Recenze Škoda Fabia 1.2HTP 51Kw
“Prostě Fabie. Neurazí toho, kdo od ní očekává to, co od Fabie. Jízda není taková sebejistá, ale ... Fabia je prostě Fabia :-) ”

Autor recenze: Richard Maršál (42 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2011 Typ motoru:1.2HTP (CGPB) Stav km při koupi:124 000 km Stav km nyní:127 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 4,8 l/100 km Vloženo: 2. 9. 2024

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Fabia 1.2HTP 40kW AWY 2003 Škoda Fabia 1.0i Junior 2000 Škoda Felicia 1.3i 50kW Škoda Favorit Škoda Favorit 135LE 1.3 40kW

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Lepší světla jak u Fabia 1
Podvozek vypadá že vydrží o hodně více
Převodovka mi příjde v řazení přesnější
Lepší přístup k žárovkám a svíčkám
Projev motoru je kultivovanější i na 3 hrnec
Centrální zamykání
Uvnitř je větší ticho než u Fabia 1
Cítím se o něco bezpečněji

Slabé stránky

Interiér laciný (ale tak věděl jsme do čeho jdu)
Nemám v autě klimatizaci o čemž jsem věděl
Autorádio nemá USB/SD (ale to vyřeší výměna)
Zadní sedačky jsou jako jeden velký celek
Spotřebu jsem čekal max. 4.5L/100kM ale je to 4,8L

Závady a opravy na autě

Kupoval jsem z jí z Auto ESA Praha 9 (mají tam jen a jen Škoda vozy), a kupoval jsem jí s naraženým předním spojlerem (hluboké odřeniny - vyřešeno tmelem,. výbrusem a novou orig. Škoda barvou + lakem) a zadní levé kolo mělo v bubnu drobný zásek svěrače brzd, tak se to vyřešilo vyčištěním, a výměnou pružiny + seřízení lanka od brzdy ke střednímu tunelu).
Preventivně jsem hned po koupi vyměnil olej 5W-40 + filtr samozřejmě, a svíčky (zkusil jsem na dobré rady NGK z výroby orig. Japan).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Zatím jsem s autem najezdil za 1 měsíc 2500 Km a spokojenost maximální.
Ale tak 2500 Km nevypovídají o ničem, až to bude 100000, tak se budu určitě už o nějakých nekalosech bavit :-) Také je léto, a hodně problémů hlavně s motorem, se pozná v zimě.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Richarde, ty jeden nenapravitelný HTPmasochisto. Uznávám, že minulé HTP najelo dost a vlastně umřelo na ekologii, jinak by snad ten půlmeloun najelo. Z hlediska testu vysokého proběhu HTP je to zajímavé, tak jezdi, jezdi. Kam vlastně tak moc jezdíš? Fabia 2 byla vzhledově diskutabilní, ale takhle v zelené metalíze po faceliftu je za mě hezká. Má pořešeny některé neduhy předchozí generace, např. podvozek, nebo se vrátili k žárovkám H4 a ty drží mnohem lépe než H7. Naopak vzadu dali do koncových světel bezpatkové žárovičky a ty se občas spálí. To se zas u Fabie 1 nedělo. Při výměně se demontuje celé světlo. Sranda. Jinak motor 51kw 12V je určitě lepší než 44kW 12V. Předchozí verze 44kW 6V asi stála za zvážení, když jsi byl tak nadšen ze 40kW 6V, ale toto máš novější a zrušení 6V verze asi mělo i technický důvod. Tento 51 kW motor asi nebude tak úsporný (pravděpodobně poznáš), ten zvuk v kabině také nic moc, ale já jsem jezdil s Fabií 2 z počátku výroby, mohlo se to změnit, což se u škodovek děje. Také klimatizace dost brala výkon, takže při předjíždění vždy vypnout a taková škodovkářská specifika. Jinak to jezdilo, olej 5w-40, ale aspoň ve 200000 km vyměnit rozvodový řetěz. Ať slouží.

20.09.2024 | 09:19:12 | Ital  | 78.80.124.* Reagovat

RE:

Jezdím do práce a z práce, na (skoro) nic jiného auto nemám, ale jezdím opravdu denně poctivých 180 Km do/z práce + nějaké pojezdy, školení přes půl republiky tak 6x za rok a ono se těch 50000 - 55000 Km najedu jako nic. No zatím jsem od 1.8.2024 kdy jsem jí koupil najel jen 11000 Km takže je stále v záběhu mojí nohy na planu, ale zatím spotřeba 4,70l v průměru, tedy na plnou nádrž v létě 980 Km a teď v zimě okolo 940 Km na pln ou nádrž, ale ještě se ochladí na mínusové teploty, tak to klesne jistě na 900 Km, ale ten průměr se dostane k 4,80 - 4,90L ale přes 5L se rozhodně nedostane.
Jinak řetěz bude potřeba určitě vyměnit, protože při startu to vydává zvuky jak kdyby jela řetězová pila s vymlácenými vodítky takový ten chrastící zvuk asi prvních 5 sekund po startu, takže asi výměna řetězu (?). Jinak za jízdy nad 90 km/h je zvuk v kabině opravdu horší, ale také mám možná trošku vytrhaný vlnovec protože slyším občas při puštění plynu bublání do výfuku. 5W-40 dávám, a už jsem měnil zrovna před 2 týdny každých 10000 Km :-)

09.11.2024 | 17:53:14 | Richard Maršál  | 109.81.83.* Reagovat

RE:

Páni, to máš dálku do práce. Spotřeba opravdu pěkná. Ten řetěz chrastí, jak bylo psáno, než se natlakuje hydronapínák, ale neměl by to být nějak strašný zvuk. Nic takového z provozu HTP 51 kW nepamatuji. Zato 1.2 tsi, které někdy slýchám, si při startu zachrastí pěkně.

09.11.2024 | 19:40:13 | Ital  | 37.48.32.* Reagovat

RE:

5 sekund chrastění už je dost. Otázka by byla, zda má ten vůz najeto to, co bylo deklarováno, zda napínák je v pořádku a zda jeho tzv. ozubený řetěz (což prý nebyla úplně šťastná modifikace a po 100000 km chrastí) není na výměnu. Údajně CGPA, CGPB, CGPC motory už jsou dobré.

09.11.2024 | 19:54:32 | Ital  | 37.48.32.* Reagovat

RE:

Teď koukám, že toto je CGPB. Je k vyhledání na netu názor p. Dvořáka, který dělá GO motorů HTP, že ty tzv. ozubené řetězy se mění ještě dříve než ty předchozí. Takže po 100000 km už jo. Také doporučuje olej 10w-60, ale to je podle mě zbytečná opatrnost, zvláště při tvém způsobu provozu. Proto jsem také radil odejít od HTP třeba k japonské značce, kde rozvodové řetězy mají vyřešené, resp. nezkurvené. Pokud Škodovku, pak až od Fabie 3 s 1.0 motory a řemenem.

09.11.2024 | 22:35:46 | Ital  | 37.48.32.* Reagovat

RE:

Je to podle CGPA (v TP: ABCGPAX01 2/2012) .

13.11.2024 | 18:59:47 | Richard Maršál  | 109.81.83.* Reagovat

RE:

Mám CGPA typ 2012, ale byl jsem s tím v servisu, a říká že to dělá i nové, ale i ve 150000 Km, tak nevím. Pokud chci prý výměnu rozvodů + v. pumpu, tak prý 18000 - 20000 Kč se mám připravit, což je trochu dost, když u 40kW Fabie to před 2 lety stálo 7500 i s prací :-)
Prý rozvody 10000 a práce 8000 i více...
Samozřejmě jsem zkusil více servisů (Beroun, Nymburk, Kolín, Mělník, a nejlevnější paradoxně za 18000 Praha.

13.11.2024 | 18:55:04 | Richard Maršál  | 109.81.83.* Reagovat

RE:

Dělá to jen když je teplý motor (jdu na 30 minut na nákup, a start zní trošku jak diesel s rotačkou pár sekund a pak ticho).
Když je studený start ať už v létě za 30°C nebo v zimě teď při -4°C, tak je start naprosto tichý (kromě trošku se ozývající spojky, ale je to ještě v pohodě, skoro neslyšitelné).

13.11.2024 | 18:52:17 | Richard Maršál  | 109.81.83.* Reagovat

RE:

Při studeném startu má olej mnohem větší viskozitu a lépe tlumí hluky. Další konsekvence netuším. Ani nevím, co je ten ozubený řetěz, ale píše se tak. Cena za výměnu rozvodů je podle mě nesmyslná pálka, i když tady se to asi dělá dost blbě a je potřeba leccos vědět. Sada rozvodů z druhovýroby je přes net do 3000,- Kč. Do pumpy se nevrtat a vybrat neznačkový servis. Nebo se do toho nevrtat vůbec. Předpověď dalšího je ve hvězdách. Servisní úkon na autě za cca 20000,- jsem nikdy nedělal. Max. bylo asi pod 6000 Kč, včetně prohlídek ve značkovém servisu. To bych ho radši prodal. Kór, když je to cca pětina ceny auta.

14.11.2024 | 00:21:22 | Ital  | 37.48.41.* Reagovat

RE:

Asi bude lepší na to nesahat :0) Sada z druhovýroby stojí do 3000,- Kč a servisy nejsou jen značkové. Ta udávaná cena je nesmyslná pálka. HTP - honem to prodej...

14.11.2024 | 00:27:59 | Ital  | 37.48.41.* Reagovat

Komentář byl smazán administrátorem

 

14.11.2024 | 21:43:25 | ńěîňđčňĺ ńńűëęó  | 37.212.85.*


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Fabia