Recenze Škoda Fabia 1.2 HTP combi Ambiente
“S přihlédnutím k poměru cena/užitné vlastosti ideální vůz pro mladou rodinu.”

Autor recenze: Petr (30 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:1.2 HTP 47kW Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:30 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 6,3 l/100 km Vloženo: 22. 8. 2007

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vůz dosud bez sebemenší poruchy.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Fabia combi je dle mého názoru designově jedna z nejhezčích Škodovek.
Jízdní komfort je výborný, řízení jde zlehka a řazení je impozantní. Sedačky jsou trochu tvrdší, užší, ale ani po dlouhé cestě z nich nebolí záda. Na zadních sedadlech, pokud vpředu sedící nejsou menšího vzrůstu, není místa nazbyt, kritizuji zejména malou výšku nad sedáky.

Zavazadlový prostor je velký a skladný.
Vůz je ve výbavě Ambiente, toho času to znamenalo m.j. 2x airbag, ABS, el.přední okénka, palubní PC, tmavý interier, vnější zrcátka lakovaná v barvě vozu, kola 195/65/R15, výšk.stavitelné sedadlo řidiče atd. Dále má vůz podélný střešní nosič.
Účinnost brzd je špičková a nevadnou ani po opakovaném sešlápnutí.
Výkon motoru je dostačující pro ty co jezdí v rámci dopravních předpisů. Specifický je hluk tříválce, ale jde jen o zvyk. Ale vůz je výborně odhlučněn, ani při vyšších rychlostech hluk výrazněji neproniká do interieru. Dále si musíte zvyknout na jakési klepání zejména při rozjezdu. Na dotaz v servisu bylo odpovězeno, že se jedná o hydraulické napínání kladky rozvodového řemene. Konzultováno s jinými majiteli vozů se stejným typem motoru - jedná se o standartní jev na základě konstrukce motoru. V porovnání s předchozím vozem (Felicia 1.3 MPI 50 kW) je motor živější. Minulý týden jsme absolvovali cestu do Chorvatska a zpět. 2400 km ve 4 lidech s plným zavazadlovým prostorem. Prům. spotřeba vozu byla dle PC cca 5,6 l/100 km. Cestovní rychlost dálnice mezi 120-130 km/hod.

Podvozek Fabie je dle mého názoru tvrdší a při přejíždění příčných nerovností má tendenci skákat (při plném obsazení nikoliv). Hlučný není.
Karoserie nezná korozi, veškeré díly správně lícují a dosedají tak jak mají.
Jízdní vlastnosti vozu jsou výborné, neměl jsem možnost vyzkoušet Fabii s jiným motorem (TDI ?), myslím, že to musí být super.
Auto je dosud maximálně spolehlivé.

Spotřeba dle PC za dobu životnosti vozu dosud 6,3 l/100km.
Provozní náklady jsou výborné, dosud mohu hodnotit jen dle pravidelných ročních prohlídek (doplnění či výměna provozních kapalin + práce v autorizovaném servisu Škoda), spotřeby paliva a zejména sazby za povinné ručení.
Cena vozu byla při koupi cca 350.000,-. Měl jsem akční slevu cca 30.000,-. Vůz byl zakoupen jako nový.

Předností vozu je dle mého názoru poměr cena / užitné vlastnosti. Vzhledem k prostoru, výkonu motoru a provozním nákladům se jedná o ideální vůz pro mladou rodinu.

Jako zápory bych uvedl výše zmíněný prostor na zadních sedadlech a ne ideálně tvarovanou palubní desku v místě u spolujezdce kde se nachází otevírací schránka (pokud si spolujezdec průměrného vzrůstu posune sedalo vpřed naráží koleny). Jiný zápor mě nenapadá.

Tento vůz jsem si vybral po předchozí dobré zkušenosti s vozem Škoda a dobrým servisním zázemím v místě bydliště.
Koupi tohoto vozu mohu jen doporučit.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Asi máš pravdu, ale C1, stejně jako P107, mají francouzskou pouze značku. Geny jsou japonské, a ty se také projevují na kvalitě, která je s frantíky nesrovnatelná.

24.06.2010 | 14:31:08 | Itall Reagovat

C1

Francouská auta NEBRAT!!

24.06.2010 | 14:17:50 |  Reagovat

Anonym

V C1 je pro posádku 4 osob VÍCE místa, než ve Fábii. Na tom si trvám, i kdyby zastánci škodovek vymysleli sebevětší kravinu, aby mě zesměšnili. Ty se klidně chechtej jak chceš, a mačkej se s tobě podobnými omezenci ve fábii v domění, jak fantastické prostorné auto máš.

09.04.2009 | 14:11:53 | Standa Reagovat

Anonym

Tvůj příspěvek svědčí o tom, že jsi to nevyzkoušel. Bohužel, kolínská trojka je u nás stále nedoceněná, protože spousta lidí si raději kupuje fabie, aniž by zkusili něco jiného. Smát se můžeš, ale nic na tom nezměníš.

09.04.2009 | 14:05:39 |  Reagovat

C1-pohodlný vůz pro 4 dospělé

Bože můj, naco si tedy kupovat větší auta když v C1 si vzadu sedí pohodlně 2 dospělí, vepředu min. další 2.
Trochu soudnosti by neuškodilo.
Fabka je malé auto, o tom žádná ,ale C1???? pohodlný vůz pro 4 osoby- už dlouho jsem se víc nezasmál.
Tí kdo nenávidí škodovky, napíší sebevětší kravinu, jen aby byli zajimaví.

09.04.2009 | 13:31:25 |  Reagovat

Ty si delas prdel ? Cituji :S přihlédnutím k poměru cena/užitné vlastosti ideální vůz pro mladou rodinu.Tak to se mohu jen pousmat.Kup si treba Audi 80 Avant za 100 tacu a pote muzes rikat takovehle veci, ale pri Fabce rozhodne NE !

09.04.2009 | 09:45:30 | jamieson Reagovat

Fábka je prostě krám pro vypatlace, co jezdili, jezdí a budou jezdit Škodárnama.

23.09.2008 | 17:20:10 | Radek Reagovat

Prostor?

Pravda je, že fabka je uvnitř malá. Má ji moje žena, a když s ní jedu jako spolujezdec, tlačí mě středová konzola do levého kolene, palubka předemnou tlačí do obou kolen. Při jakémkoli pohybu levou rukou narážím do řidičky vedle mě. Když si dám sedačku dozadu, aby mě nic netlačilo, už si za mne nikdo pohodlně nesedne, ani naše dvě děti. Je prostě krátká a úzká, i když zvenčí budí dojem, že je větší než je. Omyl. A teď tomu dám korunu: Já mám Citroen C1, a mohu vás ujistit, že prostoru v kabině je nesrovnatelně mnohem více. Vpředu nic nikde netlačí, vzadu sedí pohodlně dva dospělí. Na dálky nejezdíme fabkou (bolí v ní i záda), ale zásadně Cé jedničkou. Na tom jsme se shodli v rodině všichni. O spotřebě a výkonu ani nemluvím. Tak, a teď ze mě můžete udělat pitomce, ale bohužel, tak to je. A o 100 táců levnější. Pravda, kufr je malý. Tonemohu popřít. Ale v kufru nejezdíme

23.09.2008 | 15:05:37 | Standa Reagovat

Úlet

Fakt nechápu jak můžeš označit Fábiu za rodiný vůz. Ať už krátká či kombi to je jedno....pouze druhé, třetí auto do rodiny, tak jak v německu. Je to prostě malé auto.

09.02.2008 | 21:49:47 | Bano Reagovat

Fabia

Včera sem ji koupil s ímto motorem.
předtím sem jezdil ve felicii 1,3 40Kw
Za 290 hrnků snad se vším co si může průměrnej běloch přát. Brzdy se mi oproti třeba toyotě yaris zdají trochu slabší, ale asi de o zvyk. Užitná hodnota není špatná. Ve 4 to bude asi trága ale vzadu budou sedět děti a jinak cestuju sám takže klid. Motor je živější ve vyžších otáčkách a zvuk je přesně jak autor psal. Někdo psal o ceedu ale to sme o 100 hrnků jinde - taky byla ve hře.
Recenze se mi zdála přiměřená ale je to prostě subjektivní pocit každýho řidiče.

20.10.2007 | 21:38:09 | paja Reagovat

No nevím teda...

Sami doma máme taky fabku, ale krátkou 1.2 HTP. Není to auto na dlouhý trasy, spíš tak do města a zpátky, max. do bližších cílů. Na velký trasy určitě jiný auto. Ve 4 lidech se v tom jede hrozně, to musím přiznat, ale pokud jedu sám, tak se mi jede skvěle. Nemám potřebu onanovat si svoje ego na silnicích. A na pisatelův příspěvek - dobrá cena/výkon odpovím, že kdyby stále o takoývh 50-60 tis. míň, taky by se ho*no stalo!!! Ale jinak - přeju mnoho štastně najetých kilometrů.

24.08.2007 | 20:44:08 | Dave Reagovat

Koroze

No, hlavne ze Vam to po 2 letech nerezati, to je teda uspech ...

24.08.2007 | 15:05:51 | Tosedivim Reagovat

"2400 km ve 4 lidech s plným zavazadlovým prostorem. Prům. spotřeba vozu byla dle PC cca 5,6 l/100 km. Cestovní rychlost dálnice mezi 120-130 km/hod."
Kdybych ji nedávno nevlastnil, tak ti možná věřím. Jel jsem sám, na tempomat ustálených130km/h s puštěnou klimou motor byl ohřátý na prov. teplotu a dle PP se pohybovala okamžitá spotřeba po celý ůsek mezi 8-10 litry

24.08.2007 | 06:49:40 | Thomas Reagovat

1,2htp je jak motor jak z wartburgu, stejnej zvuk spotřeba i výkon, snad jen menší smrádek produkuje.

24.08.2007 | 00:33:13 |  Reagovat

Fabia

Pravdu má autor a Hanz.Každý jezdí tím ,co mu vyhovuje a na co má.Dá se jasně koupit Prima ojetina, ale je to sázka do loterie.Jezdím sice velkými vozy,jezdil jsem i Fabkou a nestěžoval jsem si.Jiná otázka je cena Škodovek.Srovnejte si velkého Ceed´a a poměrně malou Fabku.Preferuji jiné značky, ale Fabky nejsou určitě špatné.Nekazme radost těm, kteří jsou spokojení.Ideál neexistuje ani mezi ženskýma,radujme se z toho,co máme. Ciao

23.08.2007 | 20:22:54 | Green Reagovat

Škoda slov

1.Tak nevím kde jsi došel k perfektnímu poměru cena/užitná hodonota. 2. Tento motor nemá žádný rozvodový řemen, ale řetěz (tak jak škoda 1000MB) 3. Velký a skladný kufr - to si snad děláš srandu? 4. 1,2 HTP je spíš motor do sekačky na trávu, němci by si měli vzít příklad od frantíků a italů jak má vypadat motor 1,2.Tvá recenze by se spíš hodila na Renault Thalia 1,2 16V akorát, že ten by tě stál o 100 litrů míň.

23.08.2007 | 18:10:18 | iso Reagovat

Ještě jeden dotaz. Na Fóbii jdou narvat kola 195/65/15, čili z Octavie? Vím, že u Roomsteru jsou 195/55/15 a navíc za katastrofální příplatek. Netvrdím, že to tak není, jen to prostě nevím. Děkuji za odpověď.

23.08.2007 | 12:39:23 | Radek Reagovat

Fabia 1.2HTP

Dobrý den,

vlastnil jsem za život již více různých vozidel a mimo jiné jsem jako služební vůz používal Fabie 1.2 HTP combi a 1.9 TDI combi. HTP verze byla extrémem chudoby (neměla ani madla nad dveřmi - tzn. byla to nejlevnějším prodávaným modelem), TDI verze byla v maximální výbavě. Ať už jsem cestoval tou či onou, byl jsem vždy po cestě poměrně unaven, interiér HTP se mi nezdál být příliš dobře odhlučněn a jeho vnitřní uspořádání na mne působilo studeně, nesympaticky a neprakticky. Když jsme, nedejbože, cestovali čtyři na služební cestu s kolegy do Plzně (cca. 130km) na jednání, u zákazníka jsme z vozu vylezli unaveni, zmačkáni a rozlámáni. Vlastnil jsem svého času VW Passat B3 z roku 1990 a svezení v tomto voze v porovnání s 15 let mladší Škodovkou bylo požitkem. Osobně považuji Škodu Fabii 1.2HTP za ne moc povedený produkt mladoboleslavské automobilky. Ale její rozšířenost na českých silnicích hovoří o opačném smýšlení českých řidičů a majitelů tohoto vozítka.

23.08.2007 | 12:11:15 | yohn Reagovat

Chlapi co zas útočíte!? Petr je spokojený a co na tom?? Fabia kombi je fajn to taky nezměníte, vo co de? K těm sedačkám můj bývalý šéf má A8 (2005) v plné náloži. Předtím BMW 7 a předtím nevím co ještě, auta mění jak na kolotoči, 1. má nato 2. má problémy se zády ani 7 ani A8 ho neuspokojila. Skončil u zakázkových seslí za 50 kaprů a tím to určitě nekončí protože prostě má problémy se zádama..... Není to o křesle na kerým sedím, ale úplně o jiných věcech

23.08.2007 | 12:09:35 | Hanz Reagovat

Klasická česká situace

Fóbie...tříválcový vysavač 1.2HTP....verze combi....ve 4 lidech+zavazadla....Chorvatsko....nic pohodlnějšího neexistuje... .

23.08.2007 | 11:43:38 | Radek Reagovat

Musím nesouhlasit s tvrzením "Sedačky jsou trochu tvrdší, užší, ale ani po dlouhé cestě z nich nebolí záda." Jel jsem s Fabkou 650km a tak rozlámaný jsem už dlouho nebyl. Stejně tak se musím usmívat tvrzení, že má Fóbie špičkovou účinnost brzd. Jel jsem s několika Fabiema a všechny brzdily pod psa. Ze svého auta jsem zvyklý na trochu jiný nástup brzd. S tímto názorem jsem se už setkal u spousty lidí.

23.08.2007 | 11:34:50 | Jiří Reagovat