem ma 1.4 lepsi.A i spotreba da se jezdit kat o 1.5litru min nez s 1.4.A navic htp je modernejsi motor
1.4 Mpi je stary skodovacky motor s OHV rozvodom s pomerne vysokou spotrebou a emisiami,bodka. HTP okrem zvuku nie je v nicom horsi ako Mpi. Jazdil som s oboma. Mpi tiez nie je zdaleka sepok kvetin, no vo vnutri je primerane odhlucneny a zvuk nema taky drsny ako trojvalec HTP. Ak by som si mal vybrat medzi Mpi a HTP bez vahanie berem HTP...
A 40 let je víc než pět let - Tím ted myslím stáří obou motorů.Jak už jsem psal - komu nevadí zvuk tříválce - chápu žě někomu to vadit může.Osobně si myslím že by fabce slušela 1,4 typu Kia ceed 80 kw,protože je to doopravdy vydlababej ingot,těžký jako prase,ale kdo by si pak koupil Golfa za 600 000,že ano.To je dan za fůzi s WV.Ted jsem četl,že koncern vymejšlí mini auto a že škoda bude mít od něj odvozený derivát.To je přece krásný slovo plně vystihující situaci
Naprosto s tebou souhlasím.1,4 MPI jsem užíval týden jako náhradní vůz a je to prostě starý motor.Pokusil bych se srovnat - výhody:lepší zátah od spoda než 1,2,nechá se ject ve vsi 50 a čtyřka to pobere nevýhody:příšerné vibrace na volnoběh,šílená spotřeba,tužší řazení a to nesrovnatelně než HTP,menší ochota se vytočit,nad 4000 ot se nic neděje stejně jako htp,takže tomu lepšímu předjíždění moc nerozumím.Jinak subjektivním pocitem výkonu se mi zdají motory stejné,komu nevadí zvuk tříválce,je to asi lepší volba.Jinak recenze pěkná,naprosto stejnými myšlenkovými pochody jsem dospěl ke stejnému výsledku jako autor,jen při ceně ojetých fabií jsem přihodil a koupil skladovku ,při končení výroby se nechá sehnat fakt za pakatel.oficiální ceníky jsou jinde tak o 100 000,stačí internet a telefon,škodovka dává kvůli prodejním výsledkům auta na značky,takže jste druhý majitel,ale najeto nula km
Je to dobrá recenze, ale s jedním nesouhlasím, konkrétně s tím že 1.4 50kw je lepší motor než 1.2 51 kw,příp.47 kw, měl jsem fabku s tím starým OHV a ted 1.2 a 100 % je htp lepší, konkrétně mně štvala lenost a hlavně spotřeba 1.4, kterou nešlo ovlivnit a odmítala klesnout pod 8 l při ekonom. způsobu jízdy, kdežto s HTP si člověk může se spotřebou vyhrát a čistě záleží jen na řidiči za kolik jezdí. Ale je to můj subjektivní názor podpořený zkušenostmi s oběma motory- jinak souhlas.
Ďakujem za recenziu, je jasné, že ste si nič nevymýšľali a že vašou pohnútkou nebola pýcha na svoju "odbornosť". Naopak, výstižne a vyvážene ste opísali vaše skúsenosti a pocity - myslím, že len takýto druh recenzie môže pomôcť iným pri rozhodovaní.
my zas mame opel vectra 1.6 r.v. 1997 otec ju kupil v r. 1999 ako 2 rocne auto a mala najazdene cez 80 000 .Teraz po 8 rokoch ma najazdene len 122 000 nakolko otec ma aj sluzobne auto a vectru pouziva fakt malo. Teraz na nej jazdim ja, ale tiez len kratke trasy, takze kym padne 150 000 este prejde veeeeeelmi dlha doba...
Ano i taková auta se najdou, ale sváteční jezdci a starší ročníky tzv "kloboučníci" co jezdí 1 týdně na hřbitov a pak do obchodu na nákup si nekupují combi s motorem 1.4. Kdyby to byla krátká 1.2, tak bych možná i věřil...Pokud je to kupované přes bazar a né přímo od známého člověka, tak je to "stočeno"...
No 100tis není problém měl jsem před lety Tipo které mělo najeto podle tachometru 170tis. takže skutečných tak 250tis a 2roky jsem s ním jezdil bez problémú a byla to 1,4.A co se týká koupě s málo kilometry jde o to jaký model já sem třeba koupil Lantru z německa kde jí měli jako druhý auto měla najeto skutečných 64tis. a přitom byla stará 7let.
Souhlasím, najdou se takový jako tvůj děda a asi jich nebude málo... V dnešním světě mívají ale takováto auta, podle mě, aspoň ve většině případů stočený tachometr. Jinak souhlasím s Anonymem. 100 tis. km pro dnešní vozy vůbec nic není, takže bych se rozhodně neřídil pravidlem do 100 tis km ok a pak už ne....
Slušná recenze, vyvážená a reálná. Jen s tím nájezdem okolo 100.000km je spíše otázka zdvihového objemu motoru a tím související konstrukce vozu. U objemu 1.8 a nahoru těch 100.000km, při dodržení servisu, není nic. Hlavně Toyoty jsou tak lehce zajeté. Takže není důvod k obavám. Motor bez patřičného servisu bude ko i po 50.000km.
Jedna taková iluze stojí dědovi v garáži. Felicie r.v. 1998, najeto 35.000km (fakt, nekecám). Dědá jezdí 1×týdně k řezníkovi pro masu a čas od času k lékaři. Servisní prohlídky dodrženy a stav vozu jako nový. A určitě není děda výjimka.
nevím proč by auto po 100 000 km mělo být zničené - 100 000 na moderních autech při slušném zacházení nepozná ani odborník .To co jste viděl to byly pravděpodobně všechny stočené tachometry. Podle kilometrů bych se při koupi vůbec neřídil pokud tedy nemá auto opravdu pečlivě vyplněnou servisku. Narazit na auto, které má po 4-5 letech najeto 50 tis. to je zpravidla iluze.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Fakt dobrá recenzia mam 1.2 a chodievam aj na otcovej 1.4 to isté ako autor recenzie. K tym motorom 1.4 má oproti 1.2 lepší zvuk a môj pocit že ťahá od 3500 otáčok čo u 1.2 ide už od nižších otáčok rovnomerne a práve pri vyšších stráca dych a spotreba jasne hovorí v prospech 1.2. Ešte jedna vec nezdá sa mi ze by bolo na zadných sedadlách malo miesta.
13.09.2010 | 23:54:41 | Dark Reagovat
No recenze je vcelku obsahla jen nerozumim tomu proc jsi chtel jenom vuz do 100-tis. km.Drviva vetsina vozu vydrzi i mnohem dele.Muj benzin ma pres 170-tis a je jako novy (motoricky).Jinak kamarad pred nedavnem jeste prodal starou Audi 80 1.9TDI r.v. 95 s 500 000 km ! Sice za nej dostal jenom 20-tis Kč ale auto je stale pojizdni a v poho jede.Takze kvalitni vozy (hlavne dieselove) vydrzi fakt moc ! Cus.
04.04.2009 | 12:58:50 | jamieson Reagovat
Životnost a cena vozu
Škoda Fabia - benzínové auto v segmentu 2.nejlevnější na trhu, nevydrží půl milionu km. Já mám najeto 250 tisíc km (Opel Vectra, r.v.1993) a auto jezdí pořád velmi pěkně. Ovšem jeho ceníková cena v roce 1993 byla 616.000 Kč. To jaksi nelze srovnávat s Fabií ani náhodou. To Tebou zmiňované Audi 80 TDI v roce 95 stálo nové cca 200.000,- Kč ??
19.03.2017 | 09:05:41 | VGT | 78.45.208.* Reagovat
RE: Životnost a cena vozu
Zrovna staré MPi motory se koncernu, co do spolehlivosti povedli a nemají problém najet 500tkm, pokud se u nich mění pravidelně olej, více opravdu nepotřebují a dokonce není problém ani přesluhovat s rozvodovým řetězem. Dokonce si výtečně rozumí i s LPG. U motorizace 1,3 (Felicia) a 1,4 MPi (Fabia) občas mohlo dojít k poškození těsnění pod hlavou, ale stačilo vyměnit a jezdilo to bez problémů dále. Je fakt, že u Škodovky platí, že čím bohatší výbava, tím více problémů a poruch, ale zrovna MPi motory jsou neskutečné držáky a to píšu jako někdo, kdo koncern opravdu nemusí, právě díky jeho nespolehlivosti a poruchovosti.
20.03.2017 | 14:48:46 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
Vibrace 1,4 MPI
Chtěl bych napsat něco k těm vibracím 1,4 MPI odspodu. Dostal jsem před 2 lety Fábii Combi s tímto motorem jako náhradní vůz. Byl jsem na ni dost zvědavý, protože jezdím i s Felícií 1,3 MPI a chtěl jsem to porovnat. Auto mělo najeto asi 10 tisíc. Motor se po nastartování zřetelně klepal (byl neklidný) a odspoda byl strašně slabý (bez výrazného přidání plynu jsem se nerozjel, za týden používání mi to chcíplo při rozjezdu snad 20x). Když se motor roztočil, tak už to šlo. Přičítal jsem to špatnému seřízení, snad ventily, dost mě to zaskočilo. V porovnání s 1,3 MPI z Felície to byla odspoda katastrofa, protože ten je fakt dost dobrý v celém rozsahu otáček (až na tu hlučnost nahoře). Ale bral jsem to jako 1 horší kus a víc jsem to neřešil. Teď tady po reakcích vidím, že to vůbec není kusová zaležitost, že tam asi něco je. Zřejmě se vývoj moc nepovedl a Škodováci to věděli. Podotýkám, že Škodovky mám rád, jezdím s nima. Píšu pouze to, co jsem si vyzkoušel.
29.09.2007 | 22:36:21 | Sachs Reagovat
cipuška
Ahoj priatelia spoza rieky Moravy.Čítam a čítam príspevky v reakcii na pôvodný článok a nestíham sa diviť.
Tento model Fabie, r.v.2002 ,stav na tachometri 87000 km, som kupoval presne pred rokom.Bol som prekvapený perfektným radením v porovnaní s nemenovaným francúzom... Ale to hlavné ,spotreba mi vychádza v meste necelých 8l / asi 7,6 l/ no a mimo mesto pri štandardných 140 km /h cca.6,8 l. Tak o čom sa tu všetci hádajú?
29.09.2007 | 21:53:20 | steve Reagovat
vysvětlení
Tak jsme si přečetl ty reakce, a něco je potřeba dodat. Tužším řazením bylo myšleno, že při řazení sice cítím určitý odpor, ale jednotlivé převodové stupně tam padají přesně, rychle a není třeba kvedlat a hledat, až to "tam spadne" jako u některých jiných renomovaných vozů... Možná trochu nešikovně podáno. Sorry. Na ušním jsem byl nedávno, nechal jsem si udělat kompletní audio vyšetření s propískáním ve slyšitelném pásmu a byl jsem ubezpečen, že vše v pořádku. Takže lituju vlastníky jiných škodovek s vibracemi, asi některé kusy ročníku 2001 těmito kupodivu nectnostmi netrpěly, pokud to má být tak strašná závada. Naše to opravdu nedělá. Spotřeba 10 a více litrů při 120 až 150 km/h na dálnici při 4 lidech někomu připadá u Fabie 1.4 50 kW závratná? A co čekal, že u této motorizace pojede za 7, 5 litrů při otáčkách kolem 4000/min? Pokud je motor dobře zajetý a nevozíš sebou trvale 4 pasažéry , tak to musí odspoda svižně jet, samo že při předjíždění to je třeba vytočit skoro do maxima. Nejsem sebevrah, abych předjížděl při 2000 ot. Jinak příspěvky pěkné, jenom mám trochu pocit, že někdo od auta , které je stavěno na cca 120 km/h po běžných silnicích, (po dálnici bych s tím kvůli vysokým otáčkám při 130 a hluku fakt nechtěl jezdit) čeká, že to pojede jako sportovní dvoulitr. Chlapi, kupte si pořádný silný auto, když si chcete zajezdit. Opakuju, že jako služební pro nespěchající běžné řidiče je to ideální auto, i z hlediska provozních nákladů.
25.09.2007 | 21:09:14 | Onofrey Reagovat
1.4 DOSLOUŽIL
Nemá smysl se tu hádat, ale něco musím uvést na pravou míru. Onofrey- dobře vím co můžu čekat od 8-ventilu a pravě proto bych čekal, že zkrátka pojede pěkně odspodu, želbohu to se u 1.4 ohv jaksi nedaří, ten motor je vespod mrtvý, měl jsem ho 2 roky,tak snad něco o něm vím, naopak vibrace má menší než HTP, které mám nyní , to je pravda, ovšem ve všech dalších hlavních ukazatelích zaostává za HTP. Zkrátka bych od objemu 1.4 čekal mnohem více, čili je dobře že již dosloužil. Jo a nesrovnávejte tu 1.4 16 v- to je trošku jiná pohádka- bohužel i finančně.
25.09.2007 | 14:07:54 | martas Reagovat
souhlas s Romanem
Jezdím 1,4 59kw Kombi r.v 2007 a spotřebu mám venku do 6,5 po Praze 7,5 a dálnice třeba trasa Praha-Brno pořád 140-150 teda pokud tam zrovna nejede kamion což je často do 8l.Zajímavý ovšem je že v zahraničí žere mín asi lepší silnice cestou k moři jsem měl spotřebu 6,4L spolehlivě spočítáno né podle pal.počítače.Tou starou 1,4 Mpi 44kw verze jsem kdysi v plném obsazeni 4lidi bagáž(fakt hrúza byla to krátká verze takže věci všude) jel do Chorvatska celkem jsme jí šetřili tak spotřeba byla 7,5.takže myslím že autor spotřebu trochu snižuje že by mu jezdila dálnici za 5,5 bych se dost divil i proto že co vím tak 50kw byla paradoxně horší než 44kw ale těch 10l co píše Mozzila mě zase přijde moc myslím že pravda je někde okolo těch 8l.
24.09.2007 | 23:25:01 | sparrow1 Reagovat
to roman
Tak to jenom potvrzuješ co říkám já.-lidi co znám s 1,4 Mpi mají o 1,5 l vyšší než já - tedy 6,8 + 1,5 rovná se 8,3 .Moje zkušenost při velmi lehce razantní jízdě 8 l,plně naloženo dálnice 10l,nevím čemu se divíš.Naše firma používá těchto vozů několik set,věř mi,že se nejedná o ojedinělý kus
24.09.2007 | 21:19:45 | mozilla Reagovat
Tak nevím já jezdil s 1,4 Mpi 44kw za průměrných 7l a brzda provozu jsem rozhodně nebyl.Při plném obsazení,kufr plný a kola na střeše 6.5l to jsem byl velmi překvapen.Ověřeno plná plná.Rozhodně trhač asfaltu jsem nebyl to je jasné,ale ani brzdou provozu.
24.09.2007 | 18:39:11 | fanfantulipan Reagovat
Realita je trochu jiná...
Jezdím s 1.4 16V 59kw MR2008 spotřeba od novoty 6,2-6,8 svižná jízda a pokud ji začnu prohánět tak mám kolem 8. A to mám combi s klimou a jezdím i naložený. Nechápu kde berete ty nesmysly se spotřebou 9-12 litrů a podobně. Nedokážu si představit jak bych měl s tím autem jezdit,abych docílil spotřeby přes 10litrů. Naučte se pořádně jezdit a pak nebudete psát nesmysly. Starší 1.4 MPI a lidi co znám jezdí o cca 1-1,5 víc než já s 16V. ..Fakt nechápu některé "odborníky"...
24.09.2007 | 16:24:25 | Roman Reagovat
Tak na to musím reagovat,páč pisatel je evidentně mimo realitu.Nevím co je za výhodu,když jde ztuha řazení,to mi určitě vysvětlíš.O řízení jsem nic nepsal,vibrace motoru jsou charakteru takovýho kopnutí,řeší to u tohoto motoru na každým škodováckým foru,takže já si to nevymyslel,pozoroval jsem to na více kusech,ohledně otáček jsem psal jasně,že 1,4 tahá více odspoda než htp,ale co se týče autorovo zmíněného předjíždění,nenechá se moc vytáčet a za tím si stojím.Jestli ty předjíždíš na pětku a 2000 ot. tak jen doufám že ti nepotkám v protisměru.Spotřeba - nechá se jezdit za 7,ale taky za 11 a nedá to velkou práci.Moje zkušenost - standartní jízda,vytáčení při řazení do 3500 ot.,spotřeba 8 l- v létě.Cesta Plzen - Mikulov dálnice 120 - 150 km/h 4 lidi v autě spotřeba 10 l,což je hrůza.Pokud na volnoběh neslyšíš motor,doporučuji návštěvu ušního specialisty.Tem motor je prostě historie,jeho vývoj sahá dokonce před válku,takže jestli ho postrádáš,svez se něčím z roku 2007 třeba 1,4 v kia ceed 80kw.Tenhle starej škoda motor zapříčinil i to,že lidé považují auta s více jak 100 000 km za odepsaná,páč takovej byl standart
24.09.2007 | 15:16:32 | mozilla Reagovat
Souhlas
Moje zkušenosti se služební Fabčou stejné motorizace r. v. 2001 jsou téměř identické. Nechápu ovšem, jak může někdo do ohlasů napsat takové nesmysly jako "příšerné vibrace na volnoběh,šílená spotřeba,tužší řazení a to nesrovnatelně než HTP,menší ochota se vytočit,nad 4000 ot se nic neděje stejně jako htp...." Ten člověk buď neumí jezdit, nebo to auto má zrasovaný motor. Na naší služební fabii se střídá víc lidí , každý jezdí jinak a přesto spotřeba nepřesáhne ani v zimě 7,5 l./100 km. Vibrace na volnoběh??
24.09.2007 | 14:25:54 | Onofrey Reagovat
RE: Souhlas
absolutní souhlas já už na moji fabce 1.4 50kw combi najel 342000km!!!! A nedám dopustit!!!!!!! A přijed te se podívat tak jak vypadá nevypadala ani když vyjížděla z fabriky!!!!! den co den v provozu!!!!
07.04.2015 | 19:10:52 | dabbo66 | 85.135.50.* Reagovat
fabia kombi
pekna recenze,vsechno je tu podrobne napsany,se vsim souhlasim,akorat s tim motorem.ta 1.4 je mnohem linejsi motor jak hph sam ho mam a muzu ho jen chvalit,teda krom zvuku,tem ma 1.4 lepsi.A i spotreba da se jezdit kat o 1.5litru min nez s 1.4.A navic htp je modernejsi motor
21.09.2007 | 17:15:17 | nik Reagovat
1.4 Mpi je stary skodovacky motor s OHV rozvodom s pomerne vysokou spotrebou a emisiami,bodka. HTP okrem zvuku nie je v nicom horsi ako Mpi. Jazdil som s oboma. Mpi tiez nie je zdaleka sepok kvetin, no vo vnutri je primerane odhlucneny a zvuk nema taky drsny ako trojvalec HTP. Ak by som si mal vybrat medzi Mpi a HTP bez vahanie berem HTP...
21.09.2007 | 11:43:34 | olso Reagovat
A 40 let je víc než pět let - Tím ted myslím stáří obou motorů.Jak už jsem psal - komu nevadí zvuk tříválce - chápu žě někomu to vadit může.Osobně si myslím že by fabce slušela 1,4 typu Kia ceed 80 kw,protože je to doopravdy vydlababej ingot,těžký jako prase,ale kdo by si pak koupil Golfa za 600 000,že ano.To je dan za fůzi s WV.Ted jsem četl,že koncern vymejšlí mini auto a že škoda bude mít od něj odvozený derivát.To je přece krásný slovo plně vystihující situaci
20.09.2007 | 22:24:13 | mozilla Reagovat
1,4 je víc než 1,2 a 4 válce jsou víc jak 3 ;-)
20.09.2007 | 21:49:02 | Dan Reagovat
to olso a mozilla
Zvuk HTP je srovnatelný se skutrem o objemu 50 ccm,je to opravdu katastrofa,to bych radši jezdil za 8 litrů a s 1,4 ta už má o trochu lepší zvuk...
20.09.2007 | 19:14:33 | Karlos Reagovat
Velmi dobra recenzia. HTP je podla mna lepsi(az na zvuk), ale inak suhlasim s autorom a prajem hodne stastnych km.
20.09.2007 | 18:06:50 | olso Reagovat
to martas
Naprosto s tebou souhlasím.1,4 MPI jsem užíval týden jako náhradní vůz a je to prostě starý motor.Pokusil bych se srovnat - výhody:lepší zátah od spoda než 1,2,nechá se ject ve vsi 50 a čtyřka to pobere nevýhody:příšerné vibrace na volnoběh,šílená spotřeba,tužší řazení a to nesrovnatelně než HTP,menší ochota se vytočit,nad 4000 ot se nic neděje stejně jako htp,takže tomu lepšímu předjíždění moc nerozumím.Jinak subjektivním pocitem výkonu se mi zdají motory stejné,komu nevadí zvuk tříválce,je to asi lepší volba.Jinak recenze pěkná,naprosto stejnými myšlenkovými pochody jsem dospěl ke stejnému výsledku jako autor,jen při ceně ojetých fabií jsem přihodil a koupil skladovku ,při končení výroby se nechá sehnat fakt za pakatel.oficiální ceníky jsou jinde tak o 100 000,stačí internet a telefon,škodovka dává kvůli prodejním výsledkům auta na značky,takže jste druhý majitel,ale najeto nula km
20.09.2007 | 14:33:23 | mozilla Reagovat
dobrá recenze
Je to dobrá recenze, ale s jedním nesouhlasím, konkrétně s tím že 1.4 50kw je lepší motor než 1.2 51 kw,příp.47 kw, měl jsem fabku s tím starým OHV a ted 1.2 a 100 % je htp lepší, konkrétně mně štvala lenost a hlavně spotřeba 1.4, kterou nešlo ovlivnit a odmítala klesnout pod 8 l při ekonom. způsobu jízdy, kdežto s HTP si člověk může se spotřebou vyhrát a čistě záleží jen na řidiči za kolik jezdí. Ale je to můj subjektivní názor podpořený zkušenostmi s oběma motory- jinak souhlas.
20.09.2007 | 13:57:22 | martas Reagovat
Ďakujem za recenziu, je jasné, že ste si nič nevymýšľali a že vašou pohnútkou nebola pýcha na svoju "odbornosť". Naopak, výstižne a vyvážene ste opísali vaše skúsenosti a pocity - myslím, že len takýto druh recenzie môže pomôcť iným pri rozhodovaní.
20.09.2007 | 13:19:47 | peter Reagovat
v pohode
my zas mame opel vectra 1.6 r.v. 1997 otec ju kupil v r. 1999 ako 2 rocne auto a mala najazdene cez 80 000 .Teraz po 8 rokoch ma najazdene len 122 000 nakolko otec ma aj sluzobne auto a vectru pouziva fakt malo. Teraz na nej jazdim ja, ale tiez len kratke trasy, takze kym padne 150 000 este prejde veeeeeelmi dlha doba...
20.09.2007 | 12:06:06 | lakyi Reagovat
r2003 combi 1.4 a 42000km ? :)
Ano i taková auta se najdou, ale sváteční jezdci a starší ročníky tzv "kloboučníci" co jezdí 1 týdně na hřbitov a pak do obchodu na nákup si nekupují combi s motorem 1.4. Kdyby to byla krátká 1.2, tak bych možná i věřil...Pokud je to kupované přes bazar a né přímo od známého člověka, tak je to "stočeno"...
20.09.2007 | 10:26:08 | Roman Reagovat
No 100tis není problém měl jsem před lety Tipo které mělo najeto podle tachometru 170tis. takže skutečných tak 250tis a 2roky jsem s ním jezdil bez problémú a byla to 1,4.A co se týká koupě s málo kilometry jde o to jaký model já sem třeba koupil Lantru z německa kde jí měli jako druhý auto měla najeto skutečných 64tis. a přitom byla stará 7let.
20.09.2007 | 10:09:01 | sparrow1 Reagovat
Souhlasím, najdou se takový jako tvůj děda a asi jich nebude málo... V dnešním světě mívají ale takováto auta, podle mě, aspoň ve většině případů stočený tachometr. Jinak souhlasím s Anonymem. 100 tis. km pro dnešní vozy vůbec nic není, takže bych se rozhodně neřídil pravidlem do 100 tis km ok a pak už ne....
20.09.2007 | 09:40:02 | Renaulťák Reagovat
recenze
Slušná recenze, vyvážená a reálná. Jen s tím nájezdem okolo 100.000km je spíše otázka zdvihového objemu motoru a tím související konstrukce vozu. U objemu 1.8 a nahoru těch 100.000km, při dodržení servisu, není nic. Hlavně Toyoty jsou tak lehce zajeté. Takže není důvod k obavám. Motor bez patřičného servisu bude ko i po 50.000km.
20.09.2007 | 09:29:40 | Radek Reagovat
Iluze?
Jedna taková iluze stojí dědovi v garáži. Felicie r.v. 1998, najeto 35.000km (fakt, nekecám). Dědá jezdí 1×týdně k řezníkovi pro masu a čas od času k lékaři. Servisní prohlídky dodrženy a stav vozu jako nový. A určitě není děda výjimka.
20.09.2007 | 08:40:58 | Stachura Reagovat
nevím proč by auto po 100 000 km mělo být zničené - 100 000 na moderních autech při slušném zacházení nepozná ani odborník .To co jste viděl to byly pravděpodobně všechny stočené tachometry. Podle kilometrů bych se při koupi vůbec neřídil pokud tedy nemá auto opravdu pečlivě vyplněnou servisku. Narazit na auto, které má po 4-5 letech najeto 50 tis. to je zpravidla iluze.
19.09.2007 | 22:05:30 | Reagovat
myslím,že by se komentáře mohli obejít bez připomínek.majitel objasnil proč ji má.na co ji používá atd.dobře napsáno
19.09.2007 | 21:57:05 | Loser Reagovat
Máš recht nesmysli ne ale nesmysly ano.
19.09.2007 | 21:33:13 | Reagovat
to anonym
Ja nesmysli nemelu,ale ty jo...
19.09.2007 | 21:21:41 | Olí Reagovat
Melu co melu nechceš se přidat?Ať meleme oba nesmysly.
19.09.2007 | 21:18:41 | Reagovat
Pro anonyma
Co to meleš???
19.09.2007 | 21:10:14 | Olí Reagovat
Oli neživíš tak nepřepínej.
19.09.2007 | 20:43:57 | re:OLI Reagovat
Škodovky jsou nejhorší auta na světě!!!
Fabku bych si teda fakt nekoupil.
19.09.2007 | 19:37:06 | Olí Reagovat