Recenze Škoda Fabia 1,2 Htp
“Motor kterému již nemohu věřit, autu ale ano.”

Autor recenze: mates (29 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:1,2 Htp 12V Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:130 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km Vloženo: 24. 6. 2008

Hodnocení inzerátu: 21 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fabia 1,4 Felicia 1,3 MPi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

První fabie ve firmě s obsahem 1,2 Htp 12V, r.v. 02 poprvé

skoro klekla při 90.000Km. Totálně bohužel klekla při 160.000

Km. Druhá fábie ve firmě s obsahem 1,2 Htp 12V, r.v. 04

bohužel klekla na 130.000Km. Jiné závady krom výše

zmíněných drobností žádné!!!!


Hodnocení a zkušenosti s autem

Ve firmě jsem začal jezdit se Škodou Felicia combi 1,3MPi. Když se prodávala měla najeto 280.000Km, neukápla ani kapička oleje a dokázala udělat 180Km/H. Následně jsem dostal Fabii 1,4, s kterou jsem najel 120.000Km (pak ji dostal kolega) a v podstatě krom výměny olejů, gum apod. se nic jného neřešilo.

Když se prodávala měla najeto 190.000 Km. Následovala Fabie 1,2 Htp 12V. Akcelerace oproti 1,4 byla lepší, auto docela lítalo (jezdím tedy převážně sám a bez zátěže) a pokud vezmu spotřebu, tak pokud se pohybujete do 4.000 ot/min a rychosti do 120Km/H, nechá se v klidu jezdit za 5,8l/100Km. Pokud začnete trochu ostřeji cca do 150Km/h tak se dostanete se spotřebou na cca 6,4 - 6,7l/100km. Bohužel, provoz v zimních mesících je oproti 1,4 děsivý.

Bez přidání plynu se nerozjedete, pokud přidáte protočí se kola a je vymalováno. Nicméně kolegovi se poprvné motor zastavil na 90.000Km. Servis to nějak vyřešil a do 160.000Km to drželo. Poté však přišlo K.O. Měli jsme štěstí, protože srvisák se prokec, že se jedná o výrobní vadu a repasovaný motor dodala škoda, firmu to stálo cca 30.000Kč.

Dnes má tato fabie najeto 255.000Km a zatím jede a docela uhání. U mé fabie se při 120.000Km poprvé a při 123.000Km podruhé rozsvítila kontrolka motoru. Jelikož jsem ochodník potřebuji mít jistotu, navštívil jsem 2 různé autoservisi. V servisech mi řekli něco o vracemí výfukových plynů a vymazali kontrolku s tím, že to je dobrý a že se to stává. Auto začalo občas cukat. Kontrolka se opět rozsvítila a servis vyměnil čidlo. Chvíli pauza cca 3.000Km. Kednoho den jsem již nenastartoval. Startér točil ale motor nikoliv. První verdikt K.O. volnoběžka.

Dostal jsem z firmy náhradní (zmiňovanou 1. fabii ve firmě s najetými 250.000Km a repasovaným motorem) a pro mě šílená šok, protože toto auto proti mému docela lítala a táhlo. Zavolal jsem do servisu ať to zkouknou hlouběji a ejhle, ventily ohlé, motor K.O. Mé auto už ale mělo mít "delší" kladku aby se nemohlo stát to, co kolegovi. Že by ani toto problémy motory nevyřešilo??? Ještě upřesním, že když jsem se o tomto tématu začal bavit s kamarády, dostali se ke mě ještě další 3 shodné případy s kleknutím motoru 1,2 Htp 12V při najetých něco málo nad 100.000Km. Ve firmě se již přemýšlí ot změně značky. Pokud by měla zůstat značka ŠKODA tak Fabie minimáně 1,4 16v nebo Octávia TOUR.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 21


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

HTP je superv

Já ji mám a jede 160 a věřte nebo ne

28.07.2023 | 18:38:44 | texk  | 185.63.97.* Reagovat

Tak určitě!

Tak určitě pojede HTP při 150 km/h za 6,4-6,7 l /100 km. A jestli 150 km/h znamená jet trochu ostřeji, kolik by se muselo jet, aby to už bylo dost ostré. 200 km/h???
A gratuluju k tomu, že hodnotitel dokázal jet s felicií 1.3 180 km/h! To musel být ale prudký kopec.

04.03.2021 | 12:20:07 | jirka  | 89.22.64.* Reagovat

RE: Tak určitě!

HTP-Hovno To Pojede....

05.03.2021 | 08:35:36 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

souhlas

Tento motor nic moc. Zrovna mi po 160 000 přeskočil rozvodový řetěz a svádí to na nedostatek oleje. Ale před měsícem (3000 km) ho bylo dost. Oprava 40 000,- ve škoda servisu.
Patrně značka HTP znamená opravdu Honem To Prodej

09.03.2016 | 14:20:46 | Marek  | 88.146.235.* Reagovat

servisi

Servisy jsou s tvrdým.

20.01.2013 | 12:32:11 | rejpal  | 88.146.224.* Reagovat

1.2

fabie 1,2 htp 47kw mají vadu od výroby a to tu, že je tam kratká vodící lišta co se rozvodu týka, auto mi kleklo vyměnili se rozvody a dala se tam delší lišta a už zase jezdí v pohodě

16.09.2010 | 14:43:58 | fabia Reagovat

Pretazovanie,ano je to dost km za 4 roky,ale zase chodi prevazne sam, takze by ten motor mal vydrzat aspn 200tkm bez zasahu.

26.06.2008 | 17:40:52 | olso Reagovat

Boože...Boože

Dobře jim tak, při proběhu přes 130 000km za 4 roky nechápu jak si někdo a navíc firma může koupit 1.2 HTP, snad něšetřím, koupím naftu nebo fakt aspon tu 1.4 a můžu to jakž takž honit. Sak.. už si to všichni ve firmách uvědomte, že ten motor není dělaný na to vaše věčné přetěžování.

26.06.2008 | 16:14:56 |  Reagovat

RE: Boože...Boože

Do firmy.., kde su sluzobne auta a kde sa vodici nepodielaju na nakladach..., kazdy jazdi co to da.:), tam je rych 1,2 benzin az, az.

Vo firme sa chlapi skladaju na servisne naklady a opravy.

Zaklopem na drevo, masiny su aj po par rokoch ako nove, poruch minimum, tuk-tuk, uplne iny pristup

Diesel moze mat iba ten, ktory ho plati, alebo hladky, bez turba.
Inak je to ekonomicka samovrazda.

20.01.2013 | 13:08:00 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Boože...Boože

Motory do škodovek možná kromně 1.9 tdi dělal někdo z marsu.
A fábie jako celek nestáli za nic a už bych ji nechtěl ani zadarmo protože víc stojí v servise než jezdí. Felície byly oproti fábiím jiný kafe alespoň co se týče poruchovosti.

09.02.2016 | 09:21:37 | Ben  | 188.134.192.* Reagovat

RE: Boože...Boože

A proto sis koupil nejlepší auto Dacii Sandero.Opravdu super káru :-)Nemusíš tu zahnojovat každou škodováckou recenzi tvejma žbleptama.

09.02.2016 | 11:14:21 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: Boože...Boože

Pak je to auto úplně na nic...kde jaká stará herka o stejném výkonu toho zvládla mnohem více.A nezabila jí dálnice jako v případě HTP...

20.01.2013 | 15:26:07 |   | 78.102.114.* Reagovat

RE: Boože...Boože

K čemu potom takový motor a pak i auto je?? Když nezvládne větší přetěžování??

20.01.2013 | 15:27:44 |   | 78.102.114.* Reagovat

RE: Boože...Boože

Auto je dobre, ale ked mlady vol vyfasuje sluzobne auto..., tak ho ZNICI.., lebo najlepsie testovacie auto je firemne.

Fabie su relativne blbuvzdorne, motorov je habadej, aj ked sa znici, za 30-45.000 kc je k dispozicii skoro novy.

K tomu lacny servis, nizke naklady...ako sluzobne auto je dostatocne.

Preto az vyssie postaveni, ci starsi fasuju octavie TDi, ci ine diesle, lebo mladi ich odfajcia, aj keby to bol 6-12 valec:):D

20.01.2013 | 16:14:18 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

1.2

Jsem slyšel ze dvou nezávislých zdrojů, že se na těch 1,2kách sypaly napínáky rozvodových řetězů a to by mohlo způsobit to "kleknutí". Jestli o tom někdo víte něco víc, tak to sem hoďte.

26.06.2008 | 15:50:47 | shark Reagovat

RE: 1.2

Ano, po 70 000 km jsem nenastaroval, nechal jsem auto odtáhnout do servisu, a ejhle, servisní technik mi řekl jen, že je špatná napínací kladka, že je to výrobní vada a reklamaci nelze uznat pro najetí 70 000 km. Údajně jsem měl přeskočený vačkový řetěz vinou špatného napínáku kladky. Dobrý přístup ŠKODA AUTO, že, reklamace neuznaná - stáří vozidla bylo 2 roky. Od té doby mám jinou značku vozidla a jsem spokojen.

10.06.2013 | 22:37:59 | Lada  | 90.181.116.* Reagovat

RE: 1.2

Motor 1,2 jsem musel nechat generálkovat v 90000 km a to pravidelně měním oleje pravidelně navštěvuji značkový servis a navíc nejsem žádný závodník ale ani brzda provozu.A oprava motoru za 25000kč po každých 90000km je luxus. Tento motor už nikdy

16.01.2016 | 12:31:51 | Ben  | 188.134.192.* Reagovat

Jelikož se autor recenze v autech asi moc nevyzná, tak jsem se vcelku nic nedozvěděl. Byl tedy problém v potkaném motoru? V podpálených ventilech? V prasklé hlavě? Motor s ohnutými ventily ještě normálně jede, jen tolik netáhne??? To je malý zázrak ne?
Jo a ještě něco: pokud to byly podpálené ventily a sedla - ty uznává Škoda jako výrobní vadu a mění hlavu zdarma i PO ZÁRUCE!!!..... :-p

26.06.2008 | 15:00:27 | Jerry Reagovat