Rok výroby:2006Typ motoru:Stav km při koupi:144 000 kmStav km nyní:165 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:7. 10. 2012
klepotavý zvuk motora môj model nemá spomínanú klímu a el.okná
Závady a opravy na autě
Pokazený spínač brzdových svetiel - vymenil som sám, cena tušim ale 13€. Pri teplote asi 4°C a menej svieti pri studenom štarte kontrolka hladiny chladiacej kvapaliny aj keď jej je dosť, po ďalšom štartovaní keď je motor zohriaty už nesvieti. Ani to nemienim ďalej riešiť vraj choroba fabií. Pri -10°C a menej problém so štartovaním, čo je ale pri diesloch logické, kúpil som silnejšiu baterku a štart vždy na 100%. Inak zatiaľ žiadne vážne problémy.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Tento troj-valcový PD-diesel upúta v prvom rade svojim zvukom motora ale dá sa na to zvyknúť :) odmenou je spotreba, jazdím väčšinou mesto a nad 6 litrov som sa nedostal, nehovoriac o mimomestskej spotrebe.. Motor má 51 kw čo nie je ohurujúce ale rozhodne auto nie je lenivé aj keď pri predbiehaní radšej dva krat merať :-) lebo s nárastom rýchlosti "živosť" motora klesá. Boli sme fabkou štyria dospelí + batožina v Tatrách a môžem povedať že z posledného nemlelo ani v kopcoch.. Podvozok a ovládanie auta je na svoju triedu výborné, všetko s lahkosťou, aj keď čo sa týka povozku tak s tigrou som si v zákrutách dovolil viac :-)ale to je logické.. Exteriér auta - no čo dodať niekomu sa páči, niekomu nie.. každý má svoj názor, mne sa celkom páči, čo sa týka interiéru tak fabky ho majú dosť strohý aj keď myslím že nepôsobý lacným dojmom. Ja v mojom modely postrádam klímu a el. sťahovanie okien. Kebyže mám klímu tak sa nebojím pustiť aj niekam k moru, verím že auto aj osádka by to zvládli. Celkový dojem z auta je veľmi dobrý vzhľadom na triedu do ktorej patrí a rok uvedenia na trh..
tož to já jezdím na třílitrovým benzínovým japonci. Když jsem ho koupil a poprvé jel tak o proti dřívejší 1.4 a 2.0 benzínu fakt nářez. Přijde 4 tis otáček vtec a jde se na věc a sranda začíná. Ropákům dochází dech a já se teprve nadechuji.
Tento motor je opravdu pro klidné jedince..:)Kamoš má Fabku v kombíku s tímto motorem,a po zkoušce a představení je to dle mě nejhorší motor co se do těchto aut montoval. Motor=randál a žádný výkon.Při předjíždění nebo pokud člověk chce jezdit,trochu svižněji.Tak to chce točit do větších otáček minimálně do 3500-4000ot,a s tím přichází i větší spotřeba. O víkendu jsme jeli na výlet,a většinu cesty s tím jel na max co to jde.Na dvojku do 80Km trojka přes 100Km. Jinak je to uřvanej lenoch,po dálnici a mimo město, se dá jet do 6 litrů.Po městě zlehka svižnější jízdou jezdí v průměru za 7 litrů.V práci jezdím s 1.2 TSI a při podobném stylu jízdy mě to žere zhruba stejně a mám větší výkon,a motor je proti tomu tišší a výkonnější.I když nelze rovnat benzín a diesel,ale ta spotřeba je zhruba stejná.Takže tento motor,bych jako nějaký dobrý,a úsporný nenazval.:) Ale přeji hodně najetých kilometrů:) Jinak bych ještě dodal,že právě při vyšších otáčkách kolem 3500 stále pracuje turbo,takže se mě nezdá že by výkon nějak právě klesal.Od 3500-4000ot,ten motor táhne nejlépe.Má motor 1.4 TDI tříválec 51KW.Tak nevím přesně jestli je to ten samí co máte vy,myslím že se dělají dvě 1.4 TDI.
uznavam ze motor nie je svizny ale su aj ovela horsie.. a este teda dodam ze som nepisal ze "zivost" klesa narastom otacok ale klesa narastom rychlosti, to je tak u vsetkych aut ze pri vyssej rychlosti auto uz tak nezrychluje.. moja verzia je rovnaka 51kw, este sa robia (robili) 55 a 59kw, diky za koment :)
Nemohu souhlasit s tím, že všechna auta ve vyšší rychlosti už nezrychlují tak razantně. Stačí si vyzkoušet např. nějaký japonský dvoulitrový šestnáctiventil, či jiný podobný i "větší" motor, který "srdnatě táhne" od nějakých 4500 otáček (kde už "ropákům" dochází dech) do svého maxima, které bývá běžně kolem sedmi až osmi tisíc, nezřídka i víc. Pravda, spotřeba v tu chvíli bude dvouciferná, ale na spotřebu se přeci kupují "dýzly" nebo nějaké "malorážky". S Fabií 1,4TDI jsem měl možnost absolvovat pár tisíc kilometrů, ale "vodvázanej" jsem z ní nebyl. Zvukový projev je úděsný, zejména u studeného motoru. Při klidné jízdě je motor opravdu úsporný, při pokusu o dynamičtější jízdu nebo při plném obsazení však jeho apetit rychle roste, ale dynamika se nedostavuje. Jediné, co se dostaví, je otlačené pravé koleno. :)
Souhlasím s posledním komentářem:)Pokud se jedná o silnější benzín,tak tomu nedochází dech a ani akcelerace při vyšších rychlostech.:)Pravda že spotřeba je pak trochu sranda,když jsem zkoušel co motor dokáže,jezdil jsem i za 15 litrů.
Páni, samozrejme že sú rakety a to nemusia byť ani superšporty že im nedochádza dych ani pri 160 aj viac.. Len som poznamenal to že auto keď ide napr. 120 km/h už nemá také zrýchlenie ako pri 60 km/h.. Aj keď v závislosti na motore môže byť stále veľmi razantné.. je to jednoducho dané prevodovkou a to ešte nerátam odpor vzduchu atď.. snáď už ďalej nebudem musieť dovysvetlovať moju myšlienku :D ..BTW nepíšem čo sa týka zrýchlovania len o mojom spotenom 1.4 TDI mám vela najazdené aj na o dosť silnejších autách a to aj po nemec.dialniciach a tam sa už dá vyskúšať všeličo :D zdar
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
tož to já jezdím na třílitrovým benzínovým japonci. Když jsem ho koupil a poprvé jel tak o proti dřívejší 1.4 a 2.0 benzínu fakt nářez. Přijde 4 tis otáček vtec a jde se na věc a sranda začíná. Ropákům dochází dech a já se teprve nadechuji.
10.10.2012 | 21:26:24 | jiri | 92.62.224.* Reagovat
Tento motor je opravdu pro klidné jedince..:)Kamoš má Fabku v kombíku s tímto motorem,a po zkoušce a představení je to dle mě nejhorší motor co se do těchto aut montoval.
Motor=randál a žádný výkon.Při předjíždění nebo pokud člověk chce jezdit,trochu svižněji.Tak to chce točit do větších otáček minimálně do 3500-4000ot,a s tím přichází i větší spotřeba.
O víkendu jsme jeli na výlet,a většinu cesty s tím jel na max co to jde.Na dvojku do 80Km trojka přes 100Km.
Jinak je to uřvanej lenoch,po dálnici a mimo město, se dá jet do 6 litrů.Po městě zlehka svižnější jízdou jezdí v průměru za 7 litrů.V práci jezdím s 1.2 TSI a při podobném stylu jízdy mě to žere zhruba stejně a mám větší výkon,a motor je proti tomu tišší a výkonnější.I když nelze rovnat benzín a diesel,ale ta spotřeba je zhruba stejná.Takže tento motor,bych jako nějaký dobrý,a úsporný nenazval.:)
Ale přeji hodně najetých kilometrů:)
Jinak bych ještě dodal,že právě při vyšších otáčkách kolem 3500 stále pracuje turbo,takže se mě nezdá že by výkon nějak právě klesal.Od 3500-4000ot,ten motor táhne nejlépe.Má motor 1.4 TDI tříválec 51KW.Tak nevím přesně jestli je to ten samí co máte vy,myslím že se dělají dvě 1.4 TDI.
08.10.2012 | 13:43:57 | Luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE:
uznavam ze motor nie je svizny ale su aj ovela horsie.. a este teda dodam ze som nepisal ze "zivost" klesa narastom otacok ale klesa narastom rychlosti, to je tak u vsetkych aut ze pri vyssej rychlosti auto uz tak nezrychluje.. moja verzia je rovnaka 51kw, este sa robia (robili) 55 a 59kw, diky za koment :)
08.10.2012 | 16:24:04 | Robo | 85.237.224.* Reagovat
RE:
Nemohu souhlasit s tím, že všechna auta ve vyšší rychlosti už nezrychlují tak razantně. Stačí si vyzkoušet např. nějaký japonský dvoulitrový šestnáctiventil, či jiný podobný i "větší" motor, který "srdnatě táhne" od nějakých 4500 otáček (kde už "ropákům" dochází dech) do svého maxima, které bývá běžně kolem sedmi až osmi tisíc, nezřídka i víc. Pravda, spotřeba v tu chvíli bude dvouciferná, ale na spotřebu se přeci kupují "dýzly" nebo nějaké "malorážky".
S Fabií 1,4TDI jsem měl možnost absolvovat pár tisíc kilometrů, ale "vodvázanej" jsem z ní nebyl. Zvukový projev je úděsný, zejména u studeného motoru. Při klidné jízdě je motor opravdu úsporný, při pokusu o dynamičtější jízdu nebo při plném obsazení však jeho apetit rychle roste, ale dynamika se nedostavuje. Jediné, co se dostaví, je otlačené pravé koleno. :)
09.10.2012 | 08:55:32 | Kolemjdoucí | 188.175.53.* Reagovat
RE:
Souhlasím s posledním komentářem:)Pokud se jedná o silnější benzín,tak tomu nedochází dech a ani akcelerace při vyšších rychlostech.:)Pravda že spotřeba je pak trochu sranda,když jsem zkoušel co motor dokáže,jezdil jsem i za 15 litrů.
09.10.2012 | 13:07:20 | Luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE:
Páni, samozrejme že sú rakety a to nemusia byť ani superšporty že im nedochádza dych ani pri 160 aj viac.. Len som poznamenal to že auto keď ide napr. 120 km/h už nemá také zrýchlenie ako pri 60 km/h.. Aj keď v závislosti na motore môže byť stále veľmi razantné.. je to jednoducho dané prevodovkou a to ešte nerátam odpor vzduchu atď.. snáď už ďalej nebudem musieť dovysvetlovať moju myšlienku :D ..BTW nepíšem čo sa týka zrýchlovania len o mojom spotenom 1.4 TDI mám vela najazdené aj na o dosť silnejších autách a to aj po nemec.dialniciach a tam sa už dá vyskúšať všeličo :D zdar
09.10.2012 | 17:00:38 | Robo | 85.237.224.* Reagovat