Recenze Škoda Fabia 1,9TDi PD Combi
“na tu dobu super auto”

Autor recenze: Katapult (33 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1,9TDi PD ATD Stav km při koupi:170 000 km Stav km nyní:200 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Průměrná spotřeba: 4,7 l/100 km Vloženo: 5. 7. 2011

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Nissan Micra

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Servoriadenie Koyo /455e/, nejde zadny stierac a ostrek, pretlaceny gombik stahovania okna spolujazdca, tycky stabilizatora, predne svetlomety vyzeraju ako keby tam nieco zhorelo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Nebudem tu vela pisat, motor je super, auto je primerane, dolezite je po kom si auto kupite, ja som zrovna kupil auto po debilovi, ale napriek tomu som spokojny, hlavne motor mi robi radost, jazdim za 4,7 litra a na dialnici sa nestratim tiez. Pisem sem vsak pre to, lebo uvazujem o chipnuti motora a potreboval by som nazor niekoho kto uz takyto motor nachipovany ma, alebo mal, ci mu viac neublizim ako urobim dobre. Dakujem za Vase nazory.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

po case

tak auto ma uz cez 270 tisic km, menil som druhy krat stabilizacne tycky, menil som brzdy, tlmice a zadnu cast vyfuku, termostat druhy krat a cidlo teploty chladiacej kvapaliny. spotreba dlhodoby priemer 4,5, v lete ak mam dobru naladu viem jazdit pod 4 l. motor bezproblemovy.

16.02.2013 | 19:14:35 | katapult  | 46.29.3.* Reagovat

13. července 2011 | 13:17 | ľuboš

Lubošku že by jsi napsal něco k tématu-to zrovna ne-e... :-)))

13.07.2011 | 13:48:27 | Jirka KOPR Reagovat

To Luboš

To už jsem někde psal kolik mám aut za sebou, asi 12, z toho 3 diesly. Reálné km, nevím střelím od pasu do 300 tkm. Víc asi ne... poslední dobou ten benzín pěkně prodražil, jinak by tam bylo víc. :(
Ale jsem dobrý v pořizování aut (teda krom jednoho kšeftu s BMW). :D
Prodej to už je horší. :(
Jinak tady se diskutuje, měl jste normálně psát co víte a co nevíte...Už je to nuda, a celkem ohraný když se tu jen píše kdo je jaký.. :/

13.07.2011 | 13:33:18 | svlastik Reagovat

To Jirka Kopr

Tak jedině teď mě napadá za tu cenu C4 1.6 Hdi.
Případně bych si počkal až klesnou ceny nových modelů. Otázka půl roku.
Například golf, Passat. Dále Honda Civic, Accord. Všecko stojí teď od 180t... :o)

13.07.2011 | 13:19:33 | svlastik Reagovat

Svlastik: koľko máte REALNE KM a áut za sebou? Ak sa dokážete čestne priznať, samozrejme.

Lebo toľko xujovín, čo tu popíšeš-te, BLUDOV a nezmyslov. až to kole oči.

Až skončíte s ťahaním káčera, tak sa spojte s nstar, budete parádna dvojica, Laurel a Hardy.

P.S. Internet je znôškou hlúpostí a klamstiev. Ešte nikdy to nebolo také viditeľné ako teraz, pri svlastikovi..:(

13.07.2011 | 13:17:07 | ľuboš Reagovat

13. července 2011 | 12:28 | svlastik

No jo,ale co tedy potom koupit za cenu cca 120-130 000,-kč,nějakého nafťáčka,max 5 let starého,velikostně jako fábka kombi,se slušnou výbavou,a alespoň nějakou jistotou,že za 1000km se s toho nepo... ???? Řekl bych,že výběr fakt nebude....

13.07.2011 | 12:41:03 | Jirka KOPR Reagovat

To Jirka Kopr

Tak ohledně toho dieslu.
Ty diesly od Škodovek jsou opravdu dobré. Jsou jednoduché a fajn, prostě, když někdo chce diesla tak musím konstatovat, že VW jsou v evropě číslo 1. :(
Ale Fordy. No jak to říct. Klidně mě někdo může ukamenovat ale řeknu to tak.
Někdo se vymlouvá na roky Ford neznám. Ale řeknu ti to na značce BMW.
Bylo nebylo přišel na trh motor 2.4TD, Je to ten nejúžasnější motor nejrychlejší se říkalo. Ale ejhle po pár letech se přišlo na to, praskají tam hlavy, čerpadla nic nevydrží atd.
Pak přišlo TDS, nejlepší z nejlepších, ale opět po pár letech čerpadlo, turbo, hlava.
Pak Common Rail, opět, vstřiky za 6 tisíc jeden, čerpadlo atd. atd., no prostě je to jen o tom, že někdo na to příjde, že se to začne po pár km srát, ale ty ojetiny se musí prodat, tak řeknou to je parádní auto, protože ty předchozí mouchy jsou doladěný. Takže Ti řeknou u Fordu 1.8td byly hrozné motory, protože 1.8tddi jsou modernější, pak, u tohodle motoru že to je na nic tak 2.0tddi, 2.0tdci atd.
Takže jak to má najeto tolik, že to někdo začne prodávat, protože mu to dochází, tak to čerstvého majitele sežere i s chlupama. Tedy pokud není mechanik od Fordu.
No ale VW? to se taky sere, ale kvalita je zlatý kompromis. Všecko za pár stovek, turbo, čerpadlo na každém vrakovišti a stačí jen smlouvat.

13.07.2011 | 12:28:12 | svlastik Reagovat

13. července 2011 | 12:12 | luke20

Také těm cenám moc nerozumím,ale volat jim nebudu-oni potom sami otravují ještě třeba 2 měsíce... :-)) To už mám vyzkoušené,když jsem prodával jednu feldu :-))

13.07.2011 | 12:19:19 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka KOPR

Tam to mají nějaký divný ty ceny.Moc to tam vyloženě nechápu jak to myslí.Na splátky levnější jako při hotovosti a přitom nevím proč by to dělaly když za auto za 150 000kč dám 110 000kč a budu splácet jen těch 110tkč.By na tom prodělaly těch 40Kč a stejně člověk přeplatí nevím mají to nějaký divný.A po vypočítání dám místo 110tkč 130 000kč ale stejně zbývá těch 20 000kč a že by na tom prodělávaly nevím no.

13.07.2011 | 12:12:43 | luke20 Reagovat

13. července 2011 | 12:05 | luke20

No jsou to "áčka" ...

13.07.2011 | 12:07:19 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka KOPR

Těžko to odhadnout je možný že se toho potřeboval někdo rychle zbavit tak to prodal za méně.A díval jsem se tak je spousta tady těch Fordů od roku 2003 do 2005 do 100 000kč.:) Těžko říct na 102tkm je cena docela malá ,ale jde o to co to je za bazar nebo pokud to prodává někdo osobně.Těžko říct.

13.07.2011 | 12:05:24 | luke20 Reagovat

Vím,že to sem nepatří,ale třeba líbylo by se nám Mondeo v kombíku.Co jsem koukal,tak maj v nabídce Mondeo kombi,r.v.2005,2,0 16V TDCi (85kW),šedá metalíza,najeto 102 000km,auto klima,ABS,airbag,tempomat,centrál,el.sedačky,ESP,mlhovky,vyhřívané sedačky,multifunkční volant,navigace,zimní pneu,atd,atd... A chtěj za něj jen cca 83 000,-kč.Tak už jenom ta cena mě tak nějak odrazuje... To mi přijde poměrně málo...

13.07.2011 | 11:53:04 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka KOPR

Člověk to jen těžko pozná ,ale důležité že auto funguje jak má a nejsou s tím problémy:)

13.07.2011 | 11:48:32 | luke20 Reagovat

Ono hodně těžko odhaduje,jestli ty KM,co uvádí bazar sedí,nebo jestli jsou upravené.Ale myslím,že tak 80% aut bude stočených... Když koukám na netu třeba na "áčka",tak když tam vidím u nějakého auta roku výroby třeba 2001 najeto třeba 34 000km,tak tomu prostě nějak nevěřím.... A takových aut je tam nepočítaně...

13.07.2011 | 11:44:38 | Jirka KOPR Reagovat

Svlastik

Tak BMW 7 není auto na stěhování a ani rodinný je to stará vlajková lod pro papaláše atd.:))) Je to o něčem naprosto jiném:))Co se týče škodovek mě přijde naprosto otřesný dát 90 000kč za Octavia 1.4 55kw spotřeba město 9l. 169tkm.Výbava 1x airbag ABS servo náhradní kolo a aurorádio.Nebo 80 000kč Fabia 1.0 37kw . 132tkm najeto.A za 90 000kč pořídím Mazdu 6 z roku 2003 která má najeto 160tkm.

13.07.2011 | 11:36:42 | luke20 Reagovat

13. července 2011 | 11:08 | svlastik

No ono musíš hoodně hledat,a mít prostě štěstí na kus.Dneska už ty fábky stojí o hodně míň,než stávaly.Mi jsme jí měli za 119 000,-kč,rok výroby listopad 2005... Ale je fakt,že měla najeto 158 000km,nebo tak nějak.
Nevím,jak např.náhradní díly na jiná auta,ale jak jsem si asi pře měsícem dělal komplet zadní brzdy-bubny+pakny,prasátka byly v perfekt stavu,lanovody také,tak 2x buben a sada paken + sada komplet nových pružin,necelých 1500,-kč.Práci nepočítám,dělal jsem si je sám.

13.07.2011 | 11:31:00 | Jirka KOPR Reagovat

To Luke

Tak 2.0 hdi 2.2 hdi vůbec nebrat jako ojetinu, má to Fap, a proč to asi majitel prodává? aby obměňoval vozový park? no tak toho jednoho z tisíce jen tak snadno nenajdeš. A v inzerátu ti napíšou výměna Fapu, seženou si někde fakturu a dokonce i starej kus jako že to bylo měněné aby se to snadno prodalo. Ujedeš s tím pár tkm a hotové...:(
Ta návratnost vůči konkurečnímu benzínu není.
U benzínu když člověk zvolí LPG, nebo přestavbu E85 tak je za vodou.
1.4hdi je o něco levnější na údržbě, lehčí motor takže i po nějaké investici by možná mohl něco málo taky odsloužit.

13.07.2011 | 11:18:10 | svlastik Reagovat

Ojetá Fábka

Tak ohledně sedmičky, bohužel je to sedan, takže velký mínus pro prostor. Jinak se 728, případně 730 s výbavou na LPG dobrý výběr pro někoho, kdo najede tak 10tkm ročně. Má to do práce tak 5km. :D A na dovču jede jak král. :D A kdyby náhodou bokem má kolo nebo scootera.
Ono každý auto má nějaké vady. Ale například ty poloosy nebo diferenciál atd. tak to u němce ani nevíš že to tam je, to až někde před 500tkm. Ty němci mají opravdu větší životnost ve všem, zatýkání a vadnou elektriku, to se řeší leda u bouračky. Jsou drazí a pod sto tisíc km, to je na hledání jehly v kupce sena. Nepočítám Opel, Ford, ale Mercedes Audi BMW. To se uvalí spíš 20 tisíc jen za shánění toho auta a pak ještě kupování. :(
Těch Fábii je tu mraky a v jednom bazaru i 50. Tak to je výhoda, ale přemrštěné jak kdyby byly ze zlata. Považ nové stojí cca 350 tisíc. 9-10 let staré cca 100 tisíc. Kde to jsme???
Nemá smysl kupovat ojetou Škodovku, pokud nemá člověk na novou Škodovku ať se na ni ani nekouká. Viděl jsem Škodovky 2 roky staré se 170 tkm. Ať mi nikdo neříká, že jak to je 10 roku staré tak to má do 200tkm. :(
Zvlášť když s levnou naftou má spotřebu 1kč na 1km. Jak to potřebuje nové čerpadlo a trysky, něco málo na podvozku tak alou pryč s tím a kupujou si nové...:(

13.07.2011 | 11:08:11 | svlastik Reagovat

jinak 27.7.jsem objednán na montáž LPG,tak jsem na to zvědavý :-)) Ale to sem do této recenze nepatří :-)

13.07.2011 | 10:50:13 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka KOPR

Je to tak :)

13.07.2011 | 10:46:55 | luke20 Reagovat

Svlastik

Tak ty HDI si myslím že nejsou špatný třeba ta 406stka 2.2HDI 103kw spotřeba město kolem 8.5L.Tak když už diesel tak auto které je max do 5 let nebo které má málo najeto.:) Jj tak BMW 7 750l je někde jinde ,přemýšlel jsem o tom taky,protože se mě to líbí ,ale když už měly třeba 728l nebo 725L tak to byl samí automat který jsem nechtěl.Jediný který jsem viděl s manuálem byl 740ičko z roku 1996 stál kolem 100 000kč.Ale když jsem uvážil průměrná spotřeba je kolem 14l a když jezdím převážně po městě tak těch 16-17l by to bylo. Ale to je až příliš. Mít jednou tolik plat:D:) tak bych to bral ,k tomu náhradní díly a když jsem si zjistil kolik tak stojí poloosa na zadní nápravu což bylo 28 000kč a na většině vrakoviští kolem 5000kč a zrovna tohle se moc nevyplatí kupovat z vrakáču.Nebo za přední světlo nový skoro 5000kč. mě tak trochu odradilo:))

13.07.2011 | 10:46:04 | luke20 Reagovat

Hlavně když je člověk spokojený,a koupí dobře.Myslim,že je jedno,jestli je to trabant,nebo Q7,hlavně když je majitel spokojený :-))

13.07.2011 | 10:33:38 | Jirka KOPR Reagovat

To Luke

No já srovnával pouze auta ve stejném roce výroby, tedy 2002.
V té době měly jiné značky přelomové modely. Například Renault Laguna II vypadá dobře a pohodlně a kvalitně je na lepší úrovní než I. Vše co jsem psal bylo za stejnou cenu jako kombík Fábia a stejného roku.
BMW sedmička je už o něčem jiném. Porovnávám pouze vůz pro normálního člověka, který chce jezdit cca 30 tkm ročně
Co se týče dieslu, tak lepší jak škodovácký motor v dnešní době je už asi jen japonský, i když možná 1.4Hdi od francouzů by se taky dalo.
No a němci toho nemají za tu stejnou cenu co nabídnout. Snad Ford Focus 1.8 Tdi.
Ale v dnešní době kupovat ojetý diesel. Tak jako při najetí nad 30 tisíc km. Tak když najede takové km, stejně sáhne tak po novém max. 3-5 let starém autě.

13.07.2011 | 10:17:57 | svlastik Reagovat

Jirka KOPR

Tak něco takového se nevyplatí navíc pokud stojí třeba přes 100 000kč za ty peníze to chce auto které funguje a nemá takové vady.:))) Lepší nevím no ,ale 2.0 HDI má 66kw a auto váží skoro 1500kg 2.2 HDI má 103 KW.Což je si myslím dostačující k tomu autu.Jsem slyšel že 2.0 HDI je strašný lenoch a asi tomu tak bude mám 99kw a i ta jde znát váha těch 66kw si nedokážu představit :).Záleží co člověk chce no:) Já to koupil se vším všudy za necelých 130 000kč.Dovoz z Německa v ČR s tím nikdo nejezdil jsem první majitel.Nic tomu nechybí všechny klíče servisní knížka dokumenty o STK od Roku 2002 do 2009 .Doklad o výměně rozvodů a se servisu.Vše funguje jak má:) jinak kdyby to mělo poruchy typu jak jsi psal bych do toho nešel .Uvažoval jsem o levnější variantě že po R19 si koupím novější typ R19 nebo Megane.Z toho padlo jel jsem se podívat na Accorda z roku 2002 ten už bohužel byl zamluven ,pak Volvo v40 1.8 90kw z roku 2000 vypadalo dobře ,ale větším průzkumu to nestálo za to ,navíc když mě ukazoval tu 406stku zavřel u Volva kapotu a upadl chromovaná mřížka.Takže jsem měl jasno.A vybral jsem dobře:))

13.07.2011 | 10:17:16 | luke20 Reagovat

13. července 2011 | 09:57 | svlastik

Aha,díky za info :-))

13.07.2011 | 10:00:06 | Jirka KOPR Reagovat

To Jirka Kopr

Do Kombíka Fábie se dával jen jeden typ 1.9Tdi PD a to 74kW.

13.07.2011 | 09:57:30 | svlastik Reagovat

13. července 2011 | 09:46 | luke20

Ono se musí natrefit na pěkný kousek.Pohodlná opravdu byla,když jsme jeli na zkušební jízdu,ale třeba-palubní PC jen v němčině,osvětlení panelu klimatizace nefungovalo,zadní sedačka byla natržená,klima nefungovala-prý by stačila doplnit... Vzhled byl pěkný,ale plno věcí mne odradilo,přítelkyni se nelíbylo stáří,a bylo vymalováno... :-)) Ale jinak pohodlná byla,a motor jel pěkně-i když toto bylo 2,2 HDI,a prý je lepší 2,0 HDI... S tím jsem nejel.

13.07.2011 | 09:51:19 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka KOPR

Tak ono moje je starý 10 let.Ale když to porovnám s auty i o 6 let mladších tak v tom není nějak velký rozdíl.Řekl bych že i 406stka je lepší a pohodlnější:))

13.07.2011 | 09:46:32 | luke20 Reagovat

13. července 2011 | 09:36 | luke20

No jasně,ale třeba moje drahá polovička,když jsme šli kupovat auto,tak starší cca 4 let nechtěla... Také se mi tam líbyl peugeot 406ka v kombíku,HDI,fakt pěkná výbava,atd,ale byl myslím rok výroby 2000,takže nějak 9 let starý... :-(

13.07.2011 | 09:41:11 | Jirka KOPR Reagovat

Je fakt,že jsou ty škodovky už takové "tuctové",což je podle mne tím,že jsou tak nějak nejrozšířenější.Jenom u nás v ulici,je cca 40 parkovacích míst,z toho je zde 14x fábka,2x oktávka,a zbytek 5x renault,4x ford,4x peugeot,3x citroen,opel,atd...

13.07.2011 | 09:39:02 | Jirka KOPR Reagovat

Jirka KOPR

Tak to samozřejmě taky ,už jde jen o vkus a co majitel chce:))Když vezmu starý BMW 750 z roku 1999 tak na něj nemá spousta auta i o 10 let mladších:))

13.07.2011 | 09:36:01 | luke20 Reagovat

Svlastik

Ono z mého pohledu když někdo tvrdí že Škodovka je výhodná o proti jiným značkám mě pokaždé tak nějak nakopne.Já mám tu 406stku a nemám s ní žádné problémy,k tomu je to pěkný kvalitní auto které má slušnou výbavu kterou některé Škodovky ani nedosahují a jsou o nějaký rok mladší.Co se spotřeby týče je to těch 11l po městě,ale zatím mě to nějak neomezuje a jsem spokojen.A když porovnám 406stku 2.0 99kw r.v 2000 s Octavii stejného roku 2.0 85kw a podívám se na Design výbavu tak si muže říkat kdo chce co chce ,ale na tu 406stku to nemá.:))) Tvrdím s vlastní zkušenosti se svým autem ne se všemi 406estkami.:)

13.07.2011 | 09:33:31 | luke20 Reagovat

No jo,ale plno lidem jde i o to,aby si polepšili rokem výroby.Třeba cenově jsou ty auta na stejno,ale budou o pár let starší... :-)

13.07.2011 | 09:33:27 | Jirka KOPR Reagovat

Chlapi vy víte,o jaký motor se tady u té recenze jedná????

13.07.2011 | 09:30:46 | Jirka KOPR Reagovat

Oprava

40kw:))

13.07.2011 | 09:25:34 | luke20 Reagovat

Svlastik

Tak ono s těma Francouzama je to o štěstí ,ale když si člověk něco oblíbí tak do toho jde:))) A pravda že za cenu 75 000kč se dá pořídit ojetá Fabia Junior 1.2 74kw.A za 70 000kč o pět let starší Honda Accord 2.0 108 kw .Která je sice dražší na provozní náklady ,ale s tím kupující počítá ,ale za to nabízí větší komfort vyšší výkon a lepší výbavu.Fabka rozhodně není špatná ,ale za stejnou cenu nebo i levněji se dá pořídit jak říkáš auto naprosto na jiné úrovni.

13.07.2011 | 09:24:38 | luke20 Reagovat

Nejlepší auto na světě?

Znám lepší. V té době výroby bylo nejlepší auto P 307(zaostává v ojetinách na kvalitě), v různých anketách vyhrála R Thalia a C3. Mě se líbí za cenu pořízení a menší spotřeby i P 107 5dv(nevýhoda prostoru). Mezi japonci Honda Vtec(ale cena je asi mimo). Yaris nějak ztratil na zájmu a taky pověsti, ale první model je fajn.
Za stejnou cenu ojeté Škody Fábie Tdi(předražené tvrdé) bych volil z bazaru raději vyšší třídu a hlavně mezi Mondeo II 2.5 benzín+LPG(parádní svezení), Nissan Primera 2,2dti P12(velice podhodnocené ošklivé káčátko+risk nesehnání dílů).
Peugeoty jsou opět předražené jako ojetiny, ostatní francouzi to je víceméně o tom štěstí. Fiaty Punta II a další modely velice nekvalitní a spadly ještě pod úroveň kvality Alfy Romeo.
No a je tu dalších x modelů. Které bych raději volil než Fabia v kombíku. Je sice super, ale jako ojetina stojí opravdu víc, než o dvě třídy lepší vozy, kde se opravdu dá vybírat, ale musí se hledat.

13.07.2011 | 09:16:26 | svlastik Reagovat

Jirka KOPR

Tak určitě to není špatný auto 74kw na Fabii je dobrý výkon k tomu ta spotřeba takže Ok :) Ale tvrdit že je jedno s nejlepších aut na světě mě přijde jako nehoráznost.:) Auta se soudí dle jízdních vlastností výkonu atd.A ne dle spotřeby a provozních nákladů.Jde o to kdo na co má a kolik chce do auta investovat :) Tvrdit o něčem že nejlepší na světě by mělo být objektivní a netahat do toho peníze.

13.07.2011 | 09:03:57 | luke20 Reagovat

Čauky,asi se zeptám blbě-protože jsem to nikde nenašel,ale jaký výkon že tato 1,9 TDI má??? Co vím,tak jsou asi tři různé výkony u fábií 1,9 TDI.Pokud je to motor 74kW,tak dle mého názoru,co jsem měl možnost s ním chvíli jezdit,tak jede velmi slušně,a spotřebu měl také velmi krásnou-to jsem jí zrovna moc nešetřil.Jinak dělám srovnání s mojí fábkou,a nějak si neuvědomuji,že bych řídil v dieslu něco silnějšího.Proto mi přišlo,že auto jede velmi pěkně,a spotřeba nádherná.Jistě to není "nejlepší auto",ale co výkon,tak spotřeba mi přišla super.Ale je to jen můj názor :-))

13.07.2011 | 08:51:51 | Jirka KOPR Reagovat

Jirke

Zkus se projet v Mitsubishi Lancer Evo VIII 228kw. Jel jsem jako spolujezdec a to si troufnu říct že patří mezi nejlepší auta na světě .To že to žere skoro 20l a spotřební náklady jsou docela hodně vysoko nehraje roli v tom že je auto lepší nebo horší.Už jde jen o to kdo má kolik peněz.

13.07.2011 | 08:50:49 | luke20 Reagovat

Jirke

Říct že Fabia 1.9 TDI je jedno z nejlepších aut na světě ,mě přijde trochu ujetý a až směšný.Čím si to zasluhuje? Nízkou spotřebou ? Nejlepší auto na světě může být je Bugatti Veyron :D nebo nevím co ještě.Pokud je to pro někoho nejlepší auto na světě třeba kvůli spotřebě tak asi v ničem jiným nejel nebo nemá peníze živit něco jiného:)Ještě jsem neslyšel že by někdo tvrdil že Mercedes je nejlepší auto na světě nebo třeba Ferrari.A u Škodovky jo no:D:))

13.07.2011 | 08:36:16 | luke20 Reagovat

16:29, 11.7.: Diesel má najmä jednu nevýhodu: NEDA sa technicky preskočiť princíp vznetového motora, pretože diesel vo vyšších otáčkach už nestačí odovzdať energiu a motor vykonať prácu, preto nad 4.000 ot. je diesel prakticky KO, aj keď sa dá vytočiť až do 5.000, už to nemá zmysel.

Pri takých motoroch F1, alebo na pretekoch Le Mans vidno, že možnosti motorov v osobných autách využívame tak na 20-30%. Inak súhlas.

12.07.2011 | 07:48:48 | ľuboš Reagovat

je to tak

Souhlasím s tebou.A kdyby někdo pochyboval,tak to říkal kámoš mého švagra v hospodě o půl osmé večer.

12.07.2011 | 07:05:48 | Pavel Kuklík Reagovat

Fabia s TDíčekm, je jedno z nejlepších aut na světě. Konkurovat může leda tak octávka nebo superb. Možná passat.

11.07.2011 | 23:12:58 | Jirke Reagovat

No super! Co bys chtěl víc? Tak hodně spokojených km.

11.07.2011 | 20:48:19 |  Reagovat

update

dobre, ziadny čip nebude. ps" aktualnu priemerku na nadrz mam 4,4. Ked sa dostanem pod 4 asi sa prihlasim do nejakej sutaze. (35 litrov-790km)

11.07.2011 | 17:58:26 | Katapult Reagovat

anonym 23:10

čti pořádně a do konce. Neříkám, že motor má od výrobce nejvyšší výkon, ale nejvyšší možný výkon při zachování..... atd atd a to je to podstatné. Proč myslíš že má třeba motor omezovač otáček? On by samozřejmě točil ještě víc, ale klesla by jeho životnost, protože se prudce zvýší vratné síly na ojnici a pístu, mnohem více trpí ložiska a uložení klikové hřídele, vzroste rychlost pohybu ventilů a vratných pružinek, a to si výrobce dovede spočítat a prostě to v určitých otáčkách utne. Ten motor musí najet nějakou porci, a ne aby byl za chvíli v kopru. Pokud tomu nerozumíš, chipuj si a likviduj si svůj motor jak chceš, ale nedávej rozumy ostatním. Já mám například motor, kde mi omezovač vypíná v okamžiku, kdy já mám pocit že se motor ještě krásně roztáčí a že by ještě šel jako sviňa. Přesto bych si do totho nedal v životě šáhnout, protože je mi jasné, že bych ho potom ztrhal.

11.07.2011 | 16:29:02 |  Reagovat

že diesel naštatuje pri -40 asi neráta nikto.

09.07.2011 | 15:36:45 |  Reagovat

chip je ok, ale

Moze sluzit dobre, ale preco to nespravil vyrobca? Vyrobca ratal ze auto musi startovat aj pri -40, emisie, vyrobca nevie ci to auto nekupi hovado a nebude jazdit stale plny, aj za studena, vyrobca chce aby aspon do konca zaruky nejak vydrzalo... Chip sa da zniest, ak ten vykon vyuziva len obcas, nie dlhodobo, vtedy aj spotreba moze klesnut lebo ma vacsi krutiaci moment a nemusi tak casto radit, ale chipnute auto by som si aj tak nekupil...Ak bude narastok vykonu vyuzivat pravidelne, nieco oddide, o jednej vymenenej prevodovke na 2.5 T vo Volve viem.

09.07.2011 | 14:17:11 | olso Reagovat

chip je ok, ale

Moze sluzit dobre, ale preco to nespravil vyrobca? Vyrobca ratal ze auto musi startovat aj pri -40, emisie, vyrobca nevie ci to auto nekupi hovado a nebude jazdit stale plny, aj za studena, vyrobca chce aby aspon do konca zaruky nejak vydrzalo... Chip sa da zniest, ak ten vykon vyuziva len obcas, nie dlhodobo, vtedy aj spotreba moze klesnut lebo ma vacsi krutiaci moment a nemusi tak casto radit, ale chipnute auto by som si aj tak nekupil...Ak bude narastok vykonu vyuzivat pravidelne, nieco oddide, o jednej vymenenej prevodovke na 2.5 T vo Volve viem.

09.07.2011 | 14:17:10 | olso Reagovat

For Anonym 18:11

To vôbec nemusí byť a často ani nie je pravda. Mnoho motorov má veľký výkonnostný potenciál, ktorý sa môže pri dobrom chipe rozvinúť bez toho, aby si nejak výrazne ohrozil životnosť.
BTW. Tiež som si voľakedy myslel, že chip je zlý a bodka. Avšak pri správnom zaobchádzaní a naladení Ti aj auto s chipom môže roky spoľahlivo slúžiť.

08.07.2011 | 08:46:52 | Matúš Reagovat

Motor nikdy nema od vyrobce max vykon . Jeho naladeni je vzdy otazka marketingu , dani apod . Ja o ciptunigu vim hovno , ale tvrdit , ze motor je od vyrobce naladenej na max je blbost . Jestli chces motor naladenej od vyrobce tak si kup Alfu .

07.07.2011 | 23:10:17 |  Reagovat

Jinak co si myslím,tak jestli má majitel 1,9 TDI,s výkonem 74kW,tak bych u tohoto motoru ani chip tunning nedělal,tento motor jede i sám o sobě pěkně :-))

07.07.2011 | 18:35:18 | Jirka KOPR Reagovat

7. července 2011 | 18:11 | Anonym

Ono s tou spotřebou je to sporné.Zase když se zvedne výkon,tak ten motor nemusíš tolik točit,rychleji předjedeš,nemusíš na to tolik šlapat,atd... -tak si myslím,že co se týká spotřeby,tak to moc rozdíl nebude :-)) Ale to je jen můj názor,a co jsem tak nějak vypozoroval... :-))

07.07.2011 | 18:33:28 | Jirka KOPR Reagovat

Výrobce motoru před jeho uvedením do výroby provádí mnoho zkoušek a složitých výpočtů. Motor musí podávat maximální možný výkon při zachování dlouhodobé životnosti, nízkých emisí a rozumné spotřebě paliva. Takže každý takový motor je vlastně kompromisem, aby splňoval uvedené požadavky. Pokud se do něho zasáhne jakýmkoli způsobem, ať mechanickým, nebo čipnutím, vždy se musí některá z položek změnit. Není totiž možné, aby se zvýšil výkon při zachování všech ostatních parametrů. Zvýšení výkonu je na úkor spotřeby, životnosti, nebo emisí. Výjimkou je snad jen Fabia I, která má záměrně přiškrcený motor, aby nekonkuroval VW. Ale každý "normální" motor je navržen podle výše uvedených kriterií a nevěřím, že by zvýšení výkonu nemělo na nic jiného vliv. Osobně bych do toho nešel, a když chci vyšší výkon, koupím si auto s takovými vlastnostmi, abych nemusel dělat vyfikundace jako čiptuning.

07.07.2011 | 18:11:14 |  Reagovat

Staci, co tam clovek cita (xtuning):



"Chiptuningem se optimálně upravuje charakteristika vstřikování, poměr vzduchu a paliva, zapalování a využití kvalitního paliva.U turbomotorů se při chiptuningu také zvyšuje plnící tlak turbodmychadla. Všechny úpravy při chiptuningu spočívají výhradně v úpravě softwaru řídící jednotky. Neprovádí se žádný mechanický zásah do motoru. "



Takze Chip-tuning-chlapci dostanu data od vyrobcu, co ten motor znesie a na to sa to potom modeluje (v AutoCade atd.). Pre VW to znamena pre kazdy motor asi tak 10 variant (AVG, AFN, ...).

Vlastne, oni maju krystalovu gulu s USB portom. Tak to jo.

Nezabudni tankovat v Rakusku Premium naftu. Skusenosti su hlavne na dedine, kde ten motor sotva pozna, trvalu zataz. Tak vela stastia. (google: Autotip chiptuning)

07.07.2011 | 15:03:54 | MickeyMon Reagovat

Katapult

Čauky,já osobně mám chip tunning na fábce,s motorem 1,2 12V,v současnosti mám najeto cca 275 000km,a auto absolutně bez problémů.Kamarád má také fábku,motor 1,9 TDI-74kW,má také chip tunning (tam je výkon poznatelně lepší a větší),má najeto okolo 1
190 000km,a také absolutně bez problémů.Co jsem si zjišťoval o té firmě chip tunningu,kde bylo naše auto dělané (ještě před naší koupí),tak mají velmi kladné recenze,a doporučení,zazálohují i stávající hodnoty z řídící jednotky,které ti dají vypálené na CD-pro případný návrat k sériovým hodnotám,naladí auto NE úplně na max,ale tak,aby se neničil motor,a ostatní součástky,atd... Takže bych se chip tunningu vůbec nebál,jen to chce vybrat opravdu prověřený servis,a ne nějakou "stodolu ve vsi"... :-)) Tady jsou stránky chip tunningové firmy,kterou mohu z vlastní zkušenosti doporučit,a dle informací na netu,nejenom já :-))

http://www.xtuning.cz/

07.07.2011 | 12:17:45 | Jirka KOPR Reagovat

Alebo to moze znamenat aj KO ... cipovat pri min. 200 tkm ?
Kupis jazdenu karu, tesis sa so spotreby 4,7 (co znamena eko jazdu) ale ides vrazit do chiptuningu.
Ze ti znizi chiptuning spotrebu ? O kolko ? Kedy sa ti vrati ? A co na to motor a co emisie ?

07.07.2011 | 11:13:43 | MickeyMon Reagovat

Pokiaľ to nachipuje niekto kto to vie, tak O.K.

07.07.2011 | 10:10:22 | Matúš Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Fabia