Rok výroby:2001Typ motoru:1,9SDIStav km při koupi:128 000 kmStav km nyní:132 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:7. 6. 2008
Předchozí auto:Škoda všechny modely od favorita výše
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Setkávám se z daným problémem u všech mnou vlastněných vozů Fabia z jakýmkoliv motorem po najetí 50000 Km se někde pod středem palubové desky objeví divný zvuk připominající vibraci nějaké uvolněné plastové součástky,je to docela obtěžující zvuk, který při delší cestě opravdu obtěžuje, prosím o radu, kdo se s tímto problémem setkal a vyřešil ho. Lobistické vyjádření o tom, že Škodovka je špatná si prosím nechte od cesty.
Již jsem pochopil že u Škodovek ač je udělána příprava pro rádio může nastat problém při zapojení, zapojené rádio může vybít akumulátor, spálit žárovky, proč tomu tak je ?
Hodnocení a zkušenosti s autem
Spotřeba 4,5 l nafty na cestě mimo město,ve městě jsem na nějakých 5,8 l je velmi pěkná a proto jsem vůz kupoval, nepotřebuji závodit ,ale levně dopravit se a dopravit náklad tam kam potřebuji a k tomu mi daný vůz zcela vyhovuje.
Uvítal bych lépší řešení sklápění zadních sedadel a také průvlak na lyže či jiné delší přepravované předměty, velmi mne překvapila zástrčka v prostoru kufru ,vůbec netuším využití ,televize či lednička při kempování ?
Přeji hodně štastných kilometrů a široké nerozbité cesty při vašich cestách.
Proč jezdit se šnekem sdi za(teď trochu dehtařům vyjdu vstříc) a napíšu za 4,5L/100 což je 1,35 kč/km,když starý dvoulitr na LPG jezdí za 10 L což je 10x13=1,3 kč/km. A to jsem ještě dehtařům ubral na spotřebě a sobě trochu přidal. Ovšem výkon motoru benzín 2.0 a 1,9 SDI je jako nebe a dudy. Bohužel to dehtařům nejde vysvětlit.
Třeba proto, že na LPG musíte zaplatit konverzi. Nesmíte parkovat v parkovacích domech. STK je přísnější. Máte v autě další věc, co se dřív nebo později pokazí a šance na uhoření oproti naftovému autu v případě havárie je 28x vyšší. A to píšu jako někdo, kdo by si také SDI nikdy nekoupil. Ono to LPG nemá jen výhody.
No nato ze mas 2,0 TDI je 100 koni malo (vzhledem na objem).Jinak chlapi maji pravdu jde tu hlavne o spolehlivost, ktera je dana jednodussi udrzbou a konstrukci motoru SDI naproti tomu TDI je zlozitejsi motor, uz jen z toho duvodu ze je preplnovan turbem.Ja osobne bych ale motor SDI rozhodne mit nechtel.Cau.
Tak ja jsem si to přehodil sám,jelikož machři v servise asi neměli potuchy,že když se tam dá jiné rádio tak nebude souhlasit napájení.No a pět let naprosto bez nejmenších problému.A když jsem později koupil nové už na rádiu se mohlo přehodit to napájení.
Koncern Wolkswagen a to celý,používá jiné zapojení pinů v iso konektorech,takže rozhodně svěřit odborníkům.Bez prohození pinů fachčí pouze origo radia škoda(grundig),jinak je třeba prohodit č.3 a 7,pokud si dobře pamatuji.a doplnit tzv fantom výhybkou pro napájení anténího zesilovače.Rádio tě bez toho možná hraje,ale nedrží pamět(trvalé plus) a systematicky vybíjí baterii.Rozhodně nechat zapojit v autorizovaném servisu a nechat zapsat do servisní knížky,byly případy kdy neodborně zapojené radio poslalo 12V do diagnostického vedení a zničilo připojený VAG,škoda pak byla vymáhána po majiteli.Zapojení stojí okolo pětikila z toho 200 stojí fantom a 90 korun vymezovací rámeček,pokud si řeknou dramaticky více,tak jdi jinam.Ceny se dost liší podle místa - první serviska mě stála 1800(olej,filtr,pylový filtr,omytí brzd)na HTP,mohl jsem i u toho být,jiný servis přímo v plzni si řekl 4000kč.Olej používají stejný sudový od škody.Ještě k tomu rádiu,pokud si chceš složit bobříka odvahy a ušetřit 200,zkus to podle návoduhttp://www.a-contact.cz/mikes/clanky/autoradio/autoradio.html
Presne tak,SDI ja nesmrtelne a o to tu ide! Kamos ma SDI v Caddy s trocha vyssim vykonom a jazdi zima,nezima,mraz,cervene otacky ked treba,denne stovky kilometrov a nema najmensi problem. Momentalne je okolo 250 000km a max.pohoda. Staci dodrziavat vymeny kvalitneho oleja a tento motor sa bezne odvdaci aj pol milionom bezproblemovych kilometrov. Takisto suhlasim s tym ze do Fabie staci,na Octaviu je to samozrejme uz slabe.
SDi ve Fabii má zrychlení za 19s??? Neplete si to náhodou pán s 1,9SDi v Octavii?? Nevím no SDi je spolehlivý a na Fábku ještě postačuje. V Oktávce bych ho ale nechtěl.
Hlavní rozdíl je v tom, že na SDi se nemá, co posrat a najede bez potíží statisíce kilometrů. Jízdní vlastnosti, lépe řečeno dynamika je tragická, ale od tohoto motoru se ani nedá očekávat.
Na to ze je to SDI ti to zere hodne vela, ja s 2,0 turbo dieslom svizne jazdim mimo mesta za 4,5 l a to ma to auto 100k a slusny zatah. V meste ja spotreba 6,5 ale ma to absolutne netankuje, auto ma slusnu dynamiku. K ostatnej kvalite skodovky sa nevyjadrujem, lebo ma tu hned skodovkari roznosia na kopytach. Nech ti sluzi ten klenot 90-tych rokov, uz som cital vselico, ako avie obiehaju auta s takymto motorom :D Myslim ze do moderneho auta takyto motor ani kvoli bezpecnosti nepatri, vykonova rezerva ziadna, zrychlenie za neuveritelnych 19s na 100 km/h. A myslim ze ta spotreba oproti TDI ak je o 1 liter mensia tak to uz malokomu vadi, celkovo je prevadzka auta drahy spas tak neviem ci dakdo uvazuje ci mu to zerie 5,5 alebo 6,5 litra.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
SDI=šnek
Proč jezdit se šnekem sdi za(teď trochu dehtařům vyjdu vstříc) a napíšu za 4,5L/100 což je 1,35 kč/km,když starý dvoulitr na LPG jezdí za 10 L což je 10x13=1,3 kč/km. A to jsem ještě dehtařům ubral na spotřebě a sobě trochu přidal. Ovšem výkon motoru benzín 2.0 a 1,9 SDI je jako nebe a dudy. Bohužel to dehtařům nejde vysvětlit.
09.02.2017 | 10:57:17 | kelenda | 94.125.216.* Reagovat
RE: SDI=šnek
Třeba proto, že na LPG musíte zaplatit konverzi. Nesmíte parkovat v parkovacích domech. STK je přísnější. Máte v autě další věc, co se dřív nebo později pokazí a šance na uhoření oproti naftovému autu v případě havárie je 28x vyšší.
A to píšu jako někdo, kdo by si také SDI nikdy nekoupil. Ono to LPG nemá jen výhody.
10.02.2017 | 19:14:14 | Temp | 89.176.114.* Reagovat
to misso
No nato ze mas 2,0 TDI je 100 koni malo (vzhledem na objem).Jinak chlapi maji pravdu jde tu hlavne o spolehlivost, ktera je dana jednodussi udrzbou a konstrukci motoru SDI naproti tomu TDI je zlozitejsi motor, uz jen z toho duvodu ze je preplnovan turbem.Ja osobne bych ale motor SDI rozhodne mit nechtel.Cau.
15.03.2009 | 15:34:28 | jamieson Reagovat
Tak ja jsem si to přehodil sám,jelikož machři v servise asi neměli potuchy,že když se tam dá jiné rádio tak nebude souhlasit napájení.No a pět let naprosto bez nejmenších problému.A když jsem později koupil nové už na rádiu se mohlo přehodit to napájení.
10.06.2008 | 17:11:37 | Reagovat
Poděkování
Děkuji za odbornou radu ohledně zapojení rádia,domníval jsem se že to takhle nějak bude,jen s tím pazvukem pod palubovkou si stále nevím rady.
10.06.2008 | 16:12:55 | Frajer Reagovat
radio
Koncern Wolkswagen a to celý,používá jiné zapojení pinů v iso konektorech,takže rozhodně svěřit odborníkům.Bez prohození pinů fachčí pouze origo radia škoda(grundig),jinak je třeba prohodit č.3 a 7,pokud si dobře pamatuji.a doplnit tzv fantom výhybkou pro napájení anténího zesilovače.Rádio tě bez toho možná hraje,ale nedrží pamět(trvalé plus) a systematicky vybíjí baterii.Rozhodně nechat zapojit v autorizovaném servisu a nechat zapsat do servisní knížky,byly případy kdy neodborně zapojené radio poslalo 12V do diagnostického vedení a zničilo připojený VAG,škoda pak byla vymáhána po majiteli.Zapojení stojí okolo pětikila z toho 200 stojí fantom a 90 korun vymezovací rámeček,pokud si řeknou dramaticky více,tak jdi jinam.Ceny se dost liší podle místa - první serviska mě stála 1800(olej,filtr,pylový filtr,omytí brzd)na HTP,mohl jsem i u toho být,jiný servis přímo v plzni si řekl 4000kč.Olej používají stejný sudový od škody.Ještě k tomu rádiu,pokud si chceš složit bobříka odvahy a ušetřit 200,zkus to podle návoduhttp://www.a-contact.cz/mikes/clanky/autoradio/autoradio.html
10.06.2008 | 13:12:25 | plzenak Reagovat
Presne tak,SDI ja nesmrtelne a o to tu ide! Kamos ma SDI v Caddy s trocha vyssim vykonom a jazdi zima,nezima,mraz,cervene otacky ked treba,denne stovky kilometrov a nema najmensi problem. Momentalne je okolo 250 000km a max.pohoda. Staci dodrziavat vymeny kvalitneho oleja a tento motor sa bezne odvdaci aj pol milionom bezproblemovych kilometrov. Takisto suhlasim s tym ze do Fabie staci,na Octaviu je to samozrejme uz slabe.
09.06.2008 | 07:45:41 | Roman Reagovat
SDi ve Fabii má zrychlení za 19s??? Neplete si to náhodou pán s 1,9SDi v Octavii?? Nevím no SDi je spolehlivý a na Fábku ještě postačuje. V Oktávce bych ho ale nechtěl.
08.06.2008 | 23:09:55 | Jerry Reagovat
Hlavní rozdíl je v tom, že na SDi se nemá, co posrat a najede bez potíží statisíce kilometrů. Jízdní vlastnosti, lépe řečeno dynamika je tragická, ale od tohoto motoru se ani nedá očekávat.
08.06.2008 | 19:54:30 | Radek Reagovat
Na to ze je to SDI ti to zere hodne vela, ja s 2,0 turbo dieslom svizne jazdim mimo mesta za 4,5 l a to ma to auto 100k a slusny zatah. V meste ja spotreba 6,5 ale ma to absolutne netankuje, auto ma slusnu dynamiku. K ostatnej kvalite skodovky sa nevyjadrujem, lebo ma tu hned skodovkari roznosia na kopytach. Nech ti sluzi ten klenot 90-tych rokov, uz som cital vselico, ako avie obiehaju auta s takymto motorom :D Myslim ze do moderneho auta takyto motor ani kvoli bezpecnosti nepatri, vykonova rezerva ziadna, zrychlenie za neuveritelnych 19s na 100 km/h. A myslim ze ta spotreba oproti TDI ak je o 1 liter mensia tak to uz malokomu vadi, celkovo je prevadzka auta drahy spas tak neviem ci dakdo uvazuje ci mu to zerie 5,5 alebo 6,5 litra.
08.06.2008 | 18:55:28 | misso Reagovat