Rok výroby:2009Typ motoru:1.2Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:7 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPrůměrná spotřeba:7.5 l/100 kmVloženo:24. 12. 2009
Mám auto hatchback HTP 44 kW od května 2009. Předem zdůrazňuji, že jsem se s ním spřátelil. V zásadě jsem nebyl zklamán. Věděl jsem, co kupuju. Je to malé auto a z toho hlediska se musí posuzovat. Vcelku vítané jsou ty různé přihrádky, což ve Fabii I nebylo, i když jsou spíš minimálních rozměrů. Přesto nemůžu říct, že nemám výhrady. Stejně jako jednomu ze zde diskutujících se mi nelíbí pouze jeden couvací reflektor a absence teploměru chl.kapaliny. To se mi zdá jako zbytečný krok zpátky proti Fabii I, vyciťuji z toho prioritu snahy výrobně nějak ušetřit před úsilím o vývojové zlepšení. Komplikovaná je taky manipulace se zadními světlomety. Není tam přesná poloha a člověk to musí přesně přidržovat, má-li to při zpětné montáži lícovat opravdu bez hran. Motor mi připadá proti Fabii I 40 kW poněkud hlučnější, ale po delším ježdění je lepší tah (porovnání do kopce) přeci jen do jisté míry patrný. Udivují mne ale ty nízké spotřeby, o kterých se tady píše. Já jsem s tím - kromě prvního tankování při zajíždění - nejel pod 7,2 l/100 km, spíš víc. Tady někteří uvádíte i o méně než l l nižší číslo. Tak snad se to zajede. Pro úplnost dodávám, že u Fabie I jsem jezdil za celoroční průměr 7.0 l. Jsem spíš defrenzivní řidič, nedupu na to. Nejsme tlustí, nicméně sedáky vpředu by snesly pohodlnější řešení. Nemůžu se ale zbavit pocitu, že ve vývojové řadě tak jak ji uvádím ze svých škodovek jde o systematické zmenšování , které nepovažuju za žádoucí. Máme se ženou pocit, že se postupně vracíme k trabantu, s nímž jsem kdysi začínali. Samozřejmě tím myslím pouze prostornost. To nevidím jako pozitivum. Tento vývoj by se měl ve Škodovce zastavit a spíš poněkud obrátit, asi jako u Pola nebo Punta (nesrovnávám!). Jinak se nenaplnily hrozby, že do auta nějak teče, jak prostor rezervy tak podlaha jsou naprosto suché. Pokud takové závady byly, tak se to musí týkat minulosti. Jízdně je auto příjemné, řízení i řazení. Se zájmem si přečtu jiné názory a zkušenosti.
Tak to je na tenhle motor asi maximum možného. Já to mám stále na tu poloviční zátěž, v jednom to může být trochu méně. Ale hlavně - čtyřventily mají znatelně vyšší spotřebu, než dvouventily - tedy na běžné silnici. Dvouventil jsem na dálnici nikdy nezkoušel.
Tak to se taky musim přihlásit za "šikovnýho" ,protože Praha-Plzeň,tempomatově 130km/hod,v jednom,tak spotřeba průměr Plzeň/Praha 6,7 litrů,a obráceně 6,9 litrů
Ano, v létě, s polovičním zatížením, mimo město a dálnici, s lehkou nohou a je-li start i cíl přibližně ve stejné nadm. výšce, se dá jet normálním tempem asi za 5,3 l - s motorem 51 kW. Bez zapnuté klimy, pneu mohou být i 195 mm, ale ty jistě k nízké spotřebě nepřispějí. Tahle spotřeba nevypadá špatně, ovšem každý není tak šikovný, jako já :o) Na dálnici při 130 km/h se asi do 7 litrů nikdo nedostane, nicméně stačí párkrát předjet s plynem na podlaze a spotřeba diametrálně roste. Takže kdo jí dá voves, tak se asi dostane až na těch 9 nebo i více. Navíc poslouchat to chrčení není nic moc. Slabší dvouventily jsou alespoň uvnitř zvukově přijatelné. Připouštím, že výběr auta v této třídě není zas tak jednoduchý. Pár aut tam sice je, ale cenově se liší dost, svými vlastnostmi také a kvalita je kolikrát kus od kusu. Možná bych, i přes tu mediální masáž, stále dost věřil na Toyotu. Už se těším, až sníží ceny o těch 30%, jak slibují :-)
Taky můžu potvrdit,že spotřeba u těchto motorů je až neuvěřitelně kolísající.Věřte,nebo ne,ale minimum se mi povedlo 5,2/100km -ale to už sem si připadal fakt blbě,průměr mám okolo 6,8/100km,ale neni ani problém 8/100,9,2/100,atd... -ten rozsah je fakt velikej.Ale "normální" jízda se dá držet okolo těch 6,5-7,3/100.
O vysoké spotřebě tříválců se tady psalo celkem často. Jsou to opravdu podivné motory. Jakžtakž úsporně se s tím dá jezdit jen ze zaťatými zuby. Ne, že by to nešlo, ale zcela se vytrácí nějaká "radost" z řízení. Je třeba jet stále s ohledem na spotřebu. Koho by to bavilo :-) Mě to třeba většinou baví, ale při rychlejší jízdě radši hodnoty spotřeby nevidět. Dálnice, jízda do kopce, neprohřátý motor - to jsou všechno faktory, kdy tyto motory mají opravdu nepřiměřený apetit v porovnání se stejně výkonnou a alespoň trochu renomovanou konkurencí. Já už bych škodovku také nebral, ale po zkušenosti s Fábií 1,0. Tam spotřeba nebyla problém - spíše naopak - průměr 5,7 l. Ale zas byly jiné problémy. Při dnešním výběru na trhu není od věci zkusit také jiné auto. Samozřejmě po zralém zvážení. Recenze mohou trochu napovědět - hlavně od majitelů nových aut. Dají se rozlišit značky s kvalitou víceméně nevyrovnanou (to je pohříchu většina), a pak ty, kde je pravděpodobnost problémů přecejen menší.
Doplňuju po ujetí 12500 km a roční servisní prohlídce: spotřeba opravdu poněkud klesla, teď v jarních a letních měsících je ve smíšeném provozu (asi 1/3 město) kolem 6,7 l. Na malé auto to ale zas tak málo není. Jinak jsem za první rok nezaznamenal žádnou závadu. Co mě ale překvapuje, je ne zrovna malá závislost spotřeby na rychlosti (nemám na mysli rychlosti blízké maximu). To se tradovalo u ruských aut, u žádné za svých bývalých škodovek jsem to až takhle nepozoroval. O tom se tady nikdo moc nezmiňuje. V podstatě jsem s Fabií II spokojen, ale nevzlučuju, že příště zkusím jinou značku
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
22. června 2010 | 18:02 | Itall
Taky nemám s dvou ventilem zkušenosti,ale myslim si,že čtyřventil sice víc žere,ale pojede líp...
22.06.2010 | 19:37:03 | Reagovat
Tak to je na tenhle motor asi maximum možného. Já to mám stále na tu poloviční zátěž, v jednom to může být trochu méně. Ale hlavně - čtyřventily mají znatelně vyšší spotřebu, než dvouventily - tedy na běžné silnici. Dvouventil jsem na dálnici nikdy nezkoušel.
22.06.2010 | 18:02:37 | Itall Reagovat
22. června 2010 | 17:43 | Itall
Tak to se taky musim přihlásit za "šikovnýho" ,protože Praha-Plzeň,tempomatově 130km/hod,v jednom,tak spotřeba průměr Plzeň/Praha 6,7 litrů,a obráceně 6,9 litrů
22.06.2010 | 17:53:59 | Reagovat
Ano, v létě, s polovičním zatížením, mimo město a dálnici, s lehkou nohou a je-li start i cíl přibližně ve stejné nadm. výšce, se dá jet normálním tempem asi za 5,3 l - s motorem 51 kW. Bez zapnuté klimy, pneu mohou být i 195 mm, ale ty jistě k nízké spotřebě nepřispějí. Tahle spotřeba nevypadá špatně, ovšem každý není tak šikovný, jako já :o) Na dálnici při 130 km/h se asi do 7 litrů nikdo nedostane, nicméně stačí párkrát předjet s plynem na podlaze a spotřeba diametrálně roste. Takže kdo jí dá voves, tak se asi dostane až na těch 9 nebo i více. Navíc poslouchat to chrčení není nic moc. Slabší dvouventily jsou alespoň uvnitř zvukově přijatelné. Připouštím, že výběr auta v této třídě není zas tak jednoduchý. Pár aut tam sice je, ale cenově se liší dost, svými vlastnostmi také a kvalita je kolikrát kus od kusu. Možná bych, i přes tu mediální masáž, stále dost věřil na Toyotu. Už se těším, až sníží ceny o těch 30%, jak slibují :-)
22.06.2010 | 17:43:03 | Itall Reagovat
Taky můžu potvrdit,že spotřeba u těchto motorů je až neuvěřitelně kolísající.Věřte,nebo ne,ale minimum se mi povedlo 5,2/100km -ale to už sem si připadal fakt blbě,průměr mám okolo 6,8/100km,ale neni ani problém 8/100,9,2/100,atd... -ten rozsah je fakt velikej.Ale "normální" jízda se dá držet okolo těch 6,5-7,3/100.
22.06.2010 | 17:24:10 | Reagovat
O vysoké spotřebě tříválců se tady psalo celkem často. Jsou to opravdu podivné motory. Jakžtakž úsporně se s tím dá jezdit jen ze zaťatými zuby. Ne, že by to nešlo, ale zcela se vytrácí nějaká "radost" z řízení. Je třeba jet stále s ohledem na spotřebu. Koho by to bavilo :-) Mě to třeba většinou baví, ale při rychlejší jízdě radši hodnoty spotřeby nevidět. Dálnice, jízda do kopce, neprohřátý motor - to jsou všechno faktory, kdy tyto motory mají opravdu nepřiměřený apetit v porovnání se stejně výkonnou a alespoň trochu renomovanou konkurencí. Já už bych škodovku také nebral, ale po zkušenosti s Fábií 1,0. Tam spotřeba nebyla problém - spíše naopak - průměr 5,7 l. Ale zas byly jiné problémy. Při dnešním výběru na trhu není od věci zkusit také jiné auto. Samozřejmě po zralém zvážení. Recenze mohou trochu napovědět - hlavně od majitelů nových aut. Dají se rozlišit značky s kvalitou víceméně nevyrovnanou (to je pohříchu většina), a pak ty, kde je pravděpodobnost problémů přecejen menší.
22.06.2010 | 15:41:47 | Itall Reagovat
Po roce
Doplňuju po ujetí 12500 km a roční servisní prohlídce: spotřeba opravdu poněkud klesla, teď v jarních a letních měsících je ve smíšeném provozu (asi 1/3 město) kolem 6,7 l. Na malé auto to ale zas tak málo není.
Jinak jsem za první rok nezaznamenal žádnou závadu. Co mě ale překvapuje, je ne zrovna malá závislost spotřeby na rychlosti (nemám na mysli rychlosti blízké maximu). To se tradovalo u ruských aut, u žádné za svých bývalých škodovek jsem to až takhle nepozoroval. O tom se tady nikdo moc nezmiňuje.
V podstatě jsem s Fabií II spokojen, ale nevzlučuju, že příště zkusím jinou značku
22.06.2010 | 11:08:14 | mm Reagovat