Recenze Škoda Octavia 1,9 TDI 4x4 ambiente
“Auto mi celkem sedlo, přes občasné potíže jsem byl spokojen. Podcenil jsem zájem zlodějů o tyto vozy. Volím jinou značku právě kvůli tomu.”
Rok výroby:2005Typ motoru:Stav km při koupi:288 000 kmStav km nyní:363 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:25. 5. 2015
Odolné hrubšímu zacházení i našim cestám pohon 4x4 dobrá dostupnost náhradních dílů i servisu prostornost nadčasový vzhled dobré jízdní vlastnosti dobrá ochrana podvozku u 4x4 spolehlivý motor 77kW
Slabé stránky
vyšší ceny ojetin Zájem zlodějů vyšší spotřeba u 4x4 koroze karoserie v míste doléhání těsnění dveří horší výbava v základu, dost peněz za příplatky slabší motor 77 kW dvouhmotový setrvačník
Závady a opravy na autě
Vůz jsem zakoupil z firmy, kdy byl v podstatě na odpis. Vůz měl jednu vetší nehodu, bouráno zepředu před řidičem. Na voze byl před 7Otis údajně měněna spojka se setrvačníkem, haldex, kotouče a brzdové obložení - oprava za cca 7Otis. Tudíž dobrý předpoklad, že je část problematických věcí vyměněna. Autem jsem několik dní jezdil, a bylo mi zřejmé, že bude potřebovat další investice. Cena za vůz v tomto stavu (80 tis) byla myslím odpovídající.
Motor Při volnoběhu byl chod motoru nepravidelný, projevovalo se cukani. vyřešilo se opravou vstřiků a přenastavením rozvodů. Chod se zlepšil, po výměně baterie se výrazně zlepšilo i startování. s motorem od té doby nebyly problémy, jen se měnil olej po 15tis. Motor mohu doporučit, myslím že by najel bez problému dalších 300tis. trochu někde tekl olej, ale zatím jsem neřešil, nebylo ani potřeba doplňovat, vyšlo akorát po spodní risku k další výměně.
Podvozek Z přední části vozu byly stále slyšet nějaké zvuky. Pak se rozsypala přední pravá poloosa, naštěstí pohon 4x4 mě dotáhl do servisu. vyměněna přední poloosa. Přední poloosa mě ještě jednou pozlobila, když vypadl čep z kloubu (chyba servisu), naštěstí mě ještě motor na zadní náhon dotáhl i s plným vozíkem domů a do servisu. Pak jsem po pár tisících měnil ještě zadní klouby poloos, zadní ramena, silentbloky vepředu, tlumiče, ložisko přední a obě zadní.
Elektronika Krom prkotiny, že nesvítilo světýlko ve dveřích - nebyla závada v kabelu ani v žárovce, byly problémy s otevíráním dveří. Přední dveře spolujezdce nešly občas otevřít. ze začátku se to vždy nejak zbrchalo, až už se neotevřely a musel jsem nechat spravit, oprava cca 4000kč jelikož to zabralo hafo času se do toho dostat. Pak zlobily i zadní, ty se pro změnu nezamykaly. Přední světlo občas vynechalo (xenony) ale to se stalo jen párkrát, tak jsem zatím nechal projevit se, jelikož nové xenony jsem kupovat nechtěl.
Karoserie Koroze byla jen na vedení výfuku, nic moc. Na ochranném krytu podvozku (u verze 4x4 opravdu bytelný plech) to začalo kvést už dobře, ale nebylo to nic kritického. Co mě nejvíce štvalo byla začínající koroze na rámu ovzu, kde těsnění doléhá ke karoserii. tesnění vyšoupalo barvu až na kov. Nechal jsem opravit, ale po čase se to blížilo ke stejnému konci. Je to konstrukční vada, nebo volba špatného těsnění. Je to u většiny octavií 2. puchýřky na laku se objevovaly také na prazích za podběhy, zřejmě pomohly odlétávající kamínky. Oproti první generaci octavií je lak na horší úrovni. zřejmě je dáno používáním vodoředitelných barev. starý lakýrník hleděl, co je to teď za šmejdy, které se loupají atd. Stará octavia r.v. 1997 byla v tomto směru super, krom koroze zevnitř, kolem víčka nádrže.
Převodovka, spojka S převodovkou nebyla problémy, řadila přesně a lehce. Spojka byla údajně měněna, ale již tam bylo znát, že není stoprocentní. Ozýval se dvouhmotový setrvačník při řazení, ale kromě zvukového projevu se neprojevoval. Čekal jsem až se projeví více. Oprava s prací je kolem 20tis.
Ostatní výměna zpětného zrcátka u řidiče - nehřálo - v zimě celkem problém s námrazou, jde opravit poměrně jednoduše, akorát, pokud jednou zacvaknete zpět, jde obtížně vycvaknout, aniž by jste jej poškodili. Výměna žárovek vepředu i vzadu je poměrně dobře dostupná, není třeba rozmontovat půlku auta.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil s najetými 288000 km, takže se dalo čekat další investice do oprav. Nicméně to byly skutečné km, a hodně nalétáno na dálnicích. Průměrně se najelo 70tis ročně, což už je slušný zápřah. Zajímalo by měl, jak na tom budou např. Hundai, které máme ve firmě nyní. Auto bylo ve výbavě ambiente, motor 1,9 TDI, 77kW, 6st. převodovka, 4x4, climatronic, alu kola, xenony, handsfree, el, ovládání zrcátek, vyhřívání zrcátek, el. okna vepředu (nechápu proč škoda nedala el. okna i vzadu), hagusy, dodělal jsem tažné, nechal obšít volant kůží, vyměnil opotřebovanou řadící páku za koženou z vyšší třídy a 4x4. Potřebné opravy byly zmíněny, není to málo, ale vždycky jsem dojel. Trochu o pocitech z auta. Oproti Octavii první generace mi to připadlo auto vyspělejší, lepší podvozek, více prostoru vepředu i vzadu. Potěšila loketní opěrka, která mi v prvním autě chyběla. Látkové potahy mi přišly horší, v předchozím voze jsem měl semišové, a ty byly na údržbu i odolnost lepší. škoda že se již nedělají, nenašel jsem ani u jiné značky. Myslím, že je to lepší než kůže. Vedení sedadel je lepší jen u octavie 1. Průměrná spotřeba vozu se pohybovala od 6,3 do 6,8. Ze začátku jsem jezdil spíše k těm 7l ale časem jsem si na auto zvykl, a provedla se oprava vstriku, a dostal jsem se dlouhodobě na 6,5 i v případě, ze přes týden jsem jezdil přes město po Brně apod. a o víkendu jsem valil na chalupu celkem cca 400km. Na delších trasách mimo město se dá dostat k 5l, v kombinaci s dálnicí sem jel z za 5,4l/100Km i při naloženém autě (svižnou jízdou). Motor 77kW na nějaké závodění není, dvoulitr je úplně jiné auto, nicméně dá se dlouhodobě cestovat rychlostí 16O km/h při spotřebě kolem 6,8l/100km. Když by se jezdilo zcela předpisově, tak si myslím, že se dá jezdit pod 6l, ale mě se dlouhodobě nepodařilo. Stará octavia TDI 66 kW byla na spotřebu jiné kafe:) V porovnání se současnou octavií 77kw bez 4x4 je to taky pěkný žrout. S novou octavií je dá pod tech 5l jezdit, když se nespěchá nad předpisové rychlosti. Vzhledově se mi auto celkem líbí, není to nic extra design, ale je to takový nadčasový vzhled. Ceny náhradních dílů jsou akceptovatelné, a hlavně dostupné. Např. zadní světlo neoriginální za 5OOkč je myslím dost dobré. Navíc zkušenost servisů s řešením závad je také výhodou - většinou rychle určí co to je, třeba i po telefonu. Jako auto na práci, převoz lidí i materiálu na stavbu, tahání vozíku, cesty na chalupu v zimě to bylo pro mě ideální auto. Tomu kdo vybírá mezi starou octavií I a octavií II bych doporučil tu novější. sice má své mouchy, ale v prostornosti je to skok. Co je velkou nevýhodou, je velký zájem o tuto značku a typ, a nejen u řidičů ale také u zlodějů. Mojí manželce ukradli před rokem plně vybavenou octavii s automatem - říkal jsem si, že to bylo nové a dobré auto, které mělo hodnotu.. nečekal jsem, že zarok mi auto zmizí také. celkem to naštve.. Proto jdu do jiné značky, i přes to, že škodovky se mi líbí, a řekl bych, že jsou to vcelku dobré auta. To jak jsem o toto auto přišel mi trochu mi to otevřelo obzory. Např. ojetá Toyota avensis, což je jiná třída, se dá pořídit jako octavia. Zkusím tedy toyotu.
já jezdím z benzínem 66 kw za 6.5 a jinej to zvládal 85 kw za 6 litrů. A teď si s počítej cos do dízlu narval v servisech ty desetitísce ted to promítni do ceny nafty a zjistíš že jsi jezdíl za 9 až deset litrů. Fakt úspora já jen lil olej a benzín.
Počkej to počítaš nějak divně.Píše,že na motoru dělal akorát repasi vstřiků a měnil baterku.Ostatní by si měnil i na benzínu.85 kw v benzínu a spotřeba 6,5.To jezdíš jak šnek a nemáš takovej krouťâk.Nemůžeš sroovnávat a tohle je navíc 4 kolka což ty taky určitě nemáš.
jak šnek asi ne průměr rychlostní 60 na úzkých okreskách. a státovka v limitu. A hondy toho tolik nepotřebujou občas nějakou tyčku na nápravě při nájezdu 200 tis a to je vše. Teď akorát homokloub 3000 i s prací a to je vše. Předešlá honda podvozek 6000 kč při nájezdu dvěstě tis. A další nic
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
já jezdím z benzínem 66 kw za 6.5 a jinej to zvládal 85 kw za 6 litrů. A teď si s počítej cos do dízlu narval v servisech ty desetitísce ted to promítni do ceny nafty a zjistíš že jsi jezdíl za 9 až deset litrů. Fakt úspora já jen lil olej a benzín.
30.05.2015 | 07:52:59 | | 178.255.168.* Reagovat
RE:
Počkej to počítaš nějak divně.Píše,že na motoru dělal akorát repasi vstřiků a měnil baterku.Ostatní by si měnil i na benzínu.85 kw v benzínu a spotřeba 6,5.To jezdíš jak šnek a nemáš takovej krouťâk.Nemůžeš sroovnávat a tohle je navíc 4 kolka což ty taky určitě nemáš.
30.05.2015 | 16:13:36 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
jak šnek asi ne průměr rychlostní 60 na úzkých okreskách. a státovka v limitu. A hondy toho tolik nepotřebujou občas nějakou tyčku na nápravě při nájezdu 200 tis a to je vše. Teď akorát homokloub 3000 i s prací a to je vše. Předešlá honda podvozek 6000 kč při nájezdu dvěstě tis. A další nic
30.05.2015 | 19:11:50 | | 178.255.168.* Reagovat