Rok výroby:2001Typ motoru:1896Stav km při koupi:170 000 kmStav km nyní:210 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:5,2 l/100 kmVloženo:1. 2. 2011
Vcelku ne, jen jsem měnil čepy, výfuk a drobnost na klimatizaci
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto mám tři roky a celkem jsem na něm najel cca 40000km. Navíc jsem měl tu výhodu, že jsem znal historii zacházení od koupě a dokonce jezdím do stejného servisu jako původní majitel. Auto je vzhledem k "velikosti" pohodlné a i když má najeto již notnou porci kilometrů, stále slouží velmi dobře. Chce to ale dbát na pravidelnou výměnu náplní kvalitním olejem, filtry...atd. Navíc přes zimu přidávám do nafty aditivum hlavně kvůli špatné pověsti našich čerpacích "vodosměsí" prý do -30st. Motor PD je na naftu velmi choulostivý. Spotřeba při rozumném používání je na hranici pěti litrů, ale kombík umí i za šest až sedm...záleží na noze a také naložení. U PD totiž neplatí to, co u 66, či 81KW.
na naftu sou choulostivý jak PD tak CR a to tak, že velmi. Motory se 66 a 81kW PD neměly - to byly 77 a 96kW u 1.9 a po té nastoupily koncernové dvoulitry. PD bych vůbec nezatracoval - problémy s ním byly spíš způsobeny nedotaženými jinými věcmi než právě samotné vstřiky.On ani CR není není úplně dokonalá záležitost - viz. poměrně velká poruchovost CR u motorů koncernu PSA HDI především objemu 1.6 a 1.4. PD nebylo o nic horší (možná kromě hlučnosti) a v lecčem bylo zase lepší. Koncern od PD upustil spíš proto, že náklady na vývoj a modernizace kvůli emisím(Euro...) nesl sám a to se prostě zvláště v době, kdy to automobilky nemají lehké prostě nedá utáhnout. Chce to netankovat někde v traktorce - k tomuto účelu doporučuji motory 1.9D, které sežraly všechno (pokud nebyly osazeny Bosch) a chce to pravidelně měnit olej a filtry. Pak i PD slouží úplně super.
Práveže motory PD sú menej chúlostivé na naftu ako CR. Nejak som nepochpil poslednú vetu, čo neplatí u PD a platí u 66, 81? Motory 66,81 boli predsa tiež PD!!!
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
oprava
věta (pokud nebyly osazeny Bosch) měla znít: (pokud byly osazeny čerpadlem Bosch).
05.02.2011 | 12:36:22 | rolf fuchs Reagovat
na naftu sou choulostivý jak PD tak CR a to tak, že velmi. Motory se 66 a 81kW PD neměly - to byly 77 a 96kW u 1.9 a po té nastoupily koncernové dvoulitry.
PD bych vůbec nezatracoval - problémy s ním byly spíš způsobeny nedotaženými jinými věcmi než právě samotné vstřiky.On ani CR není není úplně dokonalá záležitost - viz. poměrně velká poruchovost CR u motorů koncernu PSA HDI především objemu 1.6 a 1.4. PD nebylo o nic horší (možná kromě hlučnosti) a v lecčem bylo zase lepší. Koncern od PD upustil spíš proto, že náklady na vývoj a modernizace kvůli emisím(Euro...) nesl sám a to se prostě zvláště v době, kdy to automobilky nemají lehké prostě nedá utáhnout.
Chce to netankovat někde v traktorce - k tomuto účelu doporučuji motory 1.9D, které sežraly všechno (pokud nebyly osazeny Bosch) a chce to pravidelně měnit olej a filtry. Pak i PD slouží úplně super.
04.02.2011 | 20:49:35 | rolf fuchs Reagovat
nejsem znalec ale 66 a 81 kw nebyli PD, to byl opět krok vedle, když všichni přecházeli na CR tak koncern vyvíjel PD
04.02.2011 | 19:24:48 | Reagovat
PD
Práveže motory PD sú menej chúlostivé na naftu ako CR. Nejak som nepochpil poslednú vetu, čo neplatí u PD a platí u 66, 81? Motory 66,81 boli predsa tiež PD!!!
04.02.2011 | 16:42:51 | michajel Reagovat