Autorecenze Škoda Fabia 1.4 16V 55kW - Po 100.000km stále jako nové, spolehlivé a bez oprav. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Škoda Fabia
 
 

Recenze Škoda Fabia Combi 1.4 16V 55kW
“Po 100.000km stále jako nové, spolehlivé a bez oprav.”

Autor recenze: MadMack (29 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:1.4 16V 55kW Stav km při koupi:5 km Stav km nyní:100 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 21. 2. 2008

Hodnocení inzerátu: 43 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Fabia 1.9 TDi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Po prvním měsíci provozu a 1000km svítila kontrolka motoru, v servisu byl měněn výfukový ventil - oprava cca 2 hodiny.

Klepání z přední nápravy při přejíždění nerovnosti v malé rychlosti - trvá to po celou dobu, co auto vlastním. Několik pokusů o opravu, vždy se to po 2 - 3 tisících kilometrech opakuje - na další opravu jsem rezignoval.

Praskání žárovek - u Fabii běžná nemoc. Původní žárovky vydržely asi 20.000km, pak praskly během týdne obě. Zakoupil jsem jiné, značkové a vydržely asi 3 tisíce km, pak praskly obě. Nakoupil jsem si v Hypernově obyčejné žárovky za 69,- Kč kus - asi 10km - některé vydržely tak 1300km, jiná zase dalších 20000km. Teď posledních 15000km jsem žárovku neměnil.

Asi 3x během 5-ti dnů se mi stalo, že jsem vypnul motor a celé auto jakoby umřelo - nefungovalo vůbec nic, žádná elektrika. Stačilo dotáhnout kontakty na baterce a vše je v pořádku.

Jinak jen standardní servisní prohlídky a s ní spojené úkony.


Hodnocení a zkušenosti s autem

V 03/2004 jsem zakoupil starší Fabii 1.9 TDi, najeto cca 70.000km. S touto Fabií jsem najel do 05/2005 40.000km, ale nebyl jsem příliš spokojený. Předešlý majitel nebyl asi příliš pečlivý, navíc celé auto bylo oplastované a pravděpodobně v tomto duchu i provozováno. A tak mě jeho provoz stál nemalé peníze. Proto jsem se rozhodl zakoupit úplně nový vůz.

Od nového auta jsem očekával : spolehlivost, rozumné náklady na provoz, rozumný komfort pro denní ježdění jednoho člověka, slušný kufr pro naložení větších krabic ( v pohodě a bez sklápění sedadel naložit velký monitor nebo tiskárnu v krabici ).
Protože mám zatím jedno malé dítě, vybíral jsem v kategorii malých vozů - nevadí mi, že si za mne či manželku na zadní sedadlo nikdo jiný, než malé dítě nesedne. Ve výběru byla Fabia a Peugeot 206SW, nakonec výběr padl na Fabii Combi.

Vybral jsem benzínovou 1.4 16V 55kW. Pro mé účely se ani jiný motor moc vybrat nedal - HTP je pro dálnici nevhodné, 1.4 TDI je velmi nekultivovaný motor a 1.9TDI, se kterým jsem už měl zkušenost, byl oproti 1.4 benzín dražší o 90.000,- Kč, což je obrovská suma, která se menší spotřebou nikdy nevrátí. Navíc je benzínový motor méně složitý a tím pádem méně náchylný na poruchy a drahé opravy.

Výbava Elegance, která obsahuje vše potřebné ( mechanická klimatizace, elektrická okýnka vpředu, kožený volant ). Celé jsem to obohatil o Dynamic interiér - při zkušební jízdě jsem v tomto autě jel a oproti standardnímu interiéru, na který jsem byl zvyklý, mi vyhovovala tvrdší a lépe tvarovaná sedadla s dobrým bočním držením těla. Dodnes si své rozhodnutí pochvaluji. Také se tato látka velmi dobře čistí, což je velká výhoda, když má člověk malé dítě.

Jízdní vlastnosti jsou průměrné. Díky 15-ti palcovým kolům a pneumatikám 195/50 ( letní ) je auto hodně tvrdé, což člověk pocítí zejména na D1. Zimní pneumatiky mám 185/55, což je o fous lepší, ale žádná sláva. Na druhou stranu auto dobře sedí v zatáčce, ale nesmí v ní být nerovnosti - okamžitě je tam tendence nedotáčivého smyku a "vyhopsat" ze zatáčky rovně. Ve srovnání s 1.9TDI je to u benzínové verze dobré - naftová má motor o 100kg težší a toto zatížení je na přední nápravě hodně znát. Benzínová Combi verze oproti krátké 1.9TDi působí v zatáčce vyváženě, naftová má předek příliš těžký. Auto je také hodně náchylné na podélné nerovnosti - při přejíždění z pruhu do pruhu, kde jsou koleje, je třeba pevně drže volant. Stejně tak při bočním větru.

Motor na klidnou jízdu dostačuje. Při předjíždění je potřeba točit motor až k 5000-ti otáčkám, ale jde to. Na dálnici je to trošku horší, zrychlování na pětku nad 110km/h trvá hodně dlouho - ve srovnání s 1.9TDI.

Ovšem kultivovanost motoru je oproti naftě úžásná. Když jsem měl auto nové, na každé křižovatce jsem se díval na otáčkoměr, jestli mě motor nezhasnul. Oproti naftě také nemá žádné vibrace do volantu, spojky a řádící páky. Stejně tak zimní starty nejsou žádný problém.

Náklady na provoz :
Spotřeba za celou dobu používání auta je 7l / 100km( při cestě do Chorvatska a zpět byla spotřeba 6.2l/100km). Spotřeba je počítána dle tankování, palubní počítač je o cca 0,3l /100km optimističtější. Podíl dálnice / města / mimo obec bude tak 40/30/30 procent. Jezdím v rámci rychlostních limitů - v obci tacho 55 ( na trojku 2600 ot.), mimo obec 95 (na pětku 3000 ot.), na dálnici 135 (na pětku 3800 ot.). Maximální rychlost byla tacho 185 (na pětku 5000ot. kde je i maximum výkonu motoru).

Servisní prohlídky v autorizovaném servisu mě stály dohromady 44.000,- Kč. V těchto serviskách je i přezouvání pneumatik. Auto bylo obuto do pneumatik Dunlop, které vydržely cca 45.000km, na zimu obuty Pirrelli ( výdrž cca 35.000km, cena na celé auto 8500,- Kč ), nově obuty na léto Bridgestone Turanza (zatím odjeta jedna sezona, cena na celé auto 5200,- Kč). Na původní Fabii 1.9TDI jsem měl na léto i zimu Barum ( Bravuris a Polaris ) a rozdíl veliký - letní Barumky po městě hučí, jako by bylo špatné ložisko, zimní Polaris na vodě pískají a nejsou tak dobré, jako Pirrelli.

Suma sumárum jsem s autem spokojený. Vždy mě dovezlo, kam jsem potřeboval, nikdy mě nevyšplouchlo. S cenou za provoz a spotřebou jsem také spokojený. Jezdím s ním slušně - studený motor netočím, nezávodím - a tak auto podle toho vypadá. Interiér netknutý, motor nežere ani kapku oleje, až se s ním budu tak za rok loučit, budu hodně smutný. A nového majitele čeká spolehlivé auto bez investic.

M.

P.S. Kdyby někoho zajímali další informace, rád zodpovím.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 43


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Tak to jsem přehlédl ty povolené kontakty na baterii,ale to nic nemění na tom že hoření žárovek je buď špatnou konstrukcí světlometu nebo elektroinstalace.

12.04.2011 | 21:54:27 |  Reagovat

Žárovky

To mě ty nejlevnější žárovky z Hypernovy vydržely 70000km. Měnit žárovky po 1300km je podezřelé ,kde asi udělali soudruzi chybu? To vypínání celého auta je asi odpověď,elektrika na tomto voze stojí za ......

12.04.2011 | 21:49:39 | Japan Reagovat

Ba, ba, a když budeš kupovat porád za 600,- Kč, tak ta rafička bude porád níž a níž... :o)

12.04.2011 | 20:24:21 | Itall Reagovat

RB

To co popisuješ je zmatek na zmatek. Za prvé, ukazatel paliva je jen orientační a nelze podle něho měřit spotřebu. Pokud nemáš palubní počítač, tak spotřebu nejlépe změříš tak, že natankuješ plnou nádrž, až ti cca 3x vypne pistole, a budeš jezdit. Po ujetí libovolného počtu km pak zase dotankuješ stejným způsobem do plna. Čím víc km najedeš, tím bude měření přesnější. A samotný výpočet: Ujeté km od tankování do tankování vydělíš ujetými km a výsledek vynásobíš x 100. Vyjde ti přesná průměrná spotřeba, na 100 km. Např. po ujetí 600 km natankuji 30 litrů do plna, spotřeba bude 30 : 600 = 0,05 x 100 = 5 litrů/100 km. Výpočet je stejný pro jakékoliv najeté km (600 není podmínkou) ale čím víc ujedeš, tím přesnější.

12.04.2011 | 20:22:41 |  Reagovat

Fabia 1.4 16V 55Kw rok 2007

Dobrý den,

mám dotaz vlastním vozidlo škoda fabia 1.4 16V 55Kw rok 2007. Jedná se o výbavu Elegance. S tím jak vypadá jsem absolutně spokojený, ale příjde mi, že ta spotřeba je docela vysoká nebo se mi to možná zdá. Když koupím benzín za 600kč , tak je ručička cca na půlce nádrži. Při cestě z Jičína a zpět mi ubyde poměrně velké množství benzínu. Cca čtvrtina nádrže. Je to možný, aby to mělo tak velkou spotřebu? Nebo to je tím , že má malou nádrž a že se mi to může jen zdát. Popř.pokud to hodně papá, co mám udělat, aby ta spotřeba nebyla tak velká. Mám zakoupit nové čerpadlo nebo něco jiného?

Děkuji za odpověď.

Roman

12.04.2011 | 20:09:47 | RB Reagovat

Pekna recenze.Ale proc jste koupil Fabii ? Vzdyt dnes je na trhu spousta lepsich aut (i kdyz ojetych) a urcite jste mohl vybrat lepe.Ja osobne bych si to nikdy nekoupil.Zkuste treba A4 nebo Passat B5 nejlepsi 1.8T a to je uz vo jinem nez Fabie to mi verte.

09.04.2009 | 13:36:46 | jamieson Reagovat

Musim rict, ze zadne vyrazne zhorseni jizdnich vlastnosti nepozoruji ani po tech 100.000 km. Najezd mam cca 3500km mesicne a samozrejme by se mi libilo auto vetsi a pohodlnejsi, problemem jsou finance. Vetsi auto by me na leasingu a provozu stalo cca 3.000 Kc mesicne vice a to je proste znat.

20.07.2008 | 19:51:22 | MadMack Reagovat

Uznání - a možná i otázka

Především vyjadřuji uznání za tuto věcnou a precizní recenzi. Kdyby takové byly všechny! Vrátil bych se k té Vaší předposlední větě: Nového majitele čeká spolehlivé auto bez investic. Nemám zkušenost s fabií, nicméně taky jsem jezdil malým autem a vím, že po 100 tis. km už se kvalita jízdy hlavně co se týče podvozku a jízdních vlastností začala trochu zhoršovat, i když jsem třeba nechal vyměnit tlumiče. Už jsem si s ním nemohl dovolit tolik a hlavně proto jsem pak už koupil větší auto. Přeci jen tam už jsou i ty podvozkové díly i na pohled líp dimenzovány. I když jinak co do spolehlivosti se toho řešilo myslím ještě míň než u vaší fabie. Ale srovnat to asi nejde, mně najet ty kilometry trvalo skoro 3x tak dlouho a tam už se asi i víc projeví třeba únava materiálu. Stejně, s vaším nájezdem to znamená odhadem denně 100km, tedy cirka 2 hodiny za volantem, přes 10 tis. Kč měsíčně náklady na provoz auta... Myslel jsem, že pro tyto ukazatele už se dnes kupují spíš auta střední třídy...

12.05.2008 | 20:08:53 | fabian Reagovat

maximální stoupavost

Moc bych potřeboval vědět údaj o maximální stoupavosti vozu Škoda fabia 1,4 50kW,vím že to není tento vůz ale údaje budou v podstatě stejné...moc by mi to pomohlo,díky! Jinak-dobrý článek!

12.05.2008 | 16:41:01 | Pipa31 Reagovat