Recenze Škoda Fabia 1,2 HTP 40 kW
“Na ježdění do práce super!”

Autor recenze: Stříbrňák (24 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1,2 Stav km při koupi:19 000 km Stav km nyní:48 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 let Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 12. 5. 2011

Hodnocení inzerátu: 35 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 105 L

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

30 000 km výměna bezpečnostního pásu, který se přestal navíjet ( 2 500 Kč )

45 000 km výměna předního ložiska (2 500 Kč)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Toto auto vzbuzuje emoce. Ač jsem původně chtěl 1,4 16V, tak se mi do ruky dostala velmi zachovalá fabie od známých s 19 000km. Koupil jsem ji a přestože jsem měl ze 40 kW strach, ukázalo se to jako zbytečné. Člověk si musí ujasnit co od vozu chce. Jestli chce auto na závodění, ukazování se a machrování, nebo úsporné a spolehlivé přibližovadlo na nákupy, do práce, které zvládne 2x za rok dovolenou. Pokud to druhé, tak fabie HTP je správná volba. Co se týče jízdních vlastností, tak jsou do 100 km/h velmi dobré. V městkém provozu je auto velmi pružné. Troufám si říct, že nechá za sebou i oktávky v dehtu. S rostoucí rychlostí však síla slábne.Takže do 50 km/h je to drak trhající asfalt, od 50 km/h do 100km/h je to slušně jedoucí auto, normálním lidem zcela postačující. Pokud však jezdíte často po dálnících, asi by stálo zauvažovat po něčem trochu jiném. Auto sice drží 130-140 km/h, ale v momentě kdy se musíte zařadit za kamion, špatně se pak vjíždí do levého pruhu. Dynamika vozu nad 100 km/h chybí. Maximálka je na rovině 162 km/h tacho, takže někde lehce přes 150 reál, a z kopce jsem jel i 170 a auto dál zrychlovalo. Tyto rychlosti už ale motoru škodí. Motor se dobře cítí někde kolem 100 - 110 km/h kdy točí na pětku 3000-3200 otáček. Ještě i 130 je poměrně snesitelných. Rychlejší jízda už ale opravdu nemá smysl. Je potřeba si ale uvědomit, že auto není děláno na dálnice. Auto je děláno na ježdění po okreskách, do práce, na nákup apod. A na toto se výborně hodí. Pokud člověk jezdí ohleduplně, dá se jezdit za 5l/100km. Můj rekord je dokonce lehce pod 5. (800 km bez tankování a ještě v nádrži zbylo) Standardně však okolo 5,5l / 100km. Na dálnici při 130 to ale roste až k 7,5, někdy i 8 litrům. Ale jak říkám, kdo chce na dálnice, nechť si koupí Tédéí. Dále je třeba říct, že auto je ideální tak pro dva lidí, protože moc místa v něm není. Nicméně auto je velmi spolehlivé a jsem s ním velice spokojený. Koupě nelituji a doufám že mi bude jezdit ještě hodně roků.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 35


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Moc hezká recenze :-)

Musím říci, že moc krásně napsaná recenze.
Mám zcela to samé auto, a ty stejné poznatky a lásku v něj :-)

Všude čtu recenze a poznatky, jak to je hrozné auto se šíleným motorem, jak nejezdí, je slabé a poruchové... atp...
Asi je každé jiné (já mám vyrobený 1/2003 a tedy uplný začátek výroby 40kW AWY Fabií) a kus od kusu, ale mám dnes najeto 314000 Km, původní motor samozřejmě, 1x se dělali ve cca. 200000 nové rozvody protože tam z výroby nebyly dobré vodící lišty, a 1x se v tu samou dobu ve 200000 dělalo přetěsnění hlavy a drobné úpravy v okolí hlavy, a jinak vše původní (samozřejmě se pravidělně mění svíčky, cívky, čidla a senzory, žárovky, filtry, brzdy, provozní kapaliny a sem tam nějaký úraz jako protržená nádobka na chladící kapalinu, od nějakého kamene, prasklá nádobka na ostřikovače + vadné čerpadlo ostřikovačů, popraskané gumové hadice od vody nebo vzduchu nebo utržený plastový kryt pod motorem, který se o vozovku uplně rozsekal ale to vše jsou jen klasické potíže všech starších aut !). Auto vždy jede spolehlivě, když v něm jedu sám tak je svižné, z 0 - 100 km/h udává výrobce 18,5 sekund, já to dávám za 10,5 - 11 sekund po rovince na Hradecké dálnici bez nějakého většího plynu (tedy myslím tím, že plyn není na podlaze a za 11 sekund je tam 100 km/h.), jedu po rovince na dálnici 110km/h a když je předemnou kopec třeba směrem na Vysošinu u Humpolce, tak do kopce více šlápnu a za pár sekund mám 130km/h a otáčky neklesají. Ano, někdy se právě přetěsněním hlavy motor zničí kvůli špatné práci mechanika, ale asi jsem měl štěstí, protože mi to přidalo svižnost auta oproti době před přetěsněním a rozvody. Pravdou je, že od začátku dávám benzín pouze a jen Shell nebo výjimečně EuroOil a opravdu výjimečně musím tankovat jinde. Také dávám celý rok poctivě VIF Aditiva (v zimě v poměru 1:750 a v létě 1:1000), každých 3500 km tam dávám ještě od Dynamax 300 na dekarbonizaci ventilů (150ml na 45 litrů, a nekombinuji tuto plnou nádrž s VIFem) a každých 15000 km měním olej a při výměně nechám posledních 10 minut točit motor s proplachovačem oleje (tím nešetřím a dávám tam 400ml Moly Pro-Line na celý olejový obsah cca. 3,5l a poté hned olej vyliji a dám nový olej). Olej používám vždy jedne a ten samý, a to Shell Helix U 5W-40. Ano je to obyčejný olej za rozumné peníze, ale lije se do motoru každých 15000 km jen a jen ten samý. Zvyk je železná košile :-) Jinak asi ještě podotknu, že ač se nemusí měnit převodový olej dle výrobce, tak jsem ve 200000 měnil o olej v převodovce a je to znát.
Zkrátka věřím, že motor se dožije 500000 km s mou péčí, a že další auto pak asi bude asi Fabia 3 gen. 1.0MPI 55kW co nejnovější s co nejmenším nájezdem, protože těmto slabým a jednoduchým vozům prostě věřím. Jinak mou péčí se dostávám v meziroční průměru spotřeby benzínu na hodnotu 4,90 l/100km (léto okolo 4,7 a zima okolo 5,1 l/100km), a když jsem jen kupoval (a mělo najeto 140000 km) tak spotřeba byla okolo 6,5 litrů a vydávalo hrozné zvuky, drnčelo apod. ještě rok jsem s tím jezdil, a pak jsem udělal ty rozvody, hlavu apod. a od té doby po zajetí asi 800 km se spotřeba ustálila. Jinak můj roční nájezd s tímto (jak někdo říká krámem) autem je okolo 35 - 40000 km !. R.

29.04.2023 | 19:13:02 | Richard Maršál  | 85.160.10.* Reagovat

RE: Moc hezká recenze :-)

Recenze napsaná asi normálně po pravdě, další šťastlivec, který ví, co od HTP chtít a co nechtít.
Mě tahle 40 kw verze na běžné silnici také nepřipadala špatná a vlastně z té bídy čtyř výkonových verzí ve Fabiích asi nejlepší. Ale: Péče o auto nesmírná, benzin jen od Shellu (nikdy jsem si nevšiml, že by zrovna Shell měl nějak lepší benzin), olej Shell určitě není obyčejný (resp. obyčejný být klidně může), ale na venek je značkový, včetně patřičné ceny. Všemožná aditiva a proplachy. Já tedy dávám levný benzin ONO, olej nějaký 5w-40 v akci, žádná aditiva ani proplachy a z motoru Suzuki po 167000 km rozhodně žádné strašné zvuky nelezou. Jediné, co je slyšet, je hluk od budníků pod kapotou, neboť gumová očka, do kterých jsou zacvaknuty už nejsou nová a dobře netlumí. Ty periodické výměny, to je zas tak. Přece u normálního auta se periodicky nemění cívky, čidla a senzory. Ve svém autě nevím nic o čidlech a senzorech, jen cívky jsem demontoval, neboť jsem měnil svíčky, mimochodem po 120000 km, když předpis je po 105000 km. Bylo mi líto je měnit dřív a opravdu elektrody byly skoro netknuté a mohly tam být do alelujá. Jsou to tedy Denso Iridium, je věc výrobce, co si předepíše. Jestli to nejlepší (přitom dostupné) nebo něco jiného. Nádobka chladicí kapaliny nepraskla od kamene, to by musel letět až nahoru pod kapotu. Prostě praskla, to jsem taky viděl. Lásku k tomuto autu nekomentuji, o citech se nediskutuje, ty jsou prostě tak. 1.0 55 kw se bude možná hůře shánět, je jich méně a může dojít ke zklamání z nepružnosti motoru (95 Nm), HTP je v tomhle lepší, konečně má to v názvu a má větší objem. Vyšší výkon 1.0 to asi spraví, ale bude se muset víc točit. Ty motory asi problém nemají. Souhlasím s názorem, že HTP nemůže být motor jen na okresky. To, že reálně takový je, znamená skutečně špatný motor. Motor objemu 1.2 L, který se montuje od r. 2003, musí vydržet i dálniční provoz. I kdyby uživatel s tím jezdil denně desítky km po dálnici 130 km/h, nemusí tomu motoru vyhovovat, ale nesmí ho to zničit.

29.04.2023 | 22:54:09 | Ital  | 37.48.44.* Reagovat

RE: Moc hezká recenze :-)

A pak by to chtělo nějaké další informace po větším nájezdu. Tohle je jedno z prvních HTP. Od Maršála tu je přes 300000 km láskyplného provozu. Ono je to asi už jedno, HTP se dávno nevyrábí, pověst má zhruba takovou, jakou si zaslouží, ojetiny s ním se prodávají stále dobře, servisy a výrobci i prodejci dílů dobře profitují, tak o co jde. Zákazník se může rozhodnout a opakuji se, přísloví kdo chce kam, v tomto případě určitě platí. A platí, a platí... :0)

29.04.2023 | 23:16:46 | Ital  | 37.48.44.* Reagovat

RE: Moc hezká recenze :-)

40kw Fabia po rovine rozhodne nedá stovku za 10,5 ani za 11s :) Mám dvojku Focus so 74kw Duratecom a ani ten to nedá.

30.04.2023 | 19:25:46 | Ideos  | 85.135.222.* Reagovat

RE: Moc hezká recenze :-)

Akcelerace se měří s nějakým normovaným zatížením, když sedne jen řidič, navíc třeba muší váhy, ta čísla vypadají jinak. Malý motor zátěží ztrácí více a naopak odlehčením více získá. Také stovka dle tacho není stovka, takže se to recenzentovi klidně mohlo jevit přesně jak napsal. On Ten motor, pokud je OK, odpich docela má, samozřejmě v nižších rychlostech. Mě se s tím jelo dobře a spotřeba také dobrá. Je to dobré na běžné silnice do té stovky. Což nestačí, samozřejmě, ale pokud někdo tak jezdí furt, může mu to vyhovovat.

30.04.2023 | 22:45:33 | Ital  | 89.24.36.* Reagovat

údiv

Vážení, používat mozek, jak při psaní, tak při ježdění po pozemních komunikacích by bylo lepší než sem psát tyhle namachrovaný sračky! Někdo si tu koupí auto, má z něj radost a hned se najdou pitomci, co mu to zkritizují. Uvědomte si, že se u nás dle silničního zákona může jezdit město 50, mimo 90, rychl. komunikace 110, dálnice 130 !! Tak co tu píšete za hovna o nějakém závodění. Kdyby každý z vás jezdil ze svým vozem, za své penïze (provoz + opravy) a neházel machry se služebákem, kde provoz a opravy platí firma (+ odpočty z daní) a to i soukromě a potažmo tak okrádal stát na dani s použití vozu pro soukromé účely, jezdilo by se nám všem po silnicích hned líp. Jestli má auto 40 nebo 100 kw je kromě zrychlení úplně jedno. Po dosažení max. povolené rychlosti, by stejně každý měl ubrat a dodržovat pravidla silničního provozu !! Bohužel jsme v Čechách a přednádět se co všechno si kdo mimo zákon dovolí, je národní sport. Uznávám, že pán to trochu přepálil s trháním asfaltu ale jinak jeho recenze je celkem trefná. Opravdu normálnímu myslícímu občanovi motorizace HTP na přesun po republice v mezích silničního zákona myslím postačuje. NEMÁM HTP !! Jsem vlastník Škody Octavie 2.0 Tdi 103kw a opravdu pro tento vůz není v České Republice a Evropě kromě SRN prostor na to využít jeho motorizační potenciál, to jenom aby se někdo zase do mého příspěvku nepustil, že jsem Trbantista.

16.04.2017 | 11:21:12 | člověk  | 89.177.134.* Reagovat

Musím se smát vždy když někdo obhajuje kepl s tím, že není děláno na dálnice, je děláno na okresky... takže jako si v boleslavi řekli dnes uděláme auto na okresky a zítra budeme dělat auto na dálnici :-) Vzpamatujte se, auto není děláno na, jen se prostě na určité typy jízd nehodí. A to je špatně. Protože abych si koupil auto, kterému nedělá dobře jet po dálnici, tak jsem si koupil špatné auto. Něco podobného neplatilo ani za dob Maluchů a Trabantů, dnes i Smart umí pelášit po dálnici, a světe zboř se, nevadí mu to. Ale špatné auto, špatně zkonstruované auto, neobhájíte tím, že je na něco děláno a na něco ne. A že by toto auto do 50 km/h trhalo asfalt, to by muselo těch padesát udělat na jedničku. A to silně pochybuju, ojnice by vám podala ruku blokem. Ale když už nic jiného, celkem jsem se pobavil.

01.03.2017 | 17:54:03 |   | 89.176.46.* Reagovat

Ani do té práce!

Tak žebráka 40 kw na tohle auto musí být fakt zážitek!Leda,že se netěšíš do práce,tak máš tohoto slimáka.

27.02.2017 | 12:26:17 | kelenda  | 94.125.216.* Reagovat

fabia 1,2

fabia 1,2 super mám naleto 230tis a pujde na 300 mám tam upravu na hříd vrtule jak u škoda mb motor je krásne ochlazován 300dá

27.09.2014 | 19:18:01 | kamil  | 46.13.238.* Reagovat

RE: fabia 1,2

Zdravím a mám dotaz. Jakou vrtulku máte ve Fabii na chlazení motoru jako v MB. Díky za odpověd. Novák

09.02.2016 | 15:19:35 | natynovi007@seznam.cz  | 212.4.132.* Reagovat

Cože?

No tak tohle nemyslíš vážně... že to nechá za sebou i naftové octavie? To si se asi moc spletl, kamaráde...

25.07.2014 | 10:32:30 | Moulis  | 62.225.160.* Reagovat

RE: Cože?

Myslím že recenzentovi chybí jen zkušenosti a možná se jedná o jeho první auto.Protože HTP rozhodně není do 100 KM/h slušně jedoucí auto a nějaké dynamice a pružnosti bych taky raději moc nemluvil:) Jedině v případě 1.2 TSI které jede slušně ale tohle jen při potřebě rychlé jízdě naříká a nechce se mu.

25.07.2014 | 12:30:21 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: Cože?

Přesně tak, 1.2 HTP neni žádná stíhačka, ujel jsem jí v Corse B 1.2. Honil jsem se s ní na cestě Plzeň - Teplice s rozbitou převodovkou.
No hrozný :D

22.05.2015 | 12:40:05 | Tomáš  | 94.112.114.* Reagovat

RE: Cože?

Tak to seš frajer žes vytřel haťapku...Hlavně bych chtěl po tobě koupit auto když máš v hajzlu převodovku a ještě to tak huntuješ.

22.05.2015 | 13:52:01 | pavel e36  | 37.48.42.* Reagovat

je to presne tak 1.2htp je dobrá do mesta a na krátke vzdialenosti,jazdím na nej ako na firemnej za rok som najazdil 40000km takže viem o čom píšem.pri plnom obsadení obiehať v miernom stúpaní kamion je utrpenie a zahrávanie sa zo životom.pri úspornej jazde som dokázal ísť aj na 5litrov,ale po dialnici pri 130-140 spotreba brutálne vzrastie hádam aj 11-12litrov,a motor reve ako ako blázon.proste toto auto na dialnice nepatrí a jeho revír je mesto a krátke vzdialenosti.

29.07.2011 | 18:58:07 |   | 91.127.146.* Reagovat

Jirka KOPR

No přesně tak.Před tím jsem si říkal že třeba ti elektrický zrcátka je dobrý ,ale zbytečný .Což není ani pravda :) Protože je to pohodlnější klima naprosto souhlasím.Jde o zvyk na lepší člověk si člověk zvykne hned horší je to naopak.Což už tak bývá.Ono ta R19 neměla ani centrál posilovač řízení nic takového ,ale člověk byl zviklej .Třeba můžu říct že když dojedu do práce a sednu v práci do Feldy tak to je něco strašného.V létě otevřený okna vedro navíc to ani moc nejede .Před tím motorově s tou R19 to nebyl takoví velký rozdíl ,ale ta R19 byla svižnější točila při menších otáčkách a na delší cesty pohodlnější.Byl v tom rozdíl ,ale tak obrovský .Ted ta R19 je o proti tomu 406 taková krabička .Ale nelze rovnat auta o několik let rozdílných a jiných tříd.Což jak čtu komentáře tak většina to dělá.Což je trochu nespravedlivý.Když to vezmu tak třeba ta R19 ted na ní nadávají že to je krám starej atd.Starý to je ,ale v době v letech 1989-1995.To bylo solidní auto a největší úspěchy měla v Německu a tenkrát si to tady mohl málo kdo dovolit .V Turecku a Argentině se vyrábí do dnes a slouží převážně jako TAXI takže to určitě nebude špatný auto.:)

18.05.2011 | 12:38:13 | luke20 Reagovat

Určitě je pravda,že když je někdo zvyklí na silnější motor,tak by do slabšího už nešel :-) Ze slabšího do silnějšího je to něco jiného :-)) A to samé asi i ohledně výbavy.Předtím,když jsme měli feldu,tak jsem si říkal-na co klimatizaci,absolutně zbytečnost... -teď si jí v létě nemůžu vynachválit.Nastavim třeba 22°C,a popojíždění,když je venku 30°C ve stínu,tak mi absolutně nevadí.I jenom taková kravina,jako elektrická a vyhřívaná zrcátka,tempomat,atd,atd.... :-))
Auto,co nemá klimu,bych už také nechtěl :-) Jezdit za menší finanční prostředky,byl bych maximálně spokojený :-))

18.05.2011 | 12:17:11 | Jirka KOPR Reagovat

Vladimír

Tak pravda že co se týče města hlavně ve špičce tak je jedno jestli má auto 50 nebo 100koní.Ale přece jen nejezdíme jen v kolonách.A já abych pravdu řekl tak pod 100koní bych si těžko zvykal.Mám 2.0 16v 135koní.A nejde o to že 0-100km za tolik nebo za tolik.Ale že když na to člověk šlápne tak to má sílu co se mě líbí .Kolikrát člověk může zabránit i nehodám když má rychlejší auto ,někdy je potřeba třeba rychle ujet .Mě se ten 2.0 zdál i zbytečný .Stejně jezdím po cestě do práce max 90-100Km jinak to ani nejde.Ale jde o to že když mám zařazenou 5 tak zrychlím rychleji než třeba s 1.2 na 3.Hlavně to člověk nemusí honit .Co jsem předtím jezdil s 1.8 75koní.Silnice do kopců kde jsem jel na 3 -4 plný plyn.Tak ted to dám v pohodě na 5 a jedu rychleji .Je to pohodlnější rychlá jízda tak bych to řekl.A zvykl jsem si a pokud bych kupoval jiný auto ,tak asi ještě o něco silnější.

18.05.2011 | 12:05:20 | luke20 Reagovat

To Jirka Kopr

Než jsem připisoval, nekoukal jsem se na to jaké auto máš. Mýlka. Spletl jsem si i to, myslel jsem, že máš do r.v. 2002, ale ty už máš to více povedené HTP. A Tvé auto není tak staré, teď ho prodávat by byla velká škoda, protože Tobě už to níž nespadne. Nebo výkup by dokonce byl teď stejný jako třeba po dalších dvou letech. plus mínus velikost zaplacení STK a pojistky. :)
Třeba si počkáš až bude Fábia II combi, v dobré ceně. To už je jako malé MPV :D
Já být tebou tak se jen tak porozhlížím pomaličku po novém, máš čas třeba rok než se Ti naskytne kup roku, čím déle čekáš Tím lépe. Takové koupě jsou nejlepší. Už mám třetí auto, které jsem koupil tak levně, že předběhlo cenu nejméně o 3 roky napřed. :o)
Například ten svůj auťák bych v klidu mohl vyhodit do šrotu aniž bych byl ztratný už mi vydělal ježděním. Jen se pokoukávám po novém. Jakože Kup roku, který se naskytává na netu pravidelně snad každý měsíc. Problém a to obrovský je, pokud hledáš a chceš jeden model a typ motoru, tak na to Ti nestačí pomalu ani půl roku. Tehdy jsem taky hledal TDičko a trvalo to pěkně dlouho. :o)

18.05.2011 | 12:02:54 | svlastik Reagovat

18. května 2011 | 11:20 | svlastik

Nemáš za co :-)) Ale pořád nechápu,v čem bych ušetřil,kdybych si koupil nové auto,a dal bych do něj LPG... :-)) To můžu do feldy,co mám,a ušetřim za nové auto... :-)) Co??

18.05.2011 | 11:44:43 | Jirka KOPR Reagovat

To Jirka Kopr

Tak díky, že jsem získal info ohledně Tvé Fábie, je to velmi dobrý typ pořízení Fábie II. Navíc když vidím, že kdysi bylo pořízení za Fábii 5 let starou za stejnou cenu jak teď za 2 roky starou je celkem fajn a konečně můžem brzo dospět k západu, že si budeme kupovat pouze nové vozidla. :)

18.05.2011 | 11:20:37 | svlastik Reagovat

Tím sem spíše chtěl reagovat na (svlastika).Jinak pokud najezdíš tolik KM tak se to LPG vyplatí.Já jezdím jen po městě a když jsem spočítal kolik zaplatím za benzín ročně .Tak je to zhruba těch 29 000kč.Což je a není možná cena montáže LPG .Viděl jsem za 25 až do 30 000kč.Což jsem mezi tím.Takže bych na tom zase moc nevydělal.Možná potom ,ale + revize kontrola atd.

18.05.2011 | 09:45:10 | luke20 Reagovat

Jirka KOPR

No ono ty řeči že do 150 000 nebo 200 000Km je auto takoví nebo takoví je teorie .Třeba já vlastní zkušenosti s Francouzi mám přesně jiné jak většina tvrdí.Jde o konkrétní kus stav atd.Třeba tu 406 2.0 16v z roku 2000 jsem koupil za 85 000kč.Mělo najeto 175 000km.Dovoz Německo 1.Majitel vše OK servisní knížka karta k imobilizéru s kodem .A auto ve slušném stavu.Kamoš mechanik mě radil abych si koupil Hondu nebo nějakého Japonca .Ale sám mě pak říkal že jsme udělal dobře že to auto je skoro jak nový podvozek interier prostě nemůžu si stěžovat mám ho necelý rok a porucha žádná jenom spokojenost.Jeden známí koupil za 150 000kč taky 406 1.8 16v .A nefunguje mu rafička tachometru měnil centrál ,auto furt chcípalo špatný plynoví lanko ,zřejmě pokaždé při rozjezdu byla potřeba přidat jednou víc plyn pak zase málo když dal dvojku a dotkl se plynu tak auto nejelo musel až na podlahu.Jde o kus a o stav.Auto může mít najeto 300 000km.A může být v lepším stavu jak auto co má 100 000km.

18.05.2011 | 09:38:27 | luke20 Reagovat

18. května 2011 | 09:04 | luke20

Zdarec,nechci se ho vzdát,jen "ušetřit"... :-))
Takže prostě LPG je asi nejlepším řešením :-)

18.05.2011 | 09:19:11 | Jirka KOPR Reagovat

18. května 2011 | 08:57 | svlastik

Info k té mé fábce-v tuto chvíli najeto cca 261 000km,před 2mi měsíci dělaná STK a emise,auto prý neuvěřitelně zachovalého stavu,brzdný rozdíl nepatrný-to prý nemají ani auta,co mají najeto o půlku méně.Všechno funguje jak má,výkon absolutně nestrácí,olej nedolévám ani kapičku,od výměny do výměny neznatelný úbytek.Takže s tím,že je fábie dobrá do 200 000km,tak s tím absolutně nesouhlasím.Samozřejmě záleží na štěstí při koupi,na motoru,atd... A jediná závada,co se mi stala,tak odešla jedna zapalovací cívka (cena u nás 1000,-kč),a před rokem baterka.To je jediné,co jsem měnil-teda kromě oleje,svíček,filtrů,a nechání doplnění a kontrola klimatizace.Takže vlastní zkušenost výborná.

18.05.2011 | 09:17:09 | Jirka KOPR Reagovat

Tak dokonce se dá sehnat :) ale nemá absolutně žádnou výbavu.A za ty peníze bych radši koupil 406 2.0HDI ,ale je tam spotřeba kolem 7L.Protože se mě zdá divný prodat auto koupit jiný se stejným motorem a ještě s horší výbavou + dát 25 000kč za LPG.Takže dám dejme tomu 150 000kč A pak můžu doufat že to třeba nebyla špatná koupě a bude poruchoví což jsou peníze na víc ,jako kupovat ojeté auto je risk záleží na co člověk kápne .Ale dobrovolně se vzdávat třeba auta který je dobrý a mám ho vychytaný ?Nevím no.

18.05.2011 | 09:04:59 | luke20 Reagovat

Fábia II

Do 50tkm je to pořád stav nového auta, kolem 100tkm už ta vůně a to všecko vyprchává. A zrovna v tomhle období se šetří nejvíce. Kolik máš najeto nebo kolik tam je na tvojim tachometru, 150 a víc ne? Za chvilku se Ti to bude projevovat na opotřebení, není třeba to vypisovat, ale dávat do ojetého auta LPG, pokud není ve 100% stavu mi příjde neúsporné.
Fábia je dobrá tak do 200tkm i to je slušný výsledek. Pokud se o ni člověk stará tak i víc. Třeba Felicia byla dobrá tak do 150tkm. Pak se to sype, LPG sice dobrý, ale nedovedu si s Felicii představit jezdit 30tkm ročně bez chyb.
Ovšem to neplatí jestli si na autě děláš všecko sám, máš garáž náčiní a jedeš jak fretka, tak to je jiná, to si dej LPG třeba i do 40 let starého auta a jsi v klidu. :o)

18.05.2011 | 08:57:28 | svlastik Reagovat

18. května 2011 | 08:40 | svlastik

...a jestli dokážeš sehnat NOVOU dvojkovou fábii za 120 000,tak jsi borec :-) Samozřejmě ale aby měla i nějakou výbavu,a ne nějaké holátko,co nemá ani centrál...

18.05.2011 | 08:43:21 | Jirka KOPR Reagovat

18. května 2011 | 08:40 | svlastik

A v čem tedy ušetřim,když koupím nové auto,a ještě do něj budu dávat plyn??????

18.05.2011 | 08:41:53 | Jirka KOPR Reagovat

To Jirka Kopr

Hledej šmudlo i za 120 tisíc by šla, musíš mít cash. :D

18.05.2011 | 08:40:46 | svlastik Reagovat

18. května 2011 | 08:27 | svlastik

Na "image" prdí bílý tesák :-)) Nehledě na to,že fábie druhé řady se mi nelíbí :-)))
Nemám garáž,a auto nám stojí před bytovkou,tak bych ani nové auto nechtěl,a to bych asi moc "neušetřil",kdybych si měl koupit nové auto za cca 200 000,-kč,ještě ze stejným motorem.Jediný rozdíl by byl,že bych měl nové auto,a v peněžence o 200 tisíc míň... :-)
A nechápu,tu větu "Fábia II už neklesá na ceně" ... -když koupím nové auto za 200 000,a za 5 let bych jí měl prodat za 50 000,tak to mi přijde pokles jako kráááva :-)))

18.05.2011 | 08:34:16 | Jirka KOPR Reagovat

To Kopr

Dávat LPG do Fábie je už pozdě, tos měl dát hned po koupi. Pokud máš peníze a máš chuť obměňovat. Pořídil bych si za ty peníze Fábia II 1,2 HTP, která není zajetá. Ihned po koupi do ní strčil LPG.
1)nový auto lepší image
2) stav nového auta, minimální opotřebení jen jezdíš a podvozek bude dost dlouho v pohodě
3)motor bude rychleji opotřeben, ale 1,2 HTP bude za pakatel všude praktický do 5 tisíc kč a bude levnejší koupit celý motor než ho generálkovat. :)
4)najetý km se Ti vrátí, Fábia II už neklesá na ceně po 5 letech bude stát pořád kolem 50tisíc. :)

18.05.2011 | 08:27:52 | svlastik Reagovat

18. května 2011 | 07:06 | svlastik

Čauky,řeším to,jak s nájezdem 3000km měsíčně ušetřit nějakou korunu,na neuvěřitelně drahém benzínu,který má prý šplhat až k hranici 40,-kč za litr... Jiné auto se asi nevyplatí,tak nezbývá,než zkusit LPG...
Spotřebu mám cca 6,9l/100km na dálnici,popojíždění po Praze je horší..Jezdit každý den Plzeň/Praha na skůtru,nebo elektro-kole,to tedy žádná hezká představa,kort při převážení letáků,náhradních filtrů,prezentačního materiálu,atd... :-)

18.05.2011 | 07:17:11 | Jirka KOPR Reagovat

LPG a HTP

LPG do HTP nedoporučuju, je to 3 válec, potřebuješ na to speciální svíčky a pak když Ti časem po nějakých km jedna vynechává, ani na LPG nepojedeš.
Jestli jsi nikdy neměl diesla, tak nebudeš znát řazení a spotřeba Ti zezačátku může vzrůst klidně i na 8-10 litrů při courání po městě s ojetým dieslem. Takže leda automat...:)
Pokud máš spotřebu jak uvádíš tedy 5l na dálku? To bych teda neřešil. Jestli Ti to vadí, kup si scootera nebo elektrokolo :D. Jako i klasická 650ccm motorka bere stejně. Nevím co řešíš.

18.05.2011 | 07:06:14 | svlastik Reagovat

Počítali jste to někdy vy,kolik takto ročně projezdíte???? :-)
Když si vemu,že já projezdim cca 100 000kč ročně (i s dovolenky,nákupy,atd),tak to jsou docela "slušné" peníze... :-))

18.05.2011 | 06:55:45 | Jirka KOPR Reagovat

17. května 2011 | 22:01 | ľuboš

Ahoj,Lubošku za cenu nějakého "křápu" za cca 25 000,tak za tu samou cenu budu mít namontované LPG,a potom už mi bude jedno,jestli jezdím za 4-5 litříků nafty,nebo 8 litrů plynu :-))

18.05.2011 | 06:53:34 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka: OK, na prvý pohľad to vyzerá naozaj veľa, ale aj montáž LPG bude niečo stáť, cca 20-25.000 Kč, takže úspora bude až v druhom roku, spotreba plynu je o cca 10-15% vyššia ako na benzín.

Nehovoriac o tom, že sa naozaj môže začať auto sypať/klop-klop na drevo, aby Ti vydržalo/, Ak potrebuješ auto iba na dochádzanie do práce, žiadna divočina, ešte by som skúsil nejaký "starší" diesel, tak 6-max8 ročný, nízka váha a kubatúra. Nechal by si si Fabku - do rezervy a na prdidle jazdil do roboty./

...na takom Saxe 1,5 D by si išiel do 4 litrov, /pri 130 ale rátaj okolo 5-6/, pričom je živšie ako Fabia./tu nevadí ak bude aj 10-12 ročný, motor je nesmtreľný a nehrdzavie/ a kúpiš do 1.500 eur, ak sa nebude páčiť, rovnako rýchlo sa ho zbavíš, bez straty.

Ale spotrebu máš naozaj vynikajúcu na Fábii, nie je to taký rozdiel, ako z Tatry 613 na Mazdu 626 2.0 benzín, čo sa mi už zdalo ako zadarmo, nehovoriac z Mazdy na 405, kde 2-4 litre/100 km už naozaj cítiť, za to máš obed.

Poznám tieto myšlienkové pochody, sám som špekuloval kúpiť niečo spratnejšie ako 607, ale keď som si vyskúšal 207, Oct. 1,9, aj 1,6 Tdi.. tá je naozaj úsporná!!, ale drahá ako šľak, tak som si povedal, že ak chcem šetriť, pôjdem 90-100 km/h za spotrebu 4,4-max.5,0, ako by som mal kúpiť ďalší hladný krk do garáže...a ušetriť 0,5 l/100 km,/ keď potrebujem rýchlejšie, tak to maximum nejakých 9-10 litrov prežijem./

Akurát, že stačí ísť o 10 minút skôr z domu..:) a ušetrím.

17.05.2011 | 22:01:06 | ľuboš Reagovat

benzin a LPG

Jirka Kopr: Tak to by se Ti peníze vrátily už po roce po montáži LPG. Spotřeba na LPG se zvýší o 10 až 20% a ještě je třeba připočítat něco na benzín - ten budeš potřebovat na start studeného motoru.

17.05.2011 | 21:48:09 | Zdenál Reagovat

Zdenál: o jakou přesnou motorizaci se jednalonevím, byla to 1,4 Mpi, ale zda 44, či 50kW, to fakt nevím.

17.05.2011 | 21:16:33 | stribrnák Reagovat

Ono když e to spočítá,tak to jsou opravdu zajímavé čísla.Denně projedu Plzeň/Praha,a nazpátek cca 14 litrů.Jezdím tak 4x do týdne.Za týden je to 56 litrů,za měsíc cca 224 litrů,za rok okolo 2688 litrů benzínu.Průměr 33,-kč za litr,33x2688 je cca 88.000,-kč benzínu ročně-takhle je to hrozné číslo,co?? :-)
Když bude stát plyn v průměru 20 korun,tak za rok je to cca 53.000,-kč.Roční rozdíl benzín/plyn je zhruba 35.000,-kč.Samozřejmě nevím,o kolik žere auto víc,když jede na plyn,a jestli cena plynu bude stále tak výhodná oproti benzínu...

17.05.2011 | 21:14:07 | Jirka KOPR Reagovat

17. května 2011 | 20:24 | ľuboš

No spíš bych to viděl teď někdy na montáž LPG,a uvidím,kolik ušetřím třeba za rok... :-))

17.05.2011 | 20:38:06 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka: Ak by si chcel NAOZAJ ušetriť, tak jedinou cestou je predať Fábiu za X peňazí, pr. 100.000 KČ a kúpiť Škodu 120, al. Favorit za 5-10.000,-:))

NIKDY neušetríš peniaze tým, že predáš lacno, drahšie kúpiš...

Dá sa iba v tom prípade, že by si kšeftoval s autami a menil každý mesiac, dva, tak, aby si nestrácal na cene auta!!

A pochybujem, že by si zohnal Fabiu 1,9, al. 1,4 TDi, v takom istom stave a CENE, za ktorú predáš:))

Sám som zvedavý, či na to prídeš, keď si kúpiš "nové" auto, ale najprv tiež prídeš o peniaze ...

Ale aspoň prídeš k skúsenostiam:)) Držím palce, nech dobre kúpiš.

Píšeš, že si kus chlapa, skús taký P 206 SW, 1,4 HDi, tam pôjdeš aj pod 4 litre, pričom je to oproti 1,4 TDI od W extratrieda, al. 307 SW, posledné roky, 1,4-al.1,6 HDi, do 66 kw-max, nemá zotrvák a spotreba je hlboko pod 5 litrov.

Overené, vyskúšané. A sú aj lacné.

17.05.2011 | 20:24:11 | ľuboš Reagovat

17. května 2011 | 19:24 | luke20

No právě,že s nájezdem cca 30 000km ročně,už to nějakou ušetřenou korunu určitě dá :-)) Budu to muset u pivečka pořádně propočítat... :-)))

17.05.2011 | 20:13:15 | Jirka KOPR Reagovat

To stříbrňák

Doufám že Ti graf aspoň k něčemu bude, dá se z něj vyčíst dost zajímavého hlavně při porovnání jednotlivých rychlostních stupňů. Ještě se jednou zeptám, ta Fabka 1,4 byla co za výkon, co jsi s ní ujel 1 000km?

17.05.2011 | 19:44:07 | Zdenál Reagovat

Jirka KOPR

Na 30 000km za rok ,to už jde znát .Hlavně když člověk s těmi penězi dobře naloží tak se to vyplatí.:) Ale právě mě někdy udivuje že třeba někdo kdo má Fabku 1.2 47kw .A najezdí měsíčně 50Km tak tam to LPG vůbec dává.Když to vezmu tak montáž stojí kolem 25-30 000kč.Což vyjde víc za rok jako samotná spotřeba benzínu.

17.05.2011 | 19:24:15 | luke20 Reagovat

No mě vychází roční spotřeba kolem 29 000kč.Když vezmu že každý měsíc skoro plná nádrž.Vždy dojíždím tak se čtvrtkou .

17.05.2011 | 19:15:34 | luke20 Reagovat

Jirka KOPR

Tak najezdím zhruba těch 800až 850km měsíčně.

17.05.2011 | 19:10:47 | luke20 Reagovat

17. května 2011 | 19:03 | luke20

No jo,ale utratíš to UŠETŘENÝÝÝ ... :-))))

17.05.2011 | 19:09:19 | Jirka KOPR Reagovat

17. května 2011 | 19:03 | luke20

Tak pro srovnání-jestli najede cca 12 000km ročně,a ušetří cca 20 000kč,tak můj roční nájezd je cca 30 000km ročně,tak možná by mi to už na LPG dělalo velmi slušný rozdíl... :-))

17.05.2011 | 19:08:26 | Jirka KOPR Reagovat

Anonym

Tak kolik najezdí ročně to ti přesně nedokážu povědět.Ale když vezmu cestu do práce tak je to ročně tak 10 000km+co najede o víkendech a dle jeho potřeby tak to může být zhruba řeknu 12 000km.Má Peugeot 406 Break 1.8 benzín.LPG už bylo namontováno když auto kupoval.Ale zase brát taky že jezdí opravdu 50km 90km 130km.Za celou cestu domů jede max těch 70Km .A po dálnici jede max těch 130km a to málo kdy.Většinou kolem 100-110Km.A ani motor nijak nevytáčí ,řadí 4 snad už při 45 km.Ale kamarád co měl Astru 1.6 s roku 1997.Tak měl taky LPG ,ale zase jezdil jiným stylem a kupoval LPG 2x do týdne týden za 300kč.Takže i tak jde o styl jízdy.Pravda že LPG stojí 16Kč a benzín 36kč.Ale sám uznal že mu se mu to nevyplatí ted má Bravo 1.2 16v.A jezdí stejně a na plnou ujezdí tak 2 týdny.A nemusí na pumpu.Ale záleží kdo co potřebuje třeba u obsahu 1.2 16v se muže a nemusí vyplatit LPG .Jak komu komu co vyhovuje co si muže dovolit atd.Ale tím nechci odrazovat od LPG .Mě osobně nevím jestli by se vyplatilo jako spotřebně určitě ano .Ale jak jsem se zmínil můj názor co neschovám tak je mě na nic .a stejně to utratím.

17.05.2011 | 19:03:17 | luke20 Reagovat

17. května 2011 | 18:41 | luke20

No jo,ale kolik toho najezdíš,že ti tolik na spotřebě nezáleží??? Tak neříkám,že jsem nějak chudý,to ne,ale když můžu ušetřit,tak jsem rád :-))

17.05.2011 | 18:45:27 | Jirka KOPR Reagovat

17. května 2011 | 18:30 | luke20

PS:Dobrých 20 000 ročně :-)) Kdyby je opravdu šetřil,tak by měl za 5 let třeba na další staro-nový auto :-))
Kdybych měl díky LPG ušetřit minimálně 20 000 zarok,tak bych měl za ten rok zaplacenou montáž,a další roky bych šetřil :-))) Kolik toho kamarád najezdí ročně?A co má za auto/spotřebu???

17.05.2011 | 18:41:55 |  Reagovat

Jako já jsem byl vychován tak.Že šetřit se má na to, aby člověk měl peníze .když jsou potřeba na něco nutného nebo prostě aby měl jistotu.Tak to vidím i ted.Ale šetřit na něčem a utrácet to za něco jiného ,je dle mě jen dávání přednosti něčemu co má pro mě větší význam.Ale nikoliv že by mě to obohatilo nebo si řekl no ted jsem dal za benzín místo 2000 kč 1000 kč ,a řekl si to se mám.Protože těch 1000kč utratím za jídlo nebo za něco jiného,takže ve výsledku je stejně utratím což není šetření dle mě tedy:) Jenže on je přesvědčen v to že prostě šetří aby měl peníze a je spousta takových.Proto mě přijde zvláštní kolik lidí na tu spotřebu tak hledí,že ta jízda vypadá jako úkol do matematiky.:) Ta samozřejmě že taky na to hledím ,ale ne zase tak moc.Abych pravdu řekl tak za ten rok co to auto budu mít tak nevím přesně kolik je spotřeba ,uvedena je průměrná 8.5l je to 2.0 16v ve městě kolem 11.5L což zhruba odpovídá ,já jezdím ve směs jen ve městě takže spotřeba je docela vysoká ,ale pokud mě to vyloženě neomezuje ,tak mě to nevadí.

17.05.2011 | 18:41:40 | luke20 Reagovat

17. května 2011 | 18:30 | luke20

No jóó,tak to je potom jasný -muší se umět šetřit... :-))))

17.05.2011 | 18:31:59 | Jirka KOPR Reagovat

No to ano.Ale pak chodí a na co opravdu potřebuje tak nemá.Takže já to vidím tak že pokud si člověk ty peníze nedá bokem že je muže pak použít, tak takoví šetření nemá cenu:))Takže to beru tak že pokud šetřím tak ,na to abych měl peníze bokem když ,je nutná potřeba nebo mít jistotu a nějakou zálohu.Takhle jen vložím peníze tam kde je mě to milejší ,ale nijak mě to neobohatí .Mě říkal že na autě že má LPG ušetří ročně 20 000kč.Což je pravda ,ale na konci roku ty peníze stejně nemá ,takže z mého pohledu je to takoví šetření na nic,ale každý to vidí jinak jen můj názor.:)

17.05.2011 | 18:30:29 | luke20 Reagovat

1,2HTPx1,4 MPI

V 1,4 MPI mám najeto jen asi 1000km, ale můžu říct, že ve městě je HTP rozhodně žibější. Kopec, kde jsem musel s MPI při 50-60 dávat trojku, protože čtyřka přestala táhnout, tak HTP v klidu na trojku, dokonce zrychlovalo. Něco jiného je ale pokud se budeme bavit o rychlostech 90 a výš. Tam jednoznačně lépe jede 1,4 Mpi. Jelikož ale jezdím okresky, tak stejně nejezdím víc jak 100 a htp je pro mě super. Spotřebu 5,5 kombinovanou v 1,4 neuděláš.

PS: díkyza grafy

17.05.2011 | 18:27:50 | střibrňak Reagovat

17. května 2011 | 17:57 | luke20

...že nic neušetří... -za co kupuje ten tvůj kamarád ty zájezdy??ZA UŠETŘENÉ PENÍZE,ne???Takže ušetří,ale zase je utratí za něco,co chce.Kdyby je neušetřil,nemůže je utratit... :-)

17.05.2011 | 18:19:53 | Jirka KOPR Reagovat

Doprčic, to až 35-40 min. malo byť v " ", myslené ironicky, naozaj nemá zmysel sa hnať, keď o nič nejde, nehovoriac o vyčerpaní, strese a únave. A PENIAZOCH.

17.05.2011 | 18:11:53 | ľuboš Reagovat

Jirka: skús si niekedy stopnúť čas, za ktorý prídeš z Prahy-Plzeň a späť, voľakedy, keď som chodil od Košíc až do Mníchovho Hradišťa, tak časový rozdiel medzi pokojnou jazdou, tak do 110-120 km a "športovou":)), akože, bol až 35-40 minút. Pričom ešte na 405 1,8 TD som mal spotrebu pri pokojnej do 5,8-6,0, pri "lietaní" vyše 8..., a to bolo, až si pamätám vyše 650 km jedným smerom..Pochybujem, že na svojej trase urobíš viac ako 5-10 minút rozdielu, ale 1 liter ušetríš určite.

Malé objemy sú na nízke rýchlosti, motor už nemá rezervy, kde by ušetril.

A do Fábie s Tvojimi km sa už neoplatí dávať LPG, to už radšej kúpiť továrensky, od niekoho, kto neplatí leasing a podobne.

Anonym 14:47 a 49, nepodpísal som sa. ľuboš

17.05.2011 | 18:09:42 |  Reagovat

Tady se už nedá bavit snad o ničem jiným než o spotřebě.Jízda má být taky radost ne úkol do matematiky!:)To mě při pomělo jednoho chlapíka ,který mě furt tvrdí abych dal auto na LPG že ušetřím .Jenže pokud si člověk neušetří tak že ty peníze dá bokem tak nemá nic .Šetří na spotřebě ,a furt nemá peníze ,pač je utrácí za zájezdy atd.Ale to není šetření jen vloží peníze tam kde to má pro něj význam .Nevím ,ale dám každý 3-4 týdny 1700Kč za benzín .A zbytek naložím co je potřeba.A kdybych měl dát třeba 1000kč ,tak stejně ten zbytek dám jinam takže ,z hlediska financí je to naprosto jedno,jde jen o to že auto má menší spotřebu ,ale finančně mě to stejně neobohatí.

17.05.2011 | 17:57:05 | luke20 Reagovat

Graf spotřeby

To stříbrňák: http://www.penize.cz/spotrebitel/54904-usporna-jizda-snizuje-spotrebu-nikoli-prumernou-rychlost
tak tam dole najdeš graf spotřeby pro 1,2 htp, ale není blíže specifikováno pro kolika-ti kilowatovou verzi jde, zato je tam spotřeba na všechny dopředné rychlostní stupně, což se jen tak nevidí.
Píšeš, že je 1,2HTp živější než 1,4MPi - máš s tím vlastní zkušenost? Jestli jo, můžeš tyto motory srovnat subjektivně i při vyšších rychlostech? A kolikati kilowatová verze je ta 1,4 se kterou jsi jel?
Díky

17.05.2011 | 17:56:23 | Zdenál Reagovat

Kluci, jak dlouho myslíte, že vydrží LPG v přijatelných cenových relacích? Samozřejmě do doby, než na něj začne jezdit většina naivních řidičů, kteří si myslí, že jim kapitalista dá něco levněji. Jakmile se na silnici objeví záplava aut na LPG, jeho cena vyroste stejně jako benzínu. LPG je totiž z ropy, víme? A kapitalismus je jen hra, zbohatne ten, kdo využije hlouposti druhých a naláká je na cokoli "výhodného". Když jsem v roce 92 řekl někomu, že za chvíli bude benzín za 30 Kč, měli mě všichni za blázna. A teď tvrdím, že s LPG to dopadne stejně. Je to totiž princip kapitalismu, jinak by to ani nefungovalo.

17.05.2011 | 17:55:29 |  Reagovat

LPG

Cena LPG je asi polovina ceny benzínu.Tu bude stále kopírovat.

29.07.2011 | 01:19:15 | Karel Reagovat

Graf spotřeby

TO zdenál:

Psal jsi, že máš graf průběhu spotřeby u fabie při různých rychlostech? Máš tu někd eodkaz na něho? Docela rád bych s epodíval, kolik HTP žere při různých zařazených rychlostech a při různých rychlostech. Např. kolik žere po rovině na pětku při 80 km/h a pod., kolik žere na čtyřku při 80 a jaký je tam rozdíl a pod. Kdybys měl takový graf, rád bych se podíval. Díky moc

PS: vzkaz pro všechny: tím trhačem asfaltu jsem to trochu přehnal, chtěl jsem tím říct, že městským provozu, při rychlostech do 50 km/h je to živé, že 1,4 to nechává vzadu. Nechci tím říct, že při rychlostech do 50 je to nejživější auto.Ti chytřejší jistě pochopili :D

17.05.2011 | 17:13:21 | stříbrňák Reagovat

17. května 2011 | 15:51 | Itall

To už je pro nás docela dost,dát za auto cca 200 000,a jak psal Luboš,jestli by se to vůbec vyplatilo....
Viděl bych možná nejlepší řešení to LPG....

17.05.2011 | 16:12:28 | Jirka KOPR Reagovat

KOPR:

Podle toho, jak velké auto potřebuješ. Jestli to musí být kombi kvůli kufru, tak opravdu asi ten nafťák. Ale jestli stačí auto ve třídě "malé vozy", uvažoval bych o novém, ne o moc dražším, než zamýšlíš. Např. Suzuki Splash. Je to velikost Yarisu, trochu vyšší, někdy se píše MINI MPV. Spotřeba s motory 1,0 i 1,2 je do 5 L. Teď je 1,0 s klimou a pěknou výbavou za 209900,-. Byla i verze pouze s klimou bez el. výb. za 199900. Jel jsem 1,0 L, žádný zázrak sice, ale rozhodně to tak nedrnčí, jako HTP a za tu cenu a při té spotřebě, myslím, dobré.

17.05.2011 | 15:51:32 | Itall Reagovat

17. května 2011 | 15:34 | Jerry

Čauky,o tom LPG vážně začínám uvažovat.Investice cca onich 25 000kč by se mohla vrátit poměrně brzo.Ani nevím,nekoukal jsem,koli teď stojí plyn,ale myslim,že o dobrých 12-15kč levnější,než benzín,co???

17.05.2011 | 15:38:55 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka KOPR

Když se o haťapku postaráš, tak určitě ještě nějaké Km navrní, ale pokud chceš spotřebu nižší o 1,5l-zbývá jedině diesel. Pokud chceš zůstat u škodovky, tak popřemýšlej o Octavii TDI. První novodobá generace-po faceliftu-r.v. tak +- 2002-2004. Motor nejlépe 1,9TDI 81kW, nebo 66kW a časem čipneš. Jenže najít nějakou kvalitní "leštěnku" bude potíž. Fabia TDI už je jen se vstřikováním PD. Leda pokud by ti stačila 1,9SDI-nicméně to by sis proti čiplému HTP v dynamice pohoršil, ale spotřeba by byla kolem 5l. Dát HTP do LPG je taky možnost. Projel jsem si asi 4ks HTP 47kW na LPG(sekvenční vstřik, vlastní ŘJ na LPG) a musím říct že dobrý. Rozdíl není poznat-jen při plnění nádrže a placení. Akorát přestavba počítej cca 25 000kč.

17.05.2011 | 15:34:21 | Jerry Reagovat

17. května 2011 | 14:59 | Anonym

Jinak 607ku maji sousedi nad náma,v kůži,automat,nevím,co je to za obsah,ale jinak je to pěkná kára-když stojí vedle tý naší fábky,tak i ta fábka v kombíku je proti němu jak miminko... :-))

17.05.2011 | 15:03:39 | Jirka KOPR Reagovat

17. května 2011 | 14:59 | Anonym

Něco na tom bude :-)))

17.05.2011 | 15:01:34 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka: O motor sa netráp, ak si dobrý gazda a podľa všetkého aj si, tak Ti nabehá ešte 100-150.000 a ...a nič mu nebude:)

Tiež ma strašili HDi, ža vstreky, čerpadlo, turbo...a..a nič.

A ak po 500.000 by Ti kľakol, tak za 10.000 Kč kúpiš druhý motor a za 3.000 Ti ho prehodia a jazdíš ďalej.
/406 jazdí stále, bez porúch, vysoko nad 400.000 km.., niekedy aj ľutujem, že som ju pustil, 607 je už háklivejśia, drahšia, aj keď pohodlnejśia.

17.05.2011 | 14:59:05 |  Reagovat

nerád, ale brať si pôžičku na auto z banky...to sú iba komplikácie, nutnosť poistiť, ÚROKY...navyše, ak od rodiny..môžu sa posrať vzťahy.
poraď sa s manželkou, ženy majú viacej rozumu.

17.05.2011 | 14:47:37 |  Reagovat

17. května 2011 | 14:41 | ľuboš

Je to těžký... :-)))
Říkám si,kolik tak KM ještě tento motor může vydržet... Po tom,co tady člověk čte,jaký je to "křáp" ,atd... :-))
Ale zatím si nemohu stěžovat :-)

17.05.2011 | 14:46:15 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka: Ale nerátaj iba spotrebu:)), rátaj najmä náklady. Kúpa nového bude za 150t.kč, + 10% na servis, značky a pod., Na Fabii stratíš...neviem koľko.

Po 3-5 rokoch síce "ušetríš" 100.000 kč, ale o toľko akurát prídeš iba na STRATE hodnoty, takže vo výsledku neušetríš nič.

Ak chceš šetriť, na to 150 je málo..., ale keď som si kúpil skoro novú 406 HDi, mám tu aj recenziu, vytešoval som sa, že sa dá aj pod 5 l, rekord som mal 1815 km na nádrž, t.j. 4,1 l, po Slovensku.

Ale keď som ju po nec. 6 rokoch predával, tak z nadobúdacej ceny cez 800-850 sa scvrkla na nejakých 200-220..?, tak nejako.

Po najazdení 387.000 km, strate z ceny cez 600.000... som si mohol radšej vyvážať zadok na V6 za 150....:))

a BUĎ SI ISTý, žE ROVNAKO TO BUDE AJ V tVOJOM PRíPADE

dObré auto za pár šupov nekúpiš.

17.05.2011 | 14:41:21 | ľuboš Reagovat

...a nebo fábka 1,4 TDI -spotřeba také okolo 5ti litrů... :-))

17.05.2011 | 14:34:54 | Jirka KOPR Reagovat

A pokud se ceny benzínu budou šplhat ke 40ti korunám za litr,tak myslím,že by nebylo co řešit.Nebo zkusit přestavbu na LPG....

17.05.2011 | 14:28:54 | Jirka KOPR Reagovat

17. května 2011 | 14:04 | ľuboš

Lubošku kdybych ušetřil cca 1,5 litru na 100km,tak denně ušetřím okolo stovky,za týden je to cca 400-500,-kč,měsíčne okolo dvou tisíc korun,za rok cca 24 000kč,za 3 roky cca 70 000kč,to počítám jen práci,nepočítám nákupy,výlety,atd,atd... A co jsem slyšel,tak např.s fábkou 1,9TDI,co má kamarád (74kW),tak jezdí okolo 5ti litrů,což by byla ještě větší úspora... Stočení tachometru nic neřeší... :-))) Ale zase na druhou stranu by mne zajímalo,kolik KM by tato naše fábka ještě zvládla.Teď mám nájezd cca 3000km za měsíc...

17.05.2011 | 14:27:07 | Jirka KOPR Reagovat

Lupo

Tak co třeba VW Lupo se spotřebou kolem 4L/100, nebo Opel Astra v naftě?

17.05.2011 | 14:08:07 | Zdenál Reagovat

Jirka Kopr: V skutočnosti si iba znudený z dobrého auta..::)), preto "potrebuješ" kúpiť iné auto.

Ak máš pri 130 km/h spotrebu pod 7 litrov, tak si zagratuluj, je to SUPER!! spotreba.

Rovnako berie aj 2.0 diesel, či 1,9, plus -mínus 0,5 litra... takže NIKDY sa Ti "investícia" do "úspornejšieho " auta nevráti...

P.S. Na km nepozeraj, ak môžem poradiť, stoč si tachometer na 100.000, nech máš nové auto...:)

Ozaj a keď kúpiš, daj vedieť, o koľko si peňazí prišiel:)), porátaj si STRATU na Fábke, potom budúcu stratu na "novej" jazdenke, + servis a nejaké opravy, ak si nebodaj kúpiš niečo z W, tak poistku proti krádeži, ak Japonca, tak poistku proti havárke, lebo sa nedoplatíš...

Po 9-10 vlastnom aute a nejakých tých požičaných..., najlepšie je DOBRE auto NEPREDAVAŤ....a ušetríš na 2 funglovky.

17.05.2011 | 14:04:08 | ľuboš Reagovat

Auto

Já bych šel do Toyoty, bo po tom zemětřesení v Japonsku bude po nich celkem scháňka. :)))

17.05.2011 | 13:01:34 | vlastiks Reagovat

17. května 2011 | 12:42 | Auto

Je to těžké,něco vybrat,a hlavně nenaletět,a nekoupit nějakou "plečku"... Tutu fábku jsme měli přes velmi dobrého známého,tak tam byla jistota,že nebudeme litovat-a také nelitujeme.Ale chtělo by to něco s menší spotřebou,alespoň o 1 litr na 100km.Při mém nýnějším nájezdem KM by se to asi vyplatilo...

17.05.2011 | 12:54:00 | Jirka KOPR Reagovat

ojeté auto

To je těžká otázka, mě se líbí Opel Omega TDi Caravan (poslední roky výroby), Seat Toledo v naftě, z malých aut třeba Fabka nebo Clio.

17.05.2011 | 12:42:10 | Auto Reagovat

A jsme u toho:Kdyby jste měli cca 100 000kč s možností půjčky 50 000kč,celkově tedy max 150 000,-kč,tak jaké auto si koupit,které je spolehlivé,se slušným výkonem,a spotřebou,a "mladšího" roku výroby ?????????????

17.05.2011 | 12:28:02 | Jirka KOPR Reagovat

Výkon

Oni to mají schválně přiškrcené kvůli emisím a spotřebě.

17.05.2011 | 12:18:37 | Zdenál Reagovat

KOPR:

Páč, když chceš silnější motor, tak si musíš připlatit. Jak by k tomu přišel koncern VW, kdyby nabízel silnější motor za takovou cenu? Ale neplatí to všude, můžeš si vybrat i auto jiné značky, se silnějším motorem a bez příplatku.

17.05.2011 | 12:16:51 | Itall Reagovat

...divím se,že když výkony těchto motorů jdou takto zvednout a upravit,tak že takový výkon nemají již z fabriky....

17.05.2011 | 12:11:13 | Jirka KOPR Reagovat

17. května 2011 | 12:07 | Zdenál

Jo jo,jezdím převážně sám.Ale ono to asi opravdu nejde porovnávat,nebo měřit,jako klasický HTP motor,protože jsou hodnoty psány na "47kW,a 112Nm" ,a mi máme 53kW,a 122Nm....

17.05.2011 | 12:10:23 | Jirka KOPR Reagovat

měření spotřeby

Předpokládám že je to spotřeba při zatížení nejméně dvěmi osobami, tu spotřebu co píšeš, to je asik když jedeš sám, že? Pro srovnání Felda 1,3 50kw žrala při 120ti 7,2L/100 dle výrobce.

17.05.2011 | 12:07:46 | Zdenál Reagovat

Tak co jsem teď v rychlosti kouknul,tak jsem našel "test spotřeby fábky 1,2 12V",kde měli při 120ti km/hod,mimo dálnici 100km/hod,atd, spotřebu 4,16l/100 km,čemuž samozřejmě nevěřím.

xxx.cz/test-spotreby--skoda-fabia-1.2-htp-12v-1086.html

17.05.2011 | 12:05:50 | Jirka KOPR Reagovat

17. května 2011 | 11:57 | Zdenál

Chlape to mi přijde nějak hóóódně,aby měla spotřebu 8,5 litrů při 130ti km/hod ... :-)))
Možné to je,ale to by musela být asi dost naložená... :-))

17.05.2011 | 11:59:23 | Jirka KOPR Reagovat

17. května 2011 | 11:53 | Itall

Jo jo,v průměru to bude onich cca 6,8 litrů.Nevím,o kolik může tachometr proměřovat,jednou jsme ho zkoušeli měřit na dálnici s kolegou (má Mondeo),když jel 120km/hod,bliknul na mě,a tu samou rychlost jsem měl i na fábce,ale takto to měřit je asi blbost,protože určitě i jeho tachometr něco málo může přidat... :-)) A navigaci,co jsme měli,tak nám odešla :-(

17.05.2011 | 11:57:59 | Jirka KOPR Reagovat

130 km/h

Ten údaj jsem odečetl z grafu.

17.05.2011 | 11:57:16 | Zdenál Reagovat

KOPR:

To už jsou přesnější informace. Tak to zprůměrujeme na 6,8 L a tempomatových 130 je tachometrových 130? Což není celých 130. Možné to je :o)

17.05.2011 | 11:53:25 | Itall Reagovat

spotřeba při 130

Seriová 1,2 HTP má při 130 Km/h spotřebu 8,5L.

17.05.2011 | 11:51:45 | Zdenál Reagovat

17. května 2011 | 11:39 | Itall

Věř mi,je to tak,Plzeň/Praha,v jednom,při tempomatových 130km/hod,směrem do Prahy 6,6 litříků,zpět do Plzně 6,9-7 litrů.Ale nevím,jak je to u "klasické" fábky,co má onich původních 47kW,a jestli i to může dělat rozdíl.Ale já tuto zkušenost mám,jezdím do Prahy opravdu často :-))

17.05.2011 | 11:43:50 | Jirka KOPR Reagovat

KOPR:

Pokud by spotřeba stoupla ze 6,0 na 6,6 při zvýšení rychlosti ze 110 na 130, pak bys mohl vrnět blahem a nemluvit o nějaké citlivosti na přidání plynu. Bohužel, mám za to, že u HTP tomu tak není. Ta spotřeba 6,6 při 130 km/h je spíše přáním.

17.05.2011 | 11:39:14 | Itall Reagovat

RE: KOPR:

Mám první HTP 40KW, na autě má značení MPI 1,2. Spotřeba na dálnici při 110 12O KM se dá udržet do 6,5l. Jezdím většinou solo, popř. ve dvouch. Co mě více trápí je spolehlivost tohoto motoru. Většina služebáků s tímto motorem musela dostat novou hlavu okolo 100 tis. km.Moje soukromé htp mělo ventily jak kopretina okvětní lístky v 60 tis. km. Autorizovaný servis radil výměnu motoru, protože propouštějí válce.Rozpočet opravy cca 56tis. Takže to musel spravit neautorizovaný servis , který požívá dobré pověsti za cca 9tis. Jinak je to dobrý auto, ale jen se 4 hrnkama. Nejlépe 1.4 16V

20.07.2012 | 23:12:43 | karel  | 85.71.81.* Reagovat

135 vs 136

Jo jo, v rodině jsme měli dva Favority, jeden - můj 136L a tátův 135L a subjektivně byl 135L živější navzdory slabšímu motoru.
To Jirka Kopr: taky jsem měl dvě Škodovky - 105L, a 120 LS - ta dokázala zahrabat na jedničku na asfaltu. Děda měl Škodu 135 - ne Favorita, ale jednu z posledních Škodovek, ta jela ještě líp.

17.05.2011 | 11:34:47 | Zdenál Reagovat

...proto díky práci,která se mi teď hodně daří,a jezdím třeba 4x do týdne Plzeň/Praha,tak by jsme chtěli ještě letos koupit něco jiného.Za 2 roky,co jí máme,tak jsem najezdil cca 100 000km,v tuto chvíli mám najeto přes 261 000km (tak nějak),tak nevím,jak by dlouho ještě tyto porce KM vydržela.... Motorově prostě super (jezdím většinou sám),spotřeba-pořád menší,než nám žrala felda,ale i tak bych se nebránil něčemu,co by žralo o nějaký ten litřík při stejné rychlosti míň...

17.05.2011 | 11:24:53 | Jirka KOPR Reagovat

17. května 2011 | 11:14 | Itall

Máš pravdu,že HaŤaPka je až neuvěřitelně náchylná i na sebemenší sešlápnutí plynu.Ale pokud to řidič vydrží (mě to moc nejde),a dálnici jede třeba 110km/hod,tak může jet za 6 litříků-vyzkoušeno.Ale pokud se rychlost zvýší na 130km/hod,hned spotřeba stoupne na 6,5-6,6l/100km....

17.05.2011 | 11:21:17 | Jirka KOPR Reagovat

17. května 2011 | 10:08 | Zdenál

Mi jsme "škodovkářská" rodina (i když se teď rodiče trhli,koupili si funglovku Chevroleta Aveo 1,4 16V),já měl přes š105ku,na vojně 120ku,po vojně jsem dostal favorita,potom jsem měl feldu 1,6ku,potom feldu 1,3 MPi,a teď máme fábku.Jinak samozřejmě jsem jezdil i s jinými značkami,a kubatůrou,na vojně s Tatrou 815kou,8mi kolkou,UAZem,V3Skou,autobusem Karosou,atd ... :-))

17.05.2011 | 11:16:16 | Jirka KOPR Reagovat

KOPR: Favo 136 měl delší stálý převod, než 135 (nikoliv jen pětku, jak míní Anonym). Tak to na pětku méně táhlo - všechny převody byly delší. 135 i se slabším motorem byl subjektivně živější díky kratšímu převodu. Proto jsem také psal, že Fabia 1,0 zas tak zle nejede, srovnatelně s Favoritem, do kopce na pětku i lépe. Má hodně krátké převody. A na spotřebě se to neprojeví, vyjma dálnice. Ale o tom by mohli majitelé HTP dlouze vyprávět. Favorit 135 se vstřikem jel, bohužel, hůře, než verze s karburátorem. Opět - přestože papírový výkon byl vyšší (50 kW). S tou slabší vstřikovou verzí jsem nejel.

17.05.2011 | 11:14:04 | Itall Reagovat

Fabka to Jirka Kopr

Aha, chip tuning, já jsem se vezl ve Felicii, která byla čiplá z 50 na 61 kw a jela dobře, na dálnici průměrně těch tachometrových 140 km/h, drželi jsme se Béčkové Omegy a střídavě se předjížděli, nakonec nám ujela, ani se nedivím, to je trochu jinačí kategorie. Smím vědět co jsi měl všechno za auta?

17.05.2011 | 10:08:21 | Zdenál Reagovat

16. května 2011 | 21:22 | Zdenál

Ne-e,máme HTP 1,2 12V,ale 53-54kW,a cca 123Nm (originál to byla klasická verze 47kW,a 112Nm), -když jsme jí kupovali,tak již měla chip tunning motoru.Takže jak říkám,jízdní vlastnosti opravdu pěkné :-)) S klasickou fábkou,co má těch 47kW jsem neměl možnost jet,ale co vím od známích,tak je to prý rozdíl :-)

16.05.2011 | 22:15:24 | Jirka KOPR Reagovat

To Jirka Kopr

Jo jo, byla to 1,4MPi, bohužel nevím kolik kw, ale předpokládám že 50 kw, která je nejběžnější. Z okolí Plzně bohužel nejsem, bydlím na jižní Moravě, do Plzně to mám 300 km, takže to půjčení neklapne, nevadí. Ty máš tu 40 kw 1,2 htp?

16.05.2011 | 21:22:07 | Zdenál Reagovat

16. května 2011 | 20:48 | Zdenál

A jaký že motor jsi to měl??Ten 1,4i ??Jestli ano,tak co jsem se doslechl (vlastní zkušenost nemám),tak prý opravdu "nejely" .Jinak kdyby jsi byl poblíž Plzně,rád ti půjčím tu mojí na svezení :-))

16.05.2011 | 21:14:08 | Jirka KOPR Reagovat

Favorit 136 jezdil na Super (96 okt) a měl delší pětku než Favorit 135.

16.05.2011 | 21:12:52 |  Reagovat

Favorit

Taky záleželo jak byl motor zajetej a tak dále. Tak to jsi měl Favorita teda dost naloženýho, těch 350 kg, já mám "jen" přes 90 kg. Když jsem řídil tu Fabku 1,4MPi, tak jsem vezl kolegy (105 kilo), sám jsem měl asi 65 kg + nějakejch 100 kilo nářadí a materiálu. Hned při výjezdu z firmy jsem sešlápl plyn a při zařazené dvojce jsem očekával podstatně lepší zrychlení. Při 100 km/h jsem na dálnici taky přišlápl pořádně plyn a ono se téměř nic nedělo (to bylo na pětku), objektivně bych této Fabii dal 4 body z 10 co do dynamičnosti, ale když se Fabka rozjela, tak uměla uhánět z kopce tachometrových 180 km/h.

16.05.2011 | 20:48:38 | Zdenál Reagovat

...ovšem spotřeba jde "do kopru" ... :-)))

16.05.2011 | 20:20:56 | Jirka KOPR Reagovat

16. května 2011 | 20:13 | Zdenek

Tak určitě také záleželo na motoru,atd-a určitě i na tom,KDO v autě seděl :-)) V době,kdy jsem měl favorita,tak už v té době jsem dělal řecko/římské zápasy,a volný styl,v těžké váze,a v té době jsem vážil 114kg,a kamarádi (též zápasníci-Luboš měl 118kg,a Michal 120kg),takže chudák favoušek vezl cca 350kg zátěže... :-)))
Ale i tak musím říci,že prostě fábka jede o poznání lépe,kde i pětka prostě zrychluje,a není problém,když jedeme někdy ve třech,držet rychlost dálničního limitu celou cestu,a není problém na rovince tachometrových 160,170,i 180km/hod,věřte,nebo ne :-))

16.05.2011 | 20:19:45 | Jirka KOPR Reagovat

To Jirka Kopr

Nemáš zač, jinak co jsem jezdil se dvěma Favoritama na LPG, tak když byly dobře seřízený tak jely celkem pěkně i na ten plyn, kultivovanost chodu vzhledem k roku výroby v normě.

16.05.2011 | 20:13:03 | Zdenek Reagovat

16. května 2011 | 19:56 | Zdenál

Díky za info :-))

16.05.2011 | 20:02:14 | Jirka KOPR Reagovat

16. května 2011 | 19:54 | Anonym

Protože fakt nevím,tak myslíš,že v tom byl tak veliký a markantní rozdíl?????????

16.05.2011 | 19:59:01 | Jirka KOPR Reagovat

16. května 2011 | 19:54 | Anonym

To nemůžu,protože se stříkačkou jsem neměl tu čest :-(

16.05.2011 | 19:57:53 | Jirka KOPR Reagovat

To Jirka Kopr

Výkon Favorita 136L byl 46 kw, krouťák rovnych 100 Nm.

16.05.2011 | 19:56:49 | Zdenál Reagovat

srovnej to se stříkačkou a né karbecem pro boha živého to je logika

16.05.2011 | 19:54:02 |  Reagovat

...a např.otáčky motoru jsem nijak nezjistil,místo otáčkoměru jsem měl véééliké analogové hodiny ... :-)))

16.05.2011 | 19:46:40 | Jirka KOPR Reagovat

A ještě k tomu favoritu-co si pamatuji,tak rovinka,nebo mini lehké stoupání,a favorit už prostě na pětku nemohl (ve třech lidech).Bylo pomalu pravidlem,že jsem žluťáska rozjel čtyřku na cca 140-150km/hod,přeřadil na pětku,a za chvíli jsem musel podřazovat,protože ta pětka prostě netáhla,na rovince z těch cca 150ti už absolutně nezrychlil... Takže časem jsem si zvyknul jezdit i 3/4 dálnice na čtyřku,pětku jsem dával málokdy.Už nevím,jaký byl psaný výkon,u tohoto karburátorového motoru 136L ...

16.05.2011 | 19:44:32 | Jirka KOPR Reagovat

Jak řekl Leoš Mareš, když jezdil s Ferrari: Na maximálku kašlete, ta je na nic. Důležitá je akcelerace. Zrychlení, když podřadíš o dva stupně a vystřelíš ze 40 na 80, když předjíždíš nebo to potřebuješ střihnout z vedlejší ulice do kolony jedoucí po hlavní... to je ten pravý zážitek. Čert vem maximálku.

16.05.2011 | 19:25:10 |  Reagovat

16. května 2011 | 18:01 | Itall

A k tomu favoritu-já měl tenkrát po dědovy favorita-jak jssem zde už psal,žluťáska,rok výroby 89,úplně ten první model 136L,který ještě neměl ani zadní stěrač... Byl to karburátor,a po pravdě-když jsem ho dostal,tak měl najeto za cca 11 let poctivých 28 000km (děda ho používal jen cca 3 měsíce v roce,v zimě nejetý,zaparkovaný v garáži),a než umřel,tak samozřejmě už nejezdil,takže se dá říci,že to bylo akorát "zajeté" auto.A že by mi ten motor přišel nějak kultivovaný... Např.na volnoběh kolikrát kolísaly otáčky,za tu dobu jsem musel 2x měnit těsnění pod hlavou (hlava byla naštěstí vždy v pořádku),a co si pamatuju,tak ve třech lidech z Prahy do Plzně-žádná sláva,to si troufám říct,že prostě fábka jede líp.Mě ten motor ve fáčku nijak nenatchnul.Taky určitě záleželo na kusu.

16.05.2011 | 19:18:46 | Jirka KOPR Reagovat

16. května 2011 | 18:02 | ľuboš

Lubošku OMLUVA,není to ESP,ale ASR :-))
Pardóón :-)

16.05.2011 | 19:09:31 | Jirka KOPR Reagovat

16. května 2011 | 18:01 | Itall

Tak v tom případě má ta Fábka Junior jinou převodovku,než HTP,protože toto HTP,má origo maximálku (do omezovače,což je lehoulince nad 6000ot/min),tachometrových 190km/hod.Ta naše má posunuty otáčky o cca 500-600ot/min,tak maximálka tachometrových byla nad 200km/hod (má tachometr do 200km/hod,tak za tuto hodnotu se to těžko počítá).Jinak spotřeba-bral bych jí třeba o 0,5l menší,ale i tak,když jezdim z 90ti % v jednom,a na dálnici jedu tempomatových třeba 110km/hod,tak se stihnu nasnídat,napít,a spotřeba je okolo 6ti litříků.S klimou je to o 0,6l víc.Spotřeba klimatizace mě také překvapila,nečekal bych,že si auto vezme víc skoro o 3/4 litru... :-(

16.05.2011 | 19:08:10 | Jirka KOPR Reagovat

16. května 2011 | 18:02 | ľuboš

Co se ti nezdá na ESP??????????

16.05.2011 | 19:02:34 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka KOPR: naozaj ESP?:)), skôr ASR, ale ESP... vééééééľmi ťažko, ak nie nemožné:))

16.05.2011 | 18:02:41 | ľuboš Reagovat

KOPR:

To je dobře, že jsi spokojený s výbavou, ale já jsem psal o motoru. Favorit byl určitě kultivovanější, copak to neslyšíš? Tacho maximálku klidně napiš, jednak je to jedno a schválně, co se strhne :o) S Juniorem 1,0 jsem jel dle tacho 176 km/h. To bylo na omezovač :o) Zase spotřebu bych tak hrozně neviděl, u HTP. Jednak dvouventil je úspornější a i ten blbý čtyřventil (já vím - héééj) se dá, když se jede dál. Nejhorší je zastavovat, startovat, studený motor, zima. Na to je hodně háklivý.

16.05.2011 | 18:01:56 | Itall Reagovat

16. května 2011 | 17:27 | Itall

Co ti povim,že mi jsme prostě spokojený :-) Oproti feldě je to rozdíl,v létě klima k nezaplacení,ABS,ESP,atd v zimě hodně pomohly,centrál na dálku,kufr na dálku,okna v el,zrcátka v el,palubní PC,tempomat na dálnici taky dobrá věc,výkon byl již při koupi zvednutý na onich cca 54kW,a cca 122Nm,takže prostě spokojenost.V tuhle dobu najeto cca 263 000km,a jediné,co jsem měnil,byla baterka,a jedna zapalovací cívka-a samozřejmě olej,filtry,doplnění klimatizace,atd... Takže oproti feldě,prostě polepšení.Po rzi zatím ani náznak,lak vypadá skvěle.... prostě OK.Spotřeba cca 6,5l/100km,maximálku (tachometrovou) s tímto motorem raději psát nebudu,stejně by mi nikdo nevěřil.Tím drnčákem nevím,co máš na fábce na mysly,ale drnčák byl třeba Favorit... :-))

16.05.2011 | 17:43:40 | Jirka KOPR Reagovat

KOPR:

Taky nemusíš, ale mě to tak připadá, prostě mě to napadlo. Zvláště Fabie I, 47 kW, to je drnčák hrozný. Co mi povíš? Héééj, na tu mi nešahéééj, nebo tak něco :-)

16.05.2011 | 17:27:49 | Itall Reagovat

spotřeba

Dle recenzentů je spotřeba 1,2htp i 1,4MPi je kolem 7L.
Měl jsem Favorita 136L na LPG a žral kolem 10L.
Punto mi žere 5L.
Fabia 1,2 htp dle grafu: při 90......4,8L
při 120....7,1L

16.05.2011 | 15:41:03 | Zdenál Reagovat

Zdenál:

Spotřeba Fábie 1,0 v reálu je 5,7 L, po korekci na chybu ODO je to 5,8 L (po 148000 najetých km). Nevím, jak HTP nebo 1,4 MPi, to jsem nemohl sledovat dlouhodobě. Favorit 135 L měl 7 L rovných, Š 110 L asi 7,7 L. Junior 1,0 má šíři gum, jako Š 110L. Felda 50 kW je skutečně o poznání živější, než 1,4 MPi 50 kW (i papírově). Dělá to hmotnost Fábie a delší převody. Naopak 1,0 MPi má převody krátké.

16.05.2011 | 15:16:55 | Itall Reagovat

1,2htp, 1,4MPi, 1,3MPi

Spotřeba paliva se u Fabie pohybuje něco přes 7 litrů - jak 1,4MPi, tak 1,2HTP, u Š1000 to bylo podobné, ale samozřejmě že Š 1000MB byla lehčí téměř o 200 kilo než Fabia, která musí s tou váhou více bojovat. Taky jsou použity delší převody, lepší aerodynamika, menší valivý odpor v převodech, ale zase vyšší valivý odpor širších pneumatik.
Osobně jsem řídil Fabii 1,4MPi v kombíku a zrychlení nic moc, maximálka slušná, ale celkově lenoch, objektivně je Felicia daleko živější (1,3MPi, 50 kw), stejně tak je živější i moje Punto 1,1 40kw než ta Fabia 1,4MPi.

16.05.2011 | 14:45:23 | Zdenál Reagovat

16. května 2011 | 14:25 | Itall

Zdarec,mám verzi 12V,a montér nejséééém... :-)))

16.05.2011 | 14:37:02 | Jirka KOPR Reagovat

Opravdu tady porovnáváte výkony měřené podle různých norem. V tom má pravdu Zdenál. 1000 MB (Š100) měla 42 k a 1100 MB (Š110) měla 48 k. Fabia 1,0 má 50 k a podstatně vyšší točivý moment a hlavně - mnohem nižší spotřebu paliva. A litrový výkon vyšší, než 1,4 MPi, dvouventil HTP a některé další motory z té doby (Opel, Ford). Takže pouze z hlediska výkonu to tak špatné nebylo, ale do těžké Fábie (1010 kg) nevhodné. Ani tak to nejede zas tak zle, pokud se jezdí třeba jen ve dvou. Je to srovnatelné třeba i s Favoritem (o starších škodovkách nemluvě), ačkoliv údaj o akceleraci tomu nenasvědčuje. Běžný provoz totiž není o akceleraci z 0 na 100. Velmi bych doporučil nedělat závěry z papírových hodnot, a pokud se člověk něčím nesvezl, neměl by to hodnotit. Jak jsem už psal, HTP ve verzi 40 kW mě uspokojuje více, než obě papírově výkonnější 12V verze. A zvukový projev má dvouventil mnohem kultivovanější. 12V verze na mě působí, jako typicky "služební auto pro montéry".

16.05.2011 | 14:25:29 | Itall Reagovat

Je to správně napsáno

Vůbec nechápu .proč je tady kolem toho auta tolik hýkání. Majitel si vůz vybral a používá ho k tomu k čemu chtěl.Dost potentátů si koupí nové auto díky dobré ceně,pojistce tu nejnižší motorizaci a pak jen přemýšlí jak do toho narvat chiptuning.Na dnešní provoz je 100 koní až až.Tito hýkoši jsou jen strůjci krizových situací ,kdy uvádějí své vehykly do otáček jež někdy připomínají bezvědomí a předjíždějí z hlubokého nitra.Tyto fakáče vypráskat ze silnic.

16.05.2011 | 14:17:12 | Vladimír Reagovat

Choré mozky po lobotomii

Ano, HTP je trhačem asfaltu, máš bod! Ale teď si zase honem běž vzít sedativa, víš co říkal doktor...

16.05.2011 | 12:45:56 |  Reagovat

To Dark Side

No a jakým způsobem byl upravený motor je snad jedno ne? Psal se rok 1966 a ten motor prostě existoval a jezdil po cestě a žádná závodní verze to nebyla mohl sis ho koupit a byl to jednolitr. Byl to nejlepší seriově vyráběný motor, který se dával do MBéček v roce 1966. A taky nezapomínejte, že kdysi byl jenom 4 kvalt. Takže ta maximálka a ty převody. Prostě Junior má stejný výkon jak nejlepší motor v roce 1966...:( HOWK
Vývoj prostě naprd, nejenom komanči, ale kdo ví co si pod VW můžou dovolovat...
Doufám, že ty KW jak psal Zdenál jsou rozdílné v těch normách...
HTP to samé, protože je Felicie, Favorit 1.3, tak jsou rychlejší. U škodovky si jen spočteš obsah a zjistíš jak na tom jsi. :/

16.05.2011 | 12:27:17 | svlastik Reagovat

Svlastiku,

opět se potvrdilo, že hledání na webu a třídění informací nebude Tvá silná stránka. Š1000MB De luxe měla původně 30,9kW, posléze 35,3kW (uvádí se i 33,1). Výkon 38,2kW měla Š1100MB nebo "vyladěná" Š1000MB De luxe kupé, byla tam jiná, "ostřejší" vačka a dva karburátory. Tož nám neblbni hlavy. Po kolikáté už?
Pro ověření: http://minosurkala.webpark.cz/Skoda/s1000mb.htm nebo :http://www.eurooldtimers.com/cze/galerie-stroj/2645-1964-skoda-1000-mb-typ-990-skoda-1100-mb-de-luxe-typ-715.html

16.05.2011 | 12:08:52 | Dark_Side Reagovat

100 vs 1,0MPi

Ještě nesmíme zapomenout na to, že tehdy se výkon měřil v normě SAE a ne v DIN nebo ISO. Norma SAE měřila výkon motoru bez příslušenství (větrák, vodní čerpadlo,...).
Takže výkon Škody 1000MB by byl 31kw, rok 1964. Fabia Junior 37kw, rok 2001 - rozdíl ve výkonu je tedy 19% - za 37 let vývoje. Ale nic proti Fabii.

16.05.2011 | 11:51:46 | Zdenál Reagovat

Něco jsem najezdil s VW Polo 1.2HTP (40 kw) a Fóbií II 1.2HTP (44 kw) a označit tyhle stroje jako "trhače asfaltu" snad může akorát člověk, co do nich přesednul ze šlapacího autíčka.

16.05.2011 | 11:46:05 | Hulmiho Ukolen Reagovat

To anonym z 11:29

Asi nám závidí že toho tolik neví, nebo že neví kde si sehnat informace, je to blb.

16.05.2011 | 11:40:14 | Zdenál Reagovat

To Zdenál

Jééé na Fábii Junior jsem zapoměl... :D
Jejda jak to čtu po sobě myslel jsem to jinak. Naše Škoda neumí ve stejném obsahu udělat silnější auto za posledních 40 let, šlo mi o vývoj při stejné kubatuře.
Fábia Junior, je už ale ostuda, zažil jsem 100l,110l a ty jsou rychlejší i 105l. Tenhle motor trhá rekordy dokonce 45 let starý motor je srovnatelný silou na KW ze starého EMBéčka tisíc.
Tak jsem si na zkoušku vytáhl info. :(
ŠKODA 1000 MBX de Luxe r.v. 1966 - obsah 988cm3 -38,2 kW (52 k) při 5000 ot/min 75,5 Nm při 3000 ot/min váha 820kg max 130km/h zrychlení 26s.
To mi hlava nebere. Asi se někdo ve VW o to postaral, aby se u motoru Škody zastavil čas a upravoval se jen převodový poměr. :(

16.05.2011 | 11:30:24 |  Reagovat

Dobrý den jmenuiji se nstarzdenallubossvlastikrolffuchsjerry a jsem nejchytřejší pablb na netu, který ví o všech autech všechno a rád si povídám a hlavně radím hloupějším. Děkuji za pozornost a naschledanou.

16.05.2011 | 11:29:49 |  Reagovat

Zrychlení

Z 0 na 100 km/h je jeden ze základních údajů o dynamičnosti vozidla.
Škoda 100...........................25 s
Škoda Favorit LXi, GLXi......17 s (nejhorší zrych. mezi Favority)

16.05.2011 | 11:19:09 | Zdenál Reagovat

svlastik: Taká Škoda100..:)), keď už tvrdíš, že za 40 rokov nebolo pomalšieho auta..., cez 30 sekúnd, podobne aj Favorit, vysoko cez 20 sek,.40kw.

P.S. Neviem, čo máte stále so zrýchlením 0-100 km. Je to iba podružný údaj. V 60-tych rokoch bolo bežne zrýchlenie od 25 sekúnd vyššie, aj 1 minúta..:)), dnes potrebujete zrýchliť, len aby ste trčali v kolóne, alebo si to šinuli až 100-130 km/h a vykrikovali o cestných pirátoch:))

16.05.2011 | 11:11:53 | ľuboš Reagovat

pomalejší než 1,2 htp

Ještě pomalejší je Fabia s motorem 1,0 MPI s výkonem 37 kw (typ Junior). Točivý moment 84 Nm, hmotnost 1010 kg. Maximální rychlost 147 km/h, zrychlení za 21,6 s.
A pak ještě existovala Octavia s motorem 1,4 MPI o výkonu 44 kw.

16.05.2011 | 10:55:00 | Zdenál Reagovat

HTP

Ano je to pravda, je to nejpomalejší vozidlo na cestě, které neujede ani Smartu v 600ccm s Turbem. Proto jsem to tak srovnával, že bez Turba je jedině Smart pomalejší.
Bavíme se tu o stavu nového vozidla. Ano i Škoda 120 pokud je motor Tipťop, a za novoty když býval, tak mu ujede. Je to vůbec nejpomalejší vozidlo co kdy Škodovka za posledních 40 let vyrobila. Ale najde si své zákazníky co se týká kvality atd.
Až bude HTP staré 15 let a bude mít odjeté co Š120 tak to bude hrozně pomalý vůz...
Nebo pokud víte o pomalejším autě napište...

16.05.2011 | 09:56:24 | svlastik Reagovat

120 vs Fabia

Alespoň z hlediska dynamičnosti je 1,2 40 kw celkem srovnatelná se 120kou nebo 130kou.

16.05.2011 | 08:51:48 | Zdenál Reagovat

PS-A např.v Praze,nejen v odpoledních hodinách,cesta Jižní spojka,směr Barrandov (a další cesty),tak tam mi výkon 300HP je akorát tak k ..... :-)

16.05.2011 | 07:46:50 | Jirka KOPR Reagovat

Zdarec,upřímně-trhačem asfaltu bych jí také nenazval,ale na běžné ježdění stačí,a jízdní vlastnosti nejsou nijak mizerné.Měl jsem možnost s tímto motorem tento víkend jezdit,a docela mile mne překvapil (jezdil jsem jen po Praze,třeba dálnici nemohu posoudit).Spotřebu jsem měl přes 7 l/100km,což mne překvapilo také,ale nemile.S tou mojí se pohybuji někde okolo 6-6,4l/100km.Takže nic tak špatného to není,ať si každý říká,co chce.A srovnávat fábku se 120kou,to je trošku vytažené z prdele...

16.05.2011 | 07:44:11 | Jirka KOPR Reagovat

IP:82.100.59.x

Vzpamatuj se tak leda ty. A zatím co se budeš vzpamatovávat nám můžeš povědět jaký pak máš vůz ty? Ostatně jsem už druhý který se tě na to ptá. Tak čekám na odpověď....

16.05.2011 | 00:05:27 | Jerry Reagovat

auta

Mám mercedes s výkonem 330 hp, a netvrdim o tom že je to trhač asfaltu... fábie dobrý, přibližovadlo fajn, ale o tom, jak se to začíná při rozjzdu plazit se nedá ani použít slovo zrychlení.... ale nic proti, ale trhače asfaltu přenechte prestiznějším motorům než je HTP (honem to prodej !!)

15.05.2011 | 22:13:34 |  Reagovat

no tak běžte na nějakou recenzi, kde majitelé mají soudnost jako vy a nemusíte tady zvracet Vaše světonázory.
Prosím o upřesnění pojmu normální auto nedejbože s 300 HP. Dovedete si vůbec udělat představu o tom, co je to za výkon?
A vůbec co tedy máte vy za auto pánové 82.100. a 178.72?

15.05.2011 | 21:51:56 | rolf fuchs Reagovat

Soudnost

"jak může tuto žumpu někdo nazvat trhačem asfaltu? to už lidi nemáte ani trochu soudnosti??"

Někteří tu soudnost máme,jen autor a majitelé toho rychlého šípu ne.Co by asi napsali kdyby měli normální auto,nedejbože něco s 300hp? Že se po rozjezdu vznesou a přistanou až po 100km?
Nic proti Fábii s normálním motorem,klidně si ji koupím,ale výkon 40,i těch pozdějších 44kw je při té její žravosti trapný.

15.05.2011 | 20:49:43 | Anonym Reagovat

jak může tuto žumpu někdo nazvat trhačem asfaltu? to už lidi nemáte ani trochu soudnosti??

15.05.2011 | 20:08:27 |  Reagovat

120 vs Fabia

Škoda 120 LS měla dle ISO 40,5 kw a Škoda 130 měla 43 kw, točivý moment byl u 130-ky 97 Nm při 885 kg pohotovostní hmotnosti, Fabia 1,2 váží 1010 kg.
Škoda 130-ka dokázala zrychlit skutečně za 17 s na 100 km/h, max rychlost byla 150 km/h.
Fabia 1,2 40 kw - zrychlení za 18,4 s a max. rychlost 151 km/h. Jo a krouťák je 106 Nm.
Můžete porovnávat...

15.05.2011 | 19:29:49 | Zdenál Reagovat

Říkám něco o LS.Fabia RS má taky zrychlení 9,6s.Rozhodně si střelil a to hodně vedle :-)

15.05.2011 | 16:53:14 | Jirka Reagovat

To jsi vzal kde? Š 120LS měla 43kw a 0 na 100 za 18,4. a Š 130 dokonce za 17s.....

15.05.2011 | 16:00:20 | Anonym Reagovat

A kolik měla zrychlení š120 22s?A výkon 38kw,33 kw š105.Čísla nejsou všechno,chce se to taky podívat na krouťák a v kolika ot je k dispozici jeho maximum a neplácat tu blbosti anonyme.

15.05.2011 | 15:45:49 | Jirka Reagovat

Š 120 měla sice o pár Nm méně ale taky byla o 150kg lehčí. Vzpamatuj se ,kup si pořádné auto co normálně jede a pak napiš.Mimochodem to zrychlení z 0 na 100 za 16,5 s to už snad hovoří za vše....

15.05.2011 | 15:31:35 | Anonym Reagovat

A o kolik měla víc Nm? Hm?

15.05.2011 | 12:27:42 | Jerry Reagovat

Stará Š 120 měla o 3 kw víc než tento trhač asfaltu. Někdo je tu asi blb,buďto autor nebo já protože ty kraviny vůbec čtu.
Ty vole doufám že to má alespoň protiprokluz aby jsi si neničil gumy.A netrpí tím obrovským krouťákem poloosy? Neukroutí se?

15.05.2011 | 12:25:34 | Anonym Reagovat

anonym kazdy

kazdy anonym je tusim anonymny honic na internetovych forach...fakt fesaci zalozte si klub a stretavajte sa a hladkajte si co chcete, toto vam svet nevrati...

14.05.2011 | 12:25:58 | nstar Reagovat

nstar

a vy máte v blázinci přístup k internetu? Promiň, ale tvoje příspěvky tomu odpovídají. Spíš se divim že admin neblokl tebe

13.05.2011 | 20:46:48 |  Reagovat

a ty si Bill Gates. ha,hah,ha. tak sorry na takych fakt nemam

13.05.2011 | 20:19:27 |  Reagovat

nazov firmy je Majkrosoft ty dement
mam dojem, ze tento debilny anonym je vlastne admin tejto stranky, ked uz som viackrat apeloval na blokovanie takychto hovad co sa tu ukajaju a on s tym nic neurobil....NO NO NO TY TY TY ADMINISTRATOR!

13.05.2011 | 17:50:06 | nstar Reagovat

no ved povedz nazov tej tvojej firmy ty dristak jebnuty.alebo je len v tvojej tupej hlave?

13.05.2011 | 17:44:59 |  Reagovat

PRE ANONYMA

vies na firme je viacej vozidiel a ked vsetko slape ako ma a aj chces a mas to dokonca zalubu, tak si mozes dovolit oldtimer len tak pre potesenie a na hranie...ale to je vidiet, ze ty mas od toho velmi daleko, bo ty nielenze si tupy ako pantofla, ty si chudak, ktoreho jedinym zmyslom zivota je chodit si utierat papulu na internet, tvoje IQ je tak male, ze je prakticky nemeratelne a zanedbatelne, je to vidiet z tvojich dementnych prispevkov. Sam sa nevies so sebou zrovnat a to, ze si nula si kompenzujes napriklad na autorecenziach. Ja si tu chcem dopisovat s ludmi, ktori maju zaujem riesit auta a miesto toho si pisem s debilom, ktory ma ani nepochopi. V Svajciarsku ti vybavia eutanaziu, tvoja existencia nema zmysel.

13.05.2011 | 17:41:30 | nstar Reagovat

Rovněž se mi zdá, že HTP 40 kW jede dobře, i když motor nemá nějakou špičku. Rozhodně lepší, než obě verze 12V. S verzí 44 kW jsem ještě nejel.

13.05.2011 | 15:27:08 | Itall Reagovat

Autor recenze má pravdu

co se týká zrychlení do 50 km/h je to opravdu "trhač asfaltu", od 50-100 jede slušně taky. Měl jsem možnost to porovnat s výkonnějším autem a je to tak. Ovšem při této akceleraci bych nechtěl vidět údaj o spotřebě :-))

13.05.2011 | 14:51:21 |  Reagovat

pre

a este ma aj audinu na ktorej ma najazdene 750tis.km.ty si asi pan boh alebo co.ty tu mas ostatnych za kokotov alebo co?

13.05.2011 | 14:17:26 |  Reagovat

a uz ma dokonca aj firmu.ty uz sa konecne spamataj a nedri tu sprostosti.raz mas octavku potom fabiu atd.jazdil si na 148 autach a podobne.tak nam povedz akej firmy si vlastnikom a aku mas internetovu adresu ked uz teda kupujes auta do firmy.to je akurat firma na vyplody fantazie ty debil

13.05.2011 | 14:14:32 |  Reagovat

htp

pocul som o tom vselico o HTP a medzi firemnymi mam aj jedno HTP 47kW...za par mesiacov bude mat najazdene 300tkm a menili sa dve zapalovacie cievky a jeden repas alternatora, spojka povodna, raz robeny stab. p . napravy a pri 250tkm tlmice...mal som to ja ale stastie, ked teda pocuvam okolo toho vselico...Keby som ju nalestil, skludom by jej zozrali 130tkm kupujuci...ale to nemam zapotreby. Inak len olej a filtre + brzdy+pneu samzrejme ale inak nic. Sa divim, ze som taky crep kupil vobec, mal som zvolit klio alebo 2007 alebo koreju...

13.05.2011 | 12:10:34 | nstar Reagovat

HTP

No tak spotřeba je docela pěkná. Kdybych porovnával třeba tohle auto v poměru cena, spolehlivost, výkon atd. Tak například Smart mě napadá, že by byl 3x víc proklínaný, ale protože je tak překrásný, tak mu nikdo nevytkne ani obyčejnou opravu třeba za 50 tisíc. :D
HTP je proklínaný motor, protože ten jediný ve Fábii nedospěl k dokonalosti, má moc velkého bezporuchového konkurenta 1.4.
Škoda překonala modelem Fábia kvalitu Mercedesu třídy A například..
Můžete klidně hanit HTP, ale pokrok u Fábie byl vidět a obrovský. :o) Až chytnete nejhorší motor jakékoliv jiné značky, ať u Fiatu 1,4 12V u Mercedesu 1,6 u Renaulta 1,4 atd. budete rádi vzpomínat na HTP...

13.05.2011 | 10:17:11 | svlastik Reagovat

40kW

auto OK ale urcite neujde ani Octavii SDI a nie este TDI...inak ok a tak ako pises, nie je to zavodak ale na bezne jazdenie je aj vykon dostatocny...

13.05.2011 | 10:10:13 | nstar Reagovat