Recenze Škoda Fabia combi 1,4 16V 59 kW
“Skvělé auto pro jednoho nebo mladou rodinu na kratší a střední vzdálenosti.”

Autor recenze: tomek (33 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1,4 16V 59 kW Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:5 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 4 měsíce Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 1. 2. 2007

Hodnocení inzerátu: 40 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: felicie golf Citroën ZX

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ne.


Hodnocení a zkušenosti s autem

I já se pokusím přidat svou trošku do mlýna na téma fabia. Předem podotýkám, že ji nebudu pouštět ze skály ani nesmyslně vychvalovat do nebes, což jsou dva nejčastější extrémy na tomhle webu. Pokusím se o realistické zhodnocení dosavadních zkušeností a dojmů, byť mám s novým autem najeto teprve 5 tisíc km.

1. PROČ FABIA

a) VZHLED:

Asi jsem konzervativní, ale fabia kombi se mi prostě líbí, esteticky bych jí vytknul snad jen nízko posazená zadní světla. V tom je krátká verze designově řešena lépe. Jinak na sebe linie kombíku pěkně navazují a auto při bočním pohledu působí na svou třídu velmi dobře. Zepředu už je to horší, fabia je opticky i skutečně přece jen úzká, ale nevybočuje to ze standardu segmentu B. Není to ani klasický hranatý kombík, ani hatchback - prostě něco mezi, co v této třídě aut nemá konkurenci.
Dovolím si odbočit k nové fabii II - osobně se mi nelíbí, nabobtnalý předek z roomstera se mi do vkusu netrefil. A zadek nového kombíku podle prvních špionážních fotek nepůsobí o moc lépe. Proto jsem nečekal a vsadil na 7 let vyráběné auto, které už má (snad) vychytané všechny podstatné mouchy. Nechci dělat Škodovce za vlastní peníze testovacího jezdce, protože mi nikdo nevymluví, že během prvních 2-3 let výroby fabie II bude auto bez závad. Dalším argumentem byl interiér - u nového modelu se vždy začíná s levnějšími plasty, čalouněním, detaily apod., aby bylo při faceliftu co vylepšovat. Moje fabia modelového roku 2007 má celočerný interiér z měkčeného plastu, chromované detaily apod., což „dvojka“ ze začátku výroby nenabídne.

b) VYUŽITÍ:

Při vytipování nového auta byla fabia kombi první volbou. Původně jsem chtěl 2-4 roky starý vůz v cenovém rozpětí 160 - 250 tisíc. Nakonec jsem ale neodolal plně vybavené verzi za (myslím si) super cenu a dnes nelituji.
Proč fabia kombi? Absolutně vyhovuje mým požadavkům. Jezdím sám denně do práce 25 km tam a zpět, zhruba jednou měsíčně na hory a maximálně 5x do roka na cesty delší než 200 km (dovolená v tuzemsku, na Slovensku apod.). Maximálně 1-2x týdně vozím manželku (55 kg) a dvě malé děti (cca 15 kg), sám vážím 67 kg při 172 cm. Z hlediska vytížení pasažéry je moje rodina v součtu jako dvě průměrně rostlé osoby, což motor 1,4 16V 59 kW s rezervou zvládá a ještě minimálně osm let, než děti dorostou a ztěžknou (manželka doufám ne), zvládat bude. Kufr kombíku je na tuto třídu královský, byť do něj klasický hluboký kočárek větších rozměrů bez demontáže koleček nenacpete. Pro ostatní potřeby je kufr dostačující a kapacitou se blíží krátké octavii.

c) CENA:

Jak už jsem zmínil, původně jsem chtěl starší fabii kombi. Ale nabídce kombíku 1,4 16V s metalízou, elektrony, ABS, protiprokluzem ASR, brzdovým asistentem Dual Rate, klimatizací, 4 airbagy, rádiem s CD a 8 reproduktury, palubním počítačem, tempomatem, parkovacími senzory, tmavými skly SUN SET, mlhovkami, centrálem s DO, předními okny v elektrice, elektrickými zpětnými zrcátky s vyhříváním, hagusy, koženým volantem, řadící pákou a ruční brzdou, výškově stavitelným sedadlem, výškově a podélně stavitelným volantem - to vše za 335 tisíc - jsem nedokázal odolat. Cena byla sice po známosti, ale proč ji nevyužít.


2. MOTOR

a) VÝKON:

Koncernový benzín 1,4 16V 59 kW (80 koní) není žádný závodník, ale na běžnou plynulou jízdu nepříliš zatíženého auta stačí. Zabírá od 2000 otáček, o solidní dynamice lze mluvit někde od 2300 otáček. Pro předjíždění je optimální hranice 4000 otáček, kousek pod ní je maximum kroutícího momentu 132 Nm. Nad 2800 otáček o sobě motor začíná dávat dost slyšet, což je jediné, co bych mu vytknul. S manželkou, dvěma dětmi vzadu a přiměřeným nákladem nepociťuji ani v kopcích pokles výkonu, při čtyřech dospělých už se motor musí trochu vytáčet. Před koupí 1,4 16V jsem měl půjčenou stejně vybavenou verzi s tříválcem HTP 47 kW. Ten je jinak zpřevodovaný, možná má o chlup svižnější jedničku a dvojku, ale při rychlostech nad 80 km/hod. už výkon chybí. Nějaký rušivý zvuk motoru jsem ale u tříválce nezaznamenal, myslím, že je to dobré auto do města.
Nejsilnější verze čtyřválce 1,4 16V 74 kW se do nějakých 4000 otáček chová naprosto stejně jako 59 kW, dokonce má o něco nižší maximální kroutící moment, navíc položený ve vyšších otáčkách. Maximum výkonu100 koní je položeno tak vysoko, že bych se k němu se svým stylem jízdy nikdy nevyšplhal - i když uznávám, že v krajních situacích se při nutnosti rychle předjet může hodit.

b) SPOTŘEBA:

Předem podotýkám, že jsem řidič-šetřílek, pro něhož je spotřeba prioritou. Závodnické sklony jsem si vybil před založením rodiny, kdy jsem s velmi nenápadným ojetým Citroenem ZX 2.0i (130 koní) s radostí vzdoroval passatům, oktávkám i větším autům, jejichž řidiči nemohli pochopit, proč mě po rozjetí z křižovatky nejsou schopni předjet.

Ty časy pominuly, teď se na cestách snažím hlavně přežít, ve zdraví se přepravit z bodu A do bodu B a moc při tom neutratit za benzin.
Fabia má najeto rovných 5 tkm a při klidném stylu jízdy jsem se podle palubního počítače dostal na průměr 5,5 litru. Převážně jezdím denní trasu 25 km tam a zpátky ve zvlněné krajině, z toho 2/3 mimo obec a 1/3 ve městě. Minimální spotřebu na 25 km jsem dosáhl 4,7 litru, ale to už jsem se opravdu ploužil, hlavně při rozjezdech z křižovatek. Jinak spotřeba klesá s délkou trasy - kdybych to měl domů po rovině ještě o nějakých 10 km dál, na průměrných 5 litrů bych se v pohodě dostal. V mrazu a na sněhu spotřeba stoupá zhruba na 6,5 litru, s klimatizací zatím nevím - ještě nebylo horko. V opravdu hustém městském provozu s množstvím křižovatek si auto bere kolem 7 litrů.

3. JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Koncernový podvozek (fabia, polo, ibiza apod.) je vydařený a nadčasový, škodovka ho dává i do nové fabie II. generace. Fabia se jízdními vlastnostmi ze své třídy nejvíce blíží motokáře, se všemi plusy i minusy tohoto přirovnání - je stabilní, na suchu a mokru dobře drží v zatáčkách i při vyšších rychlostech, okamžitě reaguje na pohyb volantu. Zároveň je však podvozek tvrdší, obzvlášť příčné nerovnosti řidič pocítí. Z těchto důvodů bych si nekoupil nízkoprofilové pneumatiky, s nimiž by to na rozbitých okreskách určitě nebyla příjemná jízda.

4. INTERIÉR

Mám rád německou strohost, celočerný interiér a materiálovou kvalitu, naopak se mi nelíbí tvarová extravagance palubní desky ve stylu Fordu Focus I. generace nebo japonců s nejrůznějšími digitálními tachometry uprostřed přístrojové desky apod. To je ale věc vkusu, nikomu svůj názor nenutím. Fabia má uvnitř vše na svém místě, černé měkčené plasty jsou kvalitní, v interiéru (zatím) absolutně nic nevrže - na rozdíl od nového služebního Citroenu Berlingo, v němž je jízda bez zapnutého rádia utrpením. Jediný rušivý zvuk, který jsem za tři měsíce provozu zaznamenal, je rezonance v levém zpětném zrcátku při zabouchávání dveří, což budu při nejbližší servisní prohlídce reklamovat.

Mimochodem zpětná zrcátka - zmenšený hybrid na straně spolujezdce je absolutní estetická i praktická zhovadilost, kterou ihned po vypršení dvouleté záruky vyřeším výměnou za velké zpětné zrcátko verze pro Anglii, kde mají volant a tudíž i velké zpětné zrcátko vpravo. Kdybych to udělal svépomocí hned (originál díl si levně sehnat umím), ztratím na fabii záruku, a zadat to značkovému servisu se mi vzhledem k oficiálním cenám náhradních dílů nechce.

Uvnitř fabie mám při své podprůměrné výšce i váze velmi dobrý pocit. Auto mi připadá na svou velikost bezpečné, má velmi masivní přední i středové sloupky, i když je přední deformační zóna u fabie bohužel krátká. Posez je příjemný, nastavením sedadla neubírám místo pro kolena spolucestujícímu za mnou a pro dvě malé děti je vzadu místa dost. Věřím, že lidé se silnějšími stehny mohou mít problém s levým dolním okrajem středového panelu, který omezuje prostor pro kolena. Fantastický je pro mě tempomat - na rovinách jej používám neustále. Dám si obě nohy na podlahu a kochám se .-))


SEČTENO A PODTRŽENO:

Rozhodně nejsem obránce škodovek. Aut všech tříd už jsem vyzkoušel docela dost. V nejbližší rodině momentálně máme Audi Q7, BMW X5 a Nissan Z350 - všechny jsem řídil, a i když to jsou vozy naprosto jiné dimenze, rozhodně si ve fabii combi nepřipadám méněcenný.

V téměř plné výbavě je to výborné, poctivé auto pro jednoho člověka nebo rodinu s malými dětmi na kratší a střední vzdálenost. Nic extra pro dlouhány a lidi nad 90 kg. Ve své třídě dle mého názoru jeden z nejlepších, ne-li nejlepší podvozek. Velikost kufru bezkonkurenční. Motor 1,4 16V 59 kW stačí na klidnou jízdu bez velkého nákladu, „závodníci“ z něj budou zklamáni. K moři bych ve čtyřech dospělých, plném kufru a nosiči na střeše v téhle fabii asi nejel. Respektive jel, ale žádný motoristický zážitek by to nebyl. Až děti dorostou, půjdu do zánovní octavie, která moje nároky plně uspokojí. Ze zahraničních aut bych volil asi golf combi.


PLUSY

- výborný podvozek
- velký kufr
- spotřeba
- výbava


MÍNUSY

- hlučnější motor ve středních a vyšších otáčkách
- malé pravé zpětné zrcátko
- rezonance v levém zpětném zrcátku při zavírání dveří

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 40


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

komentář

Dobrý den,
mám totožnou Fabii již skoro 7 let. Má holka najeto 140 tis.km a můžu podotknout, že jsem si ji koupil novou, nechal neprodleně nainstalovat LPG pohon s nádrží v rezervě a hodnocení : maximální spokojenost.
Vadí mi akorát absence tempomatu, který nechám dodatečně nainstalovat a velmi málo místa při dvou dětech na cesty dálkové. Počítám s nutností holku bohužel prodat a koupit něco jako Zafiru a pod. MPV.
Jsem s pozdravem, R. Kraus, Brno

21.04.2013 | 17:09:46 | Robert Kraus  | 89.103.122.* Reagovat

Co takhle si ho nechat poslat z Anglie? Kup si ho na netu..... .

19.03.2010 | 19:12:32 | Radek Reagovat

Prave velke zpetne zrcatko

Prosím o kontakt kde koupit prave velke zpetne zrcatko co se dava na vyvozni Fabku I.Dekuji.

19.03.2010 | 18:26:07 | mirda Reagovat

Dobra recenze

Velmi dobře napsaná recenze a hlavně objektivní.
Mám fabii 1,2 HTP a tento motor je skvělý ve městě pro 1-2 lidi, v táhlých stoupáních je to ale bída. Chválím také přesnost a lehkost řazení, už jsem pár aut vyzkoušel, ale fábka I. ho má fakt skvělé. Podvozek je příjemně tvrdý, ale příčné nerovnosti moc nezvládá - jsou to docela pecky :-)

28.08.2009 | 22:25:00 | Pavel Reagovat

Dobra recenze, vcelku objektivni, neni moc co vytykat.
P.S. S tim dvoulitrem Citroenem se urcite Passatum a Octavkam da vzdorovat, ale obavam se, ze jenom TDI-ckam.Na vyssi, benzinove kubatury uz pochopitelne asi nestacil.

10.04.2009 | 17:06:12 | jamieson Reagovat

Takže zase po nějakém čase autor recenze: blížím se 40 tkm a auto stále bez poruch. spotřeba dlouhodobá 6l, teď v létě jsem jel z Ostravy do Bratislavy s plně naloženým autem za 5,1 - po okreskách 90, na slovenské dálnici 120, klima puštěná cca na 40 procent cesty. Až mě překvapuje, že má fabia stejnou spotřebu, ať jedu sám nebo s celou rodinou a plným kufrem.

24.09.2008 | 12:39:01 | TOMEK Reagovat

Slyšel jsem,že anglické Fabie mají jinak dělanou elektriku.Ale jestli je to na stopro pravda nemám podloženo.Tak dej bacha.Známý si dělal elektriku a jeden by řekl stejný model stejná elektrika,ale nebylo to tak.

30.03.2008 | 21:53:24 |  Reagovat

Pravé zpětné zrcátko

Kdo mi poradí, kde se dá "levně" sehnat velké - anglické - pravé zpětné zrcátko na Fabii 1. Dík za radu. Pepan

30.03.2008 | 21:39:09 | Pepánek Reagovat

To Roman

Moje jezdí denně a asi se to na ní podepsalo a to jí šetřím a né jako spoustu prasat se služebkama.

25.11.2007 | 00:36:21 | sparrow1 Reagovat

Spokojenost

Mám skoro totožnou Fabii snad navíc jen ESP, šlape jak hodinky a řazení rychlostí naprosto v pohodě...

24.11.2007 | 22:54:48 | Roman Reagovat

To máš dobrý já mám najeto 15tis od června a jednička a zpátečka tam dost často nechce.A jinak se ozývá křupání z levého kloubu,blbne stahování okýnek,a dost často nefunguje zámek u řidiče.

24.11.2007 | 22:15:12 | sparrow1 Reagovat

Jako autor téhle recenze zase píšu po nějaké době, autíčko už má najeto 22 tisíc km. Závada zatím žádná, jediné, co fabii musím vytknout, je dost nekvalitní měkký lak - stačí se na něj jen podívat a už je v něm dírka. Jinak stále spokojenost...

Jak tak pročítám svou recenzi, všiml jsem si, že jsem vůbec nezmínil řazení - asi proto, že o něm ve fabii prostě nevíte. Nepoznal jsem žádné jiné auto s mechanickou převodovkou, včetně těch miliónových, ve kterém by se řadilo tak hladce a přesně. Zvláště oproti Francouzům je rozdíl propastný.

24.11.2007 | 18:33:56 |  Reagovat

To bob

Monroe jsou kvalitní tlumiče? Odkdy???

11.09.2007 | 22:59:58 | jašin Reagovat

Re:Felicia

Felicia je slušná s 1.3 MPi ale 1.6?? to auto musí mít v sérii rozpěrnou tyč mezi tlumiči jak moc se slabá konstrukce kroutí...mám auto s podvozkovým rámem a stejným motorem jako 1.6 (blok šedá litina) a rozpěrku nepotřebuju.
Přijde mi,že 1.6 a 1.9 D bylo na Feldu moc...kdo někdy jel s 1.9 na sněhu ví o čem píšu

11.09.2007 | 22:43:25 | KubikCv Reagovat

Pěkné

Jedna z mála pěkných recenzí tady.... je fakt,že skladové a akční Fabie se dají sehnat za pěkný peníze a můžu jen souhlasit...lepší poslední akční modely starší řady,než nultá a první série řady nové :o)
Přeji hodně šťastných km a minimum závad

11.09.2007 | 22:37:33 | KubikCv Reagovat

Ano Felicie

Ano, Felicie byla pro mne opravdu mnohem lepší a hlavně spolehlivější (viz moje recenze dole). Měl jsem ji docela dobře vybavenou...klima, abs, posilovač, předpínače 2 airbag atd. měl jsem na ní kvalití tlumiče Monroe. Fábia měla suprový podvozek, to jo, ale to je vše. nebudu zde jmenovat všechny závady na té Fabii kterou jsem měl, ale řeknu vám, že kdyby to byly mouchy (to má asi každý auto) ale to byly krytické konstrukční nedostatky.

11.09.2007 | 21:12:51 | Bob Reagovat

fakt

To myslíte pane bob vážně.Felicie má možná vevnitř o něco víc místa a levnější nahradní díly ale to je co se týká výhod asi tak všechno.Jezdil jsem oběma vozy podotýkám novými a rozdíl je obrovský psát že felicie je lepší je dost zaslepenost nejsem zastánce Fábie mám jí služební ale Felda už je pár let mimo.

06.09.2007 | 20:59:20 | sparrow1 Reagovat

Felicie vs. Fabie

Ještě jeden příspěvek...měl jsem felicii 1.6 rv98 když jsem ji prodával měla poctivých 385000 km, podotýkám..poctivý servis. Kdyby byla pozink, asi bych ji měl dodnes. ta Fabia byla oproti Feldě úplný propadák, jediné co bylo lepší, tak jízdní vlastnosti.

06.09.2007 | 20:18:25 | Bob Reagovat

Tak mám najeto prvních 1000km většinou po Praze a spotřeba 7,3l tak jsem zvědavý o kolik po zajetí klesne

03.06.2007 | 00:42:59 | sparrow1 Reagovat

zkušenost

Dobrý den,
mám Fabii Combi 1,4 16V 59kW Elegance asi 3 měsíce, najeto 3500km. Vcelku jsem s autem spokojen, dynamika motoru se zdá býti na ten výkon slušná, spotřeba kolem 7 l .
Akorát mi občas něco chrastí v přístrojovce a zdá se mi, že zvenku má motor poměrně "cvakavý" zvuk.

31.05.2007 | 13:27:10 | Davybox Reagovat

Včera jsem s ní najel prvních 200km na to že je motor syrový nejezdí špatně uvidíme mimo město.Je to služebka takže dostane zabrat tak uvidíme za pár týdnú.Ale na první dojem jsem docela příjemně překvapen.

26.05.2007 | 11:22:22 | sparrow1 Reagovat

re:štěstí

To zní pěkně auto plné problému a ještě s ní majitel najel 160000km

26.05.2007 | 10:50:47 | Tom Reagovat

Velmi dobře napsaná recenze, i když majitel, ať se snaží sebevíc, nemůže napsat nikdy 100% nezaujatou recenzi. Měl bych pro vás radu k tomu chrastícímu zrcátku: podívejte se dovnitř, jestli tam nejsou klíčky a papíry od vašeho vozu. I takové případy už v naši krásné a malebné zemičce byly :o))).

26.05.2007 | 08:55:57 | kluzo Reagovat

přeji štěstí

Mám stejné auto tři roky ( z toho bylo 2,5 roku jako služební)Trable začali po cca 30 000 km Jak již bylo dole v příspěvku napsáno, " nechci Vám brát iluze ...", ale najel jsem s ním 160 000km a byl jsem velmi častým zákazníkem servisu. Auto je nabušeno elektronikou, kterou s postupující amortizací přestává zvládat. Auto zůstávalo často stát, nebo jezdilo na nouzový režim ( věřte tomu, že tato závada Vám pořádně prožene peněženku a nervy). Doufám, že vy budete jiný případ.

16.05.2007 | 02:41:02 | Břeťa Reagovat

Ti šmejdi ze SKODA AUTO tu naší malou republiku mají pěkně pod palcem.Kamarád jezdí u jedné nejmenované firmy a ta kupuje jen Skodovky.Za rok měl končit lízing na jeho služební Skodu ale milá Skoda putuje pro tělesně postižené ale za jakých podmínek se to děje to nevím.Samozřejmě že ted dostal další novou Skodovku a pak to čteš jak je Skoda u nás uspěšná v prodeji.Je to MAFIE!!!

21.04.2007 | 14:16:10 |  Reagovat

Uvidíte sám

Pane, máte teprve 1 rok starý vůz. Nechci Vám brát iluze, já měl také Fabku (1.2), ale mám obavy že vaše nadšení i peněženku a nervy čekají ještě krušné chvíle. Zatím Vám to funguje k vaší spokojenosti, tak vám přeji hodně štěstí.

21.04.2007 | 12:12:46 | Bob Reagovat

I kdyz Fabie nemusim(ne kvuli tomu,ze by se mi nelibila,ale ta vybava je mizerna),tak tahle recenze je velice pekna a objektivni.Za ty prachy,kdybych na to mel,tak nevaham(smazala by se ta nulova vybava),ale stejne na to nemam,tak jezdim v Lagune a nestezuju si:-)

02.04.2007 | 11:16:18 | ToJa Reagovat

cena 2

já viděl před 14dny v auto Jarov Fabii combi 1,4 16v klima,2airbag,radio s cd,hagusy,central jinak vybava classic za 329tis ale pravda byla bílá,jinak Citroen má ted super ceny ale C4 má dost malý kufr to radši za ty peníze Berlingo a odvezu i tchýni s bagáží

09.03.2007 | 19:53:49 | sparrow Reagovat

cena

Cenu jste měl, pane, z říše snů. Tu bych taky využil. Dnes jsem ale viděl fabii combi za vámi uvedenou cenu. Sháním také nový vůz. Neměla vskutku nic. za dokonce 350tis v AutoStylu ve Stodůlkách v Praze 5 nabízeli Fabii kombi 1,2l bez rádia, bez klimatiztace, se 4 airbagy, bez kuze na volantu, proste vypadala jak vykradena za cca 350tis. To me definitivne od skodovky odradilo. Prusvih pro Skodu byl, ze jsem pred tim byl u citroenu, kde mi za 366tis nabidli C4 s tempomatem, klimou, radiem, 6 airbagy a ja nevim s cim jeste. Nehlede na design, nesrovnatelnou prostornost, ci komfort. Prosim vysvetlete mi nekdo, jak je mozne, ze v nasem state je tolik oblibena skodovka? (vynechme Octavii-tu uznavam). Bud jsem hloupy ja a potrebuji probrat, nebo je nejakym marketingovym trikem skodovky oblbnuto cca 50% trhu a zakazniku? Klidne mi piste na majla, protoze to opravdu chvi vedet!!!

09.03.2007 | 17:05:23 | Ondra Reagovat

cena je po známosti, ale myslím si, že se k ní dá celkem přiblížit i pro běžného zákazníka. Škodovka teď šla fabiema cenově dost dolů a má různé akce

27.02.2007 | 16:27:34 |  Reagovat

hodnocení mne potěšilo

Stačí jen připsat kde za tu cenu auto seženu a dám peníze na prkno.

24.02.2007 | 16:59:11 | epagoga Reagovat

diky za tuhle objektivní recenzi za měsíc mě čeká přesně taková služebka i k soukromému používání tak aspon trochu vím co mě čeká mám ted Lantru 1.6 84kw takže ten motor bude trochu šok snad to přežiju až s Fabkou něco najedu napíšu svúj názor

18.02.2007 | 14:13:17 | sparrow Reagovat