Rok výroby:2011Typ motoru:1.6 TDI CRStav km při koupi:0 kmStav km nyní:21 800 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5,7 l/100 kmVloženo:23. 3. 2012
Dlouhé převody kazí dynamiku motoru Aerodynamický hluk při rychlosti nad 100km/h
Závady a opravy na autě
Prakticky ihned po zakoupení špatně svítící přední světla - seřízeno.
Podivně fungující dešťový senzor - seřízeno v záruce.
Nadměrné špinění motorového prostoru - vyčištění motoru a montáž těsnění.
Přimrzání dveří v zimě - zkontrolováno seřízení dveří a těsnění - žádné nedostatky bohužel nenalezeny.
Hodnocení a zkušenosti s autem
O vzhledu a vnitřním prostoru asi není třeba nic bližšího psát, na internetu a v časopisech už toho bylo napsáno dost. Osobně se mi sice líbí víc liftback než kombi, ale základní bílá barva vypadá na kombíku poměrně dobře a kola Pegasus taky dělají udělají parádu. Výbava je Elegance, navíc je tu ještě light assistant + day light, automatické stěrače, zatmavovací vnitřní zrcátko, Sunset zatmavení zadních oken, rádio Bolero, černý střešní nosič a kola z lehkých slitin Pegasus 17". Je zvláštní, že se musí u kombi ve výbavě Elegance ještě připlácet za střešní nosič ale je to tak. Naštěstí jsme dostali zajímavou slevu.
Z praktického hlediska je na tom auto dobře, přesto tu nějaké nedostatky jsou. S autem jezdíme často do Itálie. První noční přesun odhalil katastrofálně svítící světlomety s čočkami. Pomohlo seřízení v italském servisu kde ještě trochu světla přizvedli. Při dálničním cestování nad 110km/h už je přes hluk motoru znát i aerodynamický hluk, nad 150km/h už je dost významný. Při parkování ve městech by byly fajn automaticky sklopná vnější zrcátka, ale jsou opět za příplatek. Kamenem úrazu jsou chybějící černé lišty na náraznících. V místech kde bývaly na starších Octaviích už je pár nepěkných škrábanců. Kupodivu umělci, kteří je vytvořili se našli spíš v ČR na sídlišti nebo na parkovištích u hypermarketů. Na černých lištách by to nebylo tak vidět a až by bylo, tak by se sundaly a nalepily nové. Parkovací asistent vzadu je zde nezbytnost. Přes zimu se nějak divně choval dešťový senzor, v servisu to měli seřízené během chvíle a teď už to není znát. Jednou se nám stalo, že docela natvrdo přimrzly dveře řidiče a spolujezce. Voda totiž teče z bočních skel do dveří a ze spodní části dveří mezi prahy zase ven. Pokud tam zmrzne, dopadne to přesně takhle. Tohle řešení jsem nějak nepochopil a časem to bude určitě dělat problémy. Další vadou na kráse je, že při častém dálničním provozu mezi kamiony a auty rozstřikujícími vodu nebo v zimě prosolenou břečku se neskutečně špiní motor. Můžou za to velké průduchy čelní masky a chybějící těsnění mezi kapotou a přední částí motoru. Když jsem motor otevřel k dolití směsi do ostřikovačů, nebyl to vůbec pěkný pohled a dávalo se do servisu na vyčištění + montáž těsnění. U starších Octavií tenhle problém nebyl tak značný.
Psát o jízdních vlastnostech Octavie je asi taky zbytečnost, takže jen krátce. Od auta nelze čekat v zatáčkách sportovní výkony, ale pokud se přesto projede nějaká zatáčka prudčeji, probíhá to s naprostou jistotou. Samozřejmě když je auto více obsazeno a je nějaká bagáž v kufru, tak raději opatrně. Motor je poměrně těžký a je to znát na nedotáčivosti, Octavia působí trochu plavněji než lehčí zážehové verze, ale hlavně při dálničním cestování to není na závadu. S českými silnicemi se vyrovnává statečně, i když se 17" koly Pegasus a pneu 225/45 už je to na hraně. Ohledně praktičnosti a komfortu bych se přikláněl jiným. Na zahraničních dálnicích je už ale vše v pořádku. Parkovat v blízkosti obrubníků se ovšem musí opatrně všude. Motor je dobře odhlučněný a na diesel docela kultivovaný. Pro mě ale diesel zůstane vždycky dieselem, sametové kultivovanosti zážehových motorů se nevyrovná. Na druhou stranu lepší než traktoroidní 1.9 TDI PD, ten byl snad za trest. Dynamika motoru není taková sláva jak by se mohlo zdát, přesto že má stejné parametry jako zmíněná 1.9 TDI. Ještě víc ji zabíjí dlouhé převody, které jsou sice na dálnici výhodou, ale v městském provozu si budete muset zvyknout a držet motor v optimálních otáčkách. Řídit se podle indikátoru řazení nedoporučuji. Než jsme si zvykli, motor nám občas zhasnul, jelikož otáčky klesly pod 1.200. S nějakým dechberoucím rozjezdem "vocpoda" od semaforů se rozlučte a zrychlení na čtyřku z povolené rychlosti v obci taky trvá nekonečně dlouho. Je lepší podřadit. O to víc je to znát při plném obsazení. Např. Octavia se zážehovým motorem 1.6 FSI, která vyklepla i 1.9 TDI by tomuhle motoru ujela hravě. Na druhou stranu - se spotřebou vyšší minimálně o 1,5l. Na dálnici při 130km/h točí 1.6 TDI asi 2.400 otáček a tak se dá cestovat pohodlně se spotřebou málokdy překračující 6l/100km. Pokud Vás ovšem někdo zpomalí a chcete znovu zrychlit, musí se také podřazovat. Při vyšších rychlostech už to není ono, jezdit rychleji než 150km/h nemá význam. Motor je pro klidnější povahy a v pohodovém dálničním tempu se cítí nejlépe.
Požadavky na klidné a řekněme ekonomické dálniční cestování většinou dvou lidí s bagáží do Itálie auto splňuje. Uvidíme jaké budou ceny servisu, který je podle mé zkušenosti u vznětových motorů trochu dražší a náročnější. Pokud chcete v Octavii zažít požitek z jízdy, tohle auto pro Vás nebude to pravé. Zkuste radši liftback s motorem 1.8 TSI. Pokud jezdíte často po dálnici a patříte za volantem k těm klidnějším a překousnete drobné nedostatky, auto poslouží dobře.
Doplnění recenze ze dne 30.04.2012
Stav km nyní: 29 000 km
30.4.2012 Novinkou je pokles spotřeby. Bereme víc sice dražší ale kvalitnější naftu v Itálii nebo Rakousku. Na dálnici je teď průměr 5,3l/100km, ale klidnou jízdou po SS434 Verona-Ferrara se povedlo i za 4,2l/100km.
Doplnění recenze ze dne 09.08.2012
Stav km nyní: 34 000 km
Sice teď tolik nejezdíme do Itálie, ale během pobytově-poznávací dovolené v zemích Rakouských, Italských a částečně Francouzských se najelo 3.800km s průměrnou spotřebou 5,3l/100km. Vzhledem k tomu že se jelo jak se dalo, klima byla naplno, vezla se nějaká bagáž a cestou domů se zkoušela max. rychlost, podle mě víc než dobrý výsledek. Je vidět, že řidič tam nemusí mít obavy co a kde natankuje :)
Doplnění recenze ze dne 22.10.2013
Stav km nyní: 73 000 km
Po delší době je chvíli čas, takže aktualizace: Hlavně v létě se mi zdálo, že při zapnuté klimatizaci chybí motoru výkon a síla víc než předtím. Možná je to tím, že občas přesednu ze Superbu, ale předtím jsem to nepozoroval.
Přední brzdové kotouče jsou pravděpodobně zvlněné, protože při brždění v rychlosti mezi 40-70 km/h cítím lehké vibrace ve volantu. Zadní mi zase minulý týden udělaly to, že po silnějším zabrždění 15 km pískaly - a to tak, že to bylo slyšet v autě i při zapnutém rádiu, takže hodně. Bylo to zrovna v Holandsku, takže na klidu mi to nepřidalo. Prý jsou nerovnoměrně opotřebované takže taky na výměnu. Nemám ve zvyku po brzdách skákat, ale jsou situace kdy se řidič silnějšímu zabrždění nevyhne. U Škodovky s tím asi nepočítali. S kotouči a obložením půjdou na výměnu i štíty brzdových kotoučů. Jsou z velmi tenkého plechu, takže koroze se jim nevyhnula.
Občas se ozve po nastartování z motoru na volnoběh nějaké cvakání. Zatím se to neprojevilo natolik aby se podařilo identifikovat čím to je, ale byl jsem varován ať nenechávám zbytečně dlouho běžet motor, jak to někteří majitelé dieselu dělají. Prý to má vliv na opotřebení spojky, volnoběžného ložiska nebo setrvačníku a to je drahá legrace.
A do třetice známý problém Octavie a to zatékání vody dveřmi kolem agregátu stahovačky. Po pročtení různých fór a rozhovorech s odborníky (ne těmi ze Škoda servisu) jsem zjistil, že to dříve či později čeká každého majitele Octavie. Nechával jsem opravit v Auto Hlaváček. I když oprava není jednoduchá, napoprvé se jim to nepovedlo takže se musela oprava reklamovat. Ani po reklamaci se mi zadní dveře nezdají, ale už v nich při jízdě tím dvojnásobným odstrojením a montáží občas zarachotí a lupne, při přidání basů na rádiu si taky dveře zadrnčí, takže to asi nechám plavat a příště do jiného servisu.
Mám tuto octavii již 2. rok (r.v.2010 naj. 185000)...někteří chvástali mi tvrdí jak jezdí s 2.0 tdi za 4.2L, nechápu :D Tankuji pouze Benzina Verva Diesel. Má spotřeba s lehkou nohou ve 2 lidech město/mimo město/dálnice - 6.2/4.7/5.8 L Pokud plně naloženo i s boxem na střeše 7/6.3/6.8 Jsem s ní spokojen až na pár drobností co se týče rozmezí mezi jednotlivými kvalty převodovky o městě cca 3 stupeň 40-60 km/h, 4 60-80 km/H, 5 80 - výše
15.04.2018 | 07:30:33 | Michal
| 77.242.95.*Reagovat
220 000 Km
Jezdím autem škoda oc. ii 1.6 CR 77Kw už pár let.Zatím nebyly žádné závady. Ale už začínám pociťovat lehkou lenost motoru.A v poslední době už i zvyšující spotřeba. Nicméně auto jezdí stále dobře. Trošku hlučnější na dálnicích. Při 150 km/h už je to dost. A při 180 km/h už auto i docela plave.
Kopil jsem si Octavii 2 z AAA bude tomu už 7mesicu potřeboval jsem auto rychle opravdu za 3 hodiny jsem mohl z AAA vyrazit s autem CHYBA víckrát ne mám tet 222437km jezdím Rakousko, Německo převážně dalnice při 199000km rozvody, vodní pumpa a vše kolem vyměněno při 208000 kompletní nová spojka a v Německu zjistili a našli za palubkou konektory k zapojení taxametru auto při koupi mělo už 197000km:-( zkusil jsem reklamaci protože auto nenastartovalo odtah do servisu po telefonu absolutně žádný zájem,náhradní vozem jsem jel do ČR do AAA osobně vyplnil jsem reklamační protokol osobně mě ujistili a přesvědčovalidi auto vyměníme když s ním přijedu jen nervy s těma smejdama...žádné jiné auto nebylo reklamaci zamítli a ze to byl taxi mi prej při podpisu smlouvy říkaly. ...hajzlove do dnešního dne jsem vyměnil za nové DPF filter(doufám že je to dobře napsaný ten filtr )palivový filtr pak nějaké prepady naftových vstřikování ,startér. Olej měním po 15000km dvakrát jen po cca6000km a tankuji shell někdy schell nitro převážně v Rakousku a Německu. Má někdo zkušenosti rady jak předcházet poruchách auto musí ještě minimálně 8mesicu sloužit a opravy byli ne zrovna laciné a stále mám strach co přijde autem jezdím vždy okolo 600-1200km 3×týdně poraďte mi jak to vidíte Vy???
Jezdím služební Octavií Combi 2010, 2,0TDI-PD 103Kw. Najeto 163tis.km z toho já 42000km. Nikdy předtím, jsem s Octavií nejezdil a auto je pro mne do teď jedno velké zklamání mimo spotřeby, která se dá snadno udržet kolem 4,5l/100km. 1000km na nádrž a teprve se rozsvítí kontrolka není problém. Mínusy Bohužel děs. Motor neskutečně hlučný, malá a velmi nepohodlná sedadla se zbytečným odkládacím prostorem na boku, asi aby vypadala větší. Naprosto mizerná potkávací světla, přisvěcování do zatáček nespohlivé, (do cca45kn/hod.) jednou jde jednou ne. Automatická klimatizace si dělá co chce a teplota v autě vůbec neodpovídá navolené teplotě(22 =26-27st). Větrák ventilace vůbec neumí regulovat své otáčky podle teploty kapaliny. Fouká na 3čárky hned při úplně studeném motoru a po jeho zahřátí, přidá maximálně na 4čárky, takže si musím stejně přidat ručně, aby bylo v autě dříve teplo. Vyhřívaná sedadla při cca -5st.začínají hřát tak po 7min.!! Auto je na originál Alu 15" a jízdní vlastnosti asi díky tomu děs. Auto se při vyhýbacím manévru vlní, v zatáčkách naklání no je to až o strach. Do auta dopředu zatéká -2x nepodařená oprava, chybí funkce světel Go Home. Celkové málo místa v předu, jak na šířku, tak částečně asi vinou el.střešního okna i na výšku a to mám naprosto průměrnou výšku i váhu. Při zavírání dveří se se všemi musí nezvykle třískat(auto nebylo havarované). Nelíbí se zásahy ESP na kluzké vozovce(sněhu). Na nedotáčivý smyk téměř nereaguje, při přetáčivém, nechá auto dostat do výrazného vybočení zádě, pak zasáhne jako "kráva", hodí auto do opačného smyku a pak teprve auto srovná. U jiného auta jsem se s takovým zásahem nesetkal, dokonce ani manželky malá Korejská KIA RIO, něco takového neudělá a auto krásně na jeden zásah srovná! Odkládací prostory ve dveřích jsou tak na dva papírové kapesníky a malou lahvičku vody. Přesto, že má auto obří vnější zpětná zrcátka, mají bohužel velký mrtvý úhel. Plusy: Při teplotě pod +5st. zapne el.přihřev a auto snad do 30sec.topí. Poměrně dobře hrající audio, které dokonce přehraje i MP3 a má pozor...., i AUX! Nízká spotřeba. Je mi líto, ale kdo si myslí, že "je to vlastně takový skoro Passát" tak se hluboce, ale velmi hluboce mýlí. Je to hooodně ošizený a ruku v ruce s tím i hodně předražený VW. Bohužel ani po více než ročním užívání, jsem našel nic, abych si mohl říct: "Za tohle dám 3/4milionu. Tolik byla pořizovací cena mé Octavie
18.11.2016 | 19:31:20 | Karel
| 79.98.77.*Reagovat
ouje
mám k tomuhle autu citovou vazbu. a to ji ani nemám od narození (od výroby), ale kupovanou v auto-story, dováženou z německa. je to neuvěřitelně pohodový a krásný auto
26.02.2016 | 12:51:23 | boris
| 78.108.159.*Reagovat
Oktávka
2 roky zpátky jsem ji kupoval v Áčkách a šlape jak hodinky. Tenhle model se fakt povedl
Já ji teď pomáhám vybírat kámošovi. Je to boj, chce mermomocí 2.0 TDI. Na inzeráty jsme už nereagovali, většinou to byly podivný auta. V tom autobazaru co zmiňujete máme vyhlídnuté a asi to dopadne. Tak už aby to bylo.
Hlavně že Jaryn pomáhá s výběrem z AAA a asi to tak dopadne:-D a ze stejné ip adresy píše jako gute že koupil golfa v AAA jak je spokojen a další bláboly-běžte dělat hlupáky na plac z vašich zákazníků tady to asi neklapne milí hoši z AAA.
Ve firmě máme 3 roky výše zmíněnou Octavku a Kiu Ceed kombi s motory 1,6 TDI a musím konstatovat, že po odjetí cca 90000km na obou vozech mohu shrnout hodnocení vozů v níže uvedených bodech: Cena - Kia levnější Výbava - Kia lepší Jízdní vlastnosti - Škoda ve vyšších rychlostech nad 140 lepší Tah motoru - Kia znatelně lepší Spotřeba - shodná cca 5 litrů Interier - Škoda lepší Sedačky - Kia výrazně lepší Závěr - velkou část pracovní doby trávím na cestách a za uplynulých 25 let si na srovnatelných vozech cením zejména kvalitní a pohodlnou sedačku + podvozek, který "nedrncá",tlumí nerovnosti + dobře odhlučněný interiér = na delší cestu si vždy beru Kiu a hlavním důvodem jsou tragické sedačky v Oktávce. Š Octavia je celkem solidní auto, ale ty sedačky jsou zrátka příšerné.
Takže po 70 000 se tam začnou sypat věci, ale plnej počet bodů za spolehlivost. Nebo se prostě dává Okktávkám plný počet, protože to je oktávka a má to tak každej? Tyhle recenze pak postrádají smysl a to je škoda
Mnoho lidí totiž neví, co je to spolehlivost. Dvě opravy do roka? Nebo čtyři? Co říkal Pepa v hospodě, že každý auto má nějaký závady? tak jo. 10 bodů za spolehlivost. Taky postrádá smysl někomu vysvětlovat, jak spolehlivost vypadá. Kdo nezkusil, neví. Sayónara!
Ahoj, mám tuto Octavku v kombiku, koupenou v 87tis km, nyní 104tis najeto. Spotřeba super, pneu Continental Ecocontact 5 195/65 R15 91V. Při cestě z Itálie do ČR, 4 osoby v autě, v kufru víno, olivový olej, potraviny, bagáž, odhadem přes 100kg. Na dálnici tachometrových 130km/h a spotřeba 5.3L. Pro mne fantastický výsledek. Doplním ještě dobrou věc a to přidavné pružiny MAD, které odvedly vynikající práci při oblíbené vlastnosti octávek a to zadek na zemi, když jsou naložené. Kromě pružin jsem vyměnil standardní papírový filtr za bavlněný KN. Nikoliv pro parádu nebo lepší pocit, ale čistě pro účel. Názory, že tento filtr zanáší MAF senzor váhy vzduchu olejem, nebo o špatné filtrovanosti a propustnosti větších nečistot se mne ukázaly jako nepravdivé. Vrchní kryt od airboxu je jako nový, zatímco spodní logicky od prachu a nečistot.
Posledí věc, která mne potkala je cestou na dálnici se mne rozsvítila kontrolka žhavících svíček a auto padlo do nouzového režimu. Diagnostika ukázala EGR ventil a výměna za nový u autorizovaného servisu by vyšla na 7000kč komplet s prací. Nový pak bez práce 4500 - 5000Kč. Bohužel jsem neznal nikoho, kdo by uměl EGR rozmontovat a vyčistit, tak jsem nechal u firmy Dieselpower v Praze EGR elektronicky deaktivovat a mechanicky zaslepit. Auto jede podstatně lépe a má menší spotřebu. Poslední plán je zvýšení výkonu na zhruba 130 koní.
Převody jsou dlouhé a opravdu motoru nikterak nesvědčí. Radši bych byl za 6 ti stupňovou převodovku s kratšími dráhami. Ve městě to vypadá tak, že v běžném provozu se pohybuji mezi 2 a 3 stupněm. Ná dálnici je to pak v pohodě. Auto i při 160km/h toči okolo 3 tis otáček a zvládá tuto rychlost bravurně.
Při výměně oleje nikterak nešetřím a volím Mobil 1 ESP 5w30. Výměny provádím po každých 15 tis km.
Co se týče zabezpečení, tam jsem investoval hodně. Mechanické zabezbečení Construct řadící páky s kapotou, tajný vypínač a vyhledávací zařízení Onisystem s 24h monitoringem.
Nevím co všichni máte s dlouhými převody. Když chcete jezdit na vysoké otáčky, tak kdo vám brání jezdit třeba po dálnici na trojku.. Já naopak krátké převodovky nesnáším - mám rád na dálnici klid a malou spotřebu. ne ryčení motoru.
29.10.2013 | 11:41:22 | black
| 94.112.48.*Reagovat
Asi v 110 tis mne potkalo též při volnoběhu cvakání rotujícího charakteru, které při mírném sešlápnutí spojky se stupňuje a ozývá nejvíce. Při úplném sešlápnutí spojky to zmizí a při puštění na volnoběh se to opět ozývá. Kamarád hned řekl, rozvody, kladky. Nechal jsem udělat kompletně rozvody s vodní pumpou a kladkami, které jsem stejně chtěl nechat udělat. Problém neustál. Tak nyní možnosti jsou spojkové ložisko a nebo dvouhmota. Koupil jsem komplet sadu SACHS s dvouhmotou a jsem zvědavý.
Tak ono rachtáni, cvakání v mém případě byla komplet spojka. Když jsem viděl komplet rozebraný set, nestačil jsem se divit. Kdyby jen jedna část, ale ono vše bylo na hraně. Spojkové ložisko - úplně dodělané, spojková lamela - na nejty a oddělaná, dvouhmota - vůle. Po výměně komplet sady problém zmizel.
Zdravím, jak dopadlo to chipování na 130 HP? Nějaké pozitiva, negativa? Když jsem měl před pár lety Fabii 1.4 TDI tak jsem ji nechal chipovat a paráda, uplně jiné auto ]
Ahoj, moc pěkně popsaná recenze a musím se vším souhlasit co jsi psal. Toto auto je pro pohodovou jízdu a ne na závodění. Také jezdím po evropě, hodně itálie a švýcarsko. Měl sem passata 1,9 tdi 81kw octávku 1,9tdi 66kw a ty byly o dost pružnější, ale octávku jsem si koupil, abych nejezdil rychle, ale klidně:). Teď mám najeto 19000km a naprostá spokojenost s průměrnou spotřebou 5,1. Je to auto na pohodu. Přeji ti hodně spokojených kilometrů. Ať slouží.
mam to auto v zaruke. kupene 06/2012 najazdenych 6.000 km a od zaciatku zapacha klimatizacia, teda aj vtedy zapacha z prieduchov ked nie je zapnuta klimatizacia. teraz v zime je este viac vyrazny ten zapach ( ako keby to bolo nejake riedidlo, alebo cinska guma. ano mam tam koberce od vyrobcu roznov s nultym zapachom, ale aj tie som uz vyhodil. myslel som si, ze casom ten zapach nejak vyprcha. nove auto ma vonat novotou a nie smrdiet. ked sme boli v lete v chorvatsku manzelka povedala aby som tu klimu radsej vypol, pretoze smrdi. navstivil som znackovy servis, kde mi doporucili vycistit novu klimatizaciu v zaruke so sprayom. na moju poziadavku popozerali aspon pelovy filter, kt. bol cisty a suchy. moznoze ten filter je lacny ( cinsky, alebo trubice su cinske, alebo vyparnik s nanosom, ale po 6.000 km ? alebo pri montazi tam nechali nejaku mastnu handricku, alebo nejake lepidlo alebo tesniaci tmel. prosim o radu. zxnackovy servis nema zaujem.
Na Vasom mieste by som skusil vetrat, kde sa len da.
Neviem, ci parkujete v garazi, al.vonku, treba popozerat , ci ste nahodou nezahlusili vtaka, al.nemate nejaky zvieraci trus, kamarat raz takto zrazil psa, ostala mu laba zaseknuta, tak, ze ju nebolo vidiet..., iba citit:):).
Ak je to chemicky smrad..., tak to sa casom vyvetra. Auta uz daaavno nevonaju, ale, smrdia..., ziadna koza, ci drevo, hlinik.., iba plasty.
Pokud vám to smrdí i bez klimatizace, tak tohle dělají hlavně 2 věci a to kapalina od ostřikovače(která prosákne k pilovému fitru a načichne to a chladící kapalina(která je napojená na topení). Bojovat proti tomu lze silnější vůní do auta. Pokud chcete s tím opravdu něco dělat a vám to vůbec nevoní a jste na to alergičtí, což se u některých lidí stává, že nemají dobrý pocit z těch nemrznoucích chemických látek, můžete vyměnit komplet filtry vlastně taky kabinový filtr, i ten pilový filtr i přesto že je čistý, může být nasáklý tím zápachem, ono stačí načichat kde ten zdroj je, pak třeba vyměnit kapalinu do ostřikovače za nějakou voňavější a jak ani to nepomůže, tak celou chladící kapalinu, ale sami to nedělejte, není to až tak jednoduché, jak si každý myslí, ale problém je, koupit a vybrat si vlastní prostředek, který vám bude příjemný a zda-li vám na to přistoupí servis. :D Většinou to ale spraví komplet nový suchý kabinový a pilový filtr je třeba vyměnit oba. :)
To je pokaždé utrpení přečíst. Přitom by se to dalo zkrátit na jednu větu, když už máte potřebu reagovat vždy a na všechno. Místo zakydání každé recenze vašimi "břeskutými" dlouhosáhlými postřehy.
Náhodou tuhle radu uvítá hodně řidičů, protože tím může trpět celkem slušné procento. Zkráceně jednou větou? Může za to metanolová aféra a nezáleží jestli jsou kapaliny za akční cenu, trh je tím polským smradlavým sajrajtem přesycen a bude těch co jim to smrdí v autě více, nebo to budou ignorovat... :o) Klima je už nesmradlavá už od nějaké doby je to plněno jinou náplní, kterou už dokonce ani já nejsem schopen vycítit a přitom na klimu jsem byl kdysi sám alergický a pálily mě z toho nosní dutiny.
Jinak si myslíš, že kdybych napsal jednou větou(spíše hodně dlouhým souvětím). Vyměňte kabinový a pilový filtr, vylijte nemrznoucí směs do ostřikovače a kupte si značkovou nemrznoucí směs(alespoň německé nápisy) nebo ji přinejhorším smíchejte s letní směsí do ostřikovače, protože Ti břídilové tam nalili tolik metanolu(protože se ho nemůžou zbavit a mají toho mraky na skladě), že to po nějakém čase smrdí přesně jak ředidlo a následná agrese alkoholu na ty hadičky pak vydávají zápach spálené gumy. Uvěřil bys mi? Snažil jsem se to polopatě vysvětlit a jestli bude stačit napsat: "udělej to, protože jsem to řek" tak v pohodě. :D
No tak jestli tam je jen jeden filtr, což když jsem střídal auta, tak mi to připadalo šílený, jednou se to měnilo pod stěrači, jednou se k tomu musel člověk dokopat přes celou palubovku, no tak je to jasný, stejně ten filtr jen tlumí smrad, který tam je tak jako tak, jestli se člověk chce zbavit toho smradu, je třeba vyměnit ty kapaliny. No a jelikož to smrdí více v zimě, což znamená topení, tak je to jasný, vyměnit komplet chladící kapalinu a znova si to nechat tam nalít. A dát si bacha ať je to všechno v pořádku. Kdysi ta kapalina byla takový nasládlá a teď mám podezření, že odrbávají i tohleto, už to tak nějak nevoní tak jak bývalý Antifreeze. Čili ethylenglykol, to jak načucháte, to má jedinečné aroma, které teď jaksi v těch novějších antifreeze Chybí. :D
To je jednoduchý, protože chladící okruh není dvoucestný jak si většina myslí, ale třícestný, čili motor, chladič a okruh topení určen pro teplo interiéru auta. To neznáš tu vychytávku, že nejsnáze zahřát interiér auta je tak, když máš nastavenou teplotu na chlad čili do modrýho políčka? Až když je teplota motoru tak 30°C až pak se točí kolečkem do červenýho? No jo, u automatické klimy je to holt už jiné a digitál nastavovat xkrát. No nic teď zpátky.
Ten zápach, kdyby byl fridex v pohodě, tak má silné aroma spíš mě to připadá jako takový neznámý desinfekční prostředek, a časem vyprchává a čerstvý nezajetý fridex jde i do kabiny auta a vydává zápach po tom zahřátí celkem slušně a je smíchán s tou gumou i tak, ale to vyprchá časem, ale pokud je v něm více chemického či organického alkoholu(čili aroma jako ředidlo), tak bych to stejně řešil(obrovské riziko, hořlavá látka), prostě majitel si to musí otevřít ty nádobky a očuchat, jestli se to blíží tomu zápachu, a když ne k tomu si představit, jak to pracuje při teplotě 60°C a co to asi může vypařovat za výpary.
A pokud to čteš správně, tak jsem psal, že záleží na Fridexu a né na autě, takže správný Fridex vyprchá mezi 20-100km po vyvětrání vozu, při nalití čerstvého Fridexu do oběhu. Pak vyprchá, toť normální vlastnosti Fridexu. Špatný Fridex ale bude smrdět, jestli obsahuje stopy alkoholu, tak nepřestane nikdy, dále proč a nač, to by byly z mýho pohledu spekulace, ale např. průmyslový Fridex do jiné než osobní přepravy, no má nepříjemný aroma. A já mám poslední dobou takové představy, že se tu šmelí kde co v týdle republice.
Pokud vím tak kabinový filtr není od toho aby tlumil smrad...:D:) Ale aby chránil posádku vozu,před nečistoty z okolí které tam nalítají vzduchem.A chrání před zanesením topení a klimatizace,se smradem to nemá to dělat:)
Ještě bych dodal,že při jeho znečištění může způsobit například zamlžování oken.Filtr jsem měl po koupi zanesený jako prase..:D,ale nic mě nikde nesmrdělo.
To jsem nenapsal tak zcela správně.Ono v některých případech může dojít ke smradu při zapnutí ventilace nebo topení.Ale ovšem není tam od toho aby chránil před smradem.Naopak díky němu může dojít k tomu smradu.Ale to je asi každého problém protože na výměnu kabinového filtru,se stahuje určitý interval jako na výměnu oleje. Většinou po dvou letech používání.
Svlastiku, ty seš normální demagog. Tvá alergie na "klimu" je jen výplod tvého chorého mozku. Systém klimatizace je uzavřený a je vyloučeno, abys v autě cokoliv cítil. Pokud je tomu naopak, tak ti klima uniká a náplň ti tím pádem nevydrží déle než den. Jakýkoliv zápach z klimy má souvislost pouze se znečistěným kabinovým filtrem nebo se zaneseným a zaneřáděným systémem ventilace vozu. Klima sama o sobě nesmrdí, ale to ti, kteří o tom nic nevědí, netuší.
Tak nejdříve si přečti to co se píše na internetu. Měl jsem dost aut, na různé typy klimatizace, nejenže tyto typy je nutné plnit ve specializovaných firmách(něktěří šťastlivci mohli mít plněné klimy třeba opravářem ledniček). Například já měl vůz také na klimu R12. Což jsem docela brutálně cítil, tato náplň obsahovala chlor, který jak víš je toxický a stačí Ti nulanula nic gramů a cítíš ho, tedy není smrtelný, ale já to cítil a bylo to nepříjemný a únik pokud jde ven, jde samozřejmě do interiéru auta po spuštění klimy. Pokud je klimatizace vadná a uniká sama od sebe, tak rozhodně nejde do interiéru vozu, ale přes kapotu ven do vzduchu. Dokonce existuje docela dost lidí, kteří jsou na chlór docela alergičtí. Poslední vůz ale mám co se plní klasicky, tedy R134a a to už je jiný kafe, taky to jde cítit i v různých vozech jak jezdím. Kdysi jsem opravdu nemohl snést ani jízdu v klimatizovaném MHD, bylo mi to nepříjemný, nevím co tam strkali. Toť k mým zkušenostem klimy. :)
Tak R12 už je zakázán.Prý působil špatně na ozonovou vrstvu nebo co..:D:) Před dvěma roky jsem měnil náplně klimatizace 134a a nic strašného jsem necítil.A momentálně žádný zápach v autě necítím, já taky klimatizaci nevypínám mám jí zapnutou celý rok.
No, ale měl jsem to na svý E34 BMW r.v.1995 mimochodem, jako člověk co často střídal a kupoval ojetý auta, z 90.let, tak jsem tenhle neprospěch využil ve svůj prospěch, na tuty jsem poznal funkční klimu i v zimě, ale jak to nešlo, tak se bazarníci vymlouvali, že prý tam není klima a tak, ale z 99%, to skutečně nefungovalo a většinou čerpadlo či elektronika, a jednou netěsnost chladiče, až hrůza, čili investice nejméně 10papírů. No a teď to lze poznat snad jedině, že zamlžiš okna, zadýcháš je a pak Ti to udělá hodně rychle pruh, a čím rychlejí tím je to efektivnější mno. :) No ale to jsme odbočili, prostě klima nesmrdí a když už tak úplně v nejhorším případě spíš mi to připadá asi jako vysavač. :)
Svlastik, Ty to opises z internetu, zle sice..., ale budiz. Ale ak nejaky zufalec zoberie Tvoje prispevky vazne a zacne ich sirit dalej, tak technikov trafi slak.
To si podle mě nemůže koupit soudný člověk, leda ten co jezdí jednou týdně na chatu
29.10.2013 | 11:38:28 | black
| 94.112.48.*Reagovat
RE: Škoda Oktávia 1.2 TSI
Řekl ten co v tom nikdy nejel.V Octavii III i v Golfu VII naprosto dostačující základní motor,kterej jede o něco líp než atmo 1,6 a spotřeba se dá v poho udržet do 6l/100 km.Samozřejmě pokud člověk bude chtít jezdit většinou plně naloženej a po dálnici asi tenhle motor vynechá,ale na rodinný ježdění ideál co se týče ceny/výkonu/spotřeby.
Ahoj, díky za slušnou recenzi. Evidentně to není závoďák, ale Tvoje hodnoty spotřeby ukazují, kam auto míří. Doufám, že Ti dobře poslouží. Já myslím, že pro průměrného uživatele je to naprosto dostačující povoz. Ať slouží.
10.08.2012 | 11:05:07 | Filip
| 89.103.246.*Reagovat
Měl jsem ji přesně 2 dny a vrátil jsem ji
Jednoduše řečeno ve srovnání s "traktoroidní" O1 1,9TDi PD to prostě nejede.. Ten rozdíl není třeba 10%, to bych za 2 dny asi nepoznal, ale tak 25-30%.. - poznat je to především při rozjezdech na křižovatkách, nebo při rozjezdu na "5" za obcí.. tam 1,6TDi prostě nezrychlovala.. a nejednalo se o vadný kus, zkušenosti hodně uživatelů na netu jsou minimálně podobné..
06.08.2012 | 16:17:01 | Pavel
| 192.168.101.*Reagovat
RE: Měl jsem ji přesně 2 dny a vrátil jsem ji
Však jsem to psal v recenzi - 1.6 TDI CR a 1.9 TDI PD mají stejné parametry, 1.6 TDI má ale delší převody, proto je lenivější a má nižší otáčky a spotřebu na dálnici, což mi zatím vyhovuje.
09.08.2012 | 11:08:58 | Petr
| 83.208.24.*Reagovat
RE: Měl jsem ji přesně 2 dny a vrátil jsem ji
Tak srovnávat asi rozjezd na 5ku asi není objektivní, když 1.6 má prý mnohem delší převod. Zatímco 1.9 spíš krátší.
29.08.2013 | 07:34:25 | black
| 37.188.233.*Reagovat
RE: Měl jsem ji přesně 2 dny a vrátil jsem ji
Za obcí ROZJEZD na "5"? Panebože! A kde jste dělal autoškolu? Abych nepřesáhl rychlostní limity a motor nechcípl nebo naopak neřval, musím mít zařazeno ideálně za "3". Pakliže před značkoku konec obce ihned zařadíte za "5" a očekáváte, že vám auto vystřelí jak namydlenej blesk, tak šup šup zpátky do autoškoly...
Ahoj, většina závad byla odstraněna v záruce. Od toho taky záruka je, takže neřeším. Přimrznutí dveří v extrémních podmínkách se může stát u každého auta, zvlášť když takhle řeší dveře většina výrobců. Jinak auto nešetříme, aktuálně je najeto přes 29000km a zatím spokojenost :)
30.04.2012 | 10:01:04 | Petr
| 125.46.55.*Reagovat
RE:
mě nikdy dveře nepřimrzly a i na starým 14 let autě nemusím nic řešit co budeš dělat až to bude deset let nebo více starý to se rozpadne že.
Ty to sice neřešíš, ale kde je ta ona věhlasná spolehlivost? Do servisu si musel a starosti ti to přihodilo....
ovšem to nic proti, recenze je střídmá a při zemi. Já už čekal co za supersport recenzi si přečtu.... O2 proti O1 je v jízdě úplně jinde, a díky revoluci na zadní nápravě se s ní už dá pohodlně jezdit. Takže ti přeji ať slouží a mnoho šťastných km :-)
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
octavia 2 FL combi1.6 tdi
Mám tuto octavii již 2. rok (r.v.2010 naj. 185000)...někteří chvástali mi tvrdí jak jezdí s 2.0 tdi za 4.2L, nechápu :D
Tankuji pouze Benzina Verva Diesel. Má spotřeba s lehkou nohou ve 2 lidech město/mimo město/dálnice - 6.2/4.7/5.8 L Pokud plně naloženo i s boxem na střeše 7/6.3/6.8
Jsem s ní spokojen až na pár drobností co se týče rozmezí mezi jednotlivými kvalty převodovky o městě cca 3 stupeň 40-60 km/h, 4 60-80 km/H, 5 80 - výše
po dálnici při 130 km/h na 5 točí cca 2900 ot/min
Opravy při 170000
výměna komplet rozvodové sady, komplet filtrů, odvzdušnění brzd!
15.04.2018 | 07:30:33 | Michal | 77.242.95.* Reagovat
220 000 Km
Jezdím autem škoda oc. ii 1.6 CR 77Kw už pár let.Zatím nebyly žádné závady. Ale už začínám pociťovat lehkou lenost motoru.A v poslední době už i zvyšující spotřeba. Nicméně auto jezdí stále dobře. Trošku hlučnější na dálnicích. Při 150 km/h už je to dost. A při 180 km/h už auto i docela plave.
24.11.2017 | 10:42:02 | Maty | 78.156.147.* Reagovat
Škoda Octavia (2010) 1.6Tdi 77kw z AAA sraček
Kopil jsem si Octavii 2 z AAA bude tomu už 7mesicu potřeboval jsem auto rychle opravdu za 3 hodiny jsem mohl z AAA vyrazit s autem CHYBA víckrát ne mám tet 222437km jezdím Rakousko, Německo převážně dalnice při 199000km rozvody, vodní pumpa a vše kolem vyměněno při 208000 kompletní nová spojka a v Německu zjistili a našli za palubkou konektory k zapojení taxametru auto při koupi mělo už 197000km:-( zkusil jsem reklamaci protože auto nenastartovalo odtah do servisu po telefonu absolutně žádný zájem,náhradní vozem jsem jel do ČR do AAA osobně vyplnil jsem reklamační protokol osobně mě ujistili a přesvědčovalidi auto vyměníme když s ním přijedu jen nervy s těma smejdama...žádné jiné auto nebylo reklamaci zamítli a ze to byl taxi mi prej při podpisu smlouvy říkaly. ...hajzlove do dnešního dne jsem vyměnil za nové DPF filter(doufám že je to dobře napsaný ten filtr )palivový filtr pak nějaké prepady naftových vstřikování ,startér. Olej měním po 15000km dvakrát jen po cca6000km a tankuji shell někdy schell nitro převážně v Rakousku a Německu. Má někdo zkušenosti rady jak předcházet poruchách auto musí ještě minimálně 8mesicu sloužit a opravy byli ne zrovna laciné a stále mám strach co přijde autem jezdím vždy okolo 600-1200km 3×týdně poraďte mi jak to vidíte Vy???
03.12.2016 | 06:29:26 | Jeremy24 | 80.188.88.* Reagovat
Octavia II
Jezdím služební Octavií Combi 2010, 2,0TDI-PD 103Kw. Najeto 163tis.km z toho já 42000km. Nikdy předtím, jsem s Octavií nejezdil a auto je pro mne do teď jedno velké zklamání mimo spotřeby, která se dá snadno udržet kolem 4,5l/100km. 1000km na nádrž a teprve se rozsvítí kontrolka není problém.
Mínusy
Bohužel děs. Motor neskutečně hlučný, malá a velmi nepohodlná sedadla se zbytečným odkládacím prostorem na boku, asi aby vypadala větší. Naprosto mizerná potkávací světla, přisvěcování do zatáček nespohlivé, (do cca45kn/hod.) jednou jde jednou ne. Automatická klimatizace si dělá co chce a teplota v autě vůbec neodpovídá navolené teplotě(22 =26-27st). Větrák ventilace vůbec neumí regulovat své otáčky podle teploty kapaliny. Fouká na 3čárky hned při úplně studeném motoru a po jeho zahřátí, přidá maximálně na 4čárky, takže si musím stejně přidat ručně, aby bylo v autě dříve teplo. Vyhřívaná sedadla při cca -5st.začínají hřát tak po 7min.!! Auto je na originál Alu 15" a jízdní vlastnosti asi díky tomu děs. Auto se při vyhýbacím manévru vlní, v zatáčkách naklání no je to až o strach. Do auta dopředu zatéká -2x nepodařená oprava, chybí funkce světel Go Home. Celkové málo místa v předu, jak na šířku, tak částečně asi vinou el.střešního okna i na výšku a to mám naprosto průměrnou výšku i váhu. Při zavírání dveří se se všemi musí nezvykle třískat(auto nebylo havarované). Nelíbí se zásahy ESP na kluzké vozovce(sněhu). Na nedotáčivý smyk téměř nereaguje, při přetáčivém, nechá auto dostat do výrazného vybočení zádě, pak zasáhne jako "kráva", hodí auto do opačného smyku a pak teprve auto srovná. U jiného auta jsem se s takovým zásahem nesetkal, dokonce ani manželky malá Korejská KIA RIO, něco takového neudělá a auto krásně na jeden zásah srovná! Odkládací prostory ve dveřích jsou tak na dva papírové kapesníky a malou lahvičku vody. Přesto, že má auto obří vnější zpětná zrcátka, mají bohužel velký mrtvý úhel.
Plusy:
Při teplotě pod +5st. zapne el.přihřev a auto snad do 30sec.topí. Poměrně dobře hrající audio, které dokonce přehraje i MP3 a má pozor...., i AUX! Nízká spotřeba.
Je mi líto, ale kdo si myslí, že "je to vlastně takový skoro Passát" tak se hluboce, ale velmi hluboce mýlí. Je to hooodně ošizený a ruku v ruce s tím i hodně předražený VW.
Bohužel ani po více než ročním užívání, jsem našel nic, abych si mohl říct: "Za tohle dám 3/4milionu. Tolik byla pořizovací cena mé Octavie
18.11.2016 | 19:31:20 | Karel | 79.98.77.* Reagovat
ouje
mám k tomuhle autu citovou vazbu. a to ji ani nemám od narození (od výroby), ale kupovanou v auto-story, dováženou z německa. je to neuvěřitelně pohodový a krásný auto
26.02.2016 | 12:51:23 | boris | 78.108.159.* Reagovat
Oktávka
2 roky zpátky jsem ji kupoval v Áčkách a šlape jak hodinky. Tenhle model se fakt povedl
06.11.2015 | 22:04:55 | Klingklang | 37.139.19.* Reagovat
RE: Oktávkanq3p
Já ji teď pomáhám vybírat kámošovi. Je to boj, chce mermomocí 2.0 TDI. Na inzeráty jsme už nereagovali, většinou to byly podivný auta. V tom autobazaru co zmiňujete máme vyhlídnuté a asi to dopadne. Tak už aby to bylo.
03.12.2015 | 19:32:47 | jaryn | 89.24.181.* Reagovat
RE: Oktávkanq3p
Ve třísráčkách,bych si nekoupil ani ventilek.Největší vrakoviště u nâs.Radši od dealera prověřenou.
03.12.2015 | 19:39:14 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: Oktávkanq3p
Hlavně že Jaryn pomáhá s výběrem z AAA a asi to tak dopadne:-D a ze stejné ip adresy píše jako gute že koupil golfa v AAA jak je spokojen a další bláboly-běžte dělat hlupáky na plac z vašich zákazníků tady to asi neklapne milí hoši z AAA.
03.12.2015 | 22:18:40 | | 37.48.55.* Reagovat
Škoda kontra Kia
Ve firmě máme 3 roky výše zmíněnou Octavku a Kiu Ceed kombi s motory 1,6 TDI a musím konstatovat, že po odjetí cca 90000km na obou vozech mohu shrnout hodnocení vozů v níže uvedených bodech:
Cena - Kia levnější
Výbava - Kia lepší
Jízdní vlastnosti - Škoda ve vyšších rychlostech nad 140 lepší
Tah motoru - Kia znatelně lepší
Spotřeba - shodná cca 5 litrů
Interier - Škoda lepší
Sedačky - Kia výrazně lepší
Závěr - velkou část pracovní doby trávím na cestách a za uplynulých 25 let si na srovnatelných vozech cením zejména kvalitní a pohodlnou sedačku + podvozek, který "nedrncá",tlumí nerovnosti + dobře odhlučněný interiér = na delší cestu si vždy beru Kiu a hlavním důvodem jsou tragické sedačky v Oktávce. Š Octavia je celkem solidní auto, ale ty sedačky jsou zrátka příšerné.
21.05.2015 | 19:29:25 | leored | 87.249.139.* Reagovat
Spolehlivost
Takže po 70 000 se tam začnou sypat věci, ale plnej počet bodů za spolehlivost. Nebo se prostě dává Okktávkám plný počet, protože to je oktávka a má to tak každej? Tyhle recenze pak postrádají smysl a to je škoda
02.07.2014 | 21:07:16 | Temp | 94.113.27.* Reagovat
RE: Spolehlivost
Mnoho lidí totiž neví, co je to spolehlivost. Dvě opravy do roka? Nebo čtyři? Co říkal Pepa v hospodě, že každý auto má nějaký závady? tak jo. 10 bodů za spolehlivost. Taky postrádá smysl někomu vysvětlovat, jak spolehlivost vypadá. Kdo nezkusil, neví. Sayónara!
26.07.2019 | 18:42:18 | | 89.176.46.* Reagovat
Škoda Octavia Combi 1.6TDI 77kW manuál
Ahoj, mám tuto Octavku v kombiku, koupenou v 87tis km, nyní 104tis najeto. Spotřeba super, pneu Continental Ecocontact 5 195/65 R15 91V. Při cestě z Itálie do ČR, 4 osoby v autě, v kufru víno, olivový olej, potraviny, bagáž, odhadem přes 100kg. Na dálnici tachometrových 130km/h a spotřeba 5.3L. Pro mne fantastický výsledek. Doplním ještě dobrou věc a to přidavné pružiny MAD, které odvedly vynikající práci při oblíbené vlastnosti octávek a to zadek na zemi, když jsou naložené. Kromě pružin jsem vyměnil standardní papírový filtr za bavlněný KN. Nikoliv pro parádu nebo lepší pocit, ale čistě pro účel. Názory, že tento filtr zanáší MAF senzor váhy vzduchu olejem, nebo o špatné filtrovanosti a propustnosti větších nečistot se mne ukázaly jako nepravdivé. Vrchní kryt od airboxu je jako nový, zatímco spodní logicky od prachu a nečistot.
Posledí věc, která mne potkala je cestou na dálnici se mne rozsvítila kontrolka žhavících svíček a auto padlo do nouzového režimu. Diagnostika ukázala EGR ventil a výměna za nový u autorizovaného servisu by vyšla na 7000kč komplet s prací. Nový pak bez práce 4500 - 5000Kč. Bohužel jsem neznal nikoho, kdo by uměl EGR rozmontovat a vyčistit, tak jsem nechal u firmy Dieselpower v Praze EGR elektronicky deaktivovat a mechanicky zaslepit. Auto jede podstatně lépe a má menší spotřebu. Poslední plán je zvýšení výkonu na zhruba 130 koní.
Převody jsou dlouhé a opravdu motoru nikterak nesvědčí. Radši bych byl za 6 ti stupňovou převodovku s kratšími dráhami. Ve městě to vypadá tak, že v běžném provozu se pohybuji mezi 2 a 3 stupněm. Ná dálnici je to pak v pohodě. Auto i při 160km/h toči okolo 3 tis otáček a zvládá tuto rychlost bravurně.
Při výměně oleje nikterak nešetřím a volím Mobil 1 ESP 5w30. Výměny provádím po každých 15 tis km.
Co se týče zabezpečení, tam jsem investoval hodně. Mechanické zabezbečení Construct řadící páky s kapotou, tajný vypínač a vyhledávací zařízení Onisystem s 24h monitoringem.
03.10.2013 | 17:39:07 | Pepe | 37.48.35.* Reagovat
RE: Škoda Octavia Combi 1.6TDI 77kW manuál
Si si istý, že si si s tým zaslepením EGR ventilu pomohol?
Nebol by som si veru až tak istý..., ved sa dočkáš, popozeraj si fora, kde sa to riešilo.
03.10.2013 | 21:51:49 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Škoda Octavia Combi 1.6TDI 77kW manuál
Nevím co všichni máte s dlouhými převody. Když chcete jezdit na vysoké otáčky, tak kdo vám brání jezdit třeba po dálnici na trojku.. Já naopak krátké převodovky nesnáším - mám rád na dálnici klid a malou spotřebu. ne ryčení motoru.
29.10.2013 | 11:41:22 | black | 94.112.48.* Reagovat
RE: Škoda Octavia Combi 1.6TDI 77kW manuál
auto mam mesic a dlouhpdoba spotreba 3,8 l
26.07.2019 | 08:29:41 | trava | 178.255.168.* Reagovat
RE: Škoda Octavia Combi 1.6TDI 77kW manuál
Asi v 110 tis mne potkalo též při volnoběhu cvakání rotujícího charakteru, které při mírném sešlápnutí spojky se stupňuje a ozývá nejvíce. Při úplném sešlápnutí spojky to zmizí a při puštění na volnoběh se to opět ozývá. Kamarád hned řekl, rozvody, kladky. Nechal jsem udělat kompletně rozvody s vodní pumpou a kladkami, které jsem stejně chtěl nechat udělat. Problém neustál. Tak nyní možnosti jsou spojkové ložisko a nebo dvouhmota. Koupil jsem komplet sadu SACHS s dvouhmotou a jsem zvědavý.
29.03.2014 | 10:23:14 | Pepe | 37.48.46.* Reagovat
RE: Škoda Octavia Combi 1.6TDI 77kW manuál
Tak ono rachtáni, cvakání v mém případě byla komplet spojka. Když jsem viděl komplet rozebraný set, nestačil jsem se divit. Kdyby jen jedna část, ale ono vše bylo na hraně. Spojkové ložisko - úplně dodělané, spojková lamela - na nejty a oddělaná, dvouhmota - vůle. Po výměně komplet sady problém zmizel.
11.04.2014 | 12:30:36 | Pepe | 150.127.225.* Reagovat
RE: Škoda Octavia Combi 1.6TDI 77kW manuál
A kolko stoji taka spojka?
24.02.2016 | 18:18:44 | marcel | 178.23.88.* Reagovat
RE: Škoda Octavia Combi 1.6TDI 77kW manuál
Zdravím, jak dopadlo to chipování na 130 HP? Nějaké pozitiva, negativa? Když jsem měl před pár lety Fabii 1.4 TDI tak jsem ji nechal chipovat a paráda, uplně jiné auto ]
28.10.2015 | 16:58:09 | Storm26 | 89.176.3.* Reagovat
Škoda Octavia 1,6 tdi 2011 combi
Ahoj, moc pěkně popsaná recenze a musím se vším souhlasit co jsi psal. Toto auto je pro pohodovou jízdu a ne na závodění. Také jezdím po evropě, hodně itálie a švýcarsko. Měl sem passata 1,9 tdi 81kw octávku 1,9tdi 66kw a ty byly o dost pružnější, ale octávku jsem si koupil, abych nejezdil rychle, ale klidně:). Teď mám najeto 19000km a naprostá spokojenost s průměrnou spotřebou 5,1. Je to auto na pohodu.
Přeji ti hodně spokojených kilometrů. Ať slouží.
31.03.2013 | 17:41:00 | luboscz | 188.75.128.* Reagovat
skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
mam to auto v zaruke. kupene 06/2012 najazdenych 6.000 km a od zaciatku zapacha klimatizacia, teda aj vtedy zapacha z prieduchov ked nie je zapnuta klimatizacia. teraz v zime je este viac vyrazny ten zapach ( ako keby to bolo nejake riedidlo, alebo cinska guma. ano mam tam koberce od vyrobcu roznov s nultym zapachom, ale aj tie som uz vyhodil. myslel som si, ze casom ten zapach nejak vyprcha. nove auto ma vonat novotou a nie smrdiet. ked sme boli v lete v chorvatsku manzelka povedala aby som tu klimu radsej vypol, pretoze smrdi. navstivil som znackovy servis, kde mi doporucili vycistit novu klimatizaciu v zaruke so sprayom. na moju poziadavku popozerali aspon pelovy filter, kt. bol cisty a suchy. moznoze ten filter je lacny ( cinsky, alebo trubice su cinske, alebo vyparnik s nanosom, ale po 6.000 km ? alebo pri montazi tam nechali nejaku mastnu handricku, alebo nejake lepidlo alebo tesniaci tmel. prosim o radu. zxnackovy servis nema zaujem.
03.01.2013 | 13:51:04 | pola59 | 95.102.198.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Na Vasom mieste by som skusil vetrat, kde sa len da.
Neviem, ci parkujete v garazi, al.vonku, treba popozerat , ci ste nahodou nezahlusili vtaka, al.nemate nejaky zvieraci trus, kamarat raz takto zrazil psa, ostala mu laba zaseknuta, tak, ze ju nebolo vidiet..., iba citit:):).
Ak je to chemicky smrad..., tak to sa casom vyvetra. Auta uz daaavno nevonaju, ale, smrdia..., ziadna koza, ci drevo, hlinik.., iba plasty.
03.01.2013 | 16:43:10 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Tak jeď do jiného servisu
21.02.2013 | 09:42:56 | | 180.92.174.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Pokud vám to smrdí i bez klimatizace, tak tohle dělají hlavně 2 věci a to kapalina od ostřikovače(která prosákne k pilovému fitru a načichne to a chladící kapalina(která je napojená na topení).
Bojovat proti tomu lze silnější vůní do auta. Pokud chcete s tím opravdu něco dělat a vám to vůbec nevoní a jste na to alergičtí, což se u některých lidí stává, že nemají dobrý pocit z těch nemrznoucích chemických látek, můžete vyměnit komplet filtry vlastně taky kabinový filtr, i ten pilový filtr i přesto že je čistý, může být nasáklý tím zápachem, ono stačí načichat kde ten zdroj je, pak třeba vyměnit kapalinu do ostřikovače za nějakou voňavější a jak ani to nepomůže, tak celou chladící kapalinu, ale sami to nedělejte, není to až tak jednoduché, jak si každý myslí, ale problém je, koupit a vybrat si vlastní prostředek, který vám bude příjemný a zda-li vám na to přistoupí servis. :D
Většinou to ale spraví komplet nový suchý kabinový a pilový filtr je třeba vyměnit oba. :)
21.02.2013 | 10:06:59 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
To je pokaždé utrpení přečíst. Přitom by se to dalo zkrátit na jednu větu, když už máte potřebu reagovat vždy a na všechno. Místo zakydání každé recenze vašimi "břeskutými" dlouhosáhlými postřehy.
21.02.2013 | 10:19:10 | mmm | 88.146.177.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Náhodou tuhle radu uvítá hodně řidičů, protože tím může trpět celkem slušné procento.
Zkráceně jednou větou?
Může za to metanolová aféra a nezáleží jestli jsou kapaliny za akční cenu, trh je tím polským smradlavým sajrajtem přesycen a bude těch co jim to smrdí v autě více, nebo to budou ignorovat... :o)
Klima je už nesmradlavá už od nějaké doby je to plněno jinou náplní, kterou už dokonce ani já nejsem schopen vycítit a přitom na klimu jsem byl kdysi sám alergický a pálily mě z toho nosní dutiny.
21.02.2013 | 10:34:43 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Marnost nad marnost. :-(
21.02.2013 | 10:42:37 | mmm | 88.146.177.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Jinak si myslíš, že kdybych napsal jednou větou(spíše hodně dlouhým souvětím).
Vyměňte kabinový a pilový filtr, vylijte nemrznoucí směs do ostřikovače a kupte si značkovou nemrznoucí směs(alespoň německé nápisy) nebo ji přinejhorším smíchejte s letní směsí do ostřikovače, protože Ti břídilové tam nalili tolik metanolu(protože se ho nemůžou zbavit a mají toho mraky na skladě), že to po nějakém čase smrdí přesně jak ředidlo a následná agrese alkoholu na ty hadičky pak vydávají zápach spálené gumy.
Uvěřil bys mi? Snažil jsem se to polopatě vysvětlit a jestli bude stačit napsat: "udělej to, protože jsem to řek" tak v pohodě. :D
21.02.2013 | 12:20:47 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Nech hutam ako hutam, ktore auto ma " kabinovy" a " pelovy" filter?
Inak, nesklamal si...:).
21.02.2013 | 13:08:49 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
No tak jestli tam je jen jeden filtr, což když jsem střídal auta, tak mi to připadalo šílený, jednou se to měnilo pod stěrači, jednou se k tomu musel člověk dokopat přes celou palubovku, no tak je to jasný, stejně ten filtr jen tlumí smrad, který tam je tak jako tak, jestli se člověk chce zbavit toho smradu, je třeba vyměnit ty kapaliny.
No a jelikož to smrdí více v zimě, což znamená topení, tak je to jasný, vyměnit komplet chladící kapalinu a znova si to nechat tam nalít. A dát si bacha ať je to všechno v pořádku. Kdysi ta kapalina byla takový nasládlá a teď mám podezření, že odrbávají i tohleto, už to tak nějak nevoní tak jak bývalý Antifreeze. Čili ethylenglykol, to jak načucháte, to má jedinečné aroma, které teď jaksi v těch novějších antifreeze Chybí. :D
21.02.2013 | 14:08:01 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
A ak mi ešte vysvetlíš, ČO ma spoločné CHLADIACIA kvapalina, ktorá cirkuluje v chladiči a motore so smradom v kabíne..., tak Ti budem veľmi vďačný....
Lebo toto som naozaj nepochopil. Dík za obšírne vysvetlenie, ktoré určite nekomu pomôže.
21.02.2013 | 14:28:54 | svlastik | 85.237.227.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
To je jednoduchý, protože chladící okruh není dvoucestný jak si většina myslí, ale třícestný, čili motor, chladič a okruh topení určen pro teplo interiéru auta. To neznáš tu vychytávku, že nejsnáze zahřát interiér auta je tak, když máš nastavenou teplotu na chlad čili do modrýho políčka? Až když je teplota motoru tak 30°C až pak se točí kolečkem do červenýho? No jo, u automatické klimy je to holt už jiné a digitál nastavovat xkrát. No nic teď zpátky.
Ten zápach, kdyby byl fridex v pohodě, tak má silné aroma spíš mě to připadá jako takový neznámý desinfekční prostředek, a časem vyprchává a čerstvý nezajetý fridex jde i do kabiny auta a vydává zápach po tom zahřátí celkem slušně a je smíchán s tou gumou i tak, ale to vyprchá časem, ale pokud je v něm více chemického či organického alkoholu(čili aroma jako ředidlo), tak bych to stejně řešil(obrovské riziko, hořlavá látka), prostě majitel si to musí otevřít ty nádobky a očuchat, jestli se to blíží tomu zápachu, a když ne k tomu si představit, jak to pracuje při teplotě 60°C a co to asi může vypařovat za výpary.
21.02.2013 | 17:13:12 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
A u jakého auta pokud je v pořádku jde cítit při zapnutém topení fridex?:)
21.02.2013 | 17:37:12 | | 94.112.66.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
A pokud to čteš správně, tak jsem psal, že záleží na Fridexu a né na autě, takže správný Fridex vyprchá mezi 20-100km po vyvětrání vozu, při nalití čerstvého Fridexu do oběhu. Pak vyprchá, toť normální vlastnosti Fridexu. Špatný Fridex ale bude smrdět, jestli obsahuje stopy alkoholu, tak nepřestane nikdy, dále proč a nač, to by byly z mýho pohledu spekulace, ale např. průmyslový Fridex do jiné než osobní přepravy, no má nepříjemný aroma. A já mám poslední dobou takové představy, že se tu šmelí kde co v týdle republice.
21.02.2013 | 19:14:45 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Pokud vím tak kabinový filtr není od toho aby tlumil smrad...:D:)
Ale aby chránil posádku vozu,před nečistoty z okolí které tam nalítají vzduchem.A chrání před zanesením topení a klimatizace,se smradem to nemá to dělat:)
21.02.2013 | 14:32:18 | | 94.112.66.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Ještě bych dodal,že při jeho znečištění může způsobit například zamlžování oken.Filtr jsem měl po koupi zanesený jako prase..:D,ale nic mě nikde nesmrdělo.
21.02.2013 | 14:34:59 | | 94.112.66.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
To jsem nenapsal tak zcela správně.Ono v některých případech může dojít ke smradu při zapnutí ventilace nebo topení.Ale ovšem není tam od toho aby chránil před smradem.Naopak díky němu může dojít k tomu smradu.Ale to je asi každého problém protože na výměnu kabinového filtru,se stahuje určitý interval jako na výměnu oleje.
Většinou po dvou letech používání.
21.02.2013 | 14:51:38 | | 94.112.66.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Svlastiku, ty seš normální demagog. Tvá alergie na "klimu" je jen výplod tvého chorého mozku. Systém klimatizace je uzavřený a je vyloučeno, abys v autě cokoliv cítil. Pokud je tomu naopak, tak ti klima uniká a náplň ti tím pádem nevydrží déle než den. Jakýkoliv zápach z klimy má souvislost pouze se znečistěným kabinovým filtrem nebo se zaneseným a zaneřáděným systémem ventilace vozu. Klima sama o sobě nesmrdí, ale to ti, kteří o tom nic nevědí, netuší.
21.02.2013 | 18:50:44 | | 80.250.20.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Tak nejdříve si přečti to co se píše na internetu.
Měl jsem dost aut, na různé typy klimatizace, nejenže tyto typy je nutné plnit ve specializovaných firmách(něktěří šťastlivci mohli mít plněné klimy třeba opravářem ledniček). Například já měl vůz také na klimu R12. Což jsem docela brutálně cítil, tato náplň obsahovala chlor, který jak víš je toxický a stačí Ti nulanula nic gramů a cítíš ho, tedy není smrtelný, ale já to cítil a bylo to nepříjemný a únik pokud jde ven, jde samozřejmě do interiéru auta po spuštění klimy.
Pokud je klimatizace vadná a uniká sama od sebe, tak rozhodně nejde do interiéru vozu, ale přes kapotu ven do vzduchu. Dokonce existuje docela dost lidí, kteří jsou na chlór docela alergičtí.
Poslední vůz ale mám co se plní klasicky, tedy R134a a to už je jiný kafe, taky to jde cítit i v různých vozech jak jezdím. Kdysi jsem opravdu nemohl snést ani jízdu v klimatizovaném MHD, bylo mi to nepříjemný, nevím co tam strkali.
Toť k mým zkušenostem klimy. :)
21.02.2013 | 19:09:56 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Tak R12 už je zakázán.Prý působil špatně na ozonovou vrstvu nebo co..:D:)
Před dvěma roky jsem měnil náplně klimatizace 134a a nic strašného jsem necítil.A momentálně žádný zápach v autě necítím, já taky klimatizaci nevypínám mám jí zapnutou celý rok.
21.02.2013 | 19:43:40 | | 94.112.66.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
No, ale měl jsem to na svý E34 BMW r.v.1995 mimochodem, jako člověk co často střídal a kupoval ojetý auta, z 90.let, tak jsem tenhle neprospěch využil ve svůj prospěch, na tuty jsem poznal funkční klimu i v zimě, ale jak to nešlo, tak se bazarníci vymlouvali, že prý tam není klima a tak, ale z 99%, to skutečně nefungovalo a většinou čerpadlo či elektronika, a jednou netěsnost chladiče, až hrůza, čili investice nejméně 10papírů.
No a teď to lze poznat snad jedině, že zamlžiš okna, zadýcháš je a pak Ti to udělá hodně rychle pruh, a čím rychlejí tím je to efektivnější mno. :)
No ale to jsme odbočili, prostě klima nesmrdí a když už tak úplně v nejhorším případě spíš mi to připadá asi jako vysavač. :)
21.02.2013 | 20:00:22 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Svlastik, Ty to opises z internetu, zle sice..., ale budiz. Ale ak nejaky zufalec zoberie Tvoje prispevky vazne a zacne ich sirit dalej, tak technikov trafi slak.
21.02.2013 | 20:57:11 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Prosim, nechaj ho...:):),zboznujem tie teorie, aspon je sranda.
21.02.2013 | 20:34:51 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Ahoj, měl jsem něco podobného ve Scénicu, mě mechanik tenkrát poradil vyměnit pylák za UHLÍKOVÝ PYLÁK... a pomohlo to. Čau.
01.11.2013 | 10:24:43 | Dan | 217.112.168.* Reagovat
RE: skoda octavia II combi 1,6 mpi tour
Pane asi už to není aktuální, ale možná se to Vaše auto někde koupalo...
10.11.2013 | 19:56:18 | RE | 88.100.34.* Reagovat
Škoda Oktávia 1.2 TSI
Máte někdo zkušenosti s Oktávií s motorem 1,2TSI? Budu rád, když se podělíte o vaše poznatky. Díky
06.11.2012 | 13:46:25 | Bartoň | 78.102.99.* Reagovat
RE: Škoda Oktávia 1.2 TSI
To si podle mě nemůže koupit soudný člověk, leda ten co jezdí jednou týdně na chatu
29.10.2013 | 11:38:28 | black | 94.112.48.* Reagovat
RE: Škoda Oktávia 1.2 TSI
Řekl ten co v tom nikdy nejel.V Octavii III i v Golfu VII naprosto dostačující základní motor,kterej jede o něco líp než atmo 1,6 a spotřeba se dá v poho udržet do 6l/100 km.Samozřejmě pokud člověk bude chtít jezdit většinou plně naloženej a po dálnici asi tenhle motor vynechá,ale na rodinný ježdění ideál co se týče ceny/výkonu/spotřeby.
11.11.2013 | 15:39:10 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
Dobré info
Ahoj, díky za slušnou recenzi. Evidentně to není závoďák, ale Tvoje hodnoty spotřeby ukazují, kam auto míří. Doufám, že Ti dobře poslouží. Já myslím, že pro průměrného uživatele je to naprosto dostačující povoz. Ať slouží.
10.08.2012 | 11:05:07 | Filip | 89.103.246.* Reagovat
Měl jsem ji přesně 2 dny a vrátil jsem ji
Jednoduše řečeno ve srovnání s "traktoroidní" O1 1,9TDi PD to prostě nejede.. Ten rozdíl není třeba 10%, to bych za 2 dny asi nepoznal, ale tak 25-30%.. - poznat je to především při rozjezdech na křižovatkách, nebo při rozjezdu na "5" za obcí.. tam 1,6TDi prostě nezrychlovala.. a nejednalo se o vadný kus, zkušenosti hodně uživatelů na netu jsou minimálně podobné..
06.08.2012 | 16:17:01 | Pavel | 192.168.101.* Reagovat
RE: Měl jsem ji přesně 2 dny a vrátil jsem ji
Však jsem to psal v recenzi - 1.6 TDI CR a 1.9 TDI PD mají stejné parametry, 1.6 TDI má ale delší převody, proto je lenivější a má nižší otáčky a spotřebu na dálnici, což mi zatím vyhovuje.
09.08.2012 | 11:08:58 | Petr | 83.208.24.* Reagovat
RE: Měl jsem ji přesně 2 dny a vrátil jsem ji
Tak srovnávat asi rozjezd na 5ku asi není objektivní, když 1.6 má prý mnohem delší převod. Zatímco 1.9 spíš krátší.
29.08.2013 | 07:34:25 | black | 37.188.233.* Reagovat
RE: Měl jsem ji přesně 2 dny a vrátil jsem ji
Za obcí ROZJEZD na "5"? Panebože! A kde jste dělal autoškolu? Abych nepřesáhl rychlostní limity a motor nechcípl nebo naopak neřval, musím mít zařazeno ideálně za "3". Pakliže před značkoku konec obce ihned zařadíte za "5" a očekáváte, že vám auto vystřelí jak namydlenej blesk, tak šup šup zpátky do autoškoly...
19.08.2016 | 21:26:12 | Jan | 90.179.90.* Reagovat
na novým autě nedostatků více než dost
02.04.2012 | 21:06:26 | jirka | 92.62.224.* Reagovat
RE:
Vsak ma na rozdil od jinych dost najeto. 2 roky zpatky jsem kupoval Kiu a to bys videl prave zavady
03.04.2012 | 16:50:15 | | 78.46.35.* Reagovat
RE:
nový auto a najeto jen 21 tis km dost závad až to bude mít nalítáno sto tak budeš podle toho konceptu měnit motor převodovku a nápravy že
07.04.2012 | 12:04:28 | jiri | 92.62.224.* Reagovat
RE:
Ahoj, většina závad byla odstraněna v záruce. Od toho taky záruka je, takže neřeším. Přimrznutí dveří v extrémních podmínkách se může stát u každého auta, zvlášť když takhle řeší dveře většina výrobců.
Jinak auto nešetříme, aktuálně je najeto přes 29000km a zatím spokojenost :)
30.04.2012 | 10:01:04 | Petr | 125.46.55.* Reagovat
RE:
mě nikdy dveře nepřimrzly a i na starým 14 let autě nemusím nic řešit co budeš dělat až to bude deset let nebo více starý to se rozpadne že.
30.04.2012 | 11:36:09 | jirka | 92.62.224.* Reagovat
RE:
Ty to sice neřešíš, ale kde je ta ona věhlasná spolehlivost? Do servisu si musel a starosti ti to přihodilo....
ovšem to nic proti, recenze je střídmá a při zemi. Já už čekal co za supersport recenzi si přečtu.... O2 proti O1 je v jízdě úplně jinde, a díky revoluci na zadní nápravě se s ní už dá pohodlně jezdit. Takže ti přeji ať slouží a mnoho šťastných km :-)
11.05.2012 | 14:18:18 | Kuban | 93.153.124.* Reagovat
RE:
jen tak pro zajímavost tady je test škoda octavia www.autozine.cz/
28.11.2013 | 22:07:13 | KamSsa | 46.13.243.* Reagovat