Rok výroby:2000Typ motoru:1,9 TDI PD 74kWStav km při koupi:0 kmStav km nyní:266 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?9 letPrůměrná spotřeba:4,45 l/100 kmVloženo:27. 8. 2009
Poruchy byly zatím jen drobného charakteru: - čidlo teploměru vzduchu (opraveno) - dvakrát čidlo brzdy (opraveno) - ložiska předních kol ( při 120 000 km - spotřební materiál) - tlumiče (spotřební materiál) - brzdy (1x všechny - spotřební materiál) - stabilizátor přední nápravy (opraveno) - rezavé zadní dveře (výměna v záruce) - vibrující palubní deska (opraveno v záruce) - přerušené topení sedačky řidiče (prosezeno) - proražený kondenzátor klimatizace (nedostatečná ochrana v čelní masce)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ve Fabii jezdím z 95% sám (místo na zadních sedadlech neřeším - pouze pro případ nouze) a jako řidiči se mi v ní sedí pohodlněji než v O2, kde by mi chybělo místo na nohy. Míra pohodlí je dostatečná pro cesty do cca 900 km (tedy asi na jednu nádrž). Nad touto hranicí už se začíná projevovat určitá nepohoda a je nutno zařadit odpočinek (nejlépe na celou noc). Klimatizace funguje účinně jen na předních sedadlech, na zadních její účinek není téměř znatelný. Vzhledem k tomu, že vozidlo téměř výhradně užívám ke služebním cestám servisního charakteru, měl jsem při jeho pořízení požadavek na dostatečně objemný kufr. Tyto požadavky byly splněny. V případě potřeby po demontáži zadních sedaček je dostatek místa i pro objemnější náklady. Ve výbavě Elegance mi po letech provozu chybí snad jen tempomat a slušně integrovaná navigace do panelu. Účinnost brzd tohoto modelu je celkem solidní (ABS, 4 x kotoučová brzda) a je o poznání lepší, než v jiných autech, kde jsou vzadu jen bubnové brzdy. Výkon motoru je dostatečný vzhledem k pohotovostní hmotnosti vozu. Na závodění to zrovna není, ale v rámci daných rychlostních limitů v naší republice mi moc aut (z těch, co rychlostní limity dodržují) neujede víc než o pár minut přes celou republiku. Po najetí cca 200 000 km maximální výkon motoru začal zvolna klesat, ale není to nic závratného - pokles odhaduji tak o 10kW při 260 000. Hlučnost motoru je na takové úrovni, že jej nelze přeslechnout v žádném rozsahu otáček (což se mi u benzinových motorů občas na volnoběh podaří). Startování zatím funguje na 100% za každého počasí (za 9 let provozu jsem měnil baterii jen jednou). Podvozek je pro účely servisního vozidla s provozem na silnici vyhovující. Jen několikrát mi vadila malá světlá výška u plně zatíženého vozidla. V zimě se projevuje nedotáčivost na kluzkém povrchu vozovky a je třeba důsledně dbát na minimální hloubku zimního dezénu pneumatik a vzít v úvahu, že posilovač značně omezuje informace o silách v řízení. Volant je sice možno ovládat jedním prstem (v létě pohodlné parkování), ale v zimě ztrácí řidič kontakt s vozovkou a to zejména v kritických situacích jako je náledí. Hodila by se změna nastavení příspěvku posilovače - alespoň zima / léto. Podvozek je jinak poměrně přesný a při kvalitním nastavení geometrie sedí perfektně. Originální sadu letních pneumatik jsem měnil po 180 000 km (geometrii jsem za tu dobu nastavoval dvakrát), kdy hloubka vzorku klesla pod 2 mm , zimní jsem měnil po 200 000 km . Koroze se projevila na pátých dveřích po devíti letech a 250000 km a autorizovaný značkový servis dveře v rámci záruky vyměnil (solidní jednání). Vozidlo je negarážované a vyjíždí za každého počasí. Jízdní vlastnosti vozidla mi naprosto vyhovují. Motor je obdivuhodně pružný (v obci lze jezdit na pátý rychlostní stupeň na volnoběh a elektronika motoru udržuje rychlost lehce pod 50 km/hod) a křivka točivého momentu je téměř plochá. Výkon motoru v poměru k hmotnosti vozidla umožňuje bezpečné předjíždění pomalejších vozidel. Spolehlivost vozu je na vysoké úrovni. Na laně jsem za 260000 km jel jen jednou, když mi náhle a neočekávaně vypověděla službu baterie a neriskoval jsem start roztažením vozidla. Spotřeba vozu je na velmi dobré úrovni. Krátce po zajetí a po té, co jsem se naučit efektivnímu stylu jízdy v TDI PD (přesedlal jsem z benzínu) se pohybovala kolem 4,2 l/100 km. S postupem najetých kilometrů se postupně zvyšovala až do 5 l/100 km při 260000 km. V zimě, zejména při krátkých trasách je poněkud vyšší, cca o 0,5 až 1 l/100 km podle teploty. Odjet s negarážovaným vystydlým vozidlem při teplotách kolem -20°C už je docela problematické. Motor sice spolehlivě naskočí, ale vlivem jeho vysoké účinnosti neprodukuje dostatek tepla pro ohřátí interiéru a zejména čelního skla, které je prvních 20 km téměř neprůhledné, jelikož i po oškrábání zvenku i zevnitř téměř okamžitě při každém výdechu řidiče namrzá. Tato období mi pomáhá přežít ve zdraví vytápění předních sedaček (poprvé přestalo fungovat po 240 000 km). Použití vytápěných ostřikovačů při teplotách kolem -20°C je sebevražedným pokusem, neboť líh z nemrznoucí směsi se odpaří snad ještě dříve, než zbylá voda dopadne na sklo, kde namrzne ještě před tím, než ji stěrač stihne setřít. Servis: výhradně značkový u jediné firmy v pravidelných intervalech 15 000 km + servisní kontrola před létem a před zimou s výměnou kol a vyvážením. Ekonomické hodnocení po 266000 km: pořizovací hodnota 550000 Kč (výbava Elegance + ABS + střešní nosič + tažné zařízení + těžká sada + gumové koberce, celkem 4 airbagy) spotřeba nafty: 285 183 Kč (11 851 l) průměrná cena nafty 24 Kč/l (tankuji u levnějších pump) průměrná spotřeba: 4,45 l/100 km náklady servisu a údržby: 274 000 Kč celkové náklady: 1109183 Kč aktuální cena na 1 km (bez odpočtu zbytkové hodnoty vozu): 4,17 Kč Přednosti vozu: + pohodlné parkování (po velkých korábech mám vždy kousek místa navíc) + slušná spotřeba + dostatečný výkon motoru + spolehlivost + dostupný kvalitní servis Nevýhody: - vysoká pořizovací cena - malý pro rodinnou rekreaci - po 260000 km už čirá optika reflektorů nesvítí směrově tam, kam má, ale myčkou ošlehaný plast reflektorů rozptyluje světlo do nežádoucích směrů Při výběru vozu jsem zvažoval mezi novou O1 a Fabií a nebo nějakou zahraniční ojetinou a výběru Fabie ani po letech nelituji. Přislíbená spolehlivost se ukázala jako reálná vlastnost vozu. Teď by mne ještě zajímalo, kolik dalších km se dá na tomto voze ujet do první nákladnější opravy. Zvažuji, zda právě nenastala vhodná chvíle pro obměnu vozového parku, ale aktuálně kromě O1 Tour Trumf 1,9 TDI PD nevidím vhodného nástupce.
Opravdu pěkně napsané. Jestli jsem to pochopil, tak na sadě pneu bylo najeto i 100000 km. To je tedy síla, i když u Michelinek jsem o nějakých 90000 km také slyšel.
Perfektní recenze. O auto a jeho další porci km bych strach neměl. Nechal bych raději zkontrolovat turbo, vstřiky. Při kvalitní péči to najede ještě jednou tolik:) . Firemní fabie sdi a tdi 1.4 nám bez jediné poruchy najeli 300tisíc. Aneb platí pravidlo že jak se o auto staráš tak ti slouží. Fabie je spolehlivý vůz. Velké plus má i co se týče bezpečnosti.
Já má Fabii 1.9TDi z roku 2001 a mám na ní najeto bez mála 400 000 km.. Je to zlaté autíčko a za pár dní s ní vyrážím na výlet do Skandinávie.Po standardním servisu nemám obavy, že by na cestách mohly být potíže..
Klobúk dole ! Objektívna, až je nepríjemná...:)) Inak povinne by ju mali čítať tí, ktorí na prvé miesto kladú spotrebu a nové auto.../keď pošlem k vode HDI, tak asi prebehnem k Toyote, al. Mazde, ale benzín...:) Keď si spomeniem, že na Nissane Primera 95, som počas cca 100.000 km/ najazdených za cca 12-13 mesiacov/ bol až 1 x v servise... a medzi tým iba olej, benzín a NIČ viac!! a aj keď mi ju ukradli, stále ma prevádzkové náklady na km vyšli menej, než "úsporné" TDi... . A ak by som ju mal poistenú, tak normálne zarobím. Už som videl 2009 Toyoty Avensis, al. Mazda 6 2.0, 1,8 l od 16-17.000 EUR, s cca 10-20.000 km. Takže na budúci rok, na jar to bude ešte srandovnejšie.
Pracuji v servise-autolakyrník.....Dneska mají téměř všechny vozy celopozink.S 5.dveřma mají problém většina značek,hlavně v bílé základní(CANDY..aj.)..Co bývá horší,když u drahých vozu(MB S?ML,BMW 7,X6,AUDI Q7?A8 atd.)jsou kolem klik řidiče a spolujezce po půl roce poškrábané od nechtů......můžou zato eko vodou ředěné měkké barvy.Záruky se dost zvedly,běžně je na prorezavění 10,12,i 15 let...kdo ale má tak dlouho auto,se kterým jezdí stále na garanční prohlídky?........
Záruka 10 rokov nie je na lak. To tak možno dva, alebo tri roky. 10 rokov bola záruka na prehrdzavenie. A mimochodom, kvitne aj rok výroby 2002 (mali sme ich služobné) v okolí zadného okna, ale nie je to nijak dramatické. Začalo to zhruba po piatich rokoch. Takže pozinkovaná karoséria iba ak v prospektoch.
Pokud si přečtete recenzi, zjistíte, že je v ní uvedeno, že se koroze pátých dveří objevila po devíti letech provozu (záruka na lak je 10 let). Dle mého mínění je to pro negarážované vozidlo, které vyjíždí za každého počasí a jehož každá cesta nekončí v myčce celkem slušná odolnost. U prvních Fabií ještě nebylo instalováno těsnění na spodní hraně skla pátých dveří. V přibližně 2mm spáře se v zimě držely zbytky posypové soli (i po průjezdu myčkou), které neodolal ani pozinkovaný povrch karoserie.
Účinek posilovače jsem si nechal nastavit v servisu hned po zakoupení vozidla tak, aby mi vyhovoval pro letní období. Vzhledem k tomu, že jej nelze nastavovat uživatelsky dle aktuální adhezní situace, nechal jsem jej takto nastavený trvale.
Účinek posilovače se dá nastavit pomocí VAGu a to v docela velké rozsahu, ale chce to někoho kdo se v tom vyzná. Jinak Octavia Tour 1.9 TDI je teď opravdu za dobrou cenu(299 000Kč).
- vibrující palubní deska se vyskytla krátce po záběhu pravděpodobně jako následek montáže těžké sady (v servisu šli na jisto a problém promptně odstranili) - čidlo teploměru vzduchu se uklepalo něco po 100000 km - čidlo brzdy nevydrželo nikdy déle než 100000 km (asi je to spotřební materiál - bohužel montáž je dražší než čidlo a panel to indikuje kontrolkou žhavení, což je poněkud matoucí, zvlášť když je to poprvé a nesvítí při tom brzdová světla) - tlumiče se měnily také někde kolem 120000 km - brzdy - zadní destičky někde kolem 80000 km vinou nedostatečné údržby způsobila koroze třmenu, že se po odbrzdění jedna destička nevrátila do výchozí polohy a brzdila tak dlouho, až se nerovnoměrně opotřebila - spoluúčast servisu 50%, vyměněny obě strany z důvodu symetrie brzdného účinku - brzdy přední cca po 180000 km se po zimním období projevila rozsáhlá koroze brzdových kotoučů, která způsobila nerovnoměrné opotřebení brzdových destiček a snížení dosedací plochy a následné pulsace brzdného účinku - vyměněny kotouče i destičky i přes to, že síla materiálu byla ještě vyhovující. Nejezdím stylem brzda-plyn, brzdím převážně motorem a tak opotřebení brzdové soustavy je poměrně nízké. - stabilizátor přední nápravy měl konstrukční vadu a byl vyměněn servisem včetně kotvících tyček po oznámení vady výrobcem vozu - přerušené topení sedačky řidiče po 240000 km Oprav bylo více, ale ty nebyly způsobeny nekvalitním provedením vozidla. Například ulomený zadní stěrač po pádu laviny sněhu ze střechy na zaparkovaný vůz, výměna čelního skla a oprava laku po dopadu nákladu střešních tašek z protijedoucího vozidla atd.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Opravdu pěkně napsané. Jestli jsem to pochopil, tak na sadě pneu bylo najeto i 100000 km. To je tedy síla, i když u Michelinek jsem o nějakých 90000 km také slyšel.
30.10.2009 | 17:46:30 | Itall Reagovat
Perfektní recenze. O auto a jeho další porci km bych strach neměl. Nechal bych raději zkontrolovat turbo, vstřiky. Při kvalitní péči to najede ještě jednou tolik:) . Firemní fabie sdi a tdi 1.4 nám bez jediné poruchy najeli 300tisíc. Aneb platí pravidlo že jak se o auto staráš tak ti slouží. Fabie je spolehlivý vůz. Velké plus má i co se týče bezpečnosti.
30.10.2009 | 16:18:09 | Jakub Reagovat
RE:
Já má Fabii 1.9TDi z roku 2001 a mám na ní najeto bez mála 400 000 km.. Je to zlaté autíčko a za pár dní s ní vyrážím na výlet do Skandinávie.Po standardním servisu nemám obavy, že by na cestách mohly být potíže..
17.07.2012 | 11:38:43 | Romínek | 81.30.229.* Reagovat
Vynikajúca recenzia!!
Klobúk dole ! Objektívna, až je nepríjemná...:))
Inak povinne by ju mali čítať tí, ktorí na prvé miesto kladú spotrebu a nové auto.../keď pošlem k vode HDI, tak asi prebehnem k Toyote, al. Mazde, ale benzín...:) Keď si spomeniem, že na Nissane Primera 95, som počas cca 100.000 km/ najazdených za cca 12-13 mesiacov/ bol až 1 x v servise... a medzi tým iba olej, benzín a NIČ viac!! a aj keď mi ju ukradli, stále ma prevádzkové náklady na km vyšli menej, než "úsporné" TDi... . A ak by som ju mal poistenú, tak normálne zarobím.
Už som videl 2009 Toyoty Avensis, al. Mazda 6 2.0, 1,8 l od 16-17.000 EUR, s cca 10-20.000 km. Takže na budúci rok, na jar to bude ešte srandovnejšie.
17.10.2009 | 11:50:34 | ľuboš Reagovat
5.dveře
Pracuji v servise-autolakyrník.....Dneska mají téměř všechny vozy celopozink.S 5.dveřma mají problém většina značek,hlavně v bílé základní(CANDY..aj.)..Co bývá horší,když u drahých vozu(MB S?ML,BMW 7,X6,AUDI Q7?A8 atd.)jsou kolem klik řidiče a spolujezce po půl roce poškrábané od nechtů......můžou zato eko vodou ředěné měkké barvy.Záruky se dost zvedly,běžně je na prorezavění 10,12,i 15 let...kdo ale má tak dlouho auto,se kterým jezdí stále na garanční prohlídky?........
17.10.2009 | 11:01:28 | lakyrník Reagovat
Záruka 10 rokov nie je na lak. To tak možno dva, alebo tri roky. 10 rokov bola záruka na prehrdzavenie. A mimochodom, kvitne aj rok výroby 2002 (mali sme ich služobné) v okolí zadného okna, ale nie je to nijak dramatické. Začalo to zhruba po piatich rokoch. Takže pozinkovaná karoséria iba ak v prospektoch.
08.09.2009 | 11:57:21 | Petrík Reagovat
Koroze
Pokud si přečtete recenzi, zjistíte, že je v ní uvedeno, že se koroze pátých dveří objevila po devíti letech provozu (záruka na lak je 10 let). Dle mého mínění je to pro negarážované vozidlo, které vyjíždí za každého počasí a jehož každá cesta nekončí v myčce celkem slušná odolnost. U prvních Fabií ještě nebylo instalováno těsnění na spodní hraně skla pátých dveří. V přibližně 2mm spáře se v zimě držely zbytky posypové soli (i po průjezdu myčkou), které neodolal ani pozinkovaný povrch karoserie.
08.09.2009 | 09:49:26 | kybos Reagovat
Jasně toto je nesmysl..Fabie nerezne ani náznakem...felicie byla poslední škodovka která rezla.Pak už je to svaté a celopozink.
07.09.2009 | 11:36:30 | Reagovat
Hrdzavé zadné dvere ?
Trochu sa mi to nechce veriť, že by na novom aute do dvoch rokov niečo "rozkvitlo".
Dala by sa uviesť príčina ?
07.09.2009 | 09:17:41 | Dušan Mihálik Reagovat
Výborná recenze na velmi vysoké úrovni. Perfektní.
30.08.2009 | 20:02:35 | Radek Reagovat
servořízení
Účinek posilovače jsem si nechal nastavit v servisu hned po zakoupení vozidla tak, aby mi vyhovoval pro letní období. Vzhledem k tomu, že jej nelze nastavovat uživatelsky dle aktuální adhezní situace, nechal jsem jej takto nastavený trvale.
29.08.2009 | 00:05:43 | kybos Reagovat
Servořízení
Účinek posilovače se dá nastavit pomocí VAGu a to v docela velké rozsahu, ale chce to někoho kdo se v tom vyzná. Jinak Octavia Tour 1.9 TDI je teď opravdu za dobrou cenu(299 000Kč).
28.08.2009 | 23:51:12 | Jerry Reagovat
časování závad
- vibrující palubní deska se vyskytla krátce po záběhu pravděpodobně jako následek montáže těžké sady (v servisu šli na jisto a problém promptně odstranili)
- čidlo teploměru vzduchu se uklepalo něco po 100000 km
- čidlo brzdy nevydrželo nikdy déle než 100000 km (asi je to spotřební materiál - bohužel montáž je dražší než čidlo a panel to indikuje kontrolkou žhavení, což je poněkud matoucí, zvlášť když je to poprvé a nesvítí při tom brzdová světla)
- tlumiče se měnily také někde kolem 120000 km
- brzdy - zadní destičky někde kolem 80000 km vinou nedostatečné údržby způsobila koroze třmenu, že se po odbrzdění jedna destička nevrátila do výchozí polohy a brzdila tak dlouho, až se nerovnoměrně opotřebila - spoluúčast servisu 50%, vyměněny obě strany z důvodu symetrie brzdného účinku
- brzdy přední cca po 180000 km se po zimním období projevila rozsáhlá koroze brzdových kotoučů, která způsobila nerovnoměrné opotřebení brzdových destiček a snížení dosedací plochy a následné pulsace brzdného účinku - vyměněny kotouče i destičky i přes to, že síla materiálu byla ještě vyhovující. Nejezdím stylem brzda-plyn, brzdím převážně motorem a tak opotřebení brzdové soustavy je poměrně nízké.
- stabilizátor přední nápravy měl konstrukční vadu a byl vyměněn servisem včetně kotvících tyček po oznámení vady výrobcem vozu
- přerušené topení sedačky řidiče po 240000 km
Oprav bylo více, ale ty nebyly způsobeny nekvalitním provedením vozidla. Například ulomený zadní stěrač po pádu laviny sněhu ze střechy na zaparkovaný vůz, výměna čelního skla a oprava laku po dopadu nákladu střešních tašek z protijedoucího vozidla atd.
28.08.2009 | 23:45:04 | kybos Reagovat
Suhlas
Suhlasim s ixom, je to perfektne napisanan recenzia, gratulujem a prajem este vela stastne najazdenych kilometrov.:)
28.08.2009 | 23:14:07 | Anthony Reagovat
Náklady na údržub a servis
274000kč - to mi připadá docela dost..ale u turbochrochtu je to asi v normě.
28.08.2009 | 17:44:03 | k22 Reagovat
K těm závadám by to ještě chtělo připsat zhruba najeté km. Auto má hodně nalítáno, jestli se objevovaly až s najetými km nebo postupně od počátku.
28.08.2009 | 11:41:26 | Itall Reagovat
perfektne napisane, gratulujem 100%
28.08.2009 | 10:46:02 | ixo Reagovat