Rok výroby:2002Typ motoru:1.4 mPIStav km při koupi:13 kmStav km nyní:150 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?21 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,25 l/100 kmVloženo:27. 2. 2023
Naprostá spokojenost s autem. Je garážované, prakticky nezkorodované, občasné jízdy i v zimě, vzhledem k výkonu motoru (50 kW) jsem časem poznal, co si lze dovolit při předjíždění nebo při plném zatížení. Každoroční předepsaný servis na autorizoveném pracovišti včetně přípravy na STK. Výměna dílů jen z důvodu běžného opotřebení, žádná větší oprava z jiného důvodu. Asi 25 % ujetých kilometrů je do 25 km, zbytek jsou cesty delší, až do 700 km. Dlouhodobá průměrná spotřeba je 6,25 l/100 km, u krátkých cest do 7 l/100 km, u delších včetně dálnice kolem 5,7 l/100 km. Na dálnici rychlost kolem 115 km/h, rychlejší jízda u nás moc času neušetří. U dnešních aut nepovažuji za bezpečné rozměrné ovládací displeje, které odvádějí pozornost řidiče. Kromě toho zvyšují poruchovost a cenu auta zbytečně prodražují. Klasické ovládací prvky lze nahmátnout popaměti. Vzhledem k mému věku už jiné auto kupovat nebudu, také proto, že se přestalo vyrábět a nenašel jsem na trhu podobné včetně ceny.
Moc hezky napsaná recenze, a ač jsem mladší, tak mám...
Dobrý den, moc hezky napsaná recenze, a ač jsem mladší, tak mám na moderní počítačová auta stejný názor. Mám uplně základní Fabia 1.2HZP 40kW (opravdu pomalé a slabé auto, ale nedám na něj dopustit, protože je na něj spoleh a vše co se v něm nějak pokazí se opraví doslova na zahradě - je jako LEGO, prostě to vše tak nějak pasuje). Seděl jsem ve kdejakém autě od vozů ze 70. let po moderní vozy dnešních ročníků plné různých počítačových vymožeností, velkých displejů a dokonce i vozy, které nemají skoro žádná tlačítka, a 80% všeho nastavení, se ovládá přes dotykovou obrazovku. Asi jsem se měl narodit v jiném čase. Řekněme začátkem 60. let, od kdy se vozy zdokonalovaly jinak nežli dnes řekněme mezi lety 1980 - 2000 byl svět automobilů více vzrušující a různorodý, než je tomu dnes.
Ať slouží další roky :-)
14.04.2023 | 19:32:25 | Richard Maršál
| 85.160.3.*Reagovat
RE: Moc hezky napsaná recenze, a ač jsem mladší, tak mám...
Ty displeje jsou samozřejmě nebezpečné a už se od toho pomalu začíná ustupovat. Za jízdy nesmíte držet mobil, ale musíte zírat do disleje auta, jinak si ani nezregulujete ventilaci. Navíc málokdo, hlavně zpočátku, umí vše ovládat svižně, takže nebezpečí nevěnování se řízení vozu je kritické. Otázka bezpečnosti je zde naprosto na hlavu postavená. S automatizací a digitalizací souvisí i další věci. Např. topíte-li v autě bez automatické klimatizace, poznáte dle teploty vzduchu z výdechů, jak se motor během různých režimů jízdy zahřívá (do kopce nebo pomalá jízda) a naopak zas chladne. Se zapnutou automatickou klimou jste o tyto informace ochuzeni. Jasné, co je uživateli do toho, že jo. I analogový teploměr kapaliny, dokud v autech byl, tyto změny neměřil. Ale řidiče - motoristu takové informace neurážejí a radši o nich ví, než neví. Ještě bych podotkl, že 1,4 OHV a HTP jsou zcela jiné motory a řeší se u nich rozdílné problémy. U OHV většinou jen těsnění pod hlavou nebo křivost dosedací plochy (hlava). Ale to jako furt a těch opravovaných motorů je moc. HTP měl typických vad několik a drží to jen Maršálovi a spol, co jezdí 80 km/h a ještě si to pochvalují. Nic proti tomu, jen výrobce měl předem deklarovat, že HTP se musí používat takto. Můžu to srovnat s malým tříválcem Suzuki Splash 1.0. Ten občas dostává naloženo na dálnici tachometrových 140 km/h po desítky km v kuse. Také by se dalo říci, že městské auto na to není stavěno, tenhle motůrek na to ani nemá převod (narozdíl třeba od Kolíñat) a musí se hodně zapotit. Ale vydrží to bez protestů a bez závad. Na dálnici v tomto režimu pracuje bez obtěžujícího hluku a olej 5w-40 dostačuje normálně. Nemusí se nic vymýšlet. To je s HTP nesrovnatelné.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Moc hezky napsaná recenze, a ač jsem mladší, tak mám...
Dobrý den,
moc hezky napsaná recenze, a ač jsem mladší, tak mám na moderní počítačová auta stejný názor.
Mám uplně základní Fabia 1.2HZP 40kW (opravdu pomalé a slabé auto, ale nedám na něj dopustit, protože je na něj spoleh a vše co se v něm nějak pokazí se opraví doslova na zahradě - je jako LEGO, prostě to vše tak nějak pasuje).
Seděl jsem ve kdejakém autě od vozů ze 70. let po moderní vozy dnešních ročníků plné různých počítačových vymožeností, velkých displejů a dokonce i vozy, které nemají skoro žádná tlačítka, a 80% všeho nastavení, se ovládá přes dotykovou obrazovku.
Asi jsem se měl narodit v jiném čase. Řekněme začátkem 60. let, od kdy se vozy zdokonalovaly jinak nežli dnes řekněme mezi lety 1980 - 2000 byl svět automobilů více vzrušující a různorodý, než je tomu dnes.
Ať slouží další roky :-)
14.04.2023 | 19:32:25 | Richard Maršál | 85.160.3.* Reagovat
RE: Moc hezky napsaná recenze, a ač jsem mladší, tak mám...
Ty displeje jsou samozřejmě nebezpečné a už se od toho pomalu začíná ustupovat. Za jízdy nesmíte držet mobil, ale musíte zírat do disleje auta, jinak si ani nezregulujete ventilaci. Navíc málokdo, hlavně zpočátku, umí vše ovládat svižně, takže nebezpečí nevěnování se řízení vozu je kritické. Otázka bezpečnosti je zde naprosto na hlavu postavená. S automatizací a digitalizací souvisí i další věci. Např. topíte-li v autě bez automatické klimatizace, poznáte dle teploty vzduchu z výdechů, jak se motor během různých režimů jízdy zahřívá (do kopce nebo pomalá jízda) a naopak zas chladne. Se zapnutou automatickou klimou jste o tyto informace ochuzeni. Jasné, co je uživateli do toho, že jo. I analogový teploměr kapaliny, dokud v autech byl, tyto změny neměřil. Ale řidiče - motoristu takové informace neurážejí a radši o nich ví, než neví. Ještě bych podotkl, že 1,4 OHV a HTP jsou zcela jiné motory a řeší se u nich rozdílné problémy. U OHV většinou jen těsnění pod hlavou nebo křivost dosedací plochy (hlava). Ale to jako furt a těch opravovaných motorů je moc. HTP měl typických vad několik a drží to jen Maršálovi a spol, co jezdí 80 km/h a ještě si to pochvalují. Nic proti tomu, jen výrobce měl předem deklarovat, že HTP se musí používat takto. Můžu to srovnat s malým tříválcem Suzuki Splash 1.0. Ten občas dostává naloženo na dálnici tachometrových 140 km/h po desítky km v kuse. Také by se dalo říci, že městské auto na to není stavěno, tenhle motůrek na to ani nemá převod (narozdíl třeba od Kolíñat) a musí se hodně zapotit. Ale vydrží to bez protestů a bez závad. Na dálnici v tomto režimu pracuje bez obtěžujícího hluku a olej 5w-40 dostačuje normálně. Nemusí se nic vymýšlet. To je s HTP nesrovnatelné.
15.04.2023 | 01:11:51 | Ital | 78.80.124.* Reagovat