Rok výroby:2000Typ motoru:1.9 tdiStav km při koupi:129 000 kmStav km nyní:198 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:13. 11. 2009
Auto dovezené z Německa v roce 2006. Vyměnil jsem preventivně rozvody a všechny filtry. Oprava asi 15 000.- v autorizovaném servisu. Jinak za dobu, kterou ji mám jsem musel vyměnit táhla stěračů, všechny tlumiče , brzdové kotouče + destičky, zadní bubny s obložením a lanovody na ruční brzdu. Tyhle opravy asi 21 000.- v servisu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Stále přemýšlím jestli není pravda, že koupě škody je škoda peněz. Na druhou stranu nemám absolutní výtku k motoru. Diesel 1.9 tdi 66 kW je opravdu spolehlivý a spotřeba je dobrá. Při normálním provozu se vejdu do 6 litrů. Na dálnici si ovšem při rychlosti kolem 160 vezme i 8 - 9 litrů. Takže kdo tvrdí, že mu tenhle motor žere 5 litrů při jakékoli rychlosti, tak nemluví pravdu. Za dva a půl roku jsem najezdil 70 tisíc kilometrů a nabývám dojmu, že Octavia je auto pro lidi co jezdí do okresního města na nákup nebo k doktoru jednou za tejden. Takže motor je skvělý, spotřeba dobrá, ale ostatní části auta trpí a nejsou trvanlivé jak bych si představoval. V provedení kombi je hodně místa a vejde se vám tam v pohodě i dětský kočárek bez sklopených sedadel. Jsem přesvědčen, že se asi tak za půl roku poohlédnu po jiné značce, ale z koncernu VW to nebude.
U nás je diesel v průměru o 40-60 000,- dražší.Třeba u Octavie ve výbavě ambiente je nejlevnější nafťák 1,6CR oproti 1,6 benzin dražší o 67 000,-.U nafťáků máš dneska už filtr pevnejch částic,vstřiky CR který maj interval výměny 150 000km,naftový čerpadlo který odejde kvůli nekvalitní naftě,turbo,naftovej fitr kterej se musí častěji měnit kvůli biosložkám v naftě atd.
O koľko drahší ?? Len spotrebák, alebo aj príp. riešenie porúch ?? Toto sa nedá predpokladať, keďže nikdy stopercentne nevieš, či sa Ti voľačo nedo...be.
A ty děláš co? Když to šest let jezdilo v De a kolik to najelo za dva roky v záruce tak to vynásobíš třema,ale tomu asi taky nerozumíš a navíc tam většinou jezděj do autorizovanýho servisu pořád ne jenom v záruce.Tohle auto nejspíš ani servisku nemá,protože ve 120 000 km se dělaj rozvody a on je nechal ve 129 000km udělat,takže je to na 99% stočenina.Pokud by chtěl zjistit skutečný km tak se to ukládá ještě v řj. Matůš-podívej se kolik stojí benzíňák a kolik nafťák,připočti k tomu dražší servis,spotřebu a vyjde ti při kolika km za rok se ti vyplatí diesel.
Odkiaľ máš ten nájazd ?? Podľa mňa kľudne aj na tých 25 - 30 tis. km ročne, hlavne na dlhšie trasy. A okrem toho, nie každý diesel musí mať odbehané more km. Niekto si napr. kúpi diesel len preto, lebo chce. Hlavne podaktorí VW-čkari trpiaci TDI diagnozou sú v tomto majstri. Lebo " TDI-čko jede vocpoda p.čo a žere do 5l/100 km. " :-P
áá Jirka dělá chytráka :D čit si po sobě ty příspěvky..... ty všeználku :D každej kdo si Koupí Octavii, tak autům nerozumí, nebo mu je jedno, v čem jezdí! to dá rozum! a v Německu se vyplatí naftě 50tis za rok a u nás ne?? zajímavý... a to že musel měnit ty věci co píše, tak má auto automaticky 300tis?? taky zajímavý... a jenom hlupák jezdí do autorizáče?? taky dobrý (když nato má, tak ať tam jezdí)! Záruka na tohle posouvadlo bylo "pár měsíců", chci vidět, ty dědo Vševědo, jak si to chceš odvodit po šesti letech :D :D Radši už ani nereaguj, nebo se potrhám smíchy!! :D
Ale no tak Luboši ,že si to sám dovezl to tady nikde nepíše a pochybuju,že autům rozumí,když si to nechává opravovat ve značkovým servisu.A opakuju,že v Německu se vyplatí diesel při nájezdu kolem 50 000 km za rok .To není z krčmy,ale matematika Lubošku,že může mít najeto míň netvrdím.
keď je to diesel, tak musí 50.000 km ročne? . Z krčmy? Chlapec si to sám doviezol, 6 ročné, Oktávka je všeličo, ale určite nie na rýchlu diaľnicu, takže tie km môžu byť, až nekupoval od Turka, al. Albánca, tak OK. Anonym 14:51 : Áno, dá sa podľa VIN čísla zistiť, ale iba somár si dá zapísať do databázy, resp. serv. knížky. Prípadne sa zapisuje každá druhá- tretia návšteva..., tak, aby to po 3-4 rokoch malo max. 100-120.000 km, lebo inak je to stará šunka... , porovnávaná s Favoritom, al. Š 120... Takže na serv. knížku by som sa nespoliehal. Pomaly už ani v autorizovaných predajcov. Jedine u MB, al. BMW, kedy sú dávané záruky - balíky do 100-160.000 km servis zdarma. Inak nie.
Anonyme ty se už taky prober,jestli nevíš takovýhle základní věci,tak sem vůbec nelez a nekurvi každou druhou recenzi.Tohle auto mělo v době koupě určitě 300 000 km,takže takovýhle žvásty si nech.Podle vinka se zjistí km,že v záruce se to musí servisovat ve značkovým servisu a ty maj databázi a podle intervalů a za jak dlouho jde odvodit kolik to mělo za šest let nalítáno.Nehledě na to,že v De se vyplatí nafťák při nájezdu kolem 50 000 km za rok.
muj nazor je takovy ze auto dovezene z nemecka ma najeto asi tak pul milionu a proto asi ty zavady jsem mechanik skoda take mam oct tdi spotrebu mam trvalo at jedu kde jedu 5.5 litru poslete me vin karoserie a mozna budete prekvapen kolik ma vase vozidlo najeto
Dle mého názoru vyhazujete zbytečně peníze za opravy v autorizovaném servisu. Nevidím tam ani jeden zásadní problém, nebo nějakou výraznou poruchu... rozvody, brzdy, tlumiče... to je spotřební materiál
Nikdo nereaguje na vaší recenzi a tak alespoň něco přidám já.Po záruce a i během ní není dobrý navštěvovat autorizovaný servis,protože dnes v podstatě každý může opravovat určitou značku.Při druhý garančce jsem už nejel ke "značkovýmu" servisu a rozdíl byl 3600kč v můj prospěch,což je docela fajn.Chce to ovšem najít kvalitního mechanika a ani značkový servis není toho zárukou.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
U nás je diesel v průměru o 40-60 000,- dražší.Třeba u Octavie ve výbavě ambiente je nejlevnější nafťák 1,6CR oproti 1,6 benzin dražší o 67 000,-.U nafťáků máš dneska už filtr pevnejch částic,vstřiky CR který maj interval výměny 150 000km,naftový čerpadlo který odejde kvůli nekvalitní naftě,turbo,naftovej fitr kterej se musí častěji měnit kvůli biosložkám v naftě atd.
17.05.2010 | 19:33:31 | Jirka Reagovat
to "jamieson"
Abych ji nerozbil ja tebe :-). Najdi si laskave svuj nick, chudaku.
17.05.2010 | 19:28:24 | jamieson Reagovat
OCHCAVKA
Vam vsetkym rozbijem huby....smradi
17.05.2010 | 19:18:09 | jamieson Reagovat
Drahší servis
O koľko drahší ?? Len spotrebák, alebo aj príp. riešenie porúch ?? Toto sa nedá predpokladať, keďže nikdy stopercentne nevieš, či sa Ti voľačo nedo...be.
17.05.2010 | 19:02:42 | Matúš Reagovat
mike
A ty děláš co? Když to šest let jezdilo v De a kolik to najelo za dva roky v záruce tak to vynásobíš třema,ale tomu asi taky nerozumíš a navíc tam většinou jezděj do autorizovanýho servisu pořád ne jenom v záruce.Tohle auto nejspíš ani servisku nemá,protože ve 120 000 km se dělaj rozvody a on je nechal ve 129 000km udělat,takže je to na 99% stočenina.Pokud by chtěl zjistit skutečný km tak se to ukládá ještě v řj.
Matůš-podívej se kolik stojí benzíňák a kolik nafťák,připočti k tomu dražší servis,spotřebu a vyjde ti při kolika km za rok se ti vyplatí diesel.
17.05.2010 | 18:08:16 | Jirka Reagovat
For Jirka
Odkiaľ máš ten nájazd ?? Podľa mňa kľudne aj na tých 25 - 30 tis. km ročne, hlavne na dlhšie trasy. A okrem toho, nie každý diesel musí mať odbehané more km. Niekto si napr. kúpi diesel len preto, lebo chce. Hlavne podaktorí VW-čkari trpiaci TDI diagnozou sú v tomto majstri. Lebo " TDI-čko jede vocpoda p.čo a žere do 5l/100 km. " :-P
17.05.2010 | 15:01:07 | Matúš Reagovat
Vochcávka
áá Jirka dělá chytráka :D čit si po sobě ty příspěvky..... ty všeználku :D každej kdo si Koupí Octavii, tak autům nerozumí, nebo mu je jedno, v čem jezdí! to dá rozum! a v Německu se vyplatí naftě 50tis za rok a u nás ne?? zajímavý... a to že musel měnit ty věci co píše, tak má auto automaticky 300tis?? taky zajímavý... a jenom hlupák jezdí do autorizáče?? taky dobrý (když nato má, tak ať tam jezdí)! Záruka na tohle posouvadlo bylo "pár měsíců", chci vidět, ty dědo Vševědo, jak si to chceš odvodit po šesti letech :D :D Radši už ani nereaguj, nebo se potrhám smíchy!! :D
17.05.2010 | 14:24:51 | Mike Reagovat
Ale no tak Luboši ,že si to sám dovezl to tady nikde nepíše a pochybuju,že autům rozumí,když si to nechává opravovat ve značkovým servisu.A opakuju,že v Německu se vyplatí diesel při nájezdu kolem 50 000 km za rok .To není z krčmy,ale matematika Lubošku,že může mít najeto míň netvrdím.
17.05.2010 | 13:50:55 | Jirka Reagovat
Opravujem, BOLO DOVEZENÉ,
takže teoreticky mohlo mať o 50-100.000 km viac..., aj výmena tlmičov, bubnov by nasvedčovala, ale pokiaľ je spokojný, nech mu fachčí ďalej. .
ľuboš
16.05.2010 | 21:14:42 | Reagovat
To: Jirka: Odkiaľ berieš istotu, že
keď je to diesel, tak musí 50.000 km ročne? . Z krčmy?
Chlapec si to sám doviezol, 6 ročné, Oktávka je všeličo, ale určite nie na rýchlu diaľnicu, takže tie km môžu byť, až nekupoval od Turka, al. Albánca, tak OK.
Anonym 14:51 : Áno, dá sa podľa VIN čísla zistiť, ale iba somár si dá zapísať do databázy, resp. serv. knížky. Prípadne sa zapisuje každá druhá- tretia návšteva..., tak, aby to po 3-4 rokoch malo max. 100-120.000 km, lebo inak je to stará šunka... , porovnávaná s Favoritom, al. Š 120...
Takže na serv. knížku by som sa nespoliehal. Pomaly už ani v autorizovaných predajcov.
Jedine u MB, al. BMW, kedy sú dávané záruky - balíky do 100-160.000 km servis zdarma.
Inak nie.
16.05.2010 | 21:11:13 | ľuboš Reagovat
Anonyme ty se už taky prober,jestli nevíš takovýhle základní věci,tak sem vůbec nelez a nekurvi každou druhou recenzi.Tohle auto mělo v době koupě určitě 300 000 km,takže takovýhle žvásty si nech.Podle vinka se zjistí km,že v záruce se to musí servisovat ve značkovým servisu a ty maj databázi a podle intervalů a za jak dlouho jde odvodit kolik to mělo za šest let nalítáno.Nehledě na to,že v De se vyplatí nafťák při nájezdu kolem 50 000 km za rok.
16.05.2010 | 18:24:36 | Jirka Reagovat
Jeden z mála co napsal pravdu a nevychloubá se.
16.05.2010 | 15:01:39 | Reagovat
Marco
podla vin sa da zistit pocet km??? a to ako??
16.05.2010 | 14:51:15 | Reagovat
muj nazor je takovy ze auto dovezene z nemecka ma najeto asi tak pul milionu a proto asi ty zavady jsem mechanik skoda take mam oct tdi spotrebu mam trvalo at jedu kde jedu 5.5 litru poslete me vin karoserie a mozna budete prekvapen kolik ma vase vozidlo najeto
12.01.2010 | 20:36:28 | lukas Reagovat
Dle mého názoru vyhazujete zbytečně peníze za opravy v autorizovaném servisu. Nevidím tam ani jeden zásadní problém, nebo nějakou výraznou poruchu... rozvody, brzdy, tlumiče... to je spotřební materiál
24.11.2009 | 23:21:36 | Jerry Reagovat
Proč?
Nikdo nereaguje na vaší recenzi a tak alespoň něco přidám já.Po záruce a i během ní není dobrý navštěvovat autorizovaný servis,protože dnes v podstatě každý může opravovat určitou značku.Při druhý garančce jsem už nejel ke "značkovýmu" servisu a rozdíl byl 3600kč v můj prospěch,což je docela fajn.Chce to ovšem najít kvalitního mechanika a ani značkový servis není toho zárukou.
24.11.2009 | 13:16:15 | Kobyla Reagovat