Rok výroby:2003Typ motoru:1.2/40kwStav km při koupi:0 kmStav km nyní:50 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:27. 3. 2007
Kromě běžných a celkem snadno odstranitelných závad, se při 45 000 km projevila další závada a to klepání motoru.
Motor po startu a pak během jízdy klepe klidně i 10 minut. (podotýkám, že klepání je typické pro velkou ventilovou vůli) Závada se projevuje pouze při tahu motoru. Při odstavení nohy z plynu,nebo vyřazení rychlosti klepání zmizí.
Spotřeba paliva a výkon motoru zůstal beze změn.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ač nerad, navštívil jsem značkový servis, kde mi technik k mému nemalému údivu sdělil, že v mém dvouventilovém tříválci mám 9 "hydroštelů" a při jejich výměně (mnou navržená závada) se musí demontovat celá hlava. Na závěr mi ještě doporučil výměnu oleje a to za hustější 15W40,tedy minerální. Tím mne přesvědčil. Značkový servis ani omylem!
Sám jsem tedy vyměnil celou sadu (šesti) hydroštelů. No a on si klepe stále dál, pořád neřád. Tudy tedy cesta nevede a přitom to vypadalo jako další, celkem snadno odstranitelná závada.
Pokud někdo máte stejné problémy a nebo ještě lépe řešení, je tento článek určen právě Vám.
Opravdu a upřímně děkuji za radu každému, kdo tohle úspěšně vyřešil. Jo - tlak oleje je v pořádku.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia