Recenze Škoda Fabia 1.4, 50kW
“nezmar auto - jednoduše a ještě levně opravitelné”

Autor recenze: M.J. (43 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2000 Typ motoru: Stav km při koupi:186 055 km Stav km nyní:210 720 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: LPG (plyn) Vloženo: 1. 3. 2015

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

snadná opravitelnost
levnější náhr. díly
snadno nerezne

Slabé stránky

slabší pružnost motorů 1.4 MPI a 1.4 16V

Závady a opravy na autě

- výměna brzdového spínače (nesvítilo jedno brzdové světlo)
- výměna průduchu topení ve středovém panelu - jedna polovina nešla naklápět - poškození předešlým majitelem
- výměna termostatu
- špatná geometrie - volant táhl do strany
- výměna ramen a stabilizátorů přední nápravy
- vadný snímač teploty výparníku - nefungovala při vyšších letních teplotách klimatizace
- 2x výměna čidla pro rychloměr a konektoru pro připojení tohoto čidla
- výměna čidla tlaku oleje
- oprava elektriky centrálu u dveří řidiče a dveří kufru - někdo již dříve měnil a použil krátké dráty u dveří řidiče a při otevření dveří se to částečně povytáhlo vždy z konektoru - nastavení za delší dráty a bylo po problému
- špatná tryska odstřikovače zadního skla - výměna celého motorku z vrakáče za 300kč
- výměna plynových vzpěr pátých dveří z důvodu opotřebování
- výměna spojky z důvodu opotřebování
- výměna brzdových destiček, brzdového obložení a nastavení ruční brzdy
- od začátku špatně nastavené automatické přepínání na LPG, nechápu, jak s tím předešlí majitel mohl vůbec jezdit - opraveno svépomocí, po seřízení již bez problémů
- pozvolný únik vody z chladicího systému - pouze špatná stahovací spona na hadici
- prasklá gumová hadička přívodu benzínu do motoru z benzínového čerpadla - jednoduchá oprava na cestě svépomocí
- promazání ložiska trochu pískajícího ventilátoru od topení
- doplnění oleje do servořízení - kupodivu chyběl, ačkoliv nebyl nikde patrný jeho únik
- špatný kontakt vypínače ve stropní lampičce
- výměna 1ks žárovky osvětlení SPZ, 1ks zárovky zadní brzdové světlo, 1ks žárovky přední parkovací světlo, kupodivu žádný problém s krátkou výdrží hlavních žárovek v předních světlometech, jak se traduje
- výměna akumulátoru za nový a silnější typ


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil jako druhé do rodiny pro manželku na lítačku po městě, místo dosluhující Felicie v LPG. Fabie byla skoro v plné výbavě a s LPG. Autu chybělo akorát vyhřívání předních sedaček, zadní okna v elektrice a ASR.
Zpracování interiéru a jeho stav je na takový rok výroby velmi dobrý. Posilovač řízení je pohodový, i když jej někteří kritizují, sedačky pohodlné, podvozek sedí dobře a není zbytečně tvrdý. Jízdní vlastnosti velmi dobré na tak starý vůz a jeho třídu. Motor je slabší, v kopcích je nutno podřadit na trojku, pak to jede. Na dálnicích se dá v pohodě držet 130km/h. za předpokladu, že cesta není do táhlého kopce. Nicméně auto má primárně sloužit pro jízdu ve městě a tady zcela vyhovuje, navíc je pohodlné. Nic nevrže, nerezne, interiér plně funkční a velmi zachovalí.

Po koupi byla automaticky výměna základních věcí jako olej, všechny filtry, komplet rozvody a výměna chladící a brzdové kapaliny, nové pneu, nové stěrače, vyčištění a doplnění chladiva klimatizace. U plynaře provedena výměna filtrů pro LPG, kontrola a seřízení.

V průběhu používání vozidla se řešily výše uvedené závady, což na někoho může být asi dost, ale když se vezme v potaz stav km vozidla, jeho stáří a spíše spotřební součásti, které se na voze měnily, jsou to malé věci. Navíc náhr. díly nejsou ani nijak moc drahé, spíše levnější oproti jiným značkám, tak bych do toho auta šel určitě znova, ale volil už spíše verzi 16V, čili 55kW. Nicméně tady je zase velmi citelný rozdíl ve finanční nákladnosti v případě vážnější závady na motoru, vůči provedení 8V 50kW.
Domontována byla také později loketní opěrka, zadní parkovací senzory a tempomat, který se sem tam i v okolí města hodí. Nyní auto bez jakýchkoliv závad a bez koroze. Manželka je s autem maximálně spokojená a nechce jej za nic jiného vyměnit :-) Já bych si na auto v této třídě na delší tratě sice těžko zvykal, ale do města bych s ním problém neměl, řídí se velmi dobře. Řazení bezproblémové a pokud se motor drží v otáčkách dovede jet i svižně. Podvozek a řízení je také na vůz této třídy dosti povedený. Ta prodleva plynového pedálu není nějak znát, nebo jsem si ji aspoň při provozu na LPG nevšiml. Musím říci, že je to dosti povedený vůz i vzhledem ke své výbavě, na rok výroby a kolik toho již má za sebou. Měl jsem možnost řídit i jiná auta v této třídě, např. P206, Suzuki Swift, Renault Clio, Hyundai Getz, tak nejvíce mi seděla kultivovaností jízdy, výbavou a příjemným interiérem právě Fabie, která je do města ideální. Na delší tratě bych Fabii ale nedoporučil, pokud by se nejednalo o výjimečnou záležitost. Další předností jsou dosti slušné ceny náhradních dílů přímo z eshopu škodovky i s možností výběru prvovýroby nebo druhovýroby.


Doplnění recenze ze dne 27.12.2015

Stav km nyní: 222 123 km

Auto je v provozu takřka denně a využívá se především pro jízdy do města a okreskách, výjimečně se podívá i na dálnici, nebo někde dále a jezdí za každého počasí. Došlo od posledního příspěvku na další opravy, jako výměna ložiska v zadním levém kole (bylo hlučné), výměna vyrezlého motorku zadního stěrače za starší ale funkční, výměna zadních tlumičů a manžet a pravého homokineťáku. Trochu jde ztuha řazení, ale jako problém to není, asi táhla a nebo domeček řadičky. Začíná se trochu hlučněji projevovat i ventilátor topení (občas trochu píská), asi bude stačit prostříknout sprejem. S prvním poklesem teplot se odporoučela již notně stará autobaterie (nedrží po nabití kapacitu) a již nepomůže ani její pulsní nabíjení pomocí osvědčené auto nabíječky výrobce CTek. Ze spotřebáku dále výměna motorového oleje a filtru a přední stěrače. Začínají se dosti zřetelně projevovat také puchýře mezi prahem a předním levým blatníkem, což je u starších Fabii I už spíše vlastnost. Začíná se ozývat i ložisko ve spojce a nebude dlouho trvat a bude chtít vyměnit i spojka. Nicméně tyhle věci již neřeším, protože na jaro ji bere kamarád na dojetí a místo ni už je připravena na montáž LPG o něco mladší ročník Fabie I hatchback s nezmar motorem 2.0MPi v černé barvě s plnou výbavou a v dosti dobré kondici, protože je potřeba i další auto, se kterým se dají jet svižněji dálkové trasy a dálnice, což není případ Fabie s motorem 1.4MPi, nebo hrůzy zvané HTP. Do další Škodovky jdu už pouze kvůli manželce, která si ji dosti oblíbila a jiné auto nechce a také kvůli ceně a dostupnosti N.D. Fabia I má taky jednu dosti otravnou věc a tím je středový panel, který neskutečně tlačí do kolena pravé nohy, což zase ale nemusí být problém pro ženy.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

poruchy

Majitel musí mít svatou trpělivost. Tolik poruch nemám ani u 23 let starého japonského auta,kterému počítač kilometrů ukazuje 311000 km.

24.02.2017 | 11:35:42 | kelenda  | 94.125.216.* Reagovat

Škodu fábii už nikdy více

Fábie se prostě nepovedly. 16 let jsem jezdil felícií 1.6 a naprostá spokojenost, poté zakoupena fábie s motorem HTP a tím se začalo moje utrpení které trvá i po záruce a tím jdou opravy z mojí kapsy. Nedávno jsem ji raději šoupnou do bazaru a koupil si jiné auto ale škodovku už raději nechci.

08.02.2016 | 22:03:20 |   | 188.134.192.* Reagovat

htp

Škodovku už nikdy aspoň ne s motorem htp to bylo prostě utrpení auto bylo víc v servisu než na silnici a vrchol všeho byla generálka motoru při 90000km. Soused si ji koupil také a závady se mu taky zrovna nevyhýbají a tak se jí zase rychle zbavil v auto esa a kopil si nové sandero.

29.01.2016 | 22:25:08 | astib  | 188.134.192.* Reagovat

já to chápu,myslel jsem si vzhledem k popisovaným závadám že na to předchozí majitel kašlal a vy jste to trochu odnesl,tak snad už jste vychytal mouchy a teď už jen budete jezdit za 1,20kč/km ,-)

01.03.2015 | 14:22:07 | pavel e36  | 37.48.45.* Reagovat

24tis.km a 22závad

Máte můj obdiv za téměř svatou trpělivost,já řešit během 24tis.km 22závad i když některé banální a opravené svépomocí tak to auto vezmu a hodím ho ze skály.Tady jde vidět naprosto zoufalá kvalita "našeho" výrobku a koncernu obecně.Tak ať vám to přibližovadlo slouží bez dalších investic.

01.03.2015 | 13:29:59 | pavel e36  | 37.48.36.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Zas tak černě bych to neviděl :-) Pokud se podíváte na povahu těch závad, tak jsou to spíše menší věci a je to dáno spíše tím, že předešlí majitel s tím jezdil a neřešil to. Ale já mám ve zvyku si dát auto vždycky dohromady, protože mi to jezdit s autem, které má závady vadí. Navíc to auto už není nejmladší, má už něco najeto, ale hlavně cena náhradních dílů je oproti jiným značkám výrazně levnější a je to v LPG a skoro plné výbavě. Být to čistě benzín a holá výbava, ani bych to nekupoval.

01.03.2015 | 14:04:42 | M.J.  | 91.103.165.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Hlavně s tím jezdí výhradně manželka a potřebuji, aby to auto měla v cajku, já bych některé věci asi u auta, ve kterém jedu jednou za čas i toleroval.

01.03.2015 | 14:07:07 | M.J.  | 91.103.165.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Nějak si nevzpomínám, které že náhradní díly byly na moji fábii výrazně levnější oproti jiným značkám. Toto je typicky český blud. Pokud tedy nesrovnáváte s díly na bugati, ferari, nebo lexus. Ceny náhradních dílů ostatních značek vozů stejné třídy jsou zhruba stejné.

01.03.2015 | 15:11:09 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

...je to tak,poslední auto s levnými náhradními díly byla felicie. Předloni jsem dělal na dvou fábiích co máme v rodině měsíc po sobě (babička 1.2htp) a (strýc 1.4 8v) el.čerpadlo servořízení "koyo" a nákup ve škodovce cca 20tis kč na auto které má hodnotu cca 50tis kč docela rána...naštěstí kamarád tahá škodovky z německa na díly tak mi nechal čerpadlo za 4tis se zárukou jinak nevím jak bych to řešil...

01.03.2015 | 15:21:16 | pavel e36  | 37.48.45.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Dnes už je běžna praxe servo nechat repasovat jak TRW tak koyo cena za repasi je cca 5000-6000,-

06.07.2015 | 10:46:31 | Tomáš šnejdrla  | 217.196.212.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Srovnávám to třeba proti cenám na R Clio 1.2 16V, ve kterém jezdí dcera. Tady je i spotřebák citelně dražší než u té Fabky, stejně tak, když jsem kupoval nějaké díly na Octávku, kterou jsem dříve také měl. Jinak ta cena za čerpadlo servořízení, to je pravda ranec, ale běžný spotřebák mi přijde cenově ok, proti vozům, které jsem jmenoval. Beru díly na škodovky odsud skoda-dily.cz a nebo z vrakáče.

01.03.2015 | 15:35:53 | M.J.  | 91.103.165.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Já myslím že v dnešní době jestli máte škodovku,renault nebo třeba hyundai tak cena spotřebáku bude srovnatelná nebo se bude lišit řádově ve stokorunách.My jsme řešily dva roky zpátky auto pro přítelkyni na dojíždění do práce 95% městský provoz a šly jsme nakonec i přes dražší spotřebák do yarise 1.0vvti a musím říct že naprostá spokojenost 0 závad u 6let staré ojetiny.Rozvod je tam řetězem tak že měním akorát olej a filtry která jsou cca o 100-200kč dražší než na konkurenci a to už mě nepoloží,k tomu spotřeba město 6L a to přítelkyně není zrovna kdovíjaký řidič.Prostě nenáročnej japonec.

01.03.2015 | 16:01:57 | pavel e36  | 37.48.45.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Já si to myslel zpočátku taky, ale pouze do té doby, než jsem řešil výměnu spotřebních součástí na tom Cliu, ve finále to vyšlo všechno skoro o 50% dráže, než u té Fabky. Navíc o Cliu je známo, že není kdovíjak spolehlivé - trpí na duchy v elektrice, ložiska, netěsnost motoru, oproti jakémukoliv japonskému vozu, které vydrží bez oprav neskutečně dlouho, pokud to není vysloveně šrot. Ale zase to Clio bylo za hubičku v dosti dobrém stavu, nízká pojistka a ten motor mě naprosto dostal, jak se snadno vytáčí a jak svižně ta 1.2 55kW jede a přitom má i citelně nižší spotřebu (5,5 až 6,5L)než Fabie s motorem 1.4 50kW (7,5 - 8L v benzínu po městě). Manželku jsem trochu rozmazlil tou vyšší výbavou z Fabky, tak najít pak něco adekvátního, hlavně malého (nechce jezdit s větším autem po městě, kvůli horšímu parkování), dále s nízkou spotřebou, aby také stálo rozumný peníz na městské vozítko a aby se jí to taky líbilo, bude asi problém, protože také bych určitě nechtěl pro sebe auto, které mi není vzhledově sympatické. Mě by se třeba jako čistě městské vozítko zamlouvala Honda Jazz, ale už teď vím, že manželce ne a cokoliv od Hyundai, které se ji kupodivu i líbí zase nechci já, protože mě stačila jízda v Getz 1.1 a sousedové i20.

01.03.2015 | 16:37:31 | M.J.  | 91.103.165.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Stando ty jsi měl někdy fabii?Spíš velkej mindrák.Na kolíněti máš výhodu,že se ti posilovač nemůže rozbít,protože tam žádnej nemáš.Jinak na fabii jsou vesměs levnější díly než u konkurence.Zkus někdy nabourat japonce nebo korejce a nedoplatíš se.

01.03.2015 | 16:27:36 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

S tím souhlasím nabourat nepojištěnýho japonce=ekonomická sebevražda plechařina to je jasný....já měl na mysli spíš spotřebák kterej u nás objednáváme z druhovýroby destičky,stabil tyčky,výfuky,tlumiče atd a příjde mi že někdy je levnější tamto na fábii někdy zase tamto na renaulta.Taky hodně záleží na dodavateli nekdy bereme z apm,nekdy má lepší cenu elit,někdy zase kelly je to kolikrát hodně o štěstí co má zrovna kdo v "akci" za akční cenu.V origo dílech nemám přehled,tam asi bude cenově vítězit škodovka i když třeba 3500,- za zadní díl výfuku na fábii mi nepříjde zrovna málo...

01.03.2015 | 17:18:16 | pavel e36  | 37.48.47.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Sorry, ale kupovat na patnáct let starý vůz originální díly je poněkud zvrhlé. Třeba zmiňovaný zadní díl výfuku lze od Bosalu koupit za 1.019,- Kč co je myslím dostatečné řešení. Dále, do výčtu závad rozhodně nepatří spotřební materiál.

03.03.2015 | 06:39:46 | Raven  | 192.168.1.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Zvrhlé nevím origo výfuk výdrží i víc než deset let,bosal už je po dvou letech načlej a jde srát.A to že odejde spojka i když je to spotřebák tak je to závada na autě,když ti auto nebrzdí je to taky závada ne? i když vlivem opotřebených brzdových destiček což je taky spotřebák tak že tak.

03.03.2015 | 11:22:08 | pavel e36  | 37.48.34.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Spotřební materiál jsou žárovky, pojistky, šroubky, matičky, podložky, hadicové spony, atd. Spojka a brzdy nejsou spotřebák, i když se opotřebovávají. Každá skupina vozu se opotřebovává, u některých vozů pomaleji, a u některých tak rychle, že lze nabýt nepatřičného dojmu, že se jedná o spotřebák. :-)

Jirko, nevím jestli měl fabii Standa, já ano. A taky mám na kolíněti všechny posilovače, které existují. Ale popletl jsi si recenze. Toto je o fabii, ne o kolíněti.

03.03.2015 | 20:05:28 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

....šroubky,podložky,spony je spotřební materiál??? :DD

...bravooo!!!...a já měl za to,že je to materiál "spojovací" :DD

05.03.2015 | 09:34:01 | stafík  | 85.135.92.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Ano, chlapče, a spojovací materiál je materiálem spotřebním. A k němu ještě pro úplnost můžeme zařadit pucvól, vazelínu, pojistky, a jak říkají servisy, ostatní drobný materiál. Zpravidla se účtuje jako celek, nikoli po kusech a druzích.

05.03.2015 | 16:17:15 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: 24tis.km a 22závad

Je to tak jak říkáš,ale my prostě říkáme na dílně slengově "spotřebák" všemu co podléhá častějšímu opotřebení a mění se na autech pořád dokola i když to tak ve skutečnosti není tak už se na to vys..te:)

05.03.2015 | 17:52:42 | pavel e36  | 37.48.38.* Reagovat