Recenze Škoda Fabia 1,2 HTP
“Ohromná spotřeba, jinak dobré.”

Autor recenze: pav (32 let),
Kraj Vysočina
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:1,2 HTP Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:80 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 7,5 a víc l/100 km Vloženo: 14. 8. 2006

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Escort 1,4 combi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Problémy s centrálním zamykáním - auto se docela často po vytažení klíčku se spínací skříňky samo zamklo. V servisu dvakrát, poprvé se jim závada nevyskytla, podruhé ji naštěstí viděl přijímací technik, ale nikdo víc. Po čase se to samo spravilo.

Tyčky stabilizátorů - problém u všech Fábií, co znám! Ale prý už to řeší jinak.

Zatíkání do auta přes zadní dveře.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jízdní vlastnosti velice dobré, akcelerace na výkon motoru 47 kW uspokojivá a to porovnávám dle služebních aut 1,4 50kW a 55kW, kde je horší!

Jen ta spotřeba! To je děs! Když nemá člověk vlastní pumpu, tak aby dělal vyděračům pokut vrásky na čele! Do 100km by to ušlo, ale nad 120 km! Bez slov!Při ostřejší jízdě 10 l není problém.

Není to problém jen tohoto vozu, mám skušenost se stejným motorem v kombi a je to úplně stejné!

Zajímvé je, že při srovnatelné jízdě - stejná trať a zatížení(spíše rychlejší - benzín platil někdo jiný) s Fabií 1,2 40kW byla spotřeba i při 150km/h na dálnici okolo 5 - 6l.

Mám auto s klimou, motor i s ní docela jede,ale při předjíždění a do kopce raději vypínám.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Ta Vaše spotřeba mi nějak nejde do hlavy...

Dobrý den,
asi je to už trochu OT, ale ty Vaše spotřeba mi nějak nejde do hlavy.
Za 20 let za volantem, mi rukama prošly 3 Fabie 1.2HTP 40kW (moje oblíbená auta, na které je prostě spoleh).
A právě kvůli malé spotřebě (nikdy jsem v průměru neměl vyšší jak 5 litrů na 100 km a vždy jsem na plnou nádrž těch 840 - 890 Km ujel ať léto nebo zima).

Ono se to o takto extrémně slabé auto, musí trošku jinak starat a to jak po technické stránce (rozumný servis, celoroční individuální aditivace, kvalitní PHM, čas od času vyčistit trysky vstřikování, po 30000 klidně i zkontrolovat svíčky byť je to polovina životnosti, ale u 3 válce je lehká závada na jedné svíčce velký propad výkonu a vyšší spotřeba, také výměna kvalitního oleje po 12000 - 15000 km, kvalitní ložiska v nábojích kol atp.), tak i po té jízdní stránce, neb kdo si koupí auto se 40kW, co váží přes tunu, nemůže počítat s tím, že bude výkonné, a bude mu tzv. šlapat na krk aby to jelo, a jen to více a více vstřikuje ale motor nejede a nejede, tam je pak spotřeba jak vy píšete klidně i 8 litrů. Také umím s mojí Fábkou 40kW jet za 8,5 litrů, ale proč. Není to auto na dálnice, takže na dálnice s ní nejezdím, a když, tak jezdím v pravém pruhu mezi kamiony. Pokud spěchám, nepojedu po dálnici slabým vozem, ale půjčím si nějakou 125kW Octavii. Pak třeba to řazení podle otáček. Výrobce uvádí vyšší PS už na 2000 otáčkách, to jde jen opravdu z kopce, ale jinak řadím opravdu maximálně do 2500 otáček po rovince, do 2750 otáček do mírného kopce a do vyššího kopce na 3000 a hodně svižně. nikdy to nespadne méně jak o 500 otáček níž při nadřazování.

Zkrátka pokud jsem byl zvyklý jezdit s Fabia RS 2.0 co má 85kW a trhá asfalt při zavadění o plynový pedál, tak nemohu pak ale jezdit ve 40Kw voze, protože budu mít nohu opravdu těžkou, a v nervu z toho, že mám nohu na podlaze, a auto se nehne a stále si jede to své. :-)

Hezký den :-)

01.07.2022 | 22:15:06 | Richard Maršál  | 85.160.32.* Reagovat

Nevím kde jste vzali spotřebu 7.5l a více ale...

Nevin kde jste vzali spotřebu 7.5l a více, ale já se tedy nad 5.5 litrů na 100 km v průměru (počítáno z plné nádrže, a kolik n ní ujedu = 850km v průměru) nikdy nedostanu. Vždy mm v létě okolo 5.3 a v zimě do 5.6l. jezdím opravdu bez nějakého omezení. Ale tak je to asi kus ok kusu. Zase já musím každých 6000 km dolévat skoro 300ml oleje, což je také špatně.

13.03.2022 | 16:20:25 | Adzi  | 46.135.15.* Reagovat

Jo, s tou akceleraci je to pravda,1.2 je zivejsi, jestli tomu nekdo neveri, at se koukne na prubeh vykonu a kroutaku 1,2 a 1,4 litrovky... zjisti, ze se prubehy zacnou lisit az nekdy od 4000 ot./min. Navic 1,2 ma vetsi objem jednoho valce (1,2 vychazi z 1,6 100k, akorat je vybranej jeden valec), nez 1,4. Jinak jsem s timto autem a motorem velice spokojen. A s tou spotrebou to neni tak jen u fabie, znam hodne aut, co maji pri vyssich rychlostech velkou spotrebu a nejsou to zrovna velkoobjemovky. Ja mam z Prahy do Mlade Boleslavi cca 6,3 litru a z Boleslavi do Litomeric jsem dostal 5,3...

25.02.2007 | 09:59:29 |  Reagovat

spotreba

Spotřeba u 1,2 12v 47kw mi ukazuje v létě 8,3 a v zimě 9,1!!!!Pravda auto nešetřim a jezdim kratke přejezdy po městě.S tou akcelerací a celkovou živostí 1,2ky souhlasim take mám skušenosti s 1,4.Jsou neuvěřitelně líné. K té spotřebě dá se stim jezdit i za5,2 ale musíte vyjet za město a jezdit s rozumem tak do 140kmh.

28.01.2007 | 00:43:06 |  Reagovat

4.6 při 140 km/h...

13.09.2006 | 09:43:43 |  Reagovat

.Kde to žiješ????A žere ti to jak tank.Já mám na dálnici s 1.4 16V při 140-150km/h spotřebu 4,6l......

18.08.2006 | 23:41:34 | to jo!!!!! Reagovat