Recenze Škoda Fabia Elegance
“Ve své třídě špička.”

Autor recenze: Roman (32 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:1390 Stav km při koupi:8 km Stav km nyní:1 550 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km Vloženo: 27. 8. 2007

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Toyota Corolla

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Roletka kryjící kufr má dosti silné navíjení a občas se sama stáhne. Její boční držáky by mohly být o něco delší. Nic dalšího se zatím nevyskytlo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto má nejlepší benzín co šel pro tento starší model Fabie vybrat. Obsah 1390 cm3 16V s 59kw je ideální volba jak pro pojíždění po městě, tak i pro dálniční jízdu. Motor je ještě dosti "syrový", ale při použití zrychlování elektronikou tempomatu (mimochodem tuto vecičku vřele doporučuji) je zátah citelný. 4 roky jsem jezdil a stále jezdím s Fabia sedan 1,2 47kw, takže můžu případným zájemcům zdělit informace o rozdílech a vlastnostech obou motorů.

Na svůj výkon je 1,2 47kw překvapivě živý, ale zátah je ovlivněn charakteristikou motoru. Motor 1,4 59kw nemusí tak často řadit, táhne i pěkně odspodu. Z čeho jsem,ale nejvíce překvapen je spotřeba.Od úplného začátku jezdím, tak 50% km s klimatizací a spotřebu mám dle PP 6,2 l/km. Při kontrole lístků tankování mi vyšlo 6,7 l/km. Čekal jsem,že budu jezdit tak kolem 8-9 l/km zpočátku a pak kolem 6-7 l/km. Chci zdůraznit,že žádnou economy-run nejezdím, kolem mám pěkné cesty, takže běžně jezdím 90km/130km a občas i více :). Je pravda, že hodně s tempomatem, ten mě fakt dostal.

Příplatek za tento motor je 30tisíc, rozdíl v pov.ručení cca 1,5tisíce. Pokud bude spotřeba stále, tak skvělá jednoduchým výpočtem jsem zjistil,že při nájezdu 15tisíc km ročně ušetřím oproti 1,2 47kw cca 200l benzínu. Jak jsem již psal výše, jezdím také s 1,2 a její spotřeba nad 100km/h roste neúměrně rychlosti jízdy. 200l paliva dělá cca 6tisíc.

Rozdíl ve vyšší ceně pov.ručení je smazán a ještě "splácím" cenu za dražší motor 1,4. Na závěr uvedu +- spotřeby dle PP za pomocí tempomatu bez užití klimatizace 50km 4,2l 70km 4,5l 90km 5,2l 120km 6,7l 140km 7,5l. Jizdní vlastnosti Fabia Combi byly již tisickrát popsány, tak jen přidám, že jsem velice spokojen. Kola mám 185/60 R14, dle mého názoru nejlepší varianta pro poměr jizdního komfortu, spotřeby a ceny pneu. Ve Fabii mám všechny systémy včetně ESP, to ale zatím čeká na zimu abych ho někde pořádně vyzkoušel. Pokud nejste moc limitováni pořizovací cenou, doporučuji pořídit.

Cena 17900 pro verzi elegance. Vozím v autě své nedražší, tak na bezpečnosti nechci šetřit. Pokud budete mít nějaké dotazy rád odpovím v diskuzi. Hodně km bez nehod přeji všem...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

děkuji za rady

Děkuji za příspěvky...máte pravdu, ale auto mi přestalo fungovat v průběhu jízdy dost daleko od domova...vůbec to nechtělo nastartovat a bylo mi řečeno, že v rámci záruky mě odtáhnou do nejbližšího servisu a jinam si to musím zaplatit...tak jsem se nechala odtáhnout zdarma...řekli mi, že mám nárok na zapůjčení náhradního vozidla na 3 dny...což jsem využila (něměla jsem se z místa odtahu jak dostat domu...).Druhý den mi volali, že to teda funguje a at jim vrátím to náhradní vozidlo, že prý mám nárok jen na 1 den (na 3 jen při větší závadě)...bohužel mi nepůjčili letadlo, takže jsem nebyla schopná hned to auto vrátit a po mém rozčílení mi pán ze servisu řekl, že mi ho teda nechají zdarma ty 3 dny...Spíš by mě zajímalo, jestli máte někdo zkušenosti s touto poruchou na fabii...myslím tím v dešti se vypnul motor a nejelo to...řídící jednotka se vůbec nehlásila, druhý den v servisu to prý normálně nastartovali...auto má 15tis. najeto...je mi to záhadou

15.08.2008 | 15:46:38 | Iveta Reagovat

Bohužel musím souhlasit

Dávat na slepo auto do servisu je veliký risk. Sám bych to nikdy neudělal,pokud bych neměl kontakty co mám. Svojeho mechanika, znám od jeho učení, udělá pro mě první poslední. Aby ne když jdeme kupovat nový vůz,tak ho dovedu jako toho kdo nás přesvědčil ke koupi vozu v jeho autosalonu (zaměstnanci mají bonusový program za dovedené zákazníky) Jeho potěší prémie několik tisíc kaček na výplatní pásce a pak kolem mého auta lítá jak čert, aby bylo všechno jak má být...hold dneska lidi budou pracovat na 100% jen motivováni prachama...bohužel

19.07.2008 | 17:01:46 | Roman Reagovat

je to tak

ja som zistil ze skoro kazdy vacsi servis, vacsinou autorizovany kde su zamestnanci vzdialeni od majitela je nespolahlivy a najlepsie a najlacnejsie robia stari mechanici co maju vlastne dielne, tam mozem aj sedet a kecat s nimi pri praci, je to paradox a hlavne skoda ked chce mat clovek servis u vlastnej znacky.. ja autorizovane servisy vyuzivam len na to, ze si tam chodim pre lacny olej.. asi viete preco je lacny

19.07.2008 | 13:21:21 |  Reagovat

servis

Vážená paní, to co píšete je běžné i v jiném českém servisu, největší borci jsou u rencka. Co se týče servisů škoda, je běžné, že prři garanče: profouknou kompresorem vzduch. filtr, olej vám odpustí tak, aby se dolilo maximálně litr až dva. Hlavně, že člověk zaplatí nehoráznou sumu za tuto nehoráznou službu. Rada zní jezdit do servisu, kde Vám umožní být přítomen u opravy, pokud je oprava na delší čas je to o důvěře: servis zákazník. Mnohdy člověk projezdí více servisů, než najde ten co mu vyhovuje, ale těch je pramálo. Držím palečky při výběru toho kvalitního servisu ve vašem rajónu.

19.07.2008 | 11:43:15 | Jarda Reagovat

Elegance, rok výroby 2007

Koupila jsem novou Fabii. Má najeto cca 15.000 km a za jízdy (v dešti) se vypnul motor, rozsvítila kontrolka ABS, protiskluzu a baterky. Když jsem zkoušela nastartovat, auto nereagovalo. . Nedokázali (nechtěli) mi vysvětlit proč. Padl názor, že snad je ve Fabiich tato porucha častá při zapnuých stěračích. Na můj dotaz, zda se to může ještě opakovat mi v servisu odpovědeli.."jo paní, to nikdo neví". Do servisní knížky mi nechtěli o této opravě nic poznamenat a kopii jejich dokumentů o opravě mi nechtěli dát. Máte někdo podobnou zkušenost?

19.07.2008 | 09:06:47 | Iveta Reagovat

Jo, ale píše se tam, že svižně vyrazí z KŘIŽOVATKY, tzn. na 1.-ku, čili proč ne? O předjíždění kamionu se nemá význam vůbec bavit.:-))

26.10.2007 | 13:31:35 | Radek Reagovat

reakce

To byla reakce a podt. viz:-něco z profi recenzí

26.10.2007 | 13:23:36 | NYPD Reagovat

To NYPD

To není profirecenze.

26.10.2007 | 12:11:40 | Radek Reagovat

tak to je tedy recenze

jestli tohle je profi recenze , tak by mě zajímalo , kolik za to dotyčný dostal zaplaceno ..... Já bych nedal ani korunu , no tu korunu možná za tu snahu -ta se vždy počítá ....
že 1.2 47kw je překvapivě žívý musím konstatovat , že jsem měl fiestu 1,2 16V 55kw a auto je skutečně živé ,ale jen při obsazení řidičem . pokud jedete plný a máte předjíždět např kamion -tak je to ruská ruleta. Vzhledem k tomu , že jsem zažil pár horkých chvilek -již nikdy nechci slabý motor.

26.10.2007 | 11:51:36 | NYPD Reagovat

něco z profi recenzí

1.2HTP (40kw)....tříválec sice solidně zabere z nízkých otáček, takže auto z křižovatky překvapivě svižně vyrazí, ale se vzrůstající rychlostí a rostoucími otáčkami mu katastrofálně dochází dech. Pokud s vámi začne závodit mladík s ospojlerovanou stodvacítkou, tak má znamenitou příležitost zažít poprvé v životě vítězství nad moderním vozem...
1.2HTP(51kw)...svižnější jízda...na dálnici zrychluji na 130km/h a palubní počítač ukazuje hodnotu lehce přes 11L (!). Při konstantní max. povolené rychlosti klesá na 9.9L...

Podrobnosti jsou v testech spotřeby na www.tipcars.cz . Co dodat...

26.10.2007 | 11:25:35 | Radek Reagovat

Máte pravdu u mojí předchozí lantry žrala 1,6 84kw stejně jako 1,8 94kw takže stejný poviný ručení a lepší výkon teda né že by ta 1,6 jezdila špatně to ani náhodou.Ale majitelé Hyundajíkú to dobře věděli takže sehnat 1,8 v době kdy jsem jí kupoval byl nadlidský výkon.Htp bych teda vlastně mohl dostat i já protože jezdím hlavně po Praze naštestí jsou na firmě rozumný a auta i k soukromému používání jsou nejméně 1,4 i když např. na vyšších mistech dostaněš třeba Focus nebo Astru ale zase s 1,4 a tam už to moc rozumný není.

26.10.2007 | 10:42:35 | sparrow1 Reagovat

To Roman

Máš pravdu. Ovšem většina si nechce připustit, že HTP žere, jako prase v rychlostech nad 100km/h. Na delší trasy je vždy lepší silnější a výkonnější motor. Navíc Fábka má kolem 1150kg, což je dost. Proto silnější a výkonnější motor je hospodárnější. Nechápu, že někdo nepochopí, že malý objem není malý spotřeba a naopak. Velký objem, velká spotřeba. Např. v Oplu Omega je žravější 2.0 než 2.5 V6. Proč asi? Velká hmotnost, slabý motor. Sám platím povinné ručení s bonusy 10.600kč a taky nebrečím. Nicméně do města HTP, jako nákupní taška, stačí.

26.10.2007 | 10:33:08 | Radek Reagovat

HTP není stavěná na dálnice

Tento motor je dělaný na courání po městě a okolí, občasná delší cesta za babičkou na venkov, jel jsem s ní na dovolenou do tater, celkem ujeto 850km při prům.spotřebě 5,3l ! Celou cestu jsem jel max 120 ale 90% cesty vesnicemi nebo po okrskách 80-90km/h a to se tomu motoru líbí, spotřeba suprová. Pohodovému řidiči 1.2 47kw při jízdě na předpisy a na vychutnávání krajiny (jeli jsme 2+plný kufr v sedanu) naprosto stačí. Při plné zátěží a nedejbože cestě po dálnici je to trápení řidiče i motoru...Pokud takto přistupuje zájemce o auto a bere tento motor souhlasím, pokud ale někdo argumentuje levnějším pov.ručením..je s prominutím mamlas..s 1.4 16V 59kw mám ve všech situacích nižší spotřebu ve vyšších rychlostech to dělá až 2litry, při nájezdu cca 10000km ročně je úspora paliva cca 150l x 30kc což máme cca 4500kč , rozdíl v ručení cca 1600kč, rozdíl v ručení mám zaplacený a ještě si "splácím" 3litry silnější motor.A to vše při ušmudlaných 10tis km,když někdo udělá 2x km ročně má i 2x tolik ušetřeno...jednoduché počty,stačí používat mozek a ne se jen podívat do tabulky pojišťovny..toto není narážka na nikoho tady v diskuzi,jen narážím na lidi co kupují ty HTP jak ovce obecně...

26.10.2007 | 09:49:46 | Roman Reagovat

To Radek

Htp chápu jako auto do města a blízkého okolí.Tragedie ovšem je když někdo naloží rodinu a vyrazí s rakví na střeše k moři jasně dojede a i třeba se slušným rychlostním průměrem ale ty náklady na benzín lepší jet velkým americkým třílitrem mista hafo a spotřeba stejná:-)

25.10.2007 | 19:10:20 | sparrow1 Reagovat

Tak to máš 100% pravdu. A jak píšeš. HTP žere na dálnici neskutečně.

25.10.2007 | 18:53:52 | Radek Reagovat

To Radek

Mě přijde argument ušetření na poviném ručení dost ubohej zase tak strašný to není ale mezi těmi motory velký rozdíl je ale většina spokojených majitelú Htp to nikdy neuzná.Kolega jednou pospíchal z HTpéčkem z Plzně po dálnici jel co to šlo a spotřeba 13l to nežere ani Sonata 2,7šestiválec a to to není nijak usporné auto.

25.10.2007 | 18:41:10 | sparrow1 Reagovat

To Sparrow1, To Roman

Je to v Jeseníkách (objíždím přes Polsko - levný nákup), takže je to těch 250km, jinak přes Červenohorské sedlo je to 215km. Jinak ta spotřeba spadne tak o litr, 12.500km je málo. Mě to o 0.5L spadlo až po 25.000km, jako o dieselu. Zajímavé... . Statistika je opravdu odstrašující.

25.10.2007 | 17:56:46 | Radek Reagovat

To Roman

K tvému dotazu najeto mám 12500km a auto je stále živější spotřeba je těd spíš vyšší ale je zima a jezdím skoro pořád po Praze.Ve městě mám těch 8až8,4l takže je to jako v létě když jezdím po městě s klimou.Ven už jsem nejel asi 3tydny takže spotřebu venek změřím zase až napadne snih a pojedu lyžovat.

25.10.2007 | 16:13:52 | sparrow1 Reagovat

Diskuze k tématu :)

Dívám se jak si tady kluci hezky pokecali......Bavil jsem se se známým prodejcem škodovek a dle jeho podkladů a statistik má ze 100 benzín.fabek I. generace cca 15x 1.2 40kw cca 70x 1.2 47 cca 10x 1.4 59kw cca 4x 1.4 74kw a 1x 2.0 85kw. Prostě samá haťapka (nic pro ti ní nemám :) , sám jezdím taky v jedné docela často). ...... Mám dotaz na sparrowa1...kolik teď máte najeto km s 59 a jestli už bylo nebo je poznat na motoru,že je "zajetý", zdali klesla spotřeba a motor je živější?...díky

25.10.2007 | 15:08:03 | Roman Reagovat

To musí bejt hodně pěkná chalupa jezdit každý vikend 500km.Já mám chatu celkem blizko tam a zpátky 60km a to není problém vyšetřit.

25.10.2007 | 14:30:48 | sparrow1 Reagovat

Mám 185cm, ale hlavně 105kg, čili pro tlušťoch, jako su já je to problém.:-))) Nicméně beru PHM na CCS, takže když by se mělo účtovat, tak by mě to přišlo pěkně draho. Na služební cestě se spotřeba obhájí, ale kdybych jezdil soukromě (můžu, ale nechci), tak bych to zaplatil i s chlupama. Na chalupu to mám 250km jedním směrem, takže bych musel po cestě brát a to bych si pěkně zatáhl. Kiláky po městě rozepíši, ale 2.200km už je holt moc.

25.10.2007 | 12:34:43 |  Reagovat

To radek

No já si na pohodlí nestěžuju mám 180cm a 82 kg a klidně 1000km k moři a v pohodě žadné bolesti a to mám při tom záda v pr. asi jsem tak křivej že mě ty sedačky vyhovují.No a co se týká benzínu tak já dávám za svoje km tak 500 měsíčně jen v létě to bylo víc.Dá se ledacos vyšetřit myslím km. pro vlastní potřebu.

25.10.2007 | 11:32:36 | sparrow1 Reagovat

To sparrow1

Tak HDi taky dokáže jezdit za málo, o ostatním nemluvě. Ovšem PHM, nějaký ten servis něco stojí. Též jezdím po městě "zdarma", ale o víkendu na delší trasu na chalupu velmi rád přesedlám. Brno - Praha - Brno (cca 500km) je ve Fábce něco otřesnýho, jsem vždy velmi znaven a hlavně nechce se mi platit benzín ze svého (cca 45L benzínu za víkend je dost). S 3.0 dieselem jedu hodně svižně za 7,5L, při jízdě na spotřebu za 6L a to už je znát - úspora 15L je dneska skoro 500kč, za měsíc téměř 2.000kč a to už jsou pro mě prachy.

25.10.2007 | 11:26:33 | Radek Reagovat

To Radek

No jo pořád okolo ní slintám a přemýšlím zda Fabku nevrátit a zakoupit C5 ale ta uspora pěnez je v rozpočtu znát.

25.10.2007 | 11:01:23 | sparrow1 Reagovat

Tak C5 už je slušná kára, díky hydro i superkomfortní. Taky mám ojetinu 5 let starou a podle některých určenou na vrakáč. Ale kdo co chce, má to mít, platí to ten či onen.

25.10.2007 | 10:17:47 | Radek Reagovat

To Radek

Mě by stačilo jen trochu víc místa vzadu je to max. pro dvě děti do 10let.Kufr mě bohatě stačí a na velkou dovolenou holt rakev.A samozřejmě bych radši 1,6 ale né tu co dávaj do FabkyII ta mě moc nesedí.Ale jak se říká darovanému koni na zuby nekoukej.Taky jsem mohl dostat 1,2HTP takže jsem celkem spokojený a jak jsem psal tak z motoru a podvozku příjemně překvapený.Až zas nebude služebka pro mě je jasná volba C5 kombi v Hdi samozřejmě tak 4 roky stará a kritizujte jak chcete já znám svý požadavky a vím co můžu od ojetiny čekat.

25.10.2007 | 09:43:29 | sparrow1 Reagovat

V pohodě.:-) Ten kulaťák..., no už sem tam jel, ale přesné detaily si nepamatuji. Jezdím na Zbraslav a Suchdol, takže sjíždím už v Jesenici a pokračuji přes Dolní Břežany. To je právě ten problém. Kdyby byla větší s objemnějším motorem. Jenomže to by byla pomalu Octavia, co hůř, velká konkurence pro Golf.

25.10.2007 | 05:52:48 | Radek Reagovat

To Radek II

Omlouvám se za ty bláboly to mě ujelo jen mě přijde že jsi ve všech diskuzích až moc extrémista každý auto má svý vždycky jsem fabku spíš odsuzoval ale po nafasování pro soukromé ježděni jsem si trochu poopravil názory kdyby byla o malinko větší nebyla by zase tak špatná.A je si je na ní něco super tak opravdu jizdní vlastnost jestli znáš Prahu tak kulaták u hypernovy na Chodově jsem jel 90 a nepískla řídil kolega protože má jednu doma tak tvrdil že ví co si může dovolit já tam jel nejvíc 80 ale pokud to tam znáš tak víš že i to je dost.

24.10.2007 | 21:58:29 | sparrow1 Reagovat

S tím dělníkem u pásu je to možný, nevylučuji. Ač jezdím v "Němci", tak s Lineou souhlasím. Ale jedině v ropě - přeplňované benzíny ve mě nevzbuzují důvěru. Co se týká spotřeby měl jsem soukromě vždy vozy s min. 5 válci. Bohužel, v kombinované spotřebě má Fabka hodnoty téměř nejvyšší. Benzíny: 2.8 V6 4x4 / 128kw - 10L, 2.0 R5 108kw 7.7L, nafta 3.0 R6 / 142kw 8L. Terénní vozy do toho nepletu, protože to se nedá srovnávat.

24.10.2007 | 21:54:54 | Radek Reagovat

To Radek

Nevěř až tě někdy na D1 do kopce předjede bílá fabka kombi tak jsem to já .Budeš možná překvapený jako mnozí jiní řidiči které jsem v kopci tlačil před sebou.Nejsem v žádném případě zastánce Fabky jsou zajímavější auta na trhu za stejnou a lepší cenu(Pro mě třeba Fiat Linea) ale z motoru jsem opravdu moc příjemně překvapen možná se v německu dělník u pásu dobře vyspal je pravda že máme v práci čtyři stejné a ta moje jezdí nejlépe.

24.10.2007 | 21:46:26 | sparrow1 Reagovat

To Roman

Já mám spotřebu strašně rozdílnou např.cesta do Chorvatska v syrovém autě dálniční rychlost okolo 130 tak spotřeba byla 6,3l počítáno hlavou PP pěkně kecá.V létě mimo město v pohodě pod 6l.Při mixu město venek 7,2l a jenom po Praze ted po ochlazení 8,4l ale dělám servis takže jezdím krátké trasy do 10km pak zastávka a třeba po hodině další cesta.Podotýkám nejezdím zrovna s lehkou nohou.

24.10.2007 | 21:41:07 | sparrow1 Reagovat

Ano, 8.5L - 9L nebo 8.2L to je opravdu drastický rozdíl. Takže nevím, kdo tu píše bláboly.

24.10.2007 | 21:29:42 | Radek Reagovat

Spotřeba mě mile překvapila

Při koupi jsem čekal spotřebu do zajetí motoru cca 15tis km kolem 7,5-8,5l. Od novoty jezdím 70% mimo město,30% město dle PP 6,3,l dle lístků z benzínek 6,8l. Je,ale pravda že umím jezdit úsporně (cvik z 1.2 47 HTP). Po dálnicích cca 130km takže žádná ecorally. A to mám najeto ani ne 5tis km. Po zajetí by to mohlo jít dolů tak o 0,5l. U 1.2 47 HTP to šlo dolů o litr,což tady ale nečekám. Asi nemáte tak citlivou nohu, nebo se nedíváte na PP, ten je dobrý učitel :)

24.10.2007 | 21:13:42 | Roman Reagovat

Hlavně neposlouchejte Radkovi bláboly to je totiž pan jezdec se 74kw verzí jezdí za 10 apod.já 59kw mám nedávno jsem např. jel Praha - Vyškov a 150-160 bez problémú udrží i v kopci a to jsem jel ve dvou a dvě děti spotřeba 8,2l a s těma konkurenčníma 1,4 to není tak slavný např. 1,4 ve Stilu jede hůř potvrdil to i přímo majitel po svezení s mým a o Francouzích v tomhle objemu nemá cenu psát ty jsou na tom húř.A ještě jeden příklad Focus 59kw točivý moment 124N.m.Já si osobně myslím že do Fabie je to každopádně nejlepší motor.Předtím jsem jezdil 1,6 84kw a tak strašlivý rozdíl to není.

24.10.2007 | 21:09:48 | sparrow1 Reagovat

No nevím, s 59-kou jsem jel a rozdíl mi nepřišel, ale prosím. S tou spotřebou je to přímo katastrofa. Chce to holt silnější a hlavně objemnější motor. Vozidlo by bylo 100% hospodárnější.

24.10.2007 | 20:42:58 | Radek Reagovat

Radku Radku

Těch 6 N.m. je poznat citelně, jelikož čím níž je max toč.momentu tím jen lépe, a rozdíl 132 na 3800ot a 126 na 4400ot je sakra poznat, čím níž tím lépe táhne. Zkoušel jsem 74 kolegy a ta jede, ale až kolem 5000ot, pak jede skvěle jen ta spotřeba potěž koště...Kolega pak jel s mou 59 a jeho verdikt po jízdě zněl, jestli to nechci vyměnit :) ...tak asi tak, no s tou dálnicí jsem to napsal, jezdím hodně sám, ve více lidech je to samozřejmě jinak...

24.10.2007 | 18:21:53 | Roman Reagovat

Sám jsi napsal..."140-150km udrží na dálnici kope nekopec"..., čili zmínka tam byla. No těch 6N.m. nepoznáš vůbec.

24.10.2007 | 11:38:00 | Radek Reagovat

o dálnici nebyla zmínka

59 motor má toč moment 132 na 3800ot a 74 má toč.moment 126 až na 4400ot, to už musí být poznat v rozdílu...

24.10.2007 | 11:19:46 | Roman Reagovat

Všeobecně

Nemyslím, že Škodovky jsou vyjímečná auta a taky nemyslím, že jsou nekvalitní. Ovšem jejich ceny nejsou zrovna opodstatněné. To tedy než koupit za minimum základ, to si koupím raději ojeté o třídu větší a při dobrém výběru mě to vyjde levněji a budu se vozit pohodlněji. Názory, že se do ojetiny musí nasypat nehorázné peníze jsou nepřímo úměrné technické zdatnosti jedince, který si ojetinu kupuje. Čili čím zdatnější kupující, tím menší náklady. Před 4-mi roky jsem koupil 8-mi letý vůz stření třídy a ke dnešnímu dni mě jeho veškerý provoz včetně kupní ceny stál 300 tisíc při ujetí necelých 50 tisíc km. A opravy? diodový můstek 3000,- prasklý chladič 3500,- a s obma závadami jsem dojel domů.

24.10.2007 | 11:18:09 | David Reagovat

rychlost

No tak 74kw, pokud nejedu sám, tak těch 150km/h neudrží (na D1 Brno - Praha, čili pochybuji, že 59kw by na tom bylo lépe. Musím při obsazení víc, jak 3 lidmi ve 120km/h podřazovat na 4, abych se vůbec udržel v provozu a nemusel hned mezi kamiony. Pokud je stoupání mírné, tak prosím, ale do kopce (např. u Lokte) ani omylem.

24.10.2007 | 10:57:57 | Radek Reagovat

Realita je naštěstí jiná

Příspěvek Anonyma je blábol, motor je tichý s minimem vibrací a od 3500ot zatáhne velmi slušně, 140-150km udrží na dálnici kope nekopec, spotřeba do 7l. Nepište tady zakomplexované bláboly člověče...

24.10.2007 | 10:52:43 | Roman Reagovat

Ach ten motor 59KW

Ten motor je uplně na nic na rozdíl třeba od jiných 16V 1,4 od jiných výrobců..jedzil jsem s tím a moc se toho předjet nedá,protože motor nemá výkonovou špičku a tudíž idealní hodnota otáček je max. do 5000,kde je i nejvyšší výkon..hold WV motory neumi,a to nemluvím o TDi 1,4,když nastartuji služební Fábku s tímto motorem,tak se mi chvějí doma police a hrnky a ještě tím vzbudím ráno sousedy.Českýmu člověku se nedá vysvětlit,že jsou aji lepší auta než Škodovky..

24.10.2007 | 10:15:53 |  Reagovat

Pro Radka

Nevím nevím jestli jde pojistit BMW 530D 2002 all risk za 7880,- + 500,- přední sklo / ročně. Spotřeba je taky nesrovnatelná (výkonově jsme jistě jinde to ano), ale já jezdím se syrovým motorem za 6,2l/100km 50% město 50% mimo. Cena náhradních dílů je jedna věc,ale cena za práci věc druhá. Ale srovnávat Fabii 1.4 16V 59kw ikdyž "v plné palbě" proti BMW 530D je trochu mimo mísu nemyslíte ??

06.09.2007 | 16:10:53 | Roman Reagovat

Pro anonyma BMW

Je rozdíl koupit si auto vyšší třídy ojeté a auto nižší střední třídy a nové...při koupi ojetiny automaticky investuješ do rozvodů,náplní,kotoučů,destiček,spojky,výfuku...popřípadě ložisek,tlumičů apod. takže výsledná cena abys měl aspoň trochu "v cajku" auto je jinde.
Nový auto je nový auto..na který minimálně 4 roky nesahneš.

Pro autora:
Podvozek Fabie se mi líbí,příjemně tvrdý..s 1.9 SDi jsem jezdil za 4 litry :o) 1.4MPi neřeším..ale 16V může být slušná alternativa..bohužel mi konfigurátor vyplivnul sedana 1.4 16V ve výbavě...černo-béžový interiér někde přes půl mega :o( ale pro mě malé auto (186cm) dopředu se vlezu..ale za sebe nemám šanci..to samý v Octavii I ..útulné auto..dostatek prostoru vpředu..ale vzadu tragédie.
Souhlasím,že pečlivě vybraný auto z akce na skladový vozy se může vyplatit...ale i tak má Škoda předraženou výbavu...musím vypíchnout u starýho juniora..bez přihrádky spolujezdce...kryt kufru jen za příplatek 5 tisíc...

06.09.2007 | 13:12:38 | KubikCv Reagovat

BMW vs. Škoda

BMW se krade rozhodně méně, než Fabia, resp. Škodovky obecně. Ceny ND je mýtus až na některé určité díly. Pov. ručení, to souhlas, to je vyšší, ale havarijní pojistné je srovnatelné. Spotřeba 8 - 9L odpovídá městskému provozu a nepřipadá mi ni nějak vysoká. 1.4 Fabia nebude brát o moc méně.

06.09.2007 | 12:12:01 | Radek Reagovat

Co další náklady?

Pořízení BMW je jedna věc, ale co druhotné náklady ? Povinné ručení 3litr motoru, pojistka auta (bmw se dost krade), výkon supr,ale spotřeba 8-9litrů je hodně, pekelně drahý servis a náhradní díly...jen aby to studenta postupně nepřivedlo k osobnímu bankrotu. Nic ve zlém, ale toto auto není zrovna levná záležitost udržovat v provozu. Je to jiná třída vozu, ale zároveň jiná třída sypání peněz na provoz. 8000 euro je podivná cena, auto buď má nalítáno mnoho km, nebo má stočený tachometr, ceny tohoto vozu se točí kolem 10-11000 euro pro r.v.2002. Možná jste měl ale štěstí a je vše jak má. Je tady stále to slůvko "možná", což u nového ikdyž menšího auta prostě nehrozí. Já raději menší auto, 100% nebourané a 100% nestočené km což se = nové auto. Ale každý ma na toto jiný pohled a názor. Přeji hodně spokojených km s BMW 530.

06.09.2007 | 09:28:34 | Roman Reagovat

Není za ty prachy lepší koupit třeba zachovalou BMW 530D???Já se hecnul, koupil jsem to(místo R19II) a nestačím se divit, spotřeba 8-9, výkon úžasný, komfort taky, cena 8000 euro, bezpečnost:ABS, ESP, ASR, 8 airbagů...Výbava:DVD navigace, kůže, atd. atd...R. v. 2002.Která fabie to má???P.S. Jsem student a živím to z brigády...Takže prosím žádný kecy o vysokých nákladech...

05.09.2007 | 23:09:21 |  Reagovat

vybava

Len tak na okraj k tomu ceedu... Mám doma jedno číslo Svet M., porovnanie Ceed 1.4 vs nová Fabia 1.6, cenovo rovnako... sranda bola v tom že im nevyšlo že za cenu Fabie môžem kúpiť auto nižšej trednej triedy ale že Fabia sa vlastne dotiahla na auto o triedu vyššie. No ja už neviem čo k tomu dodať, fajn, Škoda je vaša ale troška triezvosti nezaškodí lebo sa budete čochvíľu čudovať... Ako vravím, nech si každý vyberie čo a za koľko a prajem každému spokojnosť, reči typu len to či ono je dobré sú o ničom...

01.09.2007 | 21:45:18 | miki Reagovat

Nechá se sehnat v akcích i jako skladovka.Konfigurátor škody auto vůbec neřeš,katalogové ceny jsou dost mimo.Další trik je,že MB nutí prodejce kvůli měsíčním prodeji auto koupit na sebe a dát na značky,si tedy druhý majitel,ale najeto Okm.Tam jsou slevy obrovský,prostě jim v tom visí peníze.Není výjimka dostat se o 70 až 100 tisíc dolů.Nevýhodou je menší možnost barev,nebo si počkat na příležitost.Nikomu škodovku necpu,ale u jiných značek víceméně objednáš vůz a čekáš,škoda jako domácí firma má plné sklady a je kde přebírat.Pravdou je že příplatky za výbavu jsou nekřestanský,snad trh časem donutí přidat,ale jsem skeptik,Třeba Ceed je na trhu půl roku a žádná revoluce se nekoná,možná nové clio v kombi trochu provětrá,ale nejsem si jistý

01.09.2007 | 14:40:35 | mozilla Reagovat

pomer

Veď v tom je problém Fabie- auto s dobrou bezpečnostnou výbavou, dobrým motorom za dobrú cenu. Také Fabia neexistuje, jedine najaká po známosti zo skladu? Preto som si Fabiu nekúpil, lebo " cena už od ... " je klamstvo. Fabia s dobrou cenou má slabý motor a úbohú výbavu a ak má to ostatné potom má nekonkurenčnú cenu. Ale o tom tu už bolo popísané. Nemám proti nej nič ale nekúpil som ju, lebo na nej nie je ani nič výnimočné. Ani cena, ani výbava, ani kvalita, ani servis, ani pohodlie.... proste všetko je priemer a dnes sa dá vybrať.

01.09.2007 | 12:09:13 | miki Reagovat

Pro Chocholouska

Vlastnil jsem Corollu r.v.94 motor EFI 1.4i 16V 65kw, měl jsem před tím několik aut, ale jedině na Corollu budu vzpomínat jen a jen v dobrém. Kupoval jsem ji od známého automechanika, při koupi měla najeto 132tis a za 3 roky co jsem ji měl žádná závada. Tyto auta jsou držáky. Měla ale prakticky nulovou výbavu pro dnešní dobu, jen ABS. Šel bych do ní zase, ale již jsem chtěl auto nové a dnešní Corolly (Aurisy) jsou v pořádné výbavě pekelně drahé. Po známosti jsem se dostal ke koupi uvedené fabky v plné nejvyšší výbavě + ESP a další doplňky za super cenu. Můj hlavní požadavek byl nové auto s pokud možno co nejvyšším stupněm bezpečnosti za rozumnou cenu. Taky ti přeji hodně pohodových km s Corollou...

29.08.2007 | 07:57:40 | Roman Reagovat

Recenzia na jednotku

Hoci to auto je este pomerne mlade, aj tak sa mi recenzia paci. Pises, ze si mal predchadzajuce auto Toyotu Corollu, mohol by si napisat aky model, motor a rok vyroby? A ci si bol s nou spokojny... :-) Tiez by ma zaujimalo, preco si si nekupil nejake japonske auto.

Prajem, nech ti auto dlho jazdi bez poruch a nehody !

P.S. Mam tiez Corollu

28.08.2007 | 18:53:07 | Chocholousek Reagovat

motor

Ahoj, motor 1,4 16V je ve Fabii jeden z nejlepších, neli vůbec nejlepší. Dobrý je taky 1,4 Tdi, je hodně úsporný i když je to tříválec. Nyní mám svojí novou O2 1,9Tdi 77kw, s Fabií jsem služebně najezdil asi 270 000km a nemůžu tvrdit, že by to bylo špatné auto. Myslím,že Honza tomu naprosto nerozumí a z jeho vyjadřování jsou cítit pouze negativní emoce. Fabie je ve své třídě dobré auto!

28.08.2007 | 18:47:28 | Tomas Reagovat

To Honza

Zřejmě máš k hnoji blízko,když jsis na něj hned vzpomenul. Tyhle kecy o ničem mě nevytočí, to máš marné. Celou svou recenzí jsem chtěl být nápomocen těm, kteří váhají zda-li ušetřit a vzít 1.2 47kw nebo přidat a vzít 1.4 59kw. Sám jsem toto řešil před 1/4 rokem. Každý motor má své + a - . Takže svoje komplexy jsi běž léčit jinde.

28.08.2007 | 16:56:23 | Roman Reagovat

to Honza

Ach jo to sou zase kecy už to není vtipný.Jak někdo napíše něco pozitivního o Fabce začne se do něj pulka borců strefovat.To víš 120L to není tam máš místa víc nebo máš snad dokonce favorita.A co se týká 1,2 tak se nauč číst o té se tady nikdo nebaví.

28.08.2007 | 14:15:23 | sparrow1 Reagovat

Napřed něco přečti a zjisti si něco o vývoji.Prej ufikli....Všeobecně rozšířený omyl,vycházející z dělitelnosti 1,6 čtyřmi.Fabie má určitě dost much,jako každý auto,ale nebavil bych se v rovině jedna paní povídala,nebo muj služebák žere jako kráva a nejede to,to fakt nemá smysl

28.08.2007 | 13:59:46 | mozilla Reagovat

Fabie do hnoje!

Jak může někdo chválit takovej paskvil! Sedačky tvrdý jak lavice v parku, aerodynamika cihly, a motor 1,2 hrůza! Takovej žrout a lenoch. Prej ufikli jeden válec ze starý šestnáctistovky, dali nám to a řekli "tady máte nový motor". Fuj! Chtějí za to světový prachy, ale ještě se musejí učit dělat světový auta. Taky levý loket automaticky přitahuješ k tělu, když točíš volantem? Nebo ho máš otlučený od té hloupé "opěrky" na dveřích. A při otáčení klíčku sis už vykloubil zápěstí, nebo ho otáčíš nadvakrát s přehmatáváním?

28.08.2007 | 12:08:06 | Honza Reagovat

Myslím že spolehlivost se dá hodnotit tak po roce nebo aspon 20tis.Máš sice najeto 4roky s Fabkou ale 1,2 tenhle motor je uplně jiný takže všechno múže být jinak a taky se mohl dělník špatně vyspat a budeš se divit.Hodnotíš přece tento konkrétní vůz né modelovou řadu Fabia.Já teda se svým hodnocením aspon tech 20tis. počkám.

28.08.2007 | 10:34:49 | sparrow1 Reagovat

Proč brzo?

Jak píšu, s Fabkou mám naježděno za 4roky hodně km. Tady hodnotím pro mě nový motor 1.4 16V 59kw. O spolehlivosti auta taky nemám důvod pochybovat, jelikož za ty 4 roky jsme měnili pouze oleje, filtry a stěrače. Vše ostatní je stále původní. Kdybych již 4 roky fabku neužíval,tak bych jistě po měsíci nepsal recenzi na její uživatelskou hodnotu a spolehlivost. Takovou soudnost mám :)

28.08.2007 | 10:17:57 | Roman Reagovat

Trochu brzo

Trochu brzo na hodnocení.Ale jinak souhlasím s tím že tenhle motor je pro Fabku asi nejlepší.Mám na něm najeto zatím 9tis.za 2měs. a spotřeba s klimou ve městě 7,3l a venku 6,2 počítano ručně.Pal. počítač dost kecá.Je to služebka takže jí moc nešetřím závada zatím žádná a spotřeba velice příjemná.

27.08.2007 | 19:35:50 | sparrow1 Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Fabia