Rok výroby:1999Typ motoru:1.6 MPI (55 kw)Stav km při koupi:137 000 kmStav km nyní:146 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?9 měsícůPrůměrná spotřeba:7 až 7,5 l/100 kmVloženo:20. 12. 2010
Feldu jsem velmi dlouho hledal po celé republice. Šlo mi o to, najít opravdu pěkný a zachovalý kus a také kus, kterému neskončí výbava u vyhřívání zadního okna (narážím tím na to, že většina Felicii má svou výbavu velmi velmi chudou). Díky tomuto pečlivému a dlouhému hledání jsem našel opravdu velmi krásný a zachovalý kousek, který mi ještě nepřinesl žádné významnější poruchy, kromě výměn součástí opotřebením, což je u více jak 10 let starého auta samozřejmě normální. Po koupi Feldy bylo nutno postupně vyměnit oba dva písty v přední brzdné soustavě, které už měly nejlepší roky dávno za sebou. A jediná další oprava se týkala vadného termostatu (zlobí u Felicii poměrně často), ta mě potkala v nepříjemný čas, předposlední den dovolené.
Hodnocení a zkušenosti s autem
I když je tahle Felda mé první auto, najezdil jsem ještě před ní tisíce kilometrů s novějšími škodovkami. A to Škodou Roomster 1.4 a neskutečně svižnou Octávkou I. řady s motorem 1.8, která se pyšní 150 koňmi. Jezdil jsem také s Fábiou I. řády, takže mám určitě dost zkušenosti aspoň trošku porovnat starší Felicii s novějšími auty.
Na svou dobu byla pro českého motoristu Felicia opravdu velmi dobrým autem, je se ale na ní třeba dívat model od modelu. Neboť jsem se také svezl Felicii I. řady bez posilovače, bez stabilizátorů a dalších věcí, které mám na své Feldě a rozdíly zde byly markantní!
Tam, kde se má 1.6 z roku 1999 držela vozovky jako přibitá, měla 1.3 v chudé výbavě a bez stabilizátorů a dalších vymožeností tendenci téměř vyleteť z cesty ven, nemluvě o kroucení karosérii nebo vrzajících plastech.
Opravdu tedy podle mě záleží, jakou Felicii si najdete a jestliže uvažujete o koupi, tak si opravdu o tomhle autíčku zjištěne co nejvíce. Já samozřejmě jak jinak, než jen mohu doporučit právě motorizaci 1.6 MPI s výkonem krásných 75 koní. Tenhle model je opravdu svižný a rychlý. A na silnicích nemá problém si pohrát i s daleko modernějšími a výkonějšími souputníky! Spoustě nových Fábií dává na cestach doslova na frak! Pokud bych zde měl vytáhnout tovární srovnání (které se těší takové oblibě u škodováků).
V mnoha recenzích si na 1.6 přečtene spoustu chvály, tedy v porovnání s českou 1.3 a dle mého ne moc šťastnou 1.9 D (také mám zkušenosti). Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a pokud máte v sobě sportovního ducha, tak tahle Felda je právě pro vás. A pokud jí ještě naleznete i s krásnými litými koly, které obouvám i já (jedná se o "14" palcové lité disky, již od výroby), sportovní vzhled v sobě nezapře. 1.6 mají i tu výhodu, že od roku 1996 jsou zásadně montovány i s posilovačem řízení, bez něj dejte od tohohle motoru ruce pryč! Posilovač potřebuje jako sůl, neboť motor není nijak lehký.
Pokud si přečtete dále některé recenze, jako mínus je uváděna právě větší hmotnost motoru, která způsobuje rychlejší opotřebení silent bloků a dalších součástí zavěšení kol, ale myslím si, že to není nic až tak hrozného a nebo prasklý rozvodový řemen. Což ale dle mého není také až tak obrovský problém. Můj kolega automechanik přímo ze Škody doporučuje alespoň vizuální kontrolu jednou za pár měsíců a po 3-4 letech vyměnit.
Co se ale týče samotných jízdních vlastnotí, je tahle Felda opravdu velmi pružná a zabírá již od nízkých otáček. Pokud jí pořádně rozhýbete, jede jako drak a hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h 12 s. udávaná výrobcem není žádným problémem (i když spousta neznalých lidí nevěří). S maximálkou 170 km/h už je to horší. Ne, že by na ní motor WV 1.6 nestačil, jde ale o to, že ve Felicii již po 110 km/h roste velmi hluk z motoru a pokud tedy jedete ještě více, není to již moc příjemné. Max. se snad dá na dálnici ještě snést 120-130 km/h, pak už mi hluk opravdu velmi vadí. Bude to ale asi také individuální, někdo kdo přesedlá do Feldy třeba z Favoritu, si bude připadat jako v oáze klidu (samozřejmě přehnané, ale vystihuje to podstatu).
Motor WV je velmi kultivovaný a autu se na tu dobu nedá téměř co vytknout. Navíc díly jsou velmi levné, spotřeba je slušná a vyzná se v nich každý mechanik, kterého potkáte po cestě ..
Nevím kolik jich bylo vyrobeno, ale ta Felicia se jmenuje Blue sky.
09.09.2019 | 17:13:08 | Julius
| 89.103.21.*Reagovat
SPOTREBA MA ZAUJIMA
AKU MA 1,6 55kW SPOTREBU BENZINU ???
A AKO CASTO SA MA MENIT ROZVODOVY REMEN A PRIPADNE CO ESTE....NEJAKE ODPORUCANIA, RADY. UVAZUJEM TOTIZ O TOMTO AUTE, LEBO SA MI FINANCNE TAK "ZADARILO", ZE KYM SA ZMOZEM NA NIECO LEPSIE, BUDEM POTREBOVAT NIECO LACNE NA DOBU ASI 2 ROKOV (BUDEM S TYM OBCAS PRICHADZAT ZO ZAHRANICA DOMOV A SPET - RAKUSKO A SPET, DO 2 000 km)
dakujem.
12.02.2012 | 20:57:05 | jan suchy
| 85.135.161.*Reagovat
RE: SPOTREBA MA ZAUJIMA
Ahojte všichni,mám felicii 1,6 1997,mám najeto skutečných 150000,moje náklady jsou asi na 12000kč-klapka,výfuk,cífka,motorek stěračů,ted i přední sklo,nepočítám samozřejmě oleje,filtry,gumy to jsou běžné opotřebení,takže zatím dobré,není pravda,že auto se nepovedlo,motor WW,spodek pogumovaný,jen ta kastle už začíná kvést,spotřeba kolem 9l ve městě a 6,5 dlouhá trasa kombynovaná a na dálnici jsem mazal od 120-160km,jedno musím uznat felda je dost hlučná.Určitě nebude hodně lidí souhlasit,ale toto je můj názor
Konec konců můj názor je ten že ,prostě i tenkrát i když to bylo složitější to byly vyhozený peníze za nic.Podle mě naprosto strašný auto,interier zpracování katastrofa .Nepěkný strašné plasty hlavně ty modely 1989.Hnědý plast vysoká řadící páka a nikdy to auto nevypadalo ani jako nový, prostě ty plechy atd.Podle mě nejhorší auto jenž značka Škoda vyplodila.Je spousta příznivců lidí jenž do toho investují peníze atd.Je to auto si myslím pro toho komu stačí dojet s bodu A do B ,a je mu úplně jedno čím ,jede hlavně že jede.A pak teda srdcovka.To už je něco jiného,ale já osobně to moc nechápu,ale každý má jiný vkus a potřeby.Co se týče Feldy tak ,já v tom bohužel vidím furt Favorita .Sice je kulatější ,ale že by to auto bylo nijak hezký? To tedy nevím .Ale mě se tak jeví všechny škodovky .Jediná která je dle mě hezká nová Octavia RS v kombiku ,ale asi bych za to ty peníze neutratil protože je spousta mnohem hezčích aut zajímavějších s lepší výbavou a levnější .Třeba Superb 1 typ docela ušel to byl takovej Passat což se mě tenkrát líbil ,ale kdybych si měl vybrat mezi tím tak radši toho Passata už jen s pocitu té značky a loga.Z mého pohledu se mě nikdy škodovky nelíbili ,a i po vyzkoušení mě to nepřesvědčilo že by to bylo auto pro mě .Jel jsem s š120 asi 15km docela zachovalý kus a nepotřebuji to zkoušet znova.Vezl jsem se ve Favoritu názor už jsem řekl.Felda tu mám v práci o tom sem se taky vyjádřil.A třeba Fabia Kombi.No označení kombi si myslím že je klam veřejnosti .Malý nepěkný strohý nezajímaví auto.Který má malý sedadla tvrdý nepohodlný.Octavia rok 1997 a 1999 sem řídil to stejný malý interier strohý ,prostě podle mě jsou škodovky hodně dobrý firemní auta ,se kterým člověk něco odveze rozveze atd.Ale jako představa si jít koupit Fabii 1.2 47kw téměř bez výbavy mě přijde ,jako kdyby se od zítřka mělo lítat Letadlem na Mars.:)
Nemohu s vámi souhlasit,nový favorit,rok výroby 89,žlutá barva (absolutně bez výbavy),stál přesně 84.000,-kč,v té době si ho kupoval můj děda,a můj táta mu na něj ještě stál pořadník.A v době předání měl už na výběr pouze ze dvou barev,a to bílá,a žlutá.Ale jak píši,žlutý favorit,rok výroby 89,označení 136L,cena 84,000,-kč.Za vámi udávanou cenu by jste měl v té době dva favority.
S tou Škodou 120 jsem se splet. Dalo se to pořídit za ty peníze. Favorit stál sice nový 90tisíc, ale v 88 a u obyč. člověka se nedalo na to našetřit, myslím, že to vycházelo na čistých 40 platů. A byl to totální šmejd s kvalitou rumunských vozidel. Pak tam byl neuvěřitelný zmatek co se týče inflace a v 94 stál už někde kolem 160 tisíc, před nástupem Felicie. A Felda to samý a pak se v průběhu ročníku zvedala a poslední modely byly někde u 220 tisíc. Renault 19 to vím, že do roku 2000 se prodávaly úplně podobně jako Favorit, protože ten se pohyboval někde nad 80 tisíc. Takže R19 po 5 letech jako ojetina plus mínus 10 tisíc do teď na stejné ceně. Zdá se, že Favorit byla dobrá investice, ale leda tak pro toho, kdo by to postavil v garáži a pak prodal. Jakmile by s tím něco najel, tak se to sralo jak Olcit. Ty ceny to se bavím o ojetině nad 5 let s najetím kolem 100tisíc. Takže 406 tu je mraky a stačí umět pořádně hledat a máš dobrou i za 50 tisíc. Ale dobře vybavená Felda 1.6Mpi r.v. 2000 se servem, klimou, abs airbagem, tu jen tak nenajdeš, takže stojí to samý co 406 a od 5 let stáří samozřejmě, nebo plus mínus co Octa z 98 v Tdi. O Fiatu Croma jsem nic nepsal, tam bylo Fiat Tipo a Fiat Uno a pak značky dle ceny. Když se bavíme o nových autech, tak Felda i Favorit sice vyšla nejlevnějc, ale po vypočtení provozu na km, to vyšlo provozně na víc než ostatní vozidla, které jsem psal. Pořád to bylo v servise nebo v garáži...
07.11.2018 | 10:05:19 | Martin
| 193.108.107.*Reagovat
Favorit a Felicie
To Luca Víte vy vůbec kolik stál tehdy nový Favorit. Stál od 170 tisíc nahoru podle výbavy. Za 60-70 tisíc jste si nepořídili ani novou Škodu 120! Jak jsem kupoval tedy měl zájem o své první vozidlo a koukal po bazarech tak v 97 Škodovka 125 se držela někde u 50 tisíc ojetá z roku 89 a byla v pětikvaltu, tak si radějc vybral Forda Sierru Ghia stejného roku... Favorit na tu cenu byla ostuda Škodovky. To auto nikdo nechtěl a do 89 lidi pořád kupovaly ty klasické Škodovky 125. "Povedený" Favorit s těma neuvěřitelnýma mouchama byl až po 92, protože kvalitou zaostávál za Olcitem a Daciou dohromady, nebýt těch levných dílů tak by do toho nikdo nemohl jít. Tam hnily především nosníky. Na tom autě byl nejlepší motor a převodovka, ale ostatní se sralo tak, že nebyla ujeta tisícovka km aby do toho někdo něco nevrazil To roll Fuchs Ano mám na mysli ojetiny. Nové si tady po oponě němohl skoro nikdo dovolit, protože tu neexistovaly půjčky a kdo měl peníze, tak mu je ihned znehodnotila vláda, protože v 92 stál třeba rohlík 25 haléřů a v 97 už korunu dvacet. Dokud tu nepřišly supermarkety. Uvedl jsem příklad co se tu tak dělo... A žádná cena nabídky ani poptávky tu neřádila Tady po padnuté oponě nastala neuvěřitelná inflace a automobily se tím svezly. Máte pravdu, že to majitel ojeté prodal ještě za větší cenu než za nové, ale né díky poptávce.
Tak to si nejsem zase tak jistý .Pač nový Favorit stál kolem 60-70 000kč .A jediný co vím tak že R19 z roku 1990 stála v roce 1994 kolem 260-270 000kč.Ještě v roce 1998 se ceny pohybovaly od 100 000kč -nad 200 000kč .Dle výbavy roku atd.R19 jenž sem měl i já kupoval otec v roce 1998 za 145 000kč 8 let starý auto.A 16v stálo tenkrát kolem 300 000kč.Až od roku 2000 se ceny pohybovaly kolem 70-90 000kč.A zhruba od roku 2004 tak 50 000kč a pak kolem 30 000 až to ted kdy se dá pořídít R19 za 3000kč.Zminuji se o této konkrétní značce.Takže i kdyby stál Favorit po roce 1992 1000 kč tak furt byl levnější jednou tolik jako většina ostatních aut.Třeba Croma stála v plný výbavě v roce 1990 kolem 800 000kč .Po 8 letech kolem 160 000kč.To stejný můj 406 z roku 2000 dle recenze stejný typ a rok výroby 750 000kč po 9 letech 120 000kč.Dá se sehnat i za 70 000 i za 150 000 záleží na motoru obsah nafta či benzín.
Rodinný známí v roce 1990,měl objednaného Favorita ,před tím měl VAZ 2101.Ještě než auto dostal ,tak si od známého pujčil Favorita ,po zkušební jízdě se rozhodl že obědnávku zruší protože to vůbec nejelo ,a bylo to udělaný na půl cesty ,v porovnání s Mitshubishi Galant jeho kamoša s práce .Pohyboval se mezi lidmi jenž na tu dobu měly peníze a mohly si dovolit lepší auta .Nakonec to teda zrušil a koupil 3 roky starou Cromu 2.0 sní jezdil asi 8 let bez problémů ,což teda bylo o proti tomu auto.Ono jako nespravedlivý porovnat ,ono to jde porovnat protože prostě auta byly jiný ,a byly lidi jenž na ně mely .Takže tak.A ti tady jezdily .
to srovnání předpokládám myslíte v cenách ojetin a ne v dobových cenách nových aut. Protože za cenu favorita jste si Alfu, BMW, Mazdu, Mercedes mohl v roce 92 leda tak ve snu. Pravda je, že i ceny ojetin felicií a favoritů byly trochu mimo mísu - jenže cenu určuje trh a kde je poptávka, tam holt roste cena. Dokonce pamatuju paradox, že ti co kupovali favorita zkraje devadesátých let ještě za "devadesát", ho prodávali o rok dva později za víc než kolik dali za novýho.
Tak já jsem zažil obě Škodu Favorit i Škodu Felicii Konkurence Favorita? Bezkonkureční porážka nad - Alfa 33, BMW E30, Citroen BX, Fiat Tipo, Ford Sierra, Honda...všechny dle ceny, Lada, Mazda..., Mercedes..., Mitsubishi... všechny modely dle ceny, Opel Kadet, Peugeot 205, 309, Renault 5,19, Toyota corrola, a v neposlední řadě VW Golf, a další, které jsem tu zapoměl a vše se dalo koupit po 92 za podobnou částku a byly mnohem lepší než koupě Favorita. Na tom autě se rozpadalo vše kromě toho slušného motoru. Takže Favorita si mohl vybrat jen ten co ví co to je dodělej doma... O Felicii? Tak konkurence méně vysoká a tyto vozidla jsou lepší Fiat Punto, Mercedes 124, Mitsubishi Colt, Nissan Primera, Opel Astra, Peugeot 406, Seat Toledo, Toyota....VW Golf III, mám na mysli čerstvé ojetiny. A co se týče od roku 1998, tak to byl přelom automobilek a vnesly x nových modelů na trh, takový malý boom modernizovalo se snad všechno a všude a to už Škoda mívala větší poruchovost než Seat. Vývozní modely byly o něco lepší, jezdil jsem v kombíku 1.6 laurin a klement a nenadchlo mě to, abych si ho vybral místo BMW staršího kombíka, za poloviční cenu, protože si to češi do poslední chvíle, tedy nástupu Fábie velice cenily. A za tu cenu tady byl výběr mnohem větší Co se týče Fábie, tak to už je velice povedené vozítko... Takže Felicie je jakž takž, ale předražená byla tak, že za dobrou Felicii, dáte co za Octávii s nějakou kosmetickou vadou. To jsem si taky vybral za tu stejnou cenu a koupil raději tu Octu v TDi než Felici v 1.6 Mpi se servem, ty tu byly vzácné a taky pěkně drahé... Toť vše názor k pořízení ojetiny Favorita a Felície do 5 let stáří vozu!
Ty myslíš, že Favorit byl v době svého vzniku s porovnání s ostatními značkami pozadu? Tak to bych si dovolil oponovat. V době svého vzniku a hlavně v hlubokém socialismu to byl trhák! Co mu mohlo v našich tehdejších autech konkurovat? Zastaralá Lada žiguli? Wartburg? Trabant? Dacia? Oltcit? Maluch? Byl rok 1987 a nic lepšího ani hezčího tady opravdu nejzdilo. Favorit byl tehdy bomba. Nesrovnávej to s auty z kapitalistické ciziny. To není fér. Pravda ale je, že Felicie už vznikla v nové době, a byla hodně zastaralá. Ta už konkurenci měla a nějak zaspala. Ta už měla vypadat úplně jinak.
To co jsem tady chtěl napsat bylo napsáno a přesně vystihnuto. Už v době vzniku to v porovnání s konkurencí nebylo nic moc a to v mnoha směrech, ale auta to jsou skutečně k neutahání...
Pravda že je to docela držák ,v práci má najeto přes 300 000km,sice koroze neuvěřitelně rozsáhlá ,to jsem neviděl snad ani na autech mnohem starších ,ale pořád jede.A 1.6 55kw už se i dá docela jede.Ale přece jen v době vzniku:Design nezajímaví ,takoví zakulacení Favorita ,jenž byl v době vydání v porovnání s ostatními značkami o několik let pozadu.A co se týče výbavy tak moc chudá ,na rok 1997 ,kdy auta měly posilovače airbagy ,dá se říct skoro vše v el.Tak některá Felda neměla ani centrál.Můj názor dobrý finančně uspokojivý pracovní auto.Jinak osobně se mě níkdy nelíbila a v porovnání s auty jiných značek i o 7 let starších byla pozadu.
hm, nechutně zastaralá možná byla, ale i v tom zahraniční, kde získávala ty posměšky se poměrně dobře prodávala. Projekt Felicia byl v podstatě postaven na modernizaci Favorita a zvýšení kvality výroby - koncern, který do škodovky vstoupil uvažoval původně o tom, že zde budou montovat starší modely pro východní trhy.Když však viděli, že úroveň fabriky je mnohem vyšší než v některých pobočných závodech samotného VW (např. míra automatizace) a pochopili, že Favorit sám o sobě zase až tak špatný auto není a při správném přístupu ve výrobě ještě nějakou parádu udělá. A jelikož projekt úspěšný byl a škodováci dokázali, že umí (v podstatě upletli z hovna bič a ještě s ním zapráskali), nestala se ze škodovky montovna výběhových modelů VW a v rámci omezení koncernu zůstal vývoj a vlasní modelové řady. Felicie by měla mít podle mýho v MB sochu a posměšky možná získávala u nás. To je totiž naše česká malost - v německu jsem nezažil, že by se mi někdo posmíval kvůli autu a to jsem felicie měl taky. Z mýho pohledu - kdyby felda nebyla tolik náchylná ke korozi, není tomu auto uživatelsky co vytknout.
¨Felicia že je na svou dobu velmi dobré auto? Nechutně zastaralá už byla v době, kdy sjela z linky, není divu, že si tento omyl v zahraničí vysloužil jen hromadu posměšků.
velmi pěkná recenze, měl jsem taky feldu 1.6 rok výroby 1998 a musím potvrdit, že auto to na tu dobu bylo velmi dobré a nikdy mě nenechalo jen tak na holičkách, max odešli nějaké díly opotřebením a časem
Mno ja myslim ze tato recenze je velice povedena...akorat s jednou veci nesouhlasim a to s tim posilovacem rizeni.Kamarad ma 1.6mpi rv.97 a posilovac nemnel...dokonce ani ABS,a nic v elketrice..uplne hole...ale jinak v pohode ,tak at slouzi
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
Škoda Felicie 1.6
Ahoj všichni mám v garáži od kolegy schovanou Škodu Felicii 1.6 a má plátěnou střechu nevíte přesný název a kolik kusů bylo vyrobeno.
16.12.2018 | 16:49:39 | I.P | 185.59.120.* Reagovat
RE: Škoda Felicie 1.6
Nevím kolik jich bylo vyrobeno, ale ta Felicia se jmenuje Blue sky.
09.09.2019 | 17:13:08 | Julius | 89.103.21.* Reagovat
SPOTREBA MA ZAUJIMA
AKU MA 1,6 55kW SPOTREBU BENZINU ???
A AKO CASTO SA MA MENIT ROZVODOVY REMEN A PRIPADNE CO ESTE....NEJAKE ODPORUCANIA, RADY. UVAZUJEM TOTIZ O TOMTO AUTE, LEBO SA MI FINANCNE TAK "ZADARILO", ZE KYM SA ZMOZEM NA NIECO LEPSIE, BUDEM POTREBOVAT NIECO LACNE NA DOBU ASI 2 ROKOV (BUDEM S TYM OBCAS PRICHADZAT ZO ZAHRANICA DOMOV A SPET - RAKUSKO A SPET, DO 2 000 km)
dakujem.
12.02.2012 | 20:57:05 | jan suchy | 85.135.161.* Reagovat
RE: SPOTREBA MA ZAUJIMA
Ahojte všichni,mám felicii 1,6 1997,mám najeto skutečných 150000,moje náklady jsou asi na 12000kč-klapka,výfuk,cífka,motorek stěračů,ted i přední sklo,nepočítám samozřejmě oleje,filtry,gumy to jsou běžné opotřebení,takže zatím dobré,není pravda,že auto se nepovedlo,motor WW,spodek pogumovaný,jen ta kastle už začíná kvést,spotřeba kolem 9l ve městě a 6,5 dlouhá trasa kombynovaná a na dálnici jsem mazal od 120-160km,jedno musím uznat felda je dost hlučná.Určitě nebude hodně lidí souhlasit,ale toto je můj názor
27.02.2012 | 17:30:55 | BOHUS | 10.100.44.* Reagovat
dobry den.poradi my nekdo postup stelovani predstihu na felicii 1.6 rok vyroby 1997.moc dik milan
15.06.2011 | 23:06:29 | milan Reagovat
Konec konců můj názor je ten že ,prostě i tenkrát i když to bylo složitější to byly vyhozený peníze za nic.Podle mě naprosto strašný auto,interier zpracování katastrofa .Nepěkný strašné plasty hlavně ty modely 1989.Hnědý plast vysoká řadící páka a nikdy to auto nevypadalo ani jako nový, prostě ty plechy atd.Podle mě nejhorší auto jenž značka Škoda vyplodila.Je spousta příznivců lidí jenž do toho investují peníze atd.Je to auto si myslím pro toho komu stačí dojet s bodu A do B ,a je mu úplně jedno čím ,jede hlavně že jede.A pak teda srdcovka.To už je něco jiného,ale já osobně to moc nechápu,ale každý má jiný vkus a potřeby.Co se týče Feldy tak ,já v tom bohužel vidím furt Favorita .Sice je kulatější ,ale že by to auto bylo nijak hezký? To tedy nevím .Ale mě se tak jeví všechny škodovky .Jediná která je dle mě hezká nová Octavia RS v kombiku ,ale asi bych za to ty peníze neutratil protože je spousta mnohem hezčích aut zajímavějších s lepší výbavou a levnější .Třeba Superb 1 typ docela ušel to byl takovej Passat což se mě tenkrát líbil ,ale kdybych si měl vybrat mezi tím tak radši toho Passata už jen s pocitu té značky a loga.Z mého pohledu se mě nikdy škodovky nelíbili ,a i po vyzkoušení mě to nepřesvědčilo že by to bylo auto pro mě .Jel jsem s š120 asi 15km docela zachovalý kus a nepotřebuji to zkoušet znova.Vezl jsem se ve Favoritu názor už jsem řekl.Felda tu mám v práci o tom sem se taky vyjádřil.A třeba Fabia Kombi.No označení kombi si myslím že je klam veřejnosti .Malý nepěkný strohý nezajímaví auto.Který má malý sedadla tvrdý nepohodlný.Octavia rok 1997 a 1999 sem řídil to stejný malý interier strohý ,prostě podle mě jsou škodovky hodně dobrý firemní auta ,se kterým člověk něco odveze rozveze atd.Ale jako představa si jít koupit Fabii 1.2 47kw téměř bez výbavy mě přijde ,jako kdyby se od zítřka mělo lítat Letadlem na Mars.:)
29.04.2011 | 13:45:24 | luke20 Reagovat
RE: Co tady pomlouváš
Nepomlouvejte pane českou produkci
02.05.2015 | 19:39:58 | Spokojený zákazník | 90.180.217.* Reagovat
29. dubna 2011 | 05:07 | svlastik
Nemohu s vámi souhlasit,nový favorit,rok výroby 89,žlutá barva (absolutně bez výbavy),stál přesně 84.000,-kč,v té době si ho kupoval můj děda,a můj táta mu na něj ještě stál pořadník.A v době předání měl už na výběr pouze ze dvou barev,a to bílá,a žlutá.Ale jak píši,žlutý favorit,rok výroby 89,označení 136L,cena 84,000,-kč.Za vámi udávanou cenu by jste měl v té době dva favority.
29.04.2011 | 11:35:50 | Jirka KOPR Reagovat
Člověk který tvrdí že Favorit a Felicia byly někdy vynikající a konkurenceschopné auta si sám lže do kapsy a do huby nevidí!
29.04.2011 | 11:00:30 | Reagovat
Ceny
S tou Škodou 120 jsem se splet. Dalo se to pořídit za ty peníze.
Favorit stál sice nový 90tisíc, ale v 88 a u obyč. člověka se nedalo na to našetřit, myslím, že to vycházelo na čistých 40 platů. A byl to totální šmejd s kvalitou rumunských vozidel. Pak tam byl neuvěřitelný zmatek co se týče inflace a v 94 stál už někde kolem 160 tisíc, před nástupem Felicie.
A Felda to samý a pak se v průběhu ročníku zvedala a poslední modely byly někde u 220 tisíc.
Renault 19 to vím, že do roku 2000 se prodávaly úplně podobně jako Favorit, protože ten se pohyboval někde nad 80 tisíc. Takže R19 po 5 letech jako ojetina plus mínus 10 tisíc do teď na stejné ceně.
Zdá se, že Favorit byla dobrá investice, ale leda tak pro toho, kdo by to postavil v garáži a pak prodal. Jakmile by s tím něco najel, tak se to sralo jak Olcit.
Ty ceny to se bavím o ojetině nad 5 let s najetím kolem 100tisíc.
Takže 406 tu je mraky a stačí umět pořádně hledat a máš dobrou i za 50 tisíc. Ale dobře vybavená Felda 1.6Mpi r.v. 2000 se servem, klimou, abs airbagem, tu jen tak nenajdeš, takže stojí to samý co 406 a od 5 let stáří samozřejmě, nebo plus mínus co Octa z 98 v Tdi. O Fiatu Croma jsem nic nepsal, tam bylo Fiat Tipo a Fiat Uno a pak značky dle ceny.
Když se bavíme o nových autech, tak Felda i Favorit sice vyšla nejlevnějc, ale po vypočtení provozu na km, to vyšlo provozně na víc než ostatní vozidla, které jsem psal. Pořád to bylo v servise nebo v garáži...
29.04.2011 | 06:35:40 | svlastik Reagovat
RE: Ceny
Srovnávat Favorita s Olcitem může jen degen...
07.11.2018 | 10:05:19 | Martin | 193.108.107.* Reagovat
Favorit a Felicie
To Luca
Víte vy vůbec kolik stál tehdy nový Favorit. Stál od 170 tisíc nahoru podle výbavy.
Za 60-70 tisíc jste si nepořídili ani novou Škodu 120!
Jak jsem kupoval tedy měl zájem o své první vozidlo a koukal po bazarech tak v 97 Škodovka 125 se držela někde u 50 tisíc ojetá z roku 89 a byla v pětikvaltu, tak si radějc vybral Forda Sierru Ghia stejného roku...
Favorit na tu cenu byla ostuda Škodovky. To auto nikdo nechtěl a do 89 lidi pořád kupovaly ty klasické Škodovky 125. "Povedený" Favorit s těma neuvěřitelnýma mouchama byl až po 92, protože kvalitou zaostávál za Olcitem a Daciou dohromady, nebýt těch levných dílů tak by do toho nikdo nemohl jít. Tam hnily především nosníky. Na tom autě byl nejlepší motor a převodovka, ale ostatní se sralo tak, že nebyla ujeta tisícovka km aby do toho někdo něco nevrazil
To roll Fuchs
Ano mám na mysli ojetiny. Nové si tady po oponě němohl skoro nikdo dovolit, protože tu neexistovaly půjčky a kdo měl peníze, tak mu je ihned znehodnotila vláda, protože v 92 stál třeba rohlík 25 haléřů a v 97 už korunu dvacet. Dokud tu nepřišly supermarkety. Uvedl jsem příklad co se tu tak dělo...
A žádná cena nabídky ani poptávky tu neřádila
Tady po padnuté oponě nastala neuvěřitelná inflace a automobily se tím svezly. Máte pravdu, že to majitel ojeté prodal ještě za větší cenu než za nové, ale né díky poptávce.
29.04.2011 | 05:07:18 | svlastik Reagovat
svlastik
Tak to si nejsem zase tak jistý .Pač nový Favorit stál kolem 60-70 000kč .A jediný co vím tak že R19 z roku 1990 stála v roce 1994 kolem 260-270 000kč.Ještě v roce 1998 se ceny pohybovaly od 100 000kč -nad 200 000kč .Dle výbavy roku atd.R19 jenž sem měl i já kupoval otec v roce 1998 za 145 000kč 8 let starý auto.A 16v stálo tenkrát kolem 300 000kč.Až od roku 2000 se ceny pohybovaly kolem 70-90 000kč.A zhruba od roku 2004 tak 50 000kč a pak kolem 30 000 až to ted kdy se dá pořídít R19 za 3000kč.Zminuji se o této konkrétní značce.Takže i kdyby stál Favorit po roce 1992 1000 kč tak furt byl levnější jednou tolik jako většina ostatních aut.Třeba Croma stála v plný výbavě v roce 1990 kolem 800 000kč .Po 8 letech kolem 160 000kč.To stejný můj 406 z roku 2000 dle recenze stejný typ a rok výroby 750 000kč po 9 letech 120 000kč.Dá se sehnat i za 70 000 i za 150 000 záleží na motoru obsah nafta či benzín.
29.04.2011 | 00:17:45 | lucas36 Reagovat
Rodinný známí v roce 1990,měl objednaného Favorita ,před tím měl VAZ 2101.Ještě než auto dostal ,tak si od známého pujčil Favorita ,po zkušební jízdě se rozhodl že obědnávku zruší protože to vůbec nejelo ,a bylo to udělaný na půl cesty ,v porovnání s Mitshubishi Galant jeho kamoša s práce .Pohyboval se mezi lidmi jenž na tu dobu měly peníze a mohly si dovolit lepší auta .Nakonec to teda zrušil a koupil 3 roky starou Cromu 2.0 sní jezdil asi 8 let bez problémů ,což teda bylo o proti tomu auto.Ono jako nespravedlivý porovnat ,ono to jde porovnat protože prostě auta byly jiný ,a byly lidi jenž na ně mely .Takže tak.A ti tady jezdily .
29.04.2011 | 00:07:17 | lucas36 Reagovat
to srovnání předpokládám myslíte v cenách ojetin a ne v dobových cenách nových aut. Protože za cenu favorita jste si Alfu, BMW, Mazdu, Mercedes mohl v roce 92 leda tak ve snu. Pravda je, že i ceny ojetin felicií a favoritů byly trochu mimo mísu - jenže cenu určuje trh a kde je poptávka, tam holt roste cena. Dokonce pamatuju paradox, že ti co kupovali favorita zkraje devadesátých let ještě za "devadesát", ho prodávali o rok dva později za víc než kolik dali za novýho.
28.04.2011 | 20:38:53 | rolf fuchs Reagovat
Škodovka
Tak já jsem zažil obě Škodu Favorit i Škodu Felicii
Konkurence Favorita?
Bezkonkureční porážka nad - Alfa 33, BMW E30, Citroen BX, Fiat Tipo, Ford Sierra, Honda...všechny dle ceny, Lada, Mazda..., Mercedes..., Mitsubishi... všechny modely dle ceny, Opel Kadet, Peugeot 205, 309, Renault 5,19, Toyota corrola, a v neposlední řadě VW Golf, a další, které jsem tu zapoměl a vše se dalo koupit po 92 za podobnou částku a byly mnohem lepší než koupě Favorita.
Na tom autě se rozpadalo vše kromě toho slušného motoru. Takže Favorita si mohl vybrat jen ten co ví co to je dodělej doma...
O Felicii?
Tak konkurence méně vysoká a tyto vozidla jsou lepší
Fiat Punto, Mercedes 124, Mitsubishi Colt, Nissan Primera, Opel Astra, Peugeot 406, Seat Toledo, Toyota....VW Golf III, mám na mysli čerstvé ojetiny.
A co se týče od roku 1998, tak to byl přelom automobilek a vnesly x nových modelů na trh, takový malý boom modernizovalo se snad všechno a všude a to už Škoda mívala větší poruchovost než Seat. Vývozní modely byly o něco lepší, jezdil jsem v kombíku 1.6 laurin a klement a nenadchlo mě to, abych si ho vybral místo BMW staršího kombíka, za poloviční cenu, protože si to češi do poslední chvíle, tedy nástupu Fábie velice cenily. A za tu cenu tady byl výběr mnohem větší
Co se týče Fábie, tak to už je velice povedené vozítko...
Takže Felicie je jakž takž, ale předražená byla tak, že za dobrou Felicii, dáte co za Octávii s nějakou kosmetickou vadou. To jsem si taky vybral za tu stejnou cenu a koupil raději tu Octu v TDi než Felici v 1.6 Mpi se servem, ty tu byly vzácné a taky pěkně drahé...
Toť vše názor k pořízení ojetiny Favorita a Felície do 5 let stáří vozu!
28.04.2011 | 19:58:10 | svlastik Reagovat
Přesně tak! Dneska jsou to vyhozený prachy..
28.04.2011 | 19:40:08 | Reagovat
Pro Luca 36
Ty myslíš, že Favorit byl v době svého vzniku s porovnání s ostatními značkami pozadu? Tak to bych si dovolil oponovat. V době svého vzniku a hlavně v hlubokém socialismu to byl trhák! Co mu mohlo v našich tehdejších autech konkurovat? Zastaralá Lada žiguli? Wartburg? Trabant? Dacia? Oltcit? Maluch? Byl rok 1987 a nic lepšího ani hezčího tady opravdu nejzdilo. Favorit byl tehdy bomba. Nesrovnávej to s auty z kapitalistické ciziny. To není fér. Pravda ale je, že Felicie už vznikla v nové době, a byla hodně zastaralá. Ta už konkurenci měla a nějak zaspala. Ta už měla vypadat úplně jinak.
28.04.2011 | 17:38:32 | Reagovat
Souhlas s luca36
To co jsem tady chtěl napsat bylo napsáno a přesně vystihnuto. Už v době vzniku to v porovnání s konkurencí nebylo nic moc a to v mnoha směrech, ale auta to jsou skutečně k neutahání...
28.04.2011 | 16:01:02 | L@lek Reagovat
Pravda že je to docela držák ,v práci má najeto přes 300 000km,sice koroze neuvěřitelně rozsáhlá ,to jsem neviděl snad ani na autech mnohem starších ,ale pořád jede.A 1.6 55kw už se i dá docela jede.Ale přece jen v době vzniku:Design nezajímaví ,takoví zakulacení Favorita ,jenž byl v době vydání v porovnání s ostatními značkami o několik let pozadu.A co se týče výbavy tak moc chudá ,na rok 1997 ,kdy auta měly posilovače airbagy ,dá se říct skoro vše v el.Tak některá Felda neměla ani centrál.Můj názor dobrý finančně uspokojivý pracovní auto.Jinak osobně se mě níkdy nelíbila a v porovnání s auty jiných značek i o 7 let starších byla pozadu.
28.04.2011 | 15:24:26 | luca36 Reagovat
Souhlasím a myslím, že slovní spojení "z hovna bič" o mnohém vypovídá...
28.04.2011 | 13:51:37 | Reagovat
stejná zkušenost jako RolfFuchs: nebýt koroze je to ultra-držák, dodnes jezdí jako služební auta do terénu.
28.04.2011 | 13:40:10 | Honza Reagovat
hm, nechutně zastaralá možná byla, ale i v tom zahraniční, kde získávala ty posměšky se poměrně dobře prodávala. Projekt Felicia byl v podstatě postaven na modernizaci Favorita a zvýšení kvality výroby - koncern, který do škodovky vstoupil uvažoval původně o tom, že zde budou montovat starší modely pro východní trhy.Když však viděli, že úroveň fabriky je mnohem vyšší než v některých pobočných závodech samotného VW (např. míra automatizace) a pochopili, že Favorit sám o sobě zase až tak špatný auto není a při správném přístupu ve výrobě ještě nějakou parádu udělá. A jelikož projekt úspěšný byl a škodováci dokázali, že umí (v podstatě upletli z hovna bič a ještě s ním zapráskali), nestala se ze škodovky montovna výběhových modelů VW a v rámci omezení koncernu zůstal vývoj a vlasní modelové řady. Felicie by měla mít podle mýho v MB sochu a posměšky možná získávala u nás. To je totiž naše česká malost - v německu jsem nezažil, že by se mi někdo posmíval kvůli autu a to jsem felicie měl taky.
Z mýho pohledu - kdyby felda nebyla tolik náchylná ke korozi, není tomu auto uživatelsky co vytknout.
28.04.2011 | 11:35:53 | rolf fuchs Reagovat
¨Felicia že je na svou dobu velmi dobré auto? Nechutně zastaralá už byla v době, kdy sjela z linky, není divu, že si tento omyl v zahraničí vysloužil jen hromadu posměšků.
28.04.2011 | 09:39:09 | Reagovat
pěkné auto
velmi pěkná recenze, měl jsem taky feldu 1.6 rok výroby 1998 a musím potvrdit, že auto to na tu dobu bylo velmi dobré a nikdy mě nenechalo jen tak na holičkách, max odešli nějaké díly opotřebením a časem
27.04.2011 | 23:41:47 | Marek Reagovat
pekna recenze--- :)
03.04.2011 | 21:00:52 | fix3 Reagovat
recenze
Mno ja myslim ze tato recenze je velice povedena...akorat s jednou veci nesouhlasim a to s tim posilovacem rizeni.Kamarad ma 1.6mpi rv.97 a posilovac nemnel...dokonce ani ABS,a nic v elketrice..uplne hole...ale jinak v pohode ,tak at slouzi
24.12.2010 | 09:06:57 | jindra Reagovat