Rok výroby:1998Typ motoru:1.6aee 55kwStav km při koupi:60 000 kmStav km nyní:92 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:9. 9. 2007
Do 6 měsíců od koupě mě auto stálo na opravách 15 000 kč od té doby v poho .na 30 000 km co jsem s autem najezdil ,jsem vyměnil výfuky oba ,kotouče ,brzd.destčky , rozv.řemen,filtry ,stěrače,zapal. modul,plovák v nádrži -přestal ukazovat,centrál motorek v zadních dveřích ,čepy na před.nápravě,často prasklé žárovky nad spz,promazání stěraču ,jaksi šli nějako stuha ,odešla lambda sonda.
Teď mě čeká výměna před. tlumičů, taky by to chtělo lepší repro, tyhle originálky to je katastrofa. Co se týče předních světel tak se mě zdá, že moc nesvítí.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Prosil bych ,jestli někdo nemá skušenosti se zvýšením výkonu u těchto 55 kw motorů, aby se s tímto motorem dalo trochu normálně jezdit, protože auto je na tento motor opravdu těžké a je v něm znát každá taška s nákupem.Kdybych neplatil lízačku ,uš by bylo dávno z domu ,s tímto motorem špatná volba ,jinak je v poho.Jináč auto má líbivý design, co se kufru týče bezkonkurenční, v zimě jede jako tank,nedělá jí problémy i když je více sněhu na silnicích, samozřejmě obutí hraje též svoji důležitou roli.Auto jako takové je velmi pěkné ale jeho výkon je slabota.
Zdarec borci. Mám dotázek. Odchází mi startér na mé 1.6 55 kw. Chci se zeptat, zda mohu použít startér ze silnější 74 kw octávky, nebo tam musí být origo z 55 kw. A když už se o tom bavíme, nějaký kontakt na startéry? díky
Ahojte mam octavii 55kw muzu rict ze jede skvele ale mam pocit ze mi odesla lambda sonda auto nechce startovat za studena musim otocit klic a zeslapnout plyn abych nastartoval je to opravdu lambda sonda v haji.Dik za radu.
No panove nevim co to tu povidate... ja mam stokonovku v kobajnu a to jsem byl velice mile prekvapen jak to jede... ze se musi tocit a ze netahne... a jiny pitomy kecy... kazdej motor ma svuj pristup a s kazdym motorem se ma jeszdit trosku jinak... kdyz si usmyslim tak klidne ve sto triceti v kopci to nekomu nalozim... obuti dunlop ci pireli a drzi jak prispendlena....
15.09.2009 | 18:05:28 | Daniel Massimilianno TorresReagovat
Dotaz
Zdarec chlapy mam prosbu vlastnim octavii 1,6 55 kw r.v 1998 nedavno mi odesla prevodovka typ DRY a ne a ne ji sehnat jestli nekdo z vas o nejaky vi prosim o zaslani kontaktu s cenou diky
Ahoj, odesli jen silentbloky, uz byly tak trosku popraskany. Jinak ted jsem konecne doresil problem se chcipanim. Od vymeny rozdelovace, kdy me dali tady v praze rozdelovac AQ a jeste ke vsemu mel vuli tak me auto zlobilo. vymenilo se na zkousku snad vse od skrtici klapky, svicek, kabelu atp. Nakonec se dal origo rozdelovac a auto od te doby slape jak hodinky. Auto znam od doby porizeni i jeho majitele, doopravdy to stalo v garazi a tim to teda dost poodeslo. Rozdelovac mi zacal skripat a to silene moc. Jinak skrtici klapku mam zase zpet svou.
Takze pokud nekdo budete menit rozdelovac, tak berte origo, z nejakeho duvodu se nahrazky nesnesou s jednotkou a auto se pak chova jak kdyby nebyla stava pro svicky a auto kucka a dela psi kusy
Obávám se, že jste ji nekoupil se 48.tis Km. Kdyby stálo v garáži, tak rozhodně nemá po smrti ramena(leda při tvrdém pražském provozu přes tramvajové koleje apod.) a hlavně ložisko v rozdělovači. Moje má najeto 2x tolik a na rozdělovač jsem se díval-má nulové vůle na ložisku!! Takže mi tak nějak něco nesedí. Jinak pokud někdo kupujete tuto motorizaci, tak klidně za pomoci 10tky klíče odšroubujte plastový kryt motoru a vycvakněte dvě pružiny, které drží víčko rozdělovače, stáhněte palec z hřídelky a zkuste vzít za osičku na které je palec nasazen. Pokud má značné vůle, tak má rozhodně mnohem víc než 100 000Km.
Reaguji na rozdělovač mě odešel po 50000km a je to značka MARELLI.Auto mám od začátku nové v roce 1997 takže opravdu km souhlasí.Udělal jsem nové pouzdro z bronzu a zatím drží už 40000km.
Ahojda, mam tenhle vozik uz 4 roky. Koupil jsem ji se 48tisici a jsem 2 majitel. Bohuzel to tech onech 8 let stalo v garazi a tak auto dostalo na prdel. Uz mam nova predni ramena kol, rozdelovac(odeslo lozisko), posilovac rizeni(lozisko prasklo), novy konec vyfuku a katalizator (Krasne mi to drnci:-)), skrtici klapka si rekla o vymenu ale sehnal jsem starou co bezi. Momentalni mi to chcipe na volnobeh a motor ma takovej nepravidelnej beh, Jinak za jizdy je auticko zivoucke a jezdim za tech cca 7,2 a kdyz chci tak za 6 i po 12letech stari auticka.
Jinak je pravda ze jde od spodu(kdyz je dobre serizena klapka), s tim jsem mel uz taky zkusenost. Netahlo to a dokonce se obcas zakuckala
Mám Octávku 1.6 55kw a nedám na ni dopustit najezdil jsem sní 30 000km ale chtěl jsem zní dostat víc a nechal jsem ji načipovat dal jsem větší vstřiky ,sportovní filtr ,celkově sportovní výfuk a rovná se Octávii 1.6 74kw.Je pravda že je to těžké auto na ten motor ale taková 1.8 132kw bohatě dostačující.
Jezdil jsem s obema motory 1.6, jak 55kW, tak i 74kW. Nemuzu rict ani o jednom, ze by byl spatny, ale rozdil zatahu ve vyssich otackach je znat, o tom zadna. S 55kW jsem si nekdy pripadal v kopci jak se starou skodovku. Ctyrka uz nejela a petka taky ne. Ale do techto situaci se clovek nedostava tak moc casto. Na normalni jezdeni jsou oba motory uplne v pohode. Ja spis koukam na spotrebu a na tu jsou tyhle motory ok.
Ahoj, jak tak sleduju tuhle diskusi, nemůžu si pomoct, ale většina má pravdu v tom, že 55kW je pružnější a jde pěkně od spoda. spíš mi to připomíná diesel a alespoň u mně má i dieslovou spotřebu. Na dovolenou 2 lidi, pes, bágly a kola na střeše - žádná dálnice - spotřeba 6,4 litru. Když jedu sám a předpisově tak do 6 litrů. Dlouhodobá na počítači ukazuje 6,6 litru. Na normální ježdění dobrá volba. Měl jsem možnost si zkusit i 74 kW 16V a musím říct, že odspoda nic, pak zase nic a na 4 tisíce konečně něco. Já nemám rád točivé motory. Přišel mi hodně "gumovej" - bez reakce na plyn a spotřeba určitě o litr vyšší. Slabší jednašestka prostě zabere, ale točit jí nemá cenu, pak jeno křičí a nárůst žádný. Spíš bych řekl, že nad 4 tisíce vadne. Co se týče výfuku - rezonance jsem měl také a dost nepříjemné - kolem 2800 ot./min., což je na 5ku kolem 90-100 km/h. Pokud jste měnili zadní díl výfuku, pořádně dotáhněte sponu, co to drží u sebe a výfuk musí být co nejlépe vystředěný - nesmí být "prověšený" u zadní nápravy, proto ta dotažená spona u příruby zadního dílu. Já to měl prověšený, nepatrně, asi o 3 cm a vlnovec strašně vibroval. Teď v pohodě a už jsem měnil podruhé. Zvuk motoru se mi moc líbí, se takový surový - zajímalo by mě jak by to znělo s nějakou laděnou koncovkou - jen tak ze srandy. Najeto zatím 120 tisíc a spokojenost - motor kromě lambdasondy v pohodě - vyměněná za dvouplášťovou a dodnes drží skoro 9 let.
jak tady může někdo psát ,že když nevyhovuje 55 kw motor ,proč si ten dotyčnej nekoupil octavii se silnějším motorem ,tak nevím jak ostatní ,ale když někdo přesedne z feliny do octavie tak asi první dojmy z octávky jsou o něčem jiným ,to člověk pozná až po čase ,kde asi mladoboleslaváci udělali chybu- cpát do octy tenhle motor.
Já si nemyslím, že je to rezonance výfuku. Ale je fakt, že tento motor má takový "mohutný" zvuk. Ale přiznám se, že se mi to líbí. Celý výfuk mám měněný a zvuk motoru je pořád stejný.
Asi to auto nemělo oněch 60 tis., ale o dost víc, když jsi tam musel měnit tolik věcí, ne vždy se podaří dobrej kup. Jinak švagr má feldu s motorem 1.6 55 Kw a ten jede jako ďábel. V oktávce bude asi vlažnější, jezdil jsem jenom se stokoňovou a ta bez vytočení nepředvede skoro nic. Musím zkusit tu slabší, jestli je opravdu při normální jízdě lepší.
nemá někdo zkušenosti s výfukem u octávky 1.6 55 kw ,nemohu se zbavit pocitu ,že při určitých otáčkách motoru slyším rezonovat výfuk i když jsem dal nový stále to slyším ,ale těžko odhaduji odkud by to mohlo znít . dikas
měl jsem před 2 lety taky tuto motorizaci a musím uznat, že papírovej výkon vůbec neodpovídal, mým obavám a předsudkům. Jezdilo se s ní nádherně, táhla až nečekaně od spodu..pocitově jako v 2.0 L. Samo že předjíždět v kopci ve 130 km si člověk musel rozmyslet, ale rozhodně to nebyla brzda provozu, jet v pohodě 160 km/hod nebyl problém, měl jsem na ní kvalitní pneu Dunlop, auto bylo velmi tiché, nic proti barumkám, ale ty hučely. Spotřeba v pohodě 6 - 9 L. . Lidi jestli trváte na Octávce 74kw..vyzkoušejte si i 55kw...budete příjemně překvapení. Také zde někdo psal, že 74kw má jen lepší vršek..přesně tak, dokonce se mi jevilo, že ta 55kw táhne od spodu mnohem lépe. I když už mám dnes úplně jiný vůz, vzpomínám na tohoto osmivenila velice rád.
Myslím, že naldění je úlpně stejný, jestli ne tak mi vypiš ty rozdíly ať jsem zase o něco chytřejší. Jinak v tom autě sem jel, protože u nás v práci máme vlastní malej Octávia Club
To Gaza a Plešatej kavan: Svez se v Octavii s tímhle motorem. Ten motor je úplně jinak naladěn než ve Felícii. Vím, o čem mluvím. Prostě se v tom svez a pak to hodnoť. Bylo by fajn, kdyby se tady objevovaly objektivní názory podložené vlastní zkušeností a né nějaké plácnutí, protože takto to na mě působí. Já s tím autem jezdím a přestože nejsem vůbec patriot Škodovky, tohle auto mám fakt rád. Srovnání mám dostatek, střídám 6 aut. Navic si myslím, že je to dvojí plácnutí jednoho člověka pod 2 přezdívkama.
Presne tak, otec ma 75kw a ja si poridil 55kw, dost jsem se bal ze to na octavii bude slabota ale opak je pravdou. 55kw tahne pri daleko nizsich otackach, ma delsi prevody, pri stejnych otackach a rychlostnim stupni je rychlejsi nez 74kw. Kdo nezkusil nemuze hodnotit. Jsem naprosto spokojen
Já jsem ten motor měl ve filcce.Ve městě dostačující,ale jakmile člověk vyjede z města a nechce se táhnout za nějakýma haťapkářema,tak stál co se akceletrace týče za prd.Octavia bude určitě ještě těžší než filcka,takže je to spíš na nějakou důchodcovskou jízdu.
Vlastním také octavii s tímto motorem(viz moje recenze se 170 příspěvky v diskuzi :) ) a musím souhlasit se dvěma předchozími komentáři.74Kw má defakto jen protažený vršek a kratší zpřevodování. Ale jak často člověk potřebuje využívat otáčky nad 4500?Málokdy. Nemluvím o hlučnosti a spotřebě.Já jsem s ní spokojen, jsem 2. majitel, ale prvního majitele znám osobně a od něj jsem ji kupoval.Má najeto přes 200tis. km!!! Motor je velmi jednoduchý- v tom je právě ta krása.Žádné turbo, kompresor, proměnná délka sání, proměnné časování ventilů.Prostě jen "přírodní" výkon. Podle spotřeby autora recenze(8l/100Km) odhaduji, že ji asi moc neštří. Ale nepřekvapuje mě to.Spousta lidí si tento motor plete s 16V a zbytečně ho vytáčí až do bezvědomí. A že na hmotnost auta nestačí-no netvrdím že je to závodní speciál, ale rozhodně s ním na silnici nepřekážíte ostatním. A při dobrém vedení je na něj spolehnutí i při předjíždění. A s tím držákem souhlasím.Tedy-má několik drobných nedostatků.První je umístění lambdy-stačí ji ale přemístit na porubí zhora(tj.svářečka, bruska, vrtačka a trochu barvy).Druhý problém je s vlnovci, ale to je spíš normální opotřebení a stárnutí materiálu(který je tešně za motorem extrémě tepelně namáhán).Problém je někdy s prasklými litinovými svody výfuku.To je skutečně její slabé místo. Spraví to ale 3 elektrody na litinu a bruska na zabroušení+nové těsnění.Co se týče rozdělovače: očistit kontakty zvládne snad každý, stejně jako výměnu palce( cca50Kč) nové víčko rozdělovače(pokud je někomu líno kontakty mechanicky očistit)= cca110Kč.Svíčky -to je spotřebák.Klapka se zanáší u všech moderních benzíňáků-stačí ji jednou za čas vyčistit.Suma sumárum jsou to problémy, které hravě odstraní šikovné české ručičky i doma v garáži.A posuzovat motor podle max výkonu je vždycky zavádějící.Max výkon je pouze jednou nilkoli jedinou hodnotou.Důležitější je jeho průběh a průběh točivého momentu. Čipovat se dá až na 74Kw, ale je potřeba upravit sání, výfuk a vyměnit vačkový hřídel.Ale autor recenze bude asi jeden z těch kteří potřebují tak 180Kw. Takže i 1.8 T mu bude nejspíš "těsná". A k nájezdu 60tis.Km za 9 let se nebudu z diskrétnosti ani vyjadřovat.Zase koupil tu první, co mu v bazaru nacpali.
Po přečtení tohoto komentáře je zřejmé že o tomto motoru znáš hodně.Mam dotaz na umístění lamda sondy-do kterých míst.Jakou máš zkušenost se spotřebou oleje.díky za odpověď
Souhlasím se Sachsem. 1,6/55kW není v benzínu vůbec špatná volba a hlavně je to držák. Pokud chceš ale závodit (protože o to ti asi jde), tak si musíš vybrat vyšší objem. Čipování moc nevyřeší, dostaneš z toho max 62kW. Ten motor je vrtáním, zdvihem a kompresí konstruován spíše do nižších otáček, nahoře trochu vadne. Nemá variabilní sání a další moderní věci.
Láďo, ty jsi skutečně koupil přetočený vrak. Vlastním Octávii 1,6/55kW a s motorem jsem velmi spokojen. Asi proto že jsem 1. majitel, motor šel výborně od začátku. Vůbec není pravda že na auto nestačí. Odspoda vyrazí jako raketa. Skutečně je pro běžné jezdění lepší než 1,6/74kW, protože výhody motoru 74kW se projeví až nad 3500 otáček, ale tam je zase dost hlučný. Motor 55kW má dole lepší charakteristiku a lepší nárůst momentu, trochu to připomíná diesel. Takže tam kde se motor většinou drží, tedy mezi 2000-3000 otáček, je pro mě jednoznačně lepší 1,6/55kW. Navíc je lépe zpřevodovaný, 1,6/74 je tažen více do otáček. Jo, jasně, nahoře je to raketa a jde až do 6500 otáček, ale kdo to pořád točí? Vím že jsou i lepší motory, ale já jsem skutečně velmi spokojený a nedám na ten motor dopustit. Zatím jsem s ním najel 91000 km. Pokud je tvůj motor zcela v pořádku a dal ti výkon i na brzdě a taky průběh momentu a přesto se ti zdá slabý, pak skutečně nerozumím tomu, proč sis tohle auto koupil. Měl sis vybrat raději 1,8T nebo 2,0l v benzínu, nebo nějaký diesel,. Musíš si nejprve v hlavě srovnat, co vlastně chceš.
Souhlasím s uživatelem "Anonym". Na stáří vozu podezřele malý počet najetých kilometrů. Vzhledem k závadám jež popisujete je to více než pravděpodobné!! Jinak souhlasím s tím že 55kw je na takto těžký vůz málo....
typický příklad stočeného auta skoro za 9 let 62000 km ? možná tak min 250 000km - Ještě k motoru nevím ale při běžném ježdění je motor 55 kw daleko přijemnější a pružnější než 1.6 74 kw - ten se projeví až ve vetších otáčkách. Možná ten Váš motor to už má za sebou
nechapem preco si si take auto kupil (aj ked na splatky) ked ti nevyhovuje vykonovo a vrazil si do toho tolko penazi. Je predsa x dalsich aut, ktore su spolahlivejsie, lacnejsie a vykonnejsie. Jeden priklad za vsetkych - auta japonskej vyroby.
Delší dobu jsem měl možnost jezdit s Octavií 1.4 8v 44kw,krásnej starej motor co pamatuje ˇSkodu 1000mb.Má rozvodovej řetěz takže žádný problém.Byl to služební vůz pořád jsme něco tahali,musí říct že vozík a každej člověk je dost cítít ale když jedu sám super pružnost díky krátkym kvaltům.Stoupání při 190-200kmh rychlosti je opravdu problém nebudu lhát.Ale pokud člověk jede v klidu kolem 140.tak není problém super motůrek.U motoru 1.6Mpi 55kw i silnější mi vadí že nemá samosvorný diferenciál,v zatáčce přidáte a výkon vás tlačí ven,kdyby aspoň ty šestnácky dělaly 4wd ale zase cena,auto se mi jeví spíše pro dálnice při přesunu extremní rychlostí.
01.08.2013 | 01:11:48 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
Zdravím,,tež si přidám drobek do recenze..stručně a jasně :-) ---motor 1,6 55kw je klasika konstrukteru z Wv z 80let je to jednoduchý motor kvalitní jde krásně odspoda upřímně 1.6 74kw se může jen lítostivě dívat jelikož tento motor se jim opravdu nepovedl..takže viva at zijou 80leta :-)
Svatá pravda, velebnosti. Ještě lepší je motor 600 ccm trabi, 19 kW, tenhle motůrek se opravdu poved, má jen třetinu dílů co octávia ale jede líp, vocpodu až na vrchol, na dálnici bez problémů, nic se nevaří, nic se nedolejvá, ostatní motory se můžou jen lítostivě dívat, jak jim mizí v oblaku kouře rychlostí 130 km/h, až lítají ojnice proraženou kapotou ven...Ať žijou 80leta...:-)
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Startér
Zdarec borci. Mám dotázek. Odchází mi startér na mé 1.6 55 kw. Chci se zeptat, zda mohu použít startér ze silnější 74 kw octávky, nebo tam musí být origo z 55 kw. A když už se o tom bavíme, nějaký kontakt na startéry? díky
05.05.2014 | 23:55:55 | Lukáš | 194.228.223.* Reagovat
Prosim o radu
Ahojte mam octavii 55kw muzu rict ze jede skvele ale mam pocit ze mi odesla lambda sonda auto nechce startovat za studena musim otocit klic a zeslapnout plyn abych nastartoval je to opravdu lambda sonda v haji.Dik za radu.
23.03.2012 | 20:39:10 | lukas | 94.113.188.* Reagovat
hmmm
No panove nevim co to tu povidate... ja mam stokonovku v kobajnu a to jsem byl velice mile prekvapen jak to jede... ze se musi tocit a ze netahne... a jiny pitomy kecy... kazdej motor ma svuj pristup a s kazdym motorem se ma jeszdit trosku jinak...
kdyz si usmyslim tak klidne ve sto triceti v kopci to nekomu nalozim...
obuti dunlop ci pireli a drzi jak prispendlena....
27.09.2010 | 00:30:40 | Rico Reagovat
Tak se k tomu nevyjádřuj pokud o tom nic nevíš.Tyto recenze jsou už dostatečně zasrány, tak tedy proč to zhoršovat ???
15.09.2009 | 18:10:27 | Hezoun od vedle Reagovat
Já tedy o ničem nevím, ahoj.
15.09.2009 | 18:05:28 | Daniel Massimilianno Torres Reagovat
Dotaz
Zdarec chlapy mam prosbu vlastnim octavii 1,6 55 kw r.v 1998 nedavno mi odesla prevodovka typ DRY a ne a ne ji sehnat jestli nekdo z vas o nejaky vi prosim o zaslani kontaktu s cenou diky
15.09.2009 | 17:56:41 | luky Reagovat
Pro jerryho
Ahoj, odesli jen silentbloky, uz byly tak trosku popraskany. Jinak ted jsem konecne doresil problem se chcipanim. Od vymeny rozdelovace, kdy me dali tady v praze rozdelovac AQ a jeste ke vsemu mel vuli tak me auto zlobilo. vymenilo se na zkousku snad vse od skrtici klapky, svicek, kabelu atp. Nakonec se dal origo rozdelovac a auto od te doby slape jak hodinky. Auto znam od doby porizeni i jeho majitele, doopravdy to stalo v garazi a tim to teda dost poodeslo. Rozdelovac mi zacal skripat a to silene moc. Jinak skrtici klapku mam zase zpet svou.
Takze pokud nekdo budete menit rozdelovac, tak berte origo, z nejakeho duvodu se nahrazky nesnesou s jednotkou a auto se pak chova jak kdyby nebyla stava pro svicky a auto kucka a dela psi kusy
17.08.2009 | 03:38:30 | Dan Reagovat
pro Dana
Obávám se, že jste ji nekoupil se 48.tis Km. Kdyby stálo v garáži, tak rozhodně nemá po smrti ramena(leda při tvrdém pražském provozu přes tramvajové koleje apod.) a hlavně ložisko v rozdělovači. Moje má najeto 2x tolik a na rozdělovač jsem se díval-má nulové vůle na ložisku!! Takže mi tak nějak něco nesedí. Jinak pokud někdo kupujete tuto motorizaci, tak klidně za pomoci 10tky klíče odšroubujte plastový kryt motoru a vycvakněte dvě pružiny, které drží víčko rozdělovače, stáhněte palec z hřídelky a zkuste vzít za osičku na které je palec nasazen. Pokud má značné vůle, tak má rozhodně mnohem víc než 100 000Km.
12.04.2009 | 23:49:02 | Jerry Reagovat
RE: pro Dana
Reaguji na rozdělovač mě odešel po 50000km a je to značka MARELLI.Auto mám od začátku nové v roce 1997 takže opravdu km souhlasí.Udělal jsem nové pouzdro z bronzu a zatím drží už 40000km.
08.02.2013 | 21:11:36 | fox007 | 89.190.78.* Reagovat
Octavia 1.6 55KW
Ahojda, mam tenhle vozik uz 4 roky. Koupil jsem ji se 48tisici a jsem 2 majitel. Bohuzel to tech onech 8 let stalo v garazi a tak auto dostalo na prdel. Uz mam nova predni ramena kol, rozdelovac(odeslo lozisko), posilovac rizeni(lozisko prasklo), novy konec vyfuku a katalizator (Krasne mi to drnci:-)), skrtici klapka si rekla o vymenu ale sehnal jsem starou co bezi. Momentalni mi to chcipe na volnobeh a motor ma takovej nepravidelnej beh, Jinak za jizdy je auticko zivoucke a jezdim za tech cca 7,2 a kdyz chci tak za 6 i po 12letech stari auticka.
Jinak je pravda ze jde od spodu(kdyz je dobre serizena klapka), s tim jsem mel uz taky zkusenost. Netahlo to a dokonce se obcas zakuckala
26.03.2009 | 22:14:12 | Dan Reagovat
Mám Octávku 1.6 55kw a nedám na ni dopustit najezdil jsem sní 30 000km ale chtěl jsem zní dostat víc a nechal jsem ji načipovat dal jsem větší vstřiky ,sportovní filtr ,celkově sportovní výfuk a rovná se Octávii 1.6 74kw.Je pravda že je to těžké auto na ten motor ale taková 1.8 132kw bohatě dostačující.
14.02.2009 | 13:33:53 | tuner Reagovat
Reny
Jezdil jsem s obema motory 1.6, jak 55kW, tak i 74kW. Nemuzu rict ani o jednom, ze by byl spatny, ale rozdil zatahu ve vyssich otackach je znat, o tom zadna. S 55kW jsem si nekdy pripadal v kopci jak se starou skodovku. Ctyrka uz nejela a petka taky ne. Ale do techto situaci se clovek nedostava tak moc casto. Na normalni jezdeni jsou oba motory uplne v pohode. Ja spis koukam na spotrebu a na tu jsou tyhle motory ok.
04.10.2008 | 19:19:59 | Reagovat
1,6 55kw
Ahoj, jak tak sleduju tuhle diskusi, nemůžu si pomoct, ale většina má pravdu v tom, že 55kW je pružnější a jde pěkně od spoda. spíš mi to připomíná diesel a alespoň u mně má i dieslovou spotřebu. Na dovolenou 2 lidi, pes, bágly a kola na střeše - žádná dálnice - spotřeba 6,4 litru. Když jedu sám a předpisově tak do 6 litrů. Dlouhodobá na počítači ukazuje 6,6 litru. Na normální ježdění dobrá volba. Měl jsem možnost si zkusit i 74 kW 16V a musím říct, že odspoda nic, pak zase nic a na 4 tisíce konečně něco. Já nemám rád točivé motory. Přišel mi hodně "gumovej" - bez reakce na plyn a spotřeba určitě o litr vyšší. Slabší jednašestka prostě zabere, ale točit jí nemá cenu, pak jeno křičí a nárůst žádný. Spíš bych řekl, že nad 4 tisíce vadne.
Co se týče výfuku - rezonance jsem měl také a dost nepříjemné - kolem 2800 ot./min., což je na 5ku kolem 90-100 km/h. Pokud jste měnili zadní díl výfuku, pořádně dotáhněte sponu, co to drží u sebe a výfuk musí být co nejlépe vystředěný - nesmí být "prověšený" u zadní nápravy, proto ta dotažená spona u příruby zadního dílu. Já to měl prověšený, nepatrně, asi o 3 cm a vlnovec strašně vibroval. Teď v pohodě a už jsem měnil podruhé. Zvuk motoru se mi moc líbí, se takový surový - zajímalo by mě jak by to znělo s nějakou laděnou koncovkou - jen tak ze srandy. Najeto zatím 120 tisíc a spokojenost - motor kromě lambdasondy v pohodě - vyměněná za dvouplášťovou a dodnes drží skoro 9 let.
12.09.2008 | 23:54:06 | pavel Reagovat
jak tady může někdo psát ,že když nevyhovuje 55 kw motor ,proč si ten dotyčnej nekoupil octavii se silnějším motorem ,tak nevím jak ostatní ,ale když někdo přesedne z feliny do octavie tak asi první dojmy z octávky jsou o něčem jiným ,to člověk pozná až po čase ,kde asi mladoboleslaváci udělali chybu- cpát do octy tenhle motor.
14.09.2007 | 20:03:22 | lada Reagovat
Rezonance
Já si nemyslím, že je to rezonance výfuku. Ale je fakt, že tento motor má takový "mohutný" zvuk. Ale přiznám se, že se mi to líbí. Celý výfuk mám měněný a zvuk motoru je pořád stejný.
13.09.2007 | 21:31:30 | Sachs Reagovat
A bezkonkurenčně nejlepší bude s objemem 0,3 litru. Teda aspoň na normální ježdění.
13.09.2007 | 21:15:29 | Reagovat
Asi to auto nemělo oněch 60 tis., ale o dost víc, když jsi tam musel měnit tolik věcí, ne vždy se podaří dobrej kup. Jinak švagr má feldu s motorem 1.6 55 Kw a ten jede jako ďábel. V oktávce bude asi vlažnější, jezdil jsem jenom se stokoňovou a ta bez vytočení nepředvede skoro nic. Musím zkusit tu slabší, jestli je opravdu při normální jízdě lepší.
13.09.2007 | 21:10:30 | Stan Reagovat
nemá někdo zkušenosti s výfukem u octávky 1.6 55 kw ,nemohu se zbavit pocitu ,že při určitých otáčkách motoru slyším rezonovat výfuk i když jsem dal nový stále to slyším ,ale těžko odhaduji odkud by to mohlo znít . dikas
13.09.2007 | 20:56:13 | Reagovat
Souhlas se Zbyněm
měl jsem před 2 lety taky tuto motorizaci a musím uznat, že papírovej výkon vůbec neodpovídal, mým obavám a předsudkům. Jezdilo se s ní nádherně, táhla až nečekaně od spodu..pocitově jako v 2.0 L. Samo že předjíždět v kopci ve 130 km si člověk musel rozmyslet, ale rozhodně to nebyla brzda provozu, jet v pohodě 160 km/hod nebyl problém, měl jsem na ní kvalitní pneu Dunlop, auto bylo velmi tiché, nic proti barumkám, ale ty hučely. Spotřeba v pohodě 6 - 9 L. . Lidi jestli trváte na Octávce 74kw..vyzkoušejte si i 55kw...budete příjemně překvapení. Také zde někdo psal, že 74kw má jen lepší vršek..přesně tak, dokonce se mi jevilo, že ta 55kw táhne od spodu mnohem lépe. I když už mám dnes úplně jiný vůz, vzpomínám na tohoto osmivenila velice rád.
11.09.2007 | 14:36:40 | Pavel Reagovat
Myslím, že naldění je úlpně stejný, jestli ne tak mi vypiš ty rozdíly ať jsem zase o něco chytřejší. Jinak v tom autě sem jel, protože u nás v práci máme vlastní malej Octávia Club
11.09.2007 | 06:30:36 | gaza Reagovat
Nelze srovnávat
To Gaza a Plešatej kavan: Svez se v Octavii s tímhle motorem. Ten motor je úplně jinak naladěn než ve Felícii. Vím, o čem mluvím. Prostě se v tom svez a pak to hodnoť. Bylo by fajn, kdyby se tady objevovaly objektivní názory podložené vlastní zkušeností a né nějaké plácnutí, protože takto to na mě působí. Já s tím autem jezdím a přestože nejsem vůbec patriot Škodovky, tohle auto mám fakt rád. Srovnání mám dostatek, střídám 6 aut.
Navic si myslím, že je to dvojí plácnutí jednoho člověka pod 2 přezdívkama.
10.09.2007 | 21:44:35 | Sachs Reagovat
RE: Nelze srovnávat
Presne tak, otec ma 75kw a ja si poridil 55kw, dost jsem se bal ze to na octavii bude slabota ale opak je pravdou. 55kw tahne pri daleko nizsich otackach, ma delsi prevody, pri stejnych otackach a rychlostnim stupni je rychlejsi nez 74kw. Kdo nezkusil nemuze hodnotit. Jsem naprosto spokojen
30.07.2013 | 21:56:04 | stefi | 81.90.173.* Reagovat
motor
Tato motorizace dělá z felicie pěkně svižné auto, ale na oktu je to slabota, předjíždění se raději vyhněte
10.09.2007 | 21:27:26 | gaza Reagovat
Já jsem ten motor měl ve filcce.Ve městě dostačující,ale jakmile člověk vyjede z města a nechce se táhnout za nějakýma haťapkářema,tak stál co se akceletrace týče za prd.Octavia bude určitě ještě těžší než filcka,takže je to spíš na nějakou důchodcovskou jízdu.
10.09.2007 | 21:25:07 | plešatej kavan Reagovat
1.6 55Kw
Vlastním také octavii s tímto motorem(viz moje recenze se 170 příspěvky v diskuzi :) ) a musím souhlasit se dvěma předchozími komentáři.74Kw má defakto jen protažený vršek a kratší zpřevodování. Ale jak často člověk potřebuje využívat otáčky nad 4500?Málokdy. Nemluvím o hlučnosti a spotřebě.Já jsem s ní spokojen, jsem 2. majitel, ale prvního majitele znám osobně a od něj jsem ji kupoval.Má najeto přes 200tis. km!!! Motor je velmi jednoduchý- v tom je právě ta krása.Žádné turbo, kompresor, proměnná délka sání, proměnné časování ventilů.Prostě jen "přírodní" výkon. Podle spotřeby autora recenze(8l/100Km) odhaduji, že ji asi moc neštří. Ale nepřekvapuje mě to.Spousta lidí si tento motor plete s 16V a zbytečně ho vytáčí až do bezvědomí. A že na hmotnost auta nestačí-no netvrdím že je to závodní speciál, ale rozhodně s ním na silnici nepřekážíte ostatním. A při dobrém vedení je na něj spolehnutí i při předjíždění. A s tím držákem souhlasím.Tedy-má několik drobných nedostatků.První je umístění lambdy-stačí ji ale přemístit na porubí zhora(tj.svářečka, bruska, vrtačka a trochu barvy).Druhý problém je s vlnovci, ale to je spíš normální opotřebení a stárnutí materiálu(který je tešně za motorem extrémě tepelně namáhán).Problém je někdy s prasklými litinovými svody výfuku.To je skutečně její slabé místo. Spraví to ale 3 elektrody na litinu a bruska na zabroušení+nové těsnění.Co se týče rozdělovače: očistit kontakty zvládne snad každý, stejně jako výměnu palce( cca50Kč) nové víčko rozdělovače(pokud je někomu líno kontakty mechanicky očistit)= cca110Kč.Svíčky -to je spotřebák.Klapka se zanáší u všech moderních benzíňáků-stačí ji jednou za čas vyčistit.Suma sumárum jsou to problémy, které hravě odstraní šikovné české ručičky i doma v garáži.A posuzovat motor podle max výkonu je vždycky zavádějící.Max výkon je pouze jednou nilkoli jedinou hodnotou.Důležitější je jeho průběh a průběh točivého momentu. Čipovat se dá až na 74Kw, ale je potřeba upravit sání, výfuk a vyměnit vačkový hřídel.Ale autor recenze bude asi jeden z těch kteří potřebují tak 180Kw. Takže i 1.8 T mu bude nejspíš "těsná". A k nájezdu 60tis.Km za 9 let se nebudu z diskrétnosti ani vyjadřovat.Zase koupil tu první, co mu v bazaru nacpali.
10.09.2007 | 19:08:17 | Zbyněk Reagovat
RE: 1.6 55Kw
Po přečtení tohoto komentáře je zřejmé že o tomto motoru znáš hodně.Mam dotaz na umístění lamda sondy-do kterých míst.Jakou máš zkušenost se spotřebou oleje.díky za odpověď
16.08.2012 | 09:49:09 | chechoss | 78.108.146.* Reagovat
RE: 1.6 55Kw
Zdravím tento motor mám v autě již 4 rokem udělal sem generalkua olej měním po 10tis a spotrespoleje nulova
26.02.2019 | 14:12:54 | Bufu | 31.30.115.* Reagovat
1,6/55kW Souhlas
Souhlasím se Sachsem. 1,6/55kW není v benzínu vůbec špatná volba a hlavně je to držák. Pokud chceš ale závodit (protože o to ti asi jde), tak si musíš vybrat vyšší objem. Čipování moc nevyřeší, dostaneš z toho max 62kW. Ten motor je vrtáním, zdvihem a kompresí konstruován spíše do nižších otáček, nahoře trochu vadne. Nemá variabilní sání a další moderní věci.
10.09.2007 | 17:51:17 | Jarin Reagovat
1,6/55kW
Láďo, ty jsi skutečně koupil přetočený vrak. Vlastním Octávii 1,6/55kW a s motorem jsem velmi spokojen. Asi proto že jsem 1. majitel, motor šel výborně od začátku. Vůbec není pravda že na auto nestačí. Odspoda vyrazí jako raketa. Skutečně je pro běžné jezdění lepší než 1,6/74kW, protože výhody motoru 74kW se projeví až nad 3500 otáček, ale tam je zase dost hlučný. Motor 55kW má dole lepší charakteristiku a lepší nárůst momentu, trochu to připomíná diesel. Takže tam kde se motor většinou drží, tedy mezi 2000-3000 otáček, je pro mě jednoznačně lepší 1,6/55kW. Navíc je lépe zpřevodovaný, 1,6/74 je tažen více do otáček. Jo, jasně, nahoře je to raketa a jde až do 6500 otáček, ale kdo to pořád točí?
Vím že jsou i lepší motory, ale já jsem skutečně velmi spokojený a nedám na ten motor dopustit. Zatím jsem s ním najel 91000 km.
Pokud je tvůj motor zcela v pořádku a dal ti výkon i na brzdě a taky průběh momentu a přesto se ti zdá slabý, pak skutečně nerozumím tomu, proč sis tohle auto koupil. Měl sis vybrat raději 1,8T nebo 2,0l v benzínu, nebo nějaký diesel,. Musíš si nejprve v hlavě srovnat, co vlastně chceš.
10.09.2007 | 17:34:35 | Sachs Reagovat
Souhlasím s uživatelem "Anonym". Na stáří vozu podezřele malý počet najetých kilometrů. Vzhledem k závadám jež popisujete je to více než pravděpodobné!! Jinak souhlasím s tím že 55kw je na takto těžký vůz málo....
10.09.2007 | 09:49:43 | štefi Reagovat
typický příklad stočeného auta skoro za 9 let 62000 km ? možná tak min 250 000km - Ještě k motoru nevím ale při běžném ježdění je motor 55 kw daleko přijemnější a pružnější než 1.6 74 kw - ten se projeví až ve vetších otáčkách. Možná ten Váš motor to už má za sebou
10.09.2007 | 09:08:48 | Reagovat
jsi se v tom měl svézt než jsi to koupil
09.09.2007 | 22:34:11 | Loser Reagovat
nechapem
nechapem preco si si take auto kupil (aj ked na splatky) ked ti nevyhovuje vykonovo a vrazil si do toho tolko penazi. Je predsa x dalsich aut, ktore su spolahlivejsie, lacnejsie a vykonnejsie. Jeden priklad za vsetkych - auta japonskej vyroby.
09.09.2007 | 22:15:04 | Chocholousek Reagovat
RE: nechapem
spolehlivější a výkonnější určitě, ale levnější? V žádném případě. Japonci si sakramensky drží ceny, a to napříč značkami i objemy.
31.07.2013 | 22:12:26 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: nechapem
Skoro mi zabehlo a posr..l som sa od smiechu.
Chá-chá-chá..., to kde žiješ?!! Japonca kúpiš po roku aj o 50% lacnejšie.
Jedno či europskeho, al. orig.z Japonska.
Viac na cene už strácajú iba Korejci, Renault. Frantíci a Taliani sú na tom podobne.
31.07.2013 | 22:38:24 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
44kw
Delší dobu jsem měl možnost jezdit s Octavií 1.4 8v 44kw,krásnej starej motor co pamatuje ˇSkodu 1000mb.Má rozvodovej řetěz takže žádný problém.Byl to služební vůz pořád jsme něco tahali,musí říct že vozík a každej člověk je dost cítít ale když jedu sám super pružnost díky krátkym kvaltům.Stoupání při 190-200kmh rychlosti je opravdu problém nebudu lhát.Ale pokud člověk jede v klidu kolem 140.tak není problém super motůrek.U motoru 1.6Mpi 55kw i silnější mi vadí že nemá samosvorný diferenciál,v zatáčce přidáte a výkon vás tlačí ven,kdyby aspoň ty šestnácky dělaly 4wd ale zase cena,auto se mi jeví spíše pro dálnice při přesunu extremní rychlostí.
01.08.2013 | 01:11:48 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: 44kw
Zase tě pustili k internetu?..:D
01.08.2013 | 12:36:00 | | 78.45.38.* Reagovat
RE: 44kw
Zdravím,,tež si přidám drobek do recenze..stručně a jasně :-) ---motor 1,6 55kw je klasika konstrukteru z Wv z 80let je to jednoduchý motor kvalitní jde krásně odspoda upřímně 1.6 74kw se může jen lítostivě dívat jelikož tento motor se jim opravdu nepovedl..takže viva at zijou 80leta :-)
02.09.2014 | 20:59:30 | Choroš | 37.188.141.* Reagovat
RE: 44kw
Svatá pravda, velebnosti. Ještě lepší je motor 600 ccm trabi, 19 kW, tenhle motůrek se opravdu poved, má jen třetinu dílů co octávia ale jede líp, vocpodu až na vrchol, na dálnici bez problémů, nic se nevaří, nic se nedolejvá, ostatní motory se můžou jen lítostivě dívat, jak jim mizí v oblaku kouře rychlostí 130 km/h, až lítají ojnice proraženou kapotou ven...Ať žijou 80leta...:-)
02.09.2014 | 21:28:45 | | 89.102.228.* Reagovat