Rok výroby:2000Typ motoru:AUBStav km při koupi:150 000 kmStav km nyní:169 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínVloženo:3. 12. 2012
vysoký výkon prijateľná spotreba priestor úžitková hodnota
Slabé stránky
vyššie náklady na servis slabšia predná náprava
Závady a opravy na autě
- výmena predného ložiska - výmena oleja - výmena všetkých filtrov - repas prednej nápravy - výmena stredného dielu tlmiča výfuku - pokazené otváranie dverí batožinového priestoru (odtrhnuté kábliky mikrospínača :-)) - nezatváranie víčka nádrže (povitiahnutý zatvárací mechanizmus :-)) - škrabance po predchádzajúcom majiteľovi (zatiaľ neopravené) - elektrické ovládanie predných okien ???
Hodnocení a zkušenosti s autem
Z vozidlom som nadmieru spokojný. Rád by som povedal, že za rozumnú cenu rozumná kvalita, no pár výhrad mám. Ihneď po kúpe som dal auto do autorizovaného servisu na opravu prednej nápravy (vyťahané a vybité silenbloky). Po tejto oprave sa správanie Fábie výrazne zlepšilo. Taktiež som zároveň vymenil všetky filtre (vzduchový, palivový, olejový, a ešte neviem aký :-)).
Po motorickej stránke mi prekáža len elektornický pedál ktorý neviem prečo sa z klapkou nemajú nejako radi. odozva na manipuláciu z nim je dlha, je treba počkať približne 1 sekundu než sa niečo udeje. Ovšem po čase sa nato dá zvyknúť, ale iba ak jazdíte denno denne jedným autom. V mojom prípade auta striedam (hyundai H100, lada Niva, VW Sharan) a v tomto prípade mi to potom keď sadnem do fabie prekáža. Čo sa týka agregátu, ktorý poháňa toto "žihadlo" som z nim nanajvíš spokojný. Ak z nim človek chce jazdiť pokojne (1200 - 2500 ot/min) odmení ho veľmi slušnou spotrebou k danému výkonu. Opak je v tom druhom prípade ak položíte pedál na podlahu (3300 - 6500 ot/min) tak si vie pekne zapýtať. No pôžitok z rýchlejšej jazdy je uspokojujúci. V mojom prípade sa zo spotrebou pohybujem na na úrovni 5 - 5.5 l, ktoré mi ukazuje palubný počítač, kedže neverím na 100 % elektronike vždycky prirátam 0,5 l naviac.
Agregát je v nižších otáčkach troška lenivejší no na posunovanie sa po meste dostačujúci. jazdím prevažne mesto a pri pomalej predvídateľnej jazde sa dá v meste ustáť aj spotreba okolo 6,0 l. Priznám sa stava sa mi to vínimočne, kedže mam trošku ťažšiu nohu :-D, a rad počujem zvuk mierne vytočeného motora, ktorý je v určitých otáčkach prijemne športový. Čítal som recenizie na túto pohonnú jednotu a jedným z jej neduhou je vyššia spotreba oleja. To je tiež v mojom prípade, proste rada papka olej. Tento agregát odporúčam hlavne športovejšie založeným jedincom. Dá sa z nim pekne vyhrať a nezľakne sa ani Octavie 1,9 TDI, a iných vozidiel podobnej konštrukcie, kedže sa medzi tou hŕbou htp-čiek stratí :-D.
Interiér mi vyhovuje, kedže nie som nadšenec veľmi premodernizovanej techniky, tak sa mi jednoduchý skôr až "sparťanský" interiér fábie páči (moje motto "v jednoduchosti je krása") všetko čo potrebujete máte po ruke a vkusne zakomponované. Jediné čo mi na interiéri minimálne prekáža je tvar stredného výbežku na palubovke, ktorý pri mojej výške 186 cm pri obsadení druhého radu sedadiel prekáža, tlačím naň kolenom čo značne uberá z komfortu.
Podvozok je nastavený primerane. Pomer komfort : jazdné vlastnosti (1:1,5) prijatelne vyvážený z ľahkým agregátom pod kapotou vynikajúco drží na ceste. ozve sa len pri prejazde priečnych nerovnosti.
Až budete nadávat na Fabii, jako nesportovní auto tak nejprve otevřete oči a zamyslete co máte za model vy. 1.sportovní auto je vždy takové, které v tom určitém roce je v nejvíce soutěžích a FABIA byla nasazená i ve WRC. 2. Obsah- závody jsou i limitované obsahem a i tam má Fabia své místo např. Kit Car. 3. Nemůže se závodit na místech, kde k tomu ty závody nejsou určené. A proto není třeba k tomu upravovat vozidlo ala tuning mám tam 300 koní(včetně koni pérování. :D) s čipem a ještě nějaké zoo v úpravách. Ale obyčejná jízda v serpentinách je s tímto základním vozem radost a to jak drží cestu a vše to ten řidič pocítí, s Fabkou se dá taky vyblbnout. ) 4. Na co jsou vám Ty koně, když auto nedrží ani na cestě a přenos síly na kola je mizerný. :D
Až jednou budeš mít řidičákk a vlastní auto, tak ti dojde, že k radosti z jízdy nejsou koníky až tak moc potřeba, spíš přesné a komunikaticní řízení, stabilní podvozek řiditelný plynem a vyvážené ovládání spojky, plynu a řazení..
S motorem souhlasím. Ale co se týče toho prostoru,vím že píšete že jezdíte většinou sám.Ale já měřím 178Cm a jak dopředu tak dozadu,se mě do jedničkové Fabie strašně blbě nasedalo. Dvojková Fabie je bohužel zase úzká,ale celkově proti jedničkové je prostornější. Hlavně co se týče výšky vozu,stará první Fabka dle mě je až příliš malé auto.A něčemu takovému,bych nikdy nedal plus za prostornost:)Jinak přeji spousty najetých kilometrů.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Závodění
Až budete nadávat na Fabii, jako nesportovní auto tak nejprve otevřete oči a zamyslete co máte za model vy.
1.sportovní auto je vždy takové, které v tom určitém roce je v nejvíce soutěžích a FABIA byla nasazená i ve WRC.
2. Obsah- závody jsou i limitované obsahem a i tam má Fabia své místo např. Kit Car.
3. Nemůže se závodit na místech, kde k tomu ty závody nejsou určené. A proto není třeba k tomu upravovat vozidlo ala tuning mám tam 300 koní(včetně koni pérování. :D) s čipem a ještě nějaké zoo v úpravách. Ale obyčejná jízda v serpentinách je s tímto základním vozem radost a to jak drží cestu a vše to ten řidič pocítí, s Fabkou se dá taky vyblbnout. )
4. Na co jsou vám Ty koně, když auto nedrží ani na cestě a přenos síly na kola je mizerný. :D
07.12.2012 | 07:56:26 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
tak žihadlo je zcela jiné auto které má u mě aspon 300 k a výše.
04.12.2012 | 17:42:35 | jiri | 88.83.173.* Reagovat
RE:
Až jednou budeš mít řidičákk a vlastní auto, tak ti dojde, že k radosti z jízdy nejsou koníky až tak moc potřeba, spíš přesné a komunikaticní řízení, stabilní podvozek řiditelný plynem a vyvážené ovládání spojky, plynu a řazení..
05.12.2012 | 12:42:38 | k22 | 85.70.138.* Reagovat
S motorem souhlasím.
Ale co se týče toho prostoru,vím že píšete že jezdíte většinou sám.Ale já měřím 178Cm a jak dopředu tak dozadu,se mě do jedničkové Fabie strašně blbě nasedalo.
Dvojková Fabie je bohužel zase úzká,ale celkově proti jedničkové je prostornější.
Hlavně co se týče výšky vozu,stará první Fabka dle mě je až příliš malé auto.A něčemu takovému,bych nikdy nedal plus za prostornost:)Jinak přeji spousty najetých kilometrů.
03.12.2012 | 13:28:14 | | 78.102.114.* Reagovat
RE:
tak nastupovanie je iná kapitola, s tým súhlasím. ale mal som tu česť využívať aj novú fábiu nehovorím že je to zle auto, ale mne osobne sa nepáči.
06.12.2012 | 09:36:52 | mahony | 85.135.168.* Reagovat