Rok výroby:2007Typ motoru:1198 HTP 6VStav km při koupi:8 kmStav km nyní:13 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6,3 l/100 kmVloženo:17. 2. 2009
- vrzání a praskání interiérových plastů (drobné, ale neustále) - kompletní výměna pravého zpětného zrcátka (říjen 2008) -výměna kompletního výfuku- tlumiče, spoj. vedení ( duben 2008)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval jako nové v červenci 2007. Po svém předchozím automobilu Škoda Felici 1,3 Lxi jsem přesedlal na Fabii II 1,2 HTP 44Kw. Protože jezdím již skoro 30 let, tak jsem toto auto vybíral podle svých zkušeností, přepravních potřeb, finančních možností, jednoduše řečeno Fabii mám na přepravu osob a nákladu z jenoho místa do druhého, nikoliv na posílení svého ega , nebo něčeho podobného, obzvlášť když jsem na vlastní oči za ty roky na silnici viděl již hezkou řádku mrtvol ! Ale zpátky k autu.Chci zdůraznit, že v recenzi budu vycházet ze srovnání s mým předešlým autem - Felicií. Celkově jsem spokojený, až na pár jmenovaných drobností. Oproti předešlé Felicii je auto celkově tužší, robustnější, má většinou lepší jízdní vlastnosti. Snad jen ten posilovač řízení. Při točení volantem na parkovišti oproti Felicii bez posilovače, jsem čekal větší účinek a zase při vyšších rychlostech lepší zpětnou komunikativnost, není to prostě ono, řízení ve Felicii ve vyšších rychlostech jsem si víc užil. Řazení rychlostních stupňů musím za to vyzdvihnout, je to jedna báseň. Brzdy jsou dobré, i když pomalejší nástup, ale je to o zvyku. Mám v autě základní výbavu "Classic" s navíc namontovaným tažným zařízením, rádiem Dance a centrálním zamykáním, což pro moji potřebu plně vyhovuje, kromě otevřených přihrádek před spolujezdcem, což je pro firmu Škoda celkem ostuda, ale chápu jejich myšlenku , že je to jeden z kroků jak nepřímo přimět zákazníky ke koupi vyšších (a dražších výbav). Velkou negativní připomínku mám hlavně k materiálové kvalitě interiéru a nejen jeho. Oproti zmiňované Felicii (u mne o 11 let starší auto) je vidět a taky slyšet podstatné zhoršení . Například potahové materiály sedaček, vnitřní výplně dveří, materiál palubní desky a z toho slyšitelné povrzávání, lupání, praskání atd. Je vidět, že automobilka (pod dohledem VW) šetří kde se dá a kde je jí to ještě dovoleno. Ale objektivně, když si to srovnám s materiálovým řešením starých a nových typů ostatních automobilek tak to vyjde nastejno! A ještě k materiálové kvalitě výfuku. Zase srovnání oproti mé předcházející Felicii. Objektivně u Fabie II to není nic moc. Felicia - zadní tlumič výfuku měněn po 5 letech provozu, přední po 9 letech, u Fabie po 1 roce provozu jsem si ho nechal celý vyměnit (nebyl prorezlý naskrz, to určitě pár let vydrží, ale povrchově hotová liška). Motorově s pohonnou jednotkou HTP 1.2 44 kW jsem spokojený, je pružná a umím jezdit úsporně - zase srovnávám s Felicí 1.3 BMM. Vezl jsem pár řidičů vlastnící např. Fiat Stillo 1.9 JTD, Toyota Corolla benzín 1.6 a byli celkem pozitivně překvapeni. No a neodpustím si srovnání využitelnosti a praktičnosti zavazadlového prostoru a systému sklápění, popř. vyndávání zadních sedaček opět k Felicii. U Felicie jedna báseň, zde u Fabie k zlosti, i když firemní unifikace podvozkové platformy určitě taktéž snižuje výrobní náklady. Závady jsem sice našel , ale v globále zatím spokojenost, i s přístupem autorizovaného servisu a prodejce, doufám, že to takto bude pokračovat.
Dík, no já zas nemám na ty levné šmejdy, jak se říká nejsem tak bohatý abych kupoval levné věci. Už jsem měl tu čest s RENAULTEM, FIATEM a děkuji ,stačilo. ANONYM- Proč jako schazovat ze stráně, když mi to výkonově stačí a prostorově vyhovuje. Nevidím důvod, a design se mně taky líbí, ale to je hodně individuální věc, já mám zkrátka rád vyšší posez nad vozovkou.
Tak jsme se nakonec nějak domluvili -)) Jinak ted mám ROOMSTERA 1.2 HTP. Až s ním něco odjezdím tak napíšu recenzi, ted to ještě nemá smysl. Ale u něj je to zhruba stejné, na dálnici není, krátké převody,čili při přijatelné spotřebě nutno držet ještě nižší rychlost cca 110. Ovšem na okresky a do města v pohodě, a tam já ztrávím 90% času.
A já jsem si toho taky všimnul. Chtěl jsem jen poukázat na to, že HTP potřebuje pro dobrou spotřebu nepříjemně nízký tempo. Nic z toho, co jsi napsal, jsem nechtěl vyvracet.
No však jsem to napsal už v tom prvním příspěvku,že pro HTP je ideál 120, pokud pojedeš 140 tak za to musíš připlatit. A já se rozhodl pro tu 1. variantu, je to každého věc jak jezdí. Jinak samozřejmě držet těch 130 se dá vcelku v pohodě, i s plným autem.
Myslím, že Ty spíš nechápeš mě. Fábie musí jet po dálnici 115 (tedy míň než max povolená), aby jsi měl spotřebu nízkou. Když pojedeš 140 (jako většina aut), spotřeba hned nehorázně stoupne (narozdíl od jiných aut). To není o tom "když se to nehoní", ale o tom, že jedeš jak napůl slepej důchodce s rezatým warťasem. Hlavně když to žere do šesti litrů.
Právě ,že by to bylo opačně, čím větší poptávka, tím větší cena- tot ekonomická poučka, čili kdyby se kupovaly pouze 1.4 či 1.6-tky byly by ještě dražší.
Tak znova speciálně pro chquita.......110-120 byla cca rychlost kterou jsem držel na dálnici, asi těžko průměrná když dálnice nevede až k moři, mylsel jsem že je to jasné...bohužel. Na okreskách se stačí držet zákona, čili do 90.
Co se týká předraženosti Škody a jejich jiných motorů než je htp,je to jen na zákazníkovi.Kdyby český člověk nebyl tak blbý a nekupoval htp,tak by buď museli slevnit jiné motory a nebo tam začít dávat jako základní motor něco úplně jiného.
Prosím Tě, a co znamená cestovní rychlost 110-120? Průměrnou? Asi těžko, na to ta fábka nemá ani za 20 litrů na sto. Takže to bude nejspíš konstantní rychlost na dálnici, což vypovídá dost. Na silnici první třídy jezdíš taky 70 jen proto, aby to mělo menší spotřebu?
Když už jsme u té ITÁLIE....taky přidám svoji trošku do mlýna. Byli jsme loni v CAORLE,SEVERNÍ ITÁLIE.....F2 12v 51 kw, krátká, bez klimy,3 dospělí,1 dítě, + plný kufr,na střeše nic, cestovní rychlost 110-120 km/h, spotřeba 5.8 l/100km, celkově-tam i zpět. Takže fakt když se to nehoní,tak se dá s HTP jet výborná spotřeba, ale je fakt, že při 140 to bude o poznání horší, myslím že těch 120 je tak akorát.
Pokud se trefí dobrý kus, tak je Fabia opravdu výhodná. Běžné prohlídky jsou ve srovnání s konkurencí levné, síť servisů daleko nejširší. Myslím, že i ceny dílů nebudou v porovnání s konkurencí tak hrozné (já vím, Dacia a Fiat jsou levnější). Problém je v tom, že trefit dobrý kus je střelba na slepo .
spotreba smerom naspäť, z Talianska, min. 120 a viac... súhlasím, že k moru sa vždy chodí za menej, napriek zaťaženiu. Opačným smerom a za pod. podmienok min. 0,5-1 liter navyše. V každom prípade si pokolonu zasluhuje vodič a posádka. Osobne by som si asi netrúfol plne naložený, s malým autom, slabším motorom. Ale vo dvojici snáď áno.
Ohledně pochybnostem "Radka". Samozřejmě dokázat to tady na fóru nemohu (zmiňovanou spotřebu), ale myslím, že v mém věku nemám žádnou potřebu si vymýšlet, nebo se kasat jak to někdo umí jezdit za pár drobných s dobrým rychlostním průměrem. Je také všeobecná pravda, že tzv. některý motor se povede, některý ne (myslím tím stejný typ motoru), což se klidně mohlo stát i na mém autu. Jinak si za zmiňovanou spotřebou sedím, veškeré lístky od čerpání si ukládám a spotřebu si okamžitě vypočítávám. Dělám to protože mě auta baví a dělám to tak celý život.
No cesta do italie je na měření spotřeby zrádná, ono, když sjíždíte z Rakouských Alp do Itálie, tak jedete hrozně dlouhou dobu z kopce a téměř nemusíte šlapat na plyn, takže spotřeba v tomto úseku dálnice může být na neuvěřitelných číslech, pokud vemete celkovou spotřebu, tak vyjde reálná spotřeba, ale to bez palubáku jde změřit jen velmi složitým způsobem, málo kdo si to píše atd.
Nevím no, Fábka, 4 lidi, 3 kola na střeše, 120km/h na dálnici a 8L/100km, tak to se mi nechce věřit, protože v této rychlosti na to už musíš sakra šlapat, aby ses níže uvedených vozů vůbec udržel. Bez těch kol je to možné. Viz Stilo 1.9JTD (85kw). Standartně jede na dálnici do 120km/h za 5.5L s kolama za 7L je pravděpodobný. O Corolle za 10L, to je na hranici bludu. Sorry.
děkuji za odpověd tak to ja holt s timto autem neumim jezdit protože loni před dovilenou mi moje auto nabourali tak jsem si pujčil od tchana fabii kombi HTP na cestu do italie a i když jsem neměl na střeše kola ale jinak plne auto a snažili jsme se jet 130- 140 po dalnici tak mi spotřeba podle tankovani vyšla 10.4l !!!!! ale muj kamarad s opel vectra 2.0 benzin jel za 7.3L a když chcete měřit spotřebu podle tankovani tak musite tankovat až po hrdlo a ne po prvni vypnuti každa pistole vypina jinak podle kvality paliva jak pěni takže rozdil muže byt velky. ale jinak přeji spoustu štastnych kilometru.
Liška na výfuku, to je asi jako vlk ve slipech, sere tě to, ale provozu to nebrání. K tej Fábii, lidé si to auto kupují, protože mají to vlastenecké cítění a přece jenom, kdo je vlastenec, nemůže zradit domácí automobilku, vždyť škoda je s touto republikou spojena již od počátku, navíc peníze do koupeného auta, dá práci dalším čechům a tím i přispějí do státní kasy, tak nebuďte hloupí a kupujte škodovky. Dále spotřebou rovnající se závodnímu tanku, také přispíváte do státní kasy. Servisy a zlodějské ceny náhradních dílů, jdou také do státní kasy. Koupí vozu Škoda budem všichni bohatí. Jen kupujte tyto auta, ať se máme líp.
Odpovídám na komentář "jardy" ohledně mé spotřeby. Ano jel jsem i na dlouhou cestu na dovolenou v zátahu přes 500 km a s podílem dálnice asi 50%, kde se rychlost pohybovala neustále na 120km/hod. Obsazenost auta 4 lidé a na střeše byly 3 kola. No a s tímto nákladem a s obrovským aerodynamickým odporem byla měřená výsledná spotřeba motoru 1.2 HTP 8l/100km. Jenom pro dokreslení se mnou v koloně jela společně stejně naložená a již v příspěvku zmiňovaná auta Toyota Corolla 1.6 benzín (spotřeba 10l/100 km) a Fiat Stillo 1.9 JTD (spotřeba nafty 7l/100 km) Spotřebu jsem změřil odměřením u pumpy a výpočtem (plním vždy do prvního automatického zaklapnutí pistole), což je jistě přesnější metoda měření než tzv. výpočty palubního počítače. "Myslím si kdo chce, umí jezdit i s tímto motorem (a nejenom s tímto) rychle a přitom úsporně, nic to vlastně není, trochu přemýšlení a trochu té tzv. vyježděnosti, ale nakonec ať si každý myslí svoje, vždyť né nadarmo se říká "Chytrému napověz, hlupáka kopni" a tím se proboha nechci nikoho dotknout.
proč fábii,protože si autor koupil fábii,napsal jsem komentář na danou recenzi,osobně si nemyslím že je to špatné auto,výběr je samozřejmě větší,každýho věc co si koupí ana co má
Pokud bych si kupoval novou fábii... Proboha a proč fábii??? To že za ostatní motory chtějí "pálky" mě přece nemůže donutit si koupit takovou zhovadilost jako je HTP! Tak ať si je strčejí do prdele!!! Chápu, že chceš nový auto. Ale proč fábii? Ať přemýšlím jak přemýšlím, nenapadá mě jediný ROZUMNÝ důvod. Vždyť je dnes takový výběr typů a značek... Otevřete už oči!
Nechápu,proč se každý diví,proč si někdo koupí fábii.Je spousta lidí,kterým tento motor vyhovuje,na normální ježdění úplně stačí,není umění pálit gumy i na trojku.Pokud bych si já kupoval novou fábii,vybral bych si bohužel taky 1,2,protože za ostatní motory chtějí šílený pálky,ale je to nové auto s zaručeným původem a nebourané.Felicii combi jsem měl skoro 4 roky,praktičnost a náklady na servis a provoz(lpg) bezkonkurenční,měla suverénně nejlepší topení(srovnávám s Scénicem benzín a Octávií TDi),jediné co jí chybí vzhledem k věku je bezpečnost.Pokud se o ní člověk trochu staral tak neměl ani problém s korozí,rád na ni vzpomínám.Jediný závažný problém bylo vadné palivové čerpadlo,které odešlo díky zkaženému benzínu v nádrži.
docela dobra recenze jen mě pobavilo že umi jezdit usporně to je vidět že s tim nejel nikam dal a naloženy to by měl problem dostat se do deseti litru. a jaště co to je HTP 6V ????????
Přesně tak. Já mám do 20-30 km 3 servisy Škoda a už se stalo 2x, že jsem pro díl jel stejně 40 km, páč ani jeden z těch tří ho neměl na skladě. Mám ten dojem (možná nesprávný), že pokud se jedná o díl poměrně často frekventovaný při opravách, ani ho nechtějí prodat. Páč ho použijí sami při opravě, na které vydělají a nemaj zájem dodávat díly na opravy dělané jinde.
Něco na tom bude, uznávám. Ale já osobně jezdím na servis mé značky 40 km, a vůbec mi to nevadí, protože tam jedu jen 1x za rok na plánovanou údržbu. I to je výhoda spolehlivých značek. A pokud jsem něco potřeboval objednat, pro vylepšení vzhledu vozu, měli to do 3 dnů.
ja sa zaoberám a aj sa obzerám po autách a poznám značky ktoré majú aj vyšší výkon pri nižšej kubatúre a aj spotrebu vcelku dobrú...lenže načo mi bude značka ktorá má zastúpenie servisu 30-40km od môjho domu ked škodovka len 10km, pritom v tomto okruhu ich mám rovno tri... a aj ceny za normohodinu sú lepšie a hlavne netreba čakať na náhradné diely z konca sveta. netvrdím že škodovka nieje akosi vedla v niektorých svojich krokoch,ale keby bola tak ustrnutá, tak by asi nemohla byť tak oblúbenou značkou a aj tak uznávanou. stačí si pozrieť zahraničné recenzie na škody.
Já jsem naprosto přesně pochopil, co myslíš. Nejsem natvrdlý. To ty jsi nepochopil, že dnes už neplatí "vyšší výkon = větší obsah a větší spotřeba a pojistka. Dnes už se dělají auta (světe div se!), která mají vyšší výkon a menší spotřebu, aniž by musely mít větší objem. Ale to by ses musel začít zajímat o auta a ne jen o škodovky, kde vývoj jaksi ustrnul.
k tomu "výkonnejšie nieje zle, ale na úkor spotreby a vyššej poistky"...Bolo to myslené na vyššie kubatúry a tým pádom aj vyššiu spotrebu a aj poistky....ale asi si nepochopil...čo už... a každý kupuje na čo má a čo sa mu páči...netreba hádzať na škodovku kamene....začni vyrábať autá ty a potom sa uvidí čo na teba budú hovoriť a písať....
Výměnu výfuku jsem si neplatil, ale zkusil jsem uplatnit záruku napřed přes infoemail firmy Škoda a zároveň jsem jim poslal fotky rezavého výfuku. Email s mou žádostí přeposlali na můj autorizovaný servis a Ti se mi sami ozvali ať s tím přijedu. Po prohlídce, i když se tvářili kysele , mi to komplet vyměnili. Určitě pomohlo, že jsem se napřed ozval automobilce a ta jim to přeposlala, v tom případě má asi servis obavu aby to nebyla nějaká "zkouška" od Škodovky. Od té doby pokud mám nějaký problém, tak to napřed konzultuji s automobilkou a pak s vytištěnou elektronickou dokumentací jdu do servisu, i když většinou již o mně dopředu vědí. No a je to všechno bez problémů, jen radím komunikujte razantně, ale slušně. Toť vše, ať si to každý přebere sám
Měnit výfuk po 13000 km protože má lišku na povrchu, to promiňte, ale to hraničí s bláznovstvím. Je to jako by na dráze měnily všechny koleje, protože mají lišku na povrchu. Člověče, to ten výfuk budete měnit každoročně, jako olej? To se vám teda ta fabia fakt vyplatí. Ale dám vám radu: Nechte si ten příští pochromovat, jako na motorku.
I já tobě musím pogratulovat. Prý "výkonnejšie nieje zle, ale na úkor spotreby a vyššej poistky" A když si tady tak všichni gratulujeme, tak nejvíc gratuluji výrobci škodovky. Má pořád dostatek slepých a hloupých zákazníků. GRATULUJEME !
to to teda cumim, na novom aute po prejdeni 13 000 km vymenit preventivne cely vyfuk? to co mam byt? a to autor pise ze si kupil novy fabiu aj s financnych dovodov. ja asi odpadnem
Zdravím. Najprv ti chcem pogratulovať k tvojmu autu. Mám tiež tú istú motorizáciu,len naviac výbavu ambiente +lakťovka,vyhrievané sedačky a beat rádio. čo sa týka vŕzgania a iných zvukov, tiež je to dosť o ničom, hlavne ak je zapnutý ventilátor na jednotke tak pri prechode cez "dokonalé" slovenské cesty je počuť ako sa trasie či čo. Dvere spolujazdcove aj vodičove vrzgajú, ten plast je naprd prichytený, resp. zavesený k plechom. ohľadne motorizácie som spokojný,aj keď byť výkonnejší nieje zle, no zas na úkor spotreby a vyššej poistky. Motor je vcelku živý, ťahá dobre od spodu, porovnateľný s felíciou (tiež som bol vlastníkom feldy 1,3 50kw). Do tej 120tky je to dopohody. vyskúšané aj v záťaži, štyria ľudia každý dobrej váhy + batožina a nesťažoval sa nikto ani motor. taktiež to po sklopení sedadiel dobre veľa zoberie (5dosiek sadrokartonu, 5balíkov obkladačiek, 4balíky poteru a iné prkotiny) no potom stálo zato vysávanie a utieranie zababraného plastu. sotrebu mám priemerne v lete 5,5l v zime 5,9-6l. takže je to dopohody. posilovač je mierne silný a trochu strácate prehlad čo je pod kolesami,ale aspoň netreba točiť ako kôň vo felde. zatiaľ jediný problém bola odtrhnutá gumička na a-stlpiku, a flashnutie RJ kvôli studený štartom. Inak nič iné. Celkovo spokojnosť. Až na tú krízu ktorá stlačila ceny riadne dolu. Ja som ju kupoval za 331000SK a teraz sa dá za 280000SK.
Ono přesedlat z Felicie do Fáie je už nějakou tu dobu poměrně přežitek a přce jenom vydávat takový love za novej vůz bez výbavy, to je asi hovadina. No tak ať slouží, pokud nenajedete moc km, tak asi i vydrží.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Chiquita
Dík, no já zas nemám na ty levné šmejdy, jak se říká nejsem tak bohatý abych kupoval levné věci.
Už jsem měl tu čest s RENAULTEM, FIATEM a děkuji ,stačilo.
ANONYM- Proč jako schazovat ze stráně, když mi to výkonově stačí a prostorově vyhovuje.
Nevidím důvod, a design se mně taky líbí, ale to je hodně individuální věc, já mám zkrátka rád vyšší posez nad vozovkou.
18.04.2009 | 18:19:06 | martas Reagovat
Pane shoďte to vozítko ze stráně tak jak to dělali ve středověku s nemocnými a s kryply.
17.04.2009 | 21:12:29 | Reagovat
Tak ať dobře slouží. Já pomalu začínám vybírat svoje první nový auto. Škodovka to nebude, na tu nemám.
17.04.2009 | 20:03:38 | Chiquita Reagovat
Tak jsme se nakonec nějak domluvili -))
Jinak ted mám ROOMSTERA 1.2 HTP.
Až s ním něco odjezdím tak napíšu recenzi, ted to ještě nemá smysl.
Ale u něj je to zhruba stejné, na dálnici není, krátké převody,čili při přijatelné spotřebě nutno držet ještě nižší rychlost cca 110.
Ovšem na okresky a do města v pohodě, a tam já ztrávím 90% času.
17.04.2009 | 19:30:15 | martas Reagovat
A já jsem si toho taky všimnul. Chtěl jsem jen poukázat na to, že HTP potřebuje pro dobrou spotřebu nepříjemně nízký tempo. Nic z toho, co jsi napsal, jsem nechtěl vyvracet.
17.04.2009 | 19:08:49 | Chiquita Reagovat
No však jsem to napsal už v tom prvním příspěvku,že pro HTP je ideál 120, pokud pojedeš 140 tak za to musíš připlatit.
A já se rozhodl pro tu 1. variantu, je to každého věc jak jezdí.
Jinak samozřejmě držet těch 130 se dá vcelku v pohodě, i s plným autem.
17.04.2009 | 18:56:56 | martas Reagovat
Myslím, že Ty spíš nechápeš mě. Fábie musí jet po dálnici 115 (tedy míň než max povolená), aby jsi měl spotřebu nízkou. Když pojedeš 140 (jako většina aut), spotřeba hned nehorázně stoupne (narozdíl od jiných aut). To není o tom "když se to nehoní", ale o tom, že jedeš jak napůl slepej důchodce s rezatým warťasem. Hlavně když to žere do šesti litrů.
17.04.2009 | 18:50:36 | Chiquita Reagovat
LADÍK
Právě ,že by to bylo opačně, čím větší poptávka, tím větší cena- tot ekonomická poučka, čili kdyby se kupovaly pouze 1.4 či 1.6-tky byly by ještě dražší.
17.04.2009 | 18:37:17 | martas Reagovat
chinquita
Tak znova speciálně pro chquita.......110-120 byla cca rychlost kterou jsem držel na dálnici, asi těžko průměrná když dálnice nevede až k moři, mylsel jsem že je to jasné...bohužel.
Na okreskách se stačí držet zákona, čili do 90.
17.04.2009 | 18:33:51 | martas Reagovat
to Jaris
Co se týká předraženosti Škody a jejich jiných motorů než je htp,je to jen na zákazníkovi.Kdyby český člověk nebyl tak blbý a nekupoval htp,tak by buď museli slevnit jiné motory a nebo tam začít dávat jako základní motor něco úplně jiného.
17.04.2009 | 17:22:04 | Ladik Reagovat
martas
Prosím Tě, a co znamená cestovní rychlost 110-120? Průměrnou? Asi těžko, na to ta fábka nemá ani za 20 litrů na sto. Takže to bude nejspíš konstantní rychlost na dálnici, což vypovídá dost. Na silnici první třídy jezdíš taky 70 jen proto, aby to mělo menší spotřebu?
17.04.2009 | 16:53:06 | Chiquita Reagovat
spotřeba F2 htp
Když už jsme u té ITÁLIE....taky přidám svoji trošku do mlýna.
Byli jsme loni v CAORLE,SEVERNÍ ITÁLIE.....F2 12v 51 kw, krátká, bez klimy,3 dospělí,1 dítě, + plný kufr,na střeše nic, cestovní rychlost 110-120 km/h, spotřeba 5.8 l/100km, celkově-tam i zpět.
Takže fakt když se to nehoní,tak se dá s HTP jet výborná spotřeba, ale je fakt, že při 140 to bude o poznání horší, myslím že těch 120 je tak akorát.
17.04.2009 | 15:44:22 | martas Reagovat
6V
No 6V se do toho dávalo ještě, když byly první kusy, tak okolo roku 99. Má to svoje výhody.
19.02.2009 | 23:31:24 | Hylský Reagovat
6V
To je teda pěkná vykopávka když to má 6V elektriku, to má moje Jawa 250 z 67 roku. ...:)
19.02.2009 | 22:04:58 | Pavel Reagovat
Italie
re Gramač spotřeba byla počitana za celou cestu tam i zpět celkem najeto přes 2800km přesně už to nevim
19.02.2009 | 19:50:16 | jarda Reagovat
Jaris
Pokud se trefí dobrý kus, tak je Fabia opravdu výhodná. Běžné prohlídky jsou ve srovnání s konkurencí levné, síť servisů daleko nejširší. Myslím, že i ceny dílů nebudou v porovnání s konkurencí tak hrozné (já vím, Dacia a Fiat jsou levnější). Problém je v tom, že trefit dobrý kus je střelba na slepo .
19.02.2009 | 11:15:47 | Itall Reagovat
Mňa by skôr zaujímala
spotreba smerom naspäť, z Talianska, min. 120 a viac... súhlasím, že k moru sa vždy chodí za menej, napriek zaťaženiu. Opačným smerom a za pod. podmienok min. 0,5-1 liter navyše. V každom prípade si pokolonu zasluhuje vodič a posádka. Osobne by som si asi netrúfol plne naložený, s malým autom, slabším motorom. Ale vo dvojici snáď áno.
19.02.2009 | 10:58:47 | ľuboš Reagovat
spotřeba
Ohledně pochybnostem "Radka". Samozřejmě dokázat to tady na fóru nemohu (zmiňovanou spotřebu), ale myslím, že v mém věku nemám žádnou potřebu si vymýšlet, nebo se kasat jak to někdo umí jezdit za pár drobných s dobrým rychlostním průměrem. Je také všeobecná pravda, že tzv. některý motor se povede, některý ne (myslím tím stejný typ motoru), což se klidně mohlo stát i na mém autu. Jinak si za zmiňovanou spotřebou sedím, veškeré lístky od čerpání si ukládám a spotřebu si okamžitě vypočítávám. Dělám to protože mě auta baví a dělám to tak celý život.
19.02.2009 | 09:13:40 | kudržák Reagovat
Itálie
No cesta do italie je na měření spotřeby zrádná, ono, když sjíždíte z Rakouských Alp do Itálie, tak jedete hrozně dlouhou dobu z kopce a téměř nemusíte šlapat na plyn, takže spotřeba v tomto úseku dálnice může být na neuvěřitelných číslech, pokud vemete celkovou spotřebu, tak vyjde reálná spotřeba, ale to bez palubáku jde změřit jen velmi složitým způsobem, málo kdo si to píše atd.
19.02.2009 | 09:02:49 | Gramáč Reagovat
Nevím no, Fábka, 4 lidi, 3 kola na střeše, 120km/h na dálnici a 8L/100km, tak to se mi nechce věřit, protože v této rychlosti na to už musíš sakra šlapat, aby ses níže uvedených vozů vůbec udržel. Bez těch kol je to možné. Viz Stilo 1.9JTD (85kw). Standartně jede na dálnici do 120km/h za 5.5L s kolama za 7L je pravděpodobný. O Corolle za 10L, to je na hranici bludu. Sorry.
19.02.2009 | 08:54:40 | Radek Reagovat
re- kudržák
děkuji za odpověd tak to ja holt s timto autem neumim jezdit protože loni před dovilenou mi moje auto nabourali tak jsem si pujčil od tchana fabii kombi HTP na cestu do italie a i když jsem neměl na střeše kola ale jinak plne auto a snažili jsme se jet 130- 140 po dalnici tak mi spotřeba podle tankovani vyšla 10.4l !!!!! ale muj kamarad s opel vectra 2.0 benzin jel za 7.3L a když chcete měřit spotřebu podle tankovani tak musite tankovat až po hrdlo a ne po prvni vypnuti každa pistole vypina jinak podle kvality paliva jak pěni takže rozdil muže byt velky. ale jinak přeji spoustu štastnych kilometru.
19.02.2009 | 08:41:34 | jarda Reagovat
Liška
Liška na výfuku, to je asi jako vlk ve slipech, sere tě to, ale provozu to nebrání. K tej Fábii, lidé si to auto kupují, protože mají to vlastenecké cítění a přece jenom, kdo je vlastenec, nemůže zradit domácí automobilku, vždyť škoda je s touto republikou spojena již od počátku, navíc peníze do koupeného auta, dá práci dalším čechům a tím i přispějí do státní kasy, tak nebuďte hloupí a kupujte škodovky. Dále spotřebou rovnající se závodnímu tanku, také přispíváte do státní kasy. Servisy a zlodějské ceny náhradních dílů, jdou také do státní kasy. Koupí vozu Škoda budem všichni bohatí. Jen kupujte tyto auta, ať se máme líp.
19.02.2009 | 08:16:16 | Gramáč Reagovat
spotřeba
Odpovídám na komentář "jardy" ohledně mé spotřeby. Ano jel jsem i na dlouhou cestu na dovolenou v zátahu přes 500 km a s podílem dálnice asi 50%, kde se rychlost pohybovala neustále na 120km/hod. Obsazenost auta 4 lidé a na střeše byly 3 kola. No a s tímto nákladem a s obrovským aerodynamickým odporem byla měřená výsledná spotřeba motoru 1.2 HTP 8l/100km. Jenom pro dokreslení se mnou v koloně jela společně stejně naložená a již v příspěvku zmiňovaná auta Toyota Corolla 1.6 benzín (spotřeba 10l/100 km) a Fiat Stillo 1.9 JTD (spotřeba nafty 7l/100 km) Spotřebu jsem změřil odměřením u pumpy a výpočtem (plním vždy do prvního automatického zaklapnutí pistole), což je jistě přesnější metoda měření než tzv. výpočty palubního počítače. "Myslím si kdo chce, umí jezdit i s tímto motorem (a nejenom s tímto) rychle a přitom úsporně, nic to vlastně není, trochu přemýšlení a trochu té tzv. vyježděnosti, ale nakonec ať si každý myslí svoje, vždyť né nadarmo se říká "Chytrému napověz, hlupáka kopni" a tím se proboha nechci nikoho dotknout.
19.02.2009 | 07:22:45 | kudržák Reagovat
Jsem v prdeli... mám lišku na výfuku :-(
18.02.2009 | 21:19:37 | Standa Reagovat
proč fábii,protože si autor koupil fábii,napsal jsem komentář na danou recenzi,osobně si nemyslím že je to špatné auto,výběr je samozřejmě větší,každýho věc co si koupí ana co má
18.02.2009 | 19:45:35 | Jaris Reagovat
Pokud bych si kupoval novou fábii... Proboha a proč fábii??? To že za ostatní motory chtějí "pálky" mě přece nemůže donutit si koupit takovou zhovadilost jako je HTP! Tak ať si je strčejí do prdele!!! Chápu, že chceš nový auto. Ale proč fábii? Ať přemýšlím jak přemýšlím, nenapadá mě jediný ROZUMNÝ důvod. Vždyť je dnes takový výběr typů a značek... Otevřete už oči!
18.02.2009 | 19:41:34 | Reagovat
Nechápu,proč se každý diví,proč si někdo koupí fábii.Je spousta lidí,kterým tento motor vyhovuje,na normální ježdění úplně stačí,není umění pálit gumy i na trojku.Pokud bych si já kupoval novou fábii,vybral bych si bohužel taky 1,2,protože za ostatní motory chtějí šílený pálky,ale je to nové auto s zaručeným původem a nebourané.Felicii combi jsem měl skoro 4 roky,praktičnost a náklady na servis a provoz(lpg) bezkonkurenční,měla suverénně nejlepší topení(srovnávám s Scénicem benzín a Octávií TDi),jediné co jí chybí vzhledem k věku je bezpečnost.Pokud se o ní člověk trochu staral tak neměl ani problém s korozí,rád na ni vzpomínám.Jediný závažný problém bylo vadné palivové čerpadlo,které odešlo díky zkaženému benzínu v nádrži.
18.02.2009 | 19:36:09 | Jaris Reagovat
6V -?
docela dobra recenze jen mě pobavilo že umi jezdit usporně to je vidět že s tim nejel nikam dal a naloženy to by měl problem dostat se do deseti litru. a jaště co to je HTP 6V ????????
18.02.2009 | 19:32:18 | jarda Reagovat
Přesně tak. Já mám do 20-30 km 3 servisy Škoda a už se stalo 2x, že jsem pro díl jel stejně 40 km, páč ani jeden z těch tří ho neměl na skladě. Mám ten dojem (možná nesprávný), že pokud se jedná o díl poměrně často frekventovaný při opravách, ani ho nechtějí prodat. Páč ho použijí sami při opravě, na které vydělají a nemaj zájem dodávat díly na opravy dělané jinde.
18.02.2009 | 18:31:38 | Itall Reagovat
Brano
Něco na tom bude, uznávám. Ale já osobně jezdím na servis mé značky 40 km, a vůbec mi to nevadí, protože tam jedu jen 1x za rok na plánovanou údržbu. I to je výhoda spolehlivých značek. A pokud jsem něco potřeboval objednat, pro vylepšení vzhledu vozu, měli to do 3 dnů.
18.02.2009 | 18:15:09 | Reagovat
anonymovi
ja sa zaoberám a aj sa obzerám po autách a poznám značky ktoré majú aj vyšší výkon pri nižšej kubatúre a aj spotrebu vcelku dobrú...lenže načo mi bude značka ktorá má zastúpenie servisu 30-40km od môjho domu ked škodovka len 10km, pritom v tomto okruhu ich mám rovno tri... a aj ceny za normohodinu sú lepšie a hlavne netreba čakať na náhradné diely z konca sveta.
netvrdím že škodovka nieje akosi vedla v niektorých svojich krokoch,ale keby bola tak ustrnutá, tak by asi nemohla byť tak oblúbenou značkou a aj tak uznávanou.
stačí si pozrieť zahraničné recenzie na škody.
18.02.2009 | 18:09:42 | brano666 Reagovat
Brano
Já jsem naprosto přesně pochopil, co myslíš. Nejsem natvrdlý. To ty jsi nepochopil, že dnes už neplatí "vyšší výkon = větší obsah a větší spotřeba a pojistka. Dnes už se dělají auta (světe div se!), která mají vyšší výkon a menší spotřebu, aniž by musely mít větší objem. Ale to by ses musel začít zajímat o auta a ne jen o škodovky, kde vývoj jaksi ustrnul.
18.02.2009 | 14:02:56 | Reagovat
anonymovi
k tomu "výkonnejšie nieje zle, ale na úkor spotreby a vyššej poistky"...Bolo to myslené na vyššie kubatúry a tým pádom aj vyššiu spotrebu a aj poistky....ale asi si nepochopil...čo už...
a každý kupuje na čo má a čo sa mu páči...netreba hádzať na škodovku kamene....začni vyrábať autá ty a potom sa uvidí čo na teba budú hovoriť a písať....
18.02.2009 | 13:50:42 | brano666 Reagovat
Přes fabriku, jestli to funguje, pak je to dobrá rada. Já už jezdím s liškou na výfuku 7 let a drží .
18.02.2009 | 13:39:33 | Itall Reagovat
k tomu výfuku
Výměnu výfuku jsem si neplatil, ale zkusil jsem uplatnit záruku napřed přes infoemail firmy Škoda a zároveň jsem jim poslal fotky rezavého výfuku. Email s mou žádostí přeposlali na můj autorizovaný servis a Ti se mi sami ozvali ať s tím přijedu. Po prohlídce, i když se tvářili kysele , mi to komplet vyměnili. Určitě pomohlo, že jsem se napřed ozval automobilce a ta jim to přeposlala, v tom případě má asi servis obavu aby to nebyla nějaká "zkouška" od Škodovky. Od té doby pokud mám nějaký problém, tak to napřed konzultuji s automobilkou a pak s vytištěnou elektronickou dokumentací jdu do servisu, i když většinou již o mně dopředu vědí. No a je to všechno bez problémů, jen radím komunikujte razantně, ale slušně. Toť vše, ať si to každý přebere sám
18.02.2009 | 13:02:52 | kudržák Reagovat
Výfuk
Měnit výfuk po 13000 km protože má lišku na povrchu, to promiňte, ale to hraničí s bláznovstvím. Je to jako by na dráze měnily všechny koleje, protože mají lišku na povrchu. Člověče, to ten výfuk budete měnit každoročně, jako olej? To se vám teda ta fabia fakt vyplatí. Ale dám vám radu: Nechte si ten příští pochromovat, jako na motorku.
18.02.2009 | 12:57:06 | Standa Reagovat
Brano
I já tobě musím pogratulovat. Prý "výkonnejšie nieje zle, ale na úkor spotreby a vyššej poistky" A když si tady tak všichni gratulujeme, tak nejvíc gratuluji výrobci škodovky. Má pořád dostatek slepých a hloupých zákazníků. GRATULUJEME !
18.02.2009 | 12:53:19 | Reagovat
vyfuk
to to teda cumim, na novom aute po prejdeni 13 000 km vymenit preventivne cely vyfuk? to co mam byt? a to autor pise ze si kupil novy fabiu aj s financnych dovodov. ja asi odpadnem
18.02.2009 | 12:07:40 | visna Reagovat
moje
Zdravím.
Najprv ti chcem pogratulovať k tvojmu autu.
Mám tiež tú istú motorizáciu,len naviac výbavu ambiente +lakťovka,vyhrievané sedačky a beat rádio.
čo sa týka vŕzgania a iných zvukov, tiež je to dosť o ničom, hlavne ak je zapnutý ventilátor na jednotke tak pri prechode cez "dokonalé" slovenské cesty je počuť ako sa trasie či čo. Dvere spolujazdcove aj vodičove vrzgajú, ten plast je naprd prichytený, resp. zavesený k plechom.
ohľadne motorizácie som spokojný,aj keď byť výkonnejší nieje zle, no zas na úkor spotreby a vyššej poistky. Motor je vcelku živý, ťahá dobre od spodu, porovnateľný s felíciou (tiež som bol vlastníkom feldy 1,3 50kw). Do tej 120tky je to dopohody. vyskúšané aj v záťaži, štyria ľudia každý dobrej váhy + batožina a nesťažoval sa nikto ani motor.
taktiež to po sklopení sedadiel dobre veľa zoberie (5dosiek sadrokartonu, 5balíkov obkladačiek, 4balíky poteru a iné prkotiny) no potom stálo zato vysávanie a utieranie zababraného plastu.
sotrebu mám priemerne v lete 5,5l v zime 5,9-6l.
takže je to dopohody.
posilovač je mierne silný a trochu strácate prehlad čo je pod kolesami,ale aspoň netreba točiť ako kôň vo felde.
zatiaľ jediný problém bola odtrhnutá gumička na a-stlpiku, a flashnutie RJ kvôli studený štartom. Inak nič iné.
Celkovo spokojnosť.
Až na tú krízu ktorá stlačila ceny riadne dolu. Ja som ju kupoval za 331000SK a teraz sa dá za 280000SK.
18.02.2009 | 12:05:42 | brano666 Reagovat
Se divím, že v záruce vyměnili výfuk jen proto, že byl na povrchu jak liška, máš asi známé v servisu .
18.02.2009 | 11:56:34 | Itall Reagovat
Chápu,že to "6V" znamená šestiventilová,ale připominá to šestiválec ha háááááááááááááá ☺
18.02.2009 | 09:55:17 | Reagovat
Monokultůra
Ono přesedlat z Felicie do Fáie je už nějakou tu dobu poměrně přežitek a přce jenom vydávat takový love za novej vůz bez výbavy, to je asi hovadina. No tak ať slouží, pokud nenajedete moc km, tak asi i vydrží.
18.02.2009 | 08:53:21 | Gramáč Reagovat