Rok výroby:2008Typ motoru:1,4TDIStav km při koupi:0 kmStav km nyní:2 400 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:5,2 l/100 kmVloženo:20. 1. 2009
Vhodné auto, ak dochádzate do práce mimo bydliska a používate miestne cesty. Nie je vhodné na mestskú prevádzku. Spotreba pri novom motore mimo mesta 4, 6 a v meste od 6 do 7 l/100 km. Pri teplote pod -5 je spotreba 5, 2 l/100 km. Do rýchlosti 130 km dobra spotreba. Nad 130 km už spotreba stúpa a otáčky idú nad 3000 ot/min. Hodila by sa 6 rýchlostná manuálna prevodovka. Ak často používate diaľnicu odporúčam motor 1, 9 TDI.
parkovanie len vonku, startovanie na povodnu AKU bez problemov, brzdy - oblozenie, kotuce nic nemenene a povodne, pravidelne servisovane a vymena len naplni a filtrov. Bez poruchy a zavad.
Nemohl bych si odpustit kdybych se nepodělil,o jednu informaci.:)) Známí co si pečoval svůj pekelný stroj Škoda Favorit..se rozhodl inovovat a koupit si nové auto. Původně to měla být Astra 1.7 CDTI..nakonec mu někdo rozmluvil že je to krám.Tak si koupil tento skvost o motoru 1.4 TDi. Motor to je velká kapitola tohoto auta. Pro někoho kdo si zapisuje každý kilometr a hlavní věc je spotřeba.A jezdí dokonale dle předpisů,tudíž v realitě je brzda provozu. Tak tomu to může opravdu možná stačit..ale asi nikdy nejel s jiným autem nebo jinou motorizací. Tento motor je opravdu jako traktor..hlučný,spotřeba naprosto jiná jako na papíře,a to z důvodu aby člověk nebyl brzda nebo by i z bezpečnostních důvodů musel rychle akcelerovat,tak tomu musí šlapat pořádně na krk.Jinak to prostě nejede..když vezmu papírově tak místní technický údaj,který je 0-100Km.Má někde kolem 15s. Takže člověk co má trochu rád jízdu,tak tento motor zatratí. Jak po stránce výkonu,tak i po stránce spotřeby. Je to kombík..bohužel to vypadá jako nakopnutá koza.Protože kombi je ještě o něco vyšší jako hatchback. Podvozek nejistý odskakující na nerovnostech,nemluvě o rázech přenášených do kabiny.Označení výbavy nevím..ale tu co mám v práci ta vypadá lépe. Interiér nehezké plasty a až příliš strohý. Sklápění sedadel je taky docela sranda na dnešní dobu.Nemluvě o tom že člověk sice po tom získá více místa.Ale žádnou rovnou plochu a ten schodek je v celku vysoký.Další věc kam nejde vidět tak se dosti šetří.Spodek sedadel z těch čučí molitan.kryt baterie apod.
Takže ve výsledku má hlučnější auto jako předtím..co se týče výkonu skoro stejné.Spotřeba aby mohl jet normálně o pár litrů menší.Jen z rozdílem že za to první dal 15 000Kč. A když to řeknu tak za tohle 180 000Kč...auto má dva dny. A momentálně čučí jestli neudělal chybu.Protože po první jízdě mu to přišlo lepší. Ale tak na druhou stranu má spoustu odkládacích poliček a míst,a větší kufr..:D Tak se mu bude lépe cestovat! Takže po stránce praktičnosti až na ty sedadla dávám 1*. Zbytek raději nehodnotím. Nikdy jsem toho nebyl moc zastáncem,ale tohle auto.Je opravdu snad pro důchodce co najede ročně 200km.
Tohle auto jedině v plné výbavě a nejsilnějším motorem. Pak to má význam. Ono to auto samo o sobě není špatné.Ale řekl bych že důvod proč je v jiných Zemích chváleno je ten.Že tam v plné výbavě stojí mnohem ale mnohem méně. Například v Anglii se prodává převážně jen verze Laurin a Klement. Jinak by to asi nikdo ani nekupoval. Nic proti těm komu se zdá tato výbava a motorizace dostačující. Ale řekl bych že asi nikdy nejel v autě.:))
Tak nechtěl bych vyhodit peníze za auto..který se mě nakonec ani nelíbí...také souhlasím se zekonem.Je to jako jezdit v MHD..jedete, ale to je vše..nic co by zaujalo.:)Tak že třeba pro mě je to auto na nic...maximálně zadarmo a ještě by mě někdo musel platit náklady za provoz.
Spotreba okresne cesty 3,8 - 4,3 l/100 km, Dialnica do 5,0l/100km pri rychlosti do 145km. Jazdim spravidla sam. Z auta radost nemam,ako pise zekon, ale svoj ucel plni na 100%.
Ať mi všichni prominou, pro mě je to neakceptovatelná kraksna,jak motoricky tak vzhledově. Nemůžu si pomoct,jak tohle někdo může koupit a mít z toho radost.
to je hezké: spotřeba od 3,7 to je jako cenovka v supermarketu od 99 Kč a jsou tam hadry za 300. Předpojkládám, že ta spotřeba "od 3,7" je na displeji palubního počítače :-)
59800 km a ziadny problem. Spotreba na okresnej ceste mierne kopce - od 3,7 l ak idem sam do 100km/h po 4,8l/100km 4 osoby rychlost do 120km/h Auto pouzivam takmer kazdy pracovny den.
Nevypína dobre spojka a po výmene lamely v servise je závada stale rovnaka. Spiatocka sa radi cez zuby a jednotka tazsie. Znovu musim ist do servisu. Najazdenych 10 600 Km.
S 1,4 a 1,2 benzín som mal ovela lepsie skusenosti.
Zle radenie - tazsie sa radi jednotka a spiatocka. Pri radeni spiatocky skripu zuby. Niekedy sa neda spiatocka zaradit vobec a treba stlacit spojku este raz. Zrejme je zle nastavena spojka, alebo zavzdusnene hydraulicke ovladanie spojky. Nebol som este v servise.
Jerry, ty snad máš na těch škodovkách nějaký ekonomický nebo jiný (ale spíše ekonomický) zájem, jinak to není možné. Skla: když pominu tu 1,4 MPi, která skutečně parkovala venku, tak u naší 1,0 - trvale garážované doma - prasklo čelní sklo dvakrát. Poprvé měněno na záruku - jistě si nemyslíš, že by to uznali, kdyby bylo ťuklé, běhali kolem toho se silnou lupou jak magoři. Měnil ho tedy samozřejmě značkový servis, s tím, že původní bylo asi špatně nalepené. Poté, co ho tedy nalepili "dobře" a uběhlo několik málo měsíců a mezitím uplynula jednoroční záruka na celé auto, sklo prasklo znovu, jako poprvé, zase bez vnější příčiny. Na výměnu jsem tentokrát zvolil firmu Autosklo K+M a od té doby sklo drží. Pokud tedy skutečně kvalita nalepení má vliv na životnost skla (jak řekli ve značkovém servisu), pak z toho plyne, že v továrně i ve značkovém servisu sklo neumí nalepit, kdežto v Autosklo K+M patrně ano. Deformace víčka palivové nádrže: deformuje se vnitřní plastový díl, na kterém je uchyceno vnější lakované víčko (nebo krytka), ta pak po zavření nepěkně odstává. Mění se celá sestava víka - u naší Fábie měněno na záruku, bez toho, aby v servisu byli nějak překvapeni touto závadou. Takže vidíš, že závad bylo ještě více, ty, jejichž odstranění bylo v záruce, jsem předtím pominul. Nuže sa netentuj . Pa.
Co máte pořád s těma praskajícíma oknama u Fabie? Přes noc? hehe nebyl to závistivej soused spíš? Co si mám představit pod pojmem deformace víčka palivové nádrže? Suma sumárum mě to jako mnoho závad nepřipadá - a zapalovací lišta byla v rámci záruky - tak vo co šlo...
A ještě: jestli to není výjimka: měl jsem možnost sledovat osudy ještě jedné Fabie, r.v. 2002, 1,4 MPi, 50kw. V záruce se měnila zapalovací lišta+svíčky (trhaný chod na volnoběh, rozsvícení kontrolky emisí), deformace víčka palivové nádrže - nakonec se to nějak zas samo srovnalo do té míry, že reklamace nebyla. Asi v 70000 km odešlo ložisko vodní pumpy, to bylo nejnepříjemnější, neboť vyteče kapalina a vůz je nepojízdný. Asi ve 100000 km prasklo samo čelní sklo - přes noc. To už vzhledem k najetým kilometrům byla jen třešnička na dortu. Pak už se to prodávalo. Tak je to lepší zkušenost, co myslíte? Mě alespoň Fabia vždycky dovezla. No, pak si to kupte.
K tomu mě ještě napadá: ve značkovém servisu si připadám jako v restauraci, většinu věcí tam dostanu o 100% dráže, než v obchodě. Jen s tím rozdílem, že v hospodě je v tom započítána všechna práce, kdežto v servisu si ji ještě účtují zvlášť. To samozřejmě neplatí jen u Škody, jinde je to třeba ještě horší. Když to malinko nadnesu, tak důchodce už měsíc nejí, protože mu měnili u Fabie lambdu za 5500,- Kč, což je přes půl důchodu. Další měsíc bude nabírat tuk, a pak mu vymění za 6000,- čelní sklo, to je další měsíc půstu. Mezitím mu dělali 1 zub u zubaře za 2000,- Kč, takže zas tak moc tuku nenabral. Po skle už ho čeká jen těsnění pod hlavou za 2000,-. To už nějak zvládne jen s mírnou dietou. Co má za auto? Fabii 1,0 r.v. 2002. Vše jsou to celkem běžné závady, na naší Fabii byly, a všechny najednou, už po 1 roce běžného provozu. A mírného provozu - spotřeba 5,7l/100km. Divíte se, že tolik důchodců si opečovává své staré vraky? Provoz nejlevnější škodovky pro ně může být neúnosnou finanční zátěží. Naštěstí to není případ např. mého otce - majitele onoho auta, ale určitě jsou i takoví. Škoda auto - simply clever. Howgh.
I to byl jeden z důvodů, proč jsem šel do C1 a ne do Pežota. Kdysi jsem měl P 205 a párkrát jsem byl u pažoutů na servis, pokaždé mi ve finále spadla čelist a utíkal jsem pryč. Na radu známého jsem začal jezdit k citronům, kde mě velice ochotně přijali. Přístup super, obsluha vlídná, ceny pohodové. Proto jsem potom jako nové volil citrona, i když jsem pro něj jel 50 km a tamtéž jezdím na servis. Pažouty mám přímo ve městě, kde bydlím, ale nikdo mě tam už neuvidí.
Ještě doplněk k těm prohlídkám. Nevím, co u Peugeota stojí tolik kaček, když oleje Total, které doporučují, a předpokládám, že také používají, obecně patří k levnějším. Ten polosynt. - tj. Total Quartz 7000, se dá koupit za 159,- v litrovce, balení 5l vyjde na litr ještě méně. Je to sice přes internet, ale i tak - ta cena 350,- Kč, kterou jsem použil níže při propočtu by byla opravdu brutal. Takže mají předraženou práci nebo materiál nebo obojí .
Popravdě chodím do servisu Citroen 1x za rok, (víc není potřeba) a moc si konkrétní ceny nevybavuju. Ale vím jistě, že mám u nich slevu 20%, protože jsem tam koupil auto. A hodina práce tam stojí cca 350 Kč. Konkrétní ceny za prohlídku a vým. oleje napíšu v únoru. Garanční prohlídka byla zdarma.
Na tuhle Fabii je rozdíl v ceně olejfiltru v obchodě a servisu zanedbatelný, tím se nezabývám, zato v oleji je rozdíl 100%, tedy asi 400,-Kč na náplni při polosynt., olej si už dodávám sám. Rovněž vzduchfiltr, i tam už jde o stokoruny. Taktéž třeba klínový řemen. Naopak brzdová kapalina je normální cena. Dá se to trochu hlídat, radši si dojdu několikrát na dobrou večeři do restaurace, než jim to nacpat za nic. Tak to vidím já .
Ta cena za olej je opravdu ve hvězdách, ovšem globálně je to v autorizovaným servisu peklo. Filtr stojí běžně cca 150kč v obchodě. Čili v servisu.... .
Ještě k těm pravidelným prohlídkám: Na Fabii 1,0 to skutečně bylo v prosinci 2007 za 600,- Kč, na další teprve pojedu. Je v tom sleva, myslím 10% za koupi auta tamtéž. Pro srovnání, dle internetové stránky Peugeot, na tuto značku stojí základní prohlídka 2790,- Kč včetně polosynt. oleje. Nevím, kolik stojí olej, počítejme, že je hodně předražený, např 350,- Kč/l?, něco filtr. Takže asi 1600,- Kč olej a filtr - to je odhad, který nemusí sedět. I tak je prohlídka asi za 1200,- Kč, tj. dvojnásobek, než u Fabie. Třeba někdo zná ceny olejů e filtrů, tak to upřesní (třeba citron C1-Standa ).
Měl jsem tu čest slyšet ten motor, nezdá se vám že jde pospátku??? Jinak vzhled jak korejec před 10ti lety! Co se týká dílů a práce, tak třeba Ford je daleko levnější a hezčí!!! A rozhodne s pořádnym motorem a bezkonkurenčnim podvozkem za stejné prachy! Taková Fiesta 1.4TDCi je zrovna tak za 340tis. i ta KIA vypádá líp než tenhle žalud!
Máš pravdu, je tam hluk, ten motor je traktorového typu a stejmě jak u multikáry ve vyžších otáčkách netáhne. respetive umře. Jel jsem v tom. Prostě to nemá comon rail.
Jestli se to mezitím nezměnilo, tak základní servisní prohlídka Fabie po 15000 km stála kolem 600,- Kč. Bez materiálu, samozřejmě. Je tam výměna oleje a nějaké kontroly. Tak nevím, jestli Fiat nebo Renault to dělá levněji, a jestli, tak o bezvýznamnou částku. Pokud jde o materiál, pak je na zákazníkovi, jestli si např. olej nechá dodat servisem nebo si ho koupí sám - což při troše přehledu o tom, kde co koupit, ho vyjde zhruba na poloviční náklady. Jinak tě taky miluju, houstičko .
nejhorší značky na světě jsou fiat a renault.Tak nevím, proč tady ty značky pořád řešíte.Ještě bych taky nevěřil korejcům, ale tam je aspon oproti výše uvedeným nějaká kvalita výroby vidět.
S těma servisama, třeba Renault, Fiat, atd. si zavolej do prodejny a zeptej se jak často budeš jezdit na servisky a jak moc za to budeš platit. Takovýhle kokoty mám rád.
"Pro tebe je škoda 1203 nadpozemský koráb silnic.Punto je na poloviční ceně vwšrotechniky a sedáky meganu jsou židle."--------Mohol by si mi napísať, čo si týmto chcel povedať?
Proboha, co to tady řádí za prostoduché individium Angel_M?Měl jsem za to,že pacienti Jedličkova ústavu nemají přístup na net i když je docela zábavný.Pro tebe je škoda 1203 nadpozemský koráb silnic.Punto je na poloviční ceně vwšrotechniky a sedáky meganu jsou židle.Zaplať si měsíční jízdenku na mastnou tyč,pokud jí nedostáváš od socky a sleduj dění na silnici z okna autobusu.
Osobně, kdybych chtěla malé, levné, nové auto, tak bude Grande Punto žhavým kandidátem. Proč? Pokročilejší technika, solidní standartní výbava, velmi levné ND a servis, nižší cena.
Jo, Fiat asi v tomhle konkurovat může. Jenže když si přečtu recenze na Punto, např. výměna výfuku běžně po třech letech, nějaká ta lamda jako u Fabie, záruka na kastli jen 8 let, i když je pozinkovaná a další věci, které majitelé berou jako běžné, tak tam bych asi velkou kvalitu nehledal. Tak nějak z bláta do louže, to bude pořád praktičtější ta domácí značka z už uvedených důvodů. Fiata si kupují Italové ze stejných důvodů jako Češi škodovky .
češi kupují fábie jen ze zaslepenosti. Protože si řikaj že jsou na to levný díly, umí to opravit každej atd. Přitom to fakt pravda neni, kdo byl ve škoda servisu ví jak drahé díly od škody jsou jsou. Přesně stejně drahé jak na ostatní auta, často i dražší. Cena práce servisu na českejch autech, že je levnější, už je to pár let co jsem byl ve škoda servisu a opravdu se tam cena mechanické prace pohybovala okolo pětikila, nevim jak dnes, ale dolu určitě nešli. Další věc, pokud jste vážně takoví sebevrazi a koupili jste si automobil zahraniční značky, jsou to jen pověry, že budete čekat na díly dlouho, neorigo prodejci je maji na skladě a v nejhoršim připadě do 24h. Origo servisy nejpozději do tří dnů z centrálního skladu, ostatně jak u škodovky. A fáma že škodovce tady všichni rozumí a západnim autum ne je kravina na entou která platila naposled u karburátorovího favoritu. Přičtěte si k tomu ještě přemrštěné ceny čekých aut, (teda zatim, to se změní), velikej zajem zlodějů, divný motory a pak už si škodu nekoupíte.
Češi kupují Fábie, protože domácí značka je z hlediska servisu a náhradních dílů nejpraktičtější. Když máš ten motosalon, nevím jakou značku prodáváš, ale víš, jaký je to kolikrát průšvih s náhradními díly. Každá drobnost na objednávku, trvá to týdny, pak přijde něco jiného, pak trvá další týdny výměna atd. Škoda má servis v každém městě, opraví to i neznačkový na každém rohu, prodejců dílů je hned několik v regionu, když díl nemá jeden, má to druhý nebo třetí. Tohle jsou důvody, většinou i nižší cena práce, dílů i aut. Např. motodíly na některé motorky se prodávají za podmínek, které jsem popsal a ještě za velmi vysoké, řekl bych někdy až úchylné ceny. Nuže sa netentuj . Pa.
Je zvláštní, jak se podařilo automobilovým magnátům přesvědčit veřejnost, že tvrdé sedačky jsou vlastně lepší a pohodlnější. V honbě za úsporou nákladů nám cpou do aut naprosto nepohodlné tvrdé lavice a ještě nás krmí tím, že je to pro naše pohodlí. Promiňte, ale poctivá sedačka z pažouta je pro mě víc, než kecy o phodlných moderních lavicích alá bedna od rajčat.
Škodovku ako značku by som neodsudzoval. Fabia by som nekúpil najmä kvôli tomu dizajnu. Octavia je príliš veľké auto na podvozku Golfa, má veľké previsy, ale chápem, že niekto potrebuje kufor, no ja by som si omnoho radšej kúpil Golfa. Problém škodovky je, že nemá ani poriadny hatchback. - Octiavia bez zadku? hahaha. Ale nové SuberB je fantastické, úplná špica. Aj v anglicku ho hodnotia vysoko http://www.youtube.com/watch?v=7DfExqa6NPE
No pánové četl jsem tu příspěvek, že Škodovka si dělá prdel z Čechů, kteří houfně kupují Fábii kvůli tomu, že je to české auto. České auto to není, to je jako byste řekly, že Ariel je český, nebo Kia je česká. Lidi maj většinou v hlavách nasráno a nepřemýšlí. Dělají jen to co je prodejci donutí dělat, já jsem prodejce motorek, mám motosalon a vím o čem mluvím. To samé platí i pro Slováky, ty to taky kupujou jak smyslů zbavených. Bohužel s tim těžko něco někdo udělá, fakt je, že Fabie je auto na hovno a s tim nikdo nic neprovede. Lidem to nevysvětlíš ať se děje co se děje.
Oh, a je mi ľúto tých ktorí doplatili na Megane 2. Údajne je to hatchback s najnižšími výrobnými nákladmi v histórii. Taký experiment Renaultu. Megane 3 by som ale bral, keby, že už nemám auto.
Toyota nič výnimočné, také lepšie VW motory akurát menej flexibilné, nafťáky na prd. Mazda/Ford majú fajn benziňáky, naftové motory nakupujú od psa. Motory Hondy neznášam, v nízkych otáčkach vypínajú válce, kultúra horšia ako na htp, treba ich vytáčať do vysokých otáčok.
Ono totiž, už bylo na čase aby vw udělal dobrý motory.. Taky bylo na čase aby do svích pekáčů začli montovat comon rail, ostatní automobilky ho používaji standartně skoro deset let. Já jsem tady nehovořil o současné nastupující generaci motoru ale jak už to tak v autorecenzích bývá o nedávné minulosti až současnosti. Kupte si poslední svět motorů, tam srovnávaji dvě fabie, 12htp a tušim 14/16v. Ani jeden znich za noc nestojí. Chápu že se snaží udělat dobrý motor, jeden z pokusů byly motory fsi, ale jak jsem slyšel žádná sláva, chce to drahej bezín, je to hlučný, a vysoká spotřeba proti konkurenci. Japonský benzíny jsou určitě lepší než ty evropský, např psa. Aco se týče jejich nafťáků, fak nevim v žádnym jsem nejel, ale ten diesl co se dával do mazdy 6 všichni moc chválej, hlavně kvuli sametovému chodu. Ptáš se komu se daří v motorech? Řeklbych že mazdě se opravdu daří, toyotě a hondě taky, z evropských aut je to určitě peugeot, neni tam žádný vyložený propadák, snad jen hdi je trochu poruchovější, ale to je spíše comon railem, nicměne to neni tak strašný. Asi na mě všichni budou házet špínu, ale dobrý benzínový motory uní taky opel, prostě se neserou a spotřebu, výkon i kulturu chodu si drží na úrovni. Teď začali jestli se nepletu dělat diesly s italama jsou to comon raily, nejel jsem v tom, ale všude si to pochvalují. Pozor nemluvim o starejch dieslech od opelu. Sice by mě renault nesměl přes práh, ale na jejich benzínový motory konkrétně na 1,6 v meganu což má moje sestra nelze říct křivé slovo, opravdu skvělej tichej bezporuchovej uspornej motor, ale fakt nevim jestli to plati na všechny benzíny renaultu. Určitě to neplatí pro zbytk auta.
Hahahaha. Keď Nemcom nejdu motory tak komu potom? K tým rachotiacim dieselom - je pravda, že francúzske zamatové diesle sú ďalej, ale aj Nemci teraz prechádzajú na common rail a to je iné kafé. Ale inak naozaj neviem, sedeli ste niekedy v Japonskom diesli? Nie v takom, čo má motor od PSA ale, príklad ktorý hovorí za všetky - Lexus IS, rachotí to tam ako v Avii. Ako som sa už viackrát vijadril, za najlepšie malé motory považujem 1.2 TCE od Renaultu a najmä 1.4vti,1.6vti motory ktoré vzišli zo spolupráce medzi BMW, Citroenom a Peugeotom. VW uvedie s novým polom motor 1.2 TSI a to by mal byť koniec kydom. Motory Fiatu tiež nebudú na hovno keď ich kupuje aj GM.
To jo máš pravdu, motory němcum moc nejdou, benzinový moc žerou a nejedou, dieslový sice nic nepapaji ale jsou to hrozný traktory, dost mi to vždycky připominá zvuk multikáry. A pak jseště v jedný věci ti dávam zapravdu a to ty sedačky. To že jsou tvrdý jak prase bych ješte skousnul. 6e si na sedáku připada člověk jak na prkený lavičce z parku bych taky nějak pobral, ale že u oktávky passatu i fábky používaji rovnej opěrák co vůbec nekopíruje ani náznakem tvar zad to bych nepřežil. Boční vedení sedačky maji pěkný, snad jen je trochu smutný že normálně hubenej člověk se jich dotkne až když mu uklouznou v zatáčce záda po neforemnym tvrdym opěráku. Prostě se boční vedení těla nedotkne. Běžte si lidi sednout třeba do 406, pochopíte co tělu postuje za komfort francie a její na tělo tvarováná obýváková sedací souprava.
Měl jsem tu úchylku vlastenectví a tak jsem si koupil německá auta škoda a to během 4 let tyto Fa1htp asi 47kw,Su1tdi asi 110kw a Okt2 74kw.Za tyhle šroty jsem vysolil kolem 1,7mega kč.A pak jsem si řekl dost,mám jiné a pohodlné auta a servis navštěvuju jen na výměnu náplní.Konečně se dostávám k jádru mé recenze.Měl jsem možnost si z recese vyzkoušet Fab2 1,4tdi!Úžasný potenciál je skrytý v tomhle vozítku.Autíčko mi příjde ještě menší,užší a co je fakt desingcool-středový panel.Ten mi vadit po celou jízdu cca 80km.Motor je snad horší než htp,hlučný a po vytočení rychle padne do komatu.Pohodlné cestování nabídnou lepší i české dráhy,je to tvrdá koza a korunovaný ještě tvrdšími židlemi,sedačky to opravdu nejsou.Díky za přečtení a nemám důvod si něco vymýšlet.
Mě se na nový fábce nelíbí, že je to uzkoběžka co vipadá že se na ni učily korejští disigneři. Ten vzhled jak u auta od větví. Možná se to otáčí, škoda bude dělat vozy korejského vzhledu a korejci už se slušně naucili dělat evropská auta.
Lepší koupit auto s od jiné značky co má trochu tvar a pod kapotu tam dávaj skutečný výkoný a usporný motory, ne šicí stroj. Prostě nechápu jak může někdo obhajovat htp když je to větší šmejd jak upravený motory z embéčka co se dávali do fábie první generace. V obou zmiňovaných autech jsem toho trochu najezdil.
Brat ho má tiež služobné 1,2HTP bol som sa previesť a keď som sa chcel rozbehnúť tam to skapalo.Mám A4 1,9TDI takžena ten rozbeh treba nacvyčiť inak vozenie až na ten motor ujde aj keď to nieje AUDI aj keď staršie ale to sa ťažko porovnáva.
super kara, som ju prave dostal ako sluzobne, Len skoda ze do tych crepov nedavaju seriovo vyskovo nastavitelne sedadla, lebo si sucham hlavu o strop. Netusim pre koho tie crepy vyrabaju, ale pre ludi rozhodne nie. Hlavne ze medzi plechom strechy a calunenim je 6 cm miesta. Su to mega ko..ti.
Fabka je z me zkusenosti dobra kara, alespon v Combi 1.2 HTP 47kW (2004). Zadny trhac asfaltu, ale poslouzi velmi dobre i na delsi vzdalenosti. Spotreba smesna. Pravdou je, ze jako nova stoji dost. Ale da se koupit za -100 tis. s malo kilometry. Pak je pomer cena/uzitna hodnota vic nez dobra. Zvuk vysavace mi nevadi. Z moji zkusenosti bezudrzbove auto.
Tak syn by měl chodit pěšky,když se mu nelíbí,že dostal služební auto a předpokládám že palivo platí firma.Tak o co jde.A jestli chce jezdit rychle tak ať si udělá licenci a jezdí F1.
Proč není dobrá do města? Píšeš, že není dobrá ani na dálnici, tak k čemu je vlastně takto drahé nové auto dobré? Tím na tebe neútočím, jen se ptám. Jaký je s ní problém ve městě?
Fábka je auto tak maximálně pro městský provoz. Syn ji nafasoval coby služební auto, 1,4 obsah a nadává kudy chodí. Prý to nejede, furt aby to točil a na dálnici, pokud chce trochu jet, tak to žere víc, než BMW. Fábku nebrat, škoda peněz. V dnešní době za ty peníze člověk pořídí x dobrých mírně jetých aut, která člověka přežijí.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Auto ma 120 000 km, maximalna spolahlivost
parkovanie len vonku, startovanie na povodnu AKU bez problemov, brzdy - oblozenie, kotuce nic nemenene a povodne, pravidelne servisovane a vymena len naplni a filtrov. Bez poruchy a zavad.
20.08.2014 | 09:02:53 | Majitel | 214.26.229.* Reagovat
Auto bez zavad 96000 km
Priemerna spotreba 4,5l/100 km
Ako som pisal nizsie len vymena spojky v zaruke. Parkuje vonku, baterka ta ista, drzi a startuje bez problemov aj v mrazoch.
10.11.2012 | 18:53:19 | majitel | 195.28.82.* Reagovat
Motor na nic....:)
Nemohl bych si odpustit kdybych se nepodělil,o jednu informaci.:))
Známí co si pečoval svůj pekelný stroj Škoda Favorit..se rozhodl inovovat a koupit si nové auto.
Původně to měla být Astra 1.7 CDTI..nakonec mu někdo rozmluvil že je to krám.Tak si koupil tento skvost o motoru 1.4 TDi.
Motor to je velká kapitola tohoto auta.
Pro někoho kdo si zapisuje každý kilometr a hlavní věc je spotřeba.A jezdí dokonale dle předpisů,tudíž v realitě je brzda provozu.
Tak tomu to může opravdu možná stačit..ale asi nikdy nejel s jiným autem nebo jinou motorizací.
Tento motor je opravdu jako traktor..hlučný,spotřeba naprosto jiná jako na papíře,a to z důvodu aby člověk nebyl brzda nebo by i z bezpečnostních důvodů musel rychle akcelerovat,tak tomu musí šlapat pořádně na krk.Jinak to prostě nejede..když vezmu papírově tak místní technický údaj,který je 0-100Km.Má někde kolem 15s.
Takže člověk co má trochu rád jízdu,tak tento motor zatratí.
Jak po stránce výkonu,tak i po stránce spotřeby.
Je to kombík..bohužel to vypadá jako nakopnutá koza.Protože kombi je ještě o něco vyšší jako hatchback.
Podvozek nejistý odskakující na nerovnostech,nemluvě o rázech přenášených do kabiny.Označení výbavy nevím..ale tu co mám v práci ta vypadá lépe.
Interiér nehezké plasty a až příliš strohý.
Sklápění sedadel je taky docela sranda na dnešní dobu.Nemluvě o tom že člověk sice po tom získá více místa.Ale žádnou rovnou plochu a ten schodek je v celku vysoký.Další věc kam nejde vidět tak se dosti šetří.Spodek sedadel z těch čučí molitan.kryt baterie apod.
Takže ve výsledku má hlučnější auto jako předtím..co se týče výkonu skoro stejné.Spotřeba aby mohl jet normálně o pár litrů menší.Jen z rozdílem že za to první dal 15 000Kč.
A když to řeknu tak za tohle 180 000Kč...auto má dva dny.
A momentálně čučí jestli neudělal chybu.Protože po první jízdě mu to přišlo lepší.
Ale tak na druhou stranu má spoustu odkládacích poliček a míst,a větší kufr..:D
Tak se mu bude lépe cestovat!
Takže po stránce praktičnosti až na ty sedadla dávám 1*.
Zbytek raději nehodnotím.
Nikdy jsem toho nebyl moc zastáncem,ale tohle auto.Je opravdu snad pro důchodce co najede ročně 200km.
Tohle auto jedině v plné výbavě a nejsilnějším motorem.
Pak to má význam.
Ono to auto samo o sobě není špatné.Ale řekl bych že důvod proč je v jiných Zemích chváleno je ten.Že tam v plné výbavě stojí mnohem ale mnohem méně.
Například v Anglii se prodává převážně jen verze Laurin a Klement.
Jinak by to asi nikdo ani nekupoval.
Nic proti těm komu se zdá tato výbava a motorizace dostačující.
Ale řekl bych že asi nikdy nejel v autě.:))
26.06.2012 | 20:49:45 | | 94.112.57.* Reagovat
Tak nechtěl bych vyhodit peníze za auto..který se mě nakonec ani nelíbí...také souhlasím se zekonem.Je to jako jezdit v MHD..jedete, ale to je vše..nic co by zaujalo.:)Tak že třeba pro mě je to auto na nic...maximálně zadarmo a ještě by mě někdo musel platit náklady za provoz.
23.12.2011 | 22:20:08 | luke20 | 78.45.72.* Reagovat
3 rok bez problemov, 84 000 km
Spotreba okresne cesty 3,8 - 4,3 l/100 km, Dialnica do 5,0l/100km pri rychlosti do 145km. Jazdim spravidla sam. Z auta radost nemam,ako pise zekon, ale svoj ucel plni na 100%.
23.12.2011 | 21:49:37 | Majitel | 95.103.243.* Reagovat
Ať mi všichni prominou, pro mě je to neakceptovatelná kraksna,jak motoricky tak vzhledově. Nemůžu si pomoct,jak tohle někdo může koupit a mít z toho radost.
17.02.2011 | 20:45:35 | zekon Reagovat
to je hezké: spotřeba od 3,7 to je jako cenovka v supermarketu od 99 Kč a jsou tam hadry za 300. Předpojkládám, že ta spotřeba "od 3,7" je na displeji palubního počítače :-)
17.02.2011 | 19:28:02 | Reagovat
Auto uz ma viac ako 2 roky
59800 km a ziadny problem. Spotreba na okresnej ceste mierne kopce - od 3,7 l ak idem sam do 100km/h po 4,8l/100km 4 osoby rychlost do 120km/h
Auto pouzivam takmer kazdy pracovny den.
17.02.2011 | 19:09:06 | Od majitela Reagovat
Výmena lamely
Nevypína dobre spojka a po výmene lamely v servise je závada stale rovnaka. Spiatocka sa radi cez zuby a jednotka tazsie. Znovu musim ist do servisu. Najazdenych 10 600 Km.
S 1,4 a 1,2 benzín som mal ovela lepsie skusenosti.
24.05.2009 | 19:17:34 | vieme.sk Reagovat
No vidis.Uz jsi konecne v obrazu.Fabie je hnus !
10.05.2009 | 16:48:09 | jamieson Reagovat
9500 km od majitela
Prva zavada!
Zle radenie - tazsie sa radi jednotka a spiatocka.
Pri radeni spiatocky skripu zuby. Niekedy sa neda spiatocka zaradit vobec a treba stlacit spojku este raz. Zrejme je zle nastavena spojka, alebo zavzdusnene hydraulicke ovladanie spojky. Nebol som este v servise.
08.05.2009 | 20:55:22 | oliver Reagovat
Jerry:
Teď jsem se ještě dověděl, že u té 1,4MPi se těsnění pod hlavou dělalo také. Jen nevím přesně kdy - mezi 70000 a 100000 km. Klasika.
21.04.2009 | 11:25:44 | Itall Reagovat
Jsi ty normalnej? Odporoucet nekomu vuz po 2400 km? A jeste Fabii? To uz fakt neni normalni...
13.04.2009 | 18:47:42 | jamieson Reagovat
Jerry
Jerry, ty snad máš na těch škodovkách nějaký ekonomický nebo jiný (ale spíše ekonomický) zájem, jinak to není možné. Skla: když pominu tu 1,4 MPi, která skutečně parkovala venku, tak u naší 1,0 - trvale garážované doma - prasklo čelní sklo dvakrát. Poprvé měněno na záruku - jistě si nemyslíš, že by to uznali, kdyby bylo ťuklé, běhali kolem toho se silnou lupou jak magoři. Měnil ho tedy samozřejmě značkový servis, s tím, že původní bylo asi špatně nalepené. Poté, co ho tedy nalepili "dobře" a uběhlo několik málo měsíců a mezitím uplynula jednoroční záruka na celé auto, sklo prasklo znovu, jako poprvé, zase bez vnější příčiny. Na výměnu jsem tentokrát zvolil firmu Autosklo K+M a od té doby sklo drží. Pokud tedy skutečně kvalita nalepení má vliv na životnost skla (jak řekli ve značkovém servisu), pak z toho plyne, že v továrně i ve značkovém servisu sklo neumí nalepit, kdežto v Autosklo K+M patrně ano. Deformace víčka palivové nádrže: deformuje se vnitřní plastový díl, na kterém je uchyceno vnější lakované víčko (nebo krytka), ta pak po zavření nepěkně odstává. Mění se celá sestava víka - u naší Fábie měněno na záruku, bez toho, aby v servisu byli nějak překvapeni touto závadou. Takže vidíš, že závad bylo ještě více, ty, jejichž odstranění bylo v záruce, jsem předtím pominul. Nuže sa netentuj . Pa.
29.01.2009 | 11:43:57 | Itall Reagovat
Tome, Jerrymu to nevysvětlíš. Koupil si totiž desetiletou Octavii a je z ní počůranej.
29.01.2009 | 06:58:43 | Radek Reagovat
Závystivej soused??? Myslím že na Fabii není co závidět, spíš jen děkovat, že si ji také nepořídil.
29.01.2009 | 01:50:32 | tom Reagovat
Co máte pořád s těma praskajícíma oknama u Fabie? Přes noc? hehe nebyl to závistivej soused spíš? Co si mám představit pod pojmem deformace víčka palivové nádrže? Suma sumárum mě to jako mnoho závad nepřipadá - a zapalovací lišta byla v rámci záruky - tak vo co šlo...
29.01.2009 | 01:37:39 | Jerry Reagovat
A ještě: jestli to není výjimka: měl jsem možnost sledovat osudy ještě jedné Fabie, r.v. 2002, 1,4 MPi, 50kw. V záruce se měnila zapalovací lišta+svíčky (trhaný chod na volnoběh, rozsvícení kontrolky emisí), deformace víčka palivové nádrže - nakonec se to nějak zas samo srovnalo do té míry, že reklamace nebyla. Asi v 70000 km odešlo ložisko vodní pumpy, to bylo nejnepříjemnější, neboť vyteče kapalina a vůz je nepojízdný. Asi ve 100000 km prasklo samo čelní sklo - přes noc. To už vzhledem k najetým kilometrům byla jen třešnička na dortu. Pak už se to prodávalo. Tak je to lepší zkušenost, co myslíte? Mě alespoň Fabia vždycky dovezla. No, pak si to kupte.
28.01.2009 | 21:46:20 | Itall Reagovat
K tomu mě ještě napadá: ve značkovém servisu si připadám jako v restauraci, většinu věcí tam dostanu o 100% dráže, než v obchodě. Jen s tím rozdílem, že v hospodě je v tom započítána všechna práce, kdežto v servisu si ji ještě účtují zvlášť. To samozřejmě neplatí jen u Škody, jinde je to třeba ještě horší. Když to malinko nadnesu, tak důchodce už měsíc nejí, protože mu měnili u Fabie lambdu za 5500,- Kč, což je přes půl důchodu. Další měsíc bude nabírat tuk, a pak mu vymění za 6000,- čelní sklo, to je další měsíc půstu. Mezitím mu dělali 1 zub u zubaře za 2000,- Kč, takže zas tak moc tuku nenabral. Po skle už ho čeká jen těsnění pod hlavou za 2000,-. To už nějak zvládne jen s mírnou dietou. Co má za auto? Fabii 1,0 r.v. 2002. Vše jsou to celkem běžné závady, na naší Fabii byly, a všechny najednou, už po 1 roce běžného provozu. A mírného provozu - spotřeba 5,7l/100km. Divíte se, že tolik důchodců si opečovává své staré vraky? Provoz nejlevnější škodovky pro ně může být neúnosnou finanční zátěží. Naštěstí to není případ např. mého otce - majitele onoho auta, ale určitě jsou i takoví. Škoda auto - simply clever. Howgh.
28.01.2009 | 21:32:02 | Itall Reagovat
Standa:
Super, budu jezdit k citrónům, u P107 je to stejně jedno .
28.01.2009 | 14:44:37 | Itall Reagovat
I to byl jeden z důvodů, proč jsem šel do C1 a ne do Pežota. Kdysi jsem měl P 205 a párkrát jsem byl u pažoutů na servis, pokaždé mi ve finále spadla čelist a utíkal jsem pryč. Na radu známého jsem začal jezdit k citronům, kde mě velice ochotně přijali. Přístup super, obsluha vlídná, ceny pohodové. Proto jsem potom jako nové volil citrona, i když jsem pro něj jel 50 km a tamtéž jezdím na servis. Pažouty mám přímo ve městě, kde bydlím, ale nikdo mě tam už neuvidí.
28.01.2009 | 14:37:55 | Standa Reagovat
Ještě doplněk k těm prohlídkám. Nevím, co u Peugeota stojí tolik kaček, když oleje Total, které doporučují, a předpokládám, že také používají, obecně patří k levnějším. Ten polosynt. - tj. Total Quartz 7000, se dá koupit za 159,- v litrovce, balení 5l vyjde na litr ještě méně. Je to sice přes internet, ale i tak - ta cena 350,- Kč, kterou jsem použil níže při propočtu by byla opravdu brutal. Takže mají předraženou práci nebo materiál nebo obojí .
28.01.2009 | 13:56:26 | Itall Reagovat
Itall
Popravdě chodím do servisu Citroen 1x za rok, (víc není potřeba) a moc si konkrétní ceny nevybavuju. Ale vím jistě, že mám u nich slevu 20%, protože jsem tam koupil auto. A hodina práce tam stojí cca 350 Kč. Konkrétní ceny za prohlídku a vým. oleje napíšu v únoru. Garanční prohlídka byla zdarma.
28.01.2009 | 12:52:22 | Standa Reagovat
Na tuhle Fabii je rozdíl v ceně olejfiltru v obchodě a servisu zanedbatelný, tím se nezabývám, zato v oleji je rozdíl 100%, tedy asi 400,-Kč na náplni při polosynt., olej si už dodávám sám. Rovněž vzduchfiltr, i tam už jde o stokoruny. Taktéž třeba klínový řemen. Naopak brzdová kapalina je normální cena. Dá se to trochu hlídat, radši si dojdu několikrát na dobrou večeři do restaurace, než jim to nacpat za nic. Tak to vidím já .
28.01.2009 | 12:13:57 | Itall Reagovat
Ta cena za olej je opravdu ve hvězdách, ovšem globálně je to v autorizovaným servisu peklo. Filtr stojí běžně cca 150kč v obchodě. Čili v servisu.... .
28.01.2009 | 12:03:51 | Radek Reagovat
Pozn.: Rovněž u Peugeota je tam výměna oleje a prakticky tytéž kontroly, víceméně pohledem.
28.01.2009 | 11:52:26 | Itall Reagovat
Radek
Ještě k těm pravidelným prohlídkám: Na Fabii 1,0 to skutečně bylo v prosinci 2007 za 600,- Kč, na další teprve pojedu. Je v tom sleva, myslím 10% za koupi auta tamtéž. Pro srovnání, dle internetové stránky Peugeot, na tuto značku stojí základní prohlídka 2790,- Kč včetně polosynt. oleje. Nevím, kolik stojí olej, počítejme, že je hodně předražený, např 350,- Kč/l?, něco filtr. Takže asi 1600,- Kč olej a filtr - to je odhad, který nemusí sedět. I tak je prohlídka asi za 1200,- Kč, tj. dvojnásobek, než u Fabie. Třeba někdo zná ceny olejů e filtrů, tak to upřesní (třeba citron C1-Standa ).
28.01.2009 | 11:39:54 | Itall Reagovat
Škóda ženTour
Měl jsem tu čest slyšet ten motor, nezdá se vám že jde pospátku??? Jinak vzhled jak korejec před 10ti lety! Co se týká dílů a práce, tak třeba Ford je daleko levnější a hezčí!!! A rozhodne s pořádnym motorem a bezkonkurenčnim podvozkem za stejné prachy! Taková Fiesta 1.4TDCi je zrovna tak za 340tis. i ta KIA vypádá líp než tenhle žalud!
27.01.2009 | 21:04:46 | BoB Reagovat
Servisní prohlídka po 15.000km obsahuje fakticky pouze výměnu oleje. Čili 600kč za hodinu práce..., nic moc.
22.01.2009 | 14:50:48 | Radek Reagovat
Máš pravdu, je tam hluk, ten motor je traktorového typu a stejmě jak u multikáry ve vyžších otáčkách netáhne. respetive umře. Jel jsem v tom. Prostě to nemá comon rail.
22.01.2009 | 13:38:55 | Reagovat
Tá Fábia Vám nestojí za pokec. Vozil som sa na takej služobnej a jediné čo mi ostalo v pamäti je že hučí a neťahá!
Houk.
22.01.2009 | 12:06:39 | Reagovat
houska:
Jestli se to mezitím nezměnilo, tak základní servisní prohlídka Fabie po 15000 km stála kolem 600,- Kč. Bez materiálu, samozřejmě. Je tam výměna oleje a nějaké kontroly. Tak nevím, jestli Fiat nebo Renault to dělá levněji, a jestli, tak o bezvýznamnou částku. Pokud jde o materiál, pak je na zákazníkovi, jestli si např. olej nechá dodat servisem nebo si ho koupí sám - což při troše přehledu o tom, kde co koupit, ho vyjde zhruba na poloviční náklady. Jinak tě taky miluju, houstičko .
22.01.2009 | 11:22:44 | Itall Reagovat
nejhorší značky na světě jsou fiat a renault.Tak nevím, proč tady ty značky pořád řešíte.Ještě bych taky nevěřil korejcům, ale tam je aspon oproti výše uvedeným nějaká kvalita výroby vidět.
22.01.2009 | 09:00:44 | Reagovat
To itall
S těma servisama, třeba Renault, Fiat, atd. si zavolej do prodejny a zeptej se jak často budeš jezdit na servisky a jak moc za to budeš platit. Takovýhle kokoty mám rád.
22.01.2009 | 07:59:23 | houska Reagovat
"Pro tebe je škoda 1203 nadpozemský koráb silnic.Punto je na poloviční ceně vwšrotechniky a sedáky meganu jsou židle."--------Mohol by si mi napísať, čo si týmto chcel povedať?
22.01.2009 | 00:58:52 | Angel_M Reagovat
Vir Angel_M
Proboha, co to tady řádí za prostoduché individium Angel_M?Měl jsem za to,že pacienti Jedličkova ústavu nemají přístup na net i když je docela zábavný.Pro tebe je škoda 1203 nadpozemský koráb silnic.Punto je na poloviční ceně vwšrotechniky a sedáky meganu jsou židle.Zaplať si měsíční jízdenku na mastnou tyč,pokud jí nedostáváš od socky a sleduj dění na silnici z okna autobusu.
21.01.2009 | 23:38:12 | Kobyla Reagovat
Neviem či sa aj u nás predáva, ale mne sa páči Fiat Punto Abarth. 155 - 180 koní a o polovicu lacnejší než Golf GTI
21.01.2009 | 19:30:06 | Angel_M Reagovat
Nové punto je o třidu jinde než nová fabia...
21.01.2009 | 19:03:52 | Reagovat
No, jen aby, ty fiatistko jedna.
21.01.2009 | 18:21:23 | Itall Reagovat
Jen omyl.:-)))
21.01.2009 | 18:15:30 | Radek Reagovat
Hm, že by Radek byla Radka?
21.01.2009 | 18:08:28 | Itall Reagovat
Nehledě na vzhled.:-))))
21.01.2009 | 18:03:17 | Radek Reagovat
Osobně, kdybych chtěla malé, levné, nové auto, tak bude Grande Punto žhavým kandidátem. Proč? Pokročilejší technika, solidní standartní výbava, velmi levné ND a servis, nižší cena.
21.01.2009 | 18:01:55 | Radek Reagovat
Radek
Jo, Fiat asi v tomhle konkurovat může. Jenže když si přečtu recenze na Punto, např. výměna výfuku běžně po třech letech, nějaká ta lamda jako u Fabie, záruka na kastli jen 8 let, i když je pozinkovaná a další věci, které majitelé berou jako běžné, tak tam bych asi velkou kvalitu nehledal. Tak nějak z bláta do louže, to bude pořád praktičtější ta domácí značka z už uvedených důvodů. Fiata si kupují Italové ze stejných důvodů jako Češi škodovky .
21.01.2009 | 17:57:02 | Itall Reagovat
servisní prohlídky jsou to na co vás nalákají, na tom asi moc neuštříš. Já mluvil o něčem jiném.
21.01.2009 | 17:52:39 | Reagovat
A aké ceny prehliadok má napr. Fabia behom 5 rokov prevádzky, nech skúsime porovnať? Práca + materiál.
21.01.2009 | 17:14:21 | Petrík Reagovat
To Itall
Fiat.
21.01.2009 | 17:12:44 | Radek Reagovat
Anonym:
Blbneš, ukaž mi značku (vyjma snad Dacie), která má levnější pravidelné servisní prohlídky než Škoda, i korejci jsou podstatně dražší.
21.01.2009 | 17:06:24 | Itall Reagovat
RE češi a fóbie
češi kupují fábie jen ze zaslepenosti. Protože si řikaj že jsou na to levný díly, umí to opravit každej atd. Přitom to fakt pravda neni, kdo byl ve škoda servisu ví jak drahé díly od škody jsou jsou. Přesně stejně drahé jak na ostatní auta, často i dražší. Cena práce servisu na českejch autech, že je levnější, už je to pár let co jsem byl ve škoda servisu a opravdu se tam cena mechanické prace pohybovala okolo pětikila, nevim jak dnes, ale dolu určitě nešli. Další věc, pokud jste vážně takoví sebevrazi a koupili jste si automobil zahraniční značky, jsou to jen pověry, že budete čekat na díly dlouho, neorigo prodejci je maji na skladě a v nejhoršim připadě do 24h. Origo servisy nejpozději do tří dnů z centrálního skladu, ostatně jak u škodovky. A fáma že škodovce tady všichni rozumí a západnim autum ne je kravina na entou která platila naposled u karburátorovího favoritu. Přičtěte si k tomu ještě přemrštěné ceny čekých aut, (teda zatim, to se změní), velikej zajem zlodějů, divný motory a pak už si škodu nekoupíte.
21.01.2009 | 16:27:16 | Reagovat
Pravda
Ano s tím máš rozhodně pravdu, ale nemyslím si, že by zrovna náhradní díly byly rozhodujícím faktorem při výběru auta, kor když si kupujete auto nové.
21.01.2009 | 16:23:40 | Houska Reagovat
Houska
Češi kupují Fábie, protože domácí značka je z hlediska servisu a náhradních dílů nejpraktičtější. Když máš ten motosalon, nevím jakou značku prodáváš, ale víš, jaký je to kolikrát průšvih s náhradními díly. Každá drobnost na objednávku, trvá to týdny, pak přijde něco jiného, pak trvá další týdny výměna atd. Škoda má servis v každém městě, opraví to i neznačkový na každém rohu, prodejců dílů je hned několik v regionu, když díl nemá jeden, má to druhý nebo třetí. Tohle jsou důvody, většinou i nižší cena práce, dílů i aut. Např. motodíly na některé motorky se prodávají za podmínek, které jsem popsal a ještě za velmi vysoké, řekl bych někdy až úchylné ceny. Nuže sa netentuj . Pa.
21.01.2009 | 16:07:53 | Itall Reagovat
Ona totiž fábie má lepší sedačky jak passat a stará oktávka.
21.01.2009 | 15:56:36 | Reagovat
sedačky
Osobně asi nejlepší sedačky sem zažil v Meganu 2, Clio 3 také nemá špatná sedadla, ale třeba Fábie mi sedačkami taky vyhovuje.
21.01.2009 | 15:05:19 | Gramáč Reagovat
Je to tak, přesedl si někdo z vás třeba z passatu b6 do peugeota 406, telo zažije orgasmus, hlavně teda záda.
21.01.2009 | 14:58:08 | Reagovat
Tvrdé sedačky
Je zvláštní, jak se podařilo automobilovým magnátům přesvědčit veřejnost, že tvrdé sedačky jsou vlastně lepší a pohodlnější. V honbě za úsporou nákladů nám cpou do aut naprosto nepohodlné tvrdé lavice a ještě nás krmí tím, že je to pro naše pohodlí. Promiňte, ale poctivá sedačka z pažouta je pro mě víc, než kecy o phodlných moderních lavicích alá bedna od rajčat.
21.01.2009 | 14:45:32 | Standa Reagovat
Škodovku ako značku by som neodsudzoval. Fabia by som nekúpil najmä kvôli tomu dizajnu. Octavia je príliš veľké auto na podvozku Golfa, má veľké previsy, ale chápem, že niekto potrebuje kufor, no ja by som si omnoho radšej kúpil Golfa.
Problém škodovky je, že nemá ani poriadny hatchback. - Octiavia bez zadku? hahaha. Ale nové SuberB je fantastické, úplná špica. Aj v anglicku ho hodnotia vysoko http://www.youtube.com/watch?v=7DfExqa6NPE
21.01.2009 | 14:43:42 | Angel_M Reagovat
Slováci vs. Češi
No pánové četl jsem tu příspěvek, že Škodovka si dělá prdel z Čechů, kteří houfně kupují Fábii kvůli tomu, že je to české auto. České auto to není, to je jako byste řekly, že Ariel je český, nebo Kia je česká. Lidi maj většinou v hlavách nasráno a nepřemýšlí. Dělají jen to co je prodejci donutí dělat, já jsem prodejce motorek, mám motosalon a vím o čem mluvím. To samé platí i pro Slováky, ty to taky kupujou jak smyslů zbavených. Bohužel s tim těžko něco někdo udělá, fakt je, že Fabie je auto na hovno a s tim nikdo nic neprovede. Lidem to nevysvětlíš ať se děje co se děje.
21.01.2009 | 14:22:18 | Houska Reagovat
Práve som sa díval, Megane 3 sa už predáva a je tam aj záruka na 5 rokov, ceny sú ok tiež.
21.01.2009 | 14:17:02 | Angel_M Reagovat
Oh, a je mi ľúto tých ktorí doplatili na Megane 2. Údajne je to hatchback s najnižšími výrobnými nákladmi v histórii. Taký experiment Renaultu. Megane 3 by som ale bral, keby, že už nemám auto.
21.01.2009 | 14:14:53 | Angel_M Reagovat
Toyota nič výnimočné, také lepšie VW motory akurát menej flexibilné, nafťáky na prd. Mazda/Ford majú fajn benziňáky, naftové motory nakupujú od psa. Motory Hondy neznášam, v nízkych otáčkach vypínajú válce, kultúra horšia ako na htp, treba ich vytáčať do vysokých otáčok.
21.01.2009 | 14:13:07 | Angel_M Reagovat
Ono totiž, už bylo na čase aby vw udělal dobrý motory.. Taky bylo na čase aby do svích pekáčů začli montovat comon rail, ostatní automobilky ho používaji standartně skoro deset let. Já jsem tady nehovořil o současné nastupující generaci motoru ale jak už to tak v autorecenzích bývá o nedávné minulosti až současnosti. Kupte si poslední svět motorů, tam srovnávaji dvě fabie, 12htp a tušim 14/16v. Ani jeden znich za noc nestojí. Chápu že se snaží udělat dobrý motor, jeden z pokusů byly motory fsi, ale jak jsem slyšel žádná sláva, chce to drahej bezín, je to hlučný, a vysoká spotřeba proti konkurenci. Japonský benzíny jsou určitě lepší než ty evropský, např psa. Aco se týče jejich nafťáků, fak nevim v žádnym jsem nejel, ale ten diesl co se dával do mazdy 6 všichni moc chválej, hlavně kvuli sametovému chodu. Ptáš se komu se daří v motorech? Řeklbych že mazdě se opravdu daří, toyotě a hondě taky, z evropských aut je to určitě peugeot, neni tam žádný vyložený propadák, snad jen hdi je trochu poruchovější, ale to je spíše comon railem, nicměne to neni tak strašný. Asi na mě všichni budou házet špínu, ale dobrý benzínový motory uní taky opel, prostě se neserou a spotřebu, výkon i kulturu chodu si drží na úrovni. Teď začali jestli se nepletu dělat diesly s italama jsou to comon raily, nejel jsem v tom, ale všude si to pochvalují. Pozor nemluvim o starejch dieslech od opelu. Sice by mě renault nesměl přes práh, ale na jejich benzínový motory konkrétně na 1,6 v meganu což má moje sestra nelze říct křivé slovo, opravdu skvělej tichej bezporuchovej uspornej motor, ale fakt nevim jestli to plati na všechny benzíny renaultu. Určitě to neplatí pro zbytk auta.
21.01.2009 | 13:46:00 | Reagovat
RE:Anonym
Hahahaha. Keď Nemcom nejdu motory tak komu potom? K tým rachotiacim dieselom - je pravda, že francúzske zamatové diesle sú ďalej, ale aj Nemci teraz prechádzajú na common rail a to je iné kafé. Ale inak naozaj neviem, sedeli ste niekedy v Japonskom diesli? Nie v takom, čo má motor od PSA ale, príklad ktorý hovorí za všetky - Lexus IS, rachotí to tam ako v Avii. Ako som sa už viackrát vijadril, za najlepšie malé motory považujem 1.2 TCE od Renaultu a najmä 1.4vti,1.6vti motory ktoré vzišli zo spolupráce medzi BMW, Citroenom a Peugeotom. VW uvedie s novým polom motor 1.2 TSI a to by mal byť koniec kydom. Motory Fiatu tiež nebudú na hovno keď ich kupuje aj GM.
21.01.2009 | 00:50:42 | Angel_M Reagovat
To jo máš pravdu, motory němcum moc nejdou, benzinový moc žerou a nejedou, dieslový sice nic nepapaji ale jsou to hrozný traktory, dost mi to vždycky připominá zvuk multikáry. A pak jseště v jedný věci ti dávam zapravdu a to ty sedačky. To že jsou tvrdý jak prase bych ješte skousnul. 6e si na sedáku připada člověk jak na prkený lavičce z parku bych taky nějak pobral, ale že u oktávky passatu i fábky používaji rovnej opěrák co vůbec nekopíruje ani náznakem tvar zad to bych nepřežil. Boční vedení sedačky maji pěkný, snad jen je trochu smutný že normálně hubenej člověk se jich dotkne až když mu uklouznou v zatáčce záda po neforemnym tvrdym opěráku. Prostě se boční vedení těla nedotkne. Běžte si lidi sednout třeba do 406, pochopíte co tělu postuje za komfort francie a její na tělo tvarováná obýváková sedací souprava.
20.01.2009 | 23:49:42 | Reagovat
Škoda a peníze
Měl jsem tu úchylku vlastenectví a tak jsem si koupil německá auta škoda a to během 4 let tyto Fa1htp asi 47kw,Su1tdi asi 110kw a Okt2 74kw.Za tyhle šroty jsem vysolil kolem 1,7mega kč.A pak jsem si řekl dost,mám jiné a pohodlné auta a servis navštěvuju jen na výměnu náplní.Konečně se dostávám k jádru mé recenze.Měl jsem možnost si z recese vyzkoušet Fab2 1,4tdi!Úžasný potenciál je skrytý v tomhle vozítku.Autíčko mi příjde ještě menší,užší a co je fakt desingcool-středový panel.Ten mi vadit po celou jízdu cca 80km.Motor je snad horší než htp,hlučný a po vytočení rychle padne do komatu.Pohodlné cestování nabídnou lepší i české dráhy,je to tvrdá koza a korunovaný ještě tvrdšími židlemi,sedačky to opravdu nejsou.Díky za přečtení a nemám důvod si něco vymýšlet.
20.01.2009 | 23:26:09 | Kobyla Reagovat
Mě se na nový fábce nelíbí, že je to uzkoběžka co vipadá že se na ni učily korejští disigneři. Ten vzhled jak u auta od větví. Možná se to otáčí, škoda bude dělat vozy korejského vzhledu a korejci už se slušně naucili dělat evropská auta.
20.01.2009 | 23:20:36 | Reagovat
jo jo
Taky mi přijde že si škoda dělá jen z českých řidíčů srandu a chce je nachytat na předražené napodobeniny motorů a aut.
20.01.2009 | 23:17:00 | Reagovat
Lepší koupit auto s od jiné značky co má trochu tvar a pod kapotu tam dávaj skutečný výkoný a usporný motory, ne šicí stroj. Prostě nechápu jak může někdo obhajovat htp když je to větší šmejd jak upravený motory z embéčka co se dávali do fábie první generace. V obou zmiňovaných autech jsem toho trochu najezdil.
20.01.2009 | 22:58:01 | Reagovat
Při rozjezdu musíš přidat plyn víííííš, teda aspoň u benzíňáků se to tak dělá. Kdo je zvyklý na naftu, tak je to hold "Autoškola style"
20.01.2009 | 22:17:04 | Jerry Reagovat
obyč....
Brat ho má tiež služobné 1,2HTP bol som sa previesť a keď som sa chcel rozbehnúť tam to skapalo.Mám A4 1,9TDI takžena ten rozbeh treba nacvyčiť inak vozenie až na ten motor ujde aj keď to nieje AUDI aj keď staršie ale to sa ťažko porovnáva.
20.01.2009 | 21:47:43 | lokto Reagovat
odpoveď
"Standa "
Vhodná je na miestne komunikácie do 100 km/h členitý terén/cesty, horské prechody!
1,2 HTP a 1,4 benzín 16V cíti kopce a je potrebné podraďovať.
1.4 TDI nepozná kopec a radiť do III. rýchlostného stupňa treba iba pre zákruty. Spotreba je pod 5l/100km aj po prejazde cez kopce napr. Skýcov.
Od 1500 ot/min už je dostatočný točivý moment !
Video je z medzimestskej cesty bez stúpania!
http://www.stream.cz/video/201811-spotreba-fabia-ii-ambiente-1-4tdi
http://www.stream.cz/video/201724-skoda-fabia-ii-1-4tdi-spotreba
Video je pri 500km od výroby momentálne 2400 km a spotreba o 0,7 l/km nižšia!
Nedostatky
V meste sa nezohreje motor na prevádzkovú teplotu do 4 km a spotreba 7l/100km a +
Ma diaľnici nad 130 ide spotreba k 6l/100km
20.01.2009 | 20:12:18 | Reagovat
super kara, som ju prave dostal ako sluzobne, Len skoda ze do tych crepov nedavaju seriovo vyskovo nastavitelne sedadla, lebo si sucham hlavu o strop. Netusim pre koho tie crepy vyrabaju, ale pre ludi rozhodne nie. Hlavne ze medzi plechom strechy a calunenim je 6 cm miesta. Su to mega ko..ti.
20.01.2009 | 19:14:47 | Reagovat
Poměr cena/užitná hodnota víc než dobrá u combi HTP, to 100%.... . Alespoň je tu sranda.
20.01.2009 | 19:11:50 | Radek Reagovat
Fabka
Fabka je z me zkusenosti dobra kara, alespon v Combi 1.2 HTP 47kW (2004). Zadny trhac asfaltu, ale poslouzi velmi dobre i na delsi vzdalenosti. Spotreba smesna. Pravdou je, ze jako nova stoji dost. Ale da se koupit za -100 tis. s malo kilometry. Pak je pomer cena/uzitna hodnota vic nez dobra. Zvuk vysavace mi nevadi. Z moji zkusenosti bezudrzbove auto.
20.01.2009 | 09:21:42 | Jirka Reagovat
reLuky
Tak syn by měl chodit pěšky,když se mu nelíbí,že dostal služební auto a předpokládám že palivo platí firma.Tak o co jde.A jestli chce jezdit rychle tak ať si udělá licenci a jezdí F1.
20.01.2009 | 09:06:47 | Reagovat
Proč...
Proč není dobrá do města? Píšeš, že není dobrá ani na dálnici, tak k čemu je vlastně takto drahé nové auto dobré? Tím na tebe neútočím, jen se ptám. Jaký je s ní problém ve městě?
20.01.2009 | 08:56:49 | Standa Reagovat
Fábka
Fábka je auto tak maximálně pro městský provoz. Syn ji nafasoval coby služební auto, 1,4 obsah a nadává kudy chodí. Prý to nejede, furt aby to točil a na dálnici, pokud chce trochu jet, tak to žere víc, než BMW. Fábku nebrat, škoda peněz. V dnešní době za ty peníze člověk pořídí x dobrých mírně jetých aut, která člověka přežijí.
20.01.2009 | 08:48:28 | luky Reagovat