Rok výroby:2000Typ motoru:1,4 MPIStav km při koupi:80 000 kmStav km nyní:81 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:12. 11. 2010
Závada úniku oleje z převodky řízení a zatékání oleje do snímače otáčení volantové hřídele, projevovala se výpadky posilovače a mrkáním světel (napěťové poklesy). Řešení výměna převodky řízení 12000 Kč.
Dobíjení konkrétně alternátor, Repase 3150 Kč.
Zatékání vody do interiéru vozu, později zjištěno, že přední lepené sklo netěsní, přetěsnění s výměnou plastových dílů pod stěrači 2500 Kč.
Spojka začala prokluzovat hned po nákupu vozu z bazaru a výměna stála 8000 Kč.
Další zatím neřešené závady: slabé topení a neohřívá se motor, ruční brzda nedostatečně brzdí, elektrické okna v předu náhle přestaly fungovat, pojistky a kabely mezi karoserii a dveřmy v pořádku.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Spousty známích mají fabie, koupili si je jako nové a nic jiného než chválu na ty vozy od nich nebylo slyšet.
Moje původní auto Renault clio mě nikdy nezklamalo, opravy za pár korun a vzhledem k tomu že to byla 1,8 objem motoru a slušná výbava i hezké svezení. Nicméně bylo staré a nějaké peníze jsem měl našetřeny rozhodl se koupit po ročním vybírání zrovna ojetou fabii po zesnulém důchodcovi.
Prvních 500 Km auto bez závad, další Km se stali mojí noční můrou. Nebyl týden kdy se neobjevila další závada. Servis po celou dobu využívám autoryzovaný.
Řada oprav i sprací mě ochudili o 25 650 Kč. Po opravách se konečně s vozem dalo jezdit jako prvních 500 Km z bazaru. Ale doslova nasr...... jsem jelikož se jedná o závady, které prý jsou podle servisu úplně normální u všech Fabii první generace. Známí řikají, že je Fabie stála podobné peníze, a někteří i opakovaně měnili porouchané součástky. Nicméně stejně tvrzení o tom, že Fabie je prostě dokonalá jim z pusy nikdo nevytáhne, stydí se přiznat ,že Českoněmecké auto které si koupili je v podstatě průměrně nespolehlivé, a nadprůměrně drahé malé vozítko. Co se týče pohodlí a jizdních vlastností jsem spokojen i když v duši mě vázne příšerná představa asi víte jaká. Rozhodně bych nedopuročoval věřit povídačkám, pověrám atd. Doufám že nějaké Km s tímto vozem najezdím a potom se s radostí jeho zbavím. Konkrétně jsem otráveným zákazníkem značky ŠKODA.
Nevím jestli to bude někoho zajímat ale následující vývoj byl takový, že fabie po necelém roce se zbavuji, tedy už je prodaná. Čistě číselně najzdil jsem 5000 Km a to s průměrnou spotřebou 7 litrů přesně. Fabii jsem pořídil cca za 85 000 Kč a prodal za 100 000 Kč. Po opravě všech závad autíčko jezdilo a nemůžu nijak pomluvit jízdní vlastnosti a pohodlí vzhledem k tomu že se jedná o Fabii. Nicméně za ty samé peníze pořizuji Kiu Sorento 2005 stav úměrný k opotřebení. Oslovila mě velikost auta a naladění podvozku, bohatá výbava. Jsem připraven investovat do servisu takové částky, aby vůz byl v dobrém technickém stavu. Až získám nějkou zkušenost s tímto vozem napíšu další recenzi. Děkuji všem za přečtení a některé rady v komentářích.
Tak to máš velikou výhodu,že ti nemusí stát venku na ulicia a že se o něj nemusíš bát.S tou oktávkou-v mém případě se opět bavíme o ojetině (např.oktávka,r.v.prosinec 2007,1,9TDI-i když se pořád dieslů nějak bojim,77kW,s výbavou podobnou,co má teď naše fábie,akorát digi klima,4x okna v el,a ještě něco navíc),a cenou,kterou by mi kamarád udělal na 182.000,-kč.Víc než cca 185.000,-kč na auto mít nebudeme.Tak si říkám,co jiného,max 3-4 roky starého,s pěknou výbavou by člověk vybral.Ono po tom,co tady čtu všechny možné recenze (čtu si je,ale třeba se nezapojím,když o daném autě nic nevím),tak skoro u každého auta se najde plno negativních příspěvků...-ono také čemu má člověk věřit... :-(
Máš garáž,nebo ti stojí auto před bytovkou?Mi bohužel zatím bydlíme v bytovce,a auto nám stojí před barákem,tak i z toho důvodu je pro nás ojetinka lepší-o nové auto bych se bál 100x víc :-)) V naší rodině byly také jen škodovky,na učňáku jsme z 90% dělali škodovky,až teď rodiče koupili Chevroleta.Jinak jsme škodovkářská rodina :-)) Z mé strany zatím ze škodovkou 100% spokojenost,na vojnu jsem si koupil 120ku,taky mě nikdy nikde nenechala (vojnu jsem měl v Jihlavě,takže docela dálka),atd :-)) I když nevím,jestli další auto bude škodovka,jestli taky neporuším "tradici"... :-)) Původně jsme chtěli po fábce oktávku-už tu novější,ale nevím... :-))
Já bych zas nekoupil ojetinu. Na nové auto v nižší cenové relaci mám a do vyšší bych ani nešel, páč to je o strach a krmit pojišťovny se mi nechce. Takže vždy koupím co nejlevnější nové, které víceméně splní mé požadavky (někdy podle hesla: co nemám, to nepotřebuji) a nepojišťuji ho. Povinné ručení samozřejmě ano, zákony dodržuji (většinou). Vybrat spolehlivé auto není úplně jednoduché, ale upřímně řečeno, my jsme doma měli zatím vždy jen škodovky a teď 2 roky Peugeot 107, tak jsme nic jiného nevyzkoušeli, až teď. A P107, to je, co se týká spolehlivosti, zatím úplně jiná písnička.
Zdary chlape,a jsme zase u toho : Vyplatí se koupit nové,nebo třeba 3 roky ojeté a již zajeté auto,o několik desítek tisíc levnější... Upřímně-mi asi nikdy na nové auto mít nebudeme,proto asi vždy zůstaneme u těch menších ojetin.I když to musí být super pocit přijít si do autosalonu pro fungl nové auto :-)) Toto jsem docela "záviděl" rodičům,když si šli pro funglovku do autosalonu,auto bylo na showroomu vystaveno s cedulkou "připraveno pro ... " -to musí být nádhera :-)) Ale co takhle čtu,tak plno lidí má plno problémů se závadou u nového auta,a případnou reklamací... :-( Tak ani nevím,jestli kdybych měl na nové,jestli bych do něj šel....
Ještě přípodotek: Některé věci na Fábii jsou kvalitní, např. výfuk má již skoro 9 let (vnější plášť zadního dílu je prorezlý), ale zatím drží. Ovšem mám za to, že pro uživatele nového auta je podstatné, aby vůz fungoval tak alespoň 3 roky (řekněme alespoň 60000 km - to nechci tak moc, že?) jen s běžnou údržbou. Jestli se kus výfuku vymění za 9 nebo 5 let, to zas není tak podstatné. Každý uzná, že po 5-ti letech provozu se na autě něco vymění. Ale nejvíce znechucující jsou právě závady na novém nebo téměř novém autě, které navíc servisy v záruce nejsou ochotny identifikovat a vyřešit. Proto považuji za solidnější auto, o kterém se říká, že po 100000 km se začne rozpadat. Pokud jako nové funguje bez problémů, pak uznám, že po 100000 km se může stát kdykoliv cokoliv. Ale u škodovky je ten průšvih, že vyrábí nová vadná auta.
Zcela potvrzuji, Fábie z r. 2002 (motor 1,0) - prakticky totéž. Jen ložiska zatím drží. Ale lambda sondy, těsnění pod hlavou, několikrát čelní sklo, táhlo řízení - to jsou vše závady, které se objevily u nového nebo téměř nového auta (první asi 6000 km a do 12000 km byly pozorovatelné všechny). To bylo během 1. roku, tedy v záruce. Servis v záruce vyřešil pouze výměnu skla a víčka palivové nádrže (kroutila se vnější krytka). S ostatním jsme se už museli vypořádat po záruce víceméně sami a za své. Takže nejen Fábii, ale škodovku už ne. Přestože nové Fábie jsou snad už kvalitnější a přístup servisů k případným opravám v záruce bude asi vesměs podobný i u jiných značek. Dnes je na trhu takový výběr, že je možno si vybrat jiný průser :o) I když po zakoupení mini P107 musím konstatovat, že je zatím bezproblémové. Takže vybrat kvalitnější auto se asi dá i ve vyšší třídě.
Máme v rodině též Fabii z roku 2000.Problémy byly s elektrikou,ložisky kol,motorem.Servis má jen značkový.Je ale drahý,sám na autě nemohu téměř nic,hned svítí kontrolky.Máme i Š 120,30 let starou,ale v mnohém Fabii -bohužel-předčí(domácí opravy,ceny dílů,spolehlivost).Měl-li bych koupit znovu Fabii,asi bych řekl NE.
Pavel: Zcela souhlasím s tím, že kdo neumí zašroubovat svíčku, neměl by si běžnou údržbu dělat sám :-) KOPR: Vynulování servisního intervalu je popsáno v návodu k autu.
ale no tak... "Jak na to" bohatě stačí na většinu běžných oprav, GO motoru podle ní samozřejmě neuděláte, ale informací je tam dost a dost. Dílenská příručka je samozřejmě jiný kafe, pro běžnýho garážistu je tam ovšem min. 50% informací stejně nepoužitelných... Jinak Luboši, 80000 za rok je u tebe průměr??? Vždyť je to 220 kilometrů denně, 365 dní v roce! neříkám, že to nejde, můj příbuzný dá ještě víc. je ovšem řidičem dálkového autobusu :-) . V normálním provozu to tipuju tak na 4-4,5 hodiny denně za volantem nonstop každý den. Jelikož ty jistě namítneš, že jezdíš rychleji, tak to třeba zvládneš za polovic :-) , ale i tak. Já teda v průměru najedu do 30 000 ročně a považuju to za docela záhul.
Zdary,máš pravdu,v té knížce je opravdu všechno :-)) K té ruční brzdě-je to podobné,jako u 105ky,favorita,felicie,ale po pravdě-by mi dalo asi hodně hledání,kde drží celý středový plast,jak sundat řadící páku,atd... Ano,vymazání počítače takto jde-v manuálu jsem to neměl,až v té knížce,proto nechápu,proč za toto vymazání intervalu oleje a servisní prohlídky chtějí ve škoda servisu 490,-kč,a za vymazání chyby na palubní desce nechtějí nic... :-(
Tú knižku odporúčam všetkým.Je tam popísané ako natankovať benzín,ako si otvoriť kufor,ako vymeniť rezervu,ako si doliať vodu do ostrekovača,ako si povysávať auto a mnoho podobných nezmyslov.Vlastním servisný manuál a sú tam popísané opravy detailne vrátane dotiahnutia (krút.moment) pre niektoré skrutky s presnými hodnotami.karosárske práce,nápravy motor,elektrika vrátane chyb.hlášok.Tomuto hovorím manuál. Apropo:ručná brzda sa nastavuje podobným štýlom ako na starej 120-ke.-triviálna záležitosť.A hláška na displeji sa resetuje pomocou manuálu ktorý je hodený v kastlíku každého auta.Je to na str.56 tuším.
PS-Srandu si nedělám,v servisu Škoda v Plzni si počítají 490,-kč za zapojení auta na WAG,a vymazání palubního PC.Na druhou stranu,chybu,která se mi rozsvítila na přistrojovce,mi vymazali zdarma (což jsem dodnes nepochopil,jaký v tom byl rozdíl,jestli vymazají chybu,nebo palubní PC)...
Teď jsem si spočítal ten tvůj průměr KM,co uvádíš za rok,a vychází mi průměrné "vrkání" 180km/den,včetně sobot,nedělí,prostě za den.To opravdu tolik "nevrkám",to bych měl auto spíše na práci,než pro občasnou přepravu,dopravu do práce denně 40km,občas cesty Plzeň/Praha,atd.Kdybych měl najezdit ročně tolik KM,co píšeš,tak by jsme si asi benzín nevybrali,ale to je zase jiné téma. A říkej si co chceš,není to jen auto do města.Očividně se o tom nemá cenu s tebou bavit... :-) Pokud ti to vyhovuje,a jinak to nejde,jezdi si ročně až 80 000km,jezdi si do servisu,když asi nemusíš koukat na peníze,upřímně mě je to úplně jedno.Ale než napíšeš nějaký tvůj výmysl a blábol,zkus si někde něco najít a přečíst,ať nevypadáš jako hlupáček... :-)))
Milý Lubošku,pametáš si to velmi špatně,a než napíšeš nějaký blábol,bylo by fajn kouknout na recenzi,co zde mám.Fábii sem koupil,když měla najeto cca 159 000km (opravdu nevím,kde jsi vzal,že měla najeto 191 000km-absolutní tvůj vymyšlený blábol a nesmysl),takže jsem s ní najezdil cca 50 000km.A buď si "istý",že za onich 50 000km,jsem navštívil servis jen cca 2x,poprvé to bylo na výměnu oleje a kontrolu+doplnění klimatizace,a po druhé na smazání hlášení chyby.Toť vše,a věř,nebo ne,upřímně je mi to jedno.A s člověkem,který zde jen plácá,a píše nesmysly,se nemá cenu o něčem bavit-ostatně je zde více lidí (podle komentářů k tobě u ostatních recenzí,kde vypouštíš ty svoje "moudra"),kteří si o tobě myslí své... :-( Ale co,každý jsme nějaký...
To: Jirka Kopr: hej, Fabiu poznám z videnia a asi som sa raz-dva razy aj viezol,
ale inak dakujem, neprosím. Malé, hlučné, tvrdé, lenivé. Naozaj auto do mesta. P.S. pokiaľ sa pamätám, kúpil si svoju Fábiu s cca 191.000 km, zatiaľ si nabehal až 10.000 km, až by si musel vrkať cca 50-80.000 km/rok, čo je taký priemer, tak si buď istý, že by si musel ísť za tými, ktorí sa vyznajú... Inak, podľa návodu si dnes môžeš upiecť aj chlieb, postaviť dom, vykopať studňu, urobiť nábytok a kopec iných vecí.... A nič v zlom, 500 KČ pýtať za vynulovanie servisného oznamu.. robíš si srandu...
No i jednoduché opravy doma se dokážou dobře posrat. Můj otec je velkej opravář. Vždy si svojí škodulenku opravoval doma. Po revoluci si nechal přivést Escorta a úspěšne s touto praxí pokračoval. Před pár lety si koupil nového megana. Cca po 5 letech se rozhodl vyměnit svíčky. Řekl jsem mu, že ho objednám ke známému mechanikovy do dílny. Prý na co. Proč by platil si to udělá sám. No jedna svíčka tam šla špatně, tak trochu víc zabral.Šup přes závit. A už nešla ani ven. Čili nová hlava, těsnění, atd......
Za mlada jsem si na autech dělal úplně všechno, o údržbě ani nemluvě, ale i GO motoru, převodovky, brzd, per, opravy karoserie, výfuku, elektriky, atd... Jenže to auta vypadala jinak. Už s koupí P 205 před 10ti lety (a potom následujících) jsem s tím skončil a začal chodit do servisu. Mají tam diagnostiku, speciální přípravky, jsou vyškolení v postupech, auta jsou složitější, jezdím rychleji a život svůj a svých blízkých už nebudu riskovat domácím packáním. A hlavně - a to je asi ten nejpodstatnější důvod - už mě to NEBAVÍ :-)) Pokud to má někdo jako koníček, prosím. Ale kvůli úspoře peněz, to ani náhodou. Neodborná oprava se ve finále může prodražit, nehledě na to, že tě auto někde nechá stát. A hlavně, když je auto tak spolehlivé, že servis vlastně potřebuji jen na pravidelnou údržbu 1x ročně, těch pár devalvovaných tisícikorun vždycky mám. Zatím.
A když jseš u těch kontrolek-např.díky té knížce,jsem si dokázal vymazat hlášení palubního PC na výměnu oleje,kde jen za vymazání v servisu chtěli 500kč-připojení na WAG+ odstranění hlášení.Takže mi věř,že je knížka "jak na to" dobrá věc.A pokud TY nemusíš koukat,kde nějakou korunu ušetřit,tak jsi šťastný člověk.Já bohužel na peníze koukat musím.
A ty kdyby si pořádně četl,tak se dovíš,že jsem měl na mysly práce jako výměna oleje,NATAŽENÍ kabelů+zapojení repro,ruční brzdu,atd.Je jasné,že na složitější práce,např.výměnu rozvodového řetězu,zásahu do motoru,převodovky,atd,tak to bych doma v garáži nedělal.Proto nechápu tvůj následný komentář ohledně operace.... :-(
Ak by si lepšie čítal, čo ako "prudko" inteligentný by si mal zvládnuť, tak si oleje, filtre, ak mám chuť, mením sám. ALE ak je nejaký problém, tak ma ide poraziť, ked niekomu svietia kontrolky ako na vianočnom stromčeku a 1-2 mesiace sa vypytuje "expertov" ako Ty, čo je to za chybu...Pričom mu Tebe podobní experti z "knižiek" natárajú kopec somarín. Pričom by si maník ušetril kopec prachov, ak by išiel za profíkom hneď:(. Aj keď je síce pravda, že na tej Tvojej Fabii sa ani nemá čo pokaziť, keď tam nič nie je....
Zdary,jsem rád,že ty,a plno NORMÁLNÍCH lidí to vidí stejně jako já :-)) Ovšem pan mistr "ľuboš" to očividně nechápe,a domácí práci na autě srovnává s operací člověka...-Lubošek musí být prudce inteligentní člověk... :-))))
Určitě je lepší udělat si na autě svépomocí jednodušší opravy či úpravy, které umožní domácí podmínky a vlastní zručnost - získám totiž kromě finanční úspory jistotu poctivě odvedené práce. Pokud mám k tomu ještě podrobný návod, čas a chut', není co řešit.
Srovnávat auto s člověkem,to můžeš opravdu jedině ty.Možná tobě je jedno,kolik a za co kde utratíš,já bohužel takovou výhodu nemám,a proto musím koukat,jak ušetřit. Tvé komentáře ukazují,jak jsi prudce inteligentní-gratuluji... :-(
pobolieva brucho. Dnes so si kúpil DVD s presným popisom operácie. Uvidím,či to bude slepé črevo, alebo hrubé... Ale verím, že ušetrím kopec prachov. P.S. Oleje a filtre zvládne asi každý z nás. Ale NIKDY neľutujem šušne, keď mám nejaký problém. Šikovný mechanik je na NEzaplatenie... Jedno, či z ofic. servisu, al nie... Zajtra sa idem opraviť. Dám vedieť, ako sa to podarilo. Keď to prežijem..., ale návod mám..
Ahoj,to máš pravdu.To zapojení repro-respektive jak a kde co povolit,kde jsou přesně šroubky,úchyty,atd,tak musím říct,že ta knížka "jak na to" je opravdu špičková,a všechno detailně popsané,vyfocené,vysvětlené.Také neříkám,že se pustím do všeho,ale na takové běžné opravy (třeba i výměnu pylového filtru),který ve škoda servise počítají "jen" 490,-kč včetně filtru...-filtr jsem koupil za cca 110,-kč,což byla jediná investice,a samozřejmě chvíli studování knížky :-)) Jsem vyučený automechanik,ale už ho nedělám,a vyučil jsem se v době,kdy jsem jako závěrečné zkoušky měnil manžety a kostičky na škodě 105L,kde bylo vskutku "super" nasazování poloos do převodovky (byly ještě kameny,který se musely namazat vazelínou,aby lépe držely)... :-)) Takže se dá říct,že v dnešní době i na té fábii nic moc neumím.Naštěstí najeto cca 201 000km,a nic jsem nemusel řešit a opravovat :-)) Servisy se moc hezky k zákazníkům nechovají,na všem se snaží vydělat,dá se řict,že nic moc nedokážou opravit,ale spíš rovnou vymění celý díl,a je hotovo a vyděláno.Nejsem nějak moc zastáncem si komplet všechno dělat doma,ale do servisu jen v tom nejnutnějším případě... :-))) I když nevím,jak u fungl nového auta-to bych asi do servisu jezdil :-)
Já bych si na montáž repro určitě netroufl, ale na pravidelnou prohlídku ano. Vždy se jedná o pohledové kontroly, výměnu oleje a filtrů, případně svíček. Výhoda v servisu je jen ta, že odborník někdy odhalí to, co laik ne. Nemyslím tím, že vymění celou řadu věcí zbytečně, jak se mnohdy děje, ale na některé věci je potřeba know how :-) Mám zkušenost teď od Peugeota, že pravidelnou prohlídku mají cenově hodně nadsazenou (neodpovídá jejich hodinové sazbě v servisu) a olej je započten už v ceně, dokonce i když si zákazník přinese svůj. Samozřejmě jsem to tak nenechal, ale pak tam jezděte. Nepomůže jim ani to, když budou pravidelnou prohlídku schválně časově zdržovat, páč z toho porovnáním se seznamem prováděných úkonů vyjde jen to, že jsou pěkní lemplové. Takže jedině tajit i prováděné úkony :-) zákazník to nevidí - to už mají ošetřeno, zákazník nesmí být přítomen prohlídce. Neříkám, že servis to má lehké, ale pokud by se servisy chovaly přiměřeně z hlediska svých cen, hodinových sazeb, vstřícnosti k zákazníkům i kvality práce, pak by tam zákazníci více jezdili. Vstřícností samozřejmě nemyslím, že mi tam dají kafe. Coffee break je to poslední, co od servisu požaduji :-)
Zdarec všem,autorovi recenze vřele doporučuji koupit knížku "Jak na to-škoda fábia",která stojí cca 480,-kč,ale je v ní vše,co by jsi potřeboval.Je velmi pěkně udělaná,i fotky jsou na ukázku super,mě už ušetřila "X" tisíc,jenom např.v zapojení zadních repro,kde po mě v servisu Škoda chtěli cca 6.000,-kč (repra stály cca 1.500,-kč,zbytek bylo počítáno za práci).Kabely jsem si natáhnul sám,a ušetřil nemalé peníze.Výměny olejů také podle knížky,seřízení ruční brzdy,kamarád podle knížky vyměnil katalyzátor,atd,atd. Značkové servisy si počítají nehorázné peníze,samozřejmě dobu oprav prodlužují co to jde... Souhlasím s chlapama podemnou,a věř tomu,že někdy i servis,co třeba nevypadá nejlíp,tak může umět víc,než autorizovaný servis škoda. Pro začátek si kup knížku,podle které plno věcí zvládneš sám,a na autorizované servisy se vykašly,protože tam platíš jen značku. Zdary.
Nejsem zastáncem autorizovaných servisů, ale šikovných mechaniků. Ale opravovat si vše doma taky není úplně nejlepší. Mám auto, které jsem koupil od jistého pána, který byl stejného názoru, že si doma spraví vše. Výsledek? Auto jezdí, ale spíš než spravil, tak sprasil. Svíčky našroubované přes závit, rozvody si taky sám vyměnil, ale bez pumpy. Musel ušetřit, i když mu v servise řekli, aby jí vyměnil. Bohužel pumpa chcala a já jí pak měnil i s půl rok starými rozvody. Chci jenom říct, že někteří domácí kutilové kvůli ušetření na servisu u normálního automechanika umělě z dobrého auta tvoří šrot. Samozřejmě ne všichni.
Řečnická otázka:Proč by měl vzít do ruky šroubovák a kutit auto???Proč pořád žijeme v domnění,že musíme něco neustále podomácku štelovat a ladit???Koupil si nekvalitní věc,to je fakt.Že ji chválí půlka národa je nepochopilená zvláštnost.V jiných státech si koupí co se mu skutečně líbí,co je kvalitní apod.Ne podle toho,že je něco "národní".Na tuto strunu hrají nově i Korejci v Nošovicích,kteří zdůrazňují,že např.Venga je české (?!) auto.Tyhle nesmysly by v jiných zemích neprošly.Příště si už koupí snad pořádné auto,kde nebude muset objíždět vrakoviště a šroubovat si to či ono,anebo cpát peníze do značkáčů.Vždyť auto je jen věc,jen stroj,kterej se může pokazit.Dělat z něj nějakou národní modlu jak se dělá u nás ze škodovek je směšné!
toje velka smula po koupy a hned se pojebalo co šlo možna kdy bis koupil dacii jetou tak bytě možna tolik nezlobyla jak ta fabia zas zaleží kolik ta fabia stala ale do auta nikdo pořadně nevidí
písal som aj ja recenziu na svoju fábiu-pozri r.2002-rado-spokojnosť.termostat meni som aj ja.Stál 25 eur.výmena doma v garáži.Od výroby je tam už tretí kus(auto má 191 tis.km)Posledne bol menený pri 120 tis.km-rok 2006.Celá spojka bola menená pri 125 tis.km.Rovnako aj tesnenie pod hlavou,nádržka na dolievanie chlad.kvapaliny,silentbloky ramien,rozvody,tlmiče-predná náprava,stab.tyčky,brzd.kotúče,ložiská kolies-predok.Teda chcem povedať že väčšina veľkých a finančne náročných opráv sa konala pri 120 tis.km v roku 2006.Auto som kupoval v roku 2008 s nábehom 163 tis.km.Odvtedy som investoval:Nová vodná pumpa (v motore bola zadretá) rozvody,oleje,káble,sviečky,filtre,budíkový panel.V roku 2009 oprava zadných bŕzd-stočenie bubnov,nové zadné obloženie,lanovody,fólie na zadné sklá,olej,filter. Rok 2010-hagusy,ťažné zar,inak nič len tankujem a jazdím.Ozyva sa predné ložisko z prednej nápravy-zatial neviem ktoré.Fabia nie je žiadny diamantový kus tak sa jej neboj,chyť šrobovák a rozoberaj.Hádam sa nenecháš oje..ať v servisoch.Ak si aspoň trochu technicky zdatný zober toho svojho kamoša a poriešite plno vecí na aute sami.Netvrdím ze mňa auto nevytrápilo občas ale aj tak si myslím že táto kára nieje až taká chytrá aby si sa v nej bál vrtáť.Apropo autorizovaný servis.Keď sa mi potototo...budíkový panel tak zrovna ten autorizovaný servis mi chcel predať iba nový kus za 14000Sk (slovom štrnásťtisíc).Mal som v batohu zrovna taký ktorý tam pasoval ibaže bol z búraného auta.V tom megaslávnom autorizovanom servise mi pán milostivý technik po dvoch hodinách ničnerobenia oznámil že mnou dodaný panel sa nedá prepísať(bolo do neho potrebné zapísať kód immobilizéru)Tak som odišiel do menejslávneho megaservisu o 20km ďalej a tam už sa to dalo.Podotýkam že budíky z búračky ma stáli 1800SK(slovom tisícosemsto) a robota aj spolu s gumennými kobercami 1200Sk(tisícdvesto).Jediné čo sa nedalo bolo že pokračujem s nabehanými km druhého panela ale v podstate je to O.K. lebo na starom bolo 163 tis.a na tom z búračky pokračujem od 103.tis.Takže mám "omladené" auto.
"Neznačkovému servisu nedávám důvěru"- pak nezbývá než napsat - dobře Vám tak za ty nestoudně vysoké náklady na opravy a užijte si to.... Jinak závady co jste popsal vč. nákladů jsou řešitelné cca za 1/3 ceny u těch , kterým nedáváte důvěru. Fabie není vesmírná loď Enterprise a poradí si s ní skutečně každý šikovný garážový mechanik...
"Neznačkovému servisu nedávám důvěru"- pak nezbývá než napsat - dobře Vám tak za ty nestoudně vysoké náklady na opravy a užijte si to.... Jinak závady co jste popsal vč. nákladů jsou řešitelné cca za 1/3 ceny u těch , kterým nedáváte důvěru. Fabie není vesmírná loď Enterprise a poradí si s ní skutečně každý šikovný garážový mechanik...
Právě to je ono, člověk by nevěřil, že se porouchá tolik věcí najednou u typu auta, které půlka národa chválí a má doma Fabii která drží a drží. Prostě jsem měl smůlu. kamarád je čerstvě po vyučení a taky se do větších oprav doma v garáži nepouští. Neznačkovému servisu nedávám důvěru a navíc to je na delší povídání.
ahoj, já prodávám nyní fabii s 118 000km a měnil jsem před měsícem je ložisko v PL kole. kupoval jsem ji novou a jen jsem jezdil na pravidelné výměny olejů. auto jsem používal každý den do práce a zpět. tak se divím závadám cos měl. nemá to natočeno víc? důchodci to jen lechtaj, zato já to honím. a jsem bez závad. nyní to prodám a dotyčnému umožním i prohlídku ve škoda servisu, vím totiž, že je ok.
Nebudu sice tak extrémní v averzi jako Tom, ale má pravdu. Proč neopravuješ u toho kamaráda? Evidentně zkušenosti má a šikovné ruce taky. Ušetříš dost peněz a tyto mouchy ti vychytá za podstatně lepší peníz.
A navíc když dokážeš vyměnit termostat, tak ani ty nebudeš technický antitalent. Prostě když si někdo koupí ojetinu, tak s opravami musí počítat-ty chtě nechtě příjdou. Pokud člověk jezdí s každou drobností do autorizovaného servisu, není divu, že lítají peníze na všechny strany.
K tomu servu-ano v autorizáku se do toho nepustí. Proč by měnili těsnění+práce za cca 2000 max. když ti můžou vyměnit celý servo za 12 000
Pavle K. Nechápu některé věci...proč nenecháš toho kamaráda aby ti tu sračku spravoval a cpeš prachy do autorizovaného servisu? Vše jmenované ti šikovný mechanik spraví za polovinu. I když nejsem přítel škodovek a Fabií obzvlášť, celá recenze mně přijde poněkud nepravdivá s úmyslem poškodit Fabie a vyzvednout nějakého Rendla...při čemž zrovna tato značka by měla být jakožto nejhorší na světě vymazána z trhu. A jestli je recenze pravdivá, tipoval bych kilometrový nájezd Fabie tak 200 - 250 tisíc.
V autorizovaném servisu řekli, že na převodce se žádné opravárenské úkony dělat nesmějí a to je nařízení výrobce, navíc horní těsnící kroužek volantové hřídele prý ani nejde vyměnit-nevim. Spojka byla doslova spálená na plech. Termostat jsem si vyměnil sám a zároveń i kapalinu dnes, tak uvidím až zase budou mrazy. na bubnových brzdách byl problem v klínových samostavech, očištění a vypilování nových drážek prováděl jeden kamarád automechanik, lanovody seřídil a zdá se být problém vyřešen. Obložení čelistí a bubny jsou skoro jako nové. Bohužel jsem zjistil, že výfuk má o jednu díru více na posledním dílu za tlumičem ve sváru. A ještě dnes mě kamarád zbavil povrzávání palubní desky uprostřed jakoby nad výdechy topení.
Mám doma 2001,ten istý motor a na tacho 240.000 km.Zatiaľ len bežný servis,občas žiarovka.Čo popisuješ začína ďaleko za hranicou toho,čo ukazuje moje tacho.
Mno tak to by mohlo sedět, ale nechápu jak s tím teda ten dědula jezdil.
Servo se nemusí vyměňovat celé-stačí vyměnit těsnění za pár stovek. Repase altíku mi taky příjde dost cenově nadsazená.
To přední okno-nevím nevím. Možná ho dědulovi rozbil šutr, když se lepil traktoru na zadnici a v servisu lepení nového trochu odflákli.
Tak spojka po 80 000Km je trochu brzo. A to že nebrzdí ruční znamená, že i zadní bubny už mají obložení na pytel. Ovšem toto při pouhých 80 000Km!!?? Nevím-právě pro tyto věci mi ten stav Km nesedí.
Co se týče topení a nezahřívání motoru. Stačí pravděpodobně vyměnit termostat. Položka za pár stovek.
Každopádně zbytečně vyhazujete peníze v autorizovaném servisu. Pokud vidí člověka neznalého-tak ho samozřejmě "podojí" a fest :-)
Já si osobně myslím, že Km souhlasí, hned několik důvodů proč ano. Původně jsem chtěl koupit auto přímo od pozůstalé, ale ta chtěla využit fabii jako protiúčet právě v bazaru, proto bazar. Auto jsem si vyzkoušel ještě před tím než šlo na prodej a Km byly na hranici 80000. Nehledě na to že se znám osobně s celou rodinu. Myslel jsem si, že když kupuju auto s původem zaručeným přátelskými vztahy, nebudu muset investovat takový peníze do ojetiny.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Ach ta gramatika
Nic ve zlém,ale pokud chci veřejně publikovat svůj názor,tak se naučím základy pravopisu,(autoryzovaný....)je to děs.
29.01.2012 | 14:36:00 | Pepan | 90.177.194.* Reagovat
Rozloučení po roce.
Nevím jestli to bude někoho zajímat ale následující vývoj byl takový, že fabie po necelém roce se zbavuji, tedy už je prodaná. Čistě číselně najzdil jsem 5000 Km a to s průměrnou spotřebou 7 litrů přesně. Fabii jsem pořídil cca za 85 000 Kč a prodal za 100 000 Kč. Po opravě všech závad autíčko jezdilo a nemůžu nijak pomluvit jízdní vlastnosti a pohodlí vzhledem k tomu že se jedná o Fabii. Nicméně za ty samé peníze pořizuji Kiu Sorento 2005 stav úměrný k opotřebení. Oslovila mě velikost auta a naladění podvozku, bohatá výbava. Jsem připraven investovat do servisu takové částky, aby vůz byl v dobrém technickém stavu. Až získám nějkou zkušenost s tímto vozem napíšu další recenzi. Děkuji všem za přečtení a některé rady v komentářích.
20.11.2010 | 01:21:38 | Pavel K. Reagovat
19. listopadu 2010 | 13:26 | Itall
Tak to máš velikou výhodu,že ti nemusí stát venku na ulicia a že se o něj nemusíš bát.S tou oktávkou-v mém případě se opět bavíme o ojetině (např.oktávka,r.v.prosinec 2007,1,9TDI-i když se pořád dieslů nějak bojim,77kW,s výbavou podobnou,co má teď naše fábie,akorát digi klima,4x okna v el,a ještě něco navíc),a cenou,kterou by mi kamarád udělal na 182.000,-kč.Víc než cca 185.000,-kč na auto mít nebudeme.Tak si říkám,co jiného,max 3-4 roky starého,s pěknou výbavou by člověk vybral.Ono po tom,co tady čtu všechny možné recenze (čtu si je,ale třeba se nezapojím,když o daném autě nic nevím),tak skoro u každého auta se najde plno negativních příspěvků...-ono také čemu má člověk věřit... :-(
19.11.2010 | 15:55:09 | Jirka KOPR Reagovat
KOPR:
Auto máme vždy v garáži nebo alespoň doma za vraty. Octavia je hezká, ale za ty prachy bych si asi vybral jiné auto.
19.11.2010 | 13:26:10 | Itall Reagovat
19. listopadu 2010 | 12:18 | Itall
Máš garáž,nebo ti stojí auto před bytovkou?Mi bohužel zatím bydlíme v bytovce,a auto nám stojí před barákem,tak i z toho důvodu je pro nás ojetinka lepší-o nové auto bych se bál 100x víc :-))
V naší rodině byly také jen škodovky,na učňáku jsme z 90% dělali škodovky,až teď rodiče koupili Chevroleta.Jinak jsme škodovkářská rodina :-))
Z mé strany zatím ze škodovkou 100% spokojenost,na vojnu jsem si koupil 120ku,taky mě nikdy nikde nenechala (vojnu jsem měl v Jihlavě,takže docela dálka),atd :-))
I když nevím,jestli další auto bude škodovka,jestli taky neporuším "tradici"... :-))
Původně jsme chtěli po fábce oktávku-už tu novější,ale nevím... :-))
19.11.2010 | 12:48:58 | Jirka KOPR Reagovat
KOPR:
Já bych zas nekoupil ojetinu. Na nové auto v nižší cenové relaci mám a do vyšší bych ani nešel, páč to je o strach a krmit pojišťovny se mi nechce. Takže vždy koupím co nejlevnější nové, které víceméně splní mé požadavky (někdy podle hesla: co nemám, to nepotřebuji) a nepojišťuji ho. Povinné ručení samozřejmě ano, zákony dodržuji (většinou). Vybrat spolehlivé auto není úplně jednoduché, ale upřímně řečeno, my jsme doma měli zatím vždy jen škodovky a teď 2 roky Peugeot 107, tak jsme nic jiného nevyzkoušeli, až teď. A P107, to je, co se týká spolehlivosti, zatím úplně jiná písnička.
19.11.2010 | 12:18:37 | Itall Reagovat
19. listopadu 2010 | 10:49 | Itall
Zdary chlape,a jsme zase u toho : Vyplatí se koupit nové,nebo třeba 3 roky ojeté a již zajeté auto,o několik desítek tisíc levnější...
Upřímně-mi asi nikdy na nové auto mít nebudeme,proto asi vždy zůstaneme u těch menších ojetin.I když to musí být super pocit přijít si do autosalonu pro fungl nové auto :-))
Toto jsem docela "záviděl" rodičům,když si šli pro funglovku do autosalonu,auto bylo na showroomu vystaveno s cedulkou "připraveno pro ... " -to musí být nádhera :-))
Ale co takhle čtu,tak plno lidí má plno problémů se závadou u nového auta,a případnou reklamací... :-(
Tak ani nevím,jestli kdybych měl na nové,jestli bych do něj šel....
19.11.2010 | 11:22:01 | Jirka KOPR Reagovat
Ještě přípodotek: Některé věci na Fábii jsou kvalitní, např. výfuk má již skoro 9 let (vnější plášť zadního dílu je prorezlý), ale zatím drží. Ovšem mám za to, že pro uživatele nového auta je podstatné, aby vůz fungoval tak alespoň 3 roky (řekněme alespoň 60000 km - to nechci tak moc, že?) jen s běžnou údržbou. Jestli se kus výfuku vymění za 9 nebo 5 let, to zas není tak podstatné. Každý uzná, že po 5-ti letech provozu se na autě něco vymění. Ale nejvíce znechucující jsou právě závady na novém nebo téměř novém autě, které navíc servisy v záruce nejsou ochotny identifikovat a vyřešit. Proto považuji za solidnější auto, o kterém se říká, že po 100000 km se začne rozpadat. Pokud jako nové funguje bez problémů, pak uznám, že po 100000 km se může stát kdykoliv cokoliv. Ale u škodovky je ten průšvih, že vyrábí nová vadná auta.
19.11.2010 | 10:49:52 | Itall Reagovat
milan m:
Zcela potvrzuji, Fábie z r. 2002 (motor 1,0) - prakticky totéž. Jen ložiska zatím drží. Ale lambda sondy, těsnění pod hlavou, několikrát čelní sklo, táhlo řízení - to jsou vše závady, které se objevily u nového nebo téměř nového auta (první asi 6000 km a do 12000 km byly pozorovatelné všechny). To bylo během 1. roku, tedy v záruce. Servis v záruce vyřešil pouze výměnu skla a víčka palivové nádrže (kroutila se vnější krytka). S ostatním jsme se už museli vypořádat po záruce víceméně sami a za své. Takže nejen Fábii, ale škodovku už ne. Přestože nové Fábie jsou snad už kvalitnější a přístup servisů k případným opravám v záruce bude asi vesměs podobný i u jiných značek. Dnes je na trhu takový výběr, že je možno si vybrat jiný průser :o) I když po zakoupení mini P107 musím konstatovat, že je zatím bezproblémové. Takže vybrat kvalitnější auto se asi dá i ve vyšší třídě.
19.11.2010 | 10:41:03 | Itall Reagovat
kilometre
Tých 191 tisíc má moja CLASSIC 10/2002.
17.11.2010 | 20:34:59 | rado Reagovat
Poruchy
Máme v rodině též Fabii z roku 2000.Problémy byly s elektrikou,ložisky kol,motorem.Servis má jen značkový.Je ale drahý,sám na autě nemohu téměř nic,hned svítí kontrolky.Máme i Š 120,30 let starou,ale v mnohém Fabii -bohužel-předčí(domácí opravy,ceny dílů,spolehlivost).Měl-li bych koupit znovu Fabii,asi bych řekl NE.
17.11.2010 | 18:55:30 | milan m Reagovat
Pavel, KOPR:
Pavel: Zcela souhlasím s tím, že kdo neumí zašroubovat svíčku, neměl by si běžnou údržbu dělat sám :-)
KOPR: Vynulování servisního intervalu je popsáno v návodu k autu.
17.11.2010 | 16:53:12 | Itall Reagovat
17. listopadu 2010 | 11:24 | ľuboš
To je v pohodě,nic se neděje :-))
17.11.2010 | 11:25:40 | Jirka KOPR Reagovat
Pardon, nepamätám si každý km údaj, ale mal som pocit, že to bolo okolo 190.000 km, asi to nebola tvoja recenzia. Pardon.
17.11.2010 | 11:24:09 | ľuboš Reagovat
ale no tak... "Jak na to" bohatě stačí na většinu běžných oprav, GO motoru podle ní samozřejmě neuděláte, ale informací je tam dost a dost. Dílenská příručka je samozřejmě jiný kafe, pro běžnýho garážistu je tam ovšem min. 50% informací stejně nepoužitelných...
Jinak Luboši, 80000 za rok je u tebe průměr??? Vždyť je to 220 kilometrů denně, 365 dní v roce! neříkám, že to nejde, můj příbuzný dá ještě víc. je ovšem řidičem dálkového autobusu :-) . V normálním provozu to tipuju tak na 4-4,5 hodiny denně za volantem nonstop každý den. Jelikož ty jistě namítneš, že jezdíš rychleji, tak to třeba zvládneš za polovic :-) , ale i tak. Já teda v průměru najedu do 30 000 ročně a považuju to za docela záhul.
17.11.2010 | 09:12:12 | rolf fuchs Reagovat
17. listopadu 2010 | 08:22 | rado
Zdary,máš pravdu,v té knížce je opravdu všechno :-))
K té ruční brzdě-je to podobné,jako u 105ky,favorita,felicie,ale po pravdě-by mi dalo asi hodně hledání,kde drží celý středový plast,jak sundat řadící páku,atd...
Ano,vymazání počítače takto jde-v manuálu jsem to neměl,až v té knížce,proto nechápu,proč za toto vymazání intervalu oleje a servisní prohlídky chtějí ve škoda servisu 490,-kč,a za vymazání chyby na palubní desce nechtějí nic... :-(
17.11.2010 | 08:37:22 | Jirka KOPR Reagovat
To Jirka Kopr
Tú knižku odporúčam všetkým.Je tam popísané ako natankovať benzín,ako si otvoriť kufor,ako vymeniť rezervu,ako si doliať vodu do ostrekovača,ako si povysávať auto a mnoho podobných nezmyslov.Vlastním servisný manuál a sú tam popísané opravy detailne vrátane dotiahnutia (krút.moment) pre niektoré skrutky s presnými hodnotami.karosárske práce,nápravy motor,elektrika vrátane chyb.hlášok.Tomuto hovorím manuál.
Apropo:ručná brzda sa nastavuje podobným štýlom ako na starej 120-ke.-triviálna záležitosť.A hláška na displeji sa resetuje pomocou manuálu ktorý je hodený v kastlíku každého auta.Je to na str.56 tuším.
17.11.2010 | 08:22:26 | rado Reagovat
16. listopadu 2010 | 21:50 | ľuboš
PS-Srandu si nedělám,v servisu Škoda v Plzni si počítají 490,-kč za zapojení auta na WAG,a vymazání palubního PC.Na druhou stranu,chybu,která se mi rozsvítila na přistrojovce,mi vymazali zdarma (což jsem dodnes nepochopil,jaký v tom byl rozdíl,jestli vymazají chybu,nebo palubní PC)...
16.11.2010 | 23:04:16 | Jirka KOPR Reagovat
16. listopadu 2010 | 21:50 | ľuboš
Teď jsem si spočítal ten tvůj průměr KM,co uvádíš za rok,a vychází mi průměrné "vrkání" 180km/den,včetně sobot,nedělí,prostě za den.To opravdu tolik "nevrkám",to bych měl auto spíše na práci,než pro občasnou přepravu,dopravu do práce denně 40km,občas cesty Plzeň/Praha,atd.Kdybych měl najezdit ročně tolik KM,co píšeš,tak by jsme si asi benzín nevybrali,ale to je zase jiné téma.
A říkej si co chceš,není to jen auto do města.Očividně se o tom nemá cenu s tebou bavit... :-)
Pokud ti to vyhovuje,a jinak to nejde,jezdi si ročně až 80 000km,jezdi si do servisu,když asi nemusíš koukat na peníze,upřímně mě je to úplně jedno.Ale než napíšeš nějaký tvůj výmysl a blábol,zkus si někde něco najít a přečíst,ať nevypadáš jako hlupáček... :-)))
16.11.2010 | 23:00:49 | Jirka KOPR Reagovat
16. listopadu 2010 | 21:50 | ľuboš
Milý Lubošku,pametáš si to velmi špatně,a než napíšeš nějaký blábol,bylo by fajn kouknout na recenzi,co zde mám.Fábii sem koupil,když měla najeto cca 159 000km (opravdu nevím,kde jsi vzal,že měla najeto 191 000km-absolutní tvůj vymyšlený blábol a nesmysl),takže jsem s ní najezdil cca 50 000km.A buď si "istý",že za onich 50 000km,jsem navštívil servis jen cca 2x,poprvé to bylo na výměnu oleje a kontrolu+doplnění klimatizace,a po druhé na smazání hlášení chyby.Toť vše,a věř,nebo ne,upřímně je mi to jedno.A s člověkem,který zde jen plácá,a píše nesmysly,se nemá cenu o něčem bavit-ostatně je zde více lidí (podle komentářů k tobě u ostatních recenzí,kde vypouštíš ty svoje "moudra"),kteří si o tobě myslí své... :-(
Ale co,každý jsme nějaký...
16.11.2010 | 22:53:24 | Jirka KOPR Reagovat
To: Jirka Kopr: hej, Fabiu poznám z videnia a asi som sa raz-dva razy aj viezol,
ale inak dakujem, neprosím. Malé, hlučné, tvrdé, lenivé. Naozaj auto do mesta.
P.S. pokiaľ sa pamätám, kúpil si svoju Fábiu s cca 191.000 km, zatiaľ si nabehal až 10.000 km, až by si musel vrkať cca 50-80.000 km/rok, čo je taký priemer, tak si buď istý, že by si musel ísť za tými, ktorí sa vyznajú...
Inak, podľa návodu si dnes môžeš upiecť aj chlieb, postaviť dom, vykopať studňu, urobiť nábytok a kopec iných vecí.... A nič v zlom, 500 KČ pýtať za vynulovanie servisného oznamu.. robíš si srandu...
16.11.2010 | 21:50:39 | ľuboš Reagovat
opravy
No i jednoduché opravy doma se dokážou dobře posrat. Můj otec je velkej opravář. Vždy si svojí škodulenku opravoval doma. Po revoluci si nechal přivést Escorta a úspěšne s touto praxí pokračoval. Před pár lety si koupil nového megana. Cca po 5 letech se rozhodl vyměnit svíčky. Řekl jsem mu, že ho objednám ke známému mechanikovy do dílny. Prý na co. Proč by platil si to udělá sám. No jedna svíčka tam šla špatně, tak trochu víc zabral.Šup přes závit. A už nešla ani ven. Čili nová hlava, těsnění, atd......
16.11.2010 | 21:41:56 | Pavel Reagovat
16. listopadu 2010 | 19:59 | ľuboš
PS-A moc mě potěšila tvoje věta,že se mi vlastně na té mé fábii nemá co pokazit-je vidět,že jí znáš,a víš,že je to absolutně bezporuchové auto :-)))
16.11.2010 | 20:15:18 | Jirka KOPR Reagovat
Za mlada jsem si na autech dělal úplně všechno, o údržbě ani nemluvě, ale i GO motoru, převodovky, brzd, per, opravy karoserie, výfuku, elektriky, atd... Jenže to auta vypadala jinak. Už s koupí P 205 před 10ti lety (a potom následujících) jsem s tím skončil a začal chodit do servisu. Mají tam diagnostiku, speciální přípravky, jsou vyškolení v postupech, auta jsou složitější, jezdím rychleji a život svůj a svých blízkých už nebudu riskovat domácím packáním. A hlavně - a to je asi ten nejpodstatnější důvod - už mě to NEBAVÍ :-)) Pokud to má někdo jako koníček, prosím. Ale kvůli úspoře peněz, to ani náhodou. Neodborná oprava se ve finále může prodražit, nehledě na to, že tě auto někde nechá stát. A hlavně, když je auto tak spolehlivé, že servis vlastně potřebuji jen na pravidelnou údržbu 1x ročně, těch pár devalvovaných tisícikorun vždycky mám. Zatím.
16.11.2010 | 20:12:23 | Reagovat
16. listopadu 2010 | 19:59 | ľuboš
A když jseš u těch kontrolek-např.díky té knížce,jsem si dokázal vymazat hlášení palubního PC na výměnu oleje,kde jen za vymazání v servisu chtěli 500kč-připojení na WAG+ odstranění hlášení.Takže mi věř,že je knížka "jak na to" dobrá věc.A pokud TY nemusíš koukat,kde nějakou korunu ušetřit,tak jsi šťastný člověk.Já bohužel na peníze koukat musím.
16.11.2010 | 20:08:18 | Jirka KOPR Reagovat
16. listopadu 2010 | 19:59 | ľuboš
A ty kdyby si pořádně četl,tak se dovíš,že jsem měl na mysly práce jako výměna oleje,NATAŽENÍ kabelů+zapojení repro,ruční brzdu,atd.Je jasné,že na složitější práce,např.výměnu rozvodového řetězu,zásahu do motoru,převodovky,atd,tak to bych doma v garáži nedělal.Proto nechápu tvůj následný komentář ohledně operace.... :-(
16.11.2010 | 20:04:27 | Jirka KOPR Reagovat
Jirka Kopr:Tu ide VŽDY iba o peniaze.
Ak by si lepšie čítal, čo ako "prudko" inteligentný by si mal zvládnuť, tak si oleje, filtre, ak mám chuť, mením sám.
ALE ak je nejaký problém, tak ma ide poraziť, ked niekomu svietia kontrolky ako na vianočnom stromčeku a 1-2 mesiace sa vypytuje "expertov" ako Ty, čo je to za chybu...Pričom mu Tebe podobní experti z "knižiek" natárajú kopec somarín. Pričom by si maník ušetril kopec prachov, ak by išiel za profíkom hneď:(. Aj keď je síce pravda, že na tej Tvojej Fabii sa ani nemá čo pokaziť, keď tam nič nie je....
16.11.2010 | 19:59:32 | ľuboš Reagovat
16. listopadu 2010 | 18:56 | marne
Zdary,jsem rád,že ty,a plno NORMÁLNÍCH lidí to vidí stejně jako já :-))
Ovšem pan mistr "ľuboš" to očividně nechápe,a domácí práci na autě srovnává s operací člověka...-Lubošek musí být prudce inteligentní člověk... :-))))
16.11.2010 | 19:08:52 | Jirka KOPR Reagovat
Určitě je lepší udělat si na autě svépomocí jednodušší opravy či úpravy, které umožní domácí podmínky a vlastní zručnost - získám totiž kromě finanční úspory jistotu poctivě odvedené práce. Pokud mám k tomu ještě podrobný návod, čas a chut', není co řešit.
16.11.2010 | 18:56:18 | marne Reagovat
16. listopadu 2010 | 18:30 | ľuboš
PS-Kdyby jsi to nepřežil,ani by mi to nevadilo...
16.11.2010 | 18:38:45 | Jirka KOPR Reagovat
16. listopadu 2010 | 18:30 | ľuboš
Srovnávat auto s člověkem,to můžeš opravdu jedině ty.Možná tobě je jedno,kolik a za co kde utratíš,já bohužel takovou výhodu nemám,a proto musím koukat,jak ušetřit.
Tvé komentáře ukazují,jak jsi prudce inteligentní-gratuluji... :-(
16.11.2010 | 18:37:50 | Jirka KOPR Reagovat
10:30: Jirka Kopr: Už ma týždeň
pobolieva brucho. Dnes so si kúpil DVD s presným popisom operácie. Uvidím,či to bude slepé črevo, alebo hrubé... Ale verím, že ušetrím kopec prachov.
P.S. Oleje a filtre zvládne asi každý z nás. Ale NIKDY neľutujem šušne, keď mám nejaký problém. Šikovný mechanik je na NEzaplatenie... Jedno, či z ofic. servisu, al nie... Zajtra sa idem opraviť. Dám vedieť, ako sa to podarilo. Keď to prežijem..., ale návod mám..
16.11.2010 | 18:30:22 | ľuboš Reagovat
16. listopadu 2010 | 11:59 | Itall
Ahoj,to máš pravdu.To zapojení repro-respektive jak a kde co povolit,kde jsou přesně šroubky,úchyty,atd,tak musím říct,že ta knížka "jak na to" je opravdu špičková,a všechno detailně popsané,vyfocené,vysvětlené.Také neříkám,že se pustím do všeho,ale na takové běžné opravy (třeba i výměnu pylového filtru),který ve škoda servise počítají "jen" 490,-kč včetně filtru...-filtr jsem koupil za cca 110,-kč,což byla jediná investice,a samozřejmě chvíli studování knížky :-))
Jsem vyučený automechanik,ale už ho nedělám,a vyučil jsem se v době,kdy jsem jako závěrečné zkoušky měnil manžety a kostičky na škodě 105L,kde bylo vskutku "super" nasazování poloos do převodovky (byly ještě kameny,který se musely namazat vazelínou,aby lépe držely)... :-))
Takže se dá říct,že v dnešní době i na té fábii nic moc neumím.Naštěstí najeto cca 201 000km,a nic jsem nemusel řešit a opravovat :-))
Servisy se moc hezky k zákazníkům nechovají,na všem se snaží vydělat,dá se řict,že nic moc nedokážou opravit,ale spíš rovnou vymění celý díl,a je hotovo a vyděláno.Nejsem nějak moc zastáncem si komplet všechno dělat doma,ale do servisu jen v tom nejnutnějším případě... :-)))
I když nevím,jak u fungl nového auta-to bych asi do servisu jezdil :-)
16.11.2010 | 13:44:28 | Jirka KOPR Reagovat
kopr:
Já bych si na montáž repro určitě netroufl, ale na pravidelnou prohlídku ano. Vždy se jedná o pohledové kontroly, výměnu oleje a filtrů, případně svíček. Výhoda v servisu je jen ta, že odborník někdy odhalí to, co laik ne. Nemyslím tím, že vymění celou řadu věcí zbytečně, jak se mnohdy děje, ale na některé věci je potřeba know how :-) Mám zkušenost teď od Peugeota, že pravidelnou prohlídku mají cenově hodně nadsazenou (neodpovídá jejich hodinové sazbě v servisu) a olej je započten už v ceně, dokonce i když si zákazník přinese svůj. Samozřejmě jsem to tak nenechal, ale pak tam jezděte. Nepomůže jim ani to, když budou pravidelnou prohlídku schválně časově zdržovat, páč z toho porovnáním se seznamem prováděných úkonů vyjde jen to, že jsou pěkní lemplové. Takže jedině tajit i prováděné úkony :-) zákazník to nevidí - to už mají ošetřeno, zákazník nesmí být přítomen prohlídce. Neříkám, že servis to má lehké, ale pokud by se servisy chovaly přiměřeně z hlediska svých cen, hodinových sazeb, vstřícnosti k zákazníkům i kvality práce, pak by tam zákazníci více jezdili. Vstřícností samozřejmě nemyslím, že mi tam dají kafe. Coffee break je to poslední, co od servisu požaduji :-)
16.11.2010 | 11:59:26 | Itall Reagovat
Zdarec všem,autorovi recenze vřele doporučuji koupit knížku "Jak na to-škoda fábia",která stojí cca 480,-kč,ale je v ní vše,co by jsi potřeboval.Je velmi pěkně udělaná,i fotky jsou na ukázku super,mě už ušetřila "X" tisíc,jenom např.v zapojení zadních repro,kde po mě v servisu Škoda chtěli cca 6.000,-kč (repra stály cca 1.500,-kč,zbytek bylo počítáno za práci).Kabely jsem si natáhnul sám,a ušetřil nemalé peníze.Výměny olejů také podle knížky,seřízení ruční brzdy,kamarád podle knížky vyměnil katalyzátor,atd,atd.
Značkové servisy si počítají nehorázné peníze,samozřejmě dobu oprav prodlužují co to jde...
Souhlasím s chlapama podemnou,a věř tomu,že někdy i servis,co třeba nevypadá nejlíp,tak může umět víc,než autorizovaný servis škoda.
Pro začátek si kup knížku,podle které plno věcí zvládneš sám,a na autorizované servisy se vykašly,protože tam platíš jen značku.
Zdary.
16.11.2010 | 10:30:27 | Jirka KOPR Reagovat
domácí opravy
Nejsem zastáncem autorizovaných servisů, ale šikovných mechaniků. Ale opravovat si vše doma taky není úplně nejlepší. Mám auto, které jsem koupil od jistého pána, který byl stejného názoru, že si doma spraví vše. Výsledek? Auto jezdí, ale spíš než spravil, tak sprasil. Svíčky našroubované přes závit, rozvody si taky sám vyměnil, ale bez pumpy. Musel ušetřit, i když mu v servise řekli, aby jí vyměnil. Bohužel pumpa chcala a já jí pak měnil i s půl rok starými rozvody.
Chci jenom říct, že někteří domácí kutilové kvůli ušetření na servisu u normálního automechanika umělě z dobrého auta tvoří šrot. Samozřejmě ne všichni.
16.11.2010 | 09:17:28 | Myra Reagovat
opravy
Řečnická otázka:Proč by měl vzít do ruky šroubovák a kutit auto???Proč pořád žijeme v domnění,že musíme něco neustále podomácku štelovat a ladit???Koupil si nekvalitní věc,to je fakt.Že ji chválí půlka národa je nepochopilená zvláštnost.V jiných státech si koupí co se mu skutečně líbí,co je kvalitní apod.Ne podle toho,že je něco "národní".Na tuto strunu hrají nově i Korejci v Nošovicích,kteří zdůrazňují,že např.Venga je české (?!) auto.Tyhle nesmysly by v jiných zemích neprošly.Příště si už koupí snad pořádné auto,kde nebude muset objíždět vrakoviště a šroubovat si to či ono,anebo cpát peníze do značkáčů.Vždyť auto je jen věc,jen stroj,kterej se může pokazit.Dělat z něj nějakou národní modlu jak se dělá u nás ze škodovek je směšné!
16.11.2010 | 07:17:35 | roman Reagovat
fabie
toje velka smula po koupy a hned se pojebalo co šlo možna kdy bis koupil dacii jetou tak bytě možna tolik nezlobyla jak ta fabia zas zaleží kolik ta fabia stala ale do auta nikdo pořadně nevidí
15.11.2010 | 23:20:36 | martin Reagovat
tvoja fabia
písal som aj ja recenziu na svoju fábiu-pozri r.2002-rado-spokojnosť.termostat meni som aj ja.Stál 25 eur.výmena doma v garáži.Od výroby je tam už tretí kus(auto má 191 tis.km)Posledne bol menený pri 120 tis.km-rok 2006.Celá spojka bola menená pri 125 tis.km.Rovnako aj tesnenie pod hlavou,nádržka na dolievanie chlad.kvapaliny,silentbloky ramien,rozvody,tlmiče-predná náprava,stab.tyčky,brzd.kotúče,ložiská kolies-predok.Teda chcem povedať že väčšina veľkých a finančne náročných opráv sa konala pri 120 tis.km v roku 2006.Auto som kupoval v roku 2008 s nábehom 163 tis.km.Odvtedy som investoval:Nová vodná pumpa (v motore bola zadretá) rozvody,oleje,káble,sviečky,filtre,budíkový panel.V roku 2009
oprava zadných bŕzd-stočenie bubnov,nové zadné obloženie,lanovody,fólie na zadné sklá,olej,filter.
Rok 2010-hagusy,ťažné zar,inak nič len tankujem a jazdím.Ozyva sa predné ložisko z prednej nápravy-zatial neviem ktoré.Fabia nie je žiadny diamantový kus tak sa jej neboj,chyť šrobovák a rozoberaj.Hádam sa nenecháš oje..ať v servisoch.Ak si aspoň trochu technicky zdatný zober toho svojho kamoša a poriešite plno vecí na aute sami.Netvrdím ze mňa auto nevytrápilo občas ale aj tak si myslím že táto kára nieje až taká chytrá aby si sa v nej bál vrtáť.Apropo autorizovaný servis.Keď sa mi potototo...budíkový panel tak zrovna ten autorizovaný servis mi chcel predať iba nový kus za 14000Sk (slovom štrnásťtisíc).Mal som v batohu zrovna taký ktorý tam pasoval ibaže bol z búraného auta.V tom megaslávnom autorizovanom servise mi pán milostivý technik po dvoch hodinách ničnerobenia oznámil že mnou dodaný panel sa nedá prepísať(bolo do neho potrebné zapísať kód immobilizéru)Tak som odišiel do menejslávneho megaservisu o 20km ďalej a tam už sa to dalo.Podotýkam že budíky z búračky ma stáli 1800SK(slovom tisícosemsto) a robota aj spolu s gumennými kobercami 1200Sk(tisícdvesto).Jediné čo sa nedalo bolo že pokračujem s nabehanými km druhého panela ale v podstate je to O.K. lebo na starom bolo 163 tis.a na tom z búračky pokračujem od 103.tis.Takže mám "omladené" auto.
15.11.2010 | 23:03:17 | rado Reagovat
"Neznačkovému servisu nedávám důvěru"- pak nezbývá než napsat - dobře Vám tak za ty nestoudně vysoké náklady na opravy a užijte si to.... Jinak závady co jste popsal vč. nákladů jsou řešitelné cca za 1/3 ceny u těch , kterým nedáváte důvěru. Fabie není vesmírná loď Enterprise a poradí si s ní skutečně každý šikovný garážový mechanik...
14.11.2010 | 22:51:16 | rolf fuchs Reagovat
"Neznačkovému servisu nedávám důvěru"- pak nezbývá než napsat - dobře Vám tak za ty nestoudně vysoké náklady na opravy a užijte si to.... Jinak závady co jste popsal vč. nákladů jsou řešitelné cca za 1/3 ceny u těch , kterým nedáváte důvěru. Fabie není vesmírná loď Enterprise a poradí si s ní skutečně každý šikovný garážový mechanik...
14.11.2010 | 22:51:08 | rolf fuchs Reagovat
Prostě je to tak.
Právě to je ono, člověk by nevěřil, že se porouchá tolik věcí najednou u typu auta, které půlka národa chválí a má doma Fabii která drží a drží. Prostě jsem měl smůlu. kamarád je čerstvě po vyučení a taky se do větších oprav doma v garáži nepouští. Neznačkovému servisu nedávám důvěru a navíc to je na delší povídání.
14.11.2010 | 21:15:30 | Pavel K. Reagovat
ahoj, já prodávám nyní fabii s 118 000km a měnil jsem před měsícem je ložisko v PL kole. kupoval jsem ji novou a jen jsem jezdil na pravidelné výměny olejů. auto jsem používal každý den do práce a zpět. tak se divím závadám cos měl. nemá to natočeno víc? důchodci to jen lechtaj, zato já to honím. a jsem bez závad. nyní to prodám a dotyčnému umožním i prohlídku ve škoda servisu, vím totiž, že je ok.
14.11.2010 | 19:37:51 | martin Reagovat
Nebudu sice tak extrémní v averzi jako Tom, ale má pravdu. Proč neopravuješ u toho kamaráda? Evidentně zkušenosti má a šikovné ruce taky. Ušetříš dost peněz a tyto mouchy ti vychytá za podstatně lepší peníz.
A navíc když dokážeš vyměnit termostat, tak ani ty nebudeš technický antitalent. Prostě když si někdo koupí ojetinu, tak s opravami musí počítat-ty chtě nechtě příjdou. Pokud člověk jezdí s každou drobností do autorizovaného servisu, není divu, že lítají peníze na všechny strany.
K tomu servu-ano v autorizáku se do toho nepustí. Proč by měnili těsnění+práce za cca 2000 max. když ti můžou vyměnit celý servo za 12 000
14.11.2010 | 19:11:31 | Jerry Reagovat
Pavle K. Nechápu některé věci...proč nenecháš toho kamaráda aby ti tu sračku spravoval a cpeš prachy do autorizovaného servisu? Vše jmenované ti šikovný mechanik spraví za polovinu. I když nejsem přítel škodovek a Fabií obzvlášť, celá recenze mně přijde poněkud nepravdivá s úmyslem poškodit Fabie a vyzvednout nějakého Rendla...při čemž zrovna tato značka by měla být jakožto nejhorší na světě vymazána z trhu.
A jestli je recenze pravdivá, tipoval bych kilometrový nájezd Fabie tak 200 - 250 tisíc.
13.11.2010 | 22:42:48 | tom Reagovat
autorizovaný servis
V autorizovaném servisu řekli, že na převodce se žádné opravárenské úkony dělat nesmějí a to je nařízení výrobce, navíc horní těsnící kroužek volantové hřídele prý ani nejde vyměnit-nevim. Spojka byla doslova spálená na plech. Termostat jsem si vyměnil sám a zároveń i kapalinu dnes, tak uvidím až zase budou mrazy. na bubnových brzdách byl problem v klínových samostavech, očištění a vypilování nových drážek prováděl jeden kamarád automechanik, lanovody seřídil a zdá se být problém vyřešen. Obložení čelistí a bubny jsou skoro jako nové. Bohužel jsem zjistil, že výfuk má o jednu díru více na posledním dílu za tlumičem ve sváru. A ještě dnes mě kamarád zbavil povrzávání palubní desky uprostřed jakoby nad výdechy topení.
13.11.2010 | 21:43:52 | Pavel K. Reagovat
Pochybné km
Mám doma 2001,ten istý motor a na tacho 240.000 km.Zatiaľ len bežný servis,občas žiarovka.Čo popisuješ začína ďaleko za hranicou toho,čo ukazuje moje tacho.
13.11.2010 | 21:17:15 | Rick Reagovat
Mno tak to by mohlo sedět, ale nechápu jak s tím teda ten dědula jezdil.
Servo se nemusí vyměňovat celé-stačí vyměnit těsnění za pár stovek. Repase altíku mi taky příjde dost cenově nadsazená.
To přední okno-nevím nevím. Možná ho dědulovi rozbil šutr, když se lepil traktoru na zadnici a v servisu lepení nového trochu odflákli.
Tak spojka po 80 000Km je trochu brzo. A to že nebrzdí ruční znamená, že i zadní bubny už mají obložení na pytel. Ovšem toto při pouhých 80 000Km!!?? Nevím-právě pro tyto věci mi ten stav Km nesedí.
Co se týče topení a nezahřívání motoru. Stačí pravděpodobně vyměnit termostat. Položka za pár stovek.
Každopádně zbytečně vyhazujete peníze v autorizovaném servisu. Pokud vidí člověka neznalého-tak ho samozřejmě "podojí" a fest :-)
13.11.2010 | 12:34:16 | Jerry Reagovat
km
Pokud to tak je, pak je to dost poruchovej exemplář.
13.11.2010 | 11:53:26 | Myra Reagovat
Km souhlasí.
Já si osobně myslím, že Km souhlasí, hned několik důvodů proč ano. Původně jsem chtěl koupit auto přímo od pozůstalé, ale ta chtěla využit fabii jako protiúčet právě v bazaru, proto bazar. Auto jsem si vyzkoušel ještě před tím než šlo na prodej a Km byly na hranici 80000. Nehledě na to že se znám osobně s celou rodinu. Myslel jsem si, že když kupuju auto s původem zaručeným přátelskými vztahy, nebudu muset investovat takový peníze do ojetiny.
13.11.2010 | 10:29:34 | Pavel K. Reagovat
škoda
Čau,
mou doménou jsou fr. auta. Škodu moc nemusím, ale tvoje fabie evidentně zažila víc než 80000 km.
13.11.2010 | 09:19:48 | Myra Reagovat
Hm a to je opravdu po důchodci, nebo je to jen bazarová pohádka? A těch 80 000Km to nemá ani náhodou.
12.11.2010 | 23:31:34 | Jerry Reagovat