Rok výroby:2001Typ motoru:1,4Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:82 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:zapůjčenýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:17. 5. 2006
Píšu tady o autě známého, takže co vím těch závad už měl dost, ale v případě jeho jízdního stylu mě to nepřekvapuje.
Dvakrát už měnil stabilizátory, dále rozvody, dvakrát brzdové destičky.
A občas mu svítí nějaké červené kontrolky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Fabii sice nemám, ale měl jsem možnost řídit pár kousků: 1,2 htp, 1,4 mpi 44 i 50 kw. 1,4 16v 55 i 74 kw, a vezl jsem se i v SDI. Fabii osobně považuji za pořádný kus auta, působí na mě velmi solidně. Pravda je, že první ročníky se potýkají z řadou drobností, především ty stabilizátory jsou do roku 03 nebo 04 problém takřka všech aut. Pak změnili dodavatele. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, podvozek je pohodlný, ale zároveň drží dobře stopu. Zklamáním jsou pro mě motory. Jednoduše řečeno jsou slabé. Takové punto 1,2 8v 44 kw je papírově na úrovni slabšího 16ti ventilu. V reálu na něj sice nemá, ale s 1,4 mpi si to směle rozdá o 1.2 htp nemluvím, navíc ta spotřeba. Známý má s 1,4 mpi 50kw průměr do chorvatska 13 litrů. Benál ho stojí skoro víc jak ubytování pro celou family. Pravda jezdí sice plní a s kufrem na střeše, ale 13 litrů???
Osobně považuji za nejlepší volbu kombik s slabším 16ti ventilem 55kw. Řídil jsem i ten silnější 74 kw a vůbec se mi nelíbil. Do třech tisíc se mu vůbec nechce, pořádně zatáhne až od tří nahoru, což není dobré na spotřebu. 55kw 16ti ventil má vyrovnanější zátah a je pružnější už od spoda. Výkon se mi jeví dostatečný a dá se s ním jezdit úsporněji než třeba s mpi.
Všeobecně mě vadí politika VW. Nechápu proč si myslí, že lidé budou dávat přednost třívalcovým dvanáctistovkám, které mají nejnižší výkon v porovnání s celou konkurencí, když ital, francouz či rumun nabídnou auta mnohem výkonnější. Taky mi vadí velký cenový skok mezi 1,2 htp a šestnáctiventily.
No to tve porovnani je celkem zajimave.Ja jsem nic podobneho zatim nedelal takze nemuzu posudit zda mas pravdu anebo ne.Ja osobne bych si Fabii vybral asi jen kdyby jsem si nic jineho koupit nemohl anebo by jsem musel nato cekat dle poradovnika...Teda za casu komunismu (mozna).
Zajímavé je,že největší odborníci jsou ti,co znají někoho,co to auto má.Napsat jako poruchu výměnu destiček a rozvodů svědčí o intelektu pisatele.Je pravda,že se ze škodovky stala dražší značka.ale kvalita odpovídá.Navíc zůstatková cena-thalie za 8 let odhaduji tak 45000.Kopat do htp motoru v zemi,kde se nedá souvisle ujet 10km ani po dálnici může jenom blbec.Doporučuji nákup 16 let starého passata dvoulitr benzin a hodně sportovních zážitků,To chorvatsko snad radši bez komentáře.Na to jsou odborníci,doporučuji mudr.Chocholoušek
Fabia je malé cestovní auto, určené pro městský provoz v západní europě, u nás i jako rodinný vůz. Většina lidí ale nemá závodní ambice, takže v tomto případě jim Fabia vyhovuje. Pro nějaké sportovní vyžití ale vhodná není, i když má velmi dobré jízdní vlastnosti. Pro ty, co se jim zdá každé auto slabé, bych doporučil sportovní motocykl Suzuki Hayabusa nebo Kawasaki ZX 1200R. Vsadím se, že by potom málokdo dokázal podržet plný plyn, aniž by se okamžitě nezabil nebo v nejlepším případě nepřišel o řidičák. Tyto mašiny mají trojnásobný výkon běžné Fabie a navíc jsou pětkrát lehčí.
Punto je zhruba o 200 kg lehčí, proto je také živější. U Fabie 1,4 44 kW lze zvýšit výkon na 53 kW a točivý moment ze 118 na 126, a to přeprogramováním řídící jednotky a výměnou saciho potrubí. Takto upravený motor je daleko živější a v pohodě táhne již od 1500 otáček. Úpravy provádí profesionální firma, která má se škodovkama velké zkušenosti.
1.4 Mpi neni sice extra usporny, ale jet s nim tak dlouhou trasu za 13 litru, to svedci bud o nejake zavade na motoru (napr. vadna Lambda sonda) nebo o znacne nestandartnim ridicskem stylu majitele.
Ad HTP: Nejzajimavejsi je, ze se vetsinou o HTP vyjadruji jako o sracce lide, kteri s nim nikdy nejeli a akorat to cetli v nejakem casopisu. Neni sporu, ze slabsi 6V verze je na auto hmotnosti Fabie opravdu slaba, ale s 12ctiventilem je to prekvapive svizne auto, vhodne pro mestsky a primestsky provoz, s velmi dobrou spotrebou.
VW dává 1.2 HTP i do Roomsteru ! ten motor je slabej, v životě bych si takovou sračku nekoupil. Renault Thalia nabízí za 255 tisíc motor 1.4 kW / 100 koní !!! Zkus ho prubnout :) A že nechápeš politiku VW ? Ta je taková, že spoléhají na to, že podělaný čecháčkové co se bijou do prsou hrdě za svou značku, daj přednost Škodě. Já teda Škodu podporovat nebudu až do doby než začnou nabízet vozy odpovídající kvality a ceny s konkurencí.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
No to tve porovnani je celkem zajimave.Ja jsem nic podobneho zatim nedelal takze nemuzu posudit zda mas pravdu anebo ne.Ja osobne bych si Fabii vybral asi jen kdyby jsem si nic jineho koupit nemohl anebo by jsem musel nato cekat dle poradovnika...Teda za casu komunismu (mozna).
14.03.2009 | 19:06:46 | jamieson Reagovat
někdy je lepší mlčet
Zajímavé je,že největší odborníci jsou ti,co znají někoho,co to auto má.Napsat jako poruchu výměnu destiček a rozvodů svědčí o intelektu pisatele.Je pravda,že se ze škodovky stala dražší značka.ale kvalita odpovídá.Navíc zůstatková cena-thalie za 8 let odhaduji tak 45000.Kopat do htp motoru v zemi,kde se nedá souvisle ujet 10km ani po dálnici může jenom blbec.Doporučuji nákup 16 let starého passata dvoulitr benzin a hodně sportovních zážitků,To chorvatsko snad radši bez komentáře.Na to jsou odborníci,doporučuji mudr.Chocholoušek
29.01.2007 | 18:59:46 | Reagovat
motory Fabia
Fabia je malé cestovní auto, určené pro městský provoz v západní europě, u nás i jako rodinný vůz. Většina lidí ale nemá závodní ambice, takže v tomto případě jim Fabia vyhovuje. Pro nějaké sportovní vyžití ale vhodná není, i když má velmi dobré jízdní vlastnosti. Pro ty, co se jim zdá každé auto slabé, bych doporučil sportovní motocykl Suzuki Hayabusa nebo Kawasaki ZX 1200R. Vsadím se, že by potom málokdo dokázal podržet plný plyn, aniž by se okamžitě nezabil nebo v nejlepším případě nepřišel o řidičák. Tyto mašiny mají trojnásobný výkon běžné Fabie a navíc jsou pětkrát lehčí.
27.12.2006 | 11:06:25 | Reagovat
Punto je zhruba o 200 kg lehčí, proto je také živější. U Fabie 1,4 44 kW lze zvýšit výkon na 53 kW a točivý moment ze 118 na 126, a to přeprogramováním řídící jednotky a výměnou saciho potrubí. Takto upravený motor je daleko živější a v pohodě táhne již od 1500 otáček. Úpravy provádí profesionální firma, která má se škodovkama velké zkušenosti.
16.11.2006 | 22:56:53 | Reagovat
Tak se podivej jak ta Thalia vypadá-to je hnus.
20.08.2006 | 22:48:12 | Reagovat
Spotreba a ostatni
1.4 Mpi neni sice extra usporny, ale jet s nim tak dlouhou trasu za 13 litru, to svedci bud o nejake zavade na motoru (napr. vadna Lambda sonda) nebo o znacne nestandartnim ridicskem stylu majitele.
Ad HTP: Nejzajimavejsi je, ze se vetsinou o HTP vyjadruji jako o sracce lide, kteri s nim nikdy nejeli a akorat to cetli v nejakem casopisu. Neni sporu, ze slabsi 6V verze je na auto hmotnosti Fabie opravdu slaba, ale s 12ctiventilem je to prekvapive svizne auto, vhodne pro mestsky a primestsky provoz, s velmi dobrou spotrebou.
06.08.2006 | 12:58:53 | p0etrik Reagovat
Luki
Spravny nazor.Kedy konecne pochopia,ze na Fabiu,ktora je dost tazka sa tie HTP nehodia.Znehodnocuju tym motorom inac dobre auto.
17.05.2006 | 18:18:49 | michal Reagovat
VW dává 1.2 HTP i do Roomsteru !
ten motor je slabej, v životě bych si takovou sračku nekoupil. Renault Thalia nabízí za 255 tisíc motor 1.4 kW / 100 koní !!!
Zkus ho prubnout :)
A že nechápeš politiku VW ? Ta je taková, že spoléhají na to, že podělaný čecháčkové co se bijou do prsou hrdě za svou značku, daj přednost Škodě.
Já teda Škodu podporovat nebudu až do doby než začnou nabízet vozy odpovídající kvality a ceny s konkurencí.
17.05.2006 | 15:36:43 | Luki Reagovat