Rok výroby:2000Typ motoru:1.4 16 VStav km při koupi:74 000 kmStav km nyní:88 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:26. 4. 2009
Jako jediná porucha u tohoto auta byla chyba první i druhé lambdasondy. Tenhle problém byl vyřešen jejich výměnou hned po koupi. Další věc, která se projevila teď na jaře, je "nefunkčnost" klimatizace, kde stačí doplnit chladící plyn a vše je v pořádku. Nepovažuji to tedy za poruchu nýbrž něco jako výměna brzové kapaliny.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jelikož mám ve fabii 74kW benzinový motor je auto velmi živé a není to žádný courák. Auto je v plné výbavě comfort tudíž klimatizace, protiprokluz, ABS, servo, vyhřívané a vyškově stavitelné sedačky, seříditelný volant, zrcátka a všechna okna v elektrice. Chybí zde jen tempomat, esp. Parkovacího asistenta jsem již vyřešil dodatečnou montáží. Nedávno jsem měnil rozvody, které jsou u tohoto motoru řešeny řemenem, výměna vyšla zhruba na 6000kč. Dále jsem měnil již zmiňované lambdasondy a také přední rameno, které jsem v zimě při nehodě ohnul a také hučící ložisko pravého kola. Něco k jízdním vlastnostem. Auto je díky použitému motoru velmi živé, ale musí se držet ve vyšších otáčkách, kde maximum výkonu je až při 5000ot/min. U fabie není problém projet rychleji ostřejší zatáčku, ještě se mi nepovedlo vyhodit auto ze stopy. Záleží také na použitém rozměru pneumatik, ja používal 185/60 R 14 a nyní jsem přezul na 195/50 R 15 díky čemuž se mi zřejmě zvedla i spotřeba a nyní jezdím okolo 6 litrů /100km, přes zimu ještě na 14" kolech nebyl problém i 5 litru/100km. Do auta tankuji jen 100 oktanový benzin (výrobce předepisuje 98/95) auto je pak daleko citlivější na sešlápnutí plynu a ochotnější jít do otáček oproti naturalu 95, který se u mě dostane do nádrže jen opravdu výjmečně. Na autě se mi líbí výborná kvalita zpracování a dovedení do detailu. Jízdním komfortem extra neoslní, ale zato jízdní vlastnosti jedna báseň a to jsem měl možnost vyzkoušet i auta z vyšších tříd. Výtku mám jen k širokým A sloupkům a aerodynamickému hluku větru při rychlostech nad 120 km/hod.
Prdku má předepsaný! Má doporučený benzín OČ 95-98, stejně jako třeba Toyota Aygo (P107, C1). Stooktanový benzín v tomto nefiguruje a pokud zrovna neublíží, nemá význam. A ublížit může. Nechci se tady technicky rozepisovat, ale jen okrajově: Vyšší OČ znamená vyšší odolnost proti samozápalům - detonačnímu spalování. Když je OČ vyšší než má, prohořívá benzínová směs v daných podmínkách motoru pomaleji a dohořívá v době, kdy již má být spálena a otvírá se výfukový ventil. To mimo jiné způsobuje přehřívání výfukového ventilu, potom přehřívání dna pístu, a od toho se odvíjí další. Takže hned se nic nepozná, ale motor trpí. To je opravdu jen okrajově, to základní. Používat benzín 98 (třeba Shell) ano, ale 100 ne. Ten je pro vysokootáčkové motocykly a speciální motory. A k výkonu - jeho nárůst je opravdu subjektivní, jde o placebo efekt.
Můj táta měl Fabku 1,4/74 kW pět let a najel s ní 240 tis. km. Za tu dobu měnil taky jen lambda sondu a kosti na stabilizátoru. Když jsem s ní jel dálku, tak s lehkou nohou mi brala 4,8 litru!!! Jo a mimochodem, to víceoktanový palivo má tenhle motor předepsaný!!! Bylo to zlatý auto. Krásně točivý a spolehlivý! Ciao
A co jako tak dal takové hodnocení.On tu porovnává toto auto a .prostě mu vyhovuje tak proto takové hodnocení.Opravdu žeru rádoby odborníky co všechno ví,znají a jiný názor než ten jejich prostě není správný.
spotreba 6l - neverim, tento motor zere ako zadarmo
vykon - toto je ukazkovy motor na ktorom sa da vysvetlit ako dokaze jeden udaj zmiast rozum. Tento motor ma pisanych 74 kW, ale az v koncovych otackach. Krutiaci moment nedosahuje ani 120 Nm!!!! V 99 percentach otacok je slabsi ako konkurencne 55 kW motory.
kvalita spracovania a detaily - je to bezduche studene auto, cize opak tej dokonalosti.
benzin - to ze das viacoktanovy neznamena ze to bude k niecomu lepsie, skor naopak - ten motor je stavany na to co uvadza vyrobca. Ak si myslis, ze to ide lepsie tak to je len tvoj subjektivny pocit - ako ked si da niekto nakreslit pasiky na kapotu
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Oktany
To vím, že je odolnější vůči samozápalům! Já jen říkal, že má předepsaný okt. číslo 98, může použít i 95, ale dojde k mírnýmu snížení výkonu!
01.10.2009 | 15:41:06 | Reagovat
Oktany
Prdku má předepsaný! Má doporučený benzín OČ 95-98, stejně jako třeba Toyota Aygo (P107, C1). Stooktanový benzín v tomto nefiguruje a pokud zrovna neublíží, nemá význam. A ublížit může. Nechci se tady technicky rozepisovat, ale jen okrajově: Vyšší OČ znamená vyšší odolnost proti samozápalům - detonačnímu spalování. Když je OČ vyšší než má, prohořívá benzínová směs v daných podmínkách motoru pomaleji a dohořívá v době, kdy již má být spálena a otvírá se výfukový ventil. To mimo jiné způsobuje přehřívání výfukového ventilu, potom přehřívání dna pístu, a od toho se odvíjí další. Takže hned se nic nepozná, ale motor trpí. To je opravdu jen okrajově, to základní. Používat benzín 98 (třeba Shell) ano, ale 100 ne. Ten je pro vysokootáčkové motocykly a speciální motory. A k výkonu - jeho nárůst je opravdu subjektivní, jde o placebo efekt.
01.10.2009 | 13:52:30 | Reagovat
Konečně normální recenze
Můj táta měl Fabku 1,4/74 kW pět let a najel s ní 240 tis. km. Za tu dobu měnil taky jen lambda sondu a kosti na stabilizátoru. Když jsem s ní jel dálku, tak s lehkou nohou mi brala 4,8 litru!!! Jo a mimochodem, to víceoktanový palivo má tenhle motor předepsaný!!! Bylo to zlatý auto. Krásně točivý a spolehlivý! Ciao
01.10.2009 | 13:14:37 | Reagovat
re:OVCA
A co jako tak dal takové hodnocení.On tu porovnává toto auto a .prostě mu vyhovuje tak proto takové hodnocení.Opravdu žeru rádoby odborníky co všechno ví,znají a jiný názor než ten jejich prostě není správný.
27.04.2009 | 23:08:48 | Reagovat
Reakcia
Jazdne vlastnosti skvele - absolutne suhlasim
spotreba 6l - neverim, tento motor zere ako zadarmo
vykon - toto je ukazkovy motor na ktorom sa da vysvetlit ako dokaze jeden udaj zmiast rozum. Tento motor ma pisanych 74 kW, ale az v koncovych otackach. Krutiaci moment nedosahuje ani 120 Nm!!!! V 99 percentach otacok je slabsi ako konkurencne 55 kW motory.
kvalita spracovania a detaily - je to bezduche studene auto, cize opak tej dokonalosti.
benzin - to ze das viacoktanovy neznamena ze to bude k niecomu lepsie, skor naopak - ten motor je stavany na to co uvadza vyrobca. Ak si myslis, ze to ide lepsie tak to je len tvoj subjektivny pocit - ako ked si da niekto nakreslit pasiky na kapotu
27.04.2009 | 17:12:15 | Ado Reagovat
Kto píše tieto recenzie?
Ako toto sa fakt nedá čítať, jazdné vlastnosti 10/10, spoľahlivosť 9/10 => ako u takéhoto šrotu :D
ubohosť, ale čo sa čudujem, ked je prechod zo 120L
27.04.2009 | 17:10:40 | OVCA Reagovat