Rok výroby:2009Typ motoru:1,4 16VStav km při koupi:78 000 kmStav km nyní:86 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:11. 11. 2016
Tento výrobek se koupil minulou zimu do rodiny jako náhrada za přestárlou Ibizu 1,8 z roku 1994, se kterou jsme byli maximálně spokojeni. U koupě jsem bohužel nebyl. Auto bylo na pohled v perfektním stavu a s jasnou historií. Hned po koupi jsem si všiml špatně brzdící ruční brzdy, která v kopci sotva udržela prázdné auto, a orezlosti dílů podvozku. V servisu proběhla výměna oleje a rozvodů, s ruční brzdou si neporadili, jen to "nějak vyčistili" a teď je to trochu lepší, ale na technické bude nejspíš problém. Ruční brzda umí po jízdě v dešti a následujícím několikadenním stání zareznout tak brutálně, že lze zadní kola táhnout ve smyku. Dále se na nerovnostech ozývají pazvuky někde z prostoru pod palubní deskou, připomíná to vymlácený čep, ale v servisu opět nic nenašli. V prochladlém autě vrže celý interiér, navíc je při některých otáčkách velmi hlučný ventilátor topení. Materiál palubní desky nápadně připomíná legendární IPUR ve Škodě 120. Před zimou jsem ošetřil podvozek, koroze podvozku byla poměrně rozsáhlá, zejména na zadní nápravě. Díky vyústění výfuku pod autem pára kondenzuje v prostoru pod kufrem a zde už začínala reznout i karoserie. Dokonce i z nábojů přední nápravy se loupou pláty rzi. Uvidím, co to provede přes zimu, ale u takto starého auta bych tak rozsáhlé napadení nečekal. Z dalších drobných závad mě napadá třeba téměř nefunkční CD přehrávač.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Letní pneumatiky jsou Continental 195/55 R15. Na těchto pneumatikách je auto uvnitř dosti hlučné a je cítit každá nerovnost. Na špatném povrchu plave, nejhorší jsou vyjeté koleje, ve vyšších rychlostech je hodně citlivé na boční vítr. V zatáčkách na horším povrchu hodně odskakuje zadní náprava. Na užších zimních pneu je vše výrazně lepší. Motor i převodovka jsou OK, jen se musí hodně točit, aby to jelo. Pak má motor výrazný jadrný zvuk. Návod doporučuje řadit vyšší stupeň už pod 2000 ot, což je úplně absurdní. Spotřeba je příjemná, na delších trasách se dá dostat i k 5l/100km dle palubního počítače. Zpátečka občas nechce zaskočit na první pokus. Brzdy v pořádku až na ruční. Halogeny mizerně svítí, rozhraní mezi osvětlenou plochou a tmou je dost ostré, takže buď oslňujete protijedoucí, nebo nic nevidíte. Voda z čelního skla za jízdy odtéká do boku a pak přes boční okénka, takže za deště není v bočních zrcátkách vůbec nic vidět. Zrcátka jsou navíc dost malá. Roh palubní desky pod autorádiem je přesně v místě, kde má řidič koleno. Spínací skříňka je umístěna tak, že je možno klíč kolenem snadno urazit. Někteří řidiči při řazení neomylně praští do ovladače hlasitosti. Chování elektroniky je občas dost neintuitivní, elektrická okénka někdy po vypnutí zapalování jdou ovládat, někdy nejdou. Klimatizace si žije vlastním životem i v manuálním režimu. Autorádio na FM neumí ukázat frekvenci, nelze podle ní hledat stanice. Když je okolo 4°C, při každém mírném poklesu teploty pod tuto hodnotu auto zapípá. Měření spotřeby a dojezdu dost kecá směrem k optimismu a pokud je v nádrži málo paliva, opět na vás bude auto každou chvíli pípat.
Dle komentáře " Chování elektroniky je občas dost neintuitivní, elektrická okénka někdy po vypnutí zapalování jdou ovládat, někdy nejdou. Klimatizace si žije vlastním životem i v manuálním režimu. Autorádio na FM neumí ukázat frekvenci, nelze podle ní hledat stanice" se domnívám, že auto prošlo zátopovou oblastí. Uvedené závady musí umět odstranit každý značkový servis Škoda, vše je jen otázka peněz. Dle závad bych tipoval, že auto má najeto 250 až 300 tisíc, a značkový servis ještě nevidělo. A v neznačkovém servisu probíhala oprava se slovy, mám sebou 1000 korun a opravte mi to prosím, holt to chce před koupí prohnat auto značkovým servisem, stojí to cca 500 Kč a ušetří to desetitisíce, tam řeknou jasně NEKUPOVAT. Jinak já mám Fabii I, najeto 90 tisíc, koupena nová v roce 2006. Jediná oprava - loni výměna dvou zadních silentbloků předních ramen (konstrukční vada, ze 2 uchycení změna na 4), a letos výměna předního brzdového obložení a přesoustružení hran předních brzdových kotoučů. Auto zcela bez závad a zatím nerezne.
Kvalitní servis je sice pěkná věc, ale při koupi ojetiny je třeba především užívat selský rozum. Nejdříve se kontroluje totožnost prodejce,(měl by být zároveň i majitel) a kupce, včetně bydliště!! Již jen požadavek na tento úkon "náhle" odradí 99.9% nepoctivých prodejců od prodeje. Následně by měla proběhnout kontrola dokladů od vozidla. Pokud kupující hledá vůz s doložitelnou historií (asi většina), akceptuje pouze originální TP. Pokud není (jedno z jakého důvodu), nemá cenu dále ztrácet čas prohlídkou vozidla (i kdyby vypadalo sebelépe) a odchází, protože historie takového vozidle je absolutně nedohledatelná.
Auto pochází od autorizovaného dealera Škoda a nejspíš je původně z nějakého operativního leasingu, protože tou dobou byly těchto fabií na prodej všude mraky, vždy s pražskými značkami. Jen u toho dealera jich bylo na prodej pět úplně stejných. Jestli má najeto víc, to nedokážu posoudit, ale je k němu i serviska a vzhledově je jako nové. Předpokládám taky, že dealeři Škody nemají potřebu prodávaná auta stáčet.
Vytopené to auto v žádném případě nebylo, elektronika je spolehlivá, ale uživatelsky nepřívětivá.
Jediné, co mě napadá po přečtení této recenze je to, že Fabie má najeto zcela jinou porci km, než uvádí tachometr. Fabii z roku 2009 mám také, nyní má cca 81tis. Jediný rozdíl je v motorizaci, mám HTP. V provozu denně, zcela v originálním stavu a doposud bez jediné závady. Po korozi nikde ani stopy.
Auto ti plave a vrže,protože máš asi nejspíš vymletý zadní silentbloky předních ramen.Z prvovýroby nic nevydržely a teď už se dávaj modifikovaný.Ručku nechávat tejden zataženou v mokru,to by mě snad ani nenapadlo a změnil bych servis nepřijít na tak banální a závady se jen tak nevidí.
naprosto souhlasim ja menil silenbloky hned uz 70tis za ty novejsi a ted mam 165tis mam ale taky http 51kw a krom spojky sem nic nemenil ale ty okna to me delava taky po vypnuti motoru a vyndani klicku me nekdy dou ještě zavrit a nekdy ne.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Fabia
Dle komentáře "
Chování elektroniky je občas dost neintuitivní, elektrická okénka někdy po vypnutí zapalování jdou ovládat, někdy nejdou. Klimatizace si žije vlastním životem i v manuálním režimu. Autorádio na FM neumí ukázat frekvenci, nelze podle ní hledat stanice" se domnívám, že auto prošlo zátopovou oblastí.
Uvedené závady musí umět odstranit každý značkový servis Škoda, vše je jen otázka peněz. Dle závad bych tipoval, že auto má najeto 250 až 300 tisíc, a značkový servis ještě nevidělo. A v neznačkovém servisu probíhala oprava se slovy, mám sebou 1000 korun a opravte mi to prosím, holt to chce před koupí prohnat auto značkovým servisem, stojí to cca 500 Kč a ušetří to desetitisíce, tam řeknou jasně NEKUPOVAT.
Jinak já mám Fabii I, najeto 90 tisíc, koupena nová v roce 2006.
Jediná oprava - loni výměna dvou zadních silentbloků předních ramen (konstrukční vada, ze 2 uchycení změna na 4), a letos výměna předního brzdového obložení a přesoustružení hran předních brzdových kotoučů. Auto zcela bez závad a zatím nerezne.
16.11.2016 | 22:26:02 | Pepa | 37.48.35.* Reagovat
RE: Fabia
S tím značkovým servisem bych to moc nepřeháněl :)
17.11.2016 | 16:30:05 | Nick406 | 94.112.12.* Reagovat
RE: Fabia
Kvalitní servis je sice pěkná věc, ale při koupi ojetiny je třeba především užívat selský rozum. Nejdříve se kontroluje totožnost prodejce,(měl by být zároveň i majitel) a kupce, včetně bydliště!! Již jen požadavek na tento úkon "náhle" odradí 99.9% nepoctivých prodejců od prodeje. Následně by měla proběhnout kontrola dokladů od vozidla. Pokud kupující hledá vůz s doložitelnou historií (asi většina), akceptuje pouze originální TP. Pokud není (jedno z jakého důvodu), nemá cenu dále ztrácet čas prohlídkou vozidla (i kdyby vypadalo sebelépe) a odchází, protože historie takového vozidle je absolutně nedohledatelná.
19.11.2016 | 22:26:42 | | 77.242.93.* Reagovat
RE: Fabia
Auto pochází od autorizovaného dealera Škoda a nejspíš je původně z nějakého operativního leasingu, protože tou dobou byly těchto fabií na prodej všude mraky, vždy s pražskými značkami. Jen u toho dealera jich bylo na prodej pět úplně stejných. Jestli má najeto víc, to nedokážu posoudit, ale je k němu i serviska a vzhledově je jako nové. Předpokládám taky, že dealeři Škody nemají potřebu prodávaná auta stáčet.
Vytopené to auto v žádném případě nebylo, elektronika je spolehlivá, ale uživatelsky nepřívětivá.
20.11.2016 | 18:31:42 | Dědek | 77.92.194.* Reagovat
RE: Fabia
Při koupi vozidla bych nikdy nespoléhal na nějaké "nejspíš". No a kdybych zaslechl slůvko leasing, zájem o takový vůz by se rázem rovnal nule.
21.11.2016 | 20:55:58 | | 77.242.93.* Reagovat
Jediné, co mě napadá po přečtení této recenze je to, že Fabie má najeto zcela jinou porci km, než uvádí tachometr. Fabii z roku 2009 mám také, nyní má cca 81tis. Jediný rozdíl je v motorizaci, mám HTP. V provozu denně, zcela v originálním stavu a doposud bez jediné závady. Po korozi nikde ani stopy.
15.11.2016 | 19:00:57 | | 77.242.93.* Reagovat
Auto ti plave a vrže,protože máš asi nejspíš vymletý zadní silentbloky předních ramen.Z prvovýroby nic nevydržely a teď už se dávaj modifikovaný.Ručku nechávat tejden zataženou v mokru,to by mě snad ani nenapadlo a změnil bych servis nepřijít na tak banální a závady se jen tak nevidí.
11.11.2016 | 13:48:48 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
naprosto souhlasim ja menil silenbloky hned uz 70tis za ty novejsi a ted mam 165tis mam ale taky http 51kw a krom spojky sem nic nemenil ale ty okna to me delava taky po vypnuti motoru a vyndani klicku me nekdy dou ještě zavrit a nekdy ne.
23.11.2016 | 08:35:59 | slevos | 180.94.85.* Reagovat