Rok výroby:2005Typ motoru:1198Stav km při koupi:2 kmStav km nyní:108 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 letPrůměrná spotřeba:6,4 l/100 kmVloženo:30. 4. 2011
Ano. Asi 4 měsíce po záruce při cca 57 tkm praskla kovová "spojka" mezi řemenem a kompresorem klimatizace. Bohužel se kompresor dělá jen jako celek, takže výměna kus za kus. Orig.stál cca 12 tis., neorig. byl jen nepatrně levnější. Ve škodovce rekl.nevyřešili, takže nakonec výměna za starší za 6 tis. Jinak za celou dobu pouze dolívání event. výměna provozních kapalin. Auto dost "žere" H7-ky, vyměnil jsem jich zatím 8, ale jinak naprosto v pohodě. A jednou bylo přepětí asi dost velké, protože se žárovka, resp. patice spekla i s konektorem, takže jsem musel vyměnit i dráty.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval nové na ježdění převážně po městě a okreskách a občas dovolená. S ohledem na ceny silnějších motorizací a způsob ježdění jsem vzal základ 1.2. S autem jezdím denně do práce a při ní popojíždím - většina jízd do 10km. V tomto režimu a na okreskách auto dostačuje. Pokud se člověk trochu hlídá a snaží se jet plynule a předvídat, není problém jet na okresce za 5 litrů. Samozřejmě, že ne při poskakování po městě, to pak bere 7,5, ale když tomu okouřím, tak i 9. Motor je dost citlivý na způsob jízdy. Několikrát jsem jel i Chorvatsko, Německo, Rakousko a Španělsko. Nad 90-100km/h už je to s dynamikou slabší, při 130 točí motor cca 4200 ot., dynamika úsměvná - je to spíš trápení, ale třeba špan.jsem jel se spotřebou 6,7, což myslím ujde. Dlouhobý průměr mám v létě 5,8-6,0 a v zimě kolem 7. Mám štěstí, že nestojím v zácpách a kolonách. Auto je v nejvyšší výbavě. Super věc je tempomat, zvykl jsem si na něj a už bych auto bez něj nechtěl. Kvalita zpracování je dobrá, v autě stále nic nevrže a neklepe, ale výdrž některých věcí mě zklamala. Třeba chrom na řadičce se po ani ne 80tkm začal loupat. Třeba i zmíněné žárovky, ale to je problém i jiných aut. Problém je asi v žárovkách, které zdaleka nevydrží tolik, co H4. Čerstvě mám po STK, takže auto je sice vcelku ok, ale únava se již projevuje - silentbloky na přední nápravě už mají velké vůle (problém všech fabii), takže se chystám na výměnu - koupím ale již zesílené, kt.by měly vydržet déle. Zadní díl výfuku má zkorodovanou cca 1/3 vnějšího obalu. Brzdy i destičky jsou stále původní. Občas se při jízdě na chvíli rosvítí nebo blikne kontrolka sklopení zadních sedadel, případně rosvítí kontrolka nízké hladiny chladící kapaliny, ale zcela bezdůvodně, protože obě záležitosti byly v pořádku a po znovu nastartování se již neobjeví - zřejmě horší kontakt. Ani jednou jsem nezůstal s autem nikde stát, což považuji za důležité. Co jsem očekával, to i splnilo, takže jsem s vozem spokojený. Závěrem si neodpustím poznámku k věčným šarvátkám mezi zastánci a odpůrci HTP. Samozřejmě, že motor není zdaleka dokonalý a má dost konstrukčních much (ale kdo o tom před mnoha lety, když byl motor nový, věděl?), ale byl primárně dělán pro městský a příměstský provoz, takže se pak nemůžou ostatní divit, když auto koupí do firmy, kde s ním lítají věčně spěchající obchoďáci, ale nejen oni, po dálnicích se spotřebou kolem 10 i více litrů. Kolega takové auto ve firmě dostal. Najezdil 80tkm ročně, většinou po dálnicích a plněn naložený, sám říkal tempomat 140,150 a spotřeba nad 10, ve 180tkm měnil motor..... Ale to už je o tom, že neuvažujou ti, kteří to auto na takový provoz kupujou.....
Mám 47kW (čtyřventil), kdežto 44kW je dvouventil používaný u Fabie II. Na motoru se najde pár konstrukčních vad - asi nejhorší je umístění olej.filtru vedle katalyzátoru (vysokou teplotou z katu se rychleji znehodnocuje olej a zkracuje životnost), chybějící olej.filtr a zpočátku riziko přeskočení rozvod.řetězu. Co se týče podvozku, tak zesílené silentbloky stojí 300-500, ale stojí to moře času, takže v servise necháte třeba 2500 za práci. Později už začali do fábek dávat zesílené silentbloky a tuším, že v roce 2008 do Fabie II už dali zcela novou nápravu, u které je to uložení vyřešeno jinak a tudíž popisovaný problém nehrozí. Motor 1.2 TSI vypadá na papíře i jízdně slibně, i když zatím spíš v továrně vychytávají mouchy. Až je vychytají (doufám, že jo), bude to jeden z nejlepších motorů.
Zdarec,k recenzi se přikláním,a v celku souhlasím.Mám ten samý rok výroby,mám fábku v kombíku 1,2 12V (zde nevím,zdali máte slabší 44,nebo 47kW).Auto má v tuto chvíli najeto cca 253 000km,a doteď,věřte,nebo ne,jediná "větší" závada,a to výměna zapalovací cívky na druhém válci,a před rokem v zimě výměna baterky.Jinak ABSOLUTNĚ BEZ ZÁVAD,a jsem zatím max spokojen.Jen mám spotřebu o něco vyšší,dá se říci,tempomatově dálnice Plzeň/Praha 6,8-7,1L/100km,při klimatizaci je to samozřejmě více.Auto jsme kupovali,když již bylo nachipované (původně mělo 47kW,a 112Nm,teď má cca 122Nm,a 53kW-nevím to úplně přesně,musel bych se podívat).Takže pokud by se Vám hodil nějaký výkon navíc,tak mohu chip tunning jen doporučit-ale pouze v prověřených firmách,s dlouholetou praxí,atd,kde Vám dají záruku,veškeré papíry,a CD s programem originálního nastavení motoru před tunningem.Toto všechno jsme k vozidlu při koupi dostali,po ověření v chip tunningové firmě,nám na všechny otázky rádi odpověděli,vysvětlili co a jak.Takže i kdyby auto chip tunning nemělo,nechal bych si ho udělat.Plno lidí (hlavně ti,kteří jen někde zaslechli,a ví o tom ...) by řekli,že tunning na tento motor je k ničemu,ale opak je pravdou,a i tento nárůst stačí-to se klidně informujte.Takže chip tunning mohu jen doporučit.Zlepšení výkonu je opravdu znát,a když je zapnutá klimatizace,tak auto pořád slušně jede.Jinak-jízdní vlastnosti-co jsem zkoušel max.rychlost,tak tachometrových lehce za 200km/hod (maximální otáčky jsou posunuty jen asi o cca 600ot/min),jinak držet na dálnici stále 130km/hod není problém (jezdíme max ve dvou).Jinak kontrolka hladiny dolití vody do chladiče-to čidlo je hodně citlivé,a pokud hladinka klesne třeba jen o CM,tak už se kontrolka rozsvítí,a začne auto pípat.Stalo se mi to za celou dobu 2x.Vždy stačilo dolít tak jedno deci,a byl klid. A ještě k používání motoru-teď jezdím služebně tak 3-4x týdně Plzeň/Praha-dálnice,a popojíždění po městě,a z mé zkušenosti,i na dálnici toto auto má,a pokud se dodržuje rychlost,a jede se v klidu 120-140km/hod,tak bez problémů. Jinak-po STK a emisích mám cca 1,5 měsíce,auto v naprostém pořádku,všechny sylentbloky,prachovky,a manžety také,brzdy v pořádku.Olej,svíčky,filtry si měním sám,do servisu jezdím jen doplnit a prohlídnout klimatizaci. Ať vám auto slouží stejně dobře,jako nám :-)
Problémem šarvátek okolo HTP bude skutečně jeho nevhodné používání, jak to popisujete. Mám úplně stejný dojem vždy když mě na dálnici míjí stopadesátkou HTP a já si jen říkám, chudák motůrek. Na druhou stranu mi pak vysvětlete, jak je možné, že takové Hondy, které po většinu času točí "svých" šest až sedm tisíc otáček vydrží i přes 200 tisíc kilometrů? Na tomto příkladu je myslím vidět, že HTP skutečně nebude etalonem spolehlivosti. Když má HTP takové problémy, tak jsem skutečně zvědavý na 1,2 TSi :) I když to je čtyřválec, takže by možná mohl fungovat. Osobně proti tříválcům nic nemám. Akorát mi přijdou k smíchu lidi, kteří se s těmito motory snaží závodit. Možná to způsobuje onen rozzuřený ryk tříválce:)
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Mám 47kW (čtyřventil), kdežto 44kW je dvouventil používaný u Fabie II. Na motoru se najde pár konstrukčních vad - asi nejhorší je umístění olej.filtru vedle katalyzátoru (vysokou teplotou z katu se rychleji znehodnocuje olej a zkracuje životnost), chybějící olej.filtr a zpočátku riziko přeskočení rozvod.řetězu.
Co se týče podvozku, tak zesílené silentbloky stojí 300-500, ale stojí to moře času, takže v servise necháte třeba 2500 za práci. Později už začali do fábek dávat zesílené silentbloky a tuším, že v roce 2008 do Fabie II už dali zcela novou nápravu, u které je to uložení vyřešeno jinak a tudíž popisovaný problém nehrozí.
Motor 1.2 TSI vypadá na papíře i jízdně slibně, i když zatím spíš v továrně vychytávají mouchy. Až je vychytají (doufám, že jo), bude to jeden z nejlepších motorů.
16.05.2011 | 18:24:47 | Reagovat
Zdarec,k recenzi se přikláním,a v celku souhlasím.Mám ten samý rok výroby,mám fábku v kombíku 1,2 12V (zde nevím,zdali máte slabší 44,nebo 47kW).Auto má v tuto chvíli najeto cca 253 000km,a doteď,věřte,nebo ne,jediná "větší" závada,a to výměna zapalovací cívky na druhém válci,a před rokem v zimě výměna baterky.Jinak ABSOLUTNĚ BEZ ZÁVAD,a jsem zatím max spokojen.Jen mám spotřebu o něco vyšší,dá se říci,tempomatově dálnice Plzeň/Praha 6,8-7,1L/100km,při klimatizaci je to samozřejmě více.Auto jsme kupovali,když již bylo nachipované (původně mělo 47kW,a 112Nm,teď má cca 122Nm,a 53kW-nevím to úplně přesně,musel bych se podívat).Takže pokud by se Vám hodil nějaký výkon navíc,tak mohu chip tunning jen doporučit-ale pouze v prověřených firmách,s dlouholetou praxí,atd,kde Vám dají záruku,veškeré papíry,a CD s programem originálního nastavení motoru před tunningem.Toto všechno jsme k vozidlu při koupi dostali,po ověření v chip tunningové firmě,nám na všechny otázky rádi odpověděli,vysvětlili co a jak.Takže i kdyby auto chip tunning nemělo,nechal bych si ho udělat.Plno lidí (hlavně ti,kteří jen někde zaslechli,a ví o tom ...) by řekli,že tunning na tento motor je k ničemu,ale opak je pravdou,a i tento nárůst stačí-to se klidně informujte.Takže chip tunning mohu jen doporučit.Zlepšení výkonu je opravdu znát,a když je zapnutá klimatizace,tak auto pořád slušně jede.Jinak-jízdní vlastnosti-co jsem zkoušel max.rychlost,tak tachometrových lehce za 200km/hod (maximální otáčky jsou posunuty jen asi o cca 600ot/min),jinak držet na dálnici stále 130km/hod není problém (jezdíme max ve dvou).Jinak kontrolka hladiny dolití vody do chladiče-to čidlo je hodně citlivé,a pokud hladinka klesne třeba jen o CM,tak už se kontrolka rozsvítí,a začne auto pípat.Stalo se mi to za celou dobu 2x.Vždy stačilo dolít tak jedno deci,a byl klid.
A ještě k používání motoru-teď jezdím služebně tak 3-4x týdně Plzeň/Praha-dálnice,a popojíždění po městě,a z mé zkušenosti,i na dálnici toto auto má,a pokud se dodržuje rychlost,a jede se v klidu 120-140km/hod,tak bez problémů.
Jinak-po STK a emisích mám cca 1,5 měsíce,auto v naprostém pořádku,všechny sylentbloky,prachovky,a manžety také,brzdy v pořádku.Olej,svíčky,filtry si měním sám,do servisu jezdím jen doplnit a prohlídnout klimatizaci.
Ať vám auto slouží stejně dobře,jako nám :-)
04.05.2011 | 15:29:06 | Jirka KOPR Reagovat
Problémem šarvátek okolo HTP bude skutečně jeho nevhodné používání, jak to popisujete. Mám úplně stejný dojem vždy když mě na dálnici míjí stopadesátkou HTP a já si jen říkám, chudák motůrek. Na druhou stranu mi pak vysvětlete, jak je možné, že takové Hondy, které po většinu času točí "svých" šest až sedm tisíc otáček vydrží i přes 200 tisíc kilometrů? Na tomto příkladu je myslím vidět, že HTP skutečně nebude etalonem spolehlivosti. Když má HTP takové problémy, tak jsem skutečně zvědavý na 1,2 TSi :) I když to je čtyřválec, takže by možná mohl fungovat. Osobně proti tříválcům nic nemám. Akorát mi přijdou k smíchu lidi, kteří se s těmito motory snaží závodit. Možná to způsobuje onen rozzuřený ryk tříválce:)
04.05.2011 | 14:35:30 | reihensechszylinder Reagovat