Recenze Škoda Fabia 1.2
“Spolehlivý vůz co jezdí za málo peněz a uveze hodně muziky.”

Autor recenze: Richard Maršál (40 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:1.2HTP 40kW (AWY) Stav km při koupi:110 000 km Stav km nyní:305 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5,1 l/100 km Vloženo: 25. 5. 2022

Hodnocení inzerátu: 23 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia 1.2

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Nízká spotřeba
Dostupné náhradní díly i po tolika letech
Pocit z jízdy (netrhá asfalt, ale jezdí krásně)
Ticho (jen slyším trošku cvrčet rozvodový řetěz)

Slabé stránky

Interiér co vrže, vrže a vrže !
Občas zlobí zadní pravý zámek, prý klasika
Při studeném startu se někdy třese

Závady a opravy na autě

Auto jsem kupoval ve stavu tachometru okolo 110000 s tím, že byli už původním majitelem měněny rozvody (z řemene na řetěz) okolo 100000, protože prý došlo nejspíše k drobnému přeskočení, a rozhodilo se mírně časování (?), ještě měnil přední tlumiče, dělal před prodejem údajně přetěsnění hlavy a výměnu svíček a trochu seřizoval řízení co se geometrie týče. Když jsem koupil auto, tak jsem jej hned dal známému do servisu, a ten mi vyměnil svíčky, obě lambda sondy, cívky, termostat (uplně kompletní včetně čidla teploty vody) a ještě mi vyměnil klínový řemen a vodítko řemene včetně napínáku, které bylo mírně vychýlené (dal tam nové ocelové z VW Lupo) a ještě mi vyměnil na předním stěrači motůrek, který už dosluhoval, na předních brzdách mi dal nové destičky a nějakou pružinu, co prý byla nějaká divná (to nevím co tím myslel, ale budiž), a dal mi tam i novou (vrakovišťovou) Saharu, která se prý vůbec netočila + samozřejmě vyměnil olej i zestárlou brzdovku a servo kapalinu. Dle jeho slov, nikdo s tím autem nedělal nic jiného než ty rozvody a těsnění hlavy (a kdo ví jak kvalitně, ale jede do dnes a nikde nic neteče ani neprosakuje do chladícího okruhu ani do oleje. Jelikož servisní intervaly byly u těchto vozů od výrobce nesmyslně dlouhé, tak jsem si sám udělal termíny sám viz. Olej po cca. 15000 Km, kompletně nová chladící kapalina po 40000, s tím i brzdovka, servo kapalina a svíčky to vše ve 40000 jen tak preventivně, a je faktem, že ten tříválec ty svíčky oddělává hodně dobře. Asi ve 210000 mi odešlo čidlo chladící kapaliny (auto při startu v zimě chcípalo ve volnoběhu a starty byly hrozně třesavé - problém tím byl vyřešen), potom mi odešla zase Sahara, ale objevil se problém v tom, že na drátech k sahaře, byl jeden drátek oholený od bužírky, a ten zkrátil tu saharu asi i minulému majiteli (jen se divím, že to nevzalo pojistku ventilátoru, ta byla ok i když jsem jí raději měnil spolu s dalšími pojistkami. Asi ve 255000 mi začali praskat žárovky v levém světlometu, a tak mi známý udělal kompletní nové rozvedení napájení předních světel, ais tam byly vadné kabeláže. Potom mi odešla odvětrávací hadička zpětného odvodu vzduchu, protože ten dekl na motoru byl už od výroby u těch prvních verzí 2003 hodně nešťastně řešený, a zadní část krytu se vzduchovým filtrem klepal (jako klepe kdejaký starý tříválec) do hadičky, až jí prostě otřískal. Vyřešil jsem to po výměně kompletním obalením hadičky 12mm mirelonovou trubkou a bylo po problému (udělal jsem tak i u dalších hadiček, které odvádějí vzduch. Takže nemohu říci, že toto auto má špatný motor, a jsem s ním spokojený. Všechny zásahy co byly, nebyla vada motoru, ale pouze komponentů různých okruhů, nebo únava plastových materiálů atp. Ale kdyby se neudělaly řetězové rozvody tak by to asi byl zásadní problém. Rozvody jsou při slušném zacházení dle mého doživotní. Auto má nyní v květnu 2022 najeto 305700 km, a stále cítím, že má ještě velkou životaschopnost :-) Koupě rozhodně nelituji, byť po 50000 za vůz, jsem musel ještě 25000 vypláznout za prvotní servisní opravy ještě, než jsem s ním začal jezdit :-)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Rozhodně nejsem vozem zklamán. Velice nízká spotřeba (od jara do podzimu mezi 4,7 - 4,9 l/100km a v zimě okolo 5,4 l/100km), provozní náklady velice nízké, náhradní díly se seženou stále nové, ale mnohdy to jistí nějaký kvalitní vrakáč, který málo kdy zklame. Co bych asi vytknul je to, že interiér je hodně nevkusný. Tvrdé plasty, i po ošetření hned šednou, neustále něco v kabině škrká, vrže a křupe ale jinak co bych za ty prachy chtěl. do města je to unikátní spolehlivé a spořivé auto, a jelikož denně najezdím do práce a z práce okolo 100 km tak je to pro mne hodně důležitá součást mého života, a taková součást, je potřeba spolehlivá, aby mne nenechala ve štychu, což za těch bezmála skoro 200000 km, zatím neudělal. Zvládl vždy v pohodě Itálii (Limone sol Garda = 1650 km tam a zpět), Španělsko (Platja de Aro celkem asi 3500 km i s popojížděním) a Chorvatsko (Baška = celkem okolo 2500 km i s pošusty). Takže mám v toto auto důvěru, ale je jasné, že náhradní svíčky, náhradní zapalovací cívku, dostatek chladící kapaliny, destilovanky, náhradní klínový řemen a plno dalších pišišáren vozím v autě stále nikdy nevíš co se stane, a kde :-) Jediné co je hrozné, je ten komfort ve voze, který prostě není žádný. Musel jsem si koupit drahé sedačky pro řidiče i spolujezdce aby se dalo jet stovky kilometrů bez přestávky, ale zadní sedačky, tam nikdy za celých 5 let kromě psa neseděl. to bych nikomu neudělal takový trest :-)


Doplnění recenze ze dne 21.07.2022

Stav km nyní: 314 000 km

Teď v létě mám spotřebu okolo 4,7 litrů takže spokojenost maximální. Je to vše o těch startech a tom, jak teplý motor je. Když v létě praží slunce, motor se už se 30°C startuje a za 3 - 4 minuty má 90°C. V zimě nemá provozní teplotu ani za 15 minut.


Doplnění recenze ze dne 31.08.2024

Stav km nyní: 384 740 km

Edit: 28.7.2024
Tak Fabia mne opustila.
Najeto měla 384740 Km.
Sazemi se zanesly všechny 3 výfukové ventily, a jeden vypověděl službu, když se při rychlém puštění plynu vrátily z katalyzátoru celkem velká množství vysypaných částí (vím, že byl katalyzátor KO, ale...), a doslova se v pístu vydřely drážky. Z původních tlaků v únoru 2023 kdy to bylo předtím naposledy měřeno (13,2-12,9-12,7 bar.) to bylo na konci července při kontrole závady jen 10-10,2-5 bar. Auto jsem prodal servisákovi, že si zajistí výměnu motoru a dá to dceři, tak snad bude ještě sloužit nějaký ten rok s jiným motorem, protože karoserie a podvozek byl na věk 21 let celkem TOP.
No a moje láska k HTP zůstala, takže jsem za 80000 Kč koupil 1.2HTP se 124500 Km v 51kW verzi z r.v. 2012, tak snad mi zase udělá radost, a tentokrát těch 500000 Km snad najedu. Mám teď roční nájezd 50000 Km takže to vidím na 7 - 8 roků pokud vydrží ty 4 STK a hlavně emise.
Toto mi vydrželo 6 roků a najel jsem s ním přes 270000 Km.

RM

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 23


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Ty tedy jezdíš furt, Richarde. Jsem docela zvědav na zkušenosti s HTP 51 kW. Je to pocitově dost jiný motor. Co jsem já zažil, chrčivý, méně pružný a s vyšší spotřebou, má vyšší výkon ve špičce.

07.09.2024 | 16:40:35 | Ital  | 89.24.36.* Reagovat

RE:

A ve Fabii 2 i tzv. přeposilované řízení, což mě vyhovuje a lehké řízení se mi tam moc líbilo.

07.09.2024 | 23:09:42 | Ital  | 89.24.36.* Reagovat

Ideální auto tohohle století

Ano, plivání na HTP je už zdejším letitým koloritem, ale slušný, poctivý, bezpečný a klidný řidič pro rozumnou jízdu maximálně 70 mezi městy, více opravdu nepotřebuje. Ne nadarmo se vražedná devadesátka v civilizovaných státech plošně ruší.

18.04.2023 | 14:06:14 | Ehdelberger von Lokvenc  | 85.135.230.* Reagovat

RE: Ideální auto tohohle století

Ale ty se mýlíš, miláčku! V civilizovaných zemích (nebo alespoň v EU) bude doprava již brzy pouze pěší (připomínám, že i bicykl má pneumatiky a třecí brzdy). Nic jiného neprojde emisní normou. Pěšák emisní normou projde, pakliže nebude příliš prdět. Ještě budeme vzpomínat na HTP a že to je nějaký zmetek.

19.04.2023 | 10:13:40 | Ital  | 37.48.36.* Reagovat

RE: Ideální auto tohohle století

Vy si z toho děláte (_!_), ale upřímně je to hrůz, teď ty komici s 30-kou po Práglu a tím to nekončí, za pár let to bude stejně jedno, páč auto bude stát 2 mega a bude to pro hi-society....

20.04.2023 | 09:27:38 | Vašek  | 88.103.233.* Reagovat

RE: Ideální auto tohohle století

A nebo taky ne. Třeba low-society časem pochopí, co je potřeba dělat.

20.04.2023 | 10:03:41 | Ital  | 89.24.43.* Reagovat

RE: Ideální auto tohohle století

Vykoupit v Planeu monočlánky???

21.04.2023 | 11:49:02 | Vašek  | 88.103.233.* Reagovat

RE: Ideální auto tohohle století

Jak už bylo řečeno, vymést hloupé politiky, kteří dělají hloupá rozhodnutí. Ono to nakonec půjde, po dobrém nebo po zlém. Už tohle léto začne zajímavá doba s fotovoltaickými elektrárnami. Ještě o tom hodně uslyšíme.

21.04.2023 | 16:50:02 | Ital  | 78.80.24.* Reagovat

Tedy nevim kdes vzal spotrebu okolo 5 L

Tedy nevim kdes vzal spotrebu okolo 5 L, ale mam uplně tu samou HTPku 1.2 6Ventil a zere to okolo 7,5 litru ale spise okolo 8 a na dalnici 11. Budto jezdis jak 80 letej vesnican, nebo kecas!

26.05.2022 | 15:54:21 | Tomas Tobauer  | 85.160.5.* Reagovat

RE: Tedy nevim kdes vzal spotrebu okolo 5 L

Tak nedupu na plyn pokud nemusím, nejezdím na dálnice, tudíž přes 90km/h nejezdím a auto je garážované takže celý rok v teple. To je asi tak vše :-)
P.S.: Na dálnici by mi to také vzalo i 8 litrů to ne že ne :-)))

26.05.2022 | 16:24:16 | Richard Maršál  | 85.160.5.* Reagovat

RE: Tedy nevim kdes vzal spotrebu okolo 5 L

Spotřeba záleží také jak se počítá, jestli se bere jen dle PP, nebo přesněji s korekcí ODO. Dvouventilové HTP mimo dálnici neberou moc, je to možné. Já jsem teď při těch cenách benzinu zkoušel za kolik pojedu s lehkou nohou, ale normální rychlostí. Ve třech lidech s Nissanem Note 1.2 z jižních Čech do Prahy a zpět + Praha ze Střešovic na Zličín a zpět. Předtím jsem nabíjel baterii, takže se vynuloval PP a něco jsem pak najel výletem úsporně, takže výchozí spotřeba na PP byla 4,5L. Dílčí spotřeby to neměří, jen celkovou. Do Prahy jsem jel rychlostí dle tacho do 100 km/h a na dálnici 110-120 km/h. Po Praze si jaksi nepomůžete, křižovatky, světla, stop-start jsem vypnul, ale také se dá jet úsporně. Po příjezdu domů byla hodnota na PP 4,4L. Když zkoriguji odometr, je to 4,5L. A necoural jsem se, pouze jel s citem. Jde to.

26.05.2022 | 19:44:38 | Ital  | 46.135.3.* Reagovat

RE: Tedy nevim kdes vzal spotrebu okolo 5 L

Palubní počítač bohužel toto staré auto ještě nemá, takže se musím spoléhat na ujeté kilometry na plnou nádrž. Na plnou nádrž 45L (v případě se opravdu jedu na doraz ač to vozu radost nedělá) tak najedu v létě 910-930 km v zimě okolo 840-850 km. Tím se průměr dostává na cca. 5 - 5,2l litrů pokud dobře počítám. :-)
Ale jak píšete, kdybych jel po dálnici, tak spotřeba razantně stoupne na dvojnásobek a vezme si klidně 10L :-)

31.05.2022 | 17:09:33 | Richard Maršál  | 80.188.22.* Reagovat

RE: Tedy nevim kdes vzal spotrebu okolo 5 L

Dalším výletováním spotřeba klesla na 4,3 L a po jízdě do Chorvatska, kde bylo více dálnice, dokonce i ta slovinská, u Ljubljany ucpaná, za naschválistický týdenní a sprostý poplatek, který jsem zaplatil poprvé a naposledy, mám na PP cekkovou spotřebu 4,5 L. Chlapi, na co máte ty diesely, naučte se jezdit :0) No, já vim, je to jen nevelký hatchback a levná nafta je k nezaplacení...Občas byl tempomat na 133 km/h, což nevím, zda je úsporné (ten tempomat), ale zdá se, že celkem jo.

17.08.2022 | 23:46:24 | Ital  | 37.188.229.* Reagovat

RE: Tedy nevim kdes vzal spotrebu okolo 5 L

Tenhle motor v krátké Fabii opravdu nežere, pokud ti jezdí za tolik jak píšeš, tak tam nemáš něco v pořádku, např. lambda sondu....

08.09.2022 | 10:58:30 | Witec  | 94.199.195.* Reagovat

Recenze dobrá. Doufám, že také vozíš potřebné nářadí na výměnu těch všech dílů co s sebou vozíš a samozřejmě potřebné dovednosti k jejich výměně. Jináč tedy já mám ke svým autům důvěru a proto s sebou nevozím a ani nemám náhradní cívku, svíčku (výměna po 100000 km) a řemen(y) pohonu příslušenství. Dále nevozím chladivo ani destilku, kterou bych lil jen do baterie a to už často ani nejde. Kapaliny a řemeny kontroluješ při periodických prohlídkách, pak by na cestě neměl být problém. Kvalitní cívka na kvalitním motoru vydrží celý život a kvalitní svíčka určitě vydrží předepsaný interval výměny. Co se týká rozvodů, HTP má řetěz a řemen tam nebyl, natož aby se to dalo změnit. Pokud řetěz má najeto 200000 km, tak už je pomalu čas ho zase vyměnit. Někdo by řekl, že už je dávno pozdě. Pokud HTP zkraje výroby slouží i s těmi znalostmi, které máš, gratuluji. Je to dobře.

25.05.2022 | 21:59:39 | Ital  | 46.135.1.* Reagovat

RE:

Hezké odpoledne přeji,
ano, opravdu jsem člověk, co vozí v autě každou hloupost, která se však může někdy hodit, a opravdu na většinu z toho mám potřebné nářadí pro výměnu nebo opravu, ale spíše je to tak, že kdyby něco horšího, a budu mít náhradní díl, tak mi to v každém (rozumném) servisu za nějakou drobnou úplatu vymění v lepších podmínkách, a jinak si myslím, že by asi i bylo špatné, kdybych si neuměl na 19 let starém autě (kde je skoro vše jak LEGO) vyměnit základní součáatky, které vyměnit jdou v domácích podmínkách. Nejsem žádný znalec a specialista, to ani trochu, ale tak dílenská příručka dokáže 50:50 pomoci, a pak je těch zbylých 50% o šikovnosti, nebo štěstí :-)
Co bych asi nechtěl, je výměna a natahování nového klín. řemenu, to je pakárna, co je lepší nechat na servisu. Jinak svíčky co jsem kupoval (Bosch S+) mají doporučený interval výměny po 60000 Km, což ve své podstatě dělám (těch 300 Kč, mne jednou za rok nevydusí), a náhradní cívky mám taktéž, tedy jen jednu, neboť to by muselo být něco, aby odešly všechny tři.
Povídáte o periodických prohlídkách, jediná prohlídka je v servisu před TK po 2 letech, jinak vše si na takovémto starém levném voze dělám sám, neboť tento vůz má cenu, jako celá taková prohlídka v servisu. Ale kdybych měl nové auto, dávám jej rozhodně do autorizáku, o tom žádná. Tyto staré Fabie jsou žroutem oleje, takže po nějakých 15000 km tam tak 600ml odejde volnějšími kroužky na pístech, a proto mám sebou vždy olej. Kontrolu prov. kapalin snad každý kontroluje u takto starého auta takřka pořád (já osobně tak 2x za měsíc otevřu kapotu, a vše zkontroluji (pro jistotu).
S řemenem jsem se samozřejmě spletl, měnil se řetěz těsně před koupí vozu které mělo najeto přes 100000 km, a v servisu mi auto tzv. poslechli doslova jak u doktora stetoskopem, a řetěz je podle zvuku stále v pořádku, ovšem dokud se nerozeberou prsa, neví se nic to je jasné, avšak v servisu povídali, že pokud tam je sada která tam udajně je, tak je to nadosmrti (což není uplně pravda, ale ...). Nicméně auto má dnes cenu tak 20000 Kč (spíše méně), a ač mu věřím, že ještě rok odjezdí (pokud mi projde v 8-2022 TK), tak jsem připraven při nějaké větší opravě jej dát na váhu, a koupit něco nového.

26.05.2022 | 16:22:16 | Richard Maršál  | 85.160.5.* Reagovat

RE:

Pěkný podvečer,
oni v servisech nemají zrovna rádi, když tam někdo tahá svoje díly, ale budiž, jakože je ten díl hned. Lépe je takovým věcem předcházet než vozit půl kufru dílů. Já také údržbu aut dělám doma, a to hned po uplynutí záruky. Periodické prohlídky tedy dělám sám. Základní úkon je výměna oleje a filtru + další předepsané výměny a úkony a v neposledni řadě take pohledove kontroly kurva 🙂. A tu se právě kontrolují i ty řemeny. Když nejsou popraskané, tak asi vydrží. No a klínový řemen se vyznačuje tím, že má klínovitý lichoběžníkový průřez a na moderních autech už nebývá. Tam bude asi plochý drážkový. A dlouhý jak kšandy, na to jsou u HTP specialisté. Co se týká toho rozvodového řetězu, co jsem já pochytil, určitě není doživotní a zrovna u HTP. Kolega měl zkušenost, že přes 300000 km vydržel a praskl. Takže těch 200000 km je rozumná mez, aby se to jako nevyhodilo moc brzy. Ale dál už bych to nepokoušel. Pokud to je auto na dojetí 19 let, je to asi jedno, pravda.

26.05.2022 | 19:15:07 | Ital  | 46.135.3.* Reagovat

RE:

Ke spotřebě oleje - HTP nejsou žrouti, což se potvrzuje i zde. 0,04L/1000 km při nájezdu přes 300000 km je přece krásná spotřeba oleje. Olej berou jen když jsou zničené vlivem konstrukčních vad, kterých mají hned několik. Proto jsem také psal, když to slouží, je dobře.

26.05.2022 | 19:25:59 | Ital  | 46.135.3.* Reagovat

RE:

Pravdou je, že v zimě mi žere olej o něco více, ale více jak 0,7 L na 15000 km to rozhodně není. Spíše to více kontroluji měrkou a jak je na minimu, raději 250ml doliji. Ale tak kdyby to bylo auto co je 4 roky staré, bral bych to jako špatnou věc, ale po 19 letech je 0,6 max. 0,7 litru dolévání mezi výměnou dle mého OK, i když 0 by byla lepší :-)

31.05.2022 | 17:14:17 | Richard Maršál  | 80.188.22.* Reagovat

RE:

Raději bych olej dával na horní rysku už při výměně a nedoléval. Vzhledem ke známým problémům s olejem u tohoto motoru, čím více oleje, tím lépe. Ledaže by mu nějak prospívalo obnovování minimálního objemu opět troškami čerstvého oleje, což nelze úplně vyloučit. Stěžejní tady je minimální namáhání motoru, i spotřeba o tom svědčí. Tak schválně, jak dlouho ještě vydrží ten řetěz, potažmo motor, protože jestli rupne, nikdo to už spravovat nebude.

31.05.2022 | 17:43:48 | Ital  | 46.135.24.* Reagovat

RE:

Hezký večer. No, jak jsem někde výše psal. Když se cokoliv pokaká, tak kupuji nové. A vzhledem k tomu, že jsem spokojený s tímto vozem, asi bych volil opět HTP 40kW, jen asi ročník 2005 nebo začátek 2006, kdy se vyráběli poslední FL kusy Fabií s tímto motorem, kde se vyřešilo prý i mnoho problémů, které na začátku 2002-2003 bývali.

27.06.2022 | 21:20:20 | Richard Maršál  | 85.160.33.* Reagovat

RE:

Z nynější nabídky trhu ojetin (koukal jsem jen na sauto) se to nemusí jevit jako špatná možnost. Totiž lepších aut tam v dané kategorii, stáří, ceně, nájezdu, moc nebude. Je to loterie, zda se původně dobrá zkušenost nezmění ve špatnou. S Fábií 40 kw (2007) jsem se svezl a hrozné se mi to nezdálo. Motor je pružný, výkon omezený, ale na okresky stačí, spotřeba tamtéž mírná. Mě takový motor nevadí (dnes už bych ho nechtěl), ale ty známé konstrukční vady by mě odradily. Měl jsem možnost sledovat dvě Fabie rok 2007, 1. a 2. gen., 40 a 51 kw. Ani jeden motor nebyl problematický, max. bylo 180000 km. Příjemnější byl ten 40 kw. Ve 2. gen. 51 kw jede lépe, ale také více papá a chrčí nepěkně. Kdo to má poslouchat. Byly i 44 kw motory, dvouventil, pak čtyřventil a nikdy jsem se k porovnání těchto verzí nedostal. Prodejce řekl, že 44 kw je podobné jako 51 kw, ale slabší. Mě to bylo divné, páč v 1.gen. je mezi 40 a 47 kw dost rozdíl i v projevu motoru. Pak jsem se svezl se 44 kw a bylo to jako 51 kw, ale slabší... Jenže to možná už byl ten čtyřventil, nevím.

27.06.2022 | 23:03:16 | Ital  | 46.135.18.* Reagovat

RE:

Také přemýšlím nad tím, jaké auto koupit, pokud mi neproleze TK která ho čeká teď v srpnu, jestli zase jít do Fabia 1.2 HTP 40kW 6V, nebo do 1.2 HTP 47 kw. Mne tato 40kW Fabie neskutečně vyhovuje. Bezproblémové auto s krásnou spotřebou a nikdy mne nic na něm nezlobilo, nebo ne tak, že by to nejelo. Otázkou je, jak razantní rozdíl je mezi 6V 40kW verzí a 12V 47kW verzí. Zdali nebude moc vyšší spotřeba, zdali není u tříválce ty 4 ventily na válec nesmysl co může spíše být na škodu než na užitek apod. Ale tak věřím, že TK dá a ještě 2 roky bude sloužit. Mám nájezd okolo 45 - 50000 ročně takže to už bude na 400000 km najetých, takže to bude už opravdu kopnout do šrotu, ale tak nechám se překvapit. Když vidím jak vypadají auta co potkávám na silnicích, jak mim padá rezavý plech při jízdě, kouří to jak továrna, vydává to všelijaké zvuky a pazvuky, tak si říkám, že bych TK dát mohl :-)

01.07.2022 | 17:05:43 | Richard Maršál  | 85.160.32.* Reagovat

RE:

Doporučuji opustit HTP a posunout se dále. 4 ventily ve válci určitě nejsou zbytečné, ale podle HTP se to nedá posuzovat. Nakonec to u čtyřventilů skončilo, tak ten dvouventil asi nějaký neřešitelný problém měl. Jinak 40 kW motor z nich byl nejkultivovanější. Když si představím ten jejich zmršený řetěz přes 2 vačkové hřídele, jsem pro jednovačku, tedy dvouventil. Ale zase jen u HTP. To je specifická kategorie blbě udělaného motoru. U škodovky tyhle slabší verze bývají silnější, např. felda 40 kW měla 44 kW, tak to výkonové zas tak hrozné není a rozdíl mezi silnější variantou není jako papírový. Než 44 kW verze (nevím ovšem, zda se jednalo o 2V nebo 4V), je lepší 40 kW. Jenže to jsou všechno staré mrchy, nemá to už cenu pořizovat.

02.07.2022 | 23:21:17 | Ital  | 46.135.8.* Reagovat

RE:

K verzi 47 kW. Jel jsem s tím, drnčák s lepší špičkou. Takové auto pro montéry (způsob použití). Pokud 40 kW výkonem stačí, jiná verze kultivovanější nebude. Verzi z Rapida neznám, ale o tom není řeč. Jedině ta 44 kW verze dvouventil, kterou jsem (asi) nezkusil, by stála za vyzkoušení. Ono leccos bylo dořešeno až na 2. gen. Fabie, nejen motor. Jináč není racionální důvod si koupit auto s HTP. Snad po r. 2011 už byly dokonstruovány, při té bídě, to už jsou také staré vrány a nabízejí se za nesmysl ceny. Ale kdo chce kam...

19.07.2022 | 09:45:53 | Ital  | 46.135.69.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Fabia
  • Škoda Fabia
  • Škoda Fabia