Rok výroby:2005Typ motoru:1198Stav km při koupi:44 000 kmStav km nyní:85 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:12. 3. 2010
Vozidlo Škoda Fabia/Combi je fenoménom našich ciest a chciem prispieť svojim názorom najmä k motorom HTP.
Sám predávam vozidlá tejto značky a tak isto jazdím na jednom z nich. O motoroch HTP či už 6. ventil, alebo 12. ventil sa už toho napísalo veľa. Tak isto je to asi najvačší podnet na vyvolanie vášnivej diskusie nie len na tomto fóre.
Moja skúsenosť hovorí o tom, že aj napriek všetkým vášňam je /bohužial pre niekoho/ najpredávanejší motor vo vozidlách Fabia.
K mojej skúsenosti s motorom: Pokial má niekto záujem o kúpu vozidla s touto motorizáciou, musím upozorniť, že je konštruovaný najmä pre vodiča s mestskou premávkou, kde je možné využiť jeho potenciál naplno. Jazda mimomesta je taktiež relatívne dynamická avšak skôr na okresných cestách. V prípade diaľnice samozrejme nie je problém ísť cestovnou rýchlosťou 150 km/h ale tu už sa dostávame ku kameňu úrazu/spotreba. Čo sa týka spotreby súhlasím s prispievateľmi, ktorí tu písali o schyzofremickej vlastnosti motora. V extrémnych prípadoch papká tento motor úsporne cca 5. l/100km, ale nemá problém scucnúť aj 10,11 l. Tým sa dostávame k výsledku, že motory HTP majú spotrebu závislú od silnej citlivosti plynového pedálu. Samozrejme ked výrobca napíše kombinovanú spotrebu 6 l, nie je možné pri dynamickej jazde sa dostať na túto hranicu, ale zas to nie je až taký problém pri jemnej nohe /nie ako kolega hovorí nohy za ušami a fúkať do plynu/. V konečnom dôsledku súhlasím s názorom, že v určitých situáciách spotreba dosahuje úroveň motorov objemu 1.8 až 2.0. Ale taktiež by mal človek zvážiť a vyskúšať si vozidlo pred jeho kúpou aby vedel, či je tento motor dostačujúci. Samozrejme to, že u malého objemu každý človek okrem vodiča je cítiť na výkone je jasné. Ak zhrnieme spotrebu, tak by som ako predajný argument neuvádzal jeho výnimočnú úspornosť, ale keď chce niekto jazdiť dynamicky, tak si mal kúpiť vačší objem a nediviť sa potom, že má vysokú spotrebu.
Nie som zástupca trojvalcovej technológie, ale zas na oplátku musím uznať, že motory HTP najmä vyrobené po roku 2005 /vačšina dlhšie vodiace lišty rozvodovej reťaze a iný napinák/ mali aj napriek prvotným obavám spolahlivý chod a velkú výdrž. Našu firemnú požičovnu vozidiel tvorilo zo začiatku vačšie množstvo Fabii HTP a pri ich predaji mali najazdené 150-200.000 km a motor išiel ďalej svojim tempom, bez problemov. Hodnotím čisto motor, nie ako celok /spojky sa v niektorých prípadoch menili/. Chcel som poukázať na to, že vozidlá boli namáhané v požičovni /vystriedalo sa dosť vodičov/. Čiže z hľadiska spolahlivosti môže byť majiteľ spokojný.
Ja sa momentálne chystám na výmenu vozidla aj keď som spokojný. Jazím vačšinou po meste a občasne na chalupu horizont 100 km mimo mesta/ďialnica. Mám Fabiu Combi 47kW HTP Elegance. Pre iné názory typu velká výbava/slabý motor, ako zamestnanec som mal dobrú cenu na skladové predvádzacie vozidlo. Ale viete s jedlom rastie jednak chuť a na druhú stranu čakám na Octaviu 1,9 TDi, kdeže sa nám rozrastie rodina a Fabia začína byť malá. Možno sa divíte, že som si moc ten motor nezastával, ale ja som vedel do čoho idem a tak som nebol zaskočený :D.
K záveru: Vozidlo Škoda Fabia je spolahlivé vozenie kedysi za nie málo peňazí ale postupom času pod tlakom zľacňovania iných značiek konečne ceny začali klesať. Stále si mýslím, že prvá generácia Fabii mala najlepší podvozok vo svojej triede aj napriek konzervatívnemu dizajnu, to bolo originálne auto. Vec dizajnu je každého osobný pohľad a k tomu sa tažko vyjadrovať. Motory HTP asi aj napriek ich kladným a záporným vlastnostiam vždy ostanú rozporuplné, ale na tom nič nezmením a ani meniť nechcem. Chcel som len prispieť mojim názorom.
Máš pravdu.Tento článek stojí za přečteníhttp://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf.Mám rád HTP motor,má svoje mouchy ty se ale podařilo postupem času vychytat.Jednoznačně Škodovka konečně oživila zastaralou paletu motorů ve fábii.1.2TSI je fakt bomba plus ta cena.Jediné co mi dost vadí na HTP je krátká pětka.
Vždycky jsem si myslel, že malá auta s malým obsahem si pořizují řidiči, kteří nikam nespěchají, nezávodí, nepřekračují rychl. limity zejména na dálnicích, neřeší maximálku, kolik jim to udělá na trojku, jestli někomu ujedou apod.,zkrátka chtějí se bezpečně doporavit z bodu A do bodu B. Jak ale vidím tady na recenzích, je tomu spíš naopak. Tak jen tak dál, závodťe, trumfujte se, kdo je větší frajer a hlavně všechny kolem sebe pozabíjejte. Hlavně že někteří kritizujete a napadáte majitele aut s velkým objemem, kteří si na silnicích honí ego.
Fabia HTP 40 kw na čtyřku ve 150km točí cca 5700ot , na pětku ve 150 točí cca 4500 ot, viz http://magazin.auto.cz/testy/skoda-fabia-junior-cena-jako-zaklinadlo.html.
Možná anonym s těmi 4000 na čtyřku ve stopadesáti přestřelil, ale asi spíš to bude reakce na to, že při 150 točí fabia HTP na čtyřku 6000. To je nesmysl, kolik by potom jela na pětku? 190 ? A navíc, ten motor má docela problém se na 6000 vůbec dostat. Je už nad max. výkonem a pochybuji, že ho tam omezovač pustí. Ale zase C1 jede 150 na trojku při 6000, takže na čtyřku to bude o dost míň otáček.
No tiež sa mi moc nezdá v 150km/h aby pri 4000ot/min bola zaradená 4ka, to 5 by skor zodpovedala...
A C1 som nemal možnosť skúšať veru, každopádne je to auto v nižšej triede a porovnávať subjektívnu silu motora s o tretinu ťažšou fabiou asi nebude úplne koser. Aj keď verím že PSA trojvalec môže byť lepší ako VW. Bohužial, ako vravím,nemal som možbosť sa zviezť...
Píše tu kde jakej sebevrah , jezdit v takovém malém voze 150, jsou také nějaká omezení rychlosti,to už se nedivím že je tolik nehod, naštěstí většina řidičů je normálních aspoň doufám. Jinak fábie je kvalitní malé obyčejné auto asi to tady každý neví ale není to sporťák a motor si musí každý vybrat sám dle své potřeby a svého rozumu, já v tom osobně problém nevidím a nikdy jsem si ještě nekoupil co by mě nevyhovovalo. Jeto jako s motorkou, někomu stačí moped a někomu nestačí ani 750ka.
Pravda, v ruce ho nemám. Ovšem, abych poznal, že to buď jede nebo je úplně na hovno nemusím být majitel. Věřím, že kdybych byl majitel např. Felicie 1.3, tak budu unešen, ale při přesednutí z normálního rodinného vozu je to opravdu slabota. Slaboučký motor, který se musí nechutně točit, aby něco předváděl, interiér odporný (subjektivní), absence zavadlového prostoru (nejsem stěhovák, ale auto bez kufru je na nic).... . Samozřejmě, od nejlevnějších vozů na trhu se nedá čekat zázrak, to jistě ne. Asi čekám od auta víc než blbnutí ve skořápce se spotřebou 5L. Raději jezdíl za 12 - 13L v bezpečném, prostorném voze, který nabízí určitý komfort. Nehoním si triko někde na dálnici, jezdím si svoje, zuřivce ve služebních Fabiích neřeším. Nechtějí mě pustit (stává se to poměrně často, asi známe všichni) na dálnicích do levého, když dojedu pomalejší vozidlo (levý pruh neblokuji), tak prostě dám blinkr, přimáčnu je na svodila, ať se třeba poserou, když nedokáží být na silnici slušní. Dnes prostě na silnici rozhoduje hmota, smutné.
Docela jsem se pobavil u některých příspěvků.:-)) Supersportem to možná nazývají duté hlavy, ale majetelé těchto vozů se tu prsí, komu ujedou (ne všichni), atd. . Že by mindráky? Kdybych nejel v jednom z těchto aut, třeba bych tomu uvěřil. Nejde to špatně, ale na normální auto od nižší střední třídy výš, s normálním motorem, to nemá v žádném ohledu. Může si to směle rozdat s Fabiema 1.2, 1.4, nějakými slabšími modely verzemi Punt, Fiest apod. . Chce to zůstat nohama na zemi.
Tady jsou komentáře k recenzi na Fábii, takže i každýho blba napadne, že ta narážka byla na jistou větu v této recenzi. Běž se chválit na recenze C1 blázne
No právě. Jenže ta narážka se netýkala Fabie, ale C1 a tam když ve 150ti dám čtyřku, udržím ji taky, ale mohu dát trojku a TEPRVE na trojku mám 6000 otáček. V tom je ten rozdíl mezi těmito tříválci. A spotřeba? 6,2. Protože na tu trojku řadit nebudu, to je pitomost, a na čtyřku brumlám ve 150 něco přes 4000 otáček. A k příspěvku " MPV, supersport a rafinerie v jednom - C1: O mini MPV se jedná, to si nikdo nevymyslel. Supersportem to nazývají pouze duté hlavy, nikoli majitelé. Rafinérie? Mám snad lhát že mi to žere víc, než doopravdy? A to vše v jednom = pindy těch, kdo v tom nikdy nedrželi volant. Ani na dálnici, ani jinde. To se to hodnotí něco, co neznám, že?
Když v kopci ve 150ti km/hod přeřadim z pětky na čtyřku,tak sice budu točit skoro 6000 ot/min,ale rychlost si udržim i do kopce (bavim se o fábii 1,2-12 V-VLASTNÍ ZKUŠENOST).Ať se ti to líbí,nebo ne,tak se prostě dá ta rychlost udržet.Ano,už ti sice nezrychlí,ale ještě se mi nestalo,že když chci,abych v kopci neudržel rychlost-samozřejmě se potom člověk nemůže divit spotřebě,jakou v tu chvíli auto má... PS-Omlouvám se,neměl sem zapnutej NUM Lock...
Když v koci ve ti km/hod přeřadim z pětky na čtyřku,tak sice budu točit skoro ot/min,ale rychlost si udržim i do kopce (bavim se o fábii 1,2-12 V-VLASTNÍ ZKUŠENOST).Ať se ti to líbí,nebo ne,tak se prostě dá ta rychlost udržet.Ano,už ti sice nezrychlí,ale ještě se mi nestalo,že když chci,abych v kopci neudržel rychlost-samozřejmě se potom člověk nemůže divit spotřebě,jakou v tu chvíli auto má...
Cestovní rychlost 150, musím se pousmát.Zkus si tuto rychlost držet neustále kopec nekopec na dálnici Praha-Brno.Nevěřím že ji udržíš v kuse i na vrcholu stoupání. Když ne tak to není cestovní rychlost.Tato rychlost se dá udržet s benzínovým motorem o obsahu min. 1,8 l.
pěkně kecáš, nebo nemáš vůbec řidičskej cit. Z těch aut co uvádíš že jsi řídil mám taky pár za sebou, a rozhodně nemáš pravdu. Užádného jsem nedosáhl spotřebu přes 6,5 v plném zatížení, o akceleraci nemluvě, porovnat se to se žroutem HTP nedá. A tos ještě bevyzkoušel C1. Tam bys měl pocit v porovnání s hatapkou že řídíš dvoulitr. Tak nechápu, proč se toho htp tady tak zastáváš.
Absolútne súhlasím. Ak chce človek porovnávať, musí vyskúšať... Osobne som však vyskúšať rôzne malé autá možností mal kopu. Jazdil som napr na Mitsubishi Colt 55kW 1124ccm ; Peugeot 206 55kW 1360ccm, 44kW 1124ccm ; Opel Corsa 55kW 1199ccm; Renault Clio 43kW 1149ccm, Chevrolet Aveo 53kW 1150ccm ; Fiat Punto 44kW 1242ccm ďalších ,takže možnosť porovnávať naozaj mám... Kultúra chodu trojvalca? Myslím si, že v poriadku, zažil som aj horšiu a to nemuseli byť ani trojvalce. Za otrasný, čo sa týka chodu, môžem označiť z koncernu VW iný trojvalec :-D (TDI)
Abnormálna žravosť pri zaťažení? Ja mám skúsenosť, že všetky moderné maloobjemové motory su veľmi závislé od štýlu jazdy a taktiež zaťaženia. Netrúfol by som si povedať, že u HTP je to abnormálne. Jazdil som s ním aj s priemerkou 5,4 na cca 350km úseku dialnica/okresky, polovičná záťaž ale aj za 8,9 na úseku BA-Semmering, teda síce okresky,ale zima a brutál stúpanie, plná záťaž-4 chlapi, strešný nosič s lyžami a sb. Takže áno, rozdiel tam je veľký, no takisto veľké rozdiely boli na iných malých autách. Rovnaký úsek(BA-Stuhleck) na Corse avšak s polovičnou záťažou sme spravili s priemerkou 8,1 takže žravosťHTP by som ako abnormálnu asi neposudzoval... A výkon z menšieho obsahu? Hm a podľa čoho to hodnotíš? Podľa papierového výkonu? Napr spomínaný Chevrolet/Daewoo má približne z rovnakého objemu papierovo vyšší výkon, no subjektívne oveľa lepší záťah má podla mňa fabia s vysavačom(HTP). Ja osobne vyčítam fabii s HTP staršne mdlé reakcie na stlačenie plynového pedálu, hlavne z voľno bežných otáčok, to je fakt na dlhšie zvykanie si :-D
Pekný si ty srandista. Že obstojný konkurent. A v čom? To by ma zaujímalo. Kultúra chodu = otras. Abnormálna žravosť pri zaťažení. Komukoľvek inému stačí na také výkony aj menší obsah.Čo je vrcholná ostuda, tak aj Chevroletu (Daewoo). Treba vyskúšať aj tú konkurenciu, čo si vymenoval a potom hodnotiť tú zázračnú paródiu označenú snáď zo zúfalstva a snáď ako výsmech High Torque Performance.
čo sa týka časti o " úspěchu prodejů Fabií " si dovolím s Pavlem súhlasiť, no motor HTP by som smiešnym nenazýval. Je treba ho posudzovať v rámci triedy, ak jazdíš na 3,5 V6 , tak sa Ti samozrejme smiešny zdať bude, no keď ho porovnáš v triede s francúzkou , japonskou, či akoukoľvek konkurenciou, tak si myslím,že je obstojný konkurent. Treba najprv vyskšať, potom hodnotiť...
S tým HTP si to trafil. Najobľúbenejším argumentom pre zástancov toho motora je, že niekomu to do mesta pre dvoch ľudí stačí. Ha ha ha. Smejem sa, lebo som si práve prečítal štatistiku predaja Fobie na SK za minulý rok. Vyše 62 % percent predaných, bolo s HTP 44 kW. Dokonca vyše 54 % Fobií Combi, sa predalo s motorom HTP. Teraz už len zistiť, či sa majitelia týchto motorov zgrupujú z radov masochistov, alebo sadistov. Inak sa nedá vysvetliť, že ich behá po diaľnici jak nas... Ale to určite budú všetky tie zvyšné percentá s lepšími motormi.
Je potřeba si uvědomit, že úspěch prodejů Fabií není vůbec založen na tom že by byla nejlepší ve své třídě. Z dob ještě socialistických až po Felicii byla pravda že škodovka měla nejdostupnější i nejlevnější náhradní díly, servisní zázemí atd. Tohle vše je v lidech zakořeněno a MB na tom staví prodejní úspěch. Jenže dnes už je úplně jedno jestli vlastníte Kia, Hyundai, Toyotu atd. V poměru cena/výkon jsou určitě lepší vozy, ND jsou podobné, servisní zázemí bohaté u všech značek. Design nechť posoudí každý z vás (u mně na blití), motorizace fabií o ničem. Jediné co dokáže při provozu významně šetřit kapsu majitele je spolehlivost vozu, a tady Fabia taky určitě neperlí. Rozhodně nejsem anti-škodovák, ale modelová řada Fabia, to je u mne předražená škaredá plechovka se směšným motorem (HTP),
Ale poznám ľudí čo ju kúpili i keď je tento motor totálne nevhodný na ich bežné používanie - napr. každodenné dochádzanie do práce po diaľnici okolo 50 km ...
Ale bolo to lacné ....no nekúp to ...
Mnohí sa teraz už i škriabu za ušami ... ale už je neskoro ...
Isto môže byť tento motor pre niekoho postačujúci - ale pre "normálnu" pravádzku je to jednoducho slabé a žravé ...
Pěkně napsané,jako majitel fábie kombi 1,2 12V rok výroby 2005 plně souhlasim.Neni to žádný "dravec",ale nic tak hroznýho to taky neni-je to takový průměr.Se spolehlivostí také souhlasím,mi máme najeto cca 180000km,a jediná naše investice-olej,svíčky,filtry,kontrola+doplnění klimatizace (byla v pořádku,ale pro jistotu),a letos nová baterka.Jinak ABSOLUTNĚ bez poruch,starty na jedničku,chod motoru taky,spotřeba oleje-ani kapička-prostě pohoda.Ať si každej řiká co chce,já jsem na 100% spokojenej
Mě ta Fabia HTP připomene vždycky starý "socialistický" vtip o Trabantech.Jaký je rozdíl mezi vlastní manželkou a Trabantem ??? Žádný. Poslouží,ale nenadchne....
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Máš pravdu.Tento článek stojí za přečteníhttp://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf.Mám rád HTP motor,má svoje mouchy ty se ale podařilo postupem času vychytat.Jednoznačně Škodovka konečně oživila zastaralou paletu motorů ve fábii.1.2TSI je fakt bomba plus ta cena.Jediné co mi dost vadí na HTP je krátká pětka.
27.03.2010 | 06:50:30 | Anonym II Reagovat
Vždycky jsem si myslel, že malá auta s malým obsahem si pořizují řidiči, kteří nikam nespěchají, nezávodí, nepřekračují rychl. limity zejména na dálnicích, neřeší maximálku, kolik jim to udělá na trojku, jestli někomu ujedou apod.,zkrátka chtějí se bezpečně doporavit z bodu A do bodu B. Jak ale vidím tady na recenzích, je tomu spíš naopak. Tak jen tak dál, závodťe, trumfujte se, kdo je větší frajer a hlavně všechny kolem sebe pozabíjejte. Hlavně že někteří kritizujete a napadáte majitele aut s velkým objemem, kteří si na silnicích honí ego.
26.03.2010 | 23:55:40 | marne Reagovat
150 z macochy ne?
26.03.2010 | 22:37:44 | Reagovat
Fabia HTP 40 kw na čtyřku ve 150km točí cca 5700ot , na pětku ve 150 točí cca 4500 ot, viz
http://magazin.auto.cz/testy/skoda-fabia-junior-cena-jako-zaklinadlo.html.
26.03.2010 | 22:34:24 | Reagovat
Možná anonym s těmi 4000 na čtyřku ve stopadesáti přestřelil, ale asi spíš to bude reakce na to, že při 150 točí fabia HTP na čtyřku 6000. To je nesmysl, kolik by potom jela na pětku? 190 ? A navíc, ten motor má docela problém se na 6000 vůbec dostat. Je už nad max. výkonem a pochybuji, že ho tam omezovač pustí. Ale zase C1 jede 150 na trojku při 6000, takže na čtyřku to bude o dost míň otáček.
26.03.2010 | 21:57:09 | Reagovat
Ahoj. Predavas aj original rozvodovu retaz,na Fabiu 1,4 combi? a co stoji?
dik Miro.
26.03.2010 | 21:47:44 | Reagovat
RE: 21. března 2010 | 15:00 | Anonym
No tiež sa mi moc nezdá v 150km/h aby pri 4000ot/min bola zaradená 4ka, to 5 by skor zodpovedala...
A C1 som nemal možnosť skúšať veru, každopádne je to auto v nižšej triede a porovnávať subjektívnu silu motora s o tretinu ťažšou fabiou asi nebude úplne koser.
Aj keď verím že PSA trojvalec môže byť lepší ako VW.
Bohužial, ako vravím,nemal som možbosť sa zviezť...
22.03.2010 | 15:59:50 | SedyMrak Reagovat
21. března 2010 | 20:25 | Anonym
Teda sorry,ale aby si měl ve 150ti km/hod 4000 ot/min na čtyřku... -tomu fakt nevěřim.U diesla možná,ale benzín??? BLBOST...
22.03.2010 | 07:15:57 | Reagovat
Píše tu kde jakej sebevrah , jezdit v takovém malém voze 150, jsou také nějaká omezení rychlosti,to už se nedivím že je tolik nehod, naštěstí většina řidičů je normálních aspoň doufám. Jinak fábie je kvalitní malé obyčejné auto asi to tady každý neví ale není to sporťák a motor si musí každý vybrat sám dle své potřeby a svého rozumu, já v tom osobně problém nevidím a nikdy jsem si ještě nekoupil co by mě nevyhovovalo. Jeto jako s motorkou, někomu stačí moped a někomu nestačí ani 750ka.
22.03.2010 | 07:08:05 | semurai Reagovat
Pravda, v ruce ho nemám. Ovšem, abych poznal, že to buď jede nebo je úplně na hovno nemusím být majitel. Věřím, že kdybych byl majitel např. Felicie 1.3, tak budu unešen, ale při přesednutí z normálního rodinného vozu je to opravdu slabota. Slaboučký motor, který se musí nechutně točit, aby něco předváděl, interiér odporný (subjektivní), absence zavadlového prostoru (nejsem stěhovák, ale auto bez kufru je na nic).... . Samozřejmě, od nejlevnějších vozů na trhu se nedá čekat zázrak, to jistě ne. Asi čekám od auta víc než blbnutí ve skořápce se spotřebou 5L. Raději jezdíl za 12 - 13L v bezpečném, prostorném voze, který nabízí určitý komfort. Nehoním si triko někde na dálnici, jezdím si svoje, zuřivce ve služebních Fabiích neřeším. Nechtějí mě pustit (stává se to poměrně často, asi známe všichni) na dálnicích do levého, když dojedu pomalejší vozidlo (levý pruh neblokuji), tak prostě dám blinkr, přimáčnu je na svodila, ať se třeba poserou, když nedokáží být na silnici slušní. Dnes prostě na silnici rozhoduje hmota, smutné.
21.03.2010 | 22:21:00 | Radek Reagovat
Radek
A vo tom to je. Proto to srovnání s fabií. Ale mezi náma - v ruce ho nemáš, a věř že zvládne víc. Fabia HTP není soupeř, to by bylo zbabělé.
21.03.2010 | 21:09:36 | Reagovat
Docela jsem se pobavil u některých příspěvků.:-)) Supersportem to možná nazývají duté hlavy, ale majetelé těchto vozů se tu prsí, komu ujedou (ne všichni), atd. . Že by mindráky? Kdybych nejel v jednom z těchto aut, třeba bych tomu uvěřil. Nejde to špatně, ale na normální auto od nižší střední třídy výš, s normálním motorem, to nemá v žádném ohledu. Může si to směle rozdat s Fabiema 1.2, 1.4, nějakými slabšími modely verzemi Punt, Fiest apod. . Chce to zůstat nohama na zemi.
21.03.2010 | 20:45:28 | Radek Reagovat
anonym 20:25
Tady jsou komentáře k recenzi na Fábii, takže i každýho blba napadne, že ta narážka byla na jistou větu v této recenzi. Běž se chválit na recenze C1 blázne
21.03.2010 | 20:41:01 | Reagovat
No právě. Jenže ta narážka se netýkala Fabie, ale C1 a tam když ve 150ti dám čtyřku, udržím ji taky, ale mohu dát trojku a TEPRVE na trojku mám 6000 otáček. V tom je ten rozdíl mezi těmito tříválci. A spotřeba? 6,2. Protože na tu trojku řadit nebudu, to je pitomost, a na čtyřku brumlám ve 150 něco přes 4000 otáček. A k příspěvku " MPV, supersport a rafinerie v jednom - C1: O mini MPV se jedná, to si nikdo nevymyslel. Supersportem to nazývají pouze duté hlavy, nikoli majitelé. Rafinérie? Mám snad lhát že mi to žere víc, než doopravdy? A to vše v jednom = pindy těch, kdo v tom nikdy nedrželi volant. Ani na dálnici, ani jinde. To se to hodnotí něco, co neznám, že?
21.03.2010 | 20:25:02 | Reagovat
21. března 2010 | 19:30 | Anonym
Když v kopci ve 150ti km/hod přeřadim z pětky na čtyřku,tak sice budu točit skoro 6000 ot/min,ale rychlost si udržim i do kopce (bavim se o fábii 1,2-12 V-VLASTNÍ ZKUŠENOST).Ať se ti to líbí,nebo ne,tak se prostě dá ta rychlost udržet.Ano,už ti sice nezrychlí,ale ještě se mi nestalo,že když chci,abych v kopci neudržel rychlost-samozřejmě se potom člověk nemůže divit spotřebě,jakou v tu chvíli auto má...
PS-Omlouvám se,neměl sem zapnutej NUM Lock...
21.03.2010 | 20:11:34 | Reagovat
21. března 2010 | 19:30 | Anonym
Když v koci ve ti km/hod přeřadim z pětky na čtyřku,tak sice budu točit skoro ot/min,ale rychlost si udržim i do kopce (bavim se o fábii 1,2-12 V-VLASTNÍ ZKUŠENOST).Ať se ti to líbí,nebo ne,tak se prostě dá ta rychlost udržet.Ano,už ti sice nezrychlí,ale ještě se mi nestalo,že když chci,abych v kopci neudržel rychlost-samozřejmě se potom člověk nemůže divit spotřebě,jakou v tu chvíli auto má...
21.03.2010 | 20:09:51 | Reagovat
MPV,supersport a rafinerie v jednom - C1.
21.03.2010 | 19:48:17 | Reagovat
Cestovní rychlost 150, musím se pousmát.Zkus si tuto rychlost držet neustále kopec nekopec na dálnici Praha-Brno.Nevěřím že ji udržíš v kuse i na vrcholu stoupání. Když ne tak to není cestovní rychlost.Tato rychlost se dá udržet s benzínovým motorem o obsahu min. 1,8 l.
21.03.2010 | 19:30:03 | Reagovat
Třeba pro to,že litrové 3 válce z Kolína jsou moderní motory s malou spotřebou oproti tomu výkvětu techniky žroutu htp.
21.03.2010 | 18:31:35 | Reagovat
Já jenom nechápu,PROČ se pořád vyzdvihuje C1,ale na HTP se pořád nadává... !!!!
21.03.2010 | 17:40:22 | Reagovat
anonym 16:06
Já bych taky volil radši C1 než Lambo: zvuk a výkon stejný, ale C1 mnohem míň žere a je podstatně prostornější!
21.03.2010 | 17:26:17 | Reagovat
Bože, už je tu zas ten zaslepenec s Citrónkem.....
21.03.2010 | 17:10:37 | Reagovat
Anonym
Já bych určitě volil C1
21.03.2010 | 16:54:33 | Anonym 2. Reagovat
Hodlám si koupit sportovní auto. Jenom mám dilema, jestli C1 nebo Lambo.
21.03.2010 | 16:06:06 | Reagovat
Sedymarku
pěkně kecáš, nebo nemáš vůbec řidičskej cit. Z těch aut co uvádíš že jsi řídil mám taky pár za sebou, a rozhodně nemáš pravdu. Užádného jsem nedosáhl spotřebu přes 6,5 v plném zatížení, o akceleraci nemluvě, porovnat se to se žroutem HTP nedá. A tos ještě bevyzkoušel C1. Tam bys měl pocit v porovnání s hatapkou že řídíš dvoulitr. Tak nechápu, proč se toho htp tady tak zastáváš.
21.03.2010 | 15:00:31 | Reagovat
Absolútne súhlasím. Ak chce človek porovnávať, musí vyskúšať...
Osobne som však vyskúšať rôzne malé autá možností mal kopu.
Jazdil som napr na Mitsubishi Colt 55kW 1124ccm ; Peugeot 206 55kW 1360ccm, 44kW 1124ccm ; Opel Corsa 55kW 1199ccm; Renault Clio 43kW 1149ccm, Chevrolet Aveo 53kW 1150ccm ; Fiat Punto 44kW 1242ccm ďalších ,takže možnosť porovnávať naozaj mám...
Kultúra chodu trojvalca? Myslím si, že v poriadku, zažil som aj horšiu a to nemuseli byť ani trojvalce. Za otrasný, čo sa týka chodu, môžem označiť z koncernu VW iný trojvalec :-D (TDI)
Abnormálna žravosť pri zaťažení? Ja mám skúsenosť, že všetky moderné maloobjemové motory su veľmi závislé od štýlu jazdy a taktiež zaťaženia. Netrúfol by som si povedať, že u HTP je to abnormálne. Jazdil som s ním aj s priemerkou 5,4 na cca 350km úseku dialnica/okresky, polovičná záťaž ale aj za 8,9 na úseku BA-Semmering, teda síce okresky,ale zima a brutál stúpanie, plná záťaž-4 chlapi, strešný nosič s lyžami a sb.
Takže áno, rozdiel tam je veľký, no takisto veľké rozdiely boli na iných malých autách. Rovnaký úsek(BA-Stuhleck) na Corse avšak s polovičnou záťažou sme spravili s priemerkou 8,1 takže žravosťHTP by som ako abnormálnu asi neposudzoval...
A výkon z menšieho obsahu? Hm a podľa čoho to hodnotíš? Podľa papierového výkonu?
Napr spomínaný Chevrolet/Daewoo má približne z rovnakého objemu papierovo vyšší výkon, no subjektívne oveľa lepší záťah má podla mňa fabia s vysavačom(HTP).
Ja osobne vyčítam fabii s HTP staršne mdlé reakcie na stlačenie plynového pedálu, hlavne z voľno bežných otáčok, to je fakt na dlhšie zvykanie si :-D
21.03.2010 | 10:27:51 | SedyMrak Reagovat
SedyMrak
Pekný si ty srandista. Že obstojný konkurent. A v čom? To by ma zaujímalo. Kultúra chodu = otras. Abnormálna žravosť pri zaťažení. Komukoľvek inému stačí na také výkony aj menší obsah.Čo je vrcholná ostuda, tak aj Chevroletu (Daewoo). Treba vyskúšať aj tú konkurenciu, čo si vymenoval a potom hodnotiť tú zázračnú paródiu označenú snáď zo zúfalstva a snáď ako výsmech High Torque Performance.
21.03.2010 | 00:55:02 | Petrík Reagovat
RE: iluze
čo sa týka časti o " úspěchu prodejů Fabií " si dovolím s Pavlem súhlasiť, no motor HTP by som smiešnym nenazýval.
Je treba ho posudzovať v rámci triedy, ak jazdíš na 3,5 V6 , tak sa Ti samozrejme smiešny zdať bude, no keď ho porovnáš v triede s francúzkou , japonskou, či akoukoľvek konkurenciou, tak si myslím,že je obstojný konkurent.
Treba najprv vyskšať, potom hodnotiť...
20.03.2010 | 23:56:31 | SedyMrak Reagovat
Pavel
S tým HTP si to trafil. Najobľúbenejším argumentom pre zástancov toho motora je, že niekomu to do mesta pre dvoch ľudí stačí. Ha ha ha. Smejem sa, lebo som si práve prečítal štatistiku predaja Fobie na SK za minulý rok. Vyše 62 % percent predaných, bolo s HTP 44 kW. Dokonca vyše 54 % Fobií Combi, sa predalo s motorom HTP. Teraz už len zistiť, či sa majitelia týchto motorov zgrupujú z radov masochistov, alebo sadistov. Inak sa nedá vysvetliť, že ich behá po diaľnici jak nas...
Ale to určite budú všetky tie zvyšné percentá s lepšími motormi.
20.03.2010 | 23:01:37 | Petrík Reagovat
iluze
Je potřeba si uvědomit, že úspěch prodejů Fabií není vůbec založen na tom že by byla nejlepší ve své třídě. Z dob ještě socialistických až po Felicii byla pravda že škodovka měla nejdostupnější i nejlevnější náhradní díly, servisní zázemí atd. Tohle vše je v lidech zakořeněno a MB na tom staví prodejní úspěch. Jenže dnes už je úplně jedno jestli vlastníte Kia, Hyundai, Toyotu atd. V poměru cena/výkon jsou určitě lepší vozy, ND jsou podobné, servisní zázemí bohaté u všech značek. Design nechť posoudí každý z vás (u mně na blití), motorizace fabií o ničem. Jediné co dokáže při provozu významně šetřit kapsu majitele je spolehlivost vozu, a tady Fabia taky určitě neperlí. Rozhodně nejsem anti-škodovák, ale modelová řada Fabia, to je u mne předražená škaredá plechovka se směšným motorem (HTP),
20.03.2010 | 22:32:37 | Pavel Reagovat
Celé je to o cene ...
HTP je najlacnejšia Škoda a tak má úspech ...
Ale poznám ľudí čo ju kúpili i keď je tento motor totálne nevhodný na ich bežné používanie - napr. každodenné dochádzanie do práce po diaľnici okolo 50 km ...
Ale bolo to lacné ....no nekúp to ...
Mnohí sa teraz už i škriabu za ušami ... ale už je neskoro ...
Isto môže byť tento motor pre niekoho postačujúci - ale pre "normálnu" pravádzku je to jednoducho slabé a žravé ...
19.03.2010 | 23:36:50 | Reagovat
Taky souhlasim,pěkně napsaný,žádný vymyšlený kraviny-OK
19.03.2010 | 15:25:57 | Reagovat
velmi dobre napisana recenzia.konecne nieco co sa da precitat. vdaka
19.03.2010 | 11:49:58 | Reagovat
Autorovi...
Pěkně napsané,jako majitel fábie kombi 1,2 12V rok výroby 2005 plně souhlasim.Neni to žádný "dravec",ale nic tak hroznýho to taky neni-je to takový průměr.Se spolehlivostí také souhlasím,mi máme najeto cca 180000km,a jediná naše investice-olej,svíčky,filtry,kontrola+doplnění klimatizace (byla v pořádku,ale pro jistotu),a letos nová baterka.Jinak ABSOLUTNĚ bez poruch,starty na jedničku,chod motoru taky,spotřeba oleje-ani kapička-prostě pohoda.Ať si každej řiká co chce,já jsem na 100% spokojenej
19.03.2010 | 10:23:21 | Jirka KOPR Reagovat
Jako kdysi...
Mě ta Fabia HTP připomene vždycky starý "socialistický" vtip o Trabantech.Jaký je rozdíl mezi vlastní manželkou a Trabantem ??? Žádný. Poslouží,ale nenadchne....
19.03.2010 | 10:01:42 | zima24 Reagovat