Rok výroby:2007Typ motoru:1400Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:1 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:6.0 l/100 kmVloženo:9. 7. 2007
Předchozí auto:Seat Leon Stylance 1.9 TDI 77kW (2006)
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Nie.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nová Fabia vo výbave SPORT , za priplatok má Climatronic, natáčacie hmlovky, odkladacie pakety, 16" hliníkové kolesá, predĺžený servisný interval. Motor 1.4 je veľmi tichý v nízkych otáčkach, v meste ho takmer nepočuť, a čo ma prekvapuje, postupne ako sa zabieha ustupuje aj jeho dunenie pri vyšších rýchlostiach. Spotreba zatiaľ podľa PP 6.0 l/100km, kombinovaná, jazdené v režime ECO, asi tretina v režime AUTO (zapnutý kompresor klímy). Napriek 63 kiloWattom, nedosahuje ani zďaleka takej dynamiky ako 51 kilowattová 1.4TDI, avšak po zábehu prídu na rad aj vyššie otáčky, a tam sa ten výkon hádam ukáže :-).
Perfektné sú športové sedačky, majú dobré vedenie, a veľmi zhodnotňujú dizajn interiéru vozidla. Riadenie je taktiež vynikajúce, hlavne s koženým športovým trojramenným volantom sa ovláda Fabia skvele. Brzdy sú o poznanie lepšie oproti starej Fabii, avšak je tam cítiť rozdiel oproti autám so všetkými 4 kotúčmi... Projektorové svetlá svietia vynikajúco, vôbec neoslňujú, dialkové svetlá - detto. Vzadu je opoznanie viacej miesta ako v predošlej generácii, sedadlá su aj vzadu vynikajúco vytvarované. Kufor je na také auto, akým Fabia je, královský, a nieje pravdou, ako píšu mnohé recenzie, že je rovnaký ako mala stará Fabia. Skôr mi pripomína veľkosťou hathbacky nižšej strednej triedy.
Mezdi nedostatky by som zaradil rádio Dance, ktoré slabo zvláda prelaďovanie staníc na silnejšie frekvencie, väčšinou až keď úplne zašumí... Vzhľadom na cenu tohto rádia, riadne faux paux. Autorizovaný servis mi tvrdí, že na tento tip rádia neexistuje žiadny zosilňovač, ani nič podobné..
Niekomu môže vadiť príliš tvrdý podvozok na nízkoprofilových 16" pneumatikách, auto občas podskakuje, avšak vôbec sa nenakláňa. Prípadné otázky rád zodpoviem v diskusii.
HTP nemá krátké zpřevodování viz. http://magazin.auto.cz/testy/skoda-fabia-junior-cena-jako-zaklinadlo.html Vždyť i ten nejslabší motor HTP 40 kw má na 5. stupeň 3800 otáček, i ta dvojka jede 75 což je běžná hodnota u jiných aut. Motor je skutečně do 100 km živý takže si lajk může myslet že má krátké zpřevodování. Motor není určen na vytáčení na 6000 otáček a stačí řadit tak při 3 tisících, z toho vyplývá horší zrychlení z 0 na 100. Mnohem důležitějším údajem je pružnost motoru a naměřených 12,7 sekund na 4. stupeň z 80 na 120 km je na daný objem bych řekl velmi dobrá hodnota. Pokud si někdo koupí tento motor s tím že bude jezdit tak ve dvou lidech max. ještě s dětma a že nebude jezdit po dálnici tak je v poho. Samozřejmě je Fabia 2 mnohem lépe odhlučněna než Fabia 1, takže pokud bude jezdit do 100 tak motor téměř neusliší a vzhledem k designu Fabie 2 mu ho nikdo střízlivý ani neukradne.
To jsem myslel, že to bude živější, když se to trochu zajede. To je ten motor tedy pěkný lenoch. 1.2 51Kw HTP je do 100 kilometrové rychlosti živější. Jde za plynem o hodně líp.
O kolik se zlepší dynamika tohoto motoru po zajetí? Byl jsem se projet ve fábii s tímto motorem(1.4 63kw) a motor byl hodně tupý. Měl najeto cca 1500km. Jinak přeji hodně šťastných km bez závad a nehody.
Takovou krabici bych si nikdy nekoupil...když to auto vidím,tak ta šířka je fakt super..Škodovka umí dělat uzká auta:-)..když si sedne řidič a vedle sebe spolujezdec,tak pomalu se dotýkají nohy o sebe,jak je interiér úzký,ale když je vedle pěkná slečna,tak to nevadí,že?:-)
mám fiata multiplu a je to pro mě ideální auto v poměru velikost prostoru/délka auta.Ač je o pár cm delší než fabka místa je v ní jako v autobusu.Desing neřeším, alespon nesplývá s terénem
Cau, Ja mam Ford fudion 1.4 16v a spotreba je vyssia o 0.3l teda 6.3l pri normalnej jazde. Na fabii mi vadi maly kufor a maly vnutorny priestor - mal som fabiu 1.4. Co sa tyka motora je asi zivsy ako na fusione. Skoda ze skodovka setri na vnutornom pristore uz tolke roky, inac by som urcite zobral fabku - Rommster je prilis drahy Maki
V čom je nadštandardná, teda okrem toho, že dobre sedí na kvalitnej ceste? Mimochodom od Swiftu je asi o 20 čísel dlhšia, takže v rovnakej triede nie sú. Karosériu sa síce snažili okopírovať, lebo im asi došli nápady, ale výsledný efekt je hrozný. Keď sa rozhodli pre nárast výšky, tak mali pridať aj na šírke a nie uberať. Fakt nepodarené.
Chtěl bych jenom napsat, že ve Fabii jsem najel zhruba 300 000km, s motorem 1,4 55kW benzin. Samozřejmě, že netrhá asfalt, ale je to relativně spolehlivé auto, VE SVÉ TŘÍDĚ nadstandard, dobrý podvozek- totožný s Audi A2. Ti kdo ji tady kritizují v ní možná ani nejeli. Navíc nová Fabia má společnou karoserii s novým Suzuki Swift. Srovnávejte tady stejnou třídu a neporovnávejte jí se střední nižší třídou.
Kedze je to na tomto fore, tak ako to je, nehnevaj sa, ale nebudem konkretny, napisem Ti len, ze vsetky su kupovane uplne nove na Slovensku, a nelutujem kupu ani jedneho. Recenziu som pisal skor ako pomocku pre ludi, ktori nad autom uvazuju, a som ochotny imporadit na tomto fore, nie sa hadat.
Povolanie si netrafil, moji rodicia maju odrobene 40 rokov vo fabrike, na Tvoje sklamanie sa najdu aj taki sikovni ludia, co mozno zacali sami so smiesnymi peniazmi
Moje meno figuruje v momentalne v 6 technicakoch, po predaji rocneho leonika, ktoreho som mal medzi prvymi 10 ludmi na Slovensku, ked sa taki ako ty k nemu pretlacali davom na autosalone, ja som sa uz davno v nom vozil !!! K tomu ceskemu anonymovi: A co tak Tipickej Tsechische Tajtrlík ??
Ak niekto napíše, že vymenil rok starého Leona TDI za novú Fabiu, lebo zmenil priority, tak to patrí do TOP 10 výrokov na týchto stránkach. Skôr by bolo vhodné, keby tu niekto za svoje predchádzajúce vozidlo uvádzal to, ktoré vlastnil a nie také, ktoré videl ísť okolo. A tvrdiť v 24 rokoch : viem o čom píšem, nie som majiteľom jednej značky auta, je pekné, len by ma zaujímalo, v koľkých techničákoch a od akých áut, je tvoje meno v kolónke majiteľ. Inak, čo sa týka dizajnu, súhlasím s Martinom. To auto vyzerá vďaka pomeru šírka/výška fakt smiešne a svetlošedý interiér si nezaslúži nazvať inak ako hnus. K podvozku : stará Fábia skákala aj na 14 gumách na nerovnostiach jak zdutá koza, takže na 16 palcových kolesách to bude orgazmus. A aké požiadavky na auto si mal, keď toto ako jediné ich splnilo? Mal si radšej pozornejšie študovať cenníky, priestor a výbavu, ak si ovšem v nejakom showroome vôbec bol.
Dizajn je otázka vkusu, ale to ako vyzerá nová Fabia, no hoši to je niečo strašné, tak úzke a vysoké auto tu dlho nebolo. Keď tu ešte pripočítam že technicky je to isté ako predchádzajúca Fabia tak novu nemá význam kupovať.
Komfort jazdy je myslim o triedu vyssi, niektore konkurencne automobily taky nemaju ani vo vozoch nizsej strednej triedy. Podvozok je ten isty co mala stara, je asi trochu inovovany a upraveny, na starsich Fabiach mam vsetko 14" kolesa, tu su 16", tazko porovnat, na tychto velkych su nizkoprofilove gumy a auto podskakuje, ale zato pevne dzri stopu a vobec sa nenaklana. Poznamka pre rypalkov: Velmi dobre viem o com pisem, niesom majitelom len jednej znacky auta....
Jo ten prechod je asi brutalni,ale aspon to neni HTP,nevim ja sem zatim zadne dily nepotreboval a kdyby jo,mam jich plnou garaz z bouracky:)) PS:Ja jen ze srovnavas pidikufr Fobie s normalnim kufrem,jinak nic proti
Ked budem pisat recenziu o strednej triede tak sa pozriem na kufor laguny ty umelec, a konkretne laguna ho ma nat preco velky, tolko nahradnych dielov, co ten voz spotrebuje, to treba aj niekam nalozit, ze jo...
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Radkovi
HTP nemá krátké zpřevodování viz.
http://magazin.auto.cz/testy/skoda-fabia-junior-cena-jako-zaklinadlo.html
Vždyť i ten nejslabší motor HTP 40 kw má na 5. stupeň 3800 otáček, i ta dvojka jede 75 což je
běžná hodnota u jiných aut. Motor je skutečně do 100 km živý takže si lajk může myslet že má krátké zpřevodování.
Motor není určen na vytáčení na 6000 otáček a stačí řadit tak při 3 tisících, z toho vyplývá horší
zrychlení z 0 na 100. Mnohem důležitějším údajem je pružnost motoru a naměřených 12,7 sekund
na 4. stupeň z 80 na 120 km je na daný objem bych řekl velmi dobrá hodnota. Pokud si někdo koupí tento
motor s tím že bude jezdit tak ve dvou lidech max. ještě s dětma a že nebude jezdit po dálnici
tak je v poho. Samozřejmě je Fabia 2 mnohem lépe odhlučněna než Fabia 1, takže pokud bude jezdit do 100
tak motor téměř neusliší a vzhledem k designu Fabie 2 mu ho nikdo střízlivý ani neukradne.
11.04.2009 | 12:30:11 | Reagovat
to TTT
"V danej cene spĺňa všetky moje požiadavky ako jediné na trhu !" No tak tahle veta svedci vo tom ze o autech vis jedno velky h...o !
11.04.2009 | 10:34:48 | jamieson Reagovat
HTP má kratší převodovku, protože motor nemá výkon, čili musí být v otáčkách, proto se zdá, že jede líp.
20.11.2008 | 14:47:40 | Radek Reagovat
To jsem myslel, že to bude živější, když se to trochu zajede. To je ten motor tedy pěkný lenoch. 1.2 51Kw HTP je do 100 kilometrové rychlosti živější. Jde za plynem o hodně líp.
20.11.2008 | 13:26:06 | KOLDA Reagovat
Zlepší dynamika? No o moc ne, není to diesel, který se rozjíždí 20.000km.
18.11.2008 | 19:10:46 | Radek Reagovat
Dotaz
O kolik se zlepší dynamika tohoto motoru po zajetí? Byl jsem se projet ve fábii s tímto motorem(1.4 63kw) a motor byl hodně tupý. Měl najeto cca 1500km. Jinak přeji hodně šťastných km bez závad a nehody.
18.11.2008 | 19:05:22 | KOLDA Reagovat
Krabice
Takovou krabici bych si nikdy nekoupil...když to auto vidím,tak ta šířka je fakt super..Škodovka umí dělat uzká auta:-)..když si sedne řidič a vedle sebe spolujezdec,tak pomalu se dotýkají nohy o sebe,jak je interiér úzký,ale když je vedle pěkná slečna,tak to nevadí,že?:-)
24.10.2007 | 10:19:38 | Reagovat
Multipla=prase po nepodařené liposukci
20.08.2007 | 15:08:37 | Reagovat
mám fiata multiplu a je to pro mě ideální auto v poměru velikost prostoru/délka auta.Ač je o pár cm delší než fabka místa je v ní jako v autobusu.Desing neřeším, alespon nesplývá s terénem
25.07.2007 | 18:48:28 | Reagovat
spotreba
Cau,
Ja mam Ford fudion 1.4 16v a spotreba je vyssia o 0.3l teda 6.3l pri normalnej jazde.
Na fabii mi vadi maly kufor a maly vnutorny priestor - mal som fabiu 1.4.
Co sa tyka motora je asi zivsy ako na fusione.
Skoda ze skodovka setri na vnutornom pristore uz tolke roky, inac by som urcite zobral fabku - Rommster je prilis drahy
Maki
12.07.2007 | 22:18:00 | Maki Reagovat
to Pavel
V čom je nadštandardná, teda okrem toho, že dobre sedí na kvalitnej ceste? Mimochodom od Swiftu je asi o 20 čísel dlhšia, takže v rovnakej triede nie sú. Karosériu sa síce snažili okopírovať, lebo im asi došli nápady, ale výsledný efekt je hrozný. Keď sa rozhodli pre nárast výšky, tak mali pridať aj na šírke a nie uberať. Fakt nepodarené.
11.07.2007 | 22:32:37 | Petrík Reagovat
Fabia
Chtěl bych jenom napsat, že ve Fabii jsem najel zhruba 300 000km, s motorem 1,4 55kW benzin. Samozřejmě, že netrhá asfalt, ale je to relativně spolehlivé auto, VE SVÉ TŘÍDĚ nadstandard, dobrý podvozek- totožný s Audi A2. Ti kdo ji tady kritizují v ní možná ani nejeli. Navíc nová Fabia má společnou karoserii s novým Suzuki Swift. Srovnávejte tady stejnou třídu a neporovnávejte jí se střední nižší třídou.
11.07.2007 | 22:00:11 | Pavel Reagovat
Petrik
Kedze je to na tomto fore, tak ako to je, nehnevaj sa, ale nebudem konkretny, napisem Ti len, ze vsetky su kupovane uplne nove na Slovensku, a nelutujem kupu ani jedneho. Recenziu som pisal skor ako pomocku pre ludi, ktori nad autom uvazuju, a som ochotny imporadit na tomto fore, nie sa hadat.
11.07.2007 | 18:57:24 | TTT Reagovat
Prečo sklamanie? Ja som rád, že sú aj šikovní ľudia. Len si to stále nedoplnil.
11.07.2007 | 12:06:14 | Petrík Reagovat
Petrik:
Povolanie si netrafil, moji rodicia maju odrobene 40 rokov vo fabrike, na Tvoje sklamanie sa najdu aj taki sikovni ludia, co mozno zacali sami so smiesnymi peniazmi
11.07.2007 | 10:52:04 | TTT Reagovat
Takže povolanie : syn. Pýtal som sa aj od akých áut, tak to doplň.
11.07.2007 | 00:50:57 | Petrík Reagovat
Petrik moj mily
Moje meno figuruje v momentalne v 6 technicakoch, po predaji rocneho leonika, ktoreho som mal medzi prvymi 10 ludmi na Slovensku, ked sa taki ako ty k nemu pretlacali davom na autosalone, ja som sa uz davno v nom vozil !!!
K tomu ceskemu anonymovi: A co tak Tipickej Tsechische Tajtrlík ??
10.07.2007 | 18:42:10 | TTT Reagovat
Ak niekto napíše, že vymenil rok starého Leona TDI za novú Fabiu, lebo zmenil priority, tak to patrí do TOP 10 výrokov na týchto stránkach. Skôr by bolo vhodné, keby tu niekto za svoje predchádzajúce vozidlo uvádzal to, ktoré vlastnil a nie také, ktoré videl ísť okolo. A tvrdiť v 24 rokoch : viem o čom píšem, nie som majiteľom jednej značky auta, je pekné, len by ma zaujímalo, v koľkých techničákoch a od akých áut, je tvoje meno v kolónke majiteľ. Inak, čo sa týka dizajnu, súhlasím s Martinom. To auto vyzerá vďaka pomeru šírka/výška fakt smiešne a svetlošedý interiér si nezaslúži nazvať inak ako hnus. K podvozku : stará Fábia skákala aj na 14 gumách na nerovnostiach jak zdutá koza, takže na 16 palcových kolesách to bude orgazmus. A aké požiadavky na auto si mal, keď toto ako jediné ich splnilo? Mal si radšej pozornejšie študovať cenníky, priestor a výbavu, ak si ovšem v nejakom showroome vôbec bol.
10.07.2007 | 17:23:26 | Petrík Reagovat
Tupej Tatranskej Tajtrlik
Kašpare!
10.07.2007 | 17:06:03 | Reagovat
Škoda -simply never!
Dizajn je otázka vkusu, ale to ako vyzerá nová Fabia, no hoši to je niečo strašné, tak úzke a vysoké auto tu dlho nebolo. Keď tu ešte pripočítam že technicky je to isté ako predchádzajúca Fabia tak novu nemá význam kupovať.
10.07.2007 | 16:36:35 | Martin Reagovat
To vidíme. Mal si aj Leona. Ale toho si vymenil za chliev. A aké auto ešte vlastníš?
10.07.2007 | 16:15:46 | Reagovat
michalovi:
Komfort jazdy je myslim o triedu vyssi, niektore konkurencne automobily taky nemaju ani vo vozoch nizsej strednej triedy. Podvozok je ten isty co mala stara, je asi trochu inovovany a upraveny, na starsich Fabiach mam vsetko 14" kolesa, tu su 16", tazko porovnat, na tychto velkych su nizkoprofilove gumy a auto podskakuje, ale zato pevne dzri stopu a vobec sa nenaklana. Poznamka pre rypalkov: Velmi dobre viem o com pisem, niesom majitelom len jednej znacky auta....
10.07.2007 | 16:03:16 | TTT Reagovat
Pánové, no tak
Kdyby jste radši pisateli popřáli mnoho šťastných kilometrů a žádné problémy s autem.
Jste jak malí kluci...."MOJE AUTÍČKO JE LEPŠÍ, NE MOJE, MOJE..."
10.07.2007 | 15:08:24 | Dave Reagovat
Ta nová Fabie vypadá zvenčí fakt komicky a hnusně.
10.07.2007 | 14:09:36 | Reagovat
Nadpis : V danej cene spĺňa všetky moje požiadavky ako jediné na trhu !, ma naozaj fascinuje. O akom trhu je reč?
10.07.2007 | 13:54:12 | Petrík Reagovat
komfort
Aký je komfort jazdy,ak možeš porovnávať so staršiou fabkou,pruženie,podvozok ?
10.07.2007 | 13:00:35 | michal Reagovat
Jo ten prechod je asi brutalni,ale aspon to neni HTP,nevim ja sem zatim zadne dily nepotreboval a kdyby jo,mam jich plnou garaz z bouracky:))
PS:Ja jen ze srovnavas pidikufr Fobie s normalnim kufrem,jinak nic proti
10.07.2007 | 10:51:29 | ToJa Reagovat
Anonymovi:
Samozrejme ze je to rozdiel, avsak trosku som zmenil priority.. A nieje to take krute, urcite nie.
10.07.2007 | 10:47:14 | TTT Reagovat
Předchozí auto seat leon 1.9 r.v 2006 ?- to musí být opravdu velmi kruté přesednutí z tohoto auta do fabie - ještě s touto motorizací
10.07.2007 | 08:48:00 | Reagovat
Lagunakovi
Ked budem pisat recenziu o strednej triede tak sa pozriem na kufor laguny ty umelec, a konkretne laguna ho ma nat preco velky, tolko nahradnych dielov, co ten voz spotrebuje, to treba aj niekam nalozit, ze jo...
10.07.2007 | 00:18:15 | TTT Reagovat
Se podivej lagune na kufr a pak neco pis o velkem kufru:)
10.07.2007 | 00:07:20 | ToJa Reagovat