Rok výroby:2008Typ motoru:BFQStav km při koupi:120 000 kmStav km nyní:139 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:12. 7. 2013
Předchozí auto:Škoda Felicia 1,3Seat Leon 1,6 16VŠkoda Fabia 1,9 TDI 74kwFiat Punto 1,4 16V sportingRenault Megane 1,6 benzinVolkswagen Golf 1,9TDI 66kwFord Mondeo 2,0TDCIOpel Meriva 1,6
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
Velkost auta Lacné diely Komfort jazdy
Slabé stránky
brzdy použité materiály
Závady a opravy na autě
Zatial žiadne :D uvdíme časom ale predpokladám že u tohoto typu motora a prevedenia budu minimálne čoho sa však obávam je novší rok výroby vozidla a od roku 2000 sa už len na každom autošetrilo ....
Hodnocení a zkušenosti s autem
V prvom rade by som chcel povedať že moje skusenosti s vozidlami su bohaté či už v osobnom vlastníctve alebo firemné užívanie. Pocitoval som potrebu vložiť moju recenziu nakolko mi príde že vačšina ludí recenzie odflákava.
K veci, momentálna potreba kúpa auta bola určená prírastkom do rodiny a s tým súvisiace problémy. Takže minimálna požiadavka bola combi alebo MPV. Výťazom sa stala octávia tour. (vo výbere boli Opel Meriva, Zafira, Touran,Sharan, Passat combi,honda) Otázka prečo nie nová octávia ? Kradnú sa!!! a cena je podstatne vyššia či už kúpna za servis alebo náhradné diely. Octávia nesklame ale ani nenadchne ide o kompromis. Auto vlastním cca 5 mesiacov ale skúsenosti s ním mám už bohaté. Niekto si povie 1,6 8V prečo preboha, na Slovensku zahltily trh dieslové autá... pýtam sa prečo? Jazdím cca 1500km za mesiac a vačšinou v meste. Po mojích skusenostiach s dieselmi by som diesel do mesta vôbec nekupoval. Je to rozhodne zlá investícia už pri kúpe a následnom servise. Samozrejme sú kúsky ktoré spravia 500000km bez poruchy ale budme realisti takých je velmi málo. Rozdiel v spotrebe.... Diesel žerie v meste od cca 5 - 6L bavíme sa o slabšom diesely samozrejme 3litrove diesely nech si vraví čo chce a vie trocha rátať a neriadi sa palubnym pc dostane hodnotu ešte o 1 - 2L vyššiu. Octavia 1,6 benzín ideálny motor do mesta priemerná spotreba 6,5L , tichý chod, auto hned zohriate atd. Auto nestratí nejako extra ani pri spustenej klimatizácii. Trhač asfaltu nie je ale nestratí sa ani na dialnici kde sa spotreba vyhupne max po 7,5L čo pri plnom osadení a plnom kufri nie také strašné. Jedinú chybičku má vozidlo a to zadné brzdy na všetkých VW najdete aj vzadu kotúče no Škodovka evidentne šetrila aj ked aspon pri kombi kôli váhe mohli dať kotuče. Samozrejme prehodiť zadnú nápravu z dieselovej octávie by sa dalo ale zatial to nie je potrebné... Dalej sa vraví že benzínové žeru olej ... reálne robí to každé auto... u mojej som ubýtok zatial nepostrehol... Dalej vrzganie interieru na to má každý jednoduché riešenie a to hlasnejšie rádio :D Vrzgaju nové aj staré autá... vec použitých materiálov.. Auto sedí na ceste, tlmenie je dobré, vybracie do volantu od nerovností na vozovke by mohli byť menšie ale to asi pri výrobe tour nevedeli že v dnešnej dobe budu tie naše socialistické cesty ako jeden velký tankodrom... Čo som tunningoval: Egr jednoznačne zaslepiť auto ma lepší tah.. spotreba ani nie, chystám špotrový filter KN, rozmýšlal som aj nad chipom ale cena je prehnaná..dalej som montoval spodný kryt motora nepochopím smer tohto šetrenia pri automobiloch nižšej triedy. Dalej ma už nič nenapadá ak sa niečo vyskytne budem svoju recenziu doplnať.
Trochu mne mate informace o počtu ventilů. Chceš říct Sněhuláku, že Tvoje Octa z roku 2008 má osmiventil? To se mi nějak nechce věřit... ale budiž, Octávie zas tak moc neznám.
18.07.2013 | 09:11:21 | Roman B.
| 192.168.1.*Reagovat
Chiptunning
Tunit auto je úplně to samý jako tunit PC. Když uměle navyšuješ rychlost procesoru v BIOSu, musíš mu koupit i lepší chlazení proti přehřátí. To znamená, když upravuješ software, je třeba doplnit i hardware. Jsou dvě verze tunningu. 1) úprava bohatosti a časování směsi, ano perfektní věc, jenže stačí reset, například baterka z auta a všechno je vymazaný.
2) je zázračná krabička, která se napojí do řídící jednotky. Tomu nevím jak nazvat, já tomu říkám ojebávka. Vyhodí vám pár čidel z motoru, které neslouží pro důležitý chod, ale třeba například pro ekologii, např. omezí funkci Lambdy. Nebo obejde čidlo teploty chladící kapaliny a další varianty. Váš vůz si bude myslet, že jezdíte pořád v dokonalém režimu což je zahřátý motor a venku nad 5°C vždycky. Nejlepší varianta je tedy si pořídit levného notebooka s napájením na 12V a softwarem jako když jste to viděli ve filmu Rychle a zběsile. :D Navíc si můžete sám diagnostikovat auto a vymazávat chyby, které se vám objeví. Stojí to víc, ale máte to nafurt a pro úplně všechny auta koncernu VW, jen měnit software, nebo pokud změníte značku, tak zásuvku na napojení auta...
Napovím jinak,výsledný efekt bývá minimální(tak na pokrytí spuštěné klimatizace).Tím chci jen naznačit že vynaložené finance na čipování atmosféry jsou neefektivní.Ani solidní firma ti bez dalších úprav nezvedne výkon a toč.moment víc jak o 5-10% max.Dej si vložku filtru KN a sportovní svíčky a naber pro dobrý pocit 100 okt.benzín a výsledek bude cca stejný,tz.nic moc extra.Rozumnější je si koupit hnedka silnější motor než tam prcat čip.(U Tdi by to bylo něco jiného).
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
rv 2008 a 8V?
Trochu mne mate informace o počtu ventilů. Chceš říct Sněhuláku, že Tvoje Octa z roku 2008 má osmiventil? To se mi nějak nechce věřit... ale budiž, Octávie zas tak moc neznám.
18.07.2013 | 09:11:21 | Roman B. | 192.168.1.* Reagovat
Chiptunning
Tunit auto je úplně to samý jako tunit PC.
Když uměle navyšuješ rychlost procesoru v BIOSu, musíš mu koupit i lepší chlazení proti přehřátí.
To znamená, když upravuješ software, je třeba doplnit i hardware.
Jsou dvě verze tunningu.
1) úprava bohatosti a časování směsi, ano perfektní věc, jenže stačí reset, například baterka z auta a všechno je vymazaný.
2) je zázračná krabička, která se napojí do řídící jednotky. Tomu nevím jak nazvat, já tomu říkám ojebávka. Vyhodí vám pár čidel z motoru, které neslouží pro důležitý chod, ale třeba například pro ekologii, např. omezí funkci Lambdy. Nebo obejde čidlo teploty chladící kapaliny a další varianty. Váš vůz si bude myslet, že jezdíte pořád v dokonalém režimu což je zahřátý motor a venku nad 5°C vždycky.
Nejlepší varianta je tedy si pořídit levného notebooka s napájením na 12V a softwarem jako když jste to viděli ve filmu Rychle a zběsile. :D
Navíc si můžete sám diagnostikovat auto a vymazávat chyby, které se vám objeví. Stojí to víc, ale máte to nafurt a pro úplně všechny auta koncernu VW, jen měnit software, nebo pokud změníte značku, tak zásuvku na napojení auta...
13.07.2013 | 10:09:36 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
Čipovat benzín bez turba jsou zcela určitě vyhozené peníze.Nenech se oblbnout.
12.07.2013 | 19:09:42 | | 88.100.179.* Reagovat
RE:
Čipovat můžeš cokoli. I benzín bez turba. Volil bych ale solidní firmu s dlouhioletou praxí.
12.07.2013 | 22:25:00 | | 89.102.163.* Reagovat
RE:
Napovím jinak,výsledný efekt bývá minimální(tak na pokrytí spuštěné klimatizace).Tím chci jen naznačit že vynaložené finance na čipování atmosféry jsou neefektivní.Ani solidní firma ti bez dalších úprav nezvedne výkon a toč.moment víc jak o 5-10% max.Dej si vložku filtru KN a sportovní svíčky a naber pro dobrý pocit 100 okt.benzín a výsledek bude cca stejný,tz.nic moc extra.Rozumnější je si koupit hnedka silnější motor než tam prcat čip.(U Tdi by to bylo něco jiného).
13.07.2013 | 07:54:04 | | 88.100.179.* Reagovat