Rok výroby:2009Typ motoru:1,4 MPI 63 KWStav km při koupi:142 000 kmStav km nyní:155 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:23. 9. 2013
spotřeba cca 6l/100 km úložné porstory ve voze praktická výbava snadné parkování ve městě vyšší posed a snadné vystupování výdrž motoru
Slabé stránky
podvozek nevhodný do města na díry malá stabilita v ostrých zatáčkách hlučnost při rychosti nad 130 km/ hod krátké spřevodování
Závady a opravy na autě
Auto jsem koupil s doložitelnou servisní historií. Bylo po servisní prohlídce a celý rok jsem s autem nemusel nic dělat. Rok jsem s tím jezdil bez nutnosti cokoli opravovat. Nyní je auto po roční prohlídce a nebyly nalezeny žádné závady. Takže jsem platil jen olej, bzrdovou kapalinu, filtry, seřízení ruční brzdy, celkovou prohlídku, výměnu žárovky atd. Cena 3.300 Kč za roční servis.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem pořídil ve výbavě comfort a ve voze je následující výbava: Klimatizace, 4 x airbag , vyhřívané sedátka + zrcátka, 4 x eletrické okna, elektrické zrcátka, digitální klimatizace, parkovací senzory, palubní počítač, tempomat atd.
Co se požadvků na fukčnost a použitlenost týče auto splňuje moje požadavky na 100%. Hledal jsem auto které ma vyšší posed, není moc široké,má dobře řešené úložné prostory a kufr. Uložných prostor je v autě opravdu mnoho a tak se mi nikde po autě nic neválí. Výbroná je příhrádka na brýle za světlem u stropu, nebo příhrátky pod sedadly. Mám tam i středovou opěkru, která se dá v případě potřeby zaklonit. Výrobná věc.
Do kufru od Fabie Combi II se vejdou 4 velké cestovní kufry, což je dostačující prostor. I když meřím 192 cm, tak mám místa pod volnatem dost a mám hodně místa i nad hlavou. Výborné je nastavitelné sedadlo a volnat. I když sedím pohodlně, tak si za mně pohodlně sedne člověk do výšky cca 175 cm. Takže buď děti, nebo když jedou někam dva kluci, tak dozadu posadí holky a nikdo si na nedostatek místa neztěžuje.
Spotřeba auta na delší trasy po okrsku je pod 6 litrů. Bych se divil kdyby 1,4 16V motor žral víc. I na dálnici s tempomatem při rychlosti 125 km/hod spotřeba neleze přes 7 litrů v půměru. Dlouhodobá spotřeba auta je 6,1 litrů na 100 km.
Jizdní vlastnosti nejsou z nejlepších, ale je to dáno typem podvozku, který je prakticky bezúdržbový a když se něco pokazí, tak to na tomto podvozku stojí pár stovek. Do města bych tohle atuo nedoporučil. S dírama a tramvajovými pási si nerozumí. Ale já si to pořídil na delší trasy a víkendy. Meziměstké cesty auto zvládá obstojně.
Hledal jsem auto, které nebude vyžadovat velké investice, ale bude splňovat požadavky na moderní vůz. A Fabie II to splnila.
Tak za další rok jsem musel měnit: vodní čerpadlo, teklo přední destičky, byly sjeté (pískaly a klepaly) prachovky zadních ltumičů Jinak se nic nepokazilo- Letos to vypadá na olejovou vanu( rezavá), ventilátor klímy (v zimě vrže) a taky vzpěry pátých dveří. Jinak se nic neprojevuje. STK jsem prošel bez připravy a investic. Což je s autem 8 let starým fajn. Takže suma sumárum, finanční pohoda a auto si zatím ještě nechám :-D
04.04.2017 | 11:14:26 | Tony
| 131.207.242.*Reagovat
Update po dvou letech
Tak auto mám další dva roky a jediný větší extra výdaj zatím výměna části výfuku. Koroze a prasklina. Stálo to cca 3 tisíce. Na karoserii zatím žádná koroze není. Jinak měním jen náplně a nechávat občas čistit brzdy. Jelikož jsou vzadu bubny a zanáší se. Elektronika funguje a jinak nic extra nepozoruji, že by odcházelo. Takže auto je momentálně staré 7 let, najeto 174 tisíc a jsem s tím pořád stejně spokojený. Snad to tak ještě pár let vydrží...
08.02.2016 | 12:58:19 | Tony
| 131.207.242.*Reagovat
Hodnocení po roce
Auto bylo na celkové kontole v odborném service a taky u nezávislého mechanika. Po roce ježdění nenašel nikdo na autě jedinou závadu. Takže jsem akorát po koupi měnil rozvody a brzdy a od té doby (kromě roční výměny oleje a svíček) nebylo potřeba nic spravovat. Takže jsem se za první rok vešel do nákladů včetně pojistky a pneu do 15 tisíc. Druhý rok není zatím třeba nic opravovat, nic není na řadě. Takže když se nic nepokazí, tak budu platit jen olej, filtry a svíčky. :-D
Jen oprava. Ten motor není MPI, ale prostě 1,4 16V 63kw BXW
23.03.2014 | 20:13:11 | Tony
| 94.113.230.*Reagovat
RE: Hodnocení po roce
Ale tento 63kW motor je téměř ten samý MPI jako před lety VW MPI 55kW(nemyslím tím Š 1.3 50kW Fekálii "překlikovanou" na 1.4 do Fóbie s 50kW), jen s drobnými úpravami v software jednotky, pozměněnými materiály a úhly. Jinak pořát stejné poctivé, atmosférické, nepřímé vstřikování do plastového sacího potrubí, alespoň s nějakým objemem a s jediným neduhem v podobě spojovacího řemínku první a druhé vačkové hřídele, resp jeho napínací kladky. Pár těchto motorů jsem už udržoval a pominu-li věci mimo motor, pak běžnou údržbu po adekvátních kilometrech k určitým úkonům, tak nezávisle na mezikusu mezi volantem a sedačkou, kilometrech se mrvila akorát tato kladka, pokud to teda vadný mezikus volantu a sedačky neodpravil jinou permanentní kravinou, či zanedbáním náplní atd.
24.06.2014 | 21:20:10 | Tomáš
| 88.100.196.*Reagovat
Motor 1.4 16v
Mám Fabii I s tímto motorem,tedy tam má 55 kw,a teď v létě mám dlouhodobou spotřebu 5.0 l,je to údaj 2 na počítači,je to docela přesné i podle tankování,prúměrná rychlost se pohybuje 60 - 80 km.Myslím,že tento motor je lepší volba,než nespolehlivý 1.2 tsi,kde spotřeba nebude o moc menší,o htp se vúbec bavit nemá cenu.
Mám u fabie I stejný motor 1.4 55 Kw. Tento týden jsem pokořil 250000 najatých kilometrů. Při lehké noze mimo ,město jezdím dlouhodobě pod 5 l/100km . V zimě cca o v0.5 l/100 km ice. Spolehlivost motorů až na jeden krát spálenou nějakou cívka za pár korun je nejen100%. I tehdy se dalo dojet do servisu na jeden zbývající 3 val e:-)
Někdo si neumí spočítat spotřebu a lže si do kapsy. Pod pět litrů jezděj lehký malý autíčka, a ne ingot jako je fabia s jejími motory. Krátké převody, žravý motor (který tím pádem rychle topí) - aerodynamika cihly - vždyť jsem tu hrůzu měl, a stačilo mi to. Pod 6,5 jsem se nedostal, spíše 7 a to byl už důvod k radosti. V zimě nebyl problém 8. Tak už dost těch nesmyslů!
No průměr mám 7, protože poskauju po městě. Ten údaj 5 mi tam naskočí jen krátkodobě, když jedu delší trasu a cesty kde jedu na pětku. To se dostunu na 5,3 nebo tak. Ale pravda je že pokud jezdíte 70% město a 30% delšéí trasy, tak se to přes sedum vyhoupne.
04.04.2017 | 11:09:06 | Tony
| 131.207.242.*Reagovat
RE: Motor 1.4 16v
no jezdim s ni 8,5rok a moje dlouhodoba prumerna spotreba je cca 6,6litru, delsi cesta po okreskach se da jet cca kolem 5.0-5.5litru, kdyz jde o klidnejsi jizdu, jinak na dalsnich v polovicnim zatizeni cca kolem 6.3litru a do max. 130km/h, obcas na predjeti i 160 atd. nadavat se na toto auto moc nemusi. Za 8let jsem mel minimalni naklady na udrzbu, nejvetsi polozkou byly rozvody a brzdy. takze spokojenost.
Já to mám v Ibize v plynu a jezdím tak za 9.5, ale pravda že když jedu na benzín tak palubák tvrdí něco mezi 6-7, každopádně u toho plynu je mi to tak nějak jedno. Na dálnici klidně 160 a nebo couračky po městě no.. Štve mě jak moc se to musí točit a kolik výkonu tomu ubere klima.. jinak je to fajn. Olej, filtry po 10tkm a zatím se mi pokazila jen zapalovací cívka.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Update 02 2017
Tak za další rok jsem musel měnit:
vodní čerpadlo, teklo
přední destičky, byly sjeté (pískaly a klepaly)
prachovky zadních ltumičů
Jinak se nic nepokazilo-
Letos to vypadá na olejovou vanu( rezavá), ventilátor klímy (v zimě vrže) a taky vzpěry pátých dveří. Jinak se nic neprojevuje.
STK jsem prošel bez připravy a investic. Což je s autem 8 let starým fajn.
Takže suma sumárum, finanční pohoda a auto si zatím ještě nechám :-D
04.04.2017 | 11:14:26 | Tony | 131.207.242.* Reagovat
Update po dvou letech
Tak auto mám další dva roky a jediný větší extra výdaj zatím výměna části výfuku. Koroze a prasklina. Stálo to cca 3 tisíce. Na karoserii zatím žádná koroze není.
Jinak měním jen náplně a nechávat občas čistit brzdy. Jelikož jsou vzadu bubny a zanáší se.
Elektronika funguje a jinak nic extra nepozoruji, že by odcházelo. Takže auto je momentálně staré 7 let, najeto 174 tisíc a jsem s tím pořád stejně spokojený. Snad to tak ještě pár let vydrží...
08.02.2016 | 12:58:19 | Tony | 131.207.242.* Reagovat
Hodnocení po roce
Auto bylo na celkové kontole v odborném service a taky u nezávislého mechanika. Po roce ježdění nenašel nikdo na autě jedinou závadu. Takže jsem akorát po koupi měnil rozvody a brzdy a od té doby (kromě roční výměny oleje a svíček) nebylo potřeba nic spravovat. Takže jsem se za první rok vešel do nákladů včetně pojistky a pneu do 15 tisíc. Druhý rok není zatím třeba nic opravovat, nic není na řadě. Takže když se nic nepokazí, tak budu platit jen olej, filtry a svíčky. :-D
Jen oprava. Ten motor není MPI, ale prostě 1,4 16V 63kw BXW
23.03.2014 | 20:13:11 | Tony | 94.113.230.* Reagovat
RE: Hodnocení po roce
Ale tento 63kW motor je téměř ten samý MPI jako před lety VW MPI 55kW(nemyslím tím Š 1.3 50kW Fekálii "překlikovanou" na 1.4 do Fóbie s 50kW), jen s drobnými úpravami v software jednotky, pozměněnými materiály a úhly. Jinak pořát stejné poctivé, atmosférické, nepřímé vstřikování do plastového sacího potrubí, alespoň s nějakým objemem a s jediným neduhem v podobě spojovacího řemínku první a druhé vačkové hřídele, resp jeho napínací kladky. Pár těchto motorů jsem už udržoval a pominu-li věci mimo motor, pak běžnou údržbu po adekvátních kilometrech k určitým úkonům, tak nezávisle na mezikusu mezi volantem a sedačkou, kilometrech se mrvila akorát tato kladka, pokud to teda vadný mezikus volantu a sedačky neodpravil jinou permanentní kravinou, či zanedbáním náplní atd.
24.06.2014 | 21:20:10 | Tomáš | 88.100.196.* Reagovat
Motor 1.4 16v
Mám Fabii I s tímto motorem,tedy tam má 55 kw,a teď v létě mám dlouhodobou spotřebu 5.0 l,je to údaj 2 na počítači,je to docela přesné i podle tankování,prúměrná rychlost se pohybuje 60 - 80 km.Myslím,že tento motor je lepší volba,než nespolehlivý 1.2 tsi,kde spotřeba nebude o moc menší,o htp se vúbec bavit nemá cenu.
23.09.2013 | 10:03:32 | | 213.155.243.* Reagovat
RE: Motor 1.4 16v
Mám u fabie I stejný motor 1.4 55 Kw. Tento týden jsem pokořil 250000 najatých kilometrů. Při lehké noze mimo ,město jezdím dlouhodobě pod 5 l/100km . V zimě cca o v0.5 l/100 km ice. Spolehlivost motorů až na jeden krát spálenou nějakou cívka za pár korun je nejen100%. I tehdy se dalo dojet do servisu na jeden zbývající 3 val e:-)
26.01.2014 | 13:49:23 | honza | 93.91.246.* Reagovat
RE: Motor 1.4 16v
Spotřeba pod 5L to bych chtěl vidět a v zimě o 0,5L víc.Hlavně si neubírej.
04.03.2017 | 02:27:16 | Roman | 199.64.75.* Reagovat
RE: Motor 1.4 16v
Jezdil jsem s tím do práce, a dlouhodobě spotřeba 4,8. Ale jezdil jsem opravdu na spotřebu s lehkou nohou a na dálnici max. 110.
17.09.2022 | 17:24:03 | zemus | 147.161.234.* Reagovat
RE: Motor 1.4 16v
Někdo si neumí spočítat spotřebu a lže si do kapsy. Pod pět litrů jezděj lehký malý autíčka, a ne ingot jako je fabia s jejími motory. Krátké převody, žravý motor (který tím pádem rychle topí) - aerodynamika cihly - vždyť jsem tu hrůzu měl, a stačilo mi to. Pod 6,5 jsem se nedostal, spíše 7 a to byl už důvod k radosti. V zimě nebyl problém 8. Tak už dost těch nesmyslů!
04.03.2017 | 18:44:57 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Motor 1.4 16v
No průměr mám 7, protože poskauju po městě. Ten údaj 5 mi tam naskočí jen krátkodobě, když jedu delší trasu a cesty kde jedu na pětku. To se dostunu na 5,3 nebo tak. Ale pravda je že pokud jezdíte 70% město a 30% delšéí trasy, tak se to přes sedum vyhoupne.
04.04.2017 | 11:09:06 | Tony | 131.207.242.* Reagovat
RE: Motor 1.4 16v
no jezdim s ni 8,5rok a moje dlouhodoba prumerna spotreba je cca 6,6litru, delsi cesta po okreskach se da jet cca kolem 5.0-5.5litru, kdyz jde o klidnejsi jizdu, jinak na dalsnich v polovicnim zatizeni cca kolem 6.3litru a do max. 130km/h, obcas na predjeti i 160 atd. nadavat se na toto auto moc nemusi. Za 8let jsem mel minimalni naklady na udrzbu, nejvetsi polozkou byly rozvody a brzdy. takze spokojenost.
01.07.2019 | 17:18:05 | pata | 185.156.39.* Reagovat
RE: Motor 1.4 16v
Já to mám v Ibize v plynu a jezdím tak za 9.5, ale pravda že když jedu na benzín tak palubák tvrdí něco mezi 6-7, každopádně u toho plynu je mi to tak nějak jedno. Na dálnici klidně 160 a nebo couračky po městě no.. Štve mě jak moc se to musí točit a kolik výkonu tomu ubere klima.. jinak je to fajn. Olej, filtry po 10tkm a zatím se mi pokazila jen zapalovací cívka.
18.09.2019 | 12:11:25 | ibiza | 78.45.78.* Reagovat
RE: Motor 1.4 16v
ten motor je skvelý, 10litrov plynu, a už ma 800 000 a stale fachči
05.03.2020 | 02:34:02 | Jon | 46.34.244.* Reagovat
RE: Motor 1.4 16v
Tak neumíš jezdit.S lehkou nohou se dokážu už na trase 30km. dostat na 4,7l na 100km.Když to beru hodně u huby,tak 5,9.Celkem za 150000km 5,6
03.02.2020 | 09:14:28 | VLADIMÍR | 185.24.8.* Reagovat
RE: Motor 1.4 16v
Tak hlavně jestli vůbec víš, co to je vzít auto pořádně u huby.
03.02.2020 | 18:29:54 | | 89.176.46.* Reagovat