Rok výroby:2002Typ motoru:1.4 MPI 50 KWStav km při koupi:120 000 kmStav km nyní:140 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:20. 3. 2010
Po kúpe s ním neboli problémy a do 130 000 sme doňho liali len benzín. Potom sa však ozvalo pravé predné ložisko ,a tak sme sa s otcom rozhodli, že radšej vymeníme všetky naraz a bude pokoj. O par tyždňov nato nam prestalo ukazovať teplotu motora. Oprava asi za 500 sk ( vadné čidlo ). Nasledovala výmena tlmičov spôsobená stretom s vytlkom na našich kvalitných cesách. Tlmič sa odtrhol a vychýlil zo svojho miesta. Ďalej bolo nutné vymeniť silentbloky na prednej náprave lebo sa odtial ozývalo neuveriteľné vrzganie. Odišlo ešte čidlo tlaku oleja to bolo myslím minulí mesiac. Teraz však sú s našou fabiou ďalšie problémy , vyzerá to tak že simering prepušťa olej z prevodovky no keďže nemám montážnu jamu neviem sa na to mrknuť a povedať to s istotou. Mam tiež obavu že tesnenie pod hlavou prepúšťa a že sa do chladiaceho obehu dostava malé množstvo oleja. Okrem toho už je nutná výmena strednej a zadnej časti výfuku. To však za závadu nepovažujem. Práve naopak chválim výfuk lebo ten je ešte pôvodný t.j má už 8 rokov . Ani teraz nie je deravý ,ale odlupuje sa plech z tlmiča výfuku, čo sa aj zavariť dá len veľmi ťažko takže to radšej vymeníme. V zime sa objavili problémy aj so servom ktoré vrzgalo pri mínusových teplotách, ale teraz keď už je vonku trošku teplejšie vrzganie zmizlo. Ešte by som tu uviedol , že sem tam niečo zavŕzga aj v interieri , ale vzhľadom na to po akych cestách sme nútený jazdiť tak sa tomu nečudujem. Inak pomerne slušné auto.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto nemáme až tak dlho a doteraz sme na ňom najazdili len niečo cez 20 000 km. Ale musim pochváliť najme jazdné vlastnosti. Auto vas podrží aj v krízových situáciách. V zákrutách tiež super.Taktiež chválim servo. Na parkovisku sa otocite aj s malickom na volante. Pri vyšších rýchlostiach príjemne tvrdne. Podľa mňa je najväčšou slabinou tohto auta motor. Nemyslím jeho spoľahlivosť , ale výkon. Naša 1.4 je lenivá. To isté platí 1.4 44kw a juniorky ani nemusím spomínať. Vyskúšal som si aj 1.2 HTP. Očakával som, že to bude katastrofa ( podľa toho čo všetko som o tomto motore počul) , ale bol prekvapivo pružný. Hlavne v meste a do 100 km/h to bolo dobre potom mu však došiel dych. Najlepším motorom je podľa mňa 1.4 55KW ten by som odporučal zaujemcovi o toto auto. 74 KW tiež nie je zlý , ale počul som ,že je pomerne dosť poruchový, a keď chcete využiť jeho výkon, je potrebné jazdiť v otáčkach, čo znamená vysokú spotrebu. Sedadlá tiež niesú bohviečo a po dlhšej trase budete nadšený že ste konečne v cieli. Odhlučnenie motora je dobré. Celkovo je to slušné auto. a v danej triede jedno z naj. Fabia totiž patrí k malým vozidlám t.j. treba ho porovnávať napr s Fiestou , Corsou a podobne. Diely sú lacné a na aute si veľa vecí viete urobiť aj sami. Celkovo by som povedal že je to dobré auto. Ma svoje muchy , ale za tú cenu nemá konkurenciu v danej triede.
Nemozes porovnavat fabiu a lagunu, laguna je o triedu vysie, skor mozes porovnavat octaviu s lagunou a aj to nie uplne pretoze laguna je vozidlo zo strednej triedy, kdezto octavka z nizsej strednej triedy. A druha vec s renaultom mam skusenosti lebo ho mal moj ujo a zrovna lagunu 2.0 a popravde na to ze to bol 2.0 tak vykon neocaril spotreba vysoka a hrdza ta bola snad vsade nechapem ako je mozne ze toto auto nemalo pozinkovanu karoseriu. Makke perovanie a problemy s elektrikou tak by som hodnotil asi lagunu.
Pokud jde o to těsnění, tak u naší Fábie po výměně je vše v pořádku (asi 40000 km). Ale u nové se příznaky závady začaly projevovat velmi brzy (asi po 10000 km nebo i dříve). V nádržce chladicí kapaliny se tvořil mastný film. Zaráží mě, že by dávali do nových aut vadná těsnění, a tolik, např. u Favoritů také. Nebo je to spíše nějaký šlendrián při montáži? Nevím. Protože po výměně těsnění se už dlouho opětovné příznaky závady neprojevují, není mi jasné, kde je problém, který musely řešit asi desetitisíce (možná statisíce) majitelů škodovek. Těsnění se měnilo v neznačkovém servisu, od prodejce Škoda je pouze to těsnění. Nebo že by se poškodilo při nějakém vyšším i krátkodobém zatížení motoru - myslím toho typu, že člověk si jednou vyzkouší maximálku až na omezovač - a má smůlu, mění těsnění. Opravdu nevím, ale je to ostudný problém motorů Škoda. Sice už se nevyrábějí, ale náhrada motory HTP, to také nebyla zrovna výhra :-)
Mám takový příběh...Kamarád, po tom , co mu nabourala nějaká paní jeho fabku-na odpis-i když se značnou nedůvěrou, ale i přesto koupil renaulta lagunu-2,0 RXE z roku 1997-z důvodu ceny(25tisíc-neměl víc peněz pohromadě a vlastně se rozmýšlel mezi favoritem, rezatou felicií nebo velmi pěknou lagunou). Zvítězila laguna(i když o prsa a asi jen proto, že byla po velkém servisu-čepy, stabilizátory, nová TK, filtry, oleje, rozvody...
Že těsnění pod hlavou propouští, to si piš. Je to úplně, ale úplně normální závada těchto motorů. Životnost výfuku 8 let mohu potvrdit. Naše Fabia má 8 let a 1 měsíc a 140000 km. Výfuk je původní, sice prorezlý vnější plášť, ale cucky z něj ještě nelétají :-) Je to kvalitní díl, takové být na autě všechny, tak bych si příště koupil zase škodovku (což se bohužel nestalo).
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Jarek
Nemozes porovnavat fabiu a lagunu, laguna je o triedu vysie, skor mozes porovnavat octaviu s lagunou a aj to nie uplne pretoze laguna je vozidlo zo strednej triedy, kdezto octavka z nizsej strednej triedy. A druha vec s renaultom mam skusenosti lebo ho mal moj ujo a zrovna lagunu 2.0 a popravde na to ze to bol 2.0 tak vykon neocaril spotreba vysoka a hrdza ta bola snad vsade nechapem ako je mozne ze toto auto nemalo pozinkovanu karoseriu. Makke perovanie a problemy s elektrikou tak by som hodnotil asi lagunu.
27.03.2010 | 10:54:20 | Reagovat
Pokud jde o to těsnění, tak u naší Fábie po výměně je vše v pořádku (asi 40000 km). Ale u nové se příznaky závady začaly projevovat velmi brzy (asi po 10000 km nebo i dříve). V nádržce chladicí kapaliny se tvořil mastný film. Zaráží mě, že by dávali do nových aut vadná těsnění, a tolik, např. u Favoritů také. Nebo je to spíše nějaký šlendrián při montáži? Nevím. Protože po výměně těsnění se už dlouho opětovné příznaky závady neprojevují, není mi jasné, kde je problém, který musely řešit asi desetitisíce (možná statisíce) majitelů škodovek. Těsnění se měnilo v neznačkovém servisu, od prodejce Škoda je pouze to těsnění. Nebo že by se poškodilo při nějakém vyšším i krátkodobém zatížení motoru - myslím toho typu, že člověk si jednou vyzkouší maximálku až na omezovač - a má smůlu, mění těsnění. Opravdu nevím, ale je to ostudný problém motorů Škoda. Sice už se nevyrábějí, ale náhrada motory HTP, to také nebyla zrovna výhra :-)
24.03.2010 | 12:01:02 | Itall Reagovat
fabia je absolutně bezporuchové auto!!
Mám takový příběh...Kamarád, po tom , co mu nabourala nějaká paní jeho fabku-na odpis-i když se značnou nedůvěrou, ale i přesto koupil renaulta lagunu-2,0 RXE z roku 1997-z důvodu ceny(25tisíc-neměl víc peněz pohromadě a vlastně se rozmýšlel mezi favoritem, rezatou felicií nebo velmi pěknou lagunou). Zvítězila laguna(i když o prsa a asi jen proto, že byla po velkém servisu-čepy, stabilizátory, nová TK, filtry, oleje, rozvody...
23.03.2010 | 12:42:33 | Jarek Reagovat
autor:
Že těsnění pod hlavou propouští, to si piš. Je to úplně, ale úplně normální závada těchto motorů. Životnost výfuku 8 let mohu potvrdit. Naše Fabia má 8 let a 1 měsíc a 140000 km. Výfuk je původní, sice prorezlý vnější plášť, ale cucky z něj ještě nelétají :-) Je to kvalitní díl, takové být na autě všechny, tak bych si příště koupil zase škodovku (což se bohužel nestalo).
23.03.2010 | 11:41:31 | Itall Reagovat