Recenze Škoda Fabia fabia combi
“"efektívne" auto (combi HTP)”

Autor recenze: depeche (36 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1180 Stav km při koupi:4 km Stav km nyní:40 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 12. 2. 2009

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

- vrzganie zadných dverí - po premazaní ustalo
- inak nie (ťuk, ťuk,ťuk,)
- 3x H7


Hodnocení a zkušenosti s autem

Tvrdý podvozok - dopručujem vlastniť abs a gumy "185" - dlho drží potom sa "utrhne" a je zle (-bez abs), prehľadný strohý interiér, presné radenie a riadenie, nepohodlné zadné sedačky, dosť miesta vzadu na nohy v tejto kategórií. HTP motor v danej triede nemá chybu, účelný kufor- kombi

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

aktualizácia po 14 rokoch

ODO 172000km, auto slúži bez zvláštnych porúch! stale platí efektívne auto.
Zavady :
dva krát opravované vodiče v gágorci vo dverách, a hlási sa aj výfuk tyll ktorý je tam cca 7rokov. žere olej cca 1l / 15tkm. v mestskej prevádzke. 2018 doplnená náplň od klimy (prvý krát od kúpy) - len kôli bzukavemu zvuku inak relatívne fungovala, som s kúpou v r. 2006 spokojný

03.06.2019 | 11:35:16 | majiteľ  | 213.81.157.* Reagovat

aktualizácia po 10rokoch a pri 150000

Platí napísané "efektívne" auto. až na dve cievky zapalovania, 1 pár mažiet poloosí, a niekoľkých silenblokov prednej nápravy iba PHM a spotrebný materiál a to si myslím že je nadštandard!
Teraz motor však začal brať na dialnici olej takže je vhodný len mimo dialnic. Aj napriek tomu HTP považujem za dobrý motor (vo svojej kategorií) naozaj som nebol nikde prekážkou na ceste a reálna spotreba doteraz 6,1l (50%mesto,30%mimo,20%dialnice pri rýchlostiach 50-90-130km/h ! Pre mňa toto auto splnilo moje očakávania (ekonomicky aj technicky) počas 10r a 150tis km.

20.07.2016 | 09:36:45 | mode  | 95.103.185.* Reagovat

Ano, vykon je k dispozici jen v urcitych otackach.Ale i pres to.Kdyz vyuzivas treba polovinu z vykonu vozidla, na HTP je to asi 24 kW (odhad).Na Passatu to mas 55 kW.Cili je jasny, ze i kdyz pojedu na pul vykonu, i pres to bude vetsi, nez ten tvuj, i kdyby jsi ho vyuzival naplno.Ano, znam taky lidi, co maji vyssi vykon, no moc ho nevyuzivaji.Treba kamarad ma 96 kW Superba a jezdil pomaleji, nez ja sveho casu s Golfem ktery mel 44 kW.Treba na dalnici jel jenom 100, kdyz to ja kolem 140-150 (cili temer naplno).Jenze ja jsem si nekoupil 110 kW vuz proto, abych jezdil lazo-plazo.Kdyby jsem jezdil jen po meste, koupim si treba nejakej maloobjemovej diesel, vzdyt ve meste je to skoro jedno.Jenom ze ten maloobjemovej diesel mi ve meste sebere mozna 5-6 litru a HTP mozna i 7-8 ! A to je sakra rozdil, kdyz vemes-li do uvahy, ze vykonnostne na tom budou asi nastejno.A spolihat se pri predjizdeni na to, ze ten predemnou nekde uhne, je chabej argument.Co kdyz jsi 200 km od domova a ten pred kamion pred tebou odboci treba 30 km pred tvym cilem ?To se budes za nim tahat 170 km ? Ja tedy ne ! I to jsem uz videl.S HTP by byl risk ho predjizdet, ale s autem ktere ma alespon 150 a vice koni - NO PROBLEM ! Dale : Nevim komu ponoukne HTP vetsi radost nez treba 10 let stare "proprdene" BMW s overenou minulosti,prijatelnou spotrebou a solidnim vykonem.Toho cloveka bych rad poznal ! Jinak jeden znamy vlastni HTP stare asi 5 let a po prevezeni v mem 12 let starem Passatu za nizsi porizovaci cenu (jezdeneho samozrejme), si bil hlavu o zed, ze koupil pajdu ! Fabie je o mnoho mene prostorna, mene vykonna a zhruba stejne (mozna o vlas min) zere ! A porovnavat cenu novyho Passata nemusim, protoze jsem ho kupoval, kdyz mal 10 let, cili porizovaci cena noveho me nezajimala.Ale jen pro poradek, novy stal 1 099 000 Sk (kupovany od znameho ze Slovenska, prvniho majitele).Ja jsem ho poridil za 220 tis.Sk, coz muze byt cca. 200 tis. Kč (mozna trochu vic).V te dobe bych sice za takovou cenu Fabie sehnal, ale se srackovym motorem a mnohem mensi vybavou jakou ma Passat.Kapis to ?

07.06.2009 | 11:57:26 | jamieson Reagovat

no a najvetsia sranda je ked maju na tych hatapkach 205-ky gumy a vyfuk jak z tanku. To sa idem posrat od smiechu. Alebo ze nova fabia sport (htp samozrejme) a koncovka vyfuku strasne siroka a paradne pochromovana a ked sa pozries dovnutra tak je tam dierka priemeru 2 koruny. HHAHAHAHAHAHAHAHAAHAH

07.06.2009 | 11:04:03 | visna Reagovat

Závodníci v HTP

Je prevda, že pre kľudné jazdenie nenáročného motoristu HTP stačí - i keď podľa mňa i na to má veľkú spotrebu.
Ale už som zažil "závodníkov" čo s HTP jazdili ako draci (samozrejme hlavne z kopca a maximálne po rovine). Raz ma jeden "pretekár" predbiehal rýchlosťou asi 170 km/h pri Nitre (samozrejme z kopca). Týmto ľuďom asi jednoducho nechýba odvaha a chýba pud sebazáchovy, keď sa s takýmito črepmi rozbiehajú na takéto rýchlosti.
No najväčší "srandisti" sú tí, čo sa s HTP snažia urobiť dojem pri "zrýchlovaní". Hlavne nad 100 km/h je ich snaha dosť komická. Naposledy jedna dokonca "závodníčka" držala za sebou v ľavom pruhu niekoľko rádovo výkonnejších aút až pokým pochopila, že tú Oktáviu v pravom pruhu nepredbehne a "odpratala" sa za ňu.
Kto jazdí s vedomím slabosti tohoto motora, tak sa dá, ale "závodníci" v HTP sú zrelí na psychiatriu.

07.06.2009 | 09:39:05 | Dušan Mihálik Reagovat

Hmm

A proč by neměl mít tvůj 2x silnější motor jen o 1/3 větší spotřebu? Opravdu si myslíš, že při stejném (či podobném) rychlostním profilu jako HTP využíváš celý svůj velký výkon? Ty ho máš jen k dispozici v případě akcelerace či maximálních tychlostech. Naopak je úsměvné, že znám lidi, kteří sice disponují silným motorem, ale jezdí stejným (lážo/plážo) tempem jako já s HTP, akorát je to stojí podobně jako tebe o 1/3 paliva navíc. To mi to jedno předjetí (kde je potřeba megavýkon - v ostatních případech předjedeš v poho i s Háťapkou) během 100km za to nestojí. Mám zkušenost, že za chvíli to předjížděné auto stejně někde uhne. (Osobně je mi jedno, jestli někam dojedu za 3 hodiny, nebo 3:04.)

Věř, že někomu ponoukne mnohem větší radost nové voňavé malé autíčko (třeba je majitel malého vzrůstu a nemusí vozit další 4 rodinné příslušníky denně na výlet), které mu vydrží v pohodě dalších 10 let, než propr..ný starý leč zcela jistě výkonný a mnohem prostornější koráb.

Proč pořád všichni srovnáváte auto nové (bez ohledu na velikost a značku) s 12 let starými. Porovnej si cenu nového Passatu s 1,8-litrem dvojnásobného výkonu a turbem a pak řeš co je výhodnější.

07.06.2009 | 08:12:36 |  Reagovat

No je to tvoje vec.Ale dle me neni pravda co rikas ! Za ty prachy co stoji nova Fabie HTP si muzu koupit mnohem lepsi auto (i kdyz jen ojezdeny).A kdyz budes dobre vybirat, nemusis se ojetin bat ! Ja mam uz ctvrtou ojetinu a zadnej problem.A ver tomu, ze i treba 10 let stare BMW, nebo Volvo anebo i jine znacky jsou schopne ti ponouknout mnohem vice radosti a uzitkovosti nez Fabie.Treba ja mam Passata stareho uz 12 let, a myslim, ze Fabie ho neprekona temer v NICEM ! (mozna bezpecnost, ale i o tom mam pochybnosti).Mas pravdu, cisla nepusti, a Fabie neni ani papirove buhvico.Nemluve o motoru 1,4 16V kde je 100 koni.Ale ty jsou k dispozici jen ve velmi malem rozsahu otacek.Ale jeste k HTP.Spotreba je 6l na 100 km.Nemyslis, ze je to na tak maloobjemovy motor trochu moc ? Mimochodem, Passat mi bere asi o litr az dva vice, ale je tam temer dvounasobnej vykon a o polovinu vetsi objem.A taky Turbo ! Nemluve o jinych vozech (jak jsem spomnul BMW,Volvo a pod.), ktere maji tenhle pomer jeste lepsi (vetsinou).Jeste stale si myslis, ze se ti Fabka oplati ? Za ty prachy jiste NE !

05.06.2009 | 13:58:50 | jamieson Reagovat

To:jamieson
efektívne z pohľadu "užitková hodnota" - trvám na tom.
(čísla nepustia keď sa ti podarí potlačiť odpor ku Skode resp. HTP !)

05.06.2009 | 13:08:49 |  Reagovat

to depeche

Mohl bys mi prosim te vysvetlit, co je na tom voze efektivni?
Ja to tedy nevim jelikoz to auto neni zadnej "kockolap", ani nepatri mezi zrovna nejhezci (ovsem muj subjektivni pohled) a ani neni na zadny "efektni" sprinty.Taktez ho moc nevyuzijes na nejaky velky naklad (i presto, ze je to combi),spotreba taky neni vzhledem na objem,vykon,velikost vozu prave nejlepsi...Tak mi to nejak nejde do hlavy.Predem dekuji za vysvetleni.

11.04.2009 | 10:03:55 | jamieson Reagovat

pro Radka

Neobhajuji zaslepeně. Jen diskutuju - polemizuju a argumentuju - BEZ URÁŽEK -narozdíl od tebe. To že někteří jsou zvyklí, že jim druzí vše odkývou a odsohlasí - je problém, těch některých. Tak se nevztekej -"hercnu" máš jen jednu :-)

18.02.2009 | 23:52:25 | Jerry Reagovat

To mi ale asi na brzdě neodměřej co?

18.02.2009 | 23:46:34 | Jerry Reagovat

Jerry

Až si půjdeš změřit výkon, jestli souhlasí podle výrobce, nech si změřit taky IQ.

18.02.2009 | 12:47:32 |  Reagovat

To Jerry

Tak to jsem se nasmál. Psychopat spíše sedí na člověka, který ZASLEPENĚ obhajuje to či ono, což je především tvůj případ.

18.02.2009 | 11:08:11 | Radek Reagovat

Pro Boba

Tady jen pro zajímavost praktická ukázka jak to vypadá, když se na tomto fóru zastane člověk Škodovky.

18.02.2009 | 03:16:41 | Jerry Reagovat

O tom kdo to nemá v hlavě v pořádku by se dalo polemizovat. Já to beru v pohodě a bez urážek. Zato ¨na tebe skvěle sedí diagnóza - psychopat. Nu ale což. Jdu si do garáže přeleštit "milenku". Servus :-)

18.02.2009 | 03:14:42 | Jerry Reagovat

To meranie výkonu je citlivá vec a bežný človek nemá dôvod neveriť výrobcovi, že ten výkon tam je. Nikdy síce nebudú mať presne toľko kW, koľko je v papieroch, ale kus od kusu tam odchýlky určite budú. Je pravda aj to, že výkon motora by sa mal merať až po zábehu, lebo ak je surový, nemá to význam (mnoho výrobcov odporúča jazdiť s novým motorom nižšou rýchlosťou, neprekračovať určité otáčky....), ale. A to ale je kameň úrazu. Je úplne jasné, že počas zábehu sa dá motoru "pomôcť", alebo ho úplne "zabiť". Je to tak individuálne, ako individuálny je jazdný štýl a skúsenosti majiteľa nového auta. Preto meraniam výkonu, ktoré si dá spraviť individuálne majiteľ, po nejakej porcii kilometrov neprikladám v podstate žiadny relevantný význam. Vypovedá to len o tom, akým štýlom to auto niekto zabehával. Niekto zabehne auto tak, že dosahuje nižšie údaje spotreby, ako udával výrobca, ale odzrkadlí sa to na nižšom výkone. Iný zabehne tak, že sa zdá, akoby to auto údaje o výkone prekračovalo, ale za cenu vyššej spotreby a len mizivé percento sa trafí do toho optimálneho stavu, keď je spotreba úmerná výkonu. Ak si dá niekto zmerať výkon len preto, aby mal predstavu, ako ten zábeh zvládol, tak to beriem, ale pre iného majiteľa rovnakého auta je ten údaj nepodstatný. Preto sa držím toho, čo sľubuje výrobca (ten to má predsa len objektívne zmerané) a individuálnu odchýlku jeden - dva kW hore - dole aj tak väčšinou nikto nezbadá. Odchýlka po zábehu môže byť vyššia, ale zase odzrkadľuje len prístup majiteľa počas zábehu. A tiež je pravda, že skôr, ako je motor "vo forme" sa niečo merať neoplatí. Teda skôr, ako po prvej výmene oleja a filtrov to asi nemá význam (nemyslím somariny ako longlife výmeny po 50 tis.), čiže 15 - 20 tisíckach km.

17.02.2009 | 16:10:41 | Petrík Reagovat

To Jerry

Možná Golf III., nebudu se po tom pídit, i tak je to vykopávka. Ty to opravdu nemáš v hlavě v pořádku. Prosím tě, chápu, že jsi ze své Octavie hotovej, ale fakt je ten, že plácáš nesmysly. Nový motor NIKDY nedosahuje papírových hodnot. Ten tvůj chudák má 54kw po 7000km, tudíž je to téměř zajetý motor. Apropó, zajdi si se svou milenkou na brzdu, jestli na to máš nervy.

17.02.2009 | 10:50:02 | Radek Reagovat

Dub zůstane dubem, a blb blbem.

17.02.2009 | 07:12:04 |  Reagovat

pro Radka

Golfu III. když už teda zmiňuješ to co sem nepatří....na "details" jsem kliknul-samozřejmě- a měření zánovního motoru považuju za nejobjektivnější metodu. Ostatně je to i názor Petríka(Že si dá niekto zmerať výkon svojho auta je bežné, ale pokiaľ sa jedná o auto po zábehu, meranie je veľmi individuálne a v celkovom merítku nepodstatné. Meranie nového - nedotknutého motora v laboratórnych podmienkach by už bolo niečo iné."). z V zajetí motoru může být velký rozdíl. Ještě se mrkni na tu moji "motorickou tragédii". Tam co je psáno je i dáno(ve všech koncernových sourozencích) Joooo tehdy se ještě nepradávali čísla, ale fakta. Nic si z toho nedělej-daleko nejvíc zuří majitelé 1,6 74Kw, protože ten dosahuje 67-68Kw.

16.02.2009 | 23:54:15 | Jerry Reagovat

Pre Radka: Ale marketing

má aj tak koncern najlepší...!

15.02.2009 | 17:55:52 | ľuboš Reagovat

To Jerry

P107 46kw - najeto 1746km, Toyota Aygo 45kw - najeto 1664km...., čili se jedná o zcela syrové motory idiote. To by jsi si musel kliknou na "details", co? Benzínový motor dosahuje plného výkonu až kolem 10.000km a diesel až kolem 20.000km. Takže až se budeš zase něco plácat, tak si to raději přečti, aby jsi ze sebe opět neudělal blbce.

15.02.2009 | 17:29:21 | Radek Reagovat

To Jerry

Tak toho se neboj, že bych rozšířil řady škodofilů, protože nejsem zabedněný, jako ty. Obhajuješ Škodárnu, sám jezdíš v desetileté vraždě na podvozku Golfu II., a motorem stejného konstrukčního stáří, jako je Golf II 25 let, čili vrak. Ten tvůj milovanej koncern začíná s novinkama, které zavedli jiné automobilky min. před 10 lety. Už vidím, jak takový milovníci koncernu začnou, za pár let, oslavovat commonrail místo TDi. Co na tom, že koncernu technicky "ujel vlak" o nějakých 10let.... .

15.02.2009 | 17:19:49 | Radek Reagovat

Tak to už snáď hraničí

s úchylkou, C 1 a vraj na ňu žena nestačí..., nie je náhodou 1,4 a Fabia predsa len o trochu väčší kus auta? A asi aj trochu vydarenejšia. Ale prečo zrazu ojazdené?! Nové je nové..., či nie ? .ľuboš

14.02.2009 | 21:56:17 |  Reagovat

Standa:

Hm, mě zatím záda nebolí, to spíš sedací partie . Mně se čtyřválce Škoda ve Fábiích rozhodně hlučné nezdají, ba naopak, když to porovnám tak porůznu. Jel jsem jen s jednou 1,0 a jednou 1,4 50kW a obě byly a jsou tiché, i když mají najeto hodně přes 100000 km. Dokonce bych řekl, že se hlučnost od počátku provozu nezměnila.

14.02.2009 | 21:54:54 | Itall Reagovat

Itall

S tím povinným ručením máš pravdu. Fabka ženě vyhovuje, C1 nechce řídit, zdůvodňuje to tím, že je na ní moc živá a bojí se, že se jí splaší :-) Párkrát to zkusila, a když jela po dálnici asi 10 minut stočtyřicítkou, požádal jsem jí, jestli by tam nemohla dát pětku :-)) Prostě to s ní neumí. Fabka není tak dynamická, ale hlavním důvodem proč s ní nejezdíme dálky je, že mě v ní bolí záda, je v ní méně místa když vezeme naše holky, palubku mám na klíně, a při vyšší rychlosti víc žere a je hlučná. Když budou nějaké problémy, dám vědět. Zatím se dělal jen olej a filtry.

14.02.2009 | 21:34:44 | Standa Reagovat

Standa:

No jo, stříbrná neJunior vypadá rozhodně o dost lépe. Modrá (jistě Dynamic) se mi nelíbí. Ale kdysi jsme měli Favorita - modrá Jadran, ta se mi líbila ).

14.02.2009 | 21:25:08 | Itall Reagovat

Itall

Měli jsme vyhlídnutou a zarezervovanou Juniorku, krásně modrou. Ale když jsme pro nipřijeli, už tam nebyla. Bylo to štěstí v neštěstí, protože jsme pak zjistili, že neměla ani servo, ani nic jiného. Zato jsme tam našli nádhernou 1.4MPI ve stříbrné metalíze, s posilovačem, centrálem, ale to nic, nejdůležitější je že byla po 60ti leté babičce, která skoro nejezdila, asi jen na nákupy. Byla z roku 2003, ale měla najeto poctivých 35000 ! Vedená serviska, byli jsme se na auto poptat i v servisu, kde ho opečovávali. Vše souhlasí. Takže jsme místo HTP chytli auto jako nové s motorem vhodnějším pro ženu (nechá si líbit dotáčení v nízkých otáčkách, na což je žena machr) a jezdí s ní za 6-6,5/100. A to jezdí jen po městě. Na dálky máme přece C1 :-))

14.02.2009 | 20:58:42 | Standa Reagovat

Standa:

A jakou má tvá žena tu haťapku?

14.02.2009 | 20:52:07 | Itall Reagovat

Mirkovi

Moje řeč. Taky už mě dlouho nezajímají. Naštěstí už je z čeho vybírat.

13.02.2009 | 22:39:53 | Standa Reagovat

Aby ste boli trochu

v obraze: dostal som ponuku na A3 2.0 5 dverovú, TDi, 140 PS v plnej výbave, polokoža, xenóny, šíber, ESP a pod., 2008, 0 km, reg. 2009 za cenu 18.000 EUR, ešte majú posledných 20-30 kusov..., A 4 nová, 2.0 TDi, taktiež plná za cca 22-23.000 EUR. A teraz si spomeňte, koľko pýtajú na CZ/SK ....Podľa mňa by mali dávať spolu s kúpou nového auta na SK aj metál za statočnosť...a hlúposť... . P.S. Nie som obchodník s autami, ale toto je ponuka od nezávislého predajcu z DE.

13.02.2009 | 22:32:04 | ľuboš Reagovat

teď už si můžou slevňovat jak chtějí, jednou mě nasrali a u mě končí.A navíc žena už si na premacy tak zvykla že už jiné auto nechce. A po zkušenostech mých známých se škodovkama už je to pro mě uzavřená kapitola.Jediné o čem uvažuji je C1 jako třetí auto v rodině.(pro dceru když bude hodná).

13.02.2009 | 22:22:54 | MIREK Reagovat

On by to jejich místo rychle obsadil jiný výrobce :-)) a horší a dražší auta by to určitě nebyly. Akorát vidím ty fanatický škodofily, jak pobíhají zoufale a neví, co si koupit :-))

13.02.2009 | 22:07:07 | Standa Reagovat

A teď najednou zlevnili, teď jsme jim dobrý. Ať si ty střepy strčej do pr.... Než dát peníze jim, raději podpořím pracovitý korejce a koupím si Getze.

13.02.2009 | 22:04:45 |  Reagovat

Standa:

Ty ses nějak rozjel, nezapomeň, že když chcípne Škoda, tak s ní půjde řada dalších firem a můžeme to nakonec pocítit skoro všichni. Jen ať žije, dnes už máme na výběr .

13.02.2009 | 22:04:43 | Itall Reagovat

v minulosti

Budu se opakovat, už jsem toto na jedné recenzi psal, ale stojí to za to: Kdysi položil nějaký redaktor mluvčímu škodovky Hrabovskému otázku, proč jsou škodovky, vyráběné u nás, pro naše lidi tak drahé. Hrabovský na to řekl: "Nás český zákazník nezajímá, my vyrábíme hlavně na export." Tak tady to mají, kurvy, kéž by chcípli na souchotě s celou podělanou Škodou, která je stejně 100 let za opicema.

13.02.2009 | 21:59:16 | Standa Reagovat

MIREK:

Teď je i za 269900,- hotově a 239900,- leasing, tak honem pro ni, moc levnější už asi nebude.

13.02.2009 | 21:59:12 | Itall Reagovat

Jeden čas jsem hodně vážně uvažoval o octávce Tour nebo jak se to jmenuje . Líbí se mě víc než nová,ta je taková sterilní,unifikovaná. Moje úvahy skončily když jsem ji otevřel a pak se podíval na cenu.Kdyby stála o 50000 míň tak ji mám. klidně bych skousnul to že bych se bál někoho posadit dozadu.Tam je to tak pro skrčence.

13.02.2009 | 21:14:18 | MIREK Reagovat

To bylo v roce 2001-2002, tehdy byly ceny aut na vrcholu a Junior za tuhle cenu neměl v té době moc konkurence. Že to s tím oholením přepískli, je nabíledni. Není to u VW poprvé. Kdyby ale auto sloužilo tak, jak má, nestěžoval bych si. Bohužel, ani to se nepotvrdilo.

13.02.2009 | 21:00:10 | Itall Reagovat

Pánové

Mě je vcelku jedno jestli má ten či onen motor 44,46 nebo 51kw . U mě skončila škoda poté co co za to nevybavené slabé auto chtěla 250000kč.Klidně budu jezdit do práce v junioru nebo v matizu ale musí tomu odpovídat cena.

13.02.2009 | 20:46:23 | MIREK Reagovat

Hm, na tom tak trochu něco je..

13.02.2009 | 19:34:18 | Itall Reagovat

Standa

Jo, jsem drzej... :-) Na dlouhé cesty jezdíme rovněž "modernějším" a výkonnějším vozem - Octavií kombi 2.0 TDI 103 kW (naštěstí služební). Má jen pár drobných nedostatků - po nastartování každé ráno budím sousedy v celé ulici a na ty dlouhé cesty nesmím zapomenout naložit také kanystr s olejem a láhev s chladící kapalinou. Přimlouval bych se k tomu, aby Škoda své produkty vybavovala KPZ. Úspornější bohužel také není - ještě jsem se s tím samohybem nedostal v měsíčních průměrech pod 6,4 l/100km (a to nejsem z těch, co jezdí stylem brzda plyn, rovněž se necítím jako pán silnic).
P.S.: Vůči Octavii (dá se použít přeneseně i na ostatní modely) bych nepoužil jediné křivé slovo za předpokladu, kdy by byla cca o 200 tis. Kč levnější. Cenovou politikou se Škoda snaží budit dojem, že patří do světové špičky - ovšem potom se nesmí divit velmi kritickým názorům některých (soudných) uživatelů...

13.02.2009 | 16:31:33 |  Reagovat

Anonym

Nebuď drzej .

13.02.2009 | 15:00:07 | Standa Reagovat

Jo

Ale přehlédl jsi mou část věty "a hlavně ceně" Nikde jsem nepsal že byla fabia nová. Pokud by nešlo o peníze, znám samozřejmě bezpečnější vozy :-)

13.02.2009 | 14:54:37 | Standa Reagovat

Anonym:

Nebuď drzej .

13.02.2009 | 14:07:51 | Itall Reagovat

Standa

Kdybys měl rád ženu, tak jí koupíš např. Toyotu Yaris, která se v crash testech umístila před Fabií a již před deseti lety osadila toto auto motorem, který je při mnohem nižším obsahu po všech stránkách lepší než současný výkřik techniky z rýsovacích prken Škody. Když jsem se před dvěma roky rozhodoval, co koupit manželce, volba padla právě na Yaris (rok 2001, 85 tis. km, dnes 105 tis. km) - poruchy 0, investice 0, dlouhodobá spotřeba 5,4 l/100km. Přes malý nájezd je auto denně používáno na krátké časté pojíždění. Ani dnes bych ji nevyměnil za ten skvost z Boleslavi (nový). Ale jak už zde bylo řečeno, je to o ceně - za 150tis. Kč bych novou Fabii koupil, za vyšší cenu tam nevidím sebemenší přidanou hodnotu...

13.02.2009 | 14:04:10 |  Reagovat

Subjektivně bych řekl, že u mého P107 tam ten udávaný výkon je. U "haťapky" 51kW nevím, nevím. Ale srovnávám jen 2 konkrétní auta. Ovšem jsou to obě kvalitní značky , tak se to snad neliší kus od kusu.

13.02.2009 | 13:54:54 | Itall Reagovat

Jenže k tomu právě směřuji: protože výrobce před uvedením vozidla na trh měří na brzdě výkon motoru, nikoli celého auta. Proto potom Jerry tady vydává za výkon to, co nemá se skutečným výkonem samotného motoru na brzdě moc společného. Musí vědět, že tak jak dojde k poklesu výkonu jím jmenovaných motorů, dojde samozřejmě i k poklesu u všech ostatních. Takže posuzovat papírové výkony HTP může zase jen s papírovými výkony Ayga a 107. Jinak míchá jabka s hruškama.

13.02.2009 | 13:44:28 | Standa Reagovat

Pre meranie výkonu na brzde nie je treba vyberať motor. Skôr naopak. Teda aspoň u nás.
Že si dá niekto zmerať výkon svojho auta je bežné, ale pokiaľ sa jedná o auto po zábehu, meranie je veľmi individuálne a v celkovom merítku nepodstatné. Meranie nového - nedotknutého motora v laboratórnych podmienkach by už bolo niečo iné.

13.02.2009 | 13:38:29 | Petrík Reagovat

Pro Jerry

Docela by mě zajímalo, jaké motory ze 107 a Aygo jste měli na brzdě? Kde jste je vzali? Mezi ojetinami těchto aut moc není, v bazarech skoro vůbec, a že by si někdo z nového vozu nechal vyndat motor jen tak, kvůli přeměření výkonu, to je mi divné.

13.02.2009 | 13:12:08 | Standa Reagovat

Standa:

To je gól. První auto v rodině C1 a druhé Fabia (teda, pokud tu není víc Standů .

13.02.2009 | 13:10:36 | Itall Reagovat

Nepříjemný zvuk je u motorů VW vcelku normální, nejen u HTP. Narozdíl třeba od Renaultů, ty bývají příjemné. To také není úplně nedůležité, při delších cestách to poslouchat hodiny a hodiny, nic moc.

13.02.2009 | 12:47:55 | Itall Reagovat

Fabka

Když se moje žena rozhodovala, jaké auto si koupí na dojíždění do práce a na nákupy, jednoznačně jsem ji přemluvil na Fábii 1. Protože ji mám rád, (ženu) a vím že fabka má v dané třídě a hlavně ceně dobře pevnou a robustní karoserii, takže při městských ťukačkách mi ženu ochrání, a také proto, že ji opraví každý autoservis v okolí za přiměřenou cenu a nemusí vyhledávat speciálky. Takže jsme zvolili Fábku jako druhé auto do rodiny :-)) Ale víme oba, že žádná špička ani výkřik techniky to není. A na zodpovědné a dlouhé cesty jezdíme mnohem modernějším a spolehlivějším a úspornějším a výkonnějším vozem :-)))

13.02.2009 | 12:45:58 | Standa Reagovat

Jerry

No keď už ma spomínaš, ta som tu.
To, že sa momentálne Fabii darí v Nemecku je pekné, ale nič to nevypovedá o tom, že by sa tam na Fabii HTP vyvážali rodiny krížom - krážom po Nemecku, alebo na dovolenky.
Tebe pravdepodobne dôvod dobrého predaja zrejmý je. Komu nie, tak pripomeniem, že vďaka šrotovaciemu bonusu, bonusu za odhlásenie starého vraku a bonusom pri predaji novej Fabie, je cena za HTP v Nemecku 5.770 €. No nekúp to. Na čvachtanie po obchodoch super cena. A hlavne, za smiešne peniaze nové auto. Z toho je úplne jasné, prečo to Nemci kupujú. Až sa bude za také peniaze predávať aj u nás, tak tiež poviem, že za tie peniaze je to dobrá kúpa. Do tej doby ale nie.

13.02.2009 | 12:45:32 | Petrík Reagovat

depeche

Nevím, proč tu pro srovnání uvádíš i litrové motory, to je jiná objemová třída. Z těch ostatních je HTP na chvostě, alespoň papírově. Snad kromě zastaralých 1,3 od Forda. Jinak HTP zas tak blbě nejede, od spoda je dobrý, lepší, než některé motory, které zas mají vyšší výkon ve špičce. Někomu to může vyhovovat. Spotřeba je daná hodně i krátkými převody. Asi výrobce dospěl k názoru, že vzhledem k charakteristice motoru si delší převody nemůže dovolit (ale šlo by to). Zvukový projev, hlavně u 12V, je trapný. To snad nepopře nikdo.

13.02.2009 | 12:10:42 | Itall Reagovat

Pre KARLA:
TAk HTP
- nízke výrobné náklady (presný opak turbomotorv malých kubatúr)
- ekologická údrbža (tlak EU)
- unifikácia dielov (tlak na cenu)
- uplatnenie najnovších poznatkov o motoroch (detaily nejdem rozoberať)
No a porovnanie (nielen výkonové) napr. OPEL 1,0 12V al. 1,2 12V,
Renault 1,216V
FoRD 1,3 i a 1,25-16V
PSA 1,1i
TOYOTA 1,0
atď.
Ak zvolíme kritéria myslím že HTP nebude na chôste

13.02.2009 | 11:38:39 | depeche Reagovat

Už naposled

Nenadávám na fabii jako takovou, pouze tvrdím, že motor HTP se nepovedl a VŮBEC NIČÍM není srovnatelný s obdobnými malými motory jiných značek. Na to že se jedná o NOVĚ vyvinutý motor je to prostě bída. Každá automobilka se snaží, když vyvine něco nového, převálcovat konkurenci. Tento motor však nemá čím by ji válcoval. Když bych ho měl střízlivě a nezaujatě hodnotit, tak snad "slabý průměr". A za to ten vývoj určitě nestál.

13.02.2009 | 09:10:45 | Karel Reagovat

a ještě dva vzkazy

A ještě vzkaz Jerrymu a Depechovi - Jerry tu recenzi určitě napiš, přečte si ji spousta normálních řidičů a ti za to stojí. A těm co budou nadávat se aspoň uleví od problémů, kterými nejspíš trpí . Depeche - také zdravím a ať máš za pár let stejnou zkušenost jako Jerry s Oktávkou!

13.02.2009 | 08:18:16 | Bob Reagovat

snad už naposledy

Zdravím anonyma a podotýkám - buďto reagujete na někoho jiného, nebo jste můj text nečetl pozorně. Nijak urputně škodovku nehájím a kdybych měl vybírat mezi fábií a třeba tou Almerou volil bych spíš Almeru - což jsem ostatně udělal. Když ale někdo napíše zjevnou blbost - např. že spotřeba ve městě je 12 litrů, nebo, že to auto je nespolehlivý střep, chci v zájmu objektivnějšího posouzení přidat vlastní, téměř každodenní, tříletou zkušenost. A ta bez dalšího říká, že to auto nemělo takřka žádné problémy - jednou jsem vlastní blbostí vypálil pojistku u stěračů, jednou, když jsem přeplnil kufr a zavřel ho silou na doraz (také pěkná blbost ) nešel otevřít, dokud jsem vše nevynosil dveřmi zadní řady a mechanické zaseknutí neodstranil. A znouvu - samozřejmě bylo to nové resp. tři roky staré auto, takže nemít poruchy byla povinnost, ale ta fabie této povinnosti dostála a byl jsem s ní spokojen. Tečka. Kdyby zde někdo napsal, že Almera předposlední generace je poruchový šmejd, který nemá dobré jízdní vlastnosti ozvu se stejně a budu to auto hájit, protože moje zkušenost říká pravý opak. Nejde mi o fábii, ale o co možná férové zhodnocení.

13.02.2009 | 07:43:54 | Bob Reagovat

Milý Karel,
obvinil si ma že som v recenzií som veľa toho nenapísal, tak teda:
okrem spomenutého, lejem do neho benzín, každých 15tkm olej, a keď šoférujem točím volantom doľava a doprava Inak nič podstané.
Nie som idealista a viem že poruchovosť auta menej súvisí so značkou ako s konkrétnym kusom auta (to je správa aj pre made in japan) . Chvala bohu to zatiaľ vyzerá že som mal s fabiou šťastie (ťuku,ťuk,) a nemontoval ju nejaký magor, ktorého práve opustila frajerka a je nahnevaný na celý svet a potrebuje sa na niečom vybúriť.
Motor HTP ktorý tak poburuje je v danej kubatúre výborný - treba porovnbávať porovnatelné. No a spotreba, kto nechodil na fyziku? -viac závisí od hmotnosti auta ako od jeho objemu motora. O nízkych stratách tohto motora hovorí aj spotreba na volnobeh cca 0,5l/h. Chcem vidieť tie štvorvalce.... No a prečo HTP, lebo som nenašiel poklad. Potom by som voli TDI .
Pozdravujem Boba a prajem mu veľa šťastných kilometrov.

13.02.2009 | 07:31:04 | depeche Reagovat

jak to ze kazda recenze skodovky vzbudi takovou bourku je to zvlastni ze u jinych znacek necha nazor recenzenta ze se mu neco nelibi vsechny chladnymi ale jak jde o skodovku tak se hned vyroji spousta lidi co to haji vic necest sve manzelky

13.02.2009 | 00:44:43 |  Reagovat

Bobe...

...jednoduše proto, že jsme na www.autorecenze.cz/sk. Tady je všeobecně problém s každou pochválenou škodovkou. A druhý důvod je prostě ten, že to je Škodovka-takže už z principu. Ještě před půl rokem jsem chtěl přispět recenzí Octavie, ale nejspíš to neudělám. Nic se neporouchalo a slouží bezvadně i když jí je už 9let, takže musím počkat až se rozsype a pak napsat odsuzující, negativní recenzi-potom budu oslavován, chválen a budu sklízet vavříny. Ač jsem HTP nevlastnil, ani nevlastním-mám s ním zkušenost, takže opravdu nerozumím takovým hodnotám spotřeby.

13.02.2009 | 00:43:17 | Jerry Reagovat

dodatek

Tak nejprve bych chtěl předeslat, že nadávka není argument ani u diskuzí o autech a absolutně nechápu lidi, kteří mají potřebu nadávat vlastníkům jim nesympatických aut. Podle mě to není normální, ale budiž. A teď k meritu věci. Anonym píše, že spotřeba kolem 6 litrů na fabii (navíc jsem měl kombík) 1.2 47 KW není možná jinak, než dědkovským stylem. Já jsem s touto spotřebou plus mínus jezdil tři roky a dědkovský styl rozhodně neprovozuji. Fabii už dnes nemám, jiný vůz Škoda také ne, nemám proč Fabii nadržovat. Prostě to tak bylo. Pokud někdo píše, že tento motor "bere" 9-10 litrů a po městě 12, tak buď jezdí brzda-plyn se zataženou ruční brzdou a přívěsem, nebo nepíše pravdu. Když šla Fábie pryč měla najeto kolem 80.000 km, přibližně stejně jsem najel s Passatem a s Almerou mám doteď zhruba 50.000 km. Almera je jednoduše bezporuchová (kromě časté smrti žárovek u potkávacích světel), což při jejím stáří hodně vypovídá o kvalitě, Passat mě nechal za celou dobu ve štychu pouze jednou (alternátor), ale Fábia byla taky úplně v pohodě. Jediné co se jí dalo vytknout je příliš umělý potah sedaček a výhled přes přední sloupky. Neseděla tak dobře jako Almera, ale třeba příčné nerovnosti zvládala lépe. Nebyla tak prostorná jako Passat, ale v rychlosti kolem 140-150 km/h na dálnici dávala podobnou jistotu neplavání jako on. Prostě a jednoduše vcelku povedené menší kombi. Nevím proč s tím má někdo problém.

13.02.2009 | 00:29:06 | Bob Reagovat

Až na to že nemám ani Fabii ani HTP, ale to nic. Máš špatný odhad. Jinak si to co jsem psal můžeš nastudovat sám - prosím tu je odkaz: http://www.rri.se/index.php?DN=29 Tak hledej hledej. Jo abych nezapoměl P107-46Kw. Třikrát 1,0VVTi "50Kw" a 44,45,46Kw. 50 tam nevidím nikde, ale chybí C1 - třeba to zachrání :-)

12.02.2009 | 23:43:12 | Jerry Reagovat

Jo odhalil jsi mě

Já bych fábii 1,2Htp moc moc chtěl ale nemám na ni....Žaludek.To spíš tebe štve že jsi koupil takového střepa,když teď vidíš jakou káru za ty prachy mohls mít.

12.02.2009 | 23:30:19 | anonym Reagovat

pro anonyma

Jediné co si kdo bude bouchat do pr...e jsi ty a to konkrétně ty tvoje kecy. Já mám narozdíl od tvých keců protokol z válcové zkušebny a ty se neumíš ani podepsat. Takže jsem absolut v klídku, ale tebe to asi pěkně žere viď?. To že je na tom motoru Made in Japan nic nemění na faktu, že to je jen atmosfericky plněný litr. Nic víc!Nic míň!

12.02.2009 | 23:20:18 | Jerry Reagovat

anonym

Tak to se omlouvám :-)) vo tom to je :-))

12.02.2009 | 23:12:39 | Karel Reagovat

KARLE

Trochu jsi to nepochopil,byla to ironie.je jasné že normální auto dnes musí vydržet min.300000km bez vážných oprav.To jen škodovkáři si myslí že když už má HTP "nalítáno" 100000km je to vzor spolehlivosti.

12.02.2009 | 22:58:20 | anonym Reagovat

anonym

Ty vole, pár drobností (třeba hlavu?) 260000 vydržel i motor felicie a favorita ! Tak co tady házíš stopadesáti tisíci. Ty najel mimochodem i Wartburg s dvoudobým motorem. To je fakt důkaz spolehlivosti.

12.02.2009 | 22:43:53 | Karel Reagovat

Ty vaše spotřeby 6 litrů by mě zajímalo jakým stylem dosahujete. Odporuje to totiž i všem odborným recenzím a testům, které pořádají odborníci a profíci. Rozptyl spotřeby je u těchto motorů tak velký, jako by neměly počítačem řízené vstřikování, ale karburátor. Běžně se uvádí nejen 8, ale i 9-10 po městě a 12 po dálnici. Možná stylem jízdy "děda v klobouku" se občas na 6 dostanete, ale rozhodně to není normální spotřeba v normálním provozu. A zase: Tímto stylem jízdy, kdy vy jedete za 6, jiné 1,2 a 1.0 dokáží jet za 4,2. Ale to už není jízda, to je utrpení (zvlášť pro řidiče za vámi).

12.02.2009 | 22:41:22 |  Reagovat

Karel.

Ty vole HTP je nesmrtelný motor ,vydrží i 150tisíc km,když vyměníš pár drobností.

12.02.2009 | 22:38:22 | anonym Reagovat

Jerry

Jen jestli se těch hlav nevyrábí tolik hlavně pro servisy !

12.02.2009 | 22:26:19 | Karel Reagovat

Emil a Jerry

Emil: Když to bereš takhle, tak na plynulé ježdění ti stačí i trabant.
Jerry: Ty kecy o 44 KW yarise si nabouchej do pr.... protože jestli má Yaris 44, tak HTP pak má 30 kW. Na Yarise prostě nestačí ani kdyby se pos...al.

12.02.2009 | 22:23:37 |  Reagovat

HTP

Dobrý den, Škodu Fabia kombi s motorem 1,2 47 KW (silnější) jsem vlastnil v letech 2003 až 2006. Koupena jako nová. Předtím jsem měl VW Passat 1.8 benzín (myslím že 77 KW nebo tak podobně) a poté Nissan Almera 1.4 64 KW. Obě auta koupená jako ojetá, Passat v AAA-auto, Almera od skvělého strýce. Pocitově bylo 1,2 HTP ve fabce odpovídající 1.8 v Passatu - nejsem závodník, ale působilo na mě svižně. Spotřeba pak byla někde mezi 5-7 litry. Takže tříletá uživatelská zkušenost říká něco úplně jiného, než přispěvovatelé na tomto fóru. Ten motor není závodní, ale působí svižně a nemá rozhodně spotřebu 8 litrů při normální, a třeba rychlejší, jízdě. Fabia má své mouchy, ale rozhodně to není nějaký propadák. Nebýt možnosti koupit legendární Almeru téměř zadarmo a ve stavu téměř "nového" auta, jezdil bych v ní dodnes.

12.02.2009 | 22:07:29 | Bob Reagovat

ach bóóóže

"Prodeje těchto aut s těmito motory...kontr..."nejprodávanější je Toyota"..to je mi taky protiargument za všechny prachy. To že se čile odlévají hlavy na HTP je jasné. Fabky jedou opět naplno. Němci je začali díky opatření vlády kupovat jako zběsilí a kupodivu i tam začíná být najednou oblíbený motor HTP. Hold najednou škudlí jako my. Takže Petrík a Radek budou muset rozšířit skupinu "tupého stáda škodofilů". O těch rádobyvýkonech motorů jsem psal už u jiné recenze. 1,0VVTi má sice papírově psáno 50Kw, ale na brzdě jich nedosahuje. Aygo 45Kw, Yaris 44Kw...takže asi tak.

12.02.2009 | 22:04:03 | Jerry Reagovat

HTP

Netvrdím, že není dobré mít výkonovou rezervu. Tvrdím, že pro běžný provoz Fábie s tímhle motorem stačí. Na běžné plynulé ježdění stačí. Výkonější motory si mnoho lidí nemůže dovolit. A motor HTP jim stačí k normálnímu ježdění. Při normálním ježdění nežere 8 l, ale 6 l.

12.02.2009 | 21:59:49 | emil Reagovat

Emile

Pro TAKOVÝ motor (1,2) je přiměřená spotřeba okolo 5 litrů, a ne okolo 8 litrů. A To že jezdím podle předpisů neznamená, že nemůžu mít rezervu výkonu pro nebezpečné situace. Pro tak těžké auto je ten motor prostě slabý a pokud od něho chceš trochu aktivity musíš mu prostě víc naložit. Tenhle motor byl prostě omyl, a dokud to budete zaslepeně kupovat, nebude mít výrobce důvod na tom nic měnit. Ale kdo chce kam........

12.02.2009 | 21:34:15 | Karel Reagovat

EMILE

Ano souhlasím s tebou,prodeje hovoří za vše. Nejprodávanější auto je TOYOTA!!!Že by tam japončíci dávaly1,2 HTP?

12.02.2009 | 21:17:41 | Japan Reagovat

HTP

je dobrý motor pro normálního řidiče, který potřebuje jezdit plynule dle předpisů. Má normální výkon, který je pro tuto jízdu potřeba a i přiměřenou nijak vysokou spotřebu. Prodeje těchto aut s těmito motory hovoří jasně.

12.02.2009 | 20:57:32 | emil Reagovat

gugo pobavil si ma stym ze dnes zdvojnasobena vyroba.Financna kriza, vsede idu na 60 percent, polovicu ludi prepustili, ale HTP sa predava dva krat tolko

12.02.2009 | 20:50:23 |  Reagovat

Škoda - peněz

Když sleduji, jaké motory se dávají do našich škodovek, tak předpokládám že 1,2 TSi tam namontují asi v roce 2019. Vždyť to co se nabízí v dnešní době jsou vykopávky. Každý nadává na francouze. Motory těchto výkonů ale dávali francouzi do aut v 80tých a 90tých letech (1,1 - 44kW, 1,4 - 55 kW, 1,6 - 75 kW) a dnes už jsou úplně jinde! (1.0 - 50 kW). Motory do škodovek jsou totálně zastaralé. Dokud nepřejdou na moderní (alespoň HDi, TSi), budou celému světu jen pro smích a jediní, kdo si je budou kupovat, jsou buď nenároční, nebo spíš neznalí češi a chudí nezaměstnaní němci.

12.02.2009 | 19:46:28 | Karel Reagovat

1,2 HTP

U nás sa odlievajú na 1,2HTP-(slabšia verzia 6 ventilová) hlavy valcov a aj keď je to už cca 6 až 7 rokov stále má škodovka velké objednávky dnes konkrétne zdvojnásobená výroba podotykam že napríklad oproti KIA-Cedd ktorá sa dnes znova prestala odlievať až do konca mesiaca.Sám sa už dlhú dobu čudujem ako idu tieto motory na odbyt v tisícoch aj keď do rôznych aút škoda.WV.seat ja osobne by som to nekúpil.

12.02.2009 | 18:12:47 | gugo Reagovat

Osobne neznášam malé motory od Hondy, lebo nemajú žiadny kruťák, ale keď sa tak nad tým zamyslím, tak ak má niekto úchylku na tieto maloobjemové motory, 1.2 od Hondy je omnoho lepší ako HTP, pretože keď treba, beží na 3 a keď treba na 4 valce. Pri Fábiach by som počkal, až tam začnu dávať 1.2 TSI.

12.02.2009 | 13:24:18 | Angel_M Reagovat

HTP motor v tejto triede nemá chybu. To jsem se zase nasmál. Jinak jsi nám tou recenzí moc neřekl. Vypadá to že jsi s ním ve skutečnosti moc nenajezdil. Ty chyby poznáš až začneš jezdit. Vlastně jen jednu chybu: A ještě do kombíka....

12.02.2009 | 13:06:50 | Karel Reagovat