Recenze Škoda Fabia 1,2 HTP sedan 47kw
“Pár nedostatků.”

Autor recenze: xtommi (28 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:1,2 HTP 47kw Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:20 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km Vloženo: 3. 5. 2007

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Corsa 1,4 i 44kw

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Ne.


Hodnocení a zkušenosti s autem

BÝVALÉ AUTO
Mé předchozí auto bylo Opel Corsa r.v. 97, motor 1,4i 44kw, v elektrice a s klimou, koupeno jako ojetina.
Prodal jsem ho, i když s ním nebyly žádné problémy. Bylo ale malé, málo reprezentativní a na 99% mělo přetočené kilometry a chtělo investici do tlumičů, geometrie, brzdových destiček, atd. (jen běžné věci). Prodal jsem ho.

NÁKUP OJETIN
Chtěl jsem koupit opět ojetinu, ale s autobazary mám velice špatné zkušenosti. Vybral jsem si 4 auta, z toho 1 přetočeno o 100 tis km, druhé o 75 tis km, další dvě byly bourané. Vždy jsem přímo kontaktoval prvního majitele a dále kulišácky všechno ověřoval. Kvůli přístupu autobazarů, kterým jsem přestal věřit, jsem se rozhodl koupit raději auto nové.

KOUPIL JSEM ŠKODA 1,2 HTP 47 KW AMBIENTE
Jezdím většinou sám, krátké nebo středně dlouhé vzdálenosti.

OK:
Co se mi na autě líbí:
1/ auto sedí dobře v zatáčkách, z čehož jsem byl nadšený, drží stopu.
2/ příjemná spotřeba, ale pouze když jezdíte rozumně. Ta má se pohybuje okolo 6,1-6,2 litrů - dle palubního měřidla průměrné spotřeby. Jezdím tak s rozumem, ale občas ho proženu, ať nezleniví. Při jízdě nad 130 km/h už to jde se spotřebou docela nahoru, až 8 a víc litrů.
3/ docela dobrá akcelerace na jedničku, dvojku a trojku (do cca 80km/h), pak je to ale slabší, čtyřka a pětka moc netahají.
4/ další pozitivum je, že auto zatím nemělo poruchu

NOK:
Co se mi na autě nelíbí:
1/ už při koupi byl neslícovaný zadní blatník s kufrem. V jednom místě se tyto dvě části vozidla skoro dotýkají. Neřešil jsem to.
2/ pravá noha (koleno) mi při řízení občas vráží do palubní desky.
3/ rádio. U Oplu jsem byl zvyklý natáhnout prst z řadící páky a ovládat tak rádio prakticky po slepu. Tady to není možné, což mě docela mrzí. Musím se tam dívat a hledat čudlíky, abych třeba změnil rádiovou stanici.
4/ rozjezdy pouze na spojku nic moc, motor má jakoby tendenci chcípnout. Musím přidat vždycky více plynu. To samé při couvání na spojku - auto jakoby chcípalo a docela se při tom třese. Řešení - šlápnout více na plyn.
5/ při vyřazení rychlosti - neutrál se jakoby celé auto nepatrně chvěje - už mi bylo řečeno od lidí v okolí, že jsem přecitlivělý a že nic necítí, když jsem jim to zkoušel předvést. Tohle budu konzultovat na příští servisní kontrole. Když se podívám pod kapotu, tak motor trochu viditelně vibruje více než jsem byl zvyklý u Oplu. Větší vibrace podle mě můžou ovlivnit životnost některých částí, třeba uchycení motoru, atd. - ale raději se poptám a mám v plánu porovnat motor s 1,2 HTP od bráchy. Možná jsou nepatrné vibrace normální, nevím.
6/ sedačky někde vzadu občas zavržou
7/ páčka na manipulaci výšky sedadla je úplně hrozně vyřešena. Musel jsem se naučit do auta lézt tak, abych o ni nezavadil nebo ji nepřisedl při nastupování.

I přes tyto ne zrovna zanedbatelné problémy jsem vcelku spokojen.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

No ty problemy ktere jsi uvedl jsou vzhledem na cenu tohohle "auta" nezanedbatelne.Ja bych to za ty penize rozhodne nebral...

09.04.2009 | 09:30:23 | jamieson Reagovat

EX SKODOVAK

PRECO VSADE PISU ZE FABIA MA INTERIER Z HODNOTNYCH PLASTOV??? VED TEN HODNOTNY PLAST POSOBI AKO BAKELIT . INAK NIELEN U FABIE ALE AJ INE ZNACKY - CIM VIAC PRIPOMINA INTERIER BAKELIT TYM VYSSIE HODNOTENIE... KED SOM PRVY KRAT SEDEL VO FABII TAK SOM FAKT NECHAPAL ABSOLUTNA LACNOTA ZA RELATIVNE VELA PENAZI ...

30.01.2009 | 10:53:07 |  Reagovat

Volba nového vozu

Zrovna jsme řešili, jaké nové auto bychom si koupili a měl jsem jako první tip Škoda Fabia HTP, kde mě nalákala reklama na splátky po 3500 Kč měsíčně. Po zralé úvaze to však dopadlo úplně jinak. Nelíbí se mi tříválec, připadá mi to jako by byl ten jeden válec amputován. Moje volba padla na Citroen C3 v 5 dveřové verzi s plnokrevným čtyřválcem a s výkonem 44 kW za cenu 228000 Kč což je méně než u Fabie.

15.03.2008 | 08:54:23 | Hanz Reagovat

Slávek

Slávku, jak s tím jezdit, aby to vydrželo 248 tis. km? Jaký máš styl, jak vytáčíš, proženeš ho občas, studené starty, olej, atd.... Díky

15.03.2008 | 04:10:18 | ahoj Reagovat

Tak to jsi nepoznal asi nic, když jsi nepoznal lepší a silnější auto než Fabka 1.2.

17.02.2008 | 21:00:21 |  Reagovat

Za Gusty jsme to neřešili

Četl jsem plno komentářů o Fabce "jednadvojce" a fakt je vše o subjektivním pocitu. Já ji mám rok novou - Eleganci a zatím si chrochtám, protože jsem jiné silnější a lepší auto nepoznal a jezdím teda denně 20km do práce. A v tom je asi jádro pudla. Kámoš měl delší dobu svého Fokusa v opravě a jezdil do práce nouzově ve Favoritovi. Když opět přesedl do svého, říkal, že vše bylo naráz měkké, tiché, přesné, prostě balada. Je to také o náročnosti a jak má člověk hluboko do kapsi. Pamatuji, když jsem byl s rodiči za Gusty H. (1975) v Bulharsu a nic jsme takového neřešili a jak jsme si chrochtali, že nás naše "stovečka" dopravila až 30 km od tureckých hranic. Tedy zatím plná spokojenost, ale fakt je, že jsem nejel dlouhot trať, tak příště dám vědět, no ale kdž jsem to Gaustíka přežil...
Ale zaplaťpánbu, že to dnes můžeme řešit - Gustíka už raději nebrat....

17.02.2008 | 20:52:48 | Jirka Reagovat

Radek

Osobně mám tříhrnek 1,2 jako služebáka a mám najeto 248 000km, jezdí dál v poho. Jinak na denodenní ježdění 300km žádná sláva.

24.01.2008 | 22:35:24 | Slávek Reagovat

problém

No, hned píšu, protože se vyskytl problém. Nejde zavřít kryt palivové nádrže. Zjistil jsem to na benzínce, jak jsem načepoval. To nasere.

24.01.2008 | 21:02:07 | xtommi Reagovat

200t km s 1.2HTP a navíc 3 kýbl? Nemáš horečku? Když budeš jezdit slušně, tak těch 150.000km udělát, ale pak se začne masově sypat. Ono je to logický. Pro městský či příměstský provoz, pro který je tento motor určen, je to cca 15let provozu.

20.06.2007 | 12:25:03 | Radek Reagovat

Vydrží dost

Sám sem jezdil s fábii kombi a střídali jsme se s několika kolegy a vím z vlastní zkušenosti,že ten motor dostával nehorázně zabrat,asi jako každé firemní auto.Když jsem z práce odešel,měla nalítáno přes 130000km,bez jediného problému.S tímto faktem sem se setkal již vícekrát,se stejným výsledkem.Ještě jsem neslyšel o někom kdo by HTPčko utahal.To spíš bude opravdu žrát jak protrhnuté,ale nezničí se.Ten motor je stavěný na vysoké otáčky.
Po této asi roční zkušenosti s tímto motorem jsem si koupil také 1.2 ale s 51kw v Seatu.protože jezdím výhradně sám nebo s přítelkyní,tak mi stačí,ale je pravda,že závoďák to není,ale člověk si zvykne na to všechno,zvykne si na to,jak to auto jede,naučí se i efektivně předjíždět,bez pochyb.
Tento motor,pokud nekápneš vyloženě na vadný kus vydrží bez problému 200tkm!!

14.05.2007 | 19:55:12 | OndraS Reagovat

motor

Ví někdo, kolik tisíc km ten motor vydrží?

11.05.2007 | 14:15:04 | PP Reagovat

No nevím, jestli je fóbie reprezentativnější než Corsa...

09.05.2007 | 20:37:28 | Dave Reagovat

HTP - Hodne To Pojede

08.05.2007 | 14:08:42 |  Reagovat

Vibrace motoru - porovnání

Děkuji za všechny příspěvky!
Měl jsem možnost porovnat vibrace se 2ma auty se stejným motorem (brácha a kolega v práci). Bráchova vibruje stejně. Kolegovi v práci vibruje méně. Zajel jsem do Škoda servisu, kde to shlédl a napíchl na přístroj technik a ujistil mě, že je vše v pořádku. Prej se kvůli těm vibracím chodí dost lidí ptát. Ještě jedu do jiného servisu (možná ne Škodováckého) - jestli mi tam řeknou to samé, tak to asi přestávám řešit. Holt je to 3í válec.

06.05.2007 | 19:05:46 | xtommi Reagovat

Jasně máš pravdu záleží na řidiči jaké má priority já měl 1.6 84kw a byl jsem spokojenej že múžu i s rodinkou v klidu bez stresu předjíždět nebo najíždět na dálnici.Těd mám služební Feldu 50Kw a musím si všechno hodně rozmýšlet abych to zvládnul tím samozřejmě nechci srovnávat Feldu s Htp to jede líp ale né o moc.Prostě pro mě je slušný výkon jeden z hlavních bezpečnostních prvků při ježdění stejně jako Airbagy a nebo brzdy v dobrém stavu

06.05.2007 | 18:08:57 | sparrow1 Reagovat

NJN. pokud sledujet
e jen hodnoty na papíře, tak není co vysvětlovat Občas je potřeba se v něčem taky projet. O výkonu se ale nemá cenu dohadovat- někomu stačí 50, pro někoho je 90 kw málo. Takže nic ve zlém, já to bral ze svého pohledu- a určitě nejsem nějaká výjimka

06.05.2007 | 17:11:07 | martas Reagovat

Vyrábí se aby ve vyspělých zemích bylo čím jezdit na nákupy a u nás s celou rodinou a plným kufrem k moři

06.05.2007 | 16:04:35 | sparrow1 Reagovat

Proč se teda vyrábí?Dyťani nevýte jak vypadá kůň.

06.05.2007 | 13:54:21 | cad-rok Reagovat

Súhlasím, že by mal ten Passat s Fabiou čo robiť. Ale iba ak by ťahal za sebou zabrzdenú lokomotívu. Fabia 1.4 MPi s výkonom 68 koní (50 kw) má papierové zrýchlenie na stovku za cca 18 sekúnd a to ten Passat už ide 150. Takže pochybujem, že Fabia s výkonom vyšším o jeden kilowatt by na tom bola o toľko lepšie.

06.05.2007 | 13:09:54 | Petrík Reagovat

Bez komentáře

06.05.2007 | 10:57:53 | sparrow1 Reagovat

sparrow1- Myslím že jsem jasně napsal, že mám 40 kw verzi,čili z mého pohledu jela hodně pěkně-žádné bludy ! Zkus si ji projet a potom uvidíš. Jinak jsem jel v PASSATU 96 kw- je fakt že to byl automat,ale i tak by měl s tou fabií do cca 100 km-h co dělat. Zkrátka si myslím že HTP 51 kw je krom dálnic dobrá volba.

06.05.2007 | 10:18:46 | martas Reagovat

re:Martas

Jo 51Kw to musí fakt jet jak z praku jel jsi někdy nějakým silnějším autem co mělo aspon 100koní pod kapotou?Protože ani tenhle výkon nestačí na to aby auto jelo jak z praku ledaže by vážilo 600kg i s řidičem. Příště nepiš bludy ale třeba že nejela nejhůř jinak věřím že do města to stačí

06.05.2007 | 01:17:47 | sparrow1 Reagovat

hm

No na rozdíl od několika kritiků v komentářích vidím recenzi jako seriozní a podařenou.Je pravda že tříválec s papírovými asi 47 kW zázrak neudělá,ale jak už někdo dole psal - každý má jiné potřeby.Předjíždění s "50 kW" Formanem mě stálo všechny zbytky vlasů na hlavě.A byl to čtyřválec,a lehčí než Fóbie.Tím se chci dostat k tomu,že papírové údaje leckdy při používání překvapí.....když jsem vybíral nové auto a jezdil na zkušební jízdy,velmi mě překvapila neuvěřitelnou leností Dacia Logan s - zase uváděnými - 55 kW.Howgh !

05.05.2007 | 10:07:50 | Zima Reagovat

JO JO

Souhlasím s Michalem je to na to zajet do tesca nebo jezdit do práce 15-20 km mamina ho má a jí stačí páč stejně víc jak 90 kmh nejezdí. Ten kdo si ho koupí a ještě v kombiku pak za to zapřáhne káru nebo karavan a diví se že se mu to v kopcích zadejchává tak má v hlavě braboračku vod toho se dělaj jiný motory a nebo vůbec jiný auta.A když někdo napíše že je spokojenej tak ho hodně lidí zpranýřuje že je totální zabedněnec že je to křáp. Je to to samý jako kdyby si jezedáci koupili tahače návěsu a pak prskali že s tím nejde vorat protože to hovno vyjede. Nebo že nejde v cisterně vozit kamení. Každej človek má jiný potřeby a standart a když si blbě vybere protože chce ušetřit nebo nepřemejšlí tak mu není pomoci a nezbejvá než ho politovat v jeho blbosti.

04.05.2007 | 18:49:56 | Vlasta Širon Reagovat

re:Loser

Tak tu pak nepiš takové poučky.

04.05.2007 | 17:50:56 | Tom Reagovat

re:Tom

přečti si co jsi napsal.já HTP nemam a fábii už vůbec ne...

04.05.2007 | 12:35:26 | Loser Reagovat

fakt

JJ, je pravda, že HTP spíš do města, kamarád má jedno, tak vím...sám mám 1.4 16V a to už je aspoň trochu o něčem jiném....teda ve smyslu delších cest...

04.05.2007 | 12:29:43 | Aschylos Reagovat

1.2 htp -do města super

Co se týče slícování-třeba reklamovat, jinak mám taky HTP ,ale 6-ventil- chvěje se při neutrálu taky, nic s tím nenaděláš, ty rozjezdy pouze na spojku nepraktikuju a to mi to tahá určitě líp od spodu než 12 ventil verze co máš ty, takže přidat trochu plynu a od 1500 ot se rozjedeš v poho. Ji nak další moje auto bude zase FABKA ale 2 gen. Včera jsem si projížděl verzi 1.2 htp 51 kw a jela jako z praku i s klimou- navíc je daleko líp odhlučněná než ta FABIA co mám ted, i ty vibrace hodně zlepšili, ale odstranit se je nepodařilo.

04.05.2007 | 12:05:06 | martas Reagovat

co se divíte???

Neustále mě nepřestává udivovat, jak si všichni kupují tříválec a diví se, že nemá kultůru chodu jako šestiválec!!! Není od věci občas před koupí vozidla zapřemýšlet - je sice pravda, že je to nový a "levný" auto (a že na větší motor bych si musel došetřit), ale taky je pravda, že v tom budu nějakej ten rok jezdit a každou jízdu litovat, že jsem si nepřiplatil za větší motor...
Já říkám: HTP je motor do města a na 20 km dojíždění do práce! Kdo ho koupí za jinym účelem a pak je nespokojen, je osel!!!

04.05.2007 | 08:26:39 | Michal Reagovat

re:Anonym a Loser

A nebo to může také znamenat Hodně Tupí Pitomci.Že pánové

04.05.2007 | 06:33:38 | Tom Reagovat

HTP taky múže znamenat Hodně Těžké Předjíždět

04.05.2007 | 00:48:47 |  Reagovat

a já myslel,že HTP znamená: Hned To Prodej či Hovno To Pojede

03.05.2007 | 22:57:42 | Loser Reagovat

to sem nikdy nevěděl že to znamená High Torque Performance...v tom případě je to výsměch zákaznkům...

03.05.2007 | 22:02:22 |  Reagovat

Vibrácie u trojvalca sú celkom bežné. Kultúra chodu je podmienená už samotnou konštrukciou. Tri piesty sa nedajú zladiť tak, aby sa vždy pohybovali dva hore a dva dole. Na to Ti tam jeden chýba. K tomu rozbiehaniu na spojku len toľko : aby motor nemal tendenciu zdochnúť, musel by mať vyšší krútiaci moment a ten zrovna 1.2 nemá. Aj napriek označeniu HTP ( High Torque Performance - vysoký krútiaci moment) ho motor s takýmto objemom jednoducho mať nemôže.

03.05.2007 | 20:40:17 | Petrík Reagovat

RE: HTP

Zkratkou HTP se označuje to , že se jedná o motory s velmi plochou křivkou kroutícího momentu nejde konkrétně o max kroutící moment, ale o jeho průběh.

04.02.2015 | 01:21:43 | Jan  | 83.240.83.* Reagovat

RE: HTP

Možná by bylo lepší říci, že bylo snahou tvůrců vytvořit motor s plochou křivkou průběhu "krouťáku", což se jim však v případě "mrzáka" se třemi válci, vzniklého odříznutím jednoho válce z jednašestky EA 111 od WV až tak moc nepovedlo. Křivka není zdaleka tak plochá jako třeba u 1,2TSI, nazývat ji tedy velmi plochou je docela odvážné. Zkratka HTP vychází z anglických slov "High Torque Performance" a tvůrci tím chtěli říct, že se motor "sesbírá" i z nízkých otáček díky "vekému krouťáku" a v městském provozu nebude brzdou. Avšak cena za palivo roste s každým kufrem, každou osobou a každým km/h navíc.

04.02.2015 | 08:17:59 | Kolemjdoucí.  | 188.175.53.* Reagovat